Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1446
Copyright (C) HIX
2002-04-25
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 valto (mind)  50 sor     (cikkei)
2 Re: Egester tisztitas gyerunk, gyerunk! (mind)  15 sor     (cikkei)
3 Re: Ronda Renault (mind)  15 sor     (cikkei)
4 Hatramenet zaj... (mind)  17 sor     (cikkei)
5 Re: Halalos balesetek 2x3x (mind)  14 sor     (cikkei)
6 Re : biciklistak (mind)  16 sor     (cikkei)
7 Valasz: PSA temak *** HIX AUTO *** #1445 (mind)  19 sor     (cikkei)
8 szervizkulcs (mind)  26 sor     (cikkei)
9 design (mind)  19 sor     (cikkei)
10 Re: sotetites (mind)  29 sor     (cikkei)
11 RE: Ronda Renault (mind)  37 sor     (cikkei)
12 2-3 eves Ford Focus 1.6 Zetec (mind)  9 sor     (cikkei)
13 Opel Astra G gyari disztarcsa (mind)  14 sor     (cikkei)
14 meghalo szervokormany (mind)  43 sor     (cikkei)
15 Twingo szervo kerdes, Wagon R+ fek kerdes - osszegzes (mind)  27 sor     (cikkei)
16 gyorshajtas (mind)  42 sor     (cikkei)
17 szervo (mind)  23 sor     (cikkei)
18 2107 hutoracs helyett (mind)  8 sor     (cikkei)
19 Autofolia (mind)  21 sor     (cikkei)
20 jelzalog gk-ra (mind)  7 sor     (cikkei)
21 Re: radar (mind)  18 sor     (cikkei)
22 Golf1 elso szelvedo (mind)  11 sor     (cikkei)
23 QH es telo (mind)  49 sor     (cikkei)
24 Suzuki fekbetet (mind)  15 sor     (cikkei)
25 Folia (mind)  19 sor     (cikkei)
26 Eszembe jutott valami... (mind)  13 sor     (cikkei)

+ - valto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Non-Profit Organization]
>Egyebkent mi lenne ha betartana az ember a szabalyokat? :) Akkor talan
>magyarorszagon nem lenne ketszer-haromszor annyi halalos baleset mint
>mas europai orszagokban:(
A kovetkezo akkor tortent, amikor az elso automat vettem.
Megyek hazafele boldogan az uj autoval. Az egyik utcaban csak keson vettem
eszre a behajtani tilos tablat, mivel az egy fa moge volt elrejtve. (pentek
este volt, es akkor raktak ki a tablat, tekintve, hogy hetfotol utat
javitottak ott, viszont sehol mashol nem volt jelolve, sot arra az utra
kulon rendorlampa jelzett nekem zoldet). Mivel kezdokent uj autoval nem
akartam szerencsetlenkedni a megfordulassal, gondoltam, hogy a kovetkezo
utcanal konyebben meg tudok fordulni. Na ott mar fizethettem is.
Kerdesek - miert rakjak ki a tablat 3 nappal elotte, miert ugy hogy az
ember csak keson vegye eszre, es vegul, miert allnak ott buntetni a tabla
kirakasa utan fel oraval ?
Ezenkivul ha jol tudom "europaban" nem buntetnek kozvetlen a
sebessegkorlatozo tabla utan :-o

Ha ezenkivul nem "felejtenenek kinn" 30-as tablakat "veletlenul", vmint 
nem
allnanak lesben olyan helyen, ahol balesetveszelyes, az meg tobbet erne.
Ja igen, es a Magyarorszagon tiltott radardetektor a felmeresek szerint
20%-al csokkenti a baleseteket :-o

Apropo, itt a sarkon (Anglia) epp most festettek elenk sargara az addig
szurke szinu telepitett trafipaxot (most dontottek ugy, hogy ha a trafipax
valoban balesetmegelozesre van, akkor legyen is lathato, hogy hol van
balesetveszelyes pont.

> Felado :  [Hungary]
>Mivel a hatramenet nem szinkronizalt, itt a valto sir, a motor
>uvolt ... en nem tennem, de a Te autod.
Mit jelent, hogy nem szinkronizalt ?

> Felado :  [Hungary]
>A valto visitott ugy, meghozza azert mert egyenes fogazatu a hatramenet.
>Ezert van a kemennyebb rallyautoknak is ilyen hangjuk. (ott minden fokozat
>ilyen.)
Miert jobb-roszabb az egyenes fogazat ?

A'kos

Ha irsz, akkor az .eztveddki szoveget vedd ki a cimbol...

_____________________________________________________________
Ingyenes Email ---> http://Hungary.ORG

_____________________________________________________________
Run a small business? Then you need professional email like  fro
m Everyone.net  http://www.everyone.net?tag
+ - Re: Egester tisztitas gyerunk, gyerunk! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hunter irta:

> Igaz is, az 1 es az R attetele azonos szokott lenni?
> [Pug306, nincs fordszammero]

Gondoltam  ha  mar  nem erkezett konkret valasz, kiirom neked, de amikor a
negyedik  lehetoseghez  ertem  (a  sebessegvalto  es  a  motor tipusanak a
fuggvenyeben), lealltam:)

Ha megmondod a pontos tipust, megkeresem neked...

Egyebkent  mind  a  4  meglehetosen  kozel  volt  az 1es fokozathoz, harom
esetben a 2es fele, egy esetben pedig meg az az ellenkezo iranyba.

Udv, Sandor
+ - Re: Ronda Renault (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> Nyugodj  meg, a vege meg hatra van. A Totalcar.hu-n lathato az uj Megane
> feltetelezett  kepe. Abból kiindulva, hogy oktoberben akarjak bemutatni,
> elegge  valoszinu,  hogy  ez  lesz  az.  Nos,  az  az  eddigi legrondabb
> kocsijuk.

Szerintem  nehezen  lehet  velemenyt  alkotni  azoknak  a pici fotoknak az
alapjan... Vard meg mig eloben latod, sokkal harmonikusabb mint amilyennek
a fotokon kinez:)

Es  persze  ezt  is  lehet  nem  szeretni, de eddig te vagy az elso akitol
ennyire lesujto velemenyt hallok.

Udv, Sandor
+ - Hatramenet zaj... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> Mivel a hatramenet nem szinkronizalt, itt a valto sir, 
:> a motor uvolt ... en nem tennem, de a Te autod.

Nem az egyenes fogazasu fogaskerek miatt van zaj ?

A sok dolog kozott az is tetszik az automata valtoban, 
hogy ugyanolyan hangja van elore is mint hatra, vagyis
semmilyen.

(Idevonatkozo vicc: Melyik allat az amelyik ugyanugy lat
elore es hatra is ?  [Vak varju])


Szep napokat: Antal Attila
(Seat Leon 1.6 aut)
+ - Re: Halalos balesetek 2x3x (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>Felado :  [Non-Profit Organization]
>Temakor: Re: gyorshajtas ( 19 sor )
>Idopont: Tue Apr 23 11:43:55 CEST 2002 AUTO #1445
>Egyebkent mi lenne ha betartana az ember a szabalyokat? :) Akkor talan
>magyarorszagon nem lenne ketszer-haromszor annyi halalos baleset mint
>mas europai orszagokban:(

Biztos a qrva sok ABS-es trabant meg zsiguli miatt.

Udv,

awender
+ - Re : biciklistak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Most voltam a 4 -esen, es a motoros rendorok a biciklistakat zargattak
>oda-vissza. Mondjuk nem alltam meg megnezni, hogy mit csinalnak,
>de mindketszer csak a biciklistakkal foglalkoztak.

Gondolom, nem veletlenul. Ha jol tudom, autopalyan es egyszamjegyu fouton tilos
 a kerekparozas, ez alol talan a lakott terulet a kivetel.

Zsolt

http://www.nexus.hu/hixauto




___________________________________________________________________
[NEXUS - ingyenes email & honlap mindenkinek - http://www.nexus.hu]
+ - Valasz: PSA temak *** HIX AUTO *** #1445 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: PSA temak ( 54 sor )
> Idopont: Tue Apr 23 09:33:22 CEST 2002 AUTO #1445
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

...
Uhhh... 50-es tempo R-ben, az kb. 6000/min!
Mivel a hatramenet nem szinkronizalt, itt a valto sir, a motor
uvolt ... en nem tennem, de a Te autod.
...
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

A szinkronizaltsagnak semmi koze ehhez, az mindossze a fokozat kapcsolasanal
szamit. Amivel keverheted, az az, hogy a hatramenet fogaskerekei az esetek
99,9%-aban egyenes fogazasuak, ezert van olyan jellegzetes "siro" hangjuk.

udv,
Akos
+ - szervizkulcs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> nyit (mondjuk mint a biztonsagi szolgalat fokulcsa), a
szervizkulcsviszont
>> csak a vezetoajtot es a gyujtaskapcsolot nyitja. A leallitosdi nekem uj,
a
>> tobbi viszont logikus, a szerviznek semmi koze ahhoz, hogy mi van a
>> kocsidban.
>
>Ez bizony igy van, en lattam ilyen kulcsot. Egy pesti ismerosom mutatta meg
>vagy 6-7 eve. A 190-es Mercit ugyanugy nyitotta, mint a 123-t. Miutan
>kozteruleten vegrehajtotta a vadidegen auto kinyitasat, azt mondta a srac,
>hogy a kovetkezo a riaszto, es vihetnenk a kocsit.

A kocsi sajat kulcsa az HOZZA TARTOZO kocsin levo osszes zarat nyitja, mig
az un. szervizkulcs ezek kozul is csak a vezeto ajtajat es a
gyujtaskapcsolot. A haverod egyszeruen talalt olyan kopott zarral biro
123-ast, amit akarmilyen (Lada, Zaporozsec, stb) kulccsal is ki lehetett
volna nyitni. O ezt akar elore is tudhatta, teged viszont nagy amulatba
ejtett, ahogy elnezem. Szo nincs arrol, hogy a szervizkulcs univerzalis,
amivel az adott marka minden egyedet lehetne nyitni...
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - design (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mondjuk az uj Ford es VW hatsolampaiban
>levo kor alaku prizmatikus elem? Biztosan praktikus. De miert nem meroben
>eltero? Mert a formai stiluskepbe igy illik bele valoszinuleg. Ez pedig
>azert van, mert ezt a stiluskpet egy azonos iranyzat szerint hataroztak
meg.

...legalabbis ugyanazon egy fazon szamara. Ugyanis a Mondeo III tervezoje
ugyanaz a fazon, aki a Passatot is rajzolta. Ezert tok egyforma. Vagy nezd
meg az uj Seat Ibizat. Ugynaz a daSilva rajzolta, aki a147-es Alfat is.
Latszik is az auton, foleg hatulrol. Szoval szvsz nem "iskolakrol" van szo,
hanem sok esetben fantaziatlansagrol vagy a rajzoloknal, vagy a
donteshozoknal.
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - Re: sotetites (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bocs Fogash, de mi a helyzet a gyári füstüvegekkel? Azok tudtommal (nekem is
gyári "bronz" szélvédőm van) nem 0% osak.
Asszem a Közl. Főfelügyeletnek van vmi kiadványa, abban benne van, hamarosan
utánanézek, ha pontosabb adatok érdekelnek vkit.
Gábor

> A hivatalos eloiras szerint a szelvedo 0%, az elso oldalablakok es a hatso
> szelvedo talan 15-20% fenyelnyelo kepessegu lehet (a rajuto feny
80-85%-anak
> at kell jutnia rajta). A sima szintelen UVEG is jelent vagy 5%
fenyelnyelest
> (elsosorban UV tartomanyban, ezert nem barnulsz ablak mogott), innet ki
> lehet kalkulalni, mennyire sotet lehet egy 85% atereszto uveg. A fel nem
> sorolt ablakok (hatso oldalablakok) gyakorlatilag feketere foliazhatoak,
ott
> nincs korlatozas.
> A foliarol mubizonylattal kell rendelkezned, amiben a gyarto igazolja,
hogy
> a foliaja megfelel az eloirasoknak, felragasztva is megmarad a szukseges
> atereszto kepesseg. Ha ez van, akkor nem kothetnek beled. A sogort viszont
> annyit basztatta emiatt ket rendor (raszalltak a tizeneves, de teljesen
> karbantartott, kilakatolt, lefenyezett, NEM sportkipufogos, nem esz nelkul
> hajtott XR3-ra), hogy a vegen leszedte az egeszet.
> Jomagam hulyesegnek tartom a foliat, mert a mi eghajlatunkon keves az
olyan
> napsuteses ido, amikor csak foliaval lehet kibirni. Sotet viszont minden
> ejjel van, soxor nappal is, engem baromira zavarna, ha nem latnek ki
> rendesen a kocsibol.
> Fogash
+ - RE: Ronda Renault (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,



yerico irta:
>>>
Nyugodj meg, a vege meg hatra van. A Totalcar.hu-n lathato az uj Megane
feltetelezett kepe. Abból kiindulva, hogy oktoberben akarjak bemutatni,
elegge valoszinu, hogy ez lesz az. Nos, az az eddigi legrondabb kocsijuk.



Az AutoBild kozolte ezeket a fotokat eloszor.
Az elso (zold) computergrafika (szerintem klassz, de eleg Carisma-s orral),
a masodik viszont a feny-tukrozodesek miatt nekem is igazinak tunik.
Mindenesetre kabe 8-9 honapja mar "gel de style" vagyis stilusfagyasztas
van, ami annyit jelent, hogy a vonalvezetesen nem valtoztatnak, az
aprosagokon (kilincs, hutoracs, szoknya) is csak akkor a Svajci Lajosnak
(=Louis Schweitzer vezerigazgatonak :-)) hirtelen nem teccik. :-) Az
alkatreszek pedig mar elnek a rendszerben.

Formailag: hajjajj...
...asszem erre mondjak, hogy iranymutato akar lenni. A Focus pl. ez volt a
magassagaval (P307, Stilo, stb), de a NyuEdzsdizajnt bebukta, most farol ki
belole fokozatosan. A Megane2 iszonyatosan rizikos vallalkozas, de a vilag
4. autogyartoja (Ren-Niss) asszem talan atgondolta. Legalabbis itt q-ra
remeljuk... :-))

A Parizsi autoszalonon fogjak bemutatni. Apropo, ODA IS megyunk (mindenhova,
ahol szep autokat (meg Alfakat)mutogatnak :-)). Majd szerzek szallast, de
talan Gallhoni listatarsaink is tudnak majd Formule-1, Campanile, vagy
hasonlo kifizetheto konzervszallodak szerzeseben segiteni.


udv,

djtiszy
+ - 2-3 eves Ford Focus 1.6 Zetec (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hell o *.*,

Mi megy tonkre altalaban egy ilyen auton? Mire figyeljek? Miert ne
vegyek ilyet? Mennyire hatrany, hogy hatul nincs tarcsafek?

Ha'la'm u:dvo:zlo:m:

Gandalf (Dublin)
http://go.to/Eire
+ - Opel Astra G gyari disztarcsa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Listatagok!

Sajnos egy hettel ezelott 4 db gyari Opel Astra G 
disztarcsaval elttem szegenyebb egy ejszaka lefogasa alatt.

Meg nem erdeklodtem, mennyi lenne az uj, de biztosan huzos.
Ezert keresnek hasznaltat, ujszeru allapotban, esetleg 
valaki konnyufem felni csere miatt mar nem hasznalja...

Ajanlatokat magan e-mail-ben kernek.

Elore is koszi a segitseget!

Tamas
+ - meghalo szervokormany (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Teeby irta:
: De egy karbantartott autoban miert hal meg a szervokormany? Ez teljesen
: felfoghatatlan.

Ne legyel mar ilyen naiv, uss fol egy autosujsagot es nezd meg, hogy mi
mindenert vannak allandoan visszahivasi akciok (a luxusautoknal is).

: Aztan meg felmerult itt a kerdes, hogy mi van az "intelligens" vezerlesu
: jarmuvekkel. Amik hiba eseten leallnak. Hat annyira gondolom a mernokok
: sem hulyek, hogy ilyen esetre ne tegynek be egy jelzesvezerlot.

A baj az, hogy manapsag egy autot nem a mernokok terveznek, hanem a
kozgazdaszok. Utobbiak kepesek az egvilagon mindenen sporolni. :-(
Nehany pelda: VW-nel anyosulesi legzsakot szoftverbol deaktivalja a
markaszerviz, ha a tulaj visszaforditott babaulest akar ott hasznalni.
A jobbak mechanikusan megszakitjak a gyujtokabelt. A VW is kenytelen volt
erre atallni, miutan egy kisbaba meghalt, mivel a szoftveresen letiltott
legzsak megis kinyilt. Az autoipar sokaig keptelen volt egy 3 DM-es
csipegot beszerelni a kocsikba, ami figyelmeztet leallitott motornal, hogy
eg meg a tompitott. Az Opel 1-2 eve visszahivta az osszes Corsa B-t az
elso ulesek sinjeit erosebbekre kicserelni.

: Ja meg a masik, hogynem kell 180-nal millimeterekre
: kicentizett elozeseket vegrehajtani. Mert ugye elotte kerdezze
: kezeloorvosat, gyogyszereszet, vagy olvassa el a KRESZ-konyvet.

Nem errol van szo, hanem arrol, hogy egy jobb szervokormany
sebessegfuggoen valtoztatja a kormany tekeresi ellenallasat. Allo
helyzetben kisujjal tekerheto, 200 km/h-nal meg sokkal nehezebb tekerni.
Tehat, ha ilyenkor atall a konnyu uzemmodba, akkor egy jo nagyot rantasz a
kormanyon akkor is, ha elotte megkerdezted a kezeloorvosod. Nekem pl. Lada
utan visszaulve a Corsaba 1 napig tart, amig megszokom, hogy a kuplungot
ne akkora erovel nyomjam be, mint a Ladanal.

: Szerintem nem a rosszindulatu pletykaknak kellene bedolni, hanem eloszor
: gondolkozni.

Ilyen mondatokkal vigyazni, mert konnyen atmennek bumerang-uzemmodba. :-))

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Twingo szervo kerdes, Wagon R+ fek kerdes - osszegzes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Koszonom a valaszokat a targybeli temakban.

A Twingohoz nem nyulok, mivel csak nagy ritkan jelentkezik a hang,
pusztan megnyugvasom erdekeben kerdeztem meg a hozzaertoket.
A Wagon R-hez tobb hozzaszolast is kaptam, tobben is panaszkodtak
ugyanarra, amire en.
Nem tudom, Fogash jol ertette-e a gondomat: nem fekezeskor sipol,
hanem mikor a fekpofaknak _nem_ kene a tarcsahoz erniuk, egyszeru
haladas kozben! En a szereloket gyanusitottam, mert a fekpofa csere
utan kezdodott a kalvaria, de mar ketszer szetszedettem,
lesmirgliztek, kipucoltak, nehany napig jo, aztan ujra sipol :-((
De azt hiszem, nehany napig atulok a Suziba en, s egy kicsit
ferfiasabban taposom meg a fekeket.
Egy listatars azt irta maganban, hogy o most viszi ugyanilyen gonddal
szervizbe a Wagon R-jet, s a szerviz azt mondta, tudjak a megoldast, s
igerte, hogy ezt megosztja velem. Johet a listara is, hadd okosodjon
mindenki.

Erdekes, hogy az autoink hibai hogy megszaporodnak egy-egy revizio
vagy kotelezo atvizsgalas utan... Ilyen szarok a "gyari"
potalkatreszek, vagy ilyen trehanyul dolgoznak a markaszervizekben?

Koszonom megegyszer a segitseget!
Udvozlettel, Bazsi.

+ - gyorshajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szakacs Sanyi irja:
<"Egyebkent mi lenne ha betartana az ember a szabalyokat? :) Akkor talan
magyarorszagon nem lenne ketszer-haromszor annyi halalos baleset mint
mas europai orszagokban:(">
Ja, meg ha az uthalozat s annak minosege, a gepjarmupark
muszaki allapota, az emberek kozlekedesi kulturaja stb.
olyan lenne ...
A szabalyokat rugalmasan kell kezelni, ahhoz kell a
megfelelo intelligencia, hogy valaki kelloen fel
tudja merni adott helyzetben hogy mi az ami
megengedheto az adott gepjarmuben az adott korulmenyek
kozott, anelkul hogy barkit (vagy barmit - itt az
anyagi karra gondolok) veszelyeztetne.
PL: Kovezzetek meg, de en pl. szarok a stop tablara
ha messze belathato a keresztezodes es nem jon semmi,
sot rendor sincs.:-)
Minek ? Csak azert mert van egy szabaly ? A problema
akkor van ha nem adom meg az elsobbseget nemdebar ?
Azt viszont mindig megadom, ha kell, meg is allok.
Szerintem tobben vagyunk igy es talan nem vagyunk
tulsagosan elbizakodottak.
Csak ennyit kivantam fentiekhez hozzafuzni, nem az
volt a szandekom tavolrol sem, hogy barkit is
szabalyszegesre biztassak.
Elismerem hogy mihez tartas vegett feltetlenul
kellenek a szabalyok, csak ne vegyuk egy kalap ala a
meggondolatlan, veszelyes szabalyszegoket a
megfontoltabb, olykor "rugalmas" alkalmazokkal.
Ha te is igy gondoltad, akkor egyet ertunk, ha nem akkor
csak eggyel tobb maganvelemeny hangzott el.:-)
Udv mindenkinek

G.Laci Zoltan






_________________________________________________________________
MSN Photos is the easiest way to share and print your photos: 
http://photos.msn.com/support/worldwide.aspx
+ - szervo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A csocsatlakozasok, maguktol nem fognak kotest oldani.

Dehogynem. Kb. egy honappal ezelott razodott szet a Vaspalya uton egy
bilincses csatlakozas a kormanyszervom tartalyanal. A Varsoligetig nem
vettem eszre, ott hosszabb parkolas utan inditottam volna, erre morgott mint
az allat, viszont a szervohatas meg megvolt. (Felteszem, ha hirtelen folyt
volna el menetkozben az olaj, a szervohatas akkor sem mult volna el abban a
masodpercben, amint az eros morgas jelentkezik - ergo meg lehet allni vele.)
Elmeselem a sztori veget is, mert nem volt erdektelen. Este volt, gyerekkel
voltam es az autokhoz nalam jobban erto ismeroseim kozul senki sem vette fel
a telefont. A kocsi konyveben egy szo sem volt arrol, hogy milyen olaj kell
bele. Kinomban felhivtam az Autoklub segelyszolgalatot, hogy igy jartam es
van nalam szinre-szagra hasonlo automatavalto olaj, beleborithatom-e? Szo
sem lehet rola, volt a valasz, nem szabad. Menjek el egy benzinkuthoz, ott
biztos lesz ehhez valo speci olaj. Oke. A benzinkutas ugyan hadakozott
(aut.valto olajat akart adni), de fensoseges mosollyal kertem a katalogust
es kivalasztottam egy olyan olajat, ahol kulon irta'k a kormanymuvet is.
Beleboritottam, erre az egesz szmortyi barna lett es kivalt valami feher
csapadek. Remek. Masnap bevontattam szervizbe, szet kellett kapni az egeszet
es atmosatni. A megoldas termeszetesen az aut.valto olaja lett volna.

Udvozlettel,
pJ
+ - 2107 hutoracs helyett (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > Azzal a kéréssel fordulok a lista olvasóihoz,
> > hogy ha van törött sérült ezeröcsi krómozott
> > hutorácsa valakinek kinek már nem kell, felhasználnám.
> > Nékem nem baj az sem ha törött a közepén a rács.

Miert nem inkabb elso lampat keresel, olyanom van :)
Teljesen uj, 2105-be is jo. Nem tudom hirtelen, hogy jobbos vagy
balos, de ha valakit erdekel, szoljon, es megnezem.
+ - Autofolia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok,

Akkor most levezetnem, hogy miert kerult folia a Swiftemre.
Mivel az autot ugy almodtak meg, hogy semmifele hovedelem nincs
az uvegeken, elegge lehet(ett) izzadni az utasterben. 
(erdekes modon a '78-as 318-as BMW-en hovedo uvegezes volt...)
Gyakorlatilag ugy nezett ki a dolog, hogy ment a klima ezerrel,
labam, kezem lefagyott, ahol meg elert a napfeny ott meggyulladt az ember.
Az legujabb szeria mar hovedo uvegezessel kerut forgalomba.
Tehat 2 ut alt elottem:
- Osszes uveget lecserelni (??? HUF)
- Foliat az uvegre a legvilagosabb fajtabol, de azert meg hovedelme is legyen
(30e HUF)

a 2. verziot valasztottam, es tenyleg jol mukodik.

Ezzel csak azt akartam mondani, hogy foliat sem mindenki azert rakat
az autojara mert az a "meno"...

Udv
 Gabor
+ - jelzalog gk-ra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

udv,

keresztkerdesem, ha a cegem gk-ra ad kolcsont, es jelzalogot akar
bejegyeztetni a gk-ra, mennyibe kerul a jelzalog bejegyzese? igaz lehet
hogy 100e-es nagysagrendu?
koszi,
homer
+ - Re: radar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> Mas.Tegnapelott a Soroksari utrol rahajtottam az Illatos utra.Rogton az elso
> keresztezodesnel(Gubacsi ut)mar napok ota sargan villog a lampa.Sokat jarok
> arra tehat en mar tudtam mi a helyzet.Az ellottem levo furgon soforje
> viszont valoszinuleg nem.Szerintem ahogy ranezett a lampara eppen a sarga
> jelzest latta es azt hitte, hogy pirosra fog valtani.Meg jol bele is
> huzott,hogy aterjen.(ja azt is tudni kell,hogy a keresztforgalomnak volt
> elsobbsege).Mikor lattam,hogy a pali ezerrel huz at a keresztezodesen
> megfagyott bennem a fulzsir.Azert drukoltam,hogy ne jojjon senki se
> keresztbe.De jott(ahoz kepest, hogy vilogott a lampa szerintem tul
> gyorsan.Eselye nem volt fekezesre).Fekezes nelkul oldalba kapta a furgon
> szerencsetlent.A szemelyauto soforje rongybabakent atvagodott az anyos
> ulesre,aztan se kep se hang.Az autoja ugy nezett ki mint egy banan.Hat ez

ehem, ha ez 17-en tortent, akkor en is jartam arra ugy 12.45 korul, de
akor mar csak a romokat takaritottak, a torott autot meg eppen lattam.
homer
+ - Golf1 elso szelvedo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

$subject-belit cserélni kell. Egy helyen 10kHUF lenne a hasznalt
(de az nincs), 13kHUF az uj +1kHUF a szereles. A kérdéseim: ez
reális ár? (Bonus: esetleg pesten vagy kozeli kornyeken nem tud
valaki helyet ahol ocslobban :))) megcisnaljak?) TIA

--
Udvozlettel: Dorozsmai Karoly

http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.fay
+ - QH es telo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Bardi. Tudtommal semmi gond nincs a QH >termosztatokkal sem, sot gumiaruban

Nem a Bardival van problema, igaz sokszor az araik eleg magasak.
Konkretan a QH termekekkel van gond.
A QH termosztatokat hasonlitsd ossze a gyari beszallito altal gyartottakkal.
Van ugy hogy reszletek hianyoznak rola. De ha meg ez sem eleg, akkor
peldakent emlitem, hogy tobbszor elofordult, cikkszam alapjan nem egyezett
az alkatresz.
Orulok egyebkent, hogy a termosztatot emlitetted.
A termosztatjaik a legbizonytalanabbak. egy nap leforgasa alatt kellett egy
Fiat Ducatoban 2-szer termosztatot cserelni. masodszorra nem romlott el,
mert nem QH-t tettunk bele. Hasonlo gond volt egy Opel Kadett E tipusnal,
ahol mar eleve nem is mukodott a vadiuj QH termosztat.
Telen nagyon sokan jottek termosztatproblemaval a muhelybe. Amikor nem
tudtunk mast beszerezni, QH-t epitettunk be. Az esetek majd feleben
problemak voltak. Vagy nem megfelelo paramterek, vagy nem mukodo uj
alkatresz, vagy 1-2 het alatt tonkrement. De ha megis olyan jo volna a QH,
akkor miert van vele tobb gond mint a tobbi markaval? Egyebkent a tomiteseik
sem olyan hu de jok.

>Van gazos koni 38.000/db meg van Gabriel 3700/db. Aggya az o'cso'bbat!
Talan

A Koni is gyart standard lengescsillapitot, ami szinten olyan komfortos,
mintegy egy standard Monroe. Az arelteres a regebbi tipusoknal nagy, az uj
tipusoknal kevesbe.
En szemely szerint vezettem olyan autot, amiben Koni csillapitok voltak,
gazos nem sport telok, de allithato kemenysegu. Ott pedig beszereles elott,
de van olyan amit utana is, lehet allitani milyen karakteru legyen a
csillapitas. Igy akar mindenki izlesenek megfeleloen valaszthatja meg a
komfortot.
Nem mondom, hogy mindenki vegyen Koni-t... Csak nem mindig az olcsobb a
jobb. Nekem volt olyan Trabantom, amiben piros Gabriel lengescsillapitok
voltak. Hatul csavarrugos Trabant. Kituno utfekves, kituno csillapitas. 3 ev
alatt nem ment tonkre, utana mar nem en hasznaltam a kocsit. De
tapasztalatom, es mas szerelok tapasztalata, hogy a Gabriel nem a
minosegerol hires es a Monroe sem alapvetoen.

Amugy megvalamit hozzafuznek, Bilstein alkatreszekkel is volt gondunk. Igaz
hogy nem gyakran, de abban is elofordul hibas. QH-ban viszont magas
szazaleku a rossz minosegu alkatreszek aranya. Ismetlem ez nem csak egyeni,
hanem kollegialis, altalanos tapasztalat az autoszerelok kozott. Ja es
semmivel sem olcsobb mint mas alkatreszek.

Amugy meg mindenki azt vesz es epit be az autojaba amit akar. Szuveren joga.

Teeby
+ - Suzuki fekbetet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szerintem sokszor elhangzott, es en is csak ezt tudom ismetelni. Nem mindig
a legjobbak ezek a Suzuki-Bosch fekalkatreszek. Nem mondom, hogy mas jobb,
vagy erdemesebb kicserelni. Ilyen elofordul minden markanal.

Egyszer egy Fiat Brava-t keszitettunk muszaki vizsgara. A regi betetekkel
csakis a felugyelet vizsga-fekpadjan bukott meg. Mindenhol, ahol
vizsgamerest csinalnak atment. Utana szabalyozott tarcsakkal uj es nem gagyi
betetekkel meg rosszabb ertekeket mutatott. 3 nap eredmenytelen kinlodas es
100-200 km probaut a tuljdonos altal. Megis a regi betetekkel ment at a
vizsgan. Persze utna visszajott es ingyen betettuk neki az ujakat. Ez egy
amolyan 0. tipusu talakozas volt a fekekkel.

Teeby
+ - Folia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Jomagam hulyesegnek tartom a foliat,

En inkabb csak a szinezett foliat. Pl. a szintelen folia is rugalmas anyag
es elegge strapabiro. Ezert szerintem okos dolog fenyszorora, vagy
akarmilyen konnyen serulo kulso esztetikai alkatreszre.

Nem igazan ertek egyet azzal, hogy erdemes lenne a szelvedoket es az
ablakokat behuzni vele. Mindig mondjak, hogy jo a betores ellen, mert nehez
bezuzni a foliazott ablakot. De baleset eseten kijutni is nehezebb adott
szituacioban.

Viszont tenyleg hasznosak tartom a korabban emlitett alkatreszekre. Tukor
(akar tukorhaz), fenyszoro, hatso fenyszoro, fenyezett lokharito, kuszob,
sarvedoiv. A folia nagyon aktivan tud vedeni a kavicsfelverodes ellen.
Persze nem a fekete gagyi folia. Vannak minosegi ilyen celu foliak is.

Teeby
+ - Eszembe jutott valami... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Eszembe jutott, hogy nalunk Gyorben (is)vannak olyan helyek, ahol sem
elszallitas, sem kerekbilincselesre nem figylmeztetnek.
Csupan parkoloorok cirkalnak a parkolasi periodus minden perceben.
Ha nem jeleztek sem az elszallitast, sem a kerekbilincslest, akkor mit
tudnak csinalni az autoval, ha leveszem a rendszamot es a csomagtartoba
rejtem? Olyankor a kozteruletesek elvihetik a kocsit? Mert ugye nincs
rendszam, nincs azonosito. Nincs mi alapjan megbuntessenek. Nincsen hova
csekket felszolitast kuldeni. A gepjarmu a forgalomban nem vesz reszt, igy
nem kotelezo rajta ilyenkor a rendszamtabla.

Teeby

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS