Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1619
Copyright (C) HIX
2002-10-17
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 olaj, puff es egyebek (mind)  135 sor     (cikkei)
2 ne ne ne (mind)  18 sor     (cikkei)
3 Kozlekedes a 8x-es uton (mind)  26 sor     (cikkei)
4 Re: Olaj (mind)  23 sor     (cikkei)
5 Re: felig off (mind)  10 sor     (cikkei)
6 Polirozo szer (mind)  16 sor     (cikkei)
7 Re: Kovetesi tavolsag (mind)  9 sor     (cikkei)
8 Japan ut (mind)  29 sor     (cikkei)
9 Re[2]: viz az autoban (mind)  17 sor     (cikkei)
10 Khm... (mind)  16 sor     (cikkei)
11 tablazas nemet modra (mind)  98 sor     (cikkei)
12 csehszlovakok (mind)  19 sor     (cikkei)
13 Re. Help (mind)  29 sor     (cikkei)
14 Re. Kovetesi Tavolsag (mind)  19 sor     (cikkei)
15 RE: lopasvedelem (mind)  66 sor     (cikkei)
16 Re: kovetesi tavolsag (mind)  39 sor     (cikkei)
17 felirat (mind)  5 sor     (cikkei)
18 Elado PUG Partner (mind)  22 sor     (cikkei)
19 Re: help (mgeza) (mind)  36 sor     (cikkei)

+ - olaj, puff es egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok,

> Es osszesen 1 markaszerviz van (tudom ketto)?

5 van. 4, 40, 100, 220, 400 km tavolsagban. Az elso kettot 
ismerem, a masodikba soha tobbet nem megyek. A tobbitol meg 
a gyori is kozelebb van es 0 garancia, hogy ott mas a 
helyzet. Amig a szalonnak kotelezo muhelyt nyitni es nem 
forditva, addig a markaszervizekben csupa 18-20 
eves "tapasztalt" suhanc lesz. 

> Es minel tobb a garancialis javitas, annal tobbet 
> szamolnak (elore) kesobb. 

Ezt nem nagyon ertem. Azt akarod mondani, hogy ha meg 10x 
elmegyek es csereltetek valamit, akkor felmegy az Alfak ara 
x%-al? 

> De az odamenetelt, az ott toltott idot, valamint az 
> ideget Te fizeted.

Ideg nem jellemzo, ott toltott ido=tesztvezetes, kepek 
nezese a szervizonokkel, beszelgetes autokrol - hidd el, 
fel tudom magam talalni, hogy kellemesen teljen az ido. 
Odamenetel: szeptemberben 96600 Ft volt a benzinszamlam. Az 
a par km nem ol meg... Persze ezt ne vedd ugy, hogy vedem a 
dolgot, a szamok azok szamok es nincs rajta mit szepiteni, 
viszont nem tragikus valami. 

>> 40 latogatas aran ujra tokeletes az auto
> Gratulalok. Es szerinted ez a termeszetes?

Marmint micsoda? Hogy nyekergett az ajto, muszerfal, az A 
oszlopot fedo muanyag es lusta voltam otthon csinalni?
Nem nem normalis, hogy igy jott ki a gyarbol. Mint ahogy az
sem normalis, amilyen utak vannak a mi orszagainkban. Az sem
normalis, hogy 5,5-es felnik helyett 7-et hasznalok, amitol 
meg feszesebb a futomu. Ha tudnad, hany embert ismerek, aki
az autom hibajanal nagysagrendekkel nagyobb hibaval jar mar
evek ota! Mint mondtam, minden hozzaallas kerdese. Minden 
esetre az autonak olyan hibaja, ami miatt otthagyott volna,
csokkent volna a teljesitmenye, biztonsaga, 
funkcionalitasa, meg nem volt. Az osszes olyan aprosag volt,
ami engem szemely szerint zavart. Ha erdekel, otthon ossze 
van irva a 40 latogatas, leirhatom, meddig tartott, mit 
csinaltak. Ki fogsz rohogni, milyen aprosagok :)

> Nekem Castrol Magnetic 10W40 full szintetikus van benn a 
> kocsiban.

Megint ki fogsz rohogni, mert szorszalat fogok hasogatni,
de: a Magnetic az igazan Magnatec. A Magnatec nem mineral-
based (asvanyalapu) olaj, de NEM is full szintetikus!
A Magnatec egy specialis, szintetikus es eszter alapu olaj. 
Allitasuk szerint az eszterek egyedulallo kotest hoznak 
letre a fem reszecskekkel es igy toketetesen sima es 
folyamatos olajfeluleltet hoznak letre a falon. Biztosan 
istenkiraly olaj es az autok 75%-nak eleg is. 

A (valoban) szintetikus olajok lenyeges eltereseket 
mutatnak az osszes parameterukben: joval magasabb a 
hooxidacios ellenallasuk, eros olajfilmet hoznak letre, 
igen alacsony lerakodaskepzesi hajlamuk, stabil a 
viszkozitasi bazisuk, es alacsony a homerseklet-folyas 
karakterisztikajuk. 

Tobb olajinfo itt:
http://jht.gau.hu/~lajbi/motorok/Motorolajok.htm

Mivel meg egy verprofi sem bizonyitja be, hogy par ezer km 
alatt kimutathatoan jobb az egyik olaj, mint a masik, ezert
az olajvalasztas nagyon tulajfuggo es minden egyeb 
boncolgatas nem mas, mint a tulaj zsebeben valo turkalas.

Tudod, a prosciuto crudo majdnem 2x annyiba kerul, mint a 
losonci utanzat, a galbani mozzarella sokkal dragabb, mint 
az izben minimalisan kulonbozo itteni utanzat, es megis 
minden vasarnap reggel aldozok ra es a dragabbat eszem. 
Felesleges kidobas, de ennyit megerdemlek. Az autom 
rengeteg elmenyt nyujt nekem, ennyit megerdemel. Kesz.

> Egy atlag autoba siman jobb az olcso asvanyolaj is. Azt, 
> hogy Te dragabbat teszel bele a Te dolgod, a surubb 
> olajcserevel egyutt. Ha ez megnyugtat, akkor 4 (11) ezret 
> meger(?). A kiszolgalast pedig meg kell fizetni.

Autora es nore nem illik olyat mondani, hogy atlag. Mar 
csak azert sem atlag, mert az enyem. Ha mesz viragot venni 
a (barat)nodnek, ugy veszed, hogy
1) azt az istenkiraly csokrot kerem, vagy
2) virag kellene 500 Ft-ig
Nezd meg Frigyest, koros autoja van, megis a legjobbat 
kapja mindenbol, amit csak kaphat. Ezt hivjak szerelemnek,
mint mar irtam, a technikai resznek ehhez mar semmi koze.
Az apam 8000 korul szokott fizetni olajcsereert a Toyotaba.
Az mar praktikus, esszeru hozzaallas, semmi koze a 
szerelemhez.

> Nalatok nem tudom, hogy van, de nalunk ez nem elony. 

Pedig az. Nezz korul a piacon. Meglatsz 2 Alfat, kb. 4-5 
eveset. Melyiket fogod megvenni? A szervizkonyveset, vagy a 
szk. nelkulit? Mert en a konyveset, meg akkor is, ha 
picivel dragabb. 1x eves autoban nem nagyon gondolkodok:
- ott mar lesz par 100000 km, tehat tok mindegy, mi volt a 
garancialis idoszak alatt
- 7-8 eves autok nem erdekelnek, vagy ujabb (uj) kell, vagy 
1980 elotti (veteran)
- a szervizkonyv akkor erdekes, ha eladasig vegig vezetve 
volt. 

> Kicsit sok a 1x eves szervizkonyves kocsi, ami egy 
> nagymamae  volt, raadasul csak garazsban allt, mert nincs 
> is jogsija :-).

Van meg par hasonlo trukk :))) Sajnos :((( 

----------------------

> hianyzik  egy  par  reszlet  is a tortenetbol. Pl. a 
> bringas megjelenese elott folyamatos volt kozted es a 
> Renault kozott a tavolsag, vagy nala nagyobb sebesseggel 
> kozelitettel ra.

Egyutt tertunk le, konstans tavolsag kozottunk. A kulonbseg 
eppen csak annyi volt, hogy o meglatta tagot en meg mar 
csak az ut masik felen lattam elhuzni. A tortenet viszont 
nem errol szolt, hanem arrol, hogy mindent a gyorshajtasra 
fognak. 

> Kaveval  es  kakakos  csigaval  a

Nekem most kefir jutott es hazi almaspite ;)

Cs.
+ - ne ne ne (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hello,

> Ha _tenyleg_ bunkozasbol jon valaki kozel, akkor en vagy 
> fek+gaz egyideju megnyomasaval reagalok (feklampa 
> kigyullad, de nem megyek lassabban, csak

En meg ismetelten kerek mindenkit, hogy ezt felejtse el.
A feket a kuplunghoz szokott bal labbal kell megnyomni, 
aminek a kovetkezmenye konnyen lehet 0-ra fekezes. Raadasul 
nem is biztos, hogy bunko, talan csak bamba, esetleg ivott, 
nem letezik, hogy elkerulheto legyen a baleset. Tudom, 
tudom, kis gyakorlat es meg lehet tanulni, hogy vilagitson 
a feklampa, de nem fekezzen az auto, de akkor sem jo 
megoldas. Ha tudsz, huzodj el elole, ha nem tudsz, 
figyelmeztesd veszvillogoval, esetleg huzodj le, hogy 
mehessen. Es fo a nyugalom.

Cs.
+ - Kozlekedes a 8x-es uton (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Cs. (Csaba, ar146=freemail.hu) irta:

"a nemetek nem olyan katasztrofalisak. Otthon
talan nem, ott meg nem vezettem. De amit Magyarorszagon
(pl. 8x-es ut Szekesfehervar-Gyor), Horvatorszagban,
Olaszorszagban..."

Az emlitett ut a 81-es. Sajnos az altalad tapasztaltakat elsosorban nem
a nemetek nyakaba kell varrni, hanem a N.o.-ban es Ausztriaban dolgozo
torok, gorog, szerb, jugo, stb vendegmunkasok rovasara. Nekem is volt
mar ilyen "elmenyem" azon a kornyeken. Tobbek kozott itt sem szivesen
engedem vezetni a felesegemet, ugy, ahogy az M7-en sem.
Egyebkent az emlitett jelenseg foleg vasarnap delutanonkent  es
pentekenkent tapasztalhato. Mennek a lepukkant mikrobuszokkal, BMW-kel,
szakadt Mercikkel csurig pakolva, mint az allat. Nem ritkan 3-4 auto
egyutt. Az Isten legyen irgalmas annak, aki utjukba kerul. Brrr.

Vigyazzatok azon a kornyeken!(SFV-Kisber-Gyor-Mo.var-Hegyeshalom)

udv.
Üdvözlettel:
   Ipike
(alias Tamás)

________________________________________________
http://mailbox.hu - Már SMS értesítéssel is!
+ - Re: Olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ezekhez a konkret olajarakhoz nem tudok hozzaszolni. Nekem
> Castrol Magnetic 10W40 full szintetikus van benn a kocsiban.
> Szerintem ez tokeletesen megfelelo barmilyen (jobb) kocsiba.
> Mint irtam ez nalatok 7.500Ft . Meg ezt is sokallom (nalunk
> 10.000 Ft lenne), de ilyet ir elo a gyari konyv. 

En nem tudom, de nekem a 323-ba ugyanazt a Castrol RS 10w60 -
t teszik a markaszervizben, mint Csabinak. Litere olyan 3700 Ft 
korul van. Telre tesznek Castrol Softec olajat is ha kered, ami 
literenkent 2800 Ft, de szolnak, hogy ne porgesd nagyon.

> >- kapok pecsetet a szervizkonyvbe. szamomra ez is fontos, 
> > az auto eladasanal meg biztos jol jon majd.
> Nalatok nem tudom, hogy van, de nalunk ez nem elony. Kicsit sok a
> 1x eves szervizkonyves kocsi, ami egy nagymamae  volt, raadasul
> csak garazsban allt, mert nincs is jogsija :-).

Ez igy azert IMHO nem igaz. A 1x eves rozsdaboglyakat nyilvan  
korberohogik a hamisitott szervizkonyvvel egyutt. Viszont egy 
4-5 evesnel igenis nagyon kell a szervizkonyv, csak szoktak kerni a 
szamlakat is melle. Enelkul sokkal alacsonyabb aron fog elmenni.

Tibor
+ - Re: felig off (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Kiveve ugyebar Amerikaban.
> Ott a derek betoronk feljelentette a
> tulajekat, hogy korlatoztak a szemelyi szabadsagaban. A birosag pedig meg
> is itelte neki a karteritest.
> 
Erdekes hely ez az Amerika, mert ha a tulaj shotgunnal 
mellybeakasztja a betorot ugy, hogy az azonnal szornyethal, akkor 
meg felmentik, hogy a lakasat vedte...

Tibor
+ - Polirozo szer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szeretnem a tel beallta elott egy kicsit felpolirozni az automat. A 
fenyezes metal, kopottas annyira, amennyire ezt a 4,5 ev (csillaggarazs) 
indokolja, picit karcos, mert elofordultam vele automata mosokban is.
Kerdesem, hogy tapasztalat alapjan ajanlanatok-e valamilyen szert, ami 
bevalt Nektek? Ne csak a vegeredmeny legyen szep, hanem legyen egyszeru a 
hasznalat (arra gondolok, hogy jopar eve egy pasztat probaltam ki az elozo 
kocsin, es azzal eleg nehez volt banni, ugy tippelem, hogy folyadekkal 
egyszerubb a dolog).
Tobbektol hallottam, hogy a TV-Shopban reklamozott Auri tenyleg jo, van-e 
errol tapasztalatotok? Hol lehet ezt Budapesten megvenni (nem megrendelni), 
merthogy a Koszeg utcai boltjuk megszunt.

Koszi,
Viktor
+ - Re: Kovetesi tavolsag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

From: >
> tudnatok-e tanacsot adni, mikeppen lehetne elerni,
> hogy a mogottem jovo tartson normalis kovetesi tavolsagot?
En ilyenkor ablakot mosok. 60 folotti sebessegnel a koszos le java a mogottem j
ovo szelvedojen kot ki. O is kenytelen ablakot mosni, es rendszerint lemarad eg
y kicsit. Ha visszajon, ismetlem. Valamiert mindig ilyenkor veszem eszre, hogy 
koszos a szelvedom, es mosni kell... :-)))

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: p-proxy-2-int0.net.wisc.edu)
+ - Japan ut (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv a T. Listanak!

NAGYON ritkan irok, de akkor is minek... :-)))
Szoval 1,5 hetet Japanban voltam, gondoltam irok 1-2 dolgot.
Odaig az ut iszonyatosan hosszu es faraszto. Kaputol kapuig kb. 22 ora.
Odaerkezven szunya bevagva, reggel koran ebreszto, ki a repterre, belfoldi
jarattal elutazas.
Tokio valami iszonyatos. Az embernek az az erzese, hogy mind a 10 millio
ember egyszerre jon szembe. Az autok aradata kozlekedik, megsem kelti a
bp.-i benyomast. Mindenki marha elozekeny, barhol atengednek anyazas nelkul.
Ez persze kicsit veszelyes, mert az utak a varosban is 6-8 savosak. Az autok
eleg erdekesek. 85%-ban belpiacos autok lehettek, mert ilyeneket meg az
eletben nem lattam. Legelterjedtebbek a Toyotak, Lexusok, Altezzak (Mazda)
voltak. Altalaban veve ezek az autok az E-klasse mereteinek feleltek meg. A
tobbi reszt a sportkocsik tettek ki. Oriasi kultusza van a regi jarmuveknek,
mivel rengeteg szep allapotu, de latvanyosan oreg autot lattam. Erdekesseg:
a kocsi nem kocsi ultetes, sportkipu es alufelni+sotetites nelkul. :-) Meg a
luxus Lexus is fel volt csovezve. A Yarist odakint Witz neven nyomjak,
lattam abbol is egy atalakitottat, 19"-os kromfelnivel!!! Kepzeljetek el a
latvanyt! A varosban mindenki kb. 90-100-zal nyomul. Taxi tobb van, mint
N.Y.-ban. :-) A soforok tanyersapkaban, egyenruhaban es feher kesztyuben
nyomjak. Ugyanigy a buszsoforok is. 1X vezettem, be is kanyarodtam a sarkon
a jobb oldalra. Haaat, volt remulet! A motorosok foldon, vizen, savok
kozott, jardan, mindenhol probalnak elmenni, de rajuk is nagyon figyelnek.
Egyelore ennyi. Ha kerdes van, azt maganba nyomjatok lecci, mert a digest
olvasasaval 1,5 honap lemaradasom van.

Udv,
Tamas
+ - Re[2]: viz az autoban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A #1618. HIX AUTO-ban irta :

>Arra emlekeztem, hogy a BX-ben voltak viz kivezeto nyilasok az ajto also
>elenel. Most megneztem az XM ajtajat es mivel ott is megtalaltam azokat,
>arra a megallapitasra jutottam, hogy minden normalis autoban kell lennie
>ilyennek :-)) Most akkor szaladjon ki mindenki a kocsijahoz, es keresse!

Ez most akkor ilyen gyujtsd-ossze-mindet akcio? :-)

amugy meg vagyok lepodve, hogy az XM-ben is ilyen ganyi modon oldjak
meg a viz tavozasat az ajtobol... ide mar nem jutott semmi hidraulikus
vizkiemelo rendszer? Semmise??? Haaat... ;-)

--
Windisch Gergely -  - ICQ: 16688379
"A WC is olyan mint a halal. Ha egyszer menni kell, akkor menni kell!"
HIX-Editor 1.15beta10
+ - Khm... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Meglepve olvastam!

>>hosszabb kihagyas utan jelentkezek ismet, nemi segitsegre lenne
>szuksegem.

>Uhum :-( Csak akkor irsz, ha segitseg kellene ? Ejnye - bejnye, no :-)

Raadasul "nemi"... Jezusom most esik le.... Ismeeeet?!?!?!
Holnapto'l ma'r fo"cim lesz valamelyik bulva'rlapban:
"Bu"no:s viszony egy internetes levelezo"lista'n!"

Csak humorize'lek'

Teeby
+ - tablazas nemet modra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Gumo, irod:

: Tudom. De ha az egyszem savbol en a lampanal egyenesen szeretnek
: tovabbmenni, a hatam mogott varakozok meg mind jobbra, akkor ok jol
: megszivtak.

Ez igaz. Viszont, ha elsonek erkezik a jobbra kanyarodo, maris nyeresben
van. En is utalom, amikor en jobbra akarok menni az egyenes/jobbra
kanyarodo savban, es elottem az egyenesen meno a sav jobboldalara all be,
ahelyett, hogy behuzodna a felezovonalhoz es en kenyelmesen elfernek
mellette a kioblosodesben. De nem, ilyenkor "jobbra tarts" van orrverzesig
(tisztelet a kb. 10%-nyi kivetelnek).

: Nem lenne egyszerubb legalabb a foutakon bevezetni a
: zoldhullamot piros helyett?

En a Berlin-Frankfurt/Oder-Cottbus haromszogben fordulok elo, itt jo
a lampabeallitas, igaz nincsenek Drezda-meretu varosok.

: > szembeforgalomnal kisebb a szam. Lehet, hogy valami teherbirasi
: meroszam?

: Lehet, hogy tonna?

Azt elfelejtettem irni, hogy teherautonak es tanknak kulonbozo szamok
szoktak lenni.

: Cseheknel szinte minden tabla korrekt, es minden varosban, szinte minden
: nagy keresztezodesben ki vannak rakva a Brno, Bratislava, Praha tablak.

Ez igaz. Viszont imadkozz, hogy ne legyen utepites a varosban, mert
legkesobb a 3. keresztezodes utan elfogynak a terelonyilak. Eset No. 1:
Brunnbol jovet Pozsonyban '93-'95 korul hatalmas epitkezes, a kitablazott
"Komarno" lezarva. Innentol kezdve kb. 15 km-en keresztul egy budos
Komarom-tabla nem volt a fouton (Dunaszerdahely-tabla sem). Gyalogosok
heveny kerdezgetese soran nagy nehezen raakadtunk a komaromi utra, amin
aztan 3 meterenkent volt tabla. Meg szocialista idokben a nagyszuleim
egyszer Pozsonyban szalltak meg, mert NDK-bol jovet feladtak a gyori ut
kereseset (szinten utlezaras volt). Igy is fel lehet lenditeni a
turizmust. :-) Eset No. 2.: Praga-Brunn autopalya, Jihlavanal kiagaztam
Becsnek. Par km utan visszatereltek az autopalyara valami utepites miatt.
Ezutan a mai napig sem tudom, hogy mi tortent. ;-) Az autopalyan
onfeledten elozgettem a kamionokat es most vagy egyaltalan nem volt
terelonyil, vagy csak a jobboldalon es a kamionok takartak. Eredmeny:
Brunnben mentem el Becsnek. Eset No. 3: Varnsdorf, cseh/nemet hataratkelo
(cseh oldalon). Hatar elott 500 meterrel elterelnek varosnezesre. A
szokasos modon par keresztezodes utan elfogytak a terelonyilak es
egyenrangu utkeresztezodesek vannak csak, meg a foutat sem lehet kovetni.
Gyalogos nuku (szombat vagy vasarnap 15 ora korul volt egy verofenyes
napon). 10 perc kanyargas utan vegre sikerult 2 gyalogost talalni, akikkel
aztan angolul (!) megtargyaltam az utiranyt.

Ha mar nyelvi nehezsegek: egyszer Brunn mellett lerobbant a Trabicsekem
('95 vagy '96-ban), eltorott a ventillatort alulrol tarto M6-os csavar (a
regi Trabantok szoritopantjat erre csereltek le -- lasd Moldova-fele
esszerusito brigad). A kamionok ott zugtak el a fulem mellett, semmit nem
lehetett a segelytelefonnal erteni. A nyelvi nehezsegeket aztan azzal a
szuper mondattal kudottem le, miszerint "motor nye rabotajet bez
ventyillatora". Erre vegre kikuldtek az automentot es meg tarsalogtunk par
mondatot az iskolai orosztudasommal (ja zsivu v goragye Cottbuse). :-)
Ekkor jottem ra, hogy a segelytelefonban az a nagyon rossz, hogy meg
kezzel-labbal mutogatni sem lehet. Vagy ti tudnatok (Csaba kivetelevel),
hogy mi az ekszij csehul? :-)) Otthon az elso dolgom volt atyamtol
elkerni egy szovjet Lada-kezikonyvet, ahol a robbantott motorrajzon
megneztem a fontosabb alkatreszek nevet. De amiota Corsam van, megint
elfelejtettem oket. :-)

: A nemetekkel ellentetben a fouton (ill. egyenesen) kellett
: tovabbhaladni, ha nem volt kint tabla.

Igen, ez errefele iratlan (?) szabaly.

: No meg az arviz miatt mindenhol Umleitung volt.

Ezt azert remelem elnezed nekik, hogy arviznel nem ernek ra a tablakat
allandoan atrendezni. En arviz utan kb. 3 hettel jartam arra, az egyetlen
megoldas a radioban a kozlekedesi jelentesek meghallgatasa.

: Pont forditva. A sima Leipzig vitt rossz fele (szemetek!). A helyes
: kijaratok (azaz valoban Lipcset talalod ott): Leipzig Ost

Ezt nem tudom, Lipcsenel a nagy autopalya-epites ota nem voltam. A masik
trukk, amit el szoktak jatszani, hogy ha mar kozel vagy a nagyvaroshoz,
akkor lekerul az autopalyatablarol es mindenfele falvak vannak csak
egyenesen kiirva. Aztan hirtelen megjelenik a varos neve a leagazasnal.

Ilyen trukkot azonban mar a cseheknel es a magyaroknal is lattam. Mesz az
uton X varosba, hurra itt a kiagazas. Kiagazol, 30 km kerulo. Ha
megreszkirozod, es csak a kovetkezo kiagazasnal agazol ki, ott is kinn van
a tabla es csak 5 km az ut. Hogy hol van ez, azt most meg nem mondom, mert
a Bp-Cottbus utat legalabb 40-szer megjartam oda vissza, ugyhogy mar
nem igazan erdekel a tablazas. A cseh/szlovak terelesek harmadat viszont
megszivom.

Udv,
marky
+ - csehszlovakok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Csaba, irod:
: Mar egyszer letargyaltuk, hogy osztrakmagyarok es
: csehszlovakok nem leteznek.

A cseheknel es a szlovakoknal autozva a regi Skodakon gyakorta "CS"
orszagjelzest latok. Ok milyen allampolgarok? :-))

Egyebkent ezt nem sertesnek szanom, hanem egyszerusitesnek. Ugyanigy
hasznalom a "szovjet" kifejezest is a politikailag korrekt "a Szocialista
Tanacskoztarsasagok Uniojanak egy kozelebbrol meg nem hatarozott
utodallamanak allampolgara" helyett. Mas: az azerbajdzsani hatosagok
az 1990-es evek kozepen is me'g sarlo-kalapacsos CCCP utlevelet adtak ki
az egyszeruseg kedveert. Koltoi kerdes: a "vagottszemu" miert jobb a
"csehszlovak"-nal? Reszemrol a tema befejezve.

Udv,
marky (a Nemet-Romai Csaszarsagbol es a K.u.K.-bol egyarant ;-) )
+ - Re. Help (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - felszereles

Sziasztok autosok, szia Geza.

>Autocsere szele kerulget. (kellemes allapot) A fenekem alatt
>levo  ceges  oreg Ford Escort furgont kellene lecserelni. Tegnap   egy
>szalonban  megsasoltam  az  5  uleses  Peugeot
>Partner-t.   Semmi   heves  szivdobbanas,  de  nekem  nagyon
>praktikus  lenne.

Nekem igaz a testverkeje tetszik nagyon. Ez a Citroen Berlingo :-) Valamivel
olcsobb mint a Peugeot pedig tok ugyanaz. 3,5 millaert pedig egy 2,5 TDi - t
kapsz. Egyebkent egypar eve mi is gondolkodtunk egy Berlingon, de akkor 3
ajtosba lehetett kapni csak :-( Es nehogyma egy negyajtos Skoda limuzint
kicsereljek egy Trabantkategorias harom ajtos kombira :-) ? Mostansag
azokkal a toloajtokkal azert mar sokkal mas a baba fekvese. Viszont
mostansag nem hordok annyi cuccot, igyhat marad a marka :-) Skoda ;-)

Udvozlettel: Frigyes

      A . MajorKa Bt.
Budapest. 1014. Uri u. 24.
T: 214-3950 ; M: 0620-9446-107
      Skoda 120 L

HiX matrica , elso ajto  legterelo, Brisk tunning gyertya,
hatso ablak futoszaljavito, Militec kaphato., E - gyujti elektronikus
gyujtas megszakitos autokba.
+ - Re. Kovetesi Tavolsag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - felszereles

Sziasztok autosok.

>en sem szeretem, ha a seggembe masznak.

No azt en sem dijazom, foleg, hogy a motorom is hatul van. Az utobbi
hetekben vasarnap mikoron anyosomtol jovunk haza fele a Gellert rakparton
poroszkalok 60 - nal. Ures az ut . Elerek a rudas furdoig es hatam mogott
nagy sebesseggel jo egy Nissan. Utoler es ugy ramjon, hogy eltunik az eleje
a visszapillanto tukorbol nezve. Ilyenkor jobb labam a gazon es tarom a
sebessegemet, de a bal labammal finoman megerintem a fekpedalt :-) Nissanos
felebred es tartja a kovetesi tavolsagot. Pedig siman kitudna engem elozni.

Udv: Frigyes

            Skoda 120 L

+ - RE: lopasvedelem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ez erdekes es felettebb izgalmas, vajon miert nem
> terjedt ez el idaig?  Mennyibe kerulhet a megvalositas
> es vajon hol lehet ilyen hanggeneratort beszerezni?

Pl. www.conrad.hu
Par tizezer forint.

> Mekkora cucc ez, autoba beszerelheto?

Vannak egesz kis meretuek is.

> A tolvaj ki tudna-e vedeni ezt mondjuk egy olyan
> fulvedovel mint amit a Stihl fureszes favagok hasz-
> nalnak?

> Ami pedig a kijatszhatatlansagot illeti, mondd, az elettani hatas a
> halloszerven keresztul mutatkozik meg, nem? Akkor egy hippi 
> betoro eszre
> sem veszi a fejhallgatoval a fejen hogy te milyen jo 
> rendszert dolgoztal
> ki:)

Ha megfeleloen eros a hang, akkor nem, mert rezgeti az egesz fejedet,
tehat a belso fulet is.

> "A jo a dologban, hogy nem okoz maradando karosodast, mert 
> epeszu ember
> nem marad bent ilyen helyen, igy valoszinuleg egy tolvaj sem fog
> feljelenteni, hogy "Bemasztam X. Y. garazsaba, es rosszul lettem,
> tartoztassa le, biztos ur"."
> 
> Kiveve ugyebar Amerikaban.

Mivel en nem ott elek, tulzottan nem zavar. Egyebkent Amerikaban sok
allamban fegyverrel is megvedheted az otthonod.

> UI: Tenyleg nem lehet macskat szaritani mikroban? :)))

De igen.

> lenne mas dolgod mint azon elmelkedni hogy a legutolso emberi elet es
> egeszseg tobbet er mint a legjobb auto es mindenki elborzadna hogy
> mennyire felelotlen ember vagy.

Ebben elter a velemenyunk. Szerintem egy autotolvaj elete nem er tobbet
egy csotanynal sem. Azt is eltaposod, nem? (De ebbe ne menjunk bele,
mert a nagy humanitarius egyutterzok ugyis felhaborodnak, hogy de
borzaszto, akinek meg loptak mar el autojat, az azt mondja, hogy ez meg
keves is, a tolvajnak le kell tepni a fejet, es a nyakan keresztul a
tudejebe hanyni.)

> Del-Afrikaban mas a helyzet. Ott a BMW
> kidolgozott egy prototipust amelynel a megtamadott autos megnyom egy
> gombot es az auto alol meteres langnyelvek csapnak ki:) Lenyugozo
> latvany. Termeszetesen nem forgalmazzak, de az otletet kiviteleztek.

Tevedes. Nem a BMW csinalta, es forgalmazzak. Kicsivel 700 dolcsi alatt
van az ara.

Erdekessegkeppen elmondom, hogy kaptam egy csomo maganlevelet az ugyben.
Fura volt olvasni, hogy van, aki rohadt gyilkosnak tart, es van, aki
szerint zsenialis a dolog, ez kell a szemet tolvajoknak. Volt olyan is,
aki rendelni akart tolem. Tehat a felreertesek elkerulese erdekeben:
nem, en nem gyartok ilyen szerkezetet.

M.
+ - Re: kovetesi tavolsag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Jo reggelt!

>Eddig bevalt az a taktika, hogy ilyenkor latvanysan
>ekezdem a kormanyt tekergetni, a'la forma1 "gumimelegites".
>Az esetek 99%-ban kozveszelyes idiotanak neznek, es maris
>csak tisztes tavolbol kovetnek :))
>Ajanlom mindenkinek,
>
>Tamas
>
>Mitsubishi 3KGT - VR4
Ez igy van! En azt szoktam ilyen modon tesztelni hogy van-e tapadas fagypont
koruli homersekleten, vagy telen, amikor nem egyertelmu, hogy szaraz az ut,
vagy fagyott. Citromnal az is ratesz egy lapattal, hogy a kaszni nem billen
meg egy hirtelen jobb-bal-jobb-kozep kombinaciora, igy valoszinuleg azt
hiszi a mogottem jovo, hogy csuszkal a kocsi. Tobbszor eszrevettem mar, hogy
ilyenkor akar 100m-re is lemarad az addig mogottem settenkedo :-))
---
Kocsilopas:
>Erre volt egy nagyon jo parodia Al Bundy es a betoro esete.
>...
>udv: yerico
:-))) Ezert az egy musorert tartok tv-t!

>UI: Tenyleg nem lehet macskat szaritani mikroban? :)))
Csak ha fol van tuntetve a hasznalati utmutatoban, kulonben miert ne
lehetne?

Ismeros most jott meg Del Afrikabol, es a langszoros vedelmen kivul olyat is
latott, hogy gombnyomasra egy nagy metszoollo ugrik ki az ajto alol, es
szeletel... Hogy aztan ezt mennyire csak elijesztesre szanjak, vagy be is
epitik, a fene tudja. Az apartmanjukat or vedte lefureszelt csovu
soretessel. Nem mintha raszorultak volna, mivel IPSC (gy.k.: szituacios
loveszet) vilagbajnoksagon volt a csapat es akadt naluk vas rendesen.
Nalunk ugye nem is a betorotol kell elsosorban megvedeni magunkat, hanem a
magyar jogtol....

Udv joe
XM 2.1TD
+ - felirat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tegnap fotozta egy haverom egy kocsi hatuljarol:
"Hajts meg gyorsabban, valaki mar ugy is var a vesedre!"

Udv joe
XM 2.1TD
+ - Elado PUG Partner (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok!

Hatha valakit erdekel:
Eladosorba kerult a targyban emlitett auto.
Parameterei:
1997. 08. havi, 1360ccm, benzines, 75LE.
77 ezer km, szervizkonyves, 5 szemelyes
Extrak: szervokormany, radios centralzar,
elektromos ablak es tukor, szinezett uveg,
pluss karpit, metalfeny (bordo), tetotarto,
radio-magno (Sony).
Serulesei: Bal oldali ajto 4 honapos koraban
_cserelve_, bal oldali fenyszoro ragasztott,
+az ilyen korban szokasos karcolasok...

Iranyar: 1,55 millio, aztan majd megegyezunk!
Telefon: 20/930-9623

Azert adom el, mert _teherautot_ veszek - de 
errol majd kesobb!

Udv es tovabbi jo utat:   Jozsi
+ - Re: help (mgeza) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok, szia Geza!

Nem proballak meg lebeszelni a Partnerrol, sooot...
Az egy nagyon jol hasznalhato auto, 1,6-os benzinesben
dinamikus, HDI motorral kicsit lomhabb, de takarekos.
Olvasd el, amiket irtam rola, eloszor en is Astra kombiban
gondolkodtam, eloszor nem is tetszett, de aztan _nagyon_
megkedveltem. Rengeteg olyan aprosaga van, ami miatt
jobb, mint egy hasonlo aru kombi: 5 szemellyel is jo a
raktere es mivel kozel teglalap keresztmetszetu, nagyon
jol pakolhato. A csomagter-haloval plafonig pakolhato,
igy, ha jol emlekszem 5 szemellyel 1,2, 2 szemellyel 2,8m3
a raktere. Most mar csak oldalajtos valtozatban kaphato,
igy a rakter ket iranybol tamadhato :-). Jo nagy tukrei vannak,
konnyu veluk tolatni, ha meg van pakolva. A kozepso
tukorbol es hatrafordulva is jol hatra lehet latni, nincs jelentos
holtter sem. Az auto mereteit jol lehet erezni, ez kis helyre
parkolaskor elonyos. Kicsit szelesebb egy also kozep-
kategorias autonal es joval magasabb (1,8m), igy hatra
is nyugodtan befer harom 2m-es, mazsas felnott is.
Kicsit magasabb az ulespozicio, ezert a ki-beszallas
es a menet kozbeni elorelatas konnyebb, a kocsi alja is
magasabb a szemelyautoknal, igy a padkara allas es a 
fekvorendorok sem viselik meg a kocsi aljat.
Egyetlen hatranya: hosszanti uthibakra elozesnel eros
billegessel reagal, erre oda kell figyelni, bar a 
renszarvas-teszten allitolag jol szerepelt, az alacsony
sulypont miatt. Nem szervizigenyes, a videki PUG
szervizek alt. jo arakon dolgoznak. Nekem egy
szervo ekszij szakadason kivul mas meghibasodasom
nem volt - kopp - kopp - kopp!

Esetleg egy hasznalt is jo vetel lehet - lasd az elozo
levelem ;-)

Udv es jo utat:   Jozsi

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS