Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 3634
Copyright (C) HIX
2010-02-18
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 RE: *** HIX AUTO *** #3633 (mind)  51 sor     (cikkei)
2 Valasz: kamionok *** HIX AUTO *** #3633 (mind)  77 sor     (cikkei)

+ - RE: *** HIX AUTO *** #3633 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia(sztok)!

> Nagyak irta:
> : Mas. A bekuldott baleseti statisztikak (Anglia, Nemetor-
> : szag) onmagukban (az altalam felvetett problema analizala-
> : sara) semmit nem ernek, mert kellene azt is ismerni, hogy
> : mennyi a gyorshajtasert megbuntetettek szama.
>
> Miert pont a gyorshajtasert *megbuntetettek* szamahoz akarsz 
> viszonyitani es nem mondjuk a *gyorshajtasok* abszolut szamahoz?

	  En magam is tobbszor leirtam, hogy a megbuntetettek szama
	nem relevans (olvasd vissza a hozzaszolasaimat!), de ugy
	vel(t)em, hogy kizarolag a buntetesekrol van statisztika,
	az egyeb, nem dokumentalt gyorshajtasokrol nem is lehet, hi-
	szen nem dokumentaltak... No ezert.

> Egyebkent miert nem jo neked azon nemet statisztika, hogy a szemelyi 
> serulessel jaro balesetek 14,4%-a nem megfelelo sebessegre vezetheto 
> vissza? Ez ugyebar minden esetben az altalad propagalt relativ 
> gyorshajtas esete. Szoval?

	  Miert is? Miert ne lehetne, hogy a rendorseg (vagy barmi-
	lyen statisztikai hivatal) "nem megfelelo sebesseg" flag-gel
	ellatja az adott bejegyzest, meg ha csak szimpla abszolut
	gyorshajtasrol volt is szo, de egyebkent nem beszelhetunk re-
	lativ gyorshajtasrol? Ne feledjuk, a rendorsegnek "nem meg-
	felelo sebesseg" az is, ha a tablaval jelzettet tulleped!
	(Pedig az meg onmagaban lehet, hogy kozel sem relativ gyors-
	hajtas.)
	 Szoval tovabbra is azt mondom, nem tudunk statisztikat le-
	vonni az eddigi adatokbol, pedig higgyetek el, azert sem ber-
	zenkednek egy ilyentol, mert elegge erosen meg vagyok gyo-
	zodve arrol, hogy engem igazolna. (Ez olyasmi, minthogy a
	KSH nem keszit (mert nem keszithet, tilos neki) statisztikai
	adatot arrol, hogy milyen a bortonokben fogvatartottak etni-
	kai hovatartozasa. Pontosan azert, mert ha kiderulne, hogy a
	bent ulok mondjuk 85%-a roma (peldaul), akkor lehetne ra hi-
	vatkozni, igy meg ki lehet kerni a dolgot, hiszen az egesz
	csak feltetelezes, nincs bizonyitva. Nagyszeru... Szoval meg
	a vegen kiderulne, hogy valoban aranytalanul keves a gyors-
	hajtokhoz kepest a serultek aranya, es sokkal nehezebb len-
	ne (meg a mostaninal is) "eladni" az embereknek ezt a dema-
	gog "fuu, a nagy sebesseg eletveszelyes, tuti meghalsz, sot,
	ha eleg gyorsan mesz, meg a megye is kihal csak ugy" marha-
	sagot. Apropo, latott barki is baleset utan olyan vegkovet-
	keztetest, hogy "Nem nezett szet, ez volt a baj. A tobbi ko-
	rulmeny ehhez kepest irrelevans."?)
	  Udv mindenkinek:

									Nagyak
+ - Valasz: kamionok *** HIX AUTO *** #3633 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Nemes Marcus
> Temakor: kamionok ( 64 sor )
> Idopont: Tue Feb 16 08:43:19 CET 2010 AUTO #3633
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> 
> : Neked sem biztos, hogy az lenne a jo, ha nem elozhetnenek, mert az 
> : adott ut atbocsatokepessege annal nagyobb, minel nagyobb sebesseggel 
> : haladhatsz rajta.
> 
> Miutan Te mar a masodik vagy, aki felreert engem, meg egyszer 
> megprobalom kifejezni magam: szoval nekem semmi bajom a kamionosokkal 
> altalaban. Pusztan arra probaltam celozni, hogy az elozes 

Bocs, en a tema egeszehez szerettem volna hozzaszolni, nem szemelyesen 
neked.

> *szuksegesseget* a kamionos idonyeresegevel ill. az elozes *tiltasat* 
az 

> autosok idovesztesegevel indokolni nem szerencses, miutan mindket fajta 
> kozlekedonek mindez minimalis idokulonbseget jelent, csak 
> pszichologialiag idegesito, de ez egyeni szoc. problema.

Biztos, hogy csak pszichologia, de ma reggel az M3-ason a rovidke 
bejovetelem alatt lattam nehany pszichiologiai problemat, ami nem csak 
egyeni szoc. problema volt (ket cimeres f@sz 30-ra lassitott le egymas 
mellett a ket savban (meg ra is huztak egymasra folyamatosan), hogy oklot 
razva anyazzanak egymasra, mindezt vagy 1-2 percen keresztul a 130-as 
szakaszon a reggeli csucsban, elkepzelheto, hogy mi volt mogottuk; es ez 
csak egy eset volt a 2-3 durva kozul).

> : Vegtelen ido alatt - elozes hijan - vegtelen hosszu kamionsorok
> : alakulnanak ki
> 
> Ezt az okfejtest nem ertem. Vegtelen hosszu kamionsorhoz vegtelen szamu 
> kamion kell, ami nem adott. Tudja valaki, hogy az EU-ban hany kamion 
van 


Szerintem az is eleg lenne, ha osszegyulne egymas mogott 50 kamion, es 
az 
ukran furgonos a feher Transporterjevel nekiallna 90-el letolni a sort.

> Masreszt pedig nezd meg a vasuti kozlekedest, ott sincsen nyilt palyan 
> elozes, csak palyaudvarokon. Ez meg olyan, mintha az egyik kamion 
> kiallna tankolni/pihenni, a masik meg nem. Valahogy ez sem gorcsol be, 
> pedig jelentos sebessegkulonbsegek vannak egy tehervonat egy egy ICE 
> kozott.

Vigyazz, a vasutban otthon vagyok :)
Ha megnezed a legkomolyabb nemet fovonalakat, hosszu szakaszokat latsz 
3-4 
vagannyal, azaz ott fixen megvan a belso es a kulso sav. Ahol csak ketto 
van, ott a helyzet az, hogy mondjuk van ket vonat kozott (sebessegtol es 
biztositoberendezestol fuggoen) kotelezoen 2-10 kilometer kovetesi 
tavolsag. Tehat ha nincs tobb vagany, akkor egy elozes ugy nez ki, ha a 
gyorsvonatot nem akarjuk befolyasolni, hogy a tehervonatnak garantaltan 
10-20 percebe kerul egy ilyen elengedes, mert a kovetesi tavolsagba bele 
kell fernie a lefekezesnek es a kiterobe jarasnak is - jellemzoen max. 
40-nel, 500 meter hosszu tehervonatnal, ahol a 40-es szakasz mondjuk 2 
kilometer hosszu, ki tudod szamolni, hogy csak ez mennyi ido... Meg aztan 
itt a palya kapacitasa (megintcsak sebessegtol es biztositoberendezestol 
fuggoen) ketvaganyu palyan mondjuk 20 vonat/irany/ora, de ez csak az 
elmeleti maximum nyilt palyan, a megallasok ezt dramaian csokkentik, 
szoval nehez osszehasonlitani egy autopalyaval, ahol csucsforgalomban 
10-15 masodperc alatt halad el ennyi jarmu.

Az is fontos, hogy a vasuton menetrend szerint zajlik az elet, azaz 
(optimalis esetben) elindul a RoLa Bukarestbol es lehet tudni, hogy 21 
ora 
34 perc mulva Munchen Hbf-en felreall 32 percre, hogy elengedje a 842-es 
szamu IC-t. Szoval ez azert mas helyzet, raadasul sok helyen 
csucsforgalomban a menetrend annyira tele van (Magyarorszagon is), hogy 
eseti kozlekedes gyakorlatilag nem lehetseges, mert nem fer be sehova 
menetrenden felul vonat.

udv., Akos

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS