Kaptam jópár visszajelzést, hogy nem egyértelműen kérdeztem...
Most visszaolvasva még én sem tudtam pontosan kibogarászni,
hogy mit is akartam kérdezni, vagyis milyen válaszra számítottam...
Kicsit hajnal volt már :D
Szóval összefoglalva, és mégis bő lére eresztve...
- Van egy kimenő-bejövő számlák táblázata, fizetési határidővel, meg fizetési
dátummal, fizetésmódddal, partnernevekkel.
- Alapból ezt viszi fel a Mancika, neki a dolga, ha a kezébe kerül egy
számla,
azt berögzíti.
- Ezek után jön a "pénztáros" aki meg rögzíti, hogy mikor milyen módonlett
rendezve(csekk, utalás, sőt! "majd kp fizet").
- És van egy "főnök" aki szeretné tudni, akár este 10kor, amikor beesik
az
irodába, hogy mennyi kifizetetlen, lejárt határidejű számla van.
- Ez még nem is volt gond, csak utána jött azzal, hogy "és ezek melyek?
kinek,
mennyi, mikorra kellett volna?"
Ebből a táblázatból csináltam egy szűrést, a "kifizetetlen" és "számla"
opciókkal, és ezt másoltam át egy másik lapra...
Csak épp amikor másolom, akkor visz mindenféle hivatkozást, keresztreferenciát,
így közbe kellett iktatnom a jó öreg notepad-ot :D
Így kaptam egy 8-10 tételsoros tabulátorral tagolt szöveget, amit utána
betettem egy új lapra, és megformáztam...
Csak ezt a formázást mindig meg kell tenni, amikor újból másolom, mert
beillesztéskor felülírja.
Nem beszélve arról, hogy néhányszor, amikor elfelejtettem kikapcsolni a
szűrést a munka végén,
akkor Mancika másnap még egyszer rögzítette a nem látszó kifizetett számlát,
mert ő nem látta.
És már több meló van vele, mint ha egy sima demó számlázót telepítettünk
volna...
Csak hát, az a költséghatékony módszer, amiért nem kell fizetni, és amúgy
is
Excel (sőt 2n OpenOffice) van minden gépen.
És a program nem tudja azt, és úgy, amit a főnökség kitalálta...
És ha már fizetnek egy rendszergazdát, akkor az igazán megcsinálhatná...
>>megfelelő sor számát.. de engem érdekelne a 2. 3. 4. stb. is.
>>próbáltam tömbösíteni a CTRL+SHIFT+ENTER vagy mivel, de
>>úgy is csak az első találatot hozta fel mindegyik mezőbe.
>>már próbáltam rá írni VBA-ban egy kis makrót, csak a Mancika
>>gépe annyira le van korlátozva, hogy a makrók el sem indulnak,
>>sőt, ha elmenti a fájlt, akkor még néha ki is gyomlálódik belőle.
>>Jahh! csak hogy félreértés ne essék, ez egy központi
>>fájlszerveren lévő fájl, amit 4-5 gépről is megnyithatnak.
>>Azt már sikerült beléjüknevelni, hogy egyszerre csak az egyik
>>írjon bele, mert volt, hogy egymás ellen írogattak bele,
>>és aki utoljára mentett, az nyert. a többi mentés meg ment
>>a levesbe...
>
>Ez megis hogy jött össze? Excel alapból csak egynek, az elsőnek
>nyitja meg írásra a fájlt, a többinek szól, hogy neked csak
>olvasásra lesz...
Hát, az igazat megvallva nemtom, valami rosszul lett beállítva
a fájlszerveren annó, mert még arról sem szól, hogy valaki már
megnyitotta egyszer...
Valami olyasmi volt 4-5 éve, amikor üzembe lett állítva,
hogy egy DOS-os Clipper program kizárólagosan volt csak hajlandó
megnyitni az adatbázisát, és kellett hogy több gépről is fusson,
de azok csak olvasási jogot kaptak, de alapból a második már
hiába próbálta megnyitni, olvashatatlan volt a fájl.
Az akkori rendszergazda valamit átállított a szerveren, hogy ne
legyen zárolva megnyitáskor, és így nem volt gond többé...
csak hát most az excel sem kapja meg az értesítést,
hogy valaki már megnyitotta.
>>szóval, valakinek van ötlete, hogy tudnám megerőszakolni a
>>hol.van függvényt? mert lassan eléri azt a sorméretet,
>>amit már kézzel szinte képtelenség lesz kiszűrni, és másolni.
>>és kénytelen leszek írni a szerverre egy PHP programot,
>>ami kinyeri a szükséges adatokat.. de akkor már az egészet
>>átdobom MySQL-be.
>Ezek futtatása gond nélkül megy majd Mancikának is?
A MySQL-ből meg PHP-ből gondoltam leesik, hogy weblap lesz,
és bármilyen böngészőből fut, így "bolondbiztos"-abbá tudom tenni.
>>De azért NEM HISZEM EL, hogy nincs valami "pofonegyszerű"
>>megoldás rá Excelben.
>>Üdv, és előre is köszi a tippekért
>
>Nem írtál verziót, ill. a feledat sem egyértelmű.
Mivel az egyik gépen még Win98 fut Office97-el,
a legújabbon meg Windows7 Office 2012-vel...
két gépen meg OpenOffice Win XP-vel.
Így a verzió nem opció. mindegyiken működnie kellene..
>Két dolgot javasolnék.
>
>- egyéni nézetek (Lehet többet is létrehozni, és ebbe szűrési
>feltételeket, összegzéseket is menteni lehet, pont arra lett
>kitalálva, hogy ne kelljen ugyanazt az adathalmazt több
>munkalapon szerepeltetni másképp rendezve / szűrve.)
Ez jól hangzik.. de mi az az egyéni nézet, hol találom?
Na jó, ez legalább már egy guglizható kulcsszó :D
>- Pivot tábla. Újabb nevén "Kimutatás". Ez külön munkalapon
>másépp szervezve mutatja az adatokat. Lehet, hogy ez jó lesz,
>többféleképpen lehet szűrni, rendezni, és automatikusan frissül,
>ha változik a forrás.
Ez ugyanaz, még nem futottam bele. akkor erre is ráguglizok..
>Mivel nem írtál verziót, keress rá a gugliban arra, hogy a
>használt Excel alatt ezeket hol lehet elérni, vannak videók
>is a jútubon arról, hogy kell ezeket használni...
Ha már annyira verziófüggő lenne, akkor Office97, 2007, 2012.
Jahh.. És 2db OpenOffice 3.valamennyi.
>--
>Török István ___
Szóval egyenlőre egy hol.van oszlopot hoztam létre, ahol a következő sor
az előző találat sorának száma+1-től kezdi a keresést, és ezt lehúztam
20 sorra, mert 10nél több fizetendő számla nem megengedett...
Csak most az ENTER nyomása után a lassabb gépen akár 15-20mp-is eltelik,
mire lehet írni a 2. adatot.. :(
Túl sok lett a hivatkozás, meg felláncolás... :(
És túl hosszú lett a cikk is, lehet vissza is dobja a HIX motor...
Üdv: QSoft Lajos
|