Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1948
Copyright (C) HIX
2003-09-17
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Megbukott az orszag Kreszbol!? (mind)  22 sor     (cikkei)
2 re: re: re: OPEL. Elkopott... (mind)  24 sor     (cikkei)
3 utvonal (mind)  20 sor     (cikkei)
4 Re: Kresz-teszt (mind)  27 sor     (cikkei)
5 Re[3]: utvonal (mind)  12 sor     (cikkei)
6 Re: Re[2]: utvonal (mind)  6 sor     (cikkei)
7 Re: *** HIX AUTO *** #1947 (mind)  10 sor     (cikkei)
8 nyomatek (mind)  67 sor     (cikkei)
9 VW (mind)  12 sor     (cikkei)
10 nyoszorges _ seat ibike (mind)  22 sor     (cikkei)
11 re: re: re: OPEL. Elkopott... (mind)  1 sor     (cikkei)
12 Euro tax (mind)  5 sor     (cikkei)
13 szerviz+kozlekedesi moral+autok (mind)  76 sor     (cikkei)
14 RE: *** Opel alternativa es a fapadok *** #1947 (mind)  13 sor     (cikkei)
15 RE: *** Opel alternativa es a fapadok *** #1947 (mind)  5 sor     (cikkei)
16 Re: Kresz-teszt (mind)  50 sor     (cikkei)
17 Re: Renault kamuzas + biztositas (mind)  10 sor     (cikkei)
18 "nagy" Kresz vizsga (mind)  26 sor     (cikkei)
19 Forditas (mind)  11 sor     (cikkei)
20 Alkatresz (is) (mind)  21 sor     (cikkei)

+ - Re: Megbukott az orszag Kreszbol!? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Tegnap az egyik kereskedelmi TV - termeszetesen kulfoldrol 
>licenszelt - "Kresz show"-t rendezett. A resztvevok egy tesztek 
>toltottek ki. Az eredmeny szanalmas: az orszag megbukott Kreszbol. 

Szerintem ennek joreszt az az oka hogy Magyarorszagon (meg Europa tobbi
reszen is) egyszeruen tulsagosan bonyolultak a szabalyok. Amerikaban egy
80 oldalas kis fuzetbol kell a KRESZ vizsgara felkeszulni, de ez
tartalmazza az auto vararlasara, ittas vezetesre es hasonlokra vonatkozo
szabalyokat is. Egy atlagos IQ-val rendelkezo ember egy este alatt fel tud
keszulni a vizsgara, es meglepoen jol mukodik a dolog. 
A magyarorszagi KRESZ egyszeruen tulbonyolitott, a vizsga tele van olyan
kerdesekkel hogy egyenrangu utkeresztzeodes, jobbrol szirenazo mento,
hatulrol villamos kisivben, szembol teherauto nagyivben, balrol biziklis,
felulfrol meg helikopter kozeledik, akkor kinek van elsobbsege? Ha az
eletben netalan elofordul ilyen szituacio, akkor se fogja senki vegig
elemezni a helyzetet, hanem altalaban kolcsonos udvariassag alapjan
oldodik meg a dolog. Az emberek 90%-anak legalabb 5-10 masodperc kell hogy
felmerjek az elsobbsegi viszonyokat ha mondjuk egy egyenrangu
keresztezodesben harom auto talalkozik. A gyakorlatban ennyi ido soha
nincsen, ugyhogy akkor tok folosleges az egesz. Szoval szerintem
mindenkinek sokkal konnyebb lenne ha leegyszerusitenek a szabalyokat. 
Gigi
+ - re: re: re: OPEL. Elkopott... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mint már írtam volt több Opelem, Apámnak is volt opelje, A motorikus gondok
az elektronizált verziókkal kezdődtek, és az Ecotec szériákkal folytatódtak.
1,2 kadettem 190 000 km-nél adtam el, olajfogyás is alig volt. Az 1,3 Ascona
hasonló, előbb esett szét a kaszni, mint a motor. Az 1,6 Astra, a régi
8szelepes, 75 lovas 1db gyújtáselektronika csere, meg 120e nél kuplung most
öcsém használja 185 000 van benne, multkor néztem, még mindíg megy 180-at
(papíron 170-a vége) A 2,0 Eco Vectra kész anyagi csőd, az összes
motorjeladó cserére került, alapjárati motor stb. , no meg a
főtengelycsapágy amiből eredően a fél motor újjáépült. /Ez után mondtam,
hogy azonnal eladni, mielőtta másik fél motort is ki kell cserélni/ -Lehet
hogy a hibát az első széria okozta, 95-ös volt a drága, de autó annyit
trélerrel nem utazott nálam mint az. :(((((
Barátom 2éves Astrája (1,6 Eco) rendszeresen 3-hengerezik, szerencséjére a
felesége egy opel márkakereskedésben dolgozik, így garanciában kicserélték a
fél kocsit, a jelenség tovább él.
Valahogy opeléknál ezek az elektronikus dolgok nem jönnek össze.

A legjobban a szerelőm fogalmazta meg, akinek Opelre szakosodott műhelye
van, de évek óta japán kocsikkal jár.
" Opel szerelésből jól meg lehet élni, eljutni valahova megbízható kocsival
kell, ha mindenek előtt a  kényelem akkor vegyen francia kocsit, ha
élvezkedni akar, akkor olaszt."

Tamás
+ - utvonal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Kicsit lemaradtam a listaval :( A AUTO 1938-ban irta Triznyak

> >> Szerintetek hogy lehet a legegyszerubben eljutni Paksrol
> >> Esztergomba?

> > Dunan !! Hajoval. ( folyasirannyal szemben!!! ) Udv, Triznyak

>  Menetrend? :) Pisti
----------
www.portofbudapest.hu/index.phtml?c_id=2925

Ha sporolni is szeretnel akkor probald ki a hajostoppot!!! :-P :-D
-------
> > wrote: Uszva
>  Melyik iranyban?
----
Ez nem ervenyes! Gondoltam hogy az irany gondot fog okozni, ezert is 
irtam egybol ( lasd fent!) --folyasirannyal szemben--.

Udv,   Triznyak
+ - Re: Kresz-teszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIX AUTO #1947, :
 >Uj korkerdes: Ki hanyadszora ment at a kreszvizsgan?
 >es hany pontal? (hibapontal)
Elsore, 2 hibaponttal.
Jol felkaptam a vizet a sok ontelt kolkon, akik mar harmadszor jottek es
meg mindig nem sikerult. Nem tudom, kell-e egyaltalan jogsit adni ezeknek.

Az a helyzet, hogy kreszvizsga elott nem csak a valaszokat kell tudni,
hanem arra is ra kell jonni, hogy a kerdezo hogyan gondolkodik. Persze ez
minusz 20-as IQ-val nem megy...

 >A legzsakos kerdes sem volt egyertelmu szamomra. Mi van ha az
 >autoban van utasoldali legzsak de kikapcsolhato? mert akkor is van
Ez nekem is feltunt, de nem azert mert hianyos volt a megfogalmazas, hanem
mert erre a kerdesre ezen valaszok kozul nem lehetett jol valaszolni.

 >Az tenyleg benne van a kreszben hogy ha vilagit az oljanyomasjelzo
 >akkor nem kozlekedhetek a gepjamuvel?
Ez sem igy van megfogalmazva. Szerintem a jateklicensszel egyutt a
hulyeseget is megvettuk kulfoldrol.

 >Hol lehet utannanezni a kresz szabalyvaltozasainak?
Ez is csak jogszabaly, azt pedig eleg jol szoktak valtozas-kovetni. ;]
Talan www.magyarkozlony.hu
-- 
Udv,
           Hunter       http://vnet.hu/huntah/       -[HE 1.15beta10;]-
+ - Re[3]: utvonal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A AUTO 1947-ban irta :
>A AUTO 1938-ban irta :
>>Hajoval a Dunan...
>>Sanyi
>Menetrend?

http://www.web-set.hu/_Mahart_P/index.htm

Itt megtalalsz mindent...berelhetsz szarnyashajot, es akkor mesz amikor
akarsz, bar most a Duna alacsony vizallasa miatt csokkentettek a
jaratokat.
Sanyi
+ - Re: Re[2]: utvonal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A legkezenfekvobbet persze senki se mondta: taxival.

Udv joe
XM 2.1TD

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: pxy1.dsl.net.pk)
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1947 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Ma lattam egy regebbi autovagyamat egy hasznaltautosnal kulturalt aron,
es kivancsi lennek, mit lehet tudni errol a tipusrol, valamint ha meg
akarom venni, mire kel figyelni. Szoval az alany egy Peugeot 406 Coupe
1997-es 3000ccm V6.
Velemeny?

Elore is koszi!
Caliban
+ - nyomatek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>>>>>>>>>>
És egyáltalán : mitol függ egy motor nyomatéka? itt nem olyanokra
gondolok,
hogy nagyobb legyen, turbo, stb., hanem van két egyforma motor,(pl 2,0
L)
mitol lehet az egyik nyomatékosabb, mint a másik.
<<<<<<<<<<<<<
*************
Legelsosorban a furat/loket hatarozza meg, azonos konstrukcio es
hengerurtartalom mellett. Rovid loketu motor porgosebb lesz, legnagyobb
teljesitmeny nagyobb lesz, nyomatek alul kisebb. Hosszu loketu motornal
pont forditva, max. fordulat es a max. teljesitmeny kisebb, nyomatek
alul
nagyobb. Utana meg van szaz meg szaz dolog, de az motor "alapkove" a
furat/loket aranya.
*************

Na de vajon miert? Az igazan izgalmas kerdes itt kezdodik. Miert
"porgosebb" egy rovidloketu motor? Porgosebb egy 80mm loketu 1300cm3-es
motor egy 80mm loketu 2000cm3-esnel? Ha igen, miert? Ha nem, miert?

Honnan szarmazik a nyomatek? A hengerben elego uzemanyag tulnyomast okoz
a dugattyu felett. A nyomas a dugattyu feluletere nyomoerot gyakorol. Ez
az ero a hajtokaron keresztul atadodik a fotengely hajtokarcsapjara, es
forgatni akarja a fotengelyt. 

Mi hatarozza meg a fotengelyen ebredo nyomatekot: 
1.) a hengerben elert max. nyomas (egesi csucsnyomas), ami NEM a
kompresszioviszony (pl. 1:10) es NEM a suritesi vegnyomas (pl.12 bar).
Az effektiv kozepnyomas a teljes munkautem soran merheto nyomas
atlagerteke (nagyon leegyszerusitve). Ha tehat noveljuk a motor
kozepnyomasat (jobb toltescsere, feltoltes, durvabb uzemanyag, akkor
ugyanolyan geometriai meretek (furat, loket) eseten no a nyomatek.
2.) a dugattyu felulete: minel kisebb a dugo felulete (=ezzel a
hengerfurat atmeroje), ugyanakkora nyomas annal kisebb erot kepes rajta
kifejteni. A nagy furat tehat a nagy nyomatek iranyaba vezethet
bennunket (azonos nyomas es lokethossz mellett).
3.) a hajtokarcsap excentricitasa a fotengely forgastengelyehez merve
(ez mellesleg a lokethossz felevel egyenlo). Minel nagyobb ez a sugar, a
hajtokarral atadott ero annal nagyobb erokaron fejt ki nyomatekot a
fotengelyre, vagyis a motor forgatonyomateka (ugyanakkora nyomas es
dugattyufelulet eseten) nagyobb.
Igy tehat oda jutottunk, hogy mindent novelni kell, es akkor biztos lesz
jo nagy nyomatekunk. Ha viszont a furatot ES a loketet is noveljuk,
akkor a loketterfogatunk is novekszik.
A lokethossz novelesenek masik korlatja, hogy a dugattyunak a teljes
lokethosszot ketszer meg kell tennie minden fordulat alatt. Ennek
korlatja a feluleteken megengedheto maximalis siklasi sebesseg. Ez
nagyjabol a henger kozepen (AHP-FHP kozott feluton) van. Az itt elert
sebesseg nagyjabol ketszerese a "dugattyu-kozepsebesseg" nevu
konstrukcios parameternek, ami a holtponti nulla es a max. sebesseg
atlaga. Ha nagyon hosszura vesszuk a loketet, akkor egyreszt csokkenteni
kell a megengedheto maximalis fordulatot (ezzel viszont csokken a max.
teljesitmeny, mert ugye P=M*omega, vagyis nyomatek szorozva a fotengely
szogsebessegevel), raadasul a hajtokar beleuthet a henger falaba. 
A napi gyakorlat szerint az egeszseges kompromisszum valahol a 0,8-1,2
furat/löket arány között van. Turbo, vagy dieselt szokas hosszabbra
venni, szivomotorokat rovidebbre. 

EZERT "porgosebb" a rovid loketu motor, es RELATIVE ezert kisebb a
nyomateka egy ugyanolyan loketterfogatu hosszuloketu motornal.
Sokszelepes hengerfejjel viszont szelesebb tartomanyban lehet optimalis
a toltescsere, igy a motor nem fullad meg magas fordulaton, es nem
erotlen(ebb ketszelepes tarsanal) alul.

Na mara ennyi
Fogash
+ - VW (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>Szoval Nagy ur hosszas vivodas utan megvette elete elso VW-jet es
>remeli, hogy csak 1-2 evig kell hasznalniuk. :))
>Gabor
>Most megyek "A masik autom Alfa Romeo" matricat csinaltatni. :))))

Sok sikert! A matrica nagyon jo otlet :-)

Udv!

GERI
+ - nyoszorges _ seat ibike (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szeva mindenki

nemreg sikerult utolernem a hix listat, volt olyan nap hogy 10 szamot
olvastam el egyszerre. Ha mar ennyire online vagyok, akkor hadd
zargassalak egy par kerdessel benneteket.

most hogy autom megint normalis alapotban van (volt egy apro
koccanasom a nyaron, minekutana a kocsi bal elso resze megujult :-),
es mivel a tel is jon, szeretnek nemi figyelmet forditani a belso
muanyag boritasokra (muszerfal, ajtok, csomitarto), foleg ezek
hangjainak eltuntetesere. Mivel nem akarok kalapaccsal nekilatni a
dolgoknak, kellene nekem egy Seat Ibiza, VW Polo vagy Golf 3-as
szervizkonyv, ami a belso burkolatok es a muszerfal felfuggeszteset illeti.
A recseges nyikorgas-katogas foleg a most mar huvos reggeleken jon
elo, mikorara nagyjabol bemelegszik a kocsi, nagy reszuk eltunik. De
meg igy is zavaro, az en vasott fulemnek :-)


Szoval help :-)

Szabi
Seat Ibiza 1.4 (3 ajto) '95
+ - re: re: re: OPEL. Elkopott... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

OPEL sosem kop el...:-)))))))
+ - Euro tax (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gyerekek!
Az Eurotax értékenek hány százalékáig mehetek amit még elfogad a vám?????
Be lehet valahol szerezni ingyen(vagy olcsón) az Eurotax Schwacke Katalógust?

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: pc3.amk-kszmiklos.sulinet.hu)
+ - szerviz+kozlekedesi moral+autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Triznyak<>>> A "maszek" is vezetheti a szervizkonyvet. ( persze
csak
>>> akkor, ha hivatalosan is autojavito az a "maszek")
>> Es a muhelye minositett markaszerviz. --
>--------
>Ez csak a garanciaidon belul igaz, utana nem kotelezo a
>markaszerviz!! (Rovidesen ez a kotelezettseg is megszunik.)
Itt angliaban a hasznaltauto hirdetesekben szerepel a "vezetett
szervizkonyv" es a "szakszerviz altal vezetett szervizkonyv" is.

> Felado : Szegedi, Ga'bor
>A vegen a musorvezeto mindenkit, beleertve a kepernyo elott uloket
>is, megkert, hogy jogositvanyat adja le a legkozelebbi rendororson.
>Ti mar leadtatok? :-)
A mult heten volt szerencsem vezetni parszaz km-t Mo-on.
Hat mit mondjak, katasztrofalis. Az M0-ra felhajtva, a kamionok szepen
kisoroltak a kozepso savba, egy bejemve meg oket jobbrol elozve
majdnem nekem ugrott. Balaton mellett a falu kezdete tabla ugy latszik
azt jelenti, hogy le kell lassitani 80-90-re. a forgalmat feltarto
megfordulni szandekozot legegyszerubb ha a szembeforgalmat is
veszelyeztetve kikeruljuk, ha a harmadikok vagyunk a sorban es
mindenki mas turelmesen megvarna amig elmegy a szembeforgalom es a
szerencsetlenje meg tud fordulni (szabalyosan).
Es ez csak egy par kiragadott pelda.
A parcentire a fenekemre ragadok ellen nagyon jol bejott a lehelletnyi
fek (csak hogy vilagitson a feklampa), veszvillogo + a hatalmas T betu
a kocsi feneken :-)

Kezdem egyre jobban atvenni ocsem gondolatat, hogy ha nyer a lotton
akkor vesz egy bikaeros autot (semmi extra spoiler, csak menjen mint a
feszkes fene), sajat penzbol felszereli, es jelentkezik kozlekedesi
rendornek (akar fizetes nelkul is), aztan egesz nap csak furikazik,
neha kirakva a "kerem kovessen" jelet :-)

> Felado : 
>Egyetlenegy modell van hatso ablaktorlo nelkul, amikor en anno
kerdeztem,
>hogy ki viszi ezt egyaltalan, azt mondtak, hogy viszik azert, mert
kb.
>minden huszadik eladott modell ilyen.
Ez kb meg stimmelhet is :-o
A hetvegen beugrottam a mazda kereskedohoz megerdeklodni, hogy mikor
lehetne mar kiprobalni az rx8-at.
Ott mondta az elado, hogy 19 rendelest vettek eddig fel, abbol 1 a 192
LE-s modell (10% az arkulombseg ekozott meg a 231 LE-s kozott). Az
viszont erdekes, hogy (egy belso memo szerint) az iden a tervuk 20
db-ot eladni belole, ugyhogy val'szeg lesz ra jo nagy varakozasi ido,
ha mar 10-et eladtak :-(

Ja igen par hete kiprobaltam a ford sportka-t.
Hat mit mondjak az utfekvesebe beleszerettem :-)
gyonyoruen fexik az uton, nem sikerult megbillegtetni (bar mindent
megtettem hogy megprobaljam - igaz hozzatartozik, hogy magyon nem
akartam meghajtani a kicsit, mert csak 16 merfold volt az oraban).
Kanyarokban gyonyoruen fexik, ha meg csuszni kezd, akkor gyonyoruen
erezhetoen kezdi kitolni a feneket (a kereskedo szerintem parszor eleg
kozel volt ahhoz hogy osszecsinalja magat mellettem :-) ).
Viszont az 1.6-os motor nem nyujt sokkal tobbet mint az eredetiben
levo 1.3-as, sokkal tobbre szamitottam.
Szerencsere ebben mar fekete a szamlapja a kozepen levo oranak,
kevesbe tukrozodik a szelvedon.
Extrakent sajnos nem lehet bele rendelni se futheto elso szelvedot, se
motoros tukrot (viszont az abs alapbol benne van, igaz a hatso fekek
ebben is csak dobok, nem tellett tarcsara)
Ja igen, a tolatolampa szerintem tok hulyen nez ki rajta.

Na ennyit mara, most telefonalt asszonypajtas, hogy utban volt neki a kapu
amikor ment a kolyokert a suliba, ugyhogy megyek megnezem, hogy mit muvelt
:-(

A'kos



--
Ákos Szalay, Senior Research Engineer, Sophos Anti-Virus
+ - RE: *** Opel alternativa es a fapadok *** #1947 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

* Olpelnel   egyet   torlok   es   kikapcsolom.   A  kovetkezo
* bekapcsolasnal  megjegyzi  a  ket  torles  kozti szunetet es
* azzal  fog  torolni.  Alapallapot  7  sec, de 2 es 15 kozott
* tanithato.
* Probald   ki   a  Cordobanal,  hatha  tudja  az  is.  Opeles
* ismeroseim  csak  lestek,  mert  a  kezikonyvet elolvasni az
* felesleges luxus :-)

ez volt az elso, amit kiprobaltam...
ha tudna a gep, nem kerdeznem
(egy regebbi tipus allitolag tudta, de ez nem)
udv
L::
+ - RE: *** Opel alternativa es a fapadok *** #1947 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gezanak, Triznyaknak es Akosnak koszi a tippeket Seat ablaktorlo
ugyben, megkerdezem a szervizt, mit tudnak mondani errol a
tipusrol, mennyire lehet belenyulni a relebe
udv
L::
+ - Re: Kresz-teszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Monday 15 September 2003 10:43, cooper911 wrote:
> Az tenyleg benne van a kreszben hogy ha vilagit az oljanyomasjelzo
> akkor nem kozlekedhetek a gepjamuvel?
> Szal ha elkezd vilagitani akkor leparkolom a kocsit es elmegyek
> automentot hivni? Hat az se volt normalis aki ezt kitalalta...

Azt nem tudom hogy a kresz igy irja-e, de a Clio kezikonyve bizony igen:-)

> A legzsakos kerdes sem volt egyertelmu szamomra. Mi van ha az
> autoban van utasoldali legzsak de kikapcsolhato? mert akkor is van
> benne nem?

De a masik ket valasz egyertelmuen helytelen volt, igy csak egy maradt...

Egyebkent a teszt utan (szerencsere letoltheto:) megallapitottam hogy kb a 
roman es a francia kozott van:

- A romanhoz hasonlit abban hogy abrakat hasznal a helyzetek bemutatasara. 
Ez nagyban megkonnyiti a vizsgazo dolgat a francia rendszerhez kepest ahol 
fenykepeket nyomnak az orra ele es ott bizony nem egyszeruen utburkolati 
jeleket, 3 tablat es 3 autot lat amelyek kiemelik a helyzet lenyeget, 
hanem 20 autot (amelyek a duplasorban parkolastol elkezdve mindent 
csinalnak), masfel tablat (a tobbit talalja ki), kismillio gyalogost es 
esetleg csak sejtheto (vagy eltakart) utburkolati jeleket es ugy kell 
valaszoljon.

- A franciahoz hasonlit abban hogy nem szabalyokat kerdez ki hanem 
vezetesi-kozlekedesi tudast. A romanban olyanok voltak (legalabbis mikor 
en letettem) hogy "a rendszamot megvilagito lampa annyira kell 
megvilagitsa hogy {20; 25; 30} meterrol lehessen a rendszamot elolvasni". 
Ami tetelesen szerepelt ugyan a kreszben (es nekem nagyon fekudt mint 
kerdestipus mert en bevagtam szo szerint az egeszet:)), de az elethez 
semmi koze nem volt. Ezzel szemben a francia tesztekben olyan kerdesek 
szerepelnek mint itt az olajnyomasos vagy a kamionszeles. Ez a kreszben 
nincs benne, de egy vezetonek kell tudnia.

En egyebkent leginkabb azt elveztem hogy a lampazasos kerdesnel a helyes 
valasz kimaradt: "mert radaroznak" :-)

[Es e papolas utan: en persze nem mentem at:-) 59/75 de azt nem tudhatom 
hogy a rossz valaszok mekkora resze irando az orszagok kozotti kulonbsegek 
szamara...]

Hajjaj, annak idejen mikor a roman elmeleti vizsgat letettem az oktato 
megorrolt ram mert kiabranditottam: vetettem egy hibat (26 kerdesbol) :-) 
Aztan mikor azt hittem a franciaknal ujra kell vizsgazzak, az elso 
teszteknel a kerdesek felere rosszul valaszoltam:-)

-- 
Udv, Sandor
+ - Re: Renault kamuzas + biztositas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Monday 15 September 2003 14:23, Hajdu Csaba wrote:
> nem csak szamomra kene modositani az indoklast. Ha van a dolognak
> epeszu oka, arra tenyleg kivancsi lennek; ha pedig nincs, akkor az

Ebbe is belepofatlankodok: a Dialogys rendszerrol beszeltek? Mert ha igen, 
ahhoz nem "kell" uj gep, szepen leirjak hogy milyen parameterekkel 
rendelkezo machintoshokon megy.

-- 
Udv, Sandor
+ - "nagy" Kresz vizsga (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az tényleg benne van a kreszben hogy ha világit az oljanyomásjelzö
>akkor nem közlekedhetek a gépjámüvel?
>Szal ha elkezd világitani akkor leparkolom a kocsit és elmegyek
>autómentöt hivni? Hát az se volt normális aki ezt kitalálta...

Ez nem kresz, hanem vezetes elmelet. A rendor nem buntet meg
erte ha vilagito olajnyomas lampaval kozlekedsz.


>A légzsákos kérdés sem volt egyértelmü számomra. Mi van ha az
>autóban van utasoldali légzsák de kikapcsolható? mert akkor is van
>benne nem?

Raadasul a menetirannyal megegyezo iranyban tudtommal be szabad
tenni a gyerekulest, csak menetiranynak hattal nem szabad.
Hogy a Kresz pontosan mit ir azt nem tudom.


Ezeken kivul engem meg bosszantott a "katalizatoros autot
be szabad-e tolni?" kerdes. Termeszetesen be szabad, hogyha
csak az onindito rossz. Ha szar a gyujtas, akkor viszont nem
szabad tologatni.


Udv,
      Zotya
+ - Forditas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ti hogy forditanatok le a kovetkezoket?

intake manifold pressure - szivocsoben levo nyomas
vagy egyszeruen csak szivonyomas?
short term fuel trim - rovidtavu uzemanyag-ellatas korrekcio
throttle position - folytoszelep (gazpedal, pillangoszelep) pozicio
timing advance - elogyujtas merteke

Laci

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 194.209.168.69)
+ - Alkatresz (is) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szerinted minden gyari alkatreszt az autogyar maga gyart?
Toyotas idombol tudom, hogy egy Toyota jel az alkatreszen + 50% .
De a minoseg nem mindegy. A sarki autosbolt a legsilanyabbat
adja, mig egy komoly kereskedo, vagy marka szerviz a gyari minoseget.
Es a marka szerviz is arul utangyartott alkatreszt!

Ha mar megszolitottak, akkor En is jelentkeztem a talira.

Esztergom-Paks: Te osszekeverted a ket valaszt. En csak a hulyeseget
hasonlitottam ossze a Rover sebvaltoruddal. Hogy valaki ne tudjon
egy orszagterkepet venni ... Primitiv, szethajtos peldany mar 500 Ft
korul is van. Vagy ha mar van szamitogep, net, ott a sok utvonaltervezo.

Tegnap behatoltam Ukrajnaba. Igaz ovatosan, mert 300 metert mentem
csak :-). Ott meg szabalyos drotkerites van, kocsi, taska kiforgatas.
Mindenfele hulye papirok kitoltese, meghivo, kotelezo penzvaltas, stb ...
Igy inkabb az ukran oldalrol visszafordultam. Termeszetesen tankolni
mentem volna 100 -ert, de igy 160 lett belole egy ismerostol. O arulta el a
papirhiany megoldasat: 500 Ft az utlevelbe. Termeszetesen az Ukran
oldalon, a magyarok rendesek voltak. Azert inkabb egy par evig
hanyagolom az atmenetelt, majd ha fejlodnek egy kicsit.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS