1. |
Re: tevedes? ( 23 sor ) AUTO #286 (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: turbo, gyertya ( 26 sor ) AUTO #286 (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
3. |
Re: tulkormanyzottsag ( 12 sor ) AUTO #276 (mind) |
38 sor |
(cikkei) |
4. |
Re: BMW&Mitsubishi kerdes ( 18 sor ) AUTO #283 (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
5. |
Biztosito (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
6. |
Sport kipufogo (mind) |
36 sor |
(cikkei) |
7. |
re:benzinszint jelzo (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
8. |
Re: tevedes? (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: tevedes? ( 23 sor ) AUTO #286 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On Sat, 6 Feb 1999 wrote:
> >Peugeout 405Mi16-nal 1000 f/perc-re 5.-ben 27 (!) km/h, de gyorsul is,
> >oda-vissza megeszi a regi BMW-t is.
>
> Ez hihetetlennek tunik szamomra: azt jelentene, hogy 6000-es fordulaton 162
> a sebesseg, 200-zal 7400 korul menne a gep. Kb. 110-120 lenne az
> utazosebessege (4-4500)? Egy ilyen erogeptol rendkivul szokatlan.
Utazosebessege 160-180.
> Nem megy ugy, mint a Mi16, de nagyon gyorsul: keves ellenfele van a
> kategoriajaban. Miert is kellene _ennyivel_ rovidebb valto egy _ilyen eros_
> gepre?
Szerintem (erosen maganvelemeny) a 405Mi16 es kesobb a Ti16 midnig is ugy
keszult, hogy a francia turaauto bajnoksagban (supertourisme) nyero
legyen.
Sajnos a 406-ban mar nem gyart ilyen gepekes a PSA sem :(.
406 joval nehezebb, mint a 405, es joval gyengebb motorokkal kaphato csak.
Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
LAJBER Zoltan http://jht.gau.hu/~lajbi
GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek http://jht.gau.hu
A member of HuLUG http://mlf.linux.rulez.org/mlf
|
+ - | Re: turbo, gyertya ( 26 sor ) AUTO #286 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On Sat, 6 Feb 1999 wrote:
> Udv autosok!
> > A benzines (sport)turboknal, hogy meg lehessen tartani a nagy
> > fordulatszamot, ugy kell elintezni az egest, hogy a csucsnyomas ne legyen
> > nagy, csak az atlag nyomas novekedjen meg. Ez viszont oruletes hatasfok
> > romlashoz vezet, emiatt van az ilyen gepeknek oriasi fogyasztasa.
> Ezt milyen megoldasokkal lehet megtenni? (marmint az "atlag nyomas" noveleset
a
Gyakorlatilag minden, ami a hatasfokor rontja:
kisebb kompreszio, "rossz" elogyujtas, hasonlok.
Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
LAJBER Zoltan http://jht.gau.hu/~lajbi
GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek http://jht.gau.hu
A member of HuLUG http://mlf.linux.rulez.org/mlf
|
+ - | Re: tulkormanyzottsag ( 12 sor ) AUTO #276 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On Wed, 27 Jan 1999 wrote:
> >A tulkormanyzottsag idonkent olyan merteku lehet, hogy jobbra
> >tekert kormannyal balra fordul az auto. Ez egy vezetesi
> >technika, errol talan maskor.
>
> Ne, ne maskor. Engem az nagyon erdekelne, hogy mikent lehetseges az,
> hogy az auto jobbra tekert kormannyal balra fordul. Ez tudtommal csak
> akkor elkepzelheto, ha megpordulsz mondjuk 300 fokot, es ekkor hozod
> egyenesbe. Ekkor mar valoban balra mesz, de ez messze nem balra
> fordulas. Ha jobbra tekersz, akkor az auto jobbra is tor ki, ertsd
> sokkal nagyobbat fordul jobbra, mint amit szeretnel. Vagy nem?
Nem egeszen. Rajzolni nem tudok, de elmeselem, hogy nez ki egy s kanyar
murvan. Mondjuk legyen egy jobb majd egy bal kanyar.
A _jobb_ kanyar elott fek vagy visszakapcsolas, es _jobbra_rantani_ a
kormanyt. Ettol az auto hatulja kimegy _balra_. Ekkor mar a kormanyt is
_balra_ kell tekerni, de csak annyira, hogy az iven maradjon az auto.
Szoval racsusztatod a jobb ivre, a kormany kb fel _fordulatot_balra_
tekerve tartozkodik.
Amint ezen kanyar vegehez ersz, kozeledik a _bal_ kanyar, de az autod
hatulja is balra csuszik, igy azt nem lehetne bevenni. Ezert a kormanyt
tovabb _rantod_balra_, amitol az auto fara megindul _jobbra_, es igy mar
benne is vagy a bal kanyarban.
Sokat kell gyakorolni, hogy igy menjen, az elso hiba az szokott lenni,
hogy a rantaskor tul sok a tapadas a kerekeken, ezert nem csuszik meg a
kerek. A masik gond az, hogy az utcai autok nehezen tudjak ilyen hosszan
csusztanti a hatso kerekuket, ehhez gyengek.
Harmadszor pedig a gond az ,hogy a rantas utani ellenkormanyzas tu lgyors,
es ettol visszapordul az auto.
Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
LAJBER Zoltan http://jht.gau.hu/~lajbi
GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek http://jht.gau.hu
A member of HuLUG http://mlf.linux.rulez.org/mlf
|
+ - | Re: BMW&Mitsubishi kerdes ( 18 sor ) AUTO #283 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia,
On Wed, 3 Feb 1999 wrote:
> Sziasztok Szakik,
> Van 2 kerdesem, remelem talan valaki tud ra valaszolni.
> 1. A baratomnak egy 91-es BMW 524 td-je van. A problema a kovetkezo az auto
> nem indul el. A szakik szerint a befecskendezes vezerlo (Diesel Digital
> Electronic) csak az inditas utani 3 masodpercben ad jelet az adagolonak,
> utana nema csend reszerol. Ezert keresunk valakit aki ert ehhez az
Kozelrol meg nem lattam ilyent, de ha 3 mp utan "elalszik" az ECU, akkor
nem latja azt, hogy forog a motor. Fordulatszam jeladot es tarsait kellene
ellenorizni.
Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
LAJBER Zoltan http://jht.gau.hu/~lajbi
GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek http://jht.gau.hu
A member of HuLUG http://mlf.linux.rulez.org/mlf
|
+ - | Biztosito (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Ha van valakinek gfb-je a Garancianal (lehetoleg folyoszamlas), az
megirhatna, hogy neki kuldtek-e valami elismervenyt, hogy befizette a dijat.
************
Egy erdekes dolog. Eddig a Trabiba foleg a MOL-nal tankoltam. Most
veletlenul az Agipnal, es egy erdekes dolgot vettem eszre. Eddig alapjaraton
majd' meghalt a motor, meg melegen is neha oda kellett nyomni neki. Ezt
annak tulajdonitottam, hogy az a balfek szerelo elalitotta az alapjarotot, miko
r
a zoldkartyat csinaltattam. Most meg meg hidegen is porog, mint az istennyila,
le se lehet loni. Eloszor azt hittem, hogy kiakadt a gazpedal bowdenje, de nem.
Ertitek ti ezt? Ennyit szamit a benzin minosege? (Azt megertem, hogy egy
injektoros csucsautonal igen, de egy osoreg ketutemunel???)
--
Udvozlettel:
Redei Balint
E-mail:
(Szeretem az ekezeteket)
|
+ - | Sport kipufogo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Szombaton bekerult a kocsimba egy sport kipufogo rendszer, errol szeretnek
irni nehany sort.
Az egesz bulira azert kerult sort, mert a regi kipufogom teljesen szetrohadt
(a hatso dob tetejen volt egy kb 5x5 cm-es lyuk, az elso dob elott pedig
kettevalt a cso), es talaltam egy szerelot aki az egeszet annyiert csinalta
meg, amennyiert mashol egy uj hatso dobot adtak volna.
Tehat az elso leomlo megmaradt (azt hiszem igy hivjak, ami kozvetlenul a
motorhoz kapcsolodik), innen pedig mindent kicserelt: 42 mm-es cso,
kozepdob, hatsodob (300-as abszorpcios - mit jelenthet??), meg kerult ra egy
szep 70x90 mm-es rozsdamentes kipufogoveg is. A vegben vagy egy un.
perforacio (egy fekete szinu lyukacsos lemez), amitol egy kicsit meg jobban
nez ki (ez opcionalis, 1500 Ft-t kert erte). A rendszerben csak a veg
keszult rozsdamentes acelbol, a tobbi sima lemez.
A srac haromfele hanggal szereli oket, en a leghalkabbat valasztottam. Ez
alig hangosabb, mint egy normalis kipufogo, viszont nagyon szep mely hangja
van. A szerelonek a sajat kocsijan a leghangosabb van, de meg az sem zavaro,
na attol aztan az 1000-es Fiestajanak olyan hangja van, mint egy 2000-es
BMW-nek :).
Motorteljesitmeny: a szerelo 2-4% pluszt igert, de nem tudom pontosan
megitelni, mert ket hetig gyakrolatilag kipufogo nelkul jartam. Amikor jo
volt a regi rendszerem, akkor 1000 volt az alapjarat. Amikor elrepedt a cso
az elso dob elott (kb 1 nap alatt sikerult neki), akkor az alapjarat felment
1300-ra (meg olyan hangja lett, hogy alig lehetett megmaradni benne -
rendort latva kuplung be, alapjarati gurulas :). Most az uj rendszerrel
megmaradt az 1300-as alapjarat, ugyhogy tenyleg kis ellenallasu lehet.
A vegosszeg 34.500 Ft-volt (nem engedett borravalot adni), ket ev garanciat
vallalt ra.
hat ennyi, udv: Gyozo
(ja es az autom: '79-es Daihatshu Charade 1.0)
> ------------------------------------------------------------
Barci Gyozo (4th year student)
Technical University of Budapest speciality of informatics
e-mail :
|
+ - | re:benzinszint jelzo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello Autosok!
>> Kerdesem: me' nem robban fol az egesz?? (hiszen benzinben vagy
>> benzingozben
>> letesit elektromos kapcsolatot, eleg nagy a szikra veszelye)
>>
>Nem robban fel! Hallotal talan mar az also (ARH) es felso (FRH)
>robbanasi hatarrol? Az ARH az egheto gaz es levego 20%-os kevereke,
>az FRH 40%-os keverek.
>Az uzemanyag tartalyban a benzingoz és levego kevereke boven meghaladja
>ezt az erteket, tehat nem kepes berobbani, mert az egeshez harom dolog
>kell:egheto anyag, gyuladasi ho es oxigen. Ha valamelyik hianyzik nincs
>eges! Vannak olyan autok (minden injektoros) ahol az uzemanyag
>szivattyut az uzemanyag tartalyban helyeztek el, kepzeld el egy
>villanymotor benzinben forog es megsem robban fel!!
Szent isten! Ha kifogy a benzin egy ilyen autoban, akkor neha nagyokat
durran? Milyen auto az ilyen? Ugye nem az 1-es Golfok?
Nagykekesi Arpad
t: +36/1-461-0261
m: +36/30-9544-480
ICQ: 5035085
WEB: http://www.extra.hu/nagykekesi
|
+ - | Re: tevedes? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
>Peugeout 405Mi16-nal 1000 f/perc-re 5.-ben 27 (!) km/h, de gyorsul is,
>oda-vissza megeszi a regi BMW-t is.
>Ez hihetetlennek tunik szamomra: azt jelentene, hogy 6000-es fordulaton 162
>a sebesseg, 200-zal 7400 korul menne a gep.
Nem ertem , hogy miert 0 Km/h -tol es 0 f/perc-tol szamoljatok az
eredmenyeket , amikor egyertelmuen leirta " Lajbi" ,hogy 5. sebessegi
fokozatban 1000 f/perc
motorfordulat valtozas okoz 27 km/h sebesseg valtozast.
Gondolom amikor 5. fokozatban haladunk az autoval akkor mar van xKm/h
sebessegem es x f/perc fordulatom. Ehhez kell hozzaszamolni az 1000
f/percenkenti 27 Km/h sebessegnovekedest.
En legalabbis igy ertelmeztem.
Koszi
B. Csaba
|
|