Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1526
Copyright (C) HIX
2002-07-16
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 mindenfele (mind)  94 sor     (cikkei)
2 Maranello - Ferrari muzeum (mind)  15 sor     (cikkei)
3 Re: va:korforgalom + index (mind)  31 sor     (cikkei)
4 Lanos (mind)  16 sor     (cikkei)
5 Re: ADO (mind)  44 sor     (cikkei)
6 Punto (mind)  17 sor     (cikkei)
7 uj autot pecs melle (mind)  24 sor     (cikkei)
8 milyet (mind)  6 sor     (cikkei)
9 fogyasztas (mind)  7 sor     (cikkei)
10 maybach (mind)  5 sor     (cikkei)
11 va: Re: Autovasarlas (mind)  8 sor     (cikkei)
12 hutoviz meg punto lampa (mind)  20 sor     (cikkei)
13 Galaxis Utikalauz (mind)  13 sor     (cikkei)
14 szlovák benzin (mind)  5 sor     (cikkei)
15 LADA Hutoviz ujra (mind)  56 sor     (cikkei)

+ - mindenfele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
>Ez itt az autokrol szol, nem a kormanyokrol.
Kormany az autoban is van, meg ha egyesek azt a rossz oldalon (en pl. jobb
oldalon - bar kinek mi a rossz oldal) tartjak :-)

> Felado :  [Hungary]
>Na jo, elarulom: a neve Kaz, a japanok fejlesztik -- es villanymotoros.
>Az akkui konnektorbol 4 ora alatt toltodnek fel, specialis csatlakozorol 
1
ora
Es mennyi idore-tavolsagra elegek ?
En gondolkodtam egy think!-en nemregen. (az egy ejszaka alatt toltott fel
kb 100 km-re)
Tobb okbol ejtettem.
A fo ok, hogy csak ketszemelyes. Ezen kivul nem tetszett, hogy csak berelni
lehet, arulni nem aruljak, es a vevoszolgalatuk csapnivalo (bar a volvoval
mar lassan megszokhatnam :-) )

> Felado :  [Hungary]
>De ha _elengeded_ a  kormanyt, akkor az allo
>helyzetben is kozepre allitja magat (amig a motor  jár).
OK, ertem, a zarojelben levo par szo dobbentett ra :-)
Szoval ha a kereket nekicsavarom a padkanak, es leallitom a motort, akkor
ugy is marad.

 >A Citroen C5 rendszererol olvastam mar, es ezesetben a multiplex halozat
>azt  jelenti, hogy kozos buszra (buszokra) van kotve "minden", ezaltal
>egyreszt a  kabelezes leegyszerusodik, masreszt a kulonbozo komponensek
>(szenzorok,  vezerlo szamitogepek) egymas kozotti kommunikacioja valik
>hatekonnya
 Nem valik hatekonyabba, de a kabelezes valoban leegyszerusodik.
 (nem kell osszezsinorozni az osszetartozo alkatreszeket kulon-kulon, hanem
egyszeruen mindent mindennel osszekotunk)

 >En autopalya utan (asszony nelkul, 160 tartos)
 :-)
 Erdekes, hogy becses nejem nem sikongat 200-nal sem sikongat, ellenben 
ha
 szuk utcaban majdnem hozzaer a tukrom a parkolo autok tukrehez :-)

> Ha nincs, mert mondjuk autopalya szelen egy parkoloba allok be,
>akkor kb. 5 perc
Jol ertettem, ha reggel rohanok be dolgozni (10 perc "autopalyan"), akkor
 utana meg 5 percig erdemes jaratni a motort, hogy kihuljon a turbo ? Akkor
 ennyi erovel mehetek nyugisan is, es akkor nem kell huteni a turbot :-o
(tegyuk fel, hogy mar uzemmeleg autoval indulok, mert mindenkeppen lesz
 motorfutes a kocsiban).

>En onnantol nyomom gondolkodas nelkul, amikor a mutato eleri a 85C fokot,
>mivel nalam az az uzemi hofok.
En amit eszrevettem. kb 3-4 perc 3-ban 60km/h korul, addigra erek ki az
autopalyara, ahol viszont padlogaz.
A mutato, ha addig nem eri el a megfelelo homersekletet, akkor kb, fel
percen belul eleri, viszont ha akkor nem padlozom le, akkor kell neki meg
kb 2-3 perc.
Mennyire artok igy a motornak ?

>Felado : Kaczmarek Edvard
>A munkahelyemen az igazgatoi 9^5 2.3 Eco Turbo adatai a fonokom szerint:
>90-nel  7 liter
>varosban nyaron 11-et, telen pedig 13-at eszik.
Melyik az eco turbo ? 185, vagy 250 LE ?
A katalogus szerint a fogyasztasuk a kovetkezo:
185 LE: varos = 13.4, orszagut = 7.1
250 LE: varos = 12.8, orszagut = 6.4

Na ezt nem ertem, hogy hogyan eszik az erosebb motor kevesebbet :-o
(arban nem tudom osszehasonlitani, mert itt csak az aero felszereltsegut
aruljak az erosebb motorral, viszont abban a napfenyteton kivul minden
extra benne van)

> Felado : Antal Attila
>http://www.autosiskola.hu/kresz/kresz_valt2001/kreszvaltozas.htm idezet
>A körforgalomba történo behajtás ugyan irányváltoztatásnak minosül,
>de a módosítás lehetové teszi, hogy mint kivétel mely erosíti a szabályt
Nem ertem, miert lenne iranyvaltoztatas :-o
Csak egyfele mehetsz. Kb olyan, mint amikor egy egyiranyu utra fordulsz 
ra,
ott sem kell szerintem index, mert masfele nem is tudsz menni, mint amerre
az ut visz.

A korforgalom elhagyasa, viszont egyertelmu iranyvaltoztatas, hiszen a
"foutvonalat" hagyod el.

A'kos



_____________________________________________________________
Ingyenes Email ---> http://Hungary.ORG

_____________________________________________________________
Promote your group and strengthen ties to your members with 
 by Everyone.net  http://www.everyone.net/?btn=tag
+ - Maranello - Ferrari muzeum (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Augusztus elso napjaiban el akarunk menni a maranelloi Ferrari muzeumba.
Ha valaki volt ott kozuletek, szeretnek infokat kapni arrol, hogy milyen belepo
k vannak,
esetlegesen hogy erdemes odamenni ( autopalyak, alsobbrendu utak, stb.)
Erdekelne meg, hogy a kozelben hol lehet kempingezni, stb. Visszafele tervezunk
 valahol a tengerparton eltolteni 2-3 napot szinten kempingben. Tud valaki ajan
lani jo helyet, ami nem is tul draga?
Ismeri-e valaki az olasz autopalyadijakat, stb...
Ki merre menne? Ausztrian , Szlovenian keresztul, stb. Minden erdekel, ami font
os lehet.
Johet maganban is, de hatha a listan is erdekel meg valakit.
Udv:
	Cocas
+ - Re: va:korforgalom + index (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
En ezt nem neznem ilyen vaskalaposan. Szerintem sokkal tobbet er a "rautalo
magatartas", es en sokkal jobban is hiszek benne, mint az index.
Altalaban sokkal messzebbrol latszik az auto mozgasabol, hogy hol akar
kimenni, mint az indexbol, amit 5-6 kivezeteses korfolgalomban, vagy
lenduletes kozlekedesnel (szerintem) nehez jo idoben kirakni.
A kocsi orraval meg meg a tanulo vezetok is egesz jol megcelozzak a
kijaratot, ez messzirol latszik.
A "had haljon meg" meg durva duma, kivancsi lennek, lehet-e egyaltalan
halalos balesetet okozni 30-al.(persze, persze, extrem esetben igen).
KI
> az alábbiakat írta a következő
hírüzenetben: ...
> > Meg Magyarorszagon is. Ketszer kell indexelni:
> > amikor rakanyarodsz, meg amikor lejossz rola.
> > yerico
> Valaha igy volt, de valtozott a KRESZ.
> Csak kifele KELL indexelni. Es nem csak a mogotted
> jovo miatt, hanem a bejovo erdekeben is. Lehet, hogy
> tempovesztes nelkul be tud sorolni.
> Erre szarnak sokan. Had alljon meg (esetleg vele egyutt
> meg hatan) majd ha a kocsi mozgasabol latja, hogy kimegy
> a pacak, akkor elindul. Persze lehet, hogy addigra mar
> nics meg a jo lehetosege. A hulye, trehany, masokat leszaro
> autos miatt akadozik a korforgalom.
> Apro dolog, egy gesztus csak az egesz, de olyan sok szar
> ember van, aki ezt a tarsasjatekot nem tudja, vagy nem
> akarja szepen jatszani...
> --
> Meszaros Geza
>
+ - Lanos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csak, hogy hozzaszoljon olyan is, aki mar vezetett ilyet.
Nekem tobb, mint negy eve van, (elso szerias, meg koreai gyartas) Annak
idelyen azert vettem, mert a penzemert ezt adtak, (a Suzuki tul szuk, az
Astra classic meg tul gyenge lett volna, akkor meg joval dragabb is
volt) 1,5-os motor, 86LE, 1,1t onsuly, nem sajnaltak belole az anyagot.
Akkor letezett meg 1,6 106LE, ujabban van 1,3 75LE. Az elottem szolo nem
tudom honnan szerzett 1,4-est. Elonyei olcso, igenytelen, jol megy.
Hatranyai alapkivitelben fapados, a hatso felfuggesztes gagyi, ezert a
gyors kanyarvetel nem az erossege, amugy jol uralhato, nem hajlamos
megpordulni sikos uton sem. Fogyi: vegyes hasznalatban 7,5L hosszu tavon
 forgalmi viszonyoktol, vezetesi stilustol fuggoen 6,5-7,5L. Autopalyan
letekert ablakokkal 140korul 8L. Szervizt csak a garancialisakat latta,
bal hatso ajtotomitest csereltek garanciaban, (3 ev gari) eddig 50 ekm
van benne, rozsda nuku. Sajnos a vele adott 175/75R13 Kumho gumik nem
birtak ilyen jol a gyurodest. Szoval atlagos mai jargany, nem Dacia.
Udv: Szantoi
+ - Re: ADO (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Igen, mikor lejar az ido, kivonul a ceg es uaz. a tulaj mas
> neven visszajon, hogy adomentesseget megorizze... ilyen volt
> a Michelfeit->Kika is pl... csak hogy egy peldat mondjak...
> Kivancsi leszek arra, ha EU tagok elszunk mi lesz, mert akkor megszunik ez
az
> adomentesseg...

Sajnos sokan nem akarjak megerteni, hogy nem az az alternativa, hogy a ceg
fizet adot, vagy sem, hanem az, hogy itt van-e (es munkahelyet teremt, a
erteket teremt, vagy netan fejlett technikat terjeszt), vagy nincs itt.
A vilagon a cegek amugy sem fizetnek jelentos adokat, mert meg van a
lehetoseguk,
hogy elkeruljek mindenfele uton-modon. Tehat meg mindig igy jarunk a
legjobban.

Persze ez mindig jo erv a "gonosz multik kizsigerelik nepunket" embereknek,
de ez van.

Csak hogy ne legyen off-topic: Kepzeld el az Audi gyarat Gyorben, amely a
magyar nemzeti osszermek sok szazaleket allitja elo, plusz munkahelyet es
beszallitoi lehetoseget ad sok embernek. Ha nem lenne itt, akkor nem az
tortenne, hogy a miattuk hatterbe szoritott magyar nagytoke felhuzna a
helyen
egy masik Audi gyarat, hanem lenne a mezon parlagfu, plusz a
munkasok nezhetnenek mas munkahely utan. Egyebkent a multik betelepulesenek
nem elsorendu indoka az adokedvezmeny, a sor elejen az infrastruktura meg a
munkaero all, a kedvezmenyek csak ezutan jonnek.

Nem allitom, hogy a multik csak aldasos teveknyseget fejetenek ki, mert
messze nem, de nem is varhato el toluk. Tolunk viszont nem varhato el, hogy
Audi gyarat, IBM gyarat, vagy mittudomen mit dobunk ossze kis forintjainkbol
(Az IBM eves bevetele nagysagrendben egyezik a magyar koltsegvetessel !!!).

Az viszont elvarhato tolunk es a kormanyzatbol, hogy probalja a leheto
legtobbet kihozni ebbol a helyzetbol, ne uldozze el, de ne is hagyja
elkanaszodni a multikat.
Ha minel tobb hazai beszallito lesz, akkor azok nem csak meg tudnak elni, de
fejlodik az ipari/uzleti kultura is. A kis beszallitokbol aztan lehetnek
nagyobbak, majd lehetnek magyar multik is. De ez egyedul biztosan nem megy.
Ezert kell szorgalmazni, hogy ne csak a kezimunka keruljon be, mert azt ket
pillanat alatt kinaba at lehet vinni, hanem a magasabb szintu munka is (pl.
fejlesztes), mert azt mar sokkal nehezebb elvinni.

Szabolcs
+ - Punto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> En ertem, mirol van szo. A Punto II-bol van ketfele. 

Ezt en is irtam. Van 2 fele: 3 ajtos es 5 ajtos. De 
mindketto Punto II. A Stilonal is mas a hatso lampa a 3d es 
5d eseten, akkor most ez is Stilo I es Stilo II??? Na ugye.

> Amugy csont ugyanaz a ket karosszeria, kozben eszembe
> jutott, hogy talan a harom- illetve otajtos valtozatokat 
> kulonboztetik meg igy

Hat ez egy eleg furcsa mondat :) Csont ugyanaz nalad azt 
jelenti, hogy 1-2 ajto, 1-2 lampatest, 1-2 szpoiler 
hianya/massaga meg belefer? :)))

Cs.
+ - uj autot pecs melle (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Tapasztalataitokat szeretném felhasználni arra, hogy hozzávetőlegesen meg
>tudjam becsülni egy autó árát. Amit szeretnénk, az egy középkategória alján
>lévő autó lenne. Tehát egy olyan, amely majd a nagyobb családot is
>kiszolgálja, de nem túl drága (hozzávetőleg olyan 10 évre gondolunk).

1.) en ujauto ellenes vagyok, tehat egyaltalan nem vennek uj autot. Ha megis
emellett dontesz, akkor viszont nem javaslom, hogy 10evig megtartsd. Nagyon
leesik az erteke, es megint emberfeletti erofeszitesekkel juthatsz ujhoz.
Akkor inkabb 3 ev mulva ulj at egy ujba ujra.

2.) 1,5-1,8 mio koruli osszegert 95-96 koruli evjaratu rendes allapotu,
klimas, ABS-es csaladi meretu kocsikat lehet kapni, 70-100ekm kozotti
futasteljesitmennyel. Ekkor NULLA reszletet veszel a nyakadba, vagyis az ha
haromhavonta rakoltesz 30ezret szervizre (de nem koltesz!), akkor is
lenyegesen kevesebbe kerul, mint ha uj kocsival jarnal.

Automeret. Mi a csaladi auto? Van akinek a Matiz is az (vegulis 4 ajtos),
van akinek a Fiat Brava, van, akinek az ennel is nagyobb autok. Neked mi? Ha
ez a "kozep"-meret, akkor johet a Brava (de ne az 1.4-12V!), johet az Alfa
146, ha olcsobb kell, akkor a Skoda Felicia. Ha lehet nagyobb, akkor Fiat
Tempra, Lancia Dedra, Ford Mondeo, Citroen Xantia mind mind csupa erdemes
darab, es (szinte) reszlet nelkul, csak a sajat eroddel megveheted oket.
Javaslok probakort mindegyikkel!
Fogash
+ - milyet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az elvarasok: 96-97-98 koruli. Kombi, Tourer, Wagon, SW kinek
>mi tetszik. Minimum 1.8-as, max 2.0-es motor. Viszonylag jo teljesitmeny,

Alfa Sportwagon!!! Csak az 2m-be meg eleg szuken (sem) fer bele... Mondeo
kombi?
Fogash
+ - fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A munkahelyemen az igazgatoi 9^5 2.3 Eco Turbo adatai a fonokom szerint:
>
>80-nal  6 liter
>90-nel  7 liter

Hogy a  rakba lehet egy 2.3-as turbos autoval egy tanknyit menni 80kmh-val?
Fogash
+ - maybach (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Akarja valaki latni az uj Maybach belsejet?
>  Most fejeztuk be a maro berendezesek beallitasat, kb 80 darab

360ezer euroert legyen is benne! Amugy te az Eybl-nel dolgozol?
Fogash
+ - va: Re: Autovasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

SzaboZE irja...
> A Forddal inditasi problemakat tapasztaltunk a cegnel,

Egy kicsit bovebben irj errol. Kivancsi vagyok.
Megjegyzem, hogy sokan nem veszik figyelembe, a hideg,
vagy meleg, illetve a forro motort maskent kell inditani.
--
Meszaros Geza
+ - hutoviz meg punto lampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,


kollegane' kocsijaban a hutoviz bezavarosodott. Ha nincsen szerencseje,
akkor az asszony meleg motorba utantoltott hideg vizet, ami
hengerfej-repedeshez vezethet, tehat nem biztos, hogy egy tomitessel
megoldodik. A gyanus az, hogy vizbeontes utan jott elo a barna trutyi.
Meg kellene neznie, hogy nincs e az olajbetolto sapkan meg a nivopalcan
nincs-e nyulos sargas trutyi (barmilyen keves, de ne meleg motornal
nezze, ra kell inditani egy percig, es utana, de meg hidegen).

A Puntok hosszu (fecskefarku :-))lampaja megfigyelesem szerint a 3
ajtosake, az 5 ajtosoke a benyomott mintaju.

Nekem meg az a kerdesem, hogy az elektronikus km-ora mechanikus
km-szamlalojat ugye egy spiralnak kell meghajtani, amely spiral adhat ki
nyikorgo hangot, ha nem megfelelo a kenese? Idonkent, gyorsitaskor ilyen
hangot hallok a muszerfal mogul, de eddig nem talaltam a spiralt.

Viktor
+ - Galaxis Utikalauz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

!Buenos Dias!

"Douglas Adams altal  megenekelt lift koszonjon
vissza az autonkbol :-))"

Nahat! Vegre egy ember, aki hallott az Alapmu"ro"l! :o)

Adios,
Chucky
ui.:"Nem akarna megis a pincebe menni? Rengeteg erdekes dolog van ott is!"
Robitz Axel
Fordító
06/20.46.46.211
+ - szlovák benzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Szombaton németorszagba megyek.Ha Komáromnál vagy Rajkánál átmegyek szlovákiába
,tudok forintért tankolni?Ha igen,hol?Köszi

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: line-70-221.dial.freestart.hu)
+ - LADA Hutoviz ujra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Kosz a sok valaszt a LADA hutoviz problemara.

Kedves Frigyes! Valaszaim:
>Kerdeseim.
>Hengerfejtomitest miert nem csereltel ?

Mert nem az enyem a kocsi (apame) es azt mondja, hogy "azt nem kell
cserelni, mer' ha
eccer megbontjak a motort, annak annyi"... szoval mivel eddig ketszer volt
LADA-ja
1980 ota es mindig uj, azt hiszi, sose romlik el a hengerfejtomites.... :-(

>Botorsag volt reszedrol csapvizet tolteni
>a hutorendszerbe, ugyanis e melegedes hatasara levizkovesedik a
>hutorendszered, foleg a huto.

Nem emlitettem? A szerelo csinalta az egeszet (en desztillalt vizet raktam
volna bele), apam
 meg azt hiszi, sose romolhat el a 15 eves garazsban tartott autoja, ugyhogy
neha
remenytelen vele autojavitasrol targyalni... :-(

>Motorod allapotat te leirtaid szerint, szvsz katrasztofalis :-( Botond olaj
>Ladaba csak akkor valo, ha mar a motor halodik. Kar volt a
>szelepszarszimmeringet cserelned, furas + gyuruzes + tomitescsekkel
>megoldodott volna a problemad

Mar mier lenne katasztrofalis?! Ez egy megkimelt gep. Botond azert volt (meg
van)
benne, mert fogyott az olaj, es a szelepszarszimmering+fedeltomites csere
apamnak
jobban fajt volna ("mer' nem szabad megbontani a motort..." stb), az olajat
meg mi
szoktuk cserelni vele hazilag, igy egyszerubb volt azt kiprobalni... Na, azt
nem ette
mar annyira, mint a masikat. Azer mer egy szar tomitest kell csak
kicserelni, azer
meg szerintem nem "katasztrofalis" a motor allapota... (Csak az a
hutoviz...:-o )

Amugy amiota a szelepszarszimmering+fedeltomites csere volt, szebb a hangja,
nem
csorog-zorog es nem fogy az olaj. Akkor meg minek furni?! Azt hittem ertesz
az
autokhoz :-) (Ne vedd magadra, a Skoda is auto - egyesek szerint). Amugy
volt
1500S LADA-m, az volt gyuruzve, de akkor is ment az olaj es a szelepsz.
szimm+fedeltom.csere joval olcsobba jott most, mint 7 eve a gyuruzes....

Amugy remelem nincs harag....

Megegyszer mindenkinek koszi a tanacsokat!

Udv! GERI

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS