Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 287
Copyright (C) HIX
1999-02-07
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: tevedes? ( 23 sor ) AUTO #286 (mind)  26 sor     (cikkei)
2 Re: turbo, gyertya ( 26 sor ) AUTO #286 (mind)  18 sor     (cikkei)
3 Re: tulkormanyzottsag ( 12 sor ) AUTO #276 (mind)  38 sor     (cikkei)
4 Re: BMW&Mitsubishi kerdes ( 18 sor ) AUTO #283 (mind)  20 sor     (cikkei)
5 Biztosito (mind)  21 sor     (cikkei)
6 Sport kipufogo (mind)  36 sor     (cikkei)
7 re:benzinszint jelzo (mind)  24 sor     (cikkei)
8 Re: tevedes? (mind)  17 sor     (cikkei)

+ - Re: tevedes? ( 23 sor ) AUTO #286 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Sat, 6 Feb 1999  wrote:

> >Peugeout 405Mi16-nal 1000 f/perc-re 5.-ben 27 (!) km/h, de gyorsul is,
> >oda-vissza megeszi a regi BMW-t is.
> 
> Ez hihetetlennek tunik szamomra: azt jelentene, hogy 6000-es fordulaton 162
> a sebesseg, 200-zal 7400 korul menne a gep. Kb. 110-120 lenne az
> utazosebessege (4-4500)? Egy ilyen erogeptol rendkivul szokatlan.

Utazosebessege 160-180.
 
> Nem megy ugy, mint a Mi16, de nagyon gyorsul: keves ellenfele van a
> kategoriajaban. Miert is kellene _ennyivel_ rovidebb valto egy _ilyen eros_
> gepre?

Szerintem (erosen maganvelemeny) a 405Mi16 es kesobb a Ti16 midnig is ugy
keszult, hogy a francia turaauto bajnoksagban (supertourisme) nyero
legyen. 
Sajnos a 406-ban mar nem gyart ilyen gepekes a PSA sem :(.
406 joval nehezebb, mint a 405, es joval gyengebb motorokkal kaphato csak.

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                           http://mlf.linux.rulez.org/mlf
+ - Re: turbo, gyertya ( 26 sor ) AUTO #286 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Sat, 6 Feb 1999  wrote:

> Udv autosok!
> > A benzines (sport)turboknal, hogy meg lehessen tartani a nagy
> > fordulatszamot, ugy kell elintezni az egest, hogy a csucsnyomas ne legyen
> > nagy, csak az atlag nyomas novekedjen meg. Ez viszont oruletes hatasfok
> > romlashoz vezet, emiatt van az ilyen gepeknek oriasi fogyasztasa.
> Ezt milyen megoldasokkal lehet megtenni? (marmint az "atlag nyomas" noveleset
 a

Gyakorlatilag minden, ami a hatasfokor rontja:
kisebb kompreszio, "rossz" elogyujtas, hasonlok.

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                           http://mlf.linux.rulez.org/mlf
+ - Re: tulkormanyzottsag ( 12 sor ) AUTO #276 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Wed, 27 Jan 1999  wrote:

> >A tulkormanyzottsag idonkent olyan merteku lehet, hogy jobbra
> >tekert kormannyal balra fordul az auto. Ez egy vezetesi
> >technika, errol talan maskor.
> 
> Ne, ne maskor. Engem az nagyon erdekelne, hogy mikent lehetseges az,
> hogy az auto jobbra tekert kormannyal balra fordul. Ez tudtommal csak
> akkor elkepzelheto, ha megpordulsz mondjuk 300 fokot, es ekkor hozod
> egyenesbe. Ekkor mar valoban balra mesz, de ez messze nem balra
> fordulas. Ha jobbra tekersz, akkor az auto jobbra is tor ki, ertsd
> sokkal nagyobbat fordul jobbra, mint amit szeretnel. Vagy nem?

Nem egeszen. Rajzolni nem tudok, de elmeselem, hogy nez ki egy s kanyar
murvan. Mondjuk legyen egy jobb majd egy bal kanyar.

A _jobb_ kanyar elott fek vagy visszakapcsolas, es _jobbra_rantani_ a
kormanyt. Ettol az auto hatulja kimegy _balra_. Ekkor mar a kormanyt is
_balra_ kell tekerni, de csak annyira, hogy az iven maradjon az auto.
Szoval racsusztatod a jobb ivre, a kormany kb fel _fordulatot_balra_
tekerve tartozkodik. 
Amint ezen kanyar vegehez ersz, kozeledik a _bal_ kanyar, de az autod
hatulja is balra csuszik, igy azt nem lehetne bevenni. Ezert a kormanyt
tovabb _rantod_balra_, amitol az auto fara megindul _jobbra_, es igy mar
benne is vagy a bal kanyarban.

Sokat kell gyakorolni, hogy igy menjen, az elso hiba az szokott lenni,
hogy a rantaskor tul sok a tapadas a kerekeken, ezert nem csuszik meg a
kerek. A masik gond az, hogy az utcai autok nehezen tudjak ilyen hosszan
csusztanti a hatso kerekuket, ehhez gyengek.
Harmadszor pedig a gond az ,hogy a rantas utani ellenkormanyzas tu lgyors,
es ettol visszapordul az auto.  

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                           http://mlf.linux.rulez.org/mlf
+ - Re: BMW&Mitsubishi kerdes ( 18 sor ) AUTO #283 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia,

On Wed, 3 Feb 1999  wrote:

> Sziasztok Szakik,
> Van 2 kerdesem, remelem talan valaki tud ra valaszolni.
> 1. A baratomnak egy 91-es BMW 524 td-je van. A problema a kovetkezo az auto
> nem indul el. A szakik szerint a befecskendezes vezerlo (Diesel Digital
> Electronic) csak az inditas utani 3 masodpercben ad jelet az adagolonak,
> utana nema csend reszerol. Ezert keresunk valakit aki ert ehhez az

Kozelrol meg nem lattam ilyent, de ha 3 mp utan "elalszik" az ECU, akkor
nem latja azt, hogy forog a motor. Fordulatszam jeladot es tarsait kellene
ellenorizni.

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                           http://mlf.linux.rulez.org/mlf
+ - Biztosito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ha van valakinek gfb-je a Garancianal (lehetoleg folyoszamlas), az
megirhatna, hogy neki kuldtek-e valami elismervenyt, hogy befizette a dijat.

************

Egy erdekes dolog. Eddig a Trabiba foleg a MOL-nal tankoltam. Most
veletlenul az Agipnal, es egy erdekes dolgot vettem eszre. Eddig alapjaraton
majd' meghalt a motor, meg melegen is neha oda kellett nyomni neki. Ezt
annak tulajdonitottam, hogy az a balfek szerelo elalitotta az alapjarotot, miko
r
a zoldkartyat csinaltattam. Most meg meg hidegen is porog, mint az istennyila,
le se lehet loni. Eloszor azt hittem, hogy kiakadt a gazpedal bowdenje, de nem.
Ertitek ti ezt? Ennyit szamit a benzin minosege? (Azt megertem, hogy egy 
injektoros csucsautonal igen, de egy osoreg ketutemunel???)
--
Udvozlettel:
Redei Balint
E-mail: 
(Szeretem az ekezeteket)
+ - Sport kipufogo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szombaton bekerult a kocsimba egy sport kipufogo rendszer, errol szeretnek
irni nehany sort.
Az egesz bulira azert kerult sort, mert a regi kipufogom teljesen szetrohadt
(a hatso dob tetejen volt egy kb 5x5 cm-es lyuk, az elso dob elott pedig
kettevalt a cso), es talaltam egy szerelot aki az egeszet annyiert csinalta
meg, amennyiert mashol egy uj hatso dobot adtak volna.
Tehat az elso leomlo megmaradt (azt hiszem igy hivjak, ami kozvetlenul a
motorhoz kapcsolodik), innen pedig mindent kicserelt: 42 mm-es cso,
kozepdob, hatsodob (300-as abszorpcios - mit jelenthet??), meg kerult ra egy
szep 70x90 mm-es rozsdamentes kipufogoveg is. A vegben vagy egy un.
perforacio (egy fekete szinu lyukacsos lemez), amitol egy kicsit meg jobban
nez ki (ez opcionalis, 1500 Ft-t kert erte). A rendszerben csak a veg
keszult rozsdamentes acelbol, a tobbi sima lemez.
A srac haromfele hanggal szereli oket, en a leghalkabbat valasztottam. Ez
alig hangosabb, mint egy normalis kipufogo, viszont nagyon szep mely hangja
van. A szerelonek a sajat kocsijan a leghangosabb van, de meg az sem zavaro,
na attol aztan az 1000-es Fiestajanak olyan hangja van, mint egy 2000-es
BMW-nek :).
Motorteljesitmeny: a szerelo 2-4% pluszt igert, de nem tudom pontosan
megitelni, mert ket hetig gyakrolatilag kipufogo nelkul jartam. Amikor jo
volt a regi rendszerem, akkor 1000 volt az alapjarat. Amikor elrepedt a cso
az elso dob elott (kb 1 nap alatt sikerult neki), akkor az alapjarat felment
1300-ra (meg olyan hangja lett, hogy alig lehetett megmaradni benne -
rendort latva kuplung be, alapjarati gurulas :). Most az uj rendszerrel
megmaradt az 1300-as alapjarat, ugyhogy tenyleg kis ellenallasu lehet.
A vegosszeg 34.500 Ft-volt (nem engedett borravalot adni), ket ev garanciat
vallalt ra.

hat ennyi, udv: Gyozo
(ja es az autom: '79-es Daihatshu Charade 1.0)
> ------------------------------------------------------------
Barci Gyozo                               (4th year student)
Technical University of Budapest   speciality of informatics
e-mail : 
+ - re:benzinszint jelzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok!

>> Kerdesem: me' nem robban fol az egesz?? (hiszen benzinben vagy
>> benzingozben
>> letesit elektromos kapcsolatot, eleg nagy a szikra veszelye)
>>
>Nem robban fel! Hallotal talan mar az also (ARH) es felso (FRH)
>robbanasi hatarrol? Az ARH az egheto gaz es levego 20%-os kevereke,
>az FRH 40%-os keverek.
>Az uzemanyag tartalyban a benzingoz és levego kevereke boven meghaladja
>ezt az erteket, tehat nem kepes berobbani, mert az egeshez harom dolog
>kell:egheto anyag, gyuladasi ho es oxigen. Ha valamelyik hianyzik nincs
>eges! Vannak olyan autok (minden injektoros) ahol az uzemanyag
>szivattyut az uzemanyag tartalyban helyeztek el, kepzeld el egy
>villanymotor benzinben forog es megsem robban fel!!

Szent isten! Ha kifogy a benzin egy ilyen autoban, akkor neha nagyokat
durran? Milyen auto az ilyen? Ugye nem az 1-es Golfok?

 Nagykekesi Arpad
 t:   +36/1-461-0261
 m:   +36/30-9544-480
 ICQ: 5035085
 WEB: http://www.extra.hu/nagykekesi
+ - Re: tevedes? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
>Peugeout 405Mi16-nal 1000 f/perc-re 5.-ben 27 (!) km/h, de gyorsul is,
>oda-vissza megeszi a regi BMW-t is.

>Ez hihetetlennek tunik szamomra: azt jelentene, hogy 6000-es fordulaton 162
>a sebesseg, 200-zal 7400 korul menne a gep.

Nem ertem , hogy miert 0 Km/h -tol es 0 f/perc-tol szamoljatok az
eredmenyeket , amikor egyertelmuen leirta " Lajbi" ,hogy 5. sebessegi
fokozatban 1000 f/perc
motorfordulat valtozas okoz 27 km/h sebesseg valtozast.
Gondolom amikor 5. fokozatban haladunk az autoval akkor mar van xKm/h
sebessegem es x f/perc fordulatom. Ehhez kell hozzaszamolni az 1000
f/percenkenti 27 Km/h  sebessegnovekedest.
En legalabbis igy ertelmeztem.
Koszi
B. Csaba

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS