Szevasztok!
>>A rovidebb lokethez rovidebb forgattyukar tartozik, azaz kisebb
>>erokar.
>OK, koszonom, a helyere kerultek a darabok. Ez eddig valahogy
>kimaradt.
Efelett elsiklott a szemem, igy mar ertem. (Es ferfiasan
bevallom, vagy 2 percet kellett rajta gondolkodnom, de
mar ertem. Tenyleg.)
>>Altalanos iskola 3.
>>osztaly - hatarozottan emlekszem - ott tanitjak, hogy a test
>>tomege tulajdonkeppen az adott test _tehetetlenseget_ irja le.
>Nem tudom elhinni, hogy ez mar harmadikban anyag :-o
>En inkabb felsos tananyagnak hinnem.
>(naja ha te zsenikepzobe jartal, ug konnyu ;-) )
Nem, egyszeru alt.isk. volt (igaz, orosz tagozat, de egy
szot nem beszelek oroszul, bar a cirill iras-olvasas az megy,
de ez az egyetlen), de a tomeg definiciojat (na nem olyan
"bonyolultan", mint a Wikipediaban) az alapoknal oktattak.
Viszont most, hogy belegondolok, 3.-4.-ben meg csak kor-
nyezetismeret van, 5.-tol volt fizika (legalabbis nekem, jar-
tam 1980-88), es az elso evben oktatjak az alapfogalmakat.
Szoval igazad van, 5. osztaly!
>>>Nagyobb tomeg eseten tobb ero kell hogy a sebesseg megvaltozzon.
>>Bocsass meg, de ez meg egy marhasag!
>Nem marhasag, hanem pongyolasag.
>Helyesen igy hangzott volna "...hogy a sebesseg azonos ido alatt
>azonos mertekben megvaltozzon."
>Es maris ott tartunk az altalad idezett F=m*a kepletnel :-)
Ja, ha csalsz! ;-) Igy konnyu! ;-)
Udv mindenkinek:
Nagyak
|