Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 3990
Copyright (C) HIX
2018-05-17
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: fekut meres (mind)  113 sor     (cikkei)

+ - Re: fekut meres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


A fekut merese tenyleg problemas, miutan nem arrol van szo, hogy

ismerunk ket pontot a tesztpalyan, fogunk egy meroszalagot es kesz.

Az altalam megadott linkben ez le van irva, de hatterismeret

nelkul lehet, hogynem hamozhato ki belole.

Szoval van egy olyan teszt, hogy megyunk 100 km/h-val, nyomunk

egy padlofeket es a fekpedal megnyomasatol szamitva hany meter

utan allunk meg. Itt ugye az a nagy kerdes, hogy hol volt az

auto a tesztpalyan, amikor a sofor eppen megerintette a fekpedalt

(es hogy hogyan garantaljuk, hogy tenyleg pontosan 100,00 km/h

volt a kezdeti sebesseg). Ezen tul a teljes fekhatas kifejteseig

eltelik par tized masodperc (a fekpofaknak utat kell megtenniuk

a fektarcsahoz), amig nem fekez az auto. Ezzel a teszttel tehat

az a baj, hogy a fekkesedelmi idot (es a hozza tartozo megtett

tavolsagot) valahogy ki kellene vonni a vegeredmenybol, ha csak a

gumi tulajdonsagaira vagyunk kivancsiak (vagy azt mondjuk, hogy

ugyanazzal az autoval vegezzuk az osszes gumin a tesztet, es a

fekkesedelmi idot konstans ismeretlennek vesszuk).

Ezert van olyan teszt is, hogy megyunk kb. 110-120-szal, nyomunk

egy padlofeket, remelve, hogy mire 100km/h-ra lassulunk, a fek

a max. hatast mar elerte (es nem melegszik tul a 20..40%-kal magasabb

kinetikus energia ho"ve' alakitasatol), es csak a 100-tol 0-ig

terjedo tartomanyt vesszuk figyelembe. Itt meg az a problema, hogy hol

volt a tesztpalyan pontosan 100km/h a sebesseg.

Regebben egy kalibralt "bicikli"kereket szereltek a hatso kerek

melle (sarvedohoz rogzitve), es ennek a fordulatimpulzusaibol

lehetett tudni a sebesseget ill. a megtett utat.

A problema ezzel az, hogy a kulso kereknek van legellenallasa,

tomege es asszimetriaja es az elorebuko kocsinal

a kulso kerek nem emelkedhet el az uttesttol. Ugyhogy manapsag

GPS-sel csinaljak es az egesznek a toleranciaja <10cm (tehat a

100km/h meghatarozasi hibajabol eredo tavolsaghiba is benne van

a 10cm-ben). De itt jon be a kulso homerseklet; vagy az, hogy

ha a tesztpalyan mar a 3000. tesztet csinaljak, akkor valamennyi

gumi mar rakenodott, amitol jobb a tapadas; vagy szimplan az, hogy

a fel evvel kesobb gyartott ugyanolyan guminak mas a minosege,

miutan a kaucsuk egy reszet meg mindig csapoljak (a gyartok tobb

termeszetes es szintetikus kaucsukot kotyvasztanak ossze); ha mar

a tomegnel tartunk: mennyire van tele a tank a 10. gumi tesztjenel;

volt-e veletlenul szembe- vagy hatszel (szabadteri tesztekrol van szo

ugyebar), stb.

Tovabba a legritkabb esetben van a tesztnel leirva, hogy melyik

algoritmus szerint mertek...

Az ADAC az elso variacio szerint mer uj autonal modositas nelkul,

mert ugye az eletben az a kerdes, hogy ha Gipsz Jakab vegre tul

van a reakcioidejen, akkor hany meter utan all meg, tehat a

fekkesedelmi ido is erdekes. A gumis osszehasonlito teszteknel

meg nem kell a 2. algoritmus szerinti rovidebb fekutakkal borzolni

a nagyerdemu idegeit, mert ugysem lehet megmagyarazni nekik, hogy

a gyari gumi nem rosszabb 4 meterrel, ha szerintuk egyszer

feketen-feheren le van irva, hogy tavaly az auto tesztjen

35m volt a fekut, most meg az uj gumik osszehasonlito

tesztjen a gyoztes 31m (a szamokat hasrauteses alapon vettem) es

ok tudnak kivonni.


Udv,

marky

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS