Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1957
Copyright (C) HIX
2003-09-26
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: olaj kresz stb (mind)  35 sor     (cikkei)
2 Ez+Az (mind)  28 sor     (cikkei)
3 Re: olaj kresz stb (#1956) (mind)  10 sor     (cikkei)
4 Re: Supercharger (#1956) (mind)  8 sor     (cikkei)
5 Re: nyoszorges _ seat ibike (#1948) (mind)  7 sor     (cikkei)
6 Re: Kresz-teszt (#1948) (mind)  5 sor     (cikkei)
7 Gandalfnak (mind)  7 sor     (cikkei)
8 Cooper kerdezi XM-rol (mind)  84 sor     (cikkei)
9 Re: 55 mph (mind)  12 sor     (cikkei)
10 re: 55 mph (mind)  29 sor     (cikkei)
11 re: Supercharger (mind)  5 sor     (cikkei)
12 (nemletezo) sebessegkorlatozas a nemeteknel (mind)  33 sor     (cikkei)
13 loketterfogat angolul (mind)  9 sor     (cikkei)
14 Oreg teligumi (mind)  25 sor     (cikkei)
15 re: Twingo szerviz + jelentkezes talira (mind)  26 sor     (cikkei)
16 tali meg egyszer (mind)  24 sor     (cikkei)
17 Skoda szerelo (mind)  13 sor     (cikkei)
18 Etap @ buszosjani (mind)  16 sor     (cikkei)
19 Re: toltes (mind)  26 sor     (cikkei)
20 Autos tali Kemencen ( kicsit off ) (mind)  24 sor     (cikkei)
21 Re. skoda szerelo (mind)  47 sor     (cikkei)
22 Valasz: Re: toltes/gumi *** HIX AUTO *** #1956 (mind)  19 sor     (cikkei)
23 Re:loketterfogat angolul (mind)  12 sor     (cikkei)
24 Teligumi! (mind)  22 sor     (cikkei)
25 Hatosagi intezkedesek (mind)  20 sor     (cikkei)
26 kulcs (mind)  10 sor     (cikkei)
27 re: FW:re: (mind)  25 sor     (cikkei)

+ - re: olaj kresz stb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Én  épp  ezt akartam kihozni a dologból, hogy ha a jeladó
> szart csak be a kresz szerint akkor sem mehetsz tovább.
Egy  hettel  a  diskurzus  elkezdese  utan  ne ezt hozd ki a
dologbol.
Sokszor  hivatkozunk  arra,  hogy  mit  mond  a KRESZ.
A KRESZ nem mas, mint egy halom, kulonbozo idokben szuletett
es  ossze-vissza  modositott torveny es rendelet, valamint a
fizika,     a    kemia    es    mas    csacska    tudomanyok
megeroszakolhatatlan  torvenyein  alapulo  ismeretek es az e
melle adott, megszivlelendo jotanacsok mai nap hatalyos nagy
masszaja. Roviden: "KRESZ" = "kozlekedesi ismeretek"

Tehat,  amikor a KRESZ-re, vagy KRESZ szabalyra hivatkozunk,
akkor  tudnunk  kell, hogy egy jogszabalyon alapulo reszerol
beszelunk  (neha  az sem art, ha tudjuk pontosan melyikrol),
vagy csak egyik "jotanacsarol" , amit tanitanak es a vizsgan
tudni  kell,  de  az eletben nagy ivben leszarhatom, ha eleg
hulye vagyok.

A  kozuton  kozlekedo  jarmuvek  vezetoire  es a jarmuveikre
vonatkozo  jogszabalyok  egyike  sem ismeri azt a szot, hogy
"olajnyomas"
(Kezdve  a  kozuti  kozlekedes  szabalyaival,  a gepjarmuvek
uzemben  helyezesevel  es  uzemben tartasaval, a gepjarmuvek
muszaki vizsgaztatasaval, az alkalmassagi orvosi vizsgalatok
rendjevel  foglalkozo  jogszabalyokon  keresztul,  egeszen a
"milyen   sebesen   repul  a  toketlen  parti  fecske"  nevu
alap problemaig)

Semmilyen  -  jogon alapulo - szabalyt, torvenyt, rendeletet
nem  sertesz, nem kovetsz el szabalysertest, torvenysertest,
buncselekmenyt  (es  sorolhatnek  meg egy rakas szinonimat a
vegtelensegig) ha tovabb autozol.
--
Meszaros Geza
+ - Ez+Az (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>csak loketterfogattal lehet helyettesiteni"? Nekem nem sikerult
>megtalalnom a "loketterfogat" kifejezest..

loketterfogat = engine displacement

> Mit szoltok hozza, hogy egy autoban az uzemanyagszu"ro" (benzenes)
> nem cserelheto"...?

Ilyet meg nem lattam. Ezt hogy csinaljak? Rahehegesztik a benzin csore? 
Olyat viszont lattam, hogy a jarmu elettartama alatta nem szukseges
cserelni. 

> So"t, a benzinpumpahoz is csak a benzintartaly kiszerelese aran
> lehet hozzaferni, ami nem kevesebb, mint 6 ora munka. Kivalo a
> mino"seg, azert, nem? Esetleg onbizalom.

Eleg sok autonal igy van. A mai autok tervezesenel 
szemmel lathatoan nagy ivben tojnak arra hogy a gyakran meghibasodo 
alkatreszeket elerheto helyre tegyek. Kedvenceim:
- termosztathoz le kell szedni a vezermu szijat (Audi)
- futo radiatorhoz le kell szedni az egesz muszerfalat (Ford es sokan 
  masok)
- fotengely ekszij tarcsa levetelehez 5 centivel hatrebb kell csusztatni 
  az egesz motort (Ford Tempo)
- Kopogas erzekelohoz le kell bontani az egesz szivo rendszert (Toyota 
  Camry V6)
Es meg sorolhatnam...
Gigi
+ - Re: olaj kresz stb (#1956) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Én épp ezt akartam kihozni a dologból, hogy ha a jeladó szart csak be a
> kresz szerint akkor sem mehetsz tovább.

Légy szíves, idézd a jogszabályt, ahol ez szerepel.

Ha nem sikerül: nem mondja ki jogszabály a fenti tiltást, hanem így
tanítják a műszaki és üzemeltetési ismeretek körében, majd a vizsgán ez a
helyes válasz az ide vontakozó kérdésre.

Ed
+ - Re: Supercharger (#1956) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Hali nincs valahol véletlen egy ilyen autós szótár amiben az ilyen
> autókkal kapcsolatos dolgok benne vannak?
> Angol (US) érdekelne.

Ha veszel egy Haynes javítási kézikönyvet a Korrekt Kft-nél (Pólus,
Westend), adnak mellé egy ilyet.

Ed
+ - Re: nyoszorges _ seat ibike (#1948) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> dolgoknak, kellene nekem egy Seat Ibiza, VW Polo vagy Golf 3-as
> szervizkonyv, ami a belso burkolatok es a muszerfal felfuggeszteset illeti.

Haynes Repair Manual a Korrekt Kft-től (Westend, Pólus). Arra készülj fel,
hogy az ára csillagászati: 8000 Ft körül van.

Ed
+ - Re: Kresz-teszt (#1948) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  >Hol lehet utannanezni a kresz szabalyvaltozasainak?

A hatályos változatot itt olvashatod: http://www.b-m.hu/kresz/

Ed
+ - Gandalfnak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ha mar BMW, akkor: 
"Hubraum ist durch nichts zu ersetzen (ausser durch Hubraum)".

Angolul talan engine capacity?

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Cooper kerdezi XM-rol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> T h r o t t l e
>
>udv, Gergo
>--------
>Igazad van Gergo! Ekkora vetsegert buntetes
>jar! Ha belevizelek a konnektorba az elegendo
>lesz szerinted? :-P
>
>Udv, Triznyak

De aram is legyen am benne!
----------------

>Látok az újságban 800k HuF ért 10 év körüli
>200k-t futott XM eket.
Jaja, nehanyan rajottek hogy lehet ocsoert "luxus"
kocsit venni...
 
>Érdemes szerválni egy ilyet? 
Aztan arra is rajottek, hogy nem mind arany ami 
fenylik... 800k-ert 10 eves XM-et nem szabad megvenni,
mert az elegge szar allapotban lehet, ha viszont valaki
hulyebogyot szedett be es ennyiert elad egy tip-top 
XM-et, arra le kell csapni. En most szemezgettem egy 8 
eves 2.5-os fullos turbodizellel, azt 1.8M-ert mertek. 
Normalis allapotu 10 evesek szerintem olyan 1.2M kornyeken lehetnek. (Persze ha
verom pl. 650K-ert vette 
a 10 eves 3000-es V6-ost, rakoltott meg 300K-t es 
volt egy jo autoja kb. masfel evig...) 

>Mire kell figyelni ezeknél a kocsiknál?
Legfokeppen arra, hogy milyen gazdaja volt... Lecserelte-e a pl. hidraulika ola
jat 60 ezrenkent. Ha 
normalis tulajtol szervizkonyvvel veszed, semmiben nem 
kulonboznek mondjuk egy sosemkopeltol (csak 
kenyelmesebbek ;)). Sokan remegnek a hidraulika 
rendszertol, pedig az olyan hogy eszre sem veszed
hogy van. Az hogy gumicsoveket neha illik cserelni 
gondolom nem ujdonsag egyetlen markanal sem. Ami plusz 
dolog az XM-nel (es a hidros Citroeneknel) az a 
hidraulika szivattyu, a gombok es a fekszelep. Evente 
egyszer erdemes leellenoriztetni a gomboket, (vagy ha 
kemenyebbnek tunik a rugozas), a tobbit pedig akkor 
kell cserelni ha csereerett. (Az enyemben 250K km
van most, mind a hidraulikaszivattyu mind a fofekszelep koszoni, jol vannak).
Ha vasarlason torod a fejed, mindenkeppen vigyel magaddal hidros citroenest, mi
vel az egyszeru jelekbol 
tudni fogja hogy mit probalnak elsumakolni, vagy vidd 
el a kocsit egy megbizhato citroen szervizbe ami nem 
fontos hogy markakereskedesben legyen, sooot...

>Miben több ez az autó mint egy nem citroen?
Hat, hogy ez CITROEN a javabol :))))
Vegul is semmi masban, mint a szamitogep vezerelte 
felfuggesztesben; a hidraulika rendszerrol taplalt 
szupi fekrendszerben; az elnyuhetetlen dizelmotorban 
(benzineseket nem ismerem); es meg lehetne emliteni meg 
a kenyelmet, biztonsagot is, de azok egyreszt 
osszefuggnek a felfuggesztessel, masreszt meg kit 
erdekelnek?
Szerintem ulj bele egy XM-be, kavarj egy jot vele 
parkoloban (pl. 60-as temponal hirtelen szedd ala a 
kormanyt ahogy csak birod), vadulj egyet hegyi 
szerpentinen vagy autopalyan, aztan rogton erezni fogod 
a kulonbseget, barmilyen autod is volt azelott ;)
Aztan ellatogathatsz a PSA forumra, ahol az apoltak 
(mindenki citroënitisz irreverzibilisz chronikusz-ban 
szenved) mulatjak az idejuket:
http://forum.index.hu/forum.cgi?a=t&t=9003694&w=0
Itt pedig talalsz nehany kepet XM-ekrol:
http://condrix.freeweb.hu
(Ja, meg egy vizi atkeles kepi Pakisztanbol, legutolso sorozat :))

>Hali nincs valahol véletlen egy ilyen autós
>szótár amiben az ilyen autókkal kapcsolatos
>dolgok benne vannak? Angol (US) érdekelne.
Nekem a Marotiban az angol nyelvu Haynes fele XM manual 
melle adtak egy angol-magyar muszaki szotar szeru 
fuzetecsket. Abban sincs benne minden...

Udv joe
XM 2.1TD

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: pxy1.dsl.net.pk)
+ - Re: 55 mph (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A AUTO 1956-ban irta :
>> .. mert a sok zsiragyu barom 1.) nem tudja melyik a jobb keze..
>
>De miert kellene, hogy tudja melyik keze ? Nem eleg azt tudni, 
>hogy arra, amerre a lejarat szokott (tobbnyire) lenni?

Ez ugyan mar nem az Auto temaja, de nem art tudni, melyik a bal es
melyik a jobb oldal. Mint ahogy illik tudni ki volt Ady vagy Julius
Ceasar es nem eleg azt tudni, melyik polcon van a lexikon.
Kiveve persze, ha a funkcionalis analfabetizmus a cel.

                 Solya
+ - re: 55 mph (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"De miert kellene, hogy tudja melyik keze ? Nem eleg azt tudni, 
hogy arra, amerre a lejarat szokott (tobbnyire) lenni? Ehhez pedig
nem kell jajde nagy intelligencia. Ha vezetesben valami szamit, az 
szerintem sokkal inkabb a gyakorlat"

Az intelligencia a szabalyrendszer megtanulasanak kepessege, a szabalyok
ertelmes alkalmazasanak kepessege, a gyors helyzetfelismeres es
cselekves kepessege miatt szukseges. Ha kicsit tovabbvetitem, bele lehet
venni az altalanos erkolcsi normakat is (nem szoritok le valakit, nem
allok meg a masodik sorban parkolni csak azert, mert nekem nagyobb autom
van, stb) A gyakorlat csak egy  parameter. Sok vezetessel meg lehet
ismerni az autot, el lehet jutni arra a szintre, hogy odafigyeles
nelukul kezeld az autodat, illetve hogy tudd, hogy gyorsul, hogy lassul,
hogy kanyarodik, mindezt kulonbozo viszonyok kozott. De ez a
_kozlekedes_nek csak egy resze, tavolrol sem az egesze. 

Mivel az autot vezetok kozul sajnos egyre kevesebben kepesek az ertelmes
gondolkodasra (sajnos Magyarorszagon is), ez erosen tukrozodik a
kozlekedesben is. Kiszoritosdi, eroszakos tolakodas, a sajat biztonsagom
aran is ragaszkodas az elsobbseghez, begurulas a keresztezodesbe/vasúti
atjaroba, amikor nem biztositott a kijutas belole, egy autoval 2 helyre
parkolas, a forgalom mindenfele akadalyozasa (szabalytalan varakozas,
indokolatlan lassu haladas, jobbra tartasi kotelezettseg megszegese),
hogy csak a gyakoriakat soroljam. Itt Europaban ME'G tart ott a
szinvonal, hogy ne kelljen a "WALK/DON'T WALK" szinvonalra sullyedni, az
emberek tudjak ertelmezni a piktogramokat is. Mar amelyik akarja...
szoval azert osszessegeben nem baj, ha valaki nem 35os IQval ul a volan
moge.
Fogash
+ - re: Supercharger (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fordítgatni klikk ide:

http://szotar.sztaki.hu/angol-magyar

Üdv, GMA
+ - (nemletezo) sebessegkorlatozas a nemeteknel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

: Ezt csak hallomasbol tudom, de nekem azt mondtak, hogy szo szerint
: sebessegkorlatozas nincs, viszont ha 130 felett balesetben veszel reszt,
: akkor az alapfeltetelezes az, hogy Te okoztad, es csak nagyon nagyon
: nyomos ok felmerulese eseten mas a vegkifejlet. Egy idoben ugyanez
: volt a gyakorlat Magyarorszagon ittas vezetes (illetve rendorrel utkozes
: :-( eseten is.
: Nem tudom, igaz-e.

Ahogy a vicc mondja: a hir igaz, de... :-))

Szoval: lakott teruleten kivul, forgalmi iranyonkent legalabb 2 savval
rendelkezo uton, ahol a 2 forgalmi iranyt epiteszetileg elvalasztottak
(bokor, szalagkorlat, stb.), nincsen implicit sebessegkorlatozas (avagy
miert van a leallosav nelkuli, bozottal elvalasztott, 2x2 savos orszagutra
mindig kiteve a 100-as tabla).

Ketto: sebessegkorlatozas nelkuli helyeken a 130 km/h az un. iranyado
sebesseg (Richtgeschwindigkeit). Ha ennel joval gyorsabban mesz (kb. 150
km/h) es balesetbe kerulsz, akkor 20...30%-ban automatikusan hibas vagy,
mert feltetelezik, hogy ha 130-cal mentel volna, akkor elkerulted volna a
balesetet ill. kisebb kar keletkezett volna. Tehat nem 100%-ban te vagy a
hibas, mint ahogy a fonti idezet sugallja. A 20..30%-ot is le lehet
faragni nullara "nyilvanvalo esetekben". Pl. ha este eled ugrik egy
szarvas, mert megis atugrotta valahogy a vadkeritest, akkor 130-cal
ugyanugy elkaszalod, mint 150-nel es ugyanugy totalkaros lesz a kocsid. A
"nyilvanvalo eset" definicioja persze tobbnyire birosagon szokott
megtortenni...


Udv,
marky
+ - loketterfogat angolul (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Nem ismerem az eredeti mondast, de lehet, hogy angolul nem
"loketterfogat"-oznak, hanem "cubic centimetre"-eznek. Vagy mivel angolok,
esetleg "cubic inch" a helyes megfejtes. :-)

Udv,
marky
+ - Oreg teligumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszi mindenkinek a valaszokat!

En is ugy gondoltam, hogy a sotet, huvos helyen torteno tarolas
kovetkezteben
nem oredik annyira a gumi, de nem ertek hozza. Amikor eloszedtem, tok
porosak voltak, lemostam vizzel, aztan befujtam szilikonspray-el.
Azert szilikonnal, mert valaki azt mondta, hogy az jól tesz neki.
Remelem nem artottam vele. Amikor meggyurkesztem nem lattam rajta
hajszalrepedeseket. Vannak ezek a kis szőrök az oldalan, azok sem szakadnak
el, ha huzom.

Igazabol nem sporolnek a gumin, mert az megmentheti az eletet, de
sajna munka tanulok, a tandij k*va sok, meg baratnommel elek (tehat igazabol
csak leendo az apos :-) ), es kozosen fizetve sem egyszeru a dolog. Ja,
es O meg doktorandusz kepzesre jar a melo mellett (az is fizetos), de nem
akarom magam sajnaltatni. A lenyeg az, hogy ugy gondoltam, ezt a telet
csak kibirom valahogy ezekkel a gumikkal, aztan, majd jovore lesz uj.
A tavalyi telet a nyari gumival huztam ki. Tudom eleg szegyen ez.
A munkahelyemtol egy saroknyira lakom, telen, max bevasarolni, meg a
szuleimhez
megyek haza kethetente egyszer (60 km oda-vissza).
Gyorsan nem szoktam menni, mert azert csak felti az ember az eletet.

Megegyszer koszi mindenkinek a valaszokat!
csaba
+ - re: Twingo szerviz + jelentkezes talira (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia *.*!

Frigyes hivta fel a figyelmem a Twingo szervizt kereso listatarsra, mivel
eros lemaradasban vagyok a lista olvasassal...
Az eddigi tapasztalatom, hogy sajnos minden szerviz elkurvul elobb-utobb :-(
Nekem meg mindig a Renault Del-Pest valt be leginkabb, bar legutobb volt egy
kis nezetelteres ( a lecserelt olajat visszaraktak az utasterbe, mondvan,
hogy visszakertem a hasznalt alkatreszeket; a fekpofakat meg nem csereltek
ki, bar megrendeltem).
Belso infok szerint a Renault Baumgartner Kobanyai szervize is ajanlhatom En
meg nem probaltam.
Olajat szerintem erdemes vinni, ha az eloirt normat teljesiti, befogadjak.

A talin elmeselem a sztorimat a Renault Hungariaval (ha erdekel valakit),
vegso soron visszakaptam tobb, mint 30.000 Ft-ot egy szavatossagi reklamacio
utan (igaz, a szerviz fizette ki sajat koltsegere, NEM a kozpont!)

Frigyes radumalt, ugyhogy tiszteletem tennem a talalkozon, ha meg lehet
jelentkezni. Csak szombati napon, ottalvas nelkul. Azt tervezem, hogy a
parom gyari full extras Wagon R-jet viszem, lassatok is ilyet, ne csak
kopkodjetek...

Apropo, kopkodes: van meg par elosztogatni valo mini fogkremem, elhozhatom
:-) ?

Udv, Bazsi
+ - tali meg egyszer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

visszaigazoltak a szallast, reggelivel egyutt 1900 Ft/fo az ara, a 
gyerekekre nem tudom milyen kedvezmeny van, azt sem tudom, 
mennyi gyerek jon, eddig 3rol tudok, de lehet hogy 4. Eddig a 
kovetkezo a nevsor:

Penti
Soma + 1 fo
Frigyes + 3fo
Lovas Peti + 3 fo
Akinek a nevet nem szabad ideirni + 1 fo
Avi + 1 fo (Kornel)
Tiszy de o nem kert szallast
Micu Tomi + gondolom 1 fo
Wardog + tobb mnt 1 fo
Kiss Istvan + 1 fo
Zavodszky 323 Istvan

Aki meg jonne es nem latja a nevet a listan az irjon. Pici meg mindig 
nem jelentkezett. Modroczkynak udvozlet. Lecsereltem az olajat.

avi
06-30/9343594
+ - Skoda szerelo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok


En ismerek egyet a X.ker Pilisi utcaban dolgozik egy csaladi
hazmogotti muhelyben. szuper felszerelessel es hozzaerto emberekkel.
Ha a kerepesi uton mesz kifele akkor az Ors vezerter utani vasuti
feluljaro utan elkel kanyarodni rogton jobbra, az OPEL-DAEWOO
kereskedes elott. Az utca baloldalan van a szerviz a egy kenpingel
szemben. Suzukival opellel es skodaval foglalkoznak. Scheiling
Ferencnek hivjak a tulajt.


Csa : Gyugyo
+ - Etap @ buszosjani (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali

Munchenben 3 Etap-hotel is van lasd az alabbi cimen:

http://www.etaphotel.com/etaphotel/JSPView.svlt?pageID=reservez/fr_top.jsp&loca
l_geo=fr&nom_ville=Munich%2CAllemagne&key_attribute_weblogic.auth.status=1&key_
attribute_ecran=liste_hotel

A szalloda neve melletti -Anfahrt- buttonra klikkelve terkepkivonatot is
lathatsz.
A komplett utvonalat megtervezheted itt:
http://www.falk.de/routenplaner/controller_rp.jsp;jsessionid=faafwKwMUMH47g?set
=changeInput&reset=true

Udv
Peter
+ - Re: toltes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Imadom, mikor valaki 3 nappal az osszes jo valasz megjelenese _utan_
> elkezdi osztani az eszt... :-( Es mondj egy esetet, amikor a toltes ugy
> megy el, hogy az ekszij kozben megvan.

  Elso megjegyzest nem ertem, de sebaj. Fogash felkapta ram a vizet
tobb okbol (reszben jogosan, reszben felreertesekbol). De a masodikra
valaszolok, mert megtortent a csaladban: generator osszeszarja magat.
Peldaul diodak benne tonkremennek. Harom esetrol tudok, ahol kigyulladt
a toltes lampa. Egyik a csaladi Dacia (diodak), masik egy haver
1200-es Zsigaja (szinten elektromos problema), harmadik csaladi
Dacia ekszija. Harmadik keresednek nem tudok eleget tenni, mert
3 esetbol azt mondani, hogy 2/3 a valoszinusege, hogy *nem* ekszij
doreseg lenne.

[8 eves teligumi]
> Ezt vajon melyik hivatal mondja? 

  Nemet zsaruk. Az allitas az, hogy ha balesetben vagy, 4 evnel regebbi teli
gumid volt, akkor *erre* is fogjak fogni a baleseted altalaban. Hogy
objektiv ertelemben igazok van-e, az *szamomra* lenyegtelen. Ha Fogash
azt mondja, maga az allas nem art a guminak, akkor igaza van. De facto
van egy jo gumid, de jure meg nincs egyes orszagokban.
  Ennek megfeleloen modositom az allitast: Ne tegyed, mert biztositoval
komoly problemad *lehet* egy balesetnel. Igy mar jo?

Gyula
+ - Autos tali Kemencen ( kicsit off ) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles

Sziasztok autosok.

Ma nagy meglepetes ert engem, ugyanis
meglatogatott Gobe. Vele a Tusnadi mini 6 on
talalkoztam. Emlitettem, hogy Kemencen lesz a HiX
talalkozo. Erre ugy megorult, erre a hirre, hogy
eljonne a talalkozora de szombati napon.
Visszafele viszont aki egy napra tenne tiszteletet
valaki kozuletek valaki visszahozna e Budapestre ?

Udv: Frigyes

 A  - MajorKa Bt.
1014. Budapest. Uri u. 24
T: 214-39-50 , M: 06-20-9446107
        S 120 L

HiX autos matrica, elso ajto legterelo, hatso
ablak futoszaljavito, Militec, BRISK tunning
gyertya, E- gyujti kaphato
http://kep.tar.hu/budaivar
+ - Re. skoda szerelo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles

Sziasztok autosok.

>: vkaresz1_uh.liameerf irta.

>21 eves Skoda 105 -hoz keresek megbizhato es
megfizetheto szererlot Budapesten
>(hutorendszer, karburator javitas, zoldkartya,
vizsgaztatas).

Szia teso :-)) Ajanlhatom neked Chip kedvenc
szerelojet Vary urat :-))) Azota amiota
meghekkelte a Skodajat Triznyak kollegaval sem
vitatkozik ;-)

Viszont nekem van egy nagyon jo profi Skoda
reszelom, aki szerel, vizsgaztat es a ZK - t is
megcsinalja. De nem csokos szerelo - hivatalos - .

Botos autoszerviz.
1036. Budapest.
Pacsirtamezo ut. 41.
Tel: 388-21-08
Mobil: munkaidoben. 06-30-9515-737

Az en Skodamat mar 11 eve o csinalja a nagyobb
munkakat.

Viszont a munkafelvevo leanyzonal emlisd meg a
nevemet legyszives, ugyanis modorikusan egy kicsit
nyers, de a nevem hallatan kivirul es kedves
modoruva valik es maskepp viszonyul iranyodban :-)

>A http://skoda.lap.hu -n nem talaltam erdemi
segitseget.

Ha feliratkoztal volna a Skodalistara akkor sokkal
tobb infot kaptal volna :-) Lista elereset ha kell
maganban megadom neked.

Udv: Frigyes

         S 120 L

http://kep.tar.hu/budaivar
+ - Valasz: Re: toltes/gumi *** HIX AUTO *** #1956 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
> Temakor: re: Re: toltes/gumi ( 36 sor )
> Idopont: Wed Sep 24 23:53:59 CEST 2003 AUTO #1956
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>>>>>>>>>>>>>>>>
elkezdi osztani az eszt... :-( Es mondj egy esetet, amikor a toltes ugy
megy el, hogy az ekszij kozben megvan. Aztan tedd oda mindketto melle az
elofordulas valoszinuseget is.
<<<<<<<<<<<<<<<<<

Belekotyogok... A csalad eletebol 3 ilyen esetre emlekszem (elment a
toltes).

Az egyiknel a generator szenkefeivel volt valami zur, talan eltort a
tartohid...
A masodiknal es a harmadiknal a toltesszabalyzo ment tonkre.

udv,
Akos
+ - Re:loketterfogat angolul (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ha ilyen sok angolos van, megkerdezem, ezt - a BMW egyik mernokenek
> tulajdonitott mondast -, hogyan mondanatok angolul: "a loketterfogatot
> csak loketterfogattal lehet helyettesiteni"? Nekem nem sikerult
> megtalalnom a "loketterfogat" kifejezest..


A mondas igy hangzik: "There's no replacement for displacement." Azaz a
loketterfogat (displacement, ami egyebkent hajos berkekben jelent
vizkiszoritast is) nem helyettesitheto semmivel.


Szabolcs
+ - Teligumi! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Fogash!

>>Nekem volt nyari Semperit Top-Grip-em.
>Hulye... A TopGrip a Semperit TELI gumijainak a jelzese.

Aha. Akkor ertem.

>Ha megis Grip
>volt, akkor ne csodalkozz, hogy nyaron nem fogott.

Telre viszont lecsereltem. Mert 1. azt hittem nyari, 2. kaptam olcson olyan
teligumit aminek a futozasa 2-szer megbizhatobb volt. Persze itt most egy
max. 70-80-al gurulo 600 Kg-os "szekerre" kell gondolni (26 LE). Az utobb
emlitett teligumival a 20 cm-es sar sem volt problema, avagy a hasonlo
meretu hotakaro.

Mindenesetre most mar ezt is tudom a Semperitrol. Oszinte legyek korabban
nem/sem nagyon erdekelt. Altalaban bemegyek a gumishoz mutat egyet a tavalyi
kollekciobol es odaadja felaron. Tavaly igy vettem Uniroyal teligumi
garniturat szerelessel 31.000-ert. Tokeletesen meg voltam vele elegedve.

Teeby
+ - Hatosagi intezkedesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Rendor cimboram mondta tegnap.
Allitolag mar nyaron szerettek volna a bunteto-ponthatarokat megemelni. De
ezt most osztol fogjak ervenyesiteni.
Biztonsagi ov, vagy akar iranyjelzes elmulasztasa is 3 buntetopont lesz.
Aminek az elevulesi ideje 2 ev. 17 ponttol pedig ugrik a jogsi.
Tovabba nelunk a megyeben mar nem is csak helyi rendorok dolgoznak, hanem
varosonkent felvaltva cserelgetik oket. Nehogy valakinek a valakijebe fuss
bele.

Es ami nagyon fontos. Kamerazzak a biztonsagi oveket. Rendorbacsi kiall a
keresztezodes szelere, allvanyos vagy kezikameraval. Razoomol a rendszamra
es a bennulokre. Napkozben es este is vegeztek mar teszteket. A gyakrolatban
is meg fogjak honositani. Aztan majd megy a sok feljelentolevel.

Csodalkozni nem kell rajta. Az alig 6 honap latt beszedett tiszta masfel
milliardtol en is verszemet kapnek.

Teeby
+ - kulcs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok!

Ma delutan talaltam egy W emblemaju slusszkulcsot a jardan.
Eleg furcsa volt, egy karikan csak ket kulcs volt.
Van olyan auto, aminek csak egy ajtaja van?

Amugy mit lehet csinalni a kulccsal, hogyan lehet megtudni, hogy kie?
Van valami azonosito, ami eldonti, hogy valoban a tulaj jelentkezik erte?

elek
+ - re: FW:re: (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> > trottle position.......
>---
>>  Triznyak!
>
>>  T h r o t t l e
>>  T h r o t t l e
>>  T h r o t t l e
>>  T h r o t t l e
>>  T h r o t t l e
>>  T h r o t t l e
>>  T h r o t t l e
>>  T h r o t t l e
>>  T h r o t t l e
>
>udv, Gergo
>--------
>Igazad van Gergo! Ekkora vetsegert buntetes jar! Ha belevizelek a 
>konnektorba az elegendo lesz  szerinted? :-P
>
>Udv,    Triznyak

Hat, ha olyan allapotban van a tHrottle-od, mint ahogy leirtad, akkor
biza sietned kell majd... :PPPPP

udv, Gergo

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS