Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 3194
Copyright (C) HIX
2007-09-14
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: re: wankel (mind)  23 sor     (cikkei)
2 forgo csillagmotor (mind)  10 sor     (cikkei)
3 Re: KRESZ (mind)  24 sor     (cikkei)
4 re: re: Re;AUTO # 3191 (mind)  90 sor     (cikkei)
5 re: re: wankel (mind)  34 sor     (cikkei)
6 re: re: wankel (mind)  48 sor     (cikkei)
7 RE: re: re: wankel (mind)  54 sor     (cikkei)
8 Sziasztok! (mind)  51 sor     (cikkei)
9 oreg auto ven auto (mind)  18 sor     (cikkei)

+ - re: re: wankel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

 Janibacsi:
>  A henger-blokk forogni a propellerel , talan tevedesed. A
>  propellerek mindeg a fotengelyen vannak, voltak. s ha jol emlekszem 
,
>  forognak a repules celjabol. A henger-block az mindeg rogzitet
Muhahahahahahaha. Ekkorat regen rohogtem.
Nagyon sok marhasagot irtal mar eddig is, de ez a csucs, ez viszi a palmat.
Legalabb megkerdezted volna a kedvenc Wikipediadat mielott ezt a
szamarsagot leirtad!
  http://www.repulomuzeum.hu/Hajtomuvek/Gnome-Rhone.htm
  http://hu.wikipedia.org/wiki/Csillagmotor
  http://www.pilotfriend.com/aero_engines/aero_soupape.htm
  http://www.nationalmuseum.af.mil/factsheets/factsheet.asp?id=830
----------
Gyula:
>  nem tudom igaz-e: Mivel kevesebb a suly meg a mozgo alkatresz, ezert
>  magasabb fordulatszamon is jol elvan a motor.
Igaz. Leginkabb az alternalo mozgast vegzo alakatreszek hianya teszi
erre alkalmassa. Az RX8 motorja 9ezret forog.

Udv,  Triznyak
+ - forgo csillagmotor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A henger-blokk forogni a propellerel , talan tevedesed.  A
propellerek
 >  mindeg a fotengelyen vannak, voltak. s ha jol emlekszem ,
forognak a
 >  repules celjabol. A henger-block az mindeg rogzitet.

Janibacsi kattints ide!
http://en.wikipedia.org/wiki/Rotary_engine
--
Meszaros Geza  :-)
+ - Re: KRESZ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az AUTO #3193-ben  írta:

> 2. Ugy egy eve megtudtuk a szakembertol, hogy autopalyan nincs
> utkeresztezodes. Utobbi idoben megfigyeltem, hogy autopalyara
> 'felvezeto' uton van egy sebessegkorlatozas tabla. Hol az autopalya
> tabla elott, hol utana. Na *ezt* mi oldja fel? Utkeresztezodes nem,

Az útkereszteződés - szinte - minden tilalmi jelzőtáblát felold (egy
kivétel van, lehet tippelni melyik).

> feloldo tabla nincs. Ugyanakkor nem kene par szaz kilometert menni
> 40-nel, mert az volt a felvezeto kanyarban. Nem a jozan eszre vagyok
> kivancsi, hanem a KRESZre...

Az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet (KRESZ) 1. számú
függelékének k) pontja szerint: "Útkereszteződés: két vagy több útnak
azonos szintben való kereszteződése, egymásba torkollása, illetőleg
elágazása." Ezek szerint az egymásba torkollás is útkereszteződésnek
számít, tehát feloldja a sebességkorlátozást. Hozzáteszem, hogy a
fenti definíció nem tesz különbséget az út menetirány szerinti jobb és
bal oldala között, ezért az elágazás és egymásba torkollás akkor is
feloldja a tiltó tábla hatályát, ha a bal oldalon helyezkedik el.

Korompai László
+ - re: re: Re;AUTO # 3191 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gyula irta;
>Ha jol tudom az USA peldaul 1.3 literesnek >veszi az RX-? Mazdat es
ennek megfeleloen >adoztatja,biztositja, stb.
Gyula; az csak az uzemanyag,oil,kerek-gumuk, accuk,stb arait adoztatja
az auto-utak epites es fentartasi koltsegeit fedezni.
Minden orszagban hasonlok is, De kocsi ut-hasznalati adojakozze tartozik
az evi "tag" =rendszamtablad ara is. Ami a kocsi sulya alapjan. Mert
kocsi sulya altali ut-strapa-lasaert. .Ami Itt 10 cent fontonkent.
Biztositast a sajat gyakorlatod, biztonsagos hajtasod, korod, stb.
alapjan hatarozva.

Triznyak irta;
> >  Akos kocsija 5 hengeres.
> Tied a ketto Videoton hangszoro!!! :-P
>> >  S mind a Volvo S40-ik 5 hengeresek.
> Errol is ertesitened kellene a gyarat, ki tudja miert, de ok nem
tudnak rola!!!!

Azert mert Te nem tufsz arol, az nem jelenti hogy nem letezo!
A VOLVO weblapjan minden adatokat talalsz egy kattintassal. S a mai tobb
modeljeik 5 hengeresek Az I-5. sot I-5D kulombozo meretkben . Ami kezd
nagyon nepszeruve valni. Nem is emlitve ,hogy Mercedes Benz mar REG
kesziti az 5 hengeres kocsijat.
<http;//en.wikipedia.org/wiki/Volvo_S40>

> >  A 'Bugatti Veyron, a W-18 (18 hengeres)........ A VW-nek is
irjal!!!!  Ok csak 16 hengerrol tudnak! ( bizonyara csak a >
mertekegysegek elterosege miatti melleutes ez is)

Ismet, a Te allitasod "melleutes" !
S nem a "mertekegysegek-elterosege",  hanem a Te tudat-elterosege miatt
!

A Bugatti Veyron 18.4 az 18 hengeres. Lasad a Bugatti weblapjan.
A Bugatti Veyron  16.4 az 16 hengeres, 4 soros 4 hengerek, dupla V8-ek.
De a Bugatti Veyron 18.4 az 18 hengeres.
3 sor 6 hengerek. A "W" alakban. Azert a W-18.
S a W nem a nemet "Wagon" szoert.
Ismet a Te 'melleutesed' !
Meg irod nekik,szabadalmaztatod, vagy legalabb bevallod itt a rovaton?

> Mindenesetre erdekes elgondolas a hengersoronkenti 4,5 ( ne'gy es fe'l
> )
> henger.
Ketsegtelenul, nem 4 es fel henger. De vannak ugy a 4 hengeresek, 6
hengeresek, s az 5 hengeres ,mert az nyujtja a tobb teljesitmenyt
, mint a 4 hengeres  S gazdasagosabb alkalmazasaik mint a 6 hengeresek.
Sot a Mercedes Benz kezdte azt mert a 260 nagyon gyenge volt. S az 5
hengeres 300 TD nyujtja a kivant meretet,kenyelmet, s erot.
( S a "vesszo" a megszakitas ugy a szavak,mint az adatok kozott is. S az
nem toredek-jelzo !!!!!)

> Talan erdemes lenne szabadalmaztatnod!!!!
Azt 'szabadalmaztasad !!!!!!

> >  HOL, MI versenyeken erve el azt a 'recordot'. Az oriasi kulombseg.
Pont azt hoztam figyemletekre, amit te kihagytal allitasodbol.

> A versenyautok nem dontogetnek sebessegcsucsokat! Egyszeruen azert,
mert> nem alkalmasak erre. Pl. a formula one sebessegcsucsa nem eri el
a> 370km/h-t.

 Bugatti Veyron nem 'versenyauto' !!! "Street-legal'
=uthasznalati-kozlekedesi 'sport' kocsi ,de nem verseny auto.
S hat akkor hogyan erte el a 400+ km-record sebbesseget? Amit elobb
allitottal a vilag leggyorsabb kocsijanak???

> Furcsa, hogy az altalad emlitett Nissan, 419+ sebessegerol egyedul a>
Wikipedia tesz emlitest egyetlen bekezdesben, ( ott is egeszen oda nem 
>
illo helyen) mashol nem szerepel ez az adat.
> Persze lehet, hogy csak en nem talalom.
>
Persze ha 'clicke'-eled a "Bonneville Speed Record' -ot, fogod latni
hogy ma a rekord 1227 Km/ora. (a British 'Trust SSC).
A Nissan 300ZX csak az 'Pre-qualifying=versenyezheztoseg elo-futasan
erte el a 419.84 Km/ora-t.S azzal nem jutott a 'versenyzok-kozze'. Ami
1991-ben volt. Sokkal a Bugatti Veyron ideje elott.Na de a B.V. sem
lehetett volna a Bonneville Speed versenyeben.

Attila irta;
' 1999 Szeptember 13-an a Mars Climate Orbiter (szonda?) lezuhant a
Marson ,mert a NASA es JPL,Lockheed Martin mernokei mas-mertekegysegeket
alkalmaztak'

Vajon mi mertekegysegeket?
De kerlek kozold az informaciod adatait !!!!

Boldog,sikeres es biztonsagos autozasokat mindenkinek, meg a Mars korul
is,meg ha az allitolagos nem-letezo 5 hengeres autokkal is!
+ - re: re: wankel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nem szeretnek beszallni a flame-be, csak egy linket dobok nektek:

>Ketsegtelenul a propellereres repulok 'csillag-motorjai OTTO motorok
>voltak. !A "rotorikat nem lehet csillag formakban alkalmazni.
>A henger-blokk forogni a propellerel , talan tevedesed.  A propellerek
>mindeg a fotengelyen vannak, voltak. s ha jol emlekszem , forognak a
>repules celjabol. A henger-block az mindeg rogzitet.>




http://www.repulomuzeum.hu/Hajtomuvek/Gnome-Rhone.htm


És egy TIPP az AUTO-ra:
ha valaki Szolnok kozeleben jar, nezze meg ezt a kiallitast mert nagyon
izgalmas, kulturalt a kornyezet, es raadasul ingyenes is (es lehet
fotozni).
Igazi "csemegek" vannak, szinte kötelező a megtekintés!!

Udv.:

akos

U.i.:az iden mar ketszer voltam, de a teli zaras elott meg elmegyek
ugyanis uj 2.vh-s ronccsal gyarapodtak.
--------------------------------- Hirdetés ---------------------------------

Szerver Hosting Akció
Közel 50 %-os megtakarítás!
Kiemelkedő minőség elérhető áron.
http://www.cyber.hu/szerver_elhelyezes/
+ - re: re: wankel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Hmmm. Minden megbizhato adatok szerint az NSU egy rotory motort
>mutatot-be az 1920-as evekben.
>Felix Wankel , a "Wankel-motort" 1957-ben tervezte.

Pl: http://www.a5.hu/cikkek/1/19857.shtml
"Az első autó az NSU Prinz módosított változata volt 1960-ban, amelybe 
ilyen 
motort szereltek, míg az első szériában is gyártott modell az NSU Wankel 
Spider 
volt 1964-ből. E típus életre kelése után több nagy gyár ráharapott Wankel 
Úr 
ötletére, például a Citroën, a Daimler-Benz és az Alfa-Romeo, de valódi 
sorozatgyártásig csak a Mazda juttatta el."

Vagy: http://totalcar.hu/tesztek/rx7/
"A forgótárcsás motorok története korántsem olyan fiatal, mint azt gondolhatnán
k. A meghajtás elvét egy Felix Wankel nevű német úr dolgozta ki a század 
első 
negyedében. Az új technika hosszas fejlesztés és hányattatás után az 50-es 
években, az NSU kezében ébred csipkerózsika álmából."

Vagy: http://www.origo.hu/auto/2007060540eves.html
"Az első sorozatgyártású bolygódugattyús gépkocsi az azóta már megszűnt 
NSU 
nevéhez fűződik, a híres Ro80 erőforrása akkor még csak 55 lóero leadására 
volt 
képes. Később áttértek a két forgódugattyú használatára, de az ismert problémák 
miatt a Mazda kivételével az összes márka leállt a fejlesztéssel.  "

Itt meg Felix Wankel élete: http://www.autostilus.hu/?r=115
"1963: Az első szériaérett Wankel-autó, az NSU Spider bemutatkozik a Frankfurti 
IAA alkalmával. Wankel-motorja 500 köbcentiméteres kamratérfogattal rendelkezik 
és 37 kilowattot (50 lóerőt) teljesít. Egy évvel később megindul a motor 
sorozatgyártása. Összesen 2375 Spider készül, s a növelt teljesítményű 
versenyvá
ltozat minden más autónál gyorsabbnak bizonyul a versenypályán."

De tele van a net azzal az információval, hogy az NSU gyártotta először 
sorozatban a Wankel motort (Ráadásul egyidős velem :).
Mit lehet ezen vitatkozni? Nem értem...

KI

Ui: viszont a rögzitett főtengelyű, forgó motorról olvasnék többet, mert 
nem 
nagyon tudom elképzelni pl. az üzemanyagellátást, a nagy forgó tömeg kiegyensúl
y
ozását, meg egyáltalán értelmét az egésznek... Tényleg van ilyen?
+ - RE: re: re: wankel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> -----Original Message-----
> From: Kormos Imre 
> Sent: Thursday, September 13, 2007 9:06 AM
> To: '
> Subject: re: re: wankel
> 
> >Hmmm. Minden megbizhato adatok szerint az NSU egy rotory motort 
> >mutatot-be az 1920-as evekben.
> >Felix Wankel , a "Wankel-motort" 1957-ben tervezte.
> 
> Pl: http://www.a5.hu/cikkek/1/19857.shtml
> "Az első autó az NSU Prinz módosított változata volt 
> 1960-ban, amelybe ilyen motort szereltek, míg az első 
> szériában is gyártott modell az NSU Wankel Spider volt 
> 1964-ből. E típus életre kelése után több nagy gyár 
> ráharapott Wankel Úr ötletére, például a Citroën, a 
> Daimler-Benz és az Alfa-Romeo, de valódi sorozatgyártásig 
> csak a Mazda juttatta el."
> 
> Vagy: http://totalcar.hu/tesztek/rx7/
> "A forgótárcsás motorok története korántsem olyan fiatal, 
> mint azt gondolhatnánk. A meghajtás elvét egy Felix Wankel 
> nevű német úr dolgozta ki a század első negyedében. Az új 
> technika hosszas fejlesztés és hányattatás után az 50-es 
> években, az NSU kezében ébred csipkerózsika álmából."
> 
> Vagy: http://www.origo.hu/auto/2007060540eves.html
> "Az első sorozatgyártású bolygódugattyús gépkocsi az azóta 
> már megszűnt NSU nevéhez fűződik, a híres Ro80 erőforrása 
> akkor még csak 55 lóero leadására volt képes. Később áttértek 
> a két forgódugattyú használatára, de az ismert problémák 
> miatt a Mazda kivételével az összes márka leállt a fejlesztéssel.  "
> 
> Itt meg Felix Wankel élete: http://www.autostilus.hu/?r=115
> "1963: Az első szériaérett Wankel-autó, az NSU Spider 
> bemutatkozik a Frankfurti IAA alkalmával. Wankel-motorja 500 
> köbcentiméteres kamratérfogattal rendelkezik és 37 kilowattot 
> (50 lóerőt) teljesít. Egy évvel később megindul a motor 
> sorozatgyártása. Összesen 2375 Spider készül, s a növelt 
> teljesítményű versenyváltozat minden más autónál gyorsabbnak 
> bizonyul a versenypályán."
> 
> De tele van a net azzal az információval, hogy az NSU 
> gyártotta először sorozatban a Wankel motort (Ráadásul 
> egyidős velem :).
> Mit lehet ezen vitatkozni? Nem értem...
> 
> KI
> 
> Ui: viszont a rögzitett főtengelyű, forgó motorról olvasnék 
> többet, mert nem nagyon tudom elképzelni pl. az 
> üzemanyagellátást, a nagy forgó tömeg kiegyensúlyozását, meg 
> egyáltalán értelmét az egésznek... Tényleg van ilyen?
>
+ - Sziasztok! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gyula kerdezte:
: 1. Ulhet-e gyerek *gyerekulesben* es *bekotve* az elso ulesen
: (anyosules). Ha ez szamit, akkor nincs legzsak.

Termeszetesen. Legzsakkal is csak akkor nem ulhet, ha menetiranynak hattal
ul.

: 2. Ugy egy eve megtudtuk a szakembertol, hogy autopalyan nincs
: utkeresztezodes. Utobbi idoben megfigyeltem, hogy autopalyara
: 'felvezeto' uton van egy sebessegkorlatozas tabla. Hol az autopalya
: tabla elott, hol utana. Na *ezt* mi oldja fel? Utkeresztezodes nem,
: feloldo tabla nincs. Ugyanakkor nem kene par szaz kilometert menni
: 40-nel, mert az volt a felvezeto kanyarban. Nem a jozan eszre vagyok
: kivancsi, hanem a KRESZre...

A magyar es a nemet KRESZ eltero. A nemetben a sebessegkorlatozo tablat
elvileg csak a feloldo tabla oldja fol, keresztezodes nem (lasd orszaguti
mellekut becsatlakozasa utan a feloldo 70-et). Ebbol regebben birosagi
hatarozat is szuletett, hogy valaki ment 55-tel 30 helyett valami
lakonegyedben es megbuntettek. Viszont a 30 az 3 keresztezodessel elobb
volt csak kiteve. Az ADAC kommentarja az volt, hogy ha valaki rendelkezik
helyismerettel, akkor bevasaljak rajta a birsagot, ha idegen vagy, akkor
meguszhatod, ha tabla hianyaban 50-es korlatozasra hivatkozol (vannak
egyenlobbek). Az A2-es autopalyan Magdeburg kornyeken az elektronikus
sebessegkorlatozo tablakat idonkent kikapcsoljak, ami jogilag nem jelenti
az elozo 120 feloldasat, viszont az elektromos tablak vegeig nincsen
feloldas. Szoval itt is valaki nem ert a Kreszhez. A nemeteknek meg van
egy specialitasa: ha veszelyt jelzo tablaval egy oszlopon van a
sebessegkorlatozas (tehat pl. eles kanyar + 40), akkor a veszely
nyilvanvalo elmultaval a sebessegkorlatozas is feloldodik. A "kirakom a
40-et, aztan 10km mulva traffipaxolok" tipikus csehszlovak nepszokas meg
manapsag is, ilyenkor jo, ha helyiek haladnak az ember elott...

###

Attila irta:

: A hiba az angol és a metrikus mértékegységek közötti átváltáskor
: csúszott be."

: 25 evvel kesobb... (!)

Azert ez nem amerikai specialitas, 2003-ban sikerult valami
nemet-svajci hidnal hasonlot elkovetni. A nemetek es a svajciak kulonbozo
tengerekhez merik a tengerszintet, amik kozott 27cm kulonbseg van. Erre
meg gondoltak is, de az elojellel mar nem voltak tisztaban, igy 54cm-t
sikerult osszehozniuk.


Udv,
marky
+ - oreg auto ven auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Van nekem egy kivenhedt autom. Az erteke - ha venni akarnam - valami
50-100eFt lenne. De mivel eladni akarom, ez a szam valahol a 0 felett
van egy picivel. Idokozben vettem masik autot, ez meg csak parkol.
Abban kernem a segitsegeteket, hogy mit kezdjek a vassal.
Egy lehetoseg lenne elvitetni egy bontossal, aki ad erte cserebe egy
bontasi papirt, amivel vegleg kivonhatom a forgalombol.
Eladni nyilvan csak adasvetelivel erdemes, ez szinte kizart.
Tarolni, arra varva hogy majd darabokban elmegy, nem tudom.
Vajon milyen egyeb lehetosegem marad meg arra, hogy ne adjam oda
ajandekba a bontosnak?
Egyébként egy 30 eves veteránról van szó, ami a kutyának nem kell. :(
http://www.vatera.hu/1977_es_lada_2101_donor_36038564.html
EIK!
--
Udv,
          Hunt**                           -[BA3 2101 2121-4  HE 2.0;]-

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS