Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 123
Copyright (C) HIX
1998-08-27
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
		
A Hungary.Network Kft. (ahol a HIX fo-serverek is futnak) ujdonsaga:

Uj hirdetoujsag az interneten: http://egyxegy.hungary.com/
Auto, ingatlan, allas, szamitastechnika, stb. rovatok mar kozel 2000
hirdetessel. Ha eladnal, ha vennel, kattints ra, tetszeni fog.

Jozsi. /HIX/
1 Re: Csontszaraz tank! (mind)  9 sor     (cikkei)
2 Re: kis kerek / nagy kerek (mind)  28 sor     (cikkei)
3 Koszonet (mind)  5 sor     (cikkei)
4 Fogyasztasmeres (mind)  11 sor     (cikkei)
5 Válaszok-trabihoz (mind)  13 sor     (cikkei)
6 fogyasztas kifogyasig (mind)  8 sor     (cikkei)
7 kiskerek-nagykerek (mind)  15 sor     (cikkei)
8 Re: Gyorsulas, fogyasztas ( 33 sor ) AUTO #121 (mind)  50 sor     (cikkei)
9 Kodfenyszoro (mind)  14 sor     (cikkei)
10 USA Auto talalkozo (mind)  15 sor     (cikkei)
11 Trabant alkatreszek eladok (mind)  12 sor     (cikkei)
12 UAZ (mind)  14 sor     (cikkei)
13 munkakor + bonto/valto (mind)  23 sor     (cikkei)
14 auto toresteszt :((( (mind)  46 sor     (cikkei)

+ - Re: Csontszaraz tank! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

DE IGY VAN! Ki ne probald!
Nem hasznal a katalizatornak, es kulonben is, amikor leall az auto,
akkor meg "rengeteg" uzemanyag van benne! Amikor azt irtam, hogy
hivatalosan kifogyasig merik, akkor azt is irtam, hogy speci tankbol
(szabalyos alaku!) vegzik. Es gyari korulmenyek kozott "nem szamit"
egy-egy katalizator tonkremenetele!
Az altalam az AUTO-ban leirt modszert ajanlom!

Udv: Karoly
+ - Re: kis kerek / nagy kerek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Szerintem egy nagyobb kere'k kicsivel visszaveti a gyorsulast
> novelheti a fogyasztast viszont talan javitja a rugozast(?)
> es novelheti a vegsebesseget is......  

HUUUU! Sok mindent irtal egyszerre. Szamoljunk egy kicsit!

Egy atlagos "regi" meret: 165/70x13-as, ennek a kerulete:
(2 x (165 x 0,7) + (13 x 25,4)) x pi = 1763mm

Vegyunk egy "uj" meretet: 185/60x14, ennek a kerulete: 1815mm

A kulonbseg: 52 mm, szazalekban: 1815/1763=102,9% !!!

Ennyit a jobb (altalad rosszabbnak irt?!) gyorsulasrol es veg-
sebessegrol.

A rugozast sem javitja, mert novekszik a rugozatlan tomeg.
KIVEVE: ha konnyufem kerektarcsara szereled, es elotte vaslemez
felni volt. Ekkor csokken a tomeg, amelyet rugozatlanul kell a
lengescsillapitonak/stabilizatornak/rugonak/perselyeknek/stb.
"elviselniuk".

Az elony: a szelesebb profil, ami miatt no a tapadasi felulet.
(A 185-os gumi 20mm-rel "szelesebb" a 165-osnel.)
Ez az elony azonban csak nyaron igaz, ezert kell a "regi" felni-
ket megorizni, es azokra teli gumit tenni: hoban, jegen jobb,
ha kisebb a felulet -> nagyobb a nyomas.
Udv: Karoly
+ - Koszonet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:

>ps. a fogyasztas-topic jo otlet volt, megugrott a listaforgalom :-)

koszi
+ - Fogyasztasmeres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Ha dizel kocsitok van, akkor ki ne probaljatok a 
tankkifogyasztasos fogyasztasmerest. :-)
Utana legtelenithettek, es szenvedhettek egy orat amig beindul a 
kocsi. :)


Live Long and Prosper,

Marso Gyula
+ - Válaszok-trabihoz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

1. Nem volt jó ötlet a katalizátor. A trabi igényli az olajat. Az
1:50-es keverék kevés, de környezetkímélő
2. A csörgés általában a hengerben bekövetkező öngyulladás által
kiváltott nyomáshullámok miatt van.Ne használj mosóbenzint, állítasd be
a gyújtást.
3. Ha kopott a főtengely csörög a motor.
4. NEM! METABOND NEM! SLICK 50 NEM! SEMMI! Ha lesz időm írok majd róla
egy hosszabb tanulmányt. Tribológiából diplomáztam (kenéstehnika). Ha
valaki hisz benne úgysem lehet lebeszélni.

Ennyi!
Legalább jelezz vissza!
Kérdezzetek bátran!
+ - fogyasztas kifogyasig (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

NE próbáld ki!

Nem csak a katalizátort, hanem a benzinbefecskendezőt és az üzemanyag
tápszivattyút is károsítja.
Nem beszélve arról, hogy a benzintank alján van egy csomó szemét, amit
nem célszerű beleszívni az üzemanyagrendszerbe!

Szevasz!
+ - kiskerek-nagykerek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Itt a Válasz!

A nagyobb teljesítményű autóknál nagyobb erő kell a megálláshoz.

Ha tanultál fizikát akkor tudod, hogy a kerék és az út között ébredő erő
az autó kerekén keresztül nyomaték formájában érkezik.
Ez a nyomaték (itt jön a lényeg) a fékdob, vagy féktárcsa kerületén
ébredő fékerő és a féktércsa sugarának a szorzata. Adott fékerőnél annál
nagyobb ez a nyomaték, minél nagyobb a sugár.
A féktárcsa átmérőjének pedig csak a hely szab határt. Nagyobb kerék
alatt nagyobb fék fér el.
Ez volt az oka az audi kifordított társafék konstrukciónak is.

Szia!
Ha kérdésed van írj!
+ - Re: Gyorsulas, fogyasztas ( 33 sor ) AUTO #121 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

On Tue, 25 Aug 1998, Vida Gabor wrote:

> Sziasztok!
> 
> Lajbi irta az AUTO #116-ban:
> 
> >Nem tudom mennyi az 1/4 merfold ;-). De komolyra forditva a szot: A
> >gyorsulas ket dologtol fugg: az erotol, meg a tomegtol (a = F/m). Tehat ha
> >egy auto teljesitmeny tomeg aranyat megnezzuk, megkapjuk a gyursolasat.
> >A 0-rol indulo dolgokat kicsit bonyolitja, hogy nagy teljesitmenyt neha
                                                   ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> >nehez levinni az utra, de ebben egy jo elektronika sokat segithet.
   ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> >Az ominozus Ford Sierra ugy 1200 kg es 470 Le, tehat 2.55 kg/Le, ami
> >szerintem mar kellemes adrenalin novelo hatasu ertek.
> 
> Hogy is van ez? Az elso sorban a=F/m, ami altalanos iskolas fizika anyag,
> es OK. A masodik sorban a=P/m ami nekem mar magas :-) Hogy vezeted le

Amilyen pontosan meri a paciens a gyorsulast, annak megfelel ez a
kozelites.
A teljesitmenybol viszontlag egyszeruen lehet erot szamolni:
A teljesitmeny es fordulatszam ismereteben szamolhato a motor nyomatek.
A motor nyomatek es az adott fokozathoz tartozo ossz attetelel (valto x
diff. attetel) tovabba az eroatvitel hatasfoka alapjan a kereken keletkezo
_keruleti_ ero es kerekfordulatszam.
A keruleti ero es kerekfurdulatszam, valamint a gumiabroncs es
utviszonyok, meg a dinamikus atterhelodes alapjan szamolhato a
kerekcsuszas. Na jo, ez a kerekcsuszas gorbet csak meressel lehet
felvenni, nincs meg ra jo szamitasi modszer.

> gyorsulast a teljesitmenybol? (Mellesleg a csucsteljesitmenybol eleg
> kockazatos barmit is levezetni, mert azt csak egy bizonyos fordulaton adja
> le a motor. Hacsak nem fokozatmentes automata valtot hasznalsz, a
> gyorsulasod nem lesz allando.)

Persze, amit irtam nem preciz, de ket auto osszehasonlitisara nagyon elso
korben jo a kg/Le szam. Aztan meg kell nezni a valto atteteleket, a motor
nyomatekgorbet, vagy meg inkabb, megmerni mindket tipust.

A masik, amit a tuningolok es versenyzok elfelejtenek, hogy csinalnak egy
brutalis csucsteljesitmenyu motort, es utanna azt hiszik, az hude megy ;-)

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                  http://www.cab.u-szeged.hu/local/linux/
+ - Kodfenyszoro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

tud valaki valami biztosat mondani arra vonatkozolag, hogy az
elso kodfenyszorot hogyan kell beallitani? Nem a felszereles
eloirasai erdekelnek, hanem hogy milyen messzire vilagithatja
meg az uttestet, milyen magasan lehet a fennyalab, stb.

Koszi,
L.

Ivicz László
H - Budapest

http://www.angelfire.com/il/lepcso
+ - USA Auto talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Valaki kerdezte, de amugy is irtam volna:


IV. US. Car & Harley talalkozo:

	1998. augusztus 28-30 Dunaujvaros

Tovabbi info, program:

	http://acch.westel.hu


Gabor
+ - Trabant alkatreszek eladok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello fiuk, a TIPP-ben olvastam:

>Felado : Valko DanielE-mail :  [Hungary]
>Temakor: [HIRDETES] Elado Trabant alkatresznek ( 4 sor )
>Idopont: Wed Aug 26 15:23:53 EDT 1998 TIPP #2939
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>Elado egy nagyjabol komplett (szetszedett) trabant alkatresznek.
>Ar: Jelkepes osszegErdeklodni:06/20 393-803

Udv:

eRTe'
+ - UAZ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egyik baratom vett egy UAZ 469/B-t, de kellene neki hozza szakirodalom, mert
nincs rendben vele valami. Hol lehetne egy UAZ-os konyvet vagy valami
leirast beszerezni? Allitolag antikvarokban neha talalni, de meg eddig egyik
antikvarius se emlekezett ilyenre :-(

Elore is koszi
Miklos
> ------------------------------------------------
Miklos Tar	    Patent & Trademark Department
    Gedeon Richter Ltd.
Gyomroi ut 19-21, H-1103 Budapest, Hungary
Phone:+36 1 431 51 69 Fax:+36 1 260 13 12
+ - munkakor + bonto/valto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Az egyik baratomnak (erdesz-vadasz) volt Mitsubishi
Pajero-ja egy honapig. Ez magaert beszel. Aztan eladta, s most egy
Suzuki Samurai-jal jarja az erdot. Azt mondja egy embernek kiraly. Ha
viszont vadasztat, akkor Toyota Landcruiser-rel megy, "

elmegyek erdesznek! :-) csend, tiszta levego, nyugi, es micsoda fizetes! 
Pajero, Samurai, LandCruiser..... :-))))

-------

"A bontos addig nem is hagyta hogy
kifizessuk, mig meg nem bizonyosodtunk arrok, hogy a valto ep."

tenyleg, errol tudtok tippeket, hogy hogyan szokas ezt csinalni?
valtorol, motorrol az ember ranezesre nem tudja megmondani,
hogy jo-e. en egyszer egy karbiert is adtam 5 rongyot, es rossz
volt, es nem vettek vissza. 
regi lada-ba (210x) valo 5 seb. valto is ilyen draga, mint a skoda?
es a 4 seb.-t mennyiert lehet elnyomni, kb.? es az igaz, hogy a
4 seb. lada valto atalakithato 5-osre? (hogy a hazban ott a hely a
plusz fogaskereknek meg nemt'om minek).

z.
+ - auto toresteszt :((( (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia

Fantasztikusan jo a hangulatom :( Nem onszantambol, de hetfon kiprobaltam,
hogy milyen is egy suzuki utkozesvedelme. Az vedelem jo, mert egesz jol
tuleltem a dolgot, viszont az auto mar nem annyira :((( Szegeny kicsikembol
sok apro darab lett. A Kacsoh Pongrac feluljaron tortent az eset. Megallt
elottem egy automento, alias treler, en is mogotte, ugy ahogy illlik. Ekkor
jott hatulrol egy osztrak audi A6-os, es belemjott kemenyen ugy, hogy en az
automentot loktem meg. Az audi nem hagyott feknyomot se.
Az eredmenyek:
elol: elso lokharito also es felso resze csere, motorhazteto csere,
kodlampak csere, motorterben levo merevitorudak csere a lokharitot tarto
femrudak csere, meg meg egy csomo minden. A lampak pedig remelem, hogy
tuleltek, nem mertem nagyon hozzanyulni meg, mielott a biztositosok latjak.
hatul: lokharito also es felso resze csere, kodlampa csere, valamint a
belso serulesek javitasa, csomagtarto also reszenek javitasa...
kozep: ott csak en voltam, de megusztam egy nyak randulassal

Az automento serules nelkul meguszta, az audinak pedig lejott a festek a
lokharitojarol es osszetort a hutoracsa.
A rendorok megbuntettek az Audis pasast(kb 55 eves lehetett, es mazli, hogy
tudott angolul picit)) kemeny 2000Ft-ra kovetesi tavolsag be nem tartasa es
figyelmetlen vezetes miatt. 

Utopia, avagy karorom:
a kozepso savban voltunk es nem akartunk elmenni, mert a rendoroket mar
kihivtuk. Amig ott altunk, addig eleg nagy dugo lett a hungarian es amig
kerulgettek minket, addig osszetalalkozott egy barkas es egy masik suzuki
is tolunk par meterre.

par nappal kesobb:
Azota voltam a biztositonal, meg jartam szervizben is kerdezoskodni is. A
szervizben azt mondtak, hogy minimum 170,000 ft lesz :((

De felmerult bennem egy kerdes. A biztositonal ki lett allitva egy
karfelveteli jegyzokonyv. A3-as meretu papir, rajta a kocsi minden resze
fel van sorolva es be lehet jelolgetni a serules mereteket. Ennek az
elejen, az adatok kozott van egy ilyen:
Karrend. alap: 350
ebbol a 350 kezzel lett odairava. Ez mit jelent?

Van biztositos ismerosom, aki azzal "nyugtatott" meg, hogy 2-6 honap, amig
penzt latok a dologbol. Addig sajat zsebbol kell fizetnem a teljes javitast
es nincs garancia arra, hogy a biztosito ki is fizeti azt...

Na jo, nem panaszkodom tovabb.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS