Sziasztok!
Ha mar ertekezunk, akkor nekem is lenne egy hozzaszolasom: a herkentyut
sarfogo guminak hivjak es nem kofogonak. Esoben nemet autopalyan haladva
semmit nem latsz egy olyan auto mogott, aminek a hatso kereke teljesen
hatra van tolva (Corsa, stb.). BMW 7-es limuzin sokkal kevesebbet ver fol,
mert a karosszeria megfogja a vizet. Ugyhogy csokoltatom azt a pofat az
EU-ban, aki megszuntette a kotelezoseget (az autogyarak nyomasara
megszuntettek azt is, hogy az indexlampanak kell a lampatest legkulso
lampajanak lennie, lasd Golf IV elol, ill. kulonbozo Fiatok hatul). Az,
hogy este a szembejovo Golf IV-et alig latom indexelni, ha be van
kapcsolva a tompitottja, nem erdekes, a fo az, hogy a formatervezo
oromeben vitustancot jarhatott. A sarfogo lapot allitolag azert szuntettek
meg, mert a megnovelt legellenallastol nagyobb a kocsik fogyasztasa. Hogy
itt autopalyan eso utan 80-nal gyorsabban haladni kvazi eletveszelyes,
mert mindenki ezerrel veri fol a vizet, szinten nem erdekel senkit...
A Corsamon volt gyari sarfogo lap, ennek dacara sikerult 50km/h-nal is
mar
a hatso ablakomra folverni az utrol a vizet. Jobban lelogo lapot azert
nem
lehetett raszerelni, mert nem volt eleg hely a lap es a kerek kozott (ha
rukvercben az ember feloldalasan foltolat a jardara, akkor a jardaszegely
odanyomna a kerekhez, amitol a lap leszakadna).
Nehany helyen itt "viznyelo" aszfalt van az autopalyan, a normal viznek
sacc per kb. 5%-a verodik csak fol az utrol. Valoszinuleg dragabb, mert
az
altalam ismert kb. 2..3000 nemet autopalyakilometeren csak szorvanyosan
fordul elo.
Egyebkent nagy rugozasu kocsiknal is lehet sarfogot felszerelni, lasd
Parizs-Dakar. Gondolom, valami haszna van, kulonben nem lenne eloirva.
Udv,
marky
|