Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2970
Copyright (C) HIX
2006-11-09
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 gazdasagosan fenntarthato auto (mind)  10 sor     (cikkei)
2 Nissan Almera Szerviz (mind)  24 sor     (cikkei)
3 re: r19 futes-hutes (mind)  15 sor     (cikkei)
4 re: r19 futes-hutes (mind)  60 sor     (cikkei)
5 ablakfutes javitas (mind)  23 sor     (cikkei)
6 OPEL ASTRA 1.4SI (mind)  12 sor     (cikkei)
7 kerdes: (mind)  12 sor     (cikkei)
8 Re: Nissan kotelezo szerviz (mind)  19 sor     (cikkei)

+ - gazdasagosan fenntarthato auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Remelem nem inditok el vallashaborut a kerdesemmel: kocsit akarok
venni, a keret nagyjabol 6-800 e Ft. Az elvárások: fenntartása,
alkatreszek ne legyenek dragak hozza, megbízhato legyen. Nagyjabol
1400-as motorig gondolkodom. Meg szempont a biztonsagossag es ha
belefer, menjen is rendesen a kocsi es a menetstabilitasa is jo legyen.
Mit erdemes szerintetek ezekkel a parameterekkel keresni?

Koszi: Sanyi
+ - Nissan Almera Szerviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mindenki!


Nagyon koszonom valaszaitokat Nissan Almera szervizel kapcsolatban!

Amit Triznyak ir nagyon erdekes, gondolom motorszambol ami a 
forgalmiban van, abbol kovetkezik mikor mi dukal az autonak.

Az igy nezne ki nagyjabol: QG17265561Q Az auto 1497 ccm, benzines, 
2004-es.

Pollenszuro csere akkor nem lesz. Felesleges, mert par ezer km van 
benne. Akkor lett kicserelve mikor a bakterium mentesites tortent a 
szellozo rendszerben. Allitolag ezt minden ilyen muveletkor cserelni kell.

Azert a hozzaszolasokbol ugy tunik voltak a kozelmultban disznosagok, 
valahogy arra kellene figyelni, hogy az olajszuro is ki legyen cserelve, 
ne csak letorolve peldaul.

Apropo, probalta mar valaki Gyorben az Arkad csomopontot?



Udv, Farago Peter
+ - re: r19 futes-hutes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

> A kovetkezo a problema vele: eleg hideg van benne telen. Ennek oka
> feltehetoen hogy anno mikor gaz kerult bele nem megfeleloen lett a
> "vizvezetek" (vagy mi a neve :)) visszakotve. Csak langyos vagy enyhen
> meleg viz jon befele a szellozon.

Akkor ezt meg tetezi az is, hogy lukas a futoradiatorod. Ha csak
langyos viz jon be az utasterbe a szellozon, akkor szerintem
midnenképp cserletesd ki a radiatort :-))

--
udv,
IVICZ Laszlo
az igazi cimem: ivicz pont laszlo kukac gmail pont com
+ - re: r19 futes-hutes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

> Felado : 
> Temakor: re: re: r19 futes-hutes ( 13 sor )

> A kovetkezo a problema vele: eleg hideg van benne telen. Ennek oka
> feltehetoen hogy anno mikor gaz kerult bele nem megfeleloen lett a
> "vizvezetek" (vagy mi a neve :)) visszakotve. Csak langyos vagy enyhen
> meleg viz jon befele a szellozon.

Tulajdonkeppen en is hasonlo cipoben jarok, csak az alany egy '88-as
740-es Volvo. Nekem is vacak volt a futesem. Ezen reszben sikerult
azzal javitani, hogy a lekotottem a futoradiatort es magasnyomasu
mosoval atmostam. Hozott is ki belole valami olajos szutykot. Hozza
tartozik a tortenethez, hogy valaha ezt az autot hengerfejesen vettem,
igy a leulepedett olaj nem volt nagyon meglepo a radiatorban.

Miutan elvegeztem a tisztitast, meg igy sem lett tokeletes a futes.
Sokat nezegettem es gondolkodtam, majd arra a kovetkeztetesre
jutottam, hogy a lehult vizet elvezeto cso keresztmetszete kicsi. Nem
a radiatorra _es_ reduktorra van meretezve. Ugye kijon a meleg viz a
blokk tetejebol, esetleg a hengerfejbol (Volvonal a blokkbol
kozvetlenul). Innen menne a futotestbe. Itt szoktak egy T-idommal
elagaztatni a vizet es megosztani a reduktor es a futotest kozott
(ugye sorba nem lehet kotni, mert ha kikapcsolja az ember a futest,
megall a vizkeringes es akkor a reduktorba sem jut melegviz, tehat az
azonnal lefagy). Es ugye van az elvezeto cso, ami osszegyujti a
radiator es a reduktor altal "lehutott" vizet, ezt pedig a vizpumpa
szivja vissza es beletolja a blokkba.

Nekem a "taplalo cso" atmeroje kb. 15mm, a "gyujto cso" atmeroje pedig
csak kb. 10mm. Tehat a bemeno viz eleg lenne, de nem aramlik megsem
elegendo, mert nem tud elmenni. Eddig bele voltam nyugodva az ugybe,
hogy ennyi es kesz. De ma korszakalkoto otletem tamadt, amirol
beszelni fognak az emberek:

A vizpumpa a Volvon ugy van, hogy a szivo aga all egyreszt a fent
emlitett, tul kis atmeroju gyujtocsobol, valamint a sokkal nagyobb
atmeroju, hutobol jovo csobol. Arra gondoltam, hogy a futes es a
reduktor visszafolyo agait kulonveszem, nem mindkettot a T-idommal a
pilincka visszafolyo csobe vezetem, ahogy most van, hanem a nagy csobe
teszek egy elagazast es vagy a reduktor, vagy a futescso visszafolyo
agat oda kotom.

Amiert ezt az egeszet leirtam, az egyreszt, hogy a fent vazolt
eszmefuttatashoz kerek megerosito, vagy cafolo velemenyt, masreszt azt
gondolom, hogy Te is, Tamas, valami hasonlo problemaval kuszkodhetsz.
Ugyanis ha rosszul van bekotve a vizcso akkor nem lenne vizaramlas es
azonnal lefagyna a reduktor, futes pedig egyaltalan nem lenne. En mar
jartam igy, amikor rosszul mertem fel a Volvo vizpumpanak az aramlasi
iranyait. Olyan fura az ontveny, hogy a csovek a vizpumpa oldalan
vannak es ebbol azt gondolna az ember, hogy az nyomo ag. De
kiderult, hogy nem, mert a vizpumpan belul huncutul bemegy hatra es
rafordul a vizpumpa turbinakerekere tengely iranybol, ergo szivo ag az
is, ami oldalrol jon.

--
udv,
IVICZ Laszlo
az igazi cimem: ivicz pont laszlo kukac gmail pont com
+ - ablakfutes javitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Hogyan lehet egy hatsoablak-futest megjavitani, ha lekopott
az ablakon levo reteg, ami vezetne az aramot?

A delikvens egy LADA hatso ablak futes, ami bontobol
lett beszerelve. Beszereles es bekotes utan vettuk eszre,
hogy a bal oldali fuggoleges vastag reteg nem folyamatos,
van egy sotetbarna, azon egy "masik barna" reteg. Gondolom
a "masik barna" reteg vezetne az aramot, de a vezetek becsat-
lakozas alatt es folott kb 6-6 cm-ig le van kopva, igy az
aram nem juthat el (gondolom en) a futoszalakhoz....
Mintha hallottam volna  valami futoszal-javito-rol.

Tud errol valaki valamit? A hatso ablak bekotessel, kapcsolo-
val, relevel volt 2.000,- Ft, szoval nem nagyon akarok
tobbezer Ft-okat beleolni, de jo lenne ha mukodne.
Otlet? Kiszerelni es masikat venni a bontoba nem akarok,
a tomites igy is "kapott eleget" nem akarom hogy beazzon stb.

Ha van otletetek, ne kimeljetek! Elore is koszi!

GERI
+ - OPEL ASTRA 1.4SI (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Van valakinek 199x OPEL ASTRA 1.4 SI,
a 80 loeros valtozat?
Vagy valakinek volt ilyenje?

Van valami tipushibaja, fogyasztas milyen stb?
Ha van ifoja valakinek, ossza meg velem lsz!

Koszi!

GERI
+ - kerdes: (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok


Valamikor regen volt itt szo egy kerdoivrol aminek kitoltesevel jobb
kepet kaphatunk egy esetleges megvasarolando auto allapotarol.

Ha megvan valakinek, legyszi kuldjetek el az email cimemere:
szabolcs.torok ize' gmail dot com

Koszonom!

Szabi
+ - Re: Nissan kotelezo szerviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Farago Peter kerdezte:
: Kerdesem az lenne, pollenszurot, illetve gyertyakat mindenkeppen
: cserelni kell? Szvsz ezeket felesleges. Beleszolhatok, en mint
: gepjarmutulajdonos, hogy mit csereljenek ki "kotelezo" szerviz
: alkalmaval, hogy a garancia is tovabb eljen?

A magyar jogot nem ismerem, de a nemet garancia modularis. Tehat ha en
s.k. cserelem a fekbetetet, es a garancialis idoben besul a dugattyu (es 
a
motort a markaszerviz babusgatja), akkor a motorra tovabbra is garanciat
kell adniuk. Ha ez Mo-n is igy van, akkor mar csak az a kerdes, hogy ilyen
alkalommal mennyire kotekedik a markaszerviz.


Udv,
marky

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS