Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2085
Copyright (C) HIX
2004-02-07
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 bikazas (mind)  35 sor     (cikkei)
2 Re: ki mit utal (mind)  15 sor     (cikkei)
3 opel (mind)  18 sor     (cikkei)
4 elado Audi (mind)  39 sor     (cikkei)
5 re: tavnyitas + virsli + kondi (mind)  9 sor     (cikkei)
6 Autosok autok utalasa (mind)  53 sor     (cikkei)
7 Mar mukodik (mind)  5 sor     (cikkei)
8 Re: Audi 100-as =?UNKNOWN?Q?Haszn=E1lati_=FAtmutat=F3?= (mind)  9 sor     (cikkei)
9 Re: Elado: Opel radiosmagno SC303 (mind)  7 sor     (cikkei)
10 Re: szubjektiv :-) (mind)  37 sor     (cikkei)
11 re: re: Mondeo (mind)  40 sor     (cikkei)
12 re: BMW hatso lampa (mind)  8 sor     (cikkei)
13 re: BMW hatso lampa (mind)  7 sor     (cikkei)
14 FW: vezermuszij megint (mind)  31 sor     (cikkei)
15 FW: Tiborok a listan (mind)  71 sor     (cikkei)
16 Re: Mondeo (mind)  20 sor     (cikkei)
17 inditozas szivargyujtorol (mind)  16 sor     (cikkei)
18 Re: Olaj (mind)  15 sor     (cikkei)

+ - bikazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Mikozben a HIX haldoklott, osszekotottem a Corsamat egy 4 eves Toyota
Yaris-szal es indirekt modon megmertem az inditokabelen atfolyo aramot
(akit erdekel, szivesen elkuldom az ujabb PDF-et). Eredmenyek:
1) az inditokabelem (16mm^2) nem 2m hosszu, mint felteteleztem, hanem 3m.
   Ket kiszerelt akkumulator negativ polusait kozottem vele ossze es az
   akkumulator olompolusain vegeztem egy negytuskes (force-sense)
   ellenallasmerest. Eredmeny: piros kabel 8..12mOhm, fekete kabel
   13..27mOhm. Az ingadozas abbol ered, ahogyan a merotuskeket eppen
   elhelyezem. Egy kabel ellenallasa elmeletileg 6mOhm, tehat latszik,
   hogy a kontaktellenallasok jelentosek.
2) 2 jaro motornal DC 221mV kulonbseget mertem (a ket kabelen osszesen),
   ami 21mOhm legkisebb ellenallassal is csak 10,5A. A generator 25mV-os
   1,3kHz-es luktetesebol semmi sem latszott a kabelen. Ami latszik, az
   egy 6MHz-es szinusz 160kHz-es amplitudomodulacioval megaldva. Ezt
   valoszinuleg a szkop szondaja es a tavoli akkumulator koze kotott kb.
   1 m hosszu drot szedi ossze. Az amplitudo max. 120mV (a nagyobb
   ellenallasu kabelen).
3) ha a kabelt tisztan ohmosnak vesszuk is, ez 120mV/13mOhm=9,2A-t jelent,
   azaz a csucsaram 19,7A lesz. Az igazsag az, hogy egy kabel 2,7..3uH
   induktivitasu (1kHz-es merofrekvencia, kalibralt LCR merohid), tehat
   mar 160kHz-en is csak 30mA nagysagrendure korlatozza a 120mV-os
   amplitudot.

Eredmeny: ha 400mV kulonbsbeget is tetelezunk fol mint legrosszabb esetet,
es mivel 3m/16mm^2 kabelnel legalabb 20mOhm ellenallassal kell szamolni a
kontaktellenallasok miatt, tehat a 48A-bol azonnal csak 20A lesz.
3m/28mm^2 eseteben, ha feltetelezzuk, hogy a kontaktellenallas marad
8mOhm, 14,8mOhm osszellenallas van, ami 27A-t eredmenyez.


Udv,
marky
+ - Re: ki mit utal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA!

> Korkerdes:
> Ki mit utal legjobban az utakon, atokkal vagy autosokkal >kapcsolatban?
En speciel uta'lom, ha vki mikulascedulaval az ablaktorloje 
alatt kozlekedik. Nem tudom eldonteni, hogy ez most a
nagyon is jellemzo pitianer vaganysag, pokhendiseg vagy mi.
5 milla feletti auton ez meginkabb szanalmas, 10 milla felettin
pedig megbocsathatatlan.

--
Piece:
nme1

>>Know your enemy<<
+ - opel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt mindannyian !

Mar 1 hete bosszant az Astram reggeli trokirozasa. A tipus 16-16V, motorkod
16XEL.
Azt csinalja hogy reggel amikor begyujtom akkor minden ok, megy az
elektromos szivatoja, lassan esik a fordulat, 1x csak kikapcsol es beallna a
fordulat 1000 ala ahol a helye volna.
De mostanaban, amikor kikapcsol a szivato akkor leesik a fordulat 300-400 ra
es rangatva feltornazza magat ~900-ra es rangat, pufog mintha 1 henger nem
dolgozna. Ha gyorsitok akkor kisimul a motor es ereje is van. Melegen nem
produkalja ezt. Az elobb kiszedtem a gyertyakat es azt vettem eszre hogy a 2
szelso gyertya kormosabb a 2 kozepsonel.
Van-e valakinek valami otlete hogy mit is kellene csinalnom vele ?
Szervizbe elvinni gond, mivelhogy Magyarkanizsai vagyok es olyan errefele
nincs. A Szegedit meg utoljara hagynam, tul draga nekunk.
Minden jot !

Karacsonyi Jozsef
+ - elado Audi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

eladosorba kerult felesegem autoja, mivel befutott egy masik.

Mi is ez:
* Papiron 1976-os, de kasztnicseres volt (amikor meg lehetett), igy
motoron kivul minden
1984-es (typ81) (A kasztnicsere hivatalos volt, atment igy mar egy
eredetvizsgan, de ha valakit ez riasztana el, a vizsgalatot
megcsinaltatom)
* 1.3B motor
* Friss vizsga + zoldkartya (2003.12.)
* vonohorog
* jo GoodYear gumik

Opciok (kulon alku targya):
* 1.8i atepiteshez minden megvan
* 5os valto
* 1 garnitúra teligumi (2 Debica, 2 Barum)

Negatívum:
* BE lengescsillapito cseres

Kikialtasi ara: 145e
Opciok: megegyezes szerint

Megtekintheto: Bicske kornyeken

Erdeklodni: fenti imelcimen, vagy: (20) 977 1097

Kepek:
www.extra.hu/aczil/verda/1.jpg
www.extra.hu/aczil/verda/2.jpg
www.extra.hu/aczil/verda/3.jpg
www.extra.hu/aczil/verda/4.jpg

Koszi a figyelmet,
udv,
Ivicz Laszlo
+ - re: tavnyitas + virsli + kondi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

OFF:

> A tul szaraz levegotol nem szarad ki a torkod ? Mi ejszkara tele 
> szoktuk engedni a kadat, ha meg kulon szaritana valami nem is tudom
> mi lenne.

kicsit kornyezetkimelobb megoldas: akvarium.

udv
+ - Autosok autok utalasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

En utalom ha megallnak a kanyarban 5m-re az ures parkolotol a forgalmi sav
kozepen.
Utalom, ha a forgalommal szemben parkolnak le a padkara (jelzem a kresz
tiltja) es aztan elvarjak, hogy oket aztan engedje utjukra mindenki ha
indulni akarnak.
Ha pl. atengedek egy gyalogost, kint felejtem az indexet mert savot
valtottam. Aztan elindulnek, dea szemben allo lekanyarodna es
megtevesztettem. Mikor ez elindulaskor majdnem lefulladasos megallashoz
vezetve derul ki en elozekenyen utjara engedem. de o a vilagert sem menne,
hanem terjeget 2 percig a kezevel es ordibal. 2 perc alatt mar messze
jarhatna. Es meg csak a vernyomasa sem ingadozna.
Ha valaki elottem az ut kozepen 15-el gurulva keresi a hazszamot. Aztan
hirtelen megall hatha ez az. De nem. Es 15-re 5 perc alatt felgyorsitva
gurul tovabb.
Ha atlosan levagolag kanyarodnak.
Ha balra kanyarodas elott kihuzzak az autot a sav jobboldalara. es forditva.
Megjegyzem ennek a dolognak aztan vegkepp semmi ertelme szemelygepkocsival.
Nincs az az ember aki bebizonyitja hogy ennek barmi ertelme, vagy haszna is
van egy atlagos meretu kozepkategorias szemelygepkocs eseteben.
Ha nem tudnak parkolni.
Ha nem tartjak be a kovetesi tavolsagot.
Ha atengedem a gyalogost es a mellettem levo savban elhuznak. (nekem
valahogy reflex, ha a zebranal valaki all, ha csak azert is mert all a
forgalmi savja, 20-30-al kozelitem meg)

Ezek voltak az autoskent utalt dolgok. Ugyerzem ezek nem nagy dolgok, csak
egy nagyon kicsi odafigyeles es szoktatas kerdese. Termeszetesen aki nem
akarja annak nem is fog menni.

Kerekparoskent utalom:
Ha a kresz szerint szabalyosan a kerekpart tolva kelek at a gyalogatkelon,
mivel nincs felfestve kerekparos atkelo. Erre jon baltaarcu apu, eppen hogy
meg tud allni. Holott latjakb 200 m-rol hogy at fogok kelni, csak nem hiszi
el, hogy vagyok olyan bator, hogy kimegyek ele. Es aztan karjaval boszen
legyezve hozong. Az ilyen autok elott megallok a zebran es nezem oket amig
abba nem hagyjak. Nincs az az isten, hogy elusson. Ez az az autos sincs, aki
el tudna kapni ha biciklivel vagyok hazai palyan.
A legjobb kb ket hete egy ipse volt, aki egyik kezevel telefont szoritott a
fulehez, s vagy 90-el ereszkedett a zebra fele. Mar felig lent volta
kerekparom. O meg lassitas nelkul dudalva kikerult es ment tovabb.
Akkor megfogadtam, hogy a kovetkezo ilyen ele kilokom a kerekpart, aztan
utana meg feljelentem. A rendor eloszor ugyis feljelenti szabalysertesert.
En meg majd ennek okan kihozatok az ugyvedemmel ebbol egy szandekos
karokozast. Nagyon nagyon felboszit az ilyen magatartas. Gyorsan hajt, nem
adja meg a kotelezo elsobbseget, es meg neki all feljebb.

Gyalogoskent utalom:
Ilyen nincs. Valoszinuleg azert mert ilyen forman el tudom kerulni a
fentihez hasonlo szinezetu szituaciokat.

Teeby
+ - Mar mukodik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mar mukodik!

teeby

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 195.212.97.92)
+ - Re: Audi 100-as =?UNKNOWN?Q?Haszn=E1lati_=FAtmutat=F3?= (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIX AUTO #2082, :
 >Benzinüzemű Audi 100 CD-hez keresek Használati útmutatót.

Lehet hogy itt talalsz.
Ezek inkabb szervizkonyvek, de gondolom, nem baj.
http://www.korrekt.hu/konyvbolt2/
-- 
Udv,
           Hunter       http://vnet.hu/huntah/       -[HE 1.15beta10;]-
+ - Re: Elado: Opel radiosmagno SC303 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia engem érdekelne a rádiósmagnó, ha még meg van.
A számom: 06-30-9983-546

Üdv
Csaba

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: debrec-85.dialin.datanet.hu)
+ - Re: szubjektiv :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

> Az olaszokrol csokorba gyujtott rosszak mellett viszont kimaradt az
> idezeteidbol, hogy az osszes velemenyezonel kimondva is szerepelt, hogy
> az osszes slendrian trogersaguk es hianyossagaik ellenere is a
> legszebbek es ezeket a legjobb vezetni. Es lehet, hogy a jozan esz
> alapjan az emberek nagy resze nem Alfa Romeot vesz, de a szive melyen
> mindenki vagyik egyre... :) Ahogy felesegnek is jo a
> fodraszkislany/voltosztalytars/falubelicsaj/stb, de a falon megis Cindy
> Crawford posztere log...

Nana! Tobben voltak akinek ez volt a velemenyuk, de nem mindnek.
Kimaradt, persze hogy kimaradt. Mondtam, hogy rosszindulatuan vagtam
meg :-). Az autos ujsagiroknak meg nem szempont, hogy hany evre veszel
egy autot.
Az Alfa 147 es Mazda 3 viszonylataban (mert azert foleg ezek korul
keringtem), nagyon eros csusztatas, hogy falubelicsaj vagy Cindy
Crawford. Jo pelda: Cindy Crawford, vagy Catherine Zeta-Jones. Nekem
az utobbi jon be, igaz, elismerem, masnak jobban tetszhet Cindy.
Errol nem is erdemes vitatkozni, ha csak egy - ket menetrol van szo,
kinek, kinek, aki tetszik. De hogy melyikuket eri meg felesegul venni,
az mas teszta. Foleg, ha azt tudom, hogy Cindynek nagyon gyakran "faj
a feje" :-)), esetleg 10 napig menstrual,  talan meg akkor is
Catherine-t valasztanam, ha Cindy tetszik jobban. Van aki nem.
Paradezik Cindyvel a korzon, mindenki irigy ra este meg ram
irigykedik, ha nem indul be. Raadasul Zeta-Jonesra is legalabb annyian
irigykednek, de ha kettovel kevesebben, az sem baj, attol meg piszok
jo no.
Es vegul az egyik ujsagiro nem azt irta a Mazda 3 -nal, hogy inkabb
egy Alfa kellene neki helyette, hanem azt, hogy egy RX8. Ha jol emlex,
a legtobben azt irtak rola, hogy szepsege es minosege lenyugozte oket,
csak draga. Kulonben, ofcoz, hitvita :-), en sem veszem komolyan.
De.... ha nem is hiszed el nekem, akkor is kimondom: Mazda utan eszem
agaban sincs Alfara vagyakozni. Ez olyan egyszeru... akkor miert nem
azt vettem? Hasonlo teljesitmenyu motorral kb. egy arban vannak.

Yff
+ - re: re: Mondeo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A virsli helyére általában befér a normál pót is, érdemes keresni egy
bontóban felnit + közepes állagú gumit a virsli helyett. 

Csatlakozom. Nekem csak 1x kellett menni a gyari virslipottal 6 kilometert,
de utana elso dolgom volt beszerezni a teljes erteku potkereket.
Neccesen ugyan, de befer a virsli helyere.
Vajon a futomuveknek jot tesz, ha valaki 100 km-eket gurul ugy, hogy az
egyik kerek 10-15%al kisebb mint a tobbi?

Nem, ezt a fajta potkereket olyan orszagokba talaltak ki, ahol jo minoseguek
az utak, min. 3 km-enkent van gumiszerviz, es senkinek nem tetel akarmikor
megvenni egy uj gumit. Helytakarekossag es koltsegcsokkentes rulez :( 
Az esetek 95%-aban nem is hordok annyi keszpenzt magamnal hogy azonnal
tudjak uj gumit venni, maradok a teljes erteku potkereknel.

----
ui. nekem mar neha unalmas ez az allandosult villamossagtan ora. Ismeretsegi
koromben az elmult 5-6 evben senkinek nem kellett bikaznia. Nekem is van
ugyan bikakabelem vegszukseg esetere, de valoszinutlen hogy valaha is azt
kelljen hasznalnom a halozati akkutolto helyett. (azt se hasznaltam 4 eve)
Ha nincs delej az akkuban jellemzoen 2 dolog miatt lehet:
1/ megdoglott az akku, ekkor ki kell venni a rosszat es berakni a minimal
szintre feltoltott jot
2/ lemerult az akku, ez tipikusan akkor fordulhat elo ha otthon all a kocsi
1 hetig es elektromos hiba miatt leszivja valami. ilyenkor ki kell venni,
akkutoltovel fel kell tolteni egy minimalis szintre, vissza kell rakni,
aztan kideriteni hogy mi szivja le. 
En soha el nem indulnek hosszabb utakra olyan kocsival, ami hajlamos
leszivni az akkut.

Egyszer fordult elo hogy az en kocsimrol bikaztak egy masik -elektronikas-
kocsit. En jaro motorral -lusta voltam leallitani- odaalltam a masik melle,
faszi rarakta a kabeleket, bepoccentette a sajat kocsijat, levette a
kabeleket, mentunk tovabb isten hirevel. Nem latszott ugy, hogy helyben
exitalt volna barmelyik kocsi az elektronikaja attol, hogy menet kozben
lekapta a kabeleket csak ugy parasztosan. Tortent ez egy eve, azota is vigan
muxik mind a ket kocsi (szoktam latni)

Udv: VAti
Fiat Tempra 2.0i
+ - re: BMW hatso lampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello K.T.!

Legyszives keress meg maganban, mert nem tudom kibogozni a cimedet.
Az enyem:
lutyo1kukacfreestartponthu


Lutyo
+ - re: BMW hatso lampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Legyszives irj maganbamn, mert nem tudom kibogozni a cimedet:
lutyo1kukacfreestartponthu.


Lutyo
+ - FW: vezermuszij megint (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elsore megette a mydoom...

>elszakadas nagy valoszinuseggel nem bekes alapjarati tofoges,
>hanem gazadas, meginkabb hirtelen gazadas kozben fog tortenni.

A bikazasi problemakorrel valo analogia helyesseget nem akarom
boncolgatni, de a szijszakadas oka szerintem inkabb ez: hirtelen
motorfekezesnel. A szij ugyanis a vezermutengelyeket hajtja, ami igen
komoly ellenallast jelent. Viszont nem szereti azokat a rantasokat,
amelyeket folyamatosan el kell viselnie. A vezermutengely alakjabol es a
tobb hengerbol adodoan letezik ugyanis pillanat, amikor a vez.tengely
"sietne" a fotengelyhez kepest, maskor meg hajtani kell. Ez a szijat
rendesen rangatja, de ezt elviseli, mert erre mereteztek. Meg nagyobb
rantast ugy lehet eloidezni, ha a fotengely fordulatat hirtelen
valtoztatjuk. Atlagautonal hirtelen gazadasra a motor teljesitmenye
szerint indul meg a fordulat, az autok tobbsegenel nem tul hirtelen. 

Egy rossz visszakapcsolasnal (ez pl. a 100nal 5->4 helyett veletlenul
5->2 kapcsolasa) viszont olyan gyorsan ugrik meg a fordulat, amit a
szijat tulterheli. Ilyenkor jon az, hogy a szij ugrik egy fogat, letol
nehany fogat a szijrol a kerek, legrosszabb esetben meg szakad. 

Nem veletlen, hogy egyre tobben ternek vissza a lanchajtasra. Ugyan
dragabb is, meg nehezebb is (marmint sulyra), de egy mai lanc "orok"
eletu, nem igenyel karbantartast. Az Audi uj V8 motorjain HATUL (a
tuzfal feloli oldalon) van a folanc, meg a ket kicsi is, ami a 2-2
vezermutengelyt hajtja a nagy lancrol. S-merciben (lehet, hogy a
tobbiben sem) sosem volt szij, vegig lanccal epitkeztek. Es hogy ilyent
is halljatok: az Alfam egyik legnagyobb gyengejenek tartom, hogy szijas
es nem lancos. (A masik az elsokerekhajtas, de ez nem tartozik ide.)
Fogash
+ - FW: Tiborok a listan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mydoom :(

-----Original Message-----
From: Fogash [mailto:] 
Sent: Sunday, February 01, 2004 5:57 AM
To: AUTO (AUTO)
Subject: Tiborok a listan

Szzzzz....

Ne'mi bocsanatkeressel tartozom Teeby-nek. :( 

"Kisse" figyelmetlen listaolvasasom kozben sikeresen osszemostam
"mtybor_a_freemailen"... es "h.tibor_az_axeleron" listatarsaink
hozzaszolasait, a velemenyemet meg egyben Teeby nyakaba zuditottam. 

Teeby!
A totalcar-os cikkekkel kapcsolatos reszt felejtsd el, az Yff alairast
hasznalo listatarsunknak szol.

Az olajcseres hozzaszolasra adott reakciom neked ment, elismerem, nem
gondolva arra, hogy par napig esetleg nem olvastal hixet. 

Eddig a nyilvanos megkovetes.

Az "osszeszerelesnel hasznalt rezsianyagok"-rol: En ugyan csak az Audi
gyori meg az Opel sztgotthardi uzemeben jartam (az egyikben ket evig
minden munkanapon, a masikban csak 2 alkalommal), de ott NEM hasznalnak
rezsianyagokat. A kulonbozo tomitopasztak, vagy hasonlok tobbsegeben
geppel kerulnek felhordasra, a kezi felhordas is gepi adagolos
pisztollyal tortenik. Ez azt eredmenyezi, hogy NINCS kinyomodas, ami
mondjuk az olajterbe kerulhetne. 

A kulonbozo feluletek gyartasi pontossaga es a megmunkalas finomsaga
miatt a regi ertelemben vett bejaratas nem eloiras. A gepkonyvek
(VW-csoport, ugymint Skoda, VW, Audi, Seat 1.6, 1.6-16V, 1.8-20V,
1.8-20V turbo motoros autoi) csak annyit kernek, hogy az elso 1500km-en
ne menjunk a max. sebesseg 80%-anal gyorsabban, es keruljuk a magas
fordulatokat. Ha jol emlexem, igy, konkret adat nelkul. Szolitom a Seat
Leont birtoklo listatarsunkat, hogy tamasszon ala, vagy cafoljon meg!

Mivel itt mar regen nem keletkezik annyi femmorzsa, forgacs, sorja,
miegymas, amit a kesobbi mukodest veszelyeztetne, az elso olajcseret is
15.000 km-re kerik. Sot, ha a motor beepitett viszkozitasmerovel
rendelkezik (ez a gepkonyvbol tudhato meg), akkor a kijelzo jelzese
szerint, de legkesobb 30.000km-nel kell cserelni az olajat. Elsore is,
meg a tovabbiakban is. 

Amikor a 8km-es (asszem nyolc, de lehet, hogy 16 km volt benne, mikor
atvettem) Borat megkaptam, az elso parezer km-t eloiras szerint jartam
le vele, sot, varosi forgalom nem is volt vele, csak szolid autopalya
meg orszagut. 11ekm-nel kigyulladt az olajszint-jelzo (maig sem tudom,
hogy ez egyedi hiba, vagy tipus-sajatossag volt-e), ekkor kellett
beleonteni 1 liter olajat, amivel a ket nivo koze (kicsit kozelebb az
alsohoz) kerultunk. Utana csak menni kellett vele, es 30.000-ig nem is
volt gond, a szervizjelzo is 29000-tol kezdte visszaszamolni, hogy
"szerviz 1000km mulva!" A suru olajcsere szuksegessege tehat szubjektiv
elmeny alapjan az elso 50-60ekm tapasztalatai alapjan (nullkilometeres
auto sose volt nalam hosszabban) nem igazolhato. Ha igy kozelitunk,
akkor ertheto a marketing torekves, hogy toljak ki a szervizperiodust,
amennyire csak lehet. Hogy egy ilyen motorral mi tortenik 150.000km
utan, azt egyenlore nem tudom. Az is lehet, hogy kibirja...

Az viszont erdekesebb, hogy eddigi tapasztalataim (ket db Seat Toledo,
egy Octavia, meg egy Bora elso olajcsereje) szerint az auto MINDIG
hangosabb lett a markaszervizben elvegzett olajcsere utan. Az olajcsere
mindig specifikacionak megfelelo ARAL olajjal tortent, de a gyari
(=eredeti) olajtoltet csereje utan mindegyik motor hallhatoan
ketyegosebb lett. :(

Fogash
+ - Re: Mondeo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> Ja, egyebkent olvastam valahol hogy a vilag legtakarekosabb motorja,ami egy l
oe
> rot a legkevesebb tuzeloanyagbol hozza ki, az valami iszonyu nagy, hajomotor.
 T
> izenvalahany hengeres, es letran kell felmenni ra , egy pali siman belefer eg
y 
> hengerbe allva.

ha esetleg erdekel valakit nemi adattal es kepekkel illusztralva, de asszem mar
 volt:
http://www.bath.ac.uk/~ccsshb/12cyl/

ha a motor tipusara rakeresel gugliban, akor talalsz meg nehany hasonlo
oldalt. a nyomatek ugye furcsa mertekegysegben van megadva, olyan mint a
merfold/gallon, ezt valtsa at valaki emberire:_) na kb 7millio nm az a
nyominger ennel a motornal.

homer
+ - inditozas szivargyujtorol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Triznyak
>En mar lattam
>olyat is amit szivargyujtoba lehet dugni, es onnan
>bikazni vele!!!!!! Legalabbis a leirasban ez allt.
>Akkor ez is mukodni fog??
Amit en lattam a nnak a leirasa azt mondja, hogy be kell dugni a ket
szivargyujtoba a ket veget, majd varni amig a rajta levo pilacs
pirosrol zoldre valt (5-10 perc). Ekkor kihuzni, majd inditozni.
Magyarul az a tyukbel csak annyira tolti fel az aksit, hogy az tudjon
parat forgatni az oninditon, az inditozas nem a masik auorol tortenik.
Igy szerintem akar meg mukodhet is.

A'kos

--
Ákos Szalay
+ - Re: Olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Thursday 05 February 2004 08:34, pcdokk wrote:
> Szoget utottel a fejembe mert ez forditva is igaz _lehet_. A technika
> lehet, hogy mar tudja reg a 30000-es periodust, vagy talan a hosszabbat
> is, de a cel hogy az uj autoval minel tobbet jarjak markaszervizbe. 

Hat igen, logikailag nem lehet kizarni. Az erdekesseg kedveert megemlitem 
hogy olvasgatok itt egy "An introduction to modern vehicle design" cimu, 
2002ben kiadott konyvet, na aszerint egeszen a hetvenes evek vegeig az 
autogyarak a "bepitett oregedes" elve alapjan mukodtek, es csak a '80as 
evektol kezdtek egyre inkabb a tartos, minosegi termek fele huzni.

Tudom hogy azt fogjatok mondani hogy erzesre pont forditva van:-)

-- 
Udv, Sandor

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS