Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1828
Copyright (C) HIX
2003-05-18
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Jobb benzin - haraposabb motor? (mind)  12 sor     (cikkei)
2 paragrafusok (mind)  71 sor     (cikkei)
3 Re: Lexus, Infinity (mind)  10 sor     (cikkei)
4 :) hmm (mind)  12 sor     (cikkei)
5 Re: felni, uj gumi (mind)  33 sor     (cikkei)
6 e-gaz (mind)  21 sor     (cikkei)
7 ujgazdagsag (mind)  9 sor     (cikkei)
8 autopalyan nincs keresztezodes... (mind)  15 sor     (cikkei)
9 Re: WRX vs Murci ; VD ; Lexus ; busztragedia ; PT cruis (mind)  11 sor     (cikkei)
10 Re: Re: Furgon (mind)  6 sor     (cikkei)
11 Re: furgon seb. (mind)  22 sor     (cikkei)
12 Re: HIX AUTO befejeztem (mind)  18 sor     (cikkei)
13 Re: sorompo (mind)  7 sor     (cikkei)
14 Re: haraposabb motor (mind)  29 sor     (cikkei)
15 Re: gumikerdes (mind)  11 sor     (cikkei)
16 Re[2]: Boztositasi csalas (mind)  17 sor     (cikkei)
17 P-s rendszam (mind)  11 sor     (cikkei)
18 VD eloben (mind)  11 sor     (cikkei)
19 Ablakfoliazas (mind)  17 sor     (cikkei)
20 Re: Boztositasi csalas (mind)  20 sor     (cikkei)

+ - Re: Jobb benzin - haraposabb motor? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Friday 16 May 2003 11:03, Dimitrij wrote:
> A kisebb gazadas nekem azt jelenti, hogy kevesbe nyomom
> le a pedalt.
[snip]
> Egy adott fordulatszamon nem lehet gyorsabb az auto, hiszen
> fizikai kapcsolat van motor es a kerekek kozott.

Na igen, de mi a fizikai kapcsolat a gazpedal lenyomasa es a fordulatszam 
kozott? :-)

-- 
Udv, Sandor
+ - paragrafusok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

A tegnapi Hix Auto-n az alabbi bekezdest olvastam:

>Apropo, egy kerdes a pragrafusok tudoihoz:
>Egy olyan kistehergepkocsihoz, amelynek a tulajdonosa maganszemely
>(nem egyeni vallalkozo, hanem mezei pooogaar) kell-e vezetni
>menetlevelet? Csak sajat hasznalat, se berfuvarozas, se berbeadas.
>Uzemanyag, erekcsokkenes nincs elszamolva. ? Fogos kerdes!

Szeretnem, ha senki nem ertene felre amit most irni fogok, de ugy erzem,
ez is ide tartozik:
Ha a fenti kerdest megvalaszoljuk a kerdezonek, akkor ot akar tobb szazezer
forint eves penzugyi elonyhoz juttathatjuk !
Lehet, hogy megerdemli.
Lehet, hogy vannak itt olyan segitokesz emberek (akik egyben szakemberek is,
tehat a valaszuk jogilag helytallo), akik ezt megvalaszoljak ingyen, mert ez
itt
egy ingyenesen egymasnak segito levelezesi lista.

Ezek valoban szep es ertekelendo elvek, s mint latjuk, a gyakorlatban is jol
mukodik.

De gondoljuk at a kovetkezoket:
Egy kozlekedesi ugyekhez is erto ugyved munkadija altalaban 5.000 Ft/ora.
Persze vannak 2.000 Ft/ora dijjal dolgozok is, es 15.000 Ft/ora dijjal
dolgozok is.
Rafordit az ugyre 2 orat, elmagyarazza (vagy leirja) a kerdezonek a valaszt
1 oraban,
azaz osszesen (jo esetben) raforditott az ugyre kb. 3 orat. Ez kb. 15.000 Ft
munkadij.

Mennyi penzt is takarit meg egy neki jo valasszal a kerdezo ?
Szazezreket ? Igen, annyit.

Nezzunk egy masik szamitasi modot:
Vannak sokan azon ugyvedek is, akik a pertargyertek 10%-aert dolgoznak,
fuggetlenul attol, hogy mennyi a konkret munkaora az ugyben.
Tehat jelen esetben, mondjuk evi 200.000 vagy 400.000 Ft-ot takarit meg a
kerdezo,
tehat kb. 20.000 - 40.000 Ft munkadijat kellene fizetnie a jo valaszert.

Van kozottunk olyan szakember a listan, aki ezt a nehany szazezer forintot,
csupan
segito szandekbol odaajandekozza egy jo valaszban a kerdezonek ?
Ha igen, oszinte tiszteletem az ove.

En sajnos azt tapasztalom, hogy ha eldugul a lefolyo es hivok egy
"mesterembert",
akkor az ot (!) perces munkaert (kiszallasi dijjal egyutt) 7.000-10.000
Ft-ot ker.

S erdekes modon azt hallom masoktol is, hogy nekik sem ingyen javit a
vizvezetekszerelo, a komuves stb.

Ezert azt gondolom, nem illik ezen a listan olyan segitseget kerni, ami a
lista
tagjaitol azt feltetelezi, hogy tobb szazezer forntos segitseget adjanak
valakinek
pusztan joszolgalati alapon.

Bizonyara nem mindenki ert velem egyet.
A velemenyszabadsag mar csak ilyen.

De azert kivanom a kerdezonek, hogy talaljon egy olyan szakembert, aki
valoban
ingyen, de ugyanakkor szakszeruern megvalaszolja a kerdeset.

Jo utat mindenkinek !

Gabor
+ - Re: Lexus, Infinity (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Fogas! Az OK,hogy az atlag amerikait nem erdekli,
hogy ki csinalja aLexust,de akkor mi ahelyzet Australiaba.
Ugyanis itt is az a,csucs de egy olyan Australt sem talalsz aki ne
tudna,hogy az Japan. Itt legalabb 3 valtozatban (Lexus)
van 2 szemelykocsi aminek szinten van fokozata,ugyanis
az arany emblemas a legjobb , es a4X4  ami manapsag
a 100 -s sorozatnak  a GXL-e-tol is jobb. Ezert nem
ertem mert baj az ,hogy ha valakit csak az erdekel az autoval kapcsolatban
pl.,hogy milyen szine van.
                   udv Charles
+ - :) hmm (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:51 2003. 05. 17. +0000, you wrote:
>De ha az ember pl. elkoltsegeli az
>uzemanyagjat (v. egy reszet) a vallalkozasaban, akkor miert ne jarhatna 15
>litert evo autoval?

ha a sajat vallalkozasban koltsegeli el akkor azt nem o fizeti sajatmaganak 
? :))
Hisznehaadok magamnak penzt attol sohase lesz több nekem :)
en elszamolom raadasul diesel teherautoval jarok, de mindig en fizetem
a uzemanyagot, hatha te tudsz valamit amit en nem :DDD

Ant
+ - Re: felni, uj gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>ezerszer lefutott tema itt,

biztos voltam benne, hogy orrba leszek torolve :-))

koszonom a segitseget.
>felni: 5,5x14 4x114,3x67.
eddig jutottam el en is
ez viszont mar hianyzott:
>felni szelessege: 5,5"
>felni atmeroje: 14"
>4 csavar (anya?) tartja
>a csavarok 114,3 mm atmeroju koron helyezkednek el (4,5")
>ET = 67 (a felni kozepvonala es a felfekvo felulet kozti tavolsag [mm])

en is a gumibolt oldalon kerestem eloszor, de a fenti reszletezest nem
talaltam sehol. az atvaltotablazat meg nem segit ebben.

>ET34 a felni sullyesztese, vagyis hogy a felfogatas
>sikja milyen messze esik a kerekpant kozepsikjatol

anelkul, hogy idegesiteni akarnek, hadd kerdezzek vissza:
- a csavarok "korenek" atmeroje alatt gondolom a csavarok kozeppontja altal
meghatarozott kor atmeroje ertendo. igaz?
- felfekvo felulet (=felfogatas sikja ?) az ahol gumiabroncs es a felni
"talalkozik" ?
- felni kozepvonala (=kerekpant kozepsikja ?). ez hol van?
(legjobb lenne persze egy rajzon látni az egeszet)

robi
mg 1.8td

*** The software box read: "Requires Windows 95, or better."
*** So I bought a Macintosh
+ - e-gaz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>Hát én ezt ezzel meg tudom csinálni. Ha jó a reflexem, akkor úgy rálépek 
>>>tövig és visszaengedem, hogy a fordulatszámméro meg sem mozdul. Ha éppen 
>>>fáradt vagyok, akkor is 800-ról max. 1500 körülre sikerült felpörgetni...

>>>lehet, hogy ez is rosszul van hangolva? :/


Nem, csak az elektronika nem tart tul ertelmesnek es felulirja a
parancsodat! :-)

De komolyan ezek nem erre, hanem normalis kozlekedesre lettek csinalva, oda
meg jok (egy ket kiveteltol eltekintve)

Ezzel egyutt joval tobb elonye van, mint hatranya egy "okos" elektronikaval
ellatott e-gaznak!  De a versenykocsik zomeben is alkalmazzak, sot onnet
terjedt at hetkoznapi tarsaikra. Marpedig, ha nem valtak volna be, akkor
biztosan nem alkalmaznak oket.
Ha minden jol megy, par ev es itt az elektromos fek is! 

Udv,
Jockey
+ - ujgazdagsag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:

> Nekem vadiuj 307 Pozsom van, teljes felszereltseggel.
> En vagyok az  ujgazdag ! (Na jo, reszletre) :-))

Na, ez szep. Nem eleg, hogy a mai vilagban uj autot van, meg fel is vagsz
vele, hogy irigykedjunk :-))

raki
+ - autopalyan nincs keresztezodes... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:

> Jelentem, nem sikerult, mint a (z altalam inditott) vita mutatja. Ha
>tenyleg ennyire egyertelmu lenne a KRESZ, mint implikalod, akkor nem
>alakult volna ki ekkora vita rola, nem?
> Jogalkotonak illene ezt a konkret dolgot helyretennie esetleg,
>beismerve azt, hogy nem sikerult olyan vilagossa tennie a KRESZ-t,
>mint szandekozta (elvegre fel mondatot kene beszurni a szovegbe)...

Ja. Egyetertek. Illene egy torvenyt ugy megfogalmazni, hogy egyertelmu
legyen a hetkoznapi emberek reszere is. Csak akkor lehet, hogy a jogaszok
egy resze, aki abbol el, hogy elmondja nekunk, hogy mit akar mondani a
jogszabaly, elvesztene az allasat...

raki
+ - Re: WRX vs Murci ; VD ; Lexus ; busztragedia ; PT cruis (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>valami 20 eves Mazda RX7-es mert valamilyen okbol nem akart 
>megvalni tole. 
>> VD
>Biztos azert nem akar megvalni tole mert egy szar gagyi japan auto :))))

Nezd utanna neten hogy mire kepes egy ilyen RX7-es Mazda motra.
Ne keverd az esetleges MX mazdaval (R=Rotary Engine). Mond ez
valamit? En elfogadnek egy ilyen biturbos RX motrot barmikor,
komoly teljesitmenyre kepesek.

Gyu
+ - Re: Re: Furgon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A furgon már nem a személykocsi kategóriába tartozik okoska!Bele van írva a for
galmiba,hogy TGK!!!Akkor a tehergépjármű kategóriába tartozik hiába nem ha
ladja meg a 3500kg-ot!!!Egy hozzá értő embernek kéne válaszolni nem???????
???

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: adsl241168.vnet.hu)
+ - Re: furgon seb. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ismét kijavitanak, de Te csak ragaszkodsz a 3500-hoz! Most akkor ki
> nem olvassa a leveleket? Mert ennel egyertelmubben nehez leirni, mint
> ahogy itt tortent...
> Ha a forgalmiban 2500 kg alatti tomeg van (megengedett ossztomeg)
> akkor lehet szgk. Ellenkezo esetben nem.
> Chip
----------
Itt van a kezemben ketto db forgalmiengedely:

1,  Gyartmany: Mercedes-Benz
     Tipus: Vito
     Mgengedett ossztomeg: 2670 kg
     Gepjarmu fajtaja: szgk   (SZEMELYGEPKOCSI)

2,  Gyatmany: Toyota
     Tipus: Hiace
     Megengedett ossztomeg: 2950kg
     Gepjarmu fajtaja: szgk   (SZEMELYGEPKOCSI)

No Comment!

Udv,  Triznyak
+ - Re: HIX AUTO befejeztem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Mindenkinek igaza van, akit zavar kettonk vitaja, reszemrol 
>> befejeztem, Triznyak szamomra nem vitapart...... 
>>Chip

> Es ez igy megy a vegtelensegig. Nem szamoltam, de ez mar a sokadik 
> level (mindket fel reszerol), ami ugy vegzodik, hogy "befejezve".
> Amire persze a masik fel majd megint reagal,.........
> Yff
---------
Kedves Yff!
A magam reszerol nehany szammal ezelott befejeztem, bar azt, hogy 
befejeztem, egyszersem irtam le. "Ellenfelem" is egyszer (a fenti 
idezetben) irta le. (a mai szamot nezve /1827/ ugy tunik, nem gondolta 
komolyan)

Igazatok van! Butasag volt belemennem egy ilyen remenytelen vitaba.

Udv,   Triznyak
+ - Re: sorompo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felnott emberek vagyunk, mindenkinek van jogositvanya, vagyis
> alapbol alkalmas a kozlekedesre.
> Cs.
--------
Ennyire nem mernem kategorikusan kijelenteni az alkalmassagot.

Udv,  Triznyak
+ - Re: haraposabb motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A kisebb gazadas nekem azt jelenti, hogy kevesbe nyomom le a pedalt.
> Ha ilyen esetben gyorsabban tud menni egy auto, mint elozo esetben - 
> legyen annak oka benzin, vagy akarmi mas, a valto attetelezestol 
> eltekintve -, akkor ott valami bibi van. Egy adott fordulatszamon nem
> lehet gyorsabb az auto, hiszen fizikai kapcsolat van motor es a
> kerekek kozott. Lassabban mehet, ha csuszik a kuplung. Ha jobban
> gyorsul, akkor bizony ott nagyobb gazt is nyomtak... 
> Dimitrij
-------
Nekem is azt jelenti!
Nem ertem mi lehet a bibi?
Egy adott fordulathoz adott sebesseg tartozik, ebben igazad van.
Viszont nincs fizikai kapcsolat a gazpedal es a motor fodulatszama kozt.
A gazpedal nem fordulatszam szabalyzo, hanem a motorba juto uzemanyag
mennyiseget szabalyozza. (Uzemanyag= benzin+levego keverek)
Azt senki sem mondta, hogy azonos fordulat mellett lesz magasabb a sebesseg.

Ha egy uza-nak (a masikhoz viszonyitva) magasabb az egeshoje es/vagy
gyorsabban eg akkor azonos mennyisegbol nagyobb teljesitmeny nyerheto.

  Vagyis: a, azonos gazpedal helyzetben gyorsabban megy
          b, azonos sebesseghez nem kell annyira lenyomni a gazpedalt.

Az egesznek semmi koze az oktanszamhoz. Lehet alacsonyabb oktanszamu uza 
is magasabb teljesitmenyu.
Erdetileg arrol volt szo, hogy a nyugat europai uza-tol, miert megy 
"jobban" az auto, ill. miert fogyaszt kevesebbet?

Udv,  Triznyak
+ - Re: gumikerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> 2. par napja, amikor feltettek az uj nyari gumikat, megkerdeztem a
>>  szakit, ha majd veszek a meglevo ket jo allapotu teli gumi melle 
>> ket masikat, szerinte melyiket hova tegyem....... mire a tag azt 
>> mondta, hogy mindenkeppen hatulra az ujat,....... robi mg 1.8td

> mitol is szaki az uriember? mert hulyesegeket beszel az mar biztos. 
> Cs.
----------
AHA! Veled ellentetben, mert Te roppant bolcseket mondasz.

Udv,   Triznyak
+ - Re[2]: Boztositasi csalas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A AUTO 1827-ban irta :

>Ugy gondolod?
>2002-ben a biztositok _adozott_ _nyeresege_ tobb volt mint 15.000
>milliard forint. igen, tizenotezer milliard.

Biztos igy van, ha mar betuvel is kiirtad. Meg akkor is, ha ehhez minden
magyar allampolgarnak 15 milliot ( igen, tizenot milliot ) kellet is
befizetnie, biztositasra. Es ez csak a biztositok adozott nyeresege. De
az adojukat is mi fizetjuk. Es nem is vagyunk mar tizmillioan...
Ugyhogy, meg ennel is tobbet kellett befizetnunk...

(15000 x 1000000000) : 10000000= 15 000000

Ezek utan kivancsi lennek, mennyi lehet Magyarorszag teljes egyevi
koltsegvetese?
Sanyi
+ - P-s rendszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

>Azt szeretnem kerdezni, hogy szerintetek mikor es miert kaphat
>egy normal auto egyik naprol a masikra P-s rendszamot?

Pl. akkor, ha lejart a muszaki, vagy bevontak, es van otthon,
vagy havernak egy probauzemu vagy tesztelo (P) rendszama.
Ja, vagy akkor, ha leadja, mert nem akar fizetni, de autozni igen.
Hivatalosan nemtom.

Dimitrij
+ - VD eloben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

>A bekepzelt, taho, kocsog az stimmelni latszik. Az ujgazdagsag
>viszont eloitelet lehet, mert meg nem talalkoztal vele
>szemelyesen :-)

Legyen bekepzelt, taho... No de kocsog?! Te, Raki, mar
szemelyesen is talalkoztal vele? :-)))))))))

Dimitrij
ps: VD! Mar csak az elso kettot kell lefaragnunk! :-)
+ - Ablakfoliazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Penteken feltettem a foliat. Nem mondom hogy egyszeru mutatvany, de
vegul jol sikerult. Szombaton mar egy kis kirandulas kereteben le is
teszteltuk (persze nem ezert indultunk:)). Medium black, nem tul sotet
bar en vilagossabbra gondoltam, de igy sem rossz persze nem artana ha az
elso ablakok is valamelyest sotetek lennenek mert igy egy kicsit
furcsa. Sebaj majd megszokom. Annal is inkabb mert nagyon kellemesen
csalodtam benne, sokkal tobb meleget fog mint amire gondoltam. Tuzo
napon alltam 2 orat igaz hogy az elso ablakot is letakartam, de
egyaltalan nem forrosodott fel sem az auto sem a gyerekules amit
elfelejtettem letakarni:(. Szerintem bevalik. Persze ha nem igy
lenne azt nem vallanam be mert ahhoz tul sokat szivtam vele:))
Legkondit mindenkinek!

Udv:
    Johnny
+ - Re: Boztositasi csalas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Fri, 16 May 2003  wrote:

> On Thu, 15 May 2003  wrote:
>
> > Csak az a duhito, hogy ezek miatt annyi a biztositasi dij, amennyi, pedig o
z
> > otlet ugyes.
>
> Ugy gondolod?
> 2002-ben a biztositok _adozott_ _nyeresege_ tobb volt mint 15.000 milliard
> forint. igen, tizenotezer milliard.

mea culpa. az adozott eredmeny volt ennyi. a nyereseg 'csak' 2.500
milliard.

c

-- 
"Szeles a Chevy, mint egy kombajn
 Elvezd a cabriot, feel the sunshine"

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS