Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1790
Copyright (C) HIX
2003-04-10
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Special Gift (mind)  7 sor     (cikkei)
2 VD, BMW, egyebek (mind)  40 sor     (cikkei)
3 vizbeeses tippek (mind)  12 sor     (cikkei)
4 kilometeroran pottyok (mind)  5 sor     (cikkei)
5 RE/Re: BMW BMW BMW (mind)  76 sor     (cikkei)
6 Re: BMW lopas (mind)  17 sor     (cikkei)
7 zsgm 1.4-ese (mind)  33 sor     (cikkei)
8 BMW lopas (mind)  14 sor     (cikkei)
9 Re: Saab (mind)  45 sor     (cikkei)
10 Vizbeeses (mind)  16 sor     (cikkei)
11 vizbeeses (mind)  38 sor     (cikkei)
12 Huto viz avagy balfeksegem tortenete (mind)  50 sor     (cikkei)
13 VD es egyebek (mind)  20 sor     (cikkei)
14 Trabant onindito (mind)  10 sor     (cikkei)

+ - Special Gift (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Looke here for a special gift


http://www.moissanite.at

attention::!!! for your first Sale you become 20% discont
when Refferers Name is ANDREEA
+ - VD, BMW, egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Vadmalac,

Ovatosabban kellene banni a szavakkal...


-azonkivul szerintem a BMW a legjobb kocsi, hogy neked errol mi a
velemenyed, az nem nagyon erdekel. Neked is megvan a sajat
velemenyed, en sem szolok bele, hogy te pl a kispolszkit szereted.

***Es az Akadaly?
Erre nem emlekszel? Ebbe azert beleszoltal nem eppen finomkodva...

Meg egy dolog: jo regen be lett idezve egy cikk, ahol egy Citroen XM es egy M5
volt osszehasonlitva. Arra nem reagaltal. Lattad egyaltalan? Erdekelne a
velemenyed...

Tobbiekhez: VD vedelmeben: szemely szerint nem tetszik a stilusa, de van
igazsagtartalma a mondanivalojanak (hogy mennyi azt dontse el mindenki maga). A
legnagyobb baja -levelei alapjan- a tolerancia hianya, amit a beidezett
bekezdesbol nem latni, de korabbi leveleibol kitunni velem. Ezert aztan nem
erdemes vele vitazni olyan kerdesekben, hogy 'melyik a legjobb kocsi'. De ezert
is erdekelne a velemenye a fennt megnevezett cikkrol (XM<->M5).
Szoval o sem lenne olyan arogans, ha elfogadnank, hogy o a BMW M5-jet szereti e
s
az olyan beszolasainal, hogy '1.4 + klima total hulyeseg' mindenki levonna azt 
a
tanulsagot, hogy az M5 nem kepes 1.4-es feelinget kozvetiteni ;-) es nem kell r
a
reagalni. Majd masok elmondjak, hogy milyen az '1.4 + klima' feeling, ha nem
160km/h val akarsz kozlekedni es nem zavar, hogy nem 10 masodpercen belul fagys
z
meg, hanem 'csak' 2 percen belul... Fogadjuk el, hogy o nem ezt szereti...

Vadmalac! Vigyel szint a listaba!

Attila
volt Akadalyos, de ma mar nem az; (bar meg megvan es el kellene vontatni)
Tobbieknek: Nem VD miatt csereltem!!!

ui: es a legjobb auto (nem kocsi!) a Citroen ;-)
+ - vizbeeses tippek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Koszi Gyula a tippeket. Nagyon hasznos volt, de remelem soha nem kerulok
ilyen helyzetbe. 

Azert ketsegeim vannak a szendioxid feldusulassal kapcsolatban.
A szendioxidfeldusulasrol azt mondod, hogy aki legures terbe kerul, az nem
erez legszomjat? Vagy en ertettem rosszul?

Udv,

awender
+ - kilometeroran pottyok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

most vettem eszre, hogy a km-oran vannak bizonyos sebessegeknel apro
pottyok a csikozas mellett: 20, 30, 70, 80, 150, 160-nal. mi ez? a
kocsi automata, ha szamit vmit.

udv: lukit
+ - RE/Re: BMW BMW BMW (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

vd:
> Kis szemleletkiigazitast eszkozolnek ha nem haragszol:
> -6-10 millios autot nem trailereznek, mert nem eri meg! Trailerrel 
> menekulni lehetetlen es baromi feltuno. Egy 316-os miatt ki akar 
> lebukni?

  valasz: szemleletkiigazitas! Trelereznek! mindenfele szegyenerzet es 
labremeges nelkul, fenyes nappal! Kinek jutna eszebe megkerdezni hogy 
kie az auto. ( A rendornek a legkevesbe. nem szereti mellbe lovetni 
magat) A tolvajnak meg mindegy a kocsi erteke, kb. (annak aki elviszi) 
ugyanannyit keres a 316-on is mint a 740-en.

  vd:
> -hiaba viszik el, max alkatresznek jo, az autot sajat kulcsa nelkul soha 
> tobbet nem inditjak be

  Valasz: A te korodban mar nem kellene hinni a mesekben.

  vd:
> -azonkivul szerintem a BMW a legjobb kocsi, hogy neked errol mi a 
> velemenyed, az nem nagyon erdekel.

  valasz: Kenytelen vagyok elarulni Neked, hogy amirol beszelsz az
NEM A BMW ( megcsak azt sem irom ide hogy SZERINTEM. EZ IS VALOSAG)
De megprobaljuk elnezni ezt az apro tevedest neked, mert tudjuk hogy 
nehez a valosagot felfognod az autod irant erzett szerelemtol, es az 
idokozben beszerzett meretes szemellenzok is komolyan gatolhatnak ebben.
Hogy ez Teged nem erdekel? Ebben senki sem ketelkedett egy pillanatig sem!
A BMW-rol pedig el kell monanom hogy kategoriajanak legszegyenletesebben 
kivitelezett markaja. A marketing, hat igen az KIVALO. Jol be is doltek 
egy csomoan.( Ha Valaki igenyli errol is kifejtem a velemenyem )

  vd:
  Neked is megvan a sajat velemenyed, en sem szolok bele  hogy te pl a 
kispolszkit szereted

  valasz: Szemen szedett hazugsag! Ezidaig csak ezt tetted! Megalazo 
modon, felsobbrendusegedet hangsulyozva. Olvasd vegig amit irtal, es 
talan magad is belatod. Nem varja senki hogy ezt nyilvanosan tedd, eleg 
csak magadban, csendesen meditalgatva.

  vd:
> sok olyan auto van, amelyik rendelkezik lopasgatlo kiserletekkel   
> Csak irtam, hogy ilyen is van, az olyanoknak, mint te, akiknek fogalmuk sincs
, 
> mik vannak mar kitalalva.

  valasz: Bizony igy van! Fogalmad sincsen hogy mik vannak mar 
kitalalva, ezek hatastalanitasara.

  vd:
> -nem tudom te hol lax, de kocsibol kiszedes nem nagyon divat mar.

  valasz: Mi a Fold nevu bolygon. Rolad viszont azt kell felteteleznem 
hogy a holdon.

  vd:
> azt hallottam kb 2-3 eve, hogy S8-asbol meg kiszednek az utcan, de A8-
> assal mar nem csinaljak. Es ezek nem 5-6 millio, de nem is 10 millio Ft-
> os kategoriak.
> -szerintem el vagy tevelyedve kicsit ezzel az autolopasos dologgal. 
> Hallassz mindenfele remhirt, aztan vagdalkozol osszevissza ezekkel a 
> ki tudja honnan vett reszinformaciokkal. Nem kell elhinni minden
> remhirt, amit hall az ember. 

  valasz: Telephely vezetonket alig ket honapja de. 10-kor kiszalitottak 
a VW Borajabol, pedig "csak" 5-6 millios.(ezt nem csak hallottam!) Igen 
tudjuk a valaszodat, ez egy egyedi eset, a kivetelek erositik a szabalyt
  javaslat: Nem kellene reszinformaciokbol osszerakott remhireket 
elhinni es terjeszteni!

Le kell irnom, hogy nem akartam ebbe a vitaba beleszolni, mert alapbol 
BMW (mint marka!) ellenes vagyok, de az itt megjelenteket mar nem birtam 
szonelkul hagyni. Remelem sikerult elfogulatlannak maradnom.

Udv,  Triznyak
+ - Re: BMW lopas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Lukit irta: (meg az ORFK)
> "Az ORFK Körözési Alosztályának hivatalos adatai alapján
> Magyarországon az 1995 és 2001 között 22 db Magyarországon forgalomba
> helyezett, EWS-sel szerelt BMW-t loptak el."

  megjegyzes: Ebben nincs benne az a nem elhanyagolhato mennyiseg amit 
magan importban hoztak be, valamint azon kulfoldi tulajdonu BMW-k 
amelyeket nalunk loptak el. Valoszinuleg a karosultakat legkevesbe sem 
vigasztalja az hogy kulcsal vagy kulcs nelkul vittek el a kocsijukat.

  Lukit irja:
> be kell ismernem, hogy tevedtem. vd, igazad volt, sorry.

Erre a sorra felhivom MINDENKI figyelmet!!! Itt kerem egy gentlemannel 
van dolgunk. ( Kovetendo!)

Udv,  Triznyak
+ - zsgm 1.4-ese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

zsgm,

>- kopasz fej, virslis nyak
>- este 6 utan is napszemuveg
>- 3ajtos szekreny testfelepites
>- min. 10 kilos aranylanc nyakban, pitbullon, csontra fogyasztott 
>rajzolt arcu baratnon
>- az utakon a kozlekedes szabalyainak betartasa es a tobbi autos 
>minimalis tisztelete sincs meg
>- "beszolas" (duda, villantas, "csunyan" nezes) eseten bezbolutovel 
>hadonaszas, autobol kirangatas, masik sofor lelekjelenlet es gyors 
>tavozas hijan megverodes

>Bennem ez a kep alakult ki rolad.

:-)))))))))))))))))))))))))))))

>u.i.: ha te a www.bmw.hu -n keresel igazolast arra, h a bmw jo auto, 
>akkor most ki vagy rohogve.:))

Csak a statisztika hivatkozasakent jeloltem meg, nehogy valaki azt 
mondja, en talaltam ki. Amugy amig nincs BMW-d es egy 1.4-es volanja 
mogul szemleled a vilagot, addig nem kene itt nagyon velemenyt 
nyilvanitani arrol, hogy milyen is lehet ha valakinek BMW-je van. Tidom, 
hogy kissebbsegi komplexus, meg ilyenek jarjak at a kis autok vezetoit, 
de attol meg az lassu es eletveszelyes szerintem. Mondom en aki mar 
mindkettot kiprobaltam. Te erre mit mondasz? Merthogy ugy erzem 
nembiztos hogy kiprobaltad mindkettot? Hogy mit gondolsz? Noshat 
kerlek annak hogy te mit gondolsz, es hogy mi a valosag, az 2 
kulonbozo dolog. Legyszi ezt fogd fel.

Udv,
vd
+ - BMW lopas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

lukit,
>"Az ORFK Körözési Alosztályának hivatalos adatai alapján 
>Magyarországon az 1995 és 2001 között 22 db Magyarországon 
>forgalomba helyezett, EWS-sel szerelt BMW-t loptak el."

Ja, en is ilyesmit olvastam, csak meg hozzatettek, hogy ebbol nemtom 
hanyat sajat kulccsal, egyet szalonbol probalast szinlelve, parnak 
elloptak otthon a kulcsat, valami 10-rol nincs informacio, de azokrol nem 
bizonyitott, hogy nem sajat kulcsukkal lettek ellopva, ugyhogy a 
bizonyitottan sajat kulccsal elvitt autok szama 0. Kicsit inverz 
bizonyitas, de igy is lehet mondani:-).

Udv,
vd
+ - Re: Saab (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Hi!
> 
> >Ha nyitottat akarsz, megfizethetetlen, 1,5M alatt nem találsz normalis
> >allapotut, egy igazan jo meg 2-2,5 millio.
> Most ugye meg a regirol van szo, nem a 9-3-asrol?

Termeszetes. A 1986 es 1994 kozott gyartott klasszikus kabrio kerul ennyibe.

> Nekem 3 ajtos, zart (ja, ez logikus :-)), es allolampas kellene. Meg
[...]
> Ami 900-ast lattam eddig, az mind 500kHUF alatt volt, es ennyi.

Tehat 1987 elotti. Annak az ara olyan 400e..900e az elfogadhatotol a jo
allapotuig. Az 500k alattiak nagy resze hulladek. Ezekbol sok van, tehat
keresni kell a "dragat". Az olcso valoszinuleg mar egy eves tavlatban is
tobbe fog neked kerulni, mintha eleve egy megkimeltet vennel.

> Hogy ezeken mire kell figyelni, nem tudom. A turbossal tobb
> gond van, mint a szivossal? Gondolom ezek is elmennek annyit,
> mint egy Volvo. (?) 

Megeri a turbosat venni, mert csak szelsosegesen hasznalva eszik tobbet,
a felujitas olyan 100-150e ha van baja (hasznalt autonal sokszor van, vagy
lesz, mert nem ujitjak fel rendesen), utana viszont kb. 100e km-t gond nélkül
elmegy. A motorok nagyon masszivak, 1981 utanit kell venni, es hidegen
meghallgatni, hogy mennyire zorog, melegen zajmentesnek kell lennie.
Gyenge pont a valto, kb. 200e km az elettartama. Amig jo, addig igen preciz,
finom darab, tehat ha a kiszemelt autoban mar nem az, akkor keszulj fel
a kozeli javitasra. Automatat soha, mert legendasan sz@r. Elso futomu-
nyulvanyokat nagyon alaposan nezesd at, mert 160-180e ft, ha cserelni kell.
Amugy ezek csak a leggyakoribb hibalehetosegek, egy ilyen 20 ev koruli
autonal mar mindennek baja lehet. Ugyhogy valami SAAB-szervizben nezesd meg,
de lelkiismeretlenek szoktak lenni (tapasztalat), ugyhogy allj a kiszemelt auto
 
ala, es dolgoztasd meg oket a penzukert. Amugy ha megbekelnel egy dontott orru 
(1986 utani) otajtossal, az is epp eleg egyeni, es sokkal jobb az ar/ertek 
aranyuk. A km-oranak regi SAABnal sose higgyj, mert 150e-200e kozott szeretik 
oket "tartani", a valosagban ennek mar kulfoldon lefutottak a ketszereset.

> De nagyon szep formaja van! (Hasonloan szep,
> mint egy 504-es Peugeot, vagy egy DS 21.)

Hasonlo az izlesunk.

Z.
+ - Vizbeeses (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

!Buenos Dias!

Vegul is nem sikerult kihamoznom, hogy mi az altalanos velemeny a
vizbeeses meguszasarol autoval, de ugy vettem ki, hogy nem sok eselyt
adtok a meguszasara. En egyszer lattam errol egy filmet. Hollandiaban
tartanak ilyen tanfolyamokat is (ott ugye sok a csatorna, es alacsony a
part, es sok a fu" :o)). Sajna arra nem emlekszem, hogy mit mondtak az
elektromos ablakra (egyebkent kivancsi lennek, hogy egy egyaltalan az
elektromos rendszerrel mi tortenik ilyenkor, es ez milyen hatassal van a
kocsiban ulokre). A lenyeg annyi, hogy ezen a tanfolyamon amolyan
"rutinra" tanitottak, hogy mit is kell csinalni, ha kocsival vizbe
hajtasz, es teljesen megvalosithatonak tunt. Persze majd csak akkor
beszelek, ha velem is megtortenik egyszer. :o)

Adios,
Chucky
+ - vizbeeses (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Triznyak irta:

: Ezek szerint Te a megfulladast valasztod? ( vagy fobeloves az gyorsabb,
: humanusabb!)

: En a magam reszerol megprobalnam a masfel percet!

Nem errol van szo, hiszen amikor elet-halalra megy a dolog eleve mindenki
mindent megprobal. Sokkal inkabb arrol van szo, hogy (szerintem) mindenki
olyan laza stilusban irt, hogy vizbeesik az auto, kinyitom az ajtot
kiuszom es kesz. Erre irtam, hogy ez nem igy van. Raadasul a vizbeeses
bizonyos magassagbol szokott tortenni, tehat a becsapodast is tul kellene
elni esetleg. Meg nem beszorulni a pedalok/kormany/muszerfal ala, stb. Es
hogy ott akkor higgadtan tudsz-e cselekedni, az megint kerdeses. Ha
mondjuk Budapesten sikerul a Margit-hidrol a Dunaba esned kocsival (40..50
m zuhanas), szerintem a becsapodast sem eled tul. A hidpillerek korul
orvenyek vannak mint nehezito tenyezok. (Kivetelek persze mindig vannak,
egy ex-muugro kb. 8-10 eve leugrott az Erzsebet-hidrol es torott labbal
kiuszott a partra.) Tovabba ha nem nyaron esel vizbe, ha sikerul is
kikaszalodnod a kocsibol, kb. 5 perc alatt kihulsz 5 fokos vizben (lasd a
Balti-tengeri kompszerencsetlensegeket). Az elet nem a Titanic c. film,
ahol DiCaprio orakig maszkal a jeghideg vizben a hajoban es meg csak nem
is didereg...

A medence atuszasahoz: "fenykoromban" (hobbyszinten vizipolo ill.
mento"u'szo') 33-as medenceben tudtam 50 m-t uszni viz alatt, 50-esben 40
m korul vege volt a dalnak. Ruhaban uszni tenyleg pocsek dolog, de amig
melluszasra korlatozodik az egesz, annyira nem tragikus. Kabat, pulover es
cipo" tekinteteben viszont maximalisan osztom Gyula intelmeit:
mindenkeppen levenni! (Kabatban kulonben sem illik autozni.)

Osszessegeben: vizbeesest mindezek ellenere jo esellyel nem elsz tul. :-(


Udv,
marky
+ - Huto viz avagy balfeksegem tortenete (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Az alabbi tortenet tortent meg velem 2 hete.

Ugy januar kozepe tajan arra lettem figyelmes, hogy az automban (Golf
III 1.4 i) a vizhofok egy kicsit megemelkedett. nem veszesen csak
olyan 85 C-rol olyan 92-95-re. Nem is tulajdonittam neki kulonosebb
figyelmet a varosban boklaszas szamlajara irtam a dolgot. Aprilis
elejen elromlott a futes az kocsiban vagyis csak akkor volt meleg ha
50 folott mentem tartosan. Aztan elkezdte azt csinalni hogy gyorsabb
haladas utani lassitasnal fel villant az olaj nyomas lampa. Kis
ijedtseg olajszint ellenorzes, minden oke. Gyerunk tovabb. Marcius
kozepen az M5-on (autopalya nem BMW) felfort a viz a kocsiban.
megalltam nezegettem lehult a viz mentem tovabb. ha olyan 90-110-es
tempoban mentem akkor nem fort a viz. Siettem nem volt megallas.
Vissza fele mikor jottem ket nap mulva, kitavaszodott meleg lett, a
Kecskemeti fizeto kapu utan elkezdett a kocsi csipogni villogott az
olaj es a viz lampa aztan meg allt az auto. Hat ilyenkor a karomkodas
vegeztevel mit kell csinalni. En felhivtam az apamat aki auto szerelo.
Elmeseltem a helyzetet, erre azt modta:
-Nivo palca ki milyen szinu az olaj?
-Hat olyan barnas szurke.
-szurke!mennyire szurke?
-Hat inkabb barna mint szurke.
-Az jo mert ha szurke akkor vizvan az olajba es akkor hengerfejes a
kocsi.(Egybol megnyugodtam!!!!) Mennyi viz van a kiegyenlito
tartajban.
- Hat az bizony ures.
-Hulye gyerek viz nelkul ne jarjal.
-Mit csinaljak?
-Rakjal bele vizet.
-honnan a  szerezzek az autopalya kozepen vizet.
-vard meg amig kihul a motor es lassan baktass el egy benzin kutig.
(a kovetkezo kut a Nagykorosi uton van)
Elbaktattam. Motor lehul, tartalyteteje lecsavar, legtelenito lyukbol
bekovesedett pok eltavolitasa, viz beontese, kocsielindit, alapjaraton
pofog, ket pecmulva ujra viz beontese, ketperc mulva ujra viz
beontese,egy perc mulva ujra viz beontese. 90 c-nal ventillator
beindul viz hofok stabilan 85-90 fok kozott. Nem csipog az olaj nyomas
lampa. Szoval minden jo. Alaneztem otthon es a vizpumpabol egeszen
finoman csopog a viz kb 1perc per csepp sebesseggel. kovetkezo vezermu
szij cserenel tomites csere is lesz.

Szoval ennyi.
Jol megszopattam magam. Szerencsere nem kerult semmibe a dolog de
vegzodhetet volna csunyabban is.

Sziasztok :

Gyugyo
+ - VD es egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi All,

Nahat!
VD ujra ir a listara!
Kovezzetek meg, de en orulok ennek, legalabb tortenik valami, 
a nagy allovizben :)
Amugy a BMW szerintem is jo kocsi :)

VD, Te mint Bomos specialista,

Szerinted, ha egy 93-as 525TDS -t 1.1 millioert kinalnak, akkor annak 
valami keheje van??

Mas.
Tudom mar parszor megkerdeztem de most ismet,mert
meg senki sem valaszolt :)
Fiat Brava 1.9 TD -t erdemes venni? 
A 100LE -s valtozatra gondoltam.

K.G.
+ - Trabant onindito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hallo!

Megbizhato szerelot keresek Budapesten egy Trabant onindito cserejehez.
(Tudom, hogy hazilag is ot perces dolog, de egy holgyismerosomnek
kellene.)
Ha bontot tudtok, annak is orulnek. 

Udv.

Peter

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS