Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 124
Copyright (C) HIX
1998-08-28
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Szovjet gepjarmupark (mind)  13 sor     (cikkei)
2 Autobontok listaja es Talbot Samba markatasakat keresek (mind)  7 sor     (cikkei)
3 kenestechnika-masodlagos adalekok (mind)  58 sor     (cikkei)
4 Kerdes; Metabond, Slick, stb. (mind)  28 sor     (cikkei)
5 Yamaha Dt 125 R 13 sor (mind)  25 sor     (cikkei)
6 jo-e a tuningolt kocsi (mind)  24 sor     (cikkei)
7 re: RB torestesztje (mind)  51 sor     (cikkei)
8 tribologia (mind)  14 sor     (cikkei)
9 slick 50? (mind)  12 sor     (cikkei)
10 Re: #123 kodlampas + USA auto (mind)  47 sor     (cikkei)

+ - Szovjet gepjarmupark (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Erdekes osszeallitas a szovjet gepjarmupark osszetetelerol
(szazalekosan is), az osszes tipus felsorolasaval. 45 elott es
utan kulon. Autok, teherautok, motorok. Kepek, muszaki adatok(!). 
ZAZ GAZ UAZ ZIL ZISz IZs, stb. :-) Cim:

http://194.135.183.154/~len/ab/gal.htm

En a VAZ miatt latogattam el oda, de az pont nem volt. 
Na persze, a Lada meg nem szamit veteranautonak. Van par eve :-))

Zoli.
+ - Autobontok listaja es Talbot Samba markatasakat keresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali
Tobben kerestek autobontokat,nekem van egy listam nevvel,
cimmel,telszammal(kb 130 cim,kb 20 kbyt) akinek kell elkuldom.

Mas :
Keresek Talbot Samba markatarsakat vagy valakit aki valamilyen velemennyel
bir a Talbot-rol
+ - kenestechnika-masodlagos adalekok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Sziasztok!
>
> Ittvan az igert leiras egy kis tribológia. Megprobalom roviden
> osszefoglalni, mert nincs sok idom.
>
> 1.Egy manapsag hasznalatos motorolaj (asvanyi, vagy felszintetikus)
> all egy un. alapolajbol, valamint egy adalekcsomagbol (un. package).
> Egy packagen belul a megcelzott hasznalati terulettol fuggoen 16-20
> fajta adalek talalhato pl. viszkozitasmodositok, detergalo-diszpergalo
> adalekok, habzasgatlok, stb. Ezek nem csak az alapolajat modositjak,
> de egymasra is hatassal vannak. Mint az a motorolajjal szemben
> tamasztott kovetelmenyekbol kiderul neha egymasnak ellentmondo
> tulajdonsagokkal kell rendelkezniuk. Az egy olajba kevert olajadalekok
> egymassal antagonisztikus, vagy szinergikus kapcsolatban allnak, azaz
> erositik, vagy gyengitik
>
> Ha ebbe az elegybe beleontunk meg valamit, senki nem merne megjosolni,
> hogy az uj anyag hogyan befolyasolja az eddigi adalekokat.
> Elofordulhat, hogy egyes hatasokat felerosit, mig masokat gyengit. Itt
> mind a ketto karos, mert vannak olyan adalekok melyek hasznalata csak
> szukseges rossz. Ezen kivul az is elofordulhat, hogy egy harmadik
> anyag keletkezik, azaz un. "trunya". Azt hiszem az elnevezes magaert
> beszel.
>
> 2. Altalaban itt szoktak kozbevagni, hogy egyes anyagok (nem kivanok
> pereskedni egyetlen egy ceggel sem hitelrontasert) un. masodlagos
> adalekok, ahol a motorolaj csak a hordozo szerepet tolti be.
> Valasz:
>
>
> 3. Az adalekok egy resze allitolag megvaltoztatja a fem feluletet,
> vagy anyagszerkezetet. Ezek szerint az autogyartok nem tudjak, hogy
> milyen anyagot es milyen feluleti erdesseggel celszeru gyartani.
> Pl. az ujabb autoknal nincs az a szigoru bejaratas, mert a gyartas
> soran mar annyira ossze vannak dolgozva az alkatreszek és ki van
> alakitva a szukseges jatek, hogy az alkatreszek mar jol erzik magukat.
>
> Vagy: miert honoljak a hengerhuvelyt (barazdas lesz utana) amikor
> tukrosithetnek, vagy leppelhetnek is, amitol teljesen sima feluletu
> lesz. Mert szukseg van a barazdakra. Van olyan gyartastechnologia,
> ahol az alapfémbe keményebb anyagot kevernek, majd az alapfemek
> kemiailag melyebre maratjak. Igy alakitjak ki a kello barazdakat.
>
> Az az igazi problema, hogy az adalekgyartok nem engedik, vagy nem
> koltenek fuggetlen laborok altal vegzett vizsgalotokra.
> Vannak olyan anyagok, amelyek talan jok, de a zsakbamacskahoz egy
> kicsit draga az uj motor.
>
> Az olajokrol meg tudok meselni csak kerdezzetek.
>
> Meg valami. En azert kezdtem kenestechnikaval foglalkozni, mert
> erdekelt a METABOND.
>
> Most ennyi!
>
> Udv.   Attila
>
>
+ - Kerdes; Metabond, Slick, stb. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

>4. NEM! METABOND NEM! SLICK 50 NEM! SEMMI! Ha lesz időm írok majd róla
>egy hosszabb tanulmányt. Tribológiából diplomáztam (kenéstehnika). Ha
>valaki hisz benne úgysem lehet lebeszélni.

Irnal errol egy kicsit reszletesebben? Itt az
egyik baratom a Lubilon nevu kotyvalekra eskuszik
(kulon doboz motorhoz es kulon doboz
sebessegvaltohoz). Az az igazsag, hogy nem nagyon
hiszek ezekben a dolgokban, de a srac
rabeszelesere beletettem a Land Roverbe (30 eves
motor, 16 eves de frissen felujitott sebessegvalto
- csak a jo eg tudja mennyi kilometer). Lehet,
hogy bebeszeltem magamnak, de valoban ugy ereztem,
hogy mintha azota simabban menne a motor es a
fogyasztassal is nagyon meg vagyok elegedve (bar
az inkabb a felujitott porlasztonak es a rendesen
beallitott gyujtasnak koszonheto)
A felujitas utani elso olajcserenel (harom hettel
ezelott) tettem Lubilont a sebessegvaltoba is ...
es tenyleg csendesebb lett egy picit!
Ez csak erzeki csalodas? Hogyan mukodnek es
egyaltalan mennyit ernek ezek az adalekok?

Udv,

Valentin
+ - Yamaha Dt 125 R 13 sor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Regota olvasom a listat, de meg nem irtam ra, most eppen lenne egy
problemam, bar ez nem igazan az autokhoz kapcsolodik.
Ezev februarjaban vettem egy 1992-es Yamaha Dt 125 R-es motorkerekpart. A
fogyasztasa boven 9l folott volt, mivel ez elegge sok, ezert a szerelo a
szimering cseret ajanlotta. Az egyik ki is lett cserelve, nem a valto
oldali, hanem a masik. Ezutan visszament a fogyasztas 6-7l koze. Ez lehetett
a baj??
A masik:
Miutan megvettem elso-hatso fekbetet es fektarcsa cseret is meg kellett
ezkozolni. Menten azota vele kb. 3500 km-ert. Ennek egydugattyus fekei
vannak, es az elso feken szinte csak a dugattyu feloli betet kopott, de az
vasig, az elso fekbetet parja, a nem a dugattyufeloli az szinte nem is
kopott. A kerdesem az lenne, hogy ez igy jo, hogy az egyik jobban kopik???
Vagy valami hiba van...
Koszi a segitseget.


Banhidy Attila
H-8237 Tihany Batthyany u.1.
Tel:+(87) 448-541
Fax:+(87)448-509
Irc: Tila on #erdely, #danubius
Homepage: www.nexus.hu/banhidy
+ - jo-e a tuningolt kocsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A masik, amit a tuningolok es versenyzok elfelejtenek, hogy 
> csinalnak egy brutalis csucsteljesitmenyu motort, es utanna 
> azt hiszik, az hude megy ;-)

A brutalis csucsteljesitmenyu motorral igenis lehet nagyon menni,
csak tudni kell hozza egy "picit" vezetni, hogy a fordulatszamot a
jo (jo szuk) tartomanyban lehessen tartani. Ilyenekre gondolok, 
hogy ballabas fekezes kozben bal sarokkal tudni kell kuplungolni,
mikozben jobbal a gazpedalt kell taposni, illetve  szukseg szerint 
ballal kuplungolni, jobbal fekezni+gazt nyomni.
Es persze mindezt versenykorulmenyek kozott, a palyatol fuggo
modon valtogatni. Onmagaban a ballabas fekezest megtanulni
nem ordongosseg, mindenkinek ajanlom, akinek olyan kocsija
van, amelyik gazelvetelkor hajlamos lefulladni. A komolyabb
mutatvanyokhoz persze mar a pedalokat is at kell alakitani, hogy
bokaficam nelkul is menjen a dolog.
No es, ha mar itt tartunk, erdemes a kormanyattetelen is javitani,
hogy karkeresztezes nelkul be lehessen az utcasarkon fordulni, bar
en itt - a stilushoz illoen - az erocsusztatasos kanyarvetelt 
javasolnam ;) 

Tisztelettel

Csussz
+ - re: RB torestesztje (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hogy "megnyugtassalak" (teged es azokat is, akik csak
ezutan fognak ilyen balesetbe keveredni):
Nekem tobb, mint egy honapja volt ilyen karambolom, csak
en nem a szendvics kozepe, hanem legeleje voltam, igy
csak hatul kellett a kocsit javitani. A lenyeg, hogy nagyon ki
vagyok kepezve ezekbol a dolgokbol.
1, MINDEN rafutasos karambolnal automatikusan a hatso fel
a hibas, mert a kovetesi tavolsagrol egyertelmuen kimondja a
KRESZ, hogy ugy kell megvalasztani, hogy az elol halado
hirtelen megallasa eseten is meg tudjon a paciens allni. Egy
kivetel azert van: ha be tudja bizonyitani, hogy az elol levo
szabalytalanul elozott; magyaran bevagott eleje es emiatt
lett kicsi a kovetesi tavolsag. Pl. eszetlen sebesseggel eloz,
de szembe is jon valaki, nyilvan nem akar osszetalalkozni
vele, ezert az elso resbe betolakszik, ahol viszont fekeznie
kell, mert sokkal gyorsabb. Ha tul nagyot fekez, maris a 
nyakaban van a mogotte jovo. Ezt meg lehet spekelni azzal, 
hogy az utkozes miatt kicsapodik a szembejovo savba, pont az
ele, aki miatt behuzott. Van olyan latvanyossag, mint a NASCAR
karambolok, csak ez egy kicsit veresebb.
2, a maximalisan kiszabhato helyszini birsag 2000 Ft, ezert
a rendor a maximumot verte ra vetkes felre. Epp eleg lesz neki
a biztositokat kifizetnie. 
3, ha van rendorsegi jegyzokonyv, amiben nem te vagy a hunyo,
akkor az alapjan a biztosito akkor is fizet, ha a vetkes felnek
nem volt kotelezoje, ugyanis van a biztositoknak egy kozos
kalapja, amibe azert dobalnak penzt, hogy az ilyen esetekben
is tudjanak karteritest adni. A MABISZ intezi, illetve neked
kozvetlenul a sajat biztositod (ahol a te kotelezod van).
4, a karfelvevo felajanlhat valamifele atalanydijat, azaz a szemle
utan azt mondhatja, hogy ez egy 170 oras javitas, 1000 Ft-os
oradijjal, es ezt minden szamla es egyeb hokuszpokusz nelkul
odaadjak neked. Ezt a lehetoseget akkor erdemes valasztani, ha
van ismeros szerelo (vagy te magad), aki a munkat olcson 
megcsinalja, mert igy akar meg nyerhetsz is egy kicsit az 
uzleten. A masik verzio, hogy a szemle utan megcsinaltatod,
mindenrol szamlat kersz, kifizeted, az iratkupacot beviszed a 
biztositohoz, es turelmesen varsz. En meg nem kaptam vissza a
penzemet.

Ja, meg egy aprosag: aki nem szadista hajlamu, az kulfoldivel
tortent baleset utan mindig hivja ki a rendorseget, hogy legyen az
eset ugyintezeserol jegyzokonyv, kulonben a szerencsetlent nem
fogjak a torott jarganyaval kiengedni a hataron.

Tisztelettel

Csussz

u.i.: en nagyon szeretnek a kenestechnikarol  olvasni, Vamosi ur,
ne tartsd vissza magad!
+ - tribologia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 [Hungary] itra:

>4. NEM! METABOND NEM! SLICK 50 NEM! SEMMI! Ha lesz időm írok majd róla
>egy hosszabb tanulmányt. Tribológiából diplomáztam (kenéstehnika). Ha
>valaki hisz benne úgysem lehet lebeszélni.

Jo volna egy kis kenestechnikai ismertetes. Az adalekgyarto es
forgalmazo tarsasagok meghulyitik az embereket. (En sem hiszek 
ezekben a csodaszerekben, egyszeruen azert, mert ha igaz lenne
igy adnak az uj autokat.)

Sziasztok!
+ - slick 50? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>4. NEM! METABOND NEM! SLICK 50 NEM! SEMMI! Ha lesz id§m Yrok majd 
     >r_la egy hosszabb tanulmßnyt. Tribol_gißb_l diplomßztam 
     >(kenUstehnika). Ha valaki hisz benne ˇgysem lehet lebeszUlni.
     
     Karoly,
     
     Hogyis van ez? En kb 1 eve raktam 16 eves motorba (3.0,V6) kb. 350k 
     km-nel. Mire szamithatok? A motor jo volt elotte is, most is, semmi 
     kulombseget nem tapasztaltam, fogyasztas is ugyanaz. Hogy hidegen 
     jobban indul, ki tudja? (csak a reklam miatt tettem bele.)
     
     Gabor
+ - Re: #123 kodlampas + USA auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Kodfenyszoro ( 14 sor )

>elso kodfenyszorot hogyan kell beallitani? Nem a felszereles
>eloirasai erdekelnek, hanem hogy milyen messzire vilagithatja
>meg az uttestet, milyen magasan lehet a fennyalab, stb.

Roppant egyszeru :) Ugy allitsd be, hogy jol lass. Ha nagyon magasra
allitod, akkor nem lesz eleg feny a kocsi elott az uton, semmit nem fogsz
latni. Es a szembejovo se tul sokat. Emellett a kodlampanak eppen az a
lenyege, hogy nem magasra illetve magasrol vilagit, mert maskepp kodben
semmi haszna. De mivel kodben, mert feltetelezem, hogy velem ellentetben
nem allandoan, hanem csak ott ohajtod hasznalni, ugysem lehet nagyon
szaguldozni, ezert nem is kell messzire vilagitania.
 Ha van alkalmad es megnezed mondjuk nem felszerelve egy garazsban a
kibocsajtott fennyalab alakjat, peldaul plafonra, falra vetitve,  akkor
eleg hatarozott szelekkel rendelkezo szeles csikot fogsz latni Ez eleg
ahhoz, hogy kinezhess a kocsi elott egy pontot, ahova mindazt iranyitani
akarod. Mivel a kocsi rugozik (legalabbis remelem) ezert konnyu belatni,
hogy az ilyen tipusu megvilagitas (csik alaku fennyalab, kicsi a magassaga)
igen erosen fugg a kocsi elejenek magassagatol. 
Nekem, amig nem voltak osszetorve, ugy voltak bealitva, hogy egy kellemes
ejszakaban kimentem egy olyan helyre, ahol kozvilagitas nem volt es akkora
kod volt, hogy tenyleg semmit nem lehetett latni. Ott kb 10 perc alatt
beallitottam ugy, hogy nem vakitotta a szembejovot, en is jol lattam es meg
normalisan is nezett ki.
Be lehet ugyis allitani, hogy a kocsi elotti utszakasz jobb oldalat jobban
vilagitsa, mert ott szoktak feltunni a gyalogosnak nevezett tereptargyak a
legrosszabb pillanatokban, de szerintem szebb, ha egyszeruen csak kicsit
osszetartora vannak allitva :)))


 * * * * * *
>Felado : STEINER Gabor [Hungary]
>Valaki kerdezte, de amugy is irtam volna:
>IV. US. Car & Harley talalkozo:
>	1998. augusztus 28-30 Dunaujvaros

Hallottam rola en is, nagyon jo moka lesz, Lesz gyorslasi es gumiegeto
verseny is :))))))


Csao
   Bela
mailto:   UIN: 14966664   URL: http://www.irisz.hu/~rb

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS