Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 33
Copyright (C) HIX
1998-05-19
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Jogsielvet (mind)  22 sor     (cikkei)
2 vege (mind)  40 sor     (cikkei)
3 re:loerok (mind)  41 sor     (cikkei)
4 Reagalas 2 tegnapi cikkre (mind)  47 sor     (cikkei)
5 Re: ABS (mind)  27 sor     (cikkei)
6 Astra II vs. Golf IV (mind)  39 sor     (cikkei)
7 Opel-VW (mind)  33 sor     (cikkei)
8 Kerdes: Opel muzeum (mind)  13 sor     (cikkei)
9 2 dolog (mind)  24 sor     (cikkei)
10 hello! (mind)  29 sor     (cikkei)
11 Udv Nektek Autosok! (mind)  26 sor     (cikkei)

+ - Jogsielvet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Persze a jogsielvetel nem orokervenyu 3 vagy 5 honapra vonjak csak be
a
>>jogsit. (bar en ennyi ido alatt megorulnek kocsi nelkul...:) )

>nem a kocsidat veszik el, hanem csak egy piciny papirdarabkat. Ha illik
rad
> >az a kifejezes, hogy mazlista, akkor ez ido alatt nem is fognak
> igazoltatni
> >:)))))
> >Ha megis, akkor az ciki
> 
  Errol egy baratom jut eszembe, aki mar korulbelul egy eve vezet egy
rendkivul szakadt (kb.15 eves) Skoda 105-ost aminek nincsen se
zoldkartyaja se forgalmija. Sot, raadasul a baratomnak is csak motorra
van jogsija (125ccm-ig)...  Eddig ketszer allitotta meg rendor, de
mindig meguszta 2000Ft helyszini (zseb)birsaggal. Szerinte nincsenek is
megfizethetetlen rendorok. Errol azert nekem mas a velemenyem, de teny
hogy eleg sok ember furikazik manapsag forgalmi, zoldkartya vagy eppen
jogsi nelkul. (ez pedig eleg szomoru szerintem)

udv,
  Gabor
+ - vege (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>hitelesebbnek tartom azt, amikor azonos korulmenyek kozott hasonlitanak
>>ossze szakemberek dolgokat es ugy mondanak velemenyt.
>Objektive szerintem teljesen igazad van, valoban ennek kellene
>mervadonak lenni. Viszont erdekes, hogy vagy 15 eve, amiota
>autosujsagokat olvasok, a nemet vagy a nemet befolyasoltsagu lapokban
>rendszeresen a sajatjaikat favorizaljak. Igy van ez a nagyon jo es a
De itt nem nemet autot favorizaltak.

>Nos, alaairom, nem veletlen, most olvastam, hogy darabszamra a Megane
>a legtobbet eladott tipus Europaban, megelozve ezzel a Fiat Puntot.
>(Ami egy szar ugye, mert Fiat.)
Ezt a jelzot egyedul te hasznaltad az Opelekre.
Az elso jelentkezesemkor csak azt szerettem volna jelezni, hogy
letezik mas velemeny is, nem fekete-feher a vilag.

>Zak
>(aki hetvegen azzal a szar Fiat Brava 1.6 16v-vel Miskolc elott a
>harsanyi uton vegigszivatott egy Opel Kadett GSi-t, es a Citroen XM
>3.0 V6 fogta csak meg...)

Az autos agresszivitasa=a vezeto agresszivitasa*loerok szama
Tovabbi jo szaguldozast es szivatast!

Ezennel a vitat a reszemrol lezartnak tekintem.

Mas:
Biztos mindenki tud autoval kapcsolatos torteneteket.

Ime egy bevezetonek:
Egy kollegam meselte: Egy ideges urge egyszer beallitott 
a Ford markakereskedesbe. Azt magyarazta, hogy mar bejarta 
az egesz varost, volt az osszes autos-muszaki boltban, de nem 
kapott 16 Voltos fenyszoro izzot az Escortjahoz.
-De uram! Miert kell maganak 16 Voltos izzo?
-Hat a kocsi hatuljara ra van irva, hogy 16V(olt)-s az auto!


***********************************
 Ákos   
***********************************
+ - re:loerok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Astra 1.6 16V Ecotecnel
>gyari  adat >74 kW (100 LE)
>fekpadon mert >68.7 kw (93 LE)!!!!!!!!!!
>bekapcsolt legkondival> 64.6 kW (88LE)
>Akkor most ki hazudik? En inkabb az Opelre mondanam eztetet..


Mit ertesz azon, hogy fekpadon? Kiszerelet motort ami re fel van kotve
minden es igy merika teljesitmenyet, vagy az autot allitod fekpadra. A
gyari adat arra vonatkozik, hogy a motor mit ad le a fotengely vegen, DE ez
korantsem egyezik meg a kerekeknel merheto teljesitmennyel. biztos, hogy a
hajtasrendszer, barmilyen tokeletes is es jol bejaratott, teljesitmenyt
vesz fel, tehat levonando a gyari adatbol.

A masik: Milyen motoron mertek? Egyszer kerestem 3000 Ft-ot 30 km
autozassal. Egy ismeros holgy kert meg, hogy nezzem meg az Opel Corsa
1.4-eset, mert nagyon nem megy. Tenyleg nem ment.Elvittem bemertetni, hogy
mit mutatnak az adatok. Teljesen gyari volt minden ertek. Eszembe jutott,
hogy a holgy nagyon felosen vezet. Kimentem az M1-esre es kb 30 km-t
padlogazon hajtottam. Ez alatt a 30 km alatt minden "dzsuva" kiegett a
motorbol. Az utan erezhetoen jobban ment. Tehat a "kura" kb 10 loerot
szamitott. A holgy a kezembe nyomta a penzt, pedig nem keretem sot nem is
csinaltam semmit es meg halas is volt. 
(Ha valakit erdekel, hogy mit ertek "dzsuva" altt es, hogy ez miert rossz a
motornak, akkor szivesen leirom)
Ezt csak azert mondtam el, mert egy motoron 5-10 Le ide-oda nem igazan
jelentos, sot nagyon sok tenyezotol fugg, hogy aktualisan mennyit ad le a
motor.

Egyebkent 10-12 Le egy legkonditol nem sok. Nagyon is realis ertek. Az
1.4-es Astraval nem lehet elozni legkondival, mert nme gyorsul. ( tapasztalat)
udv,
				
     __  		  **
  __/_|\_Klem Krisztian ** 
 |__|_|__|  **   **   ***
_(_)__(_)_*************	
mailto:
Telefon:06-30-905-837
+ - Reagalas 2 tegnapi cikkre (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

> Ha meg egy kis szervizben
> javittatsz olcson, akkor ugrott a jotallas a tobbire is. 
Sajat tapasztalatom, hogy a szamlazas es a szerelo annyira messze 
van egymastol, ... es nem is foglalkoznak vele, hogy en a fektarcsat a
sarki
uzletben vettem meg es a haverom rakta be.
Csak azzal foglalkoznak, hogy az adott km-enkent az olajcseret es a
szervizt
ok csinaljak. Ha ez megvan, akkor a jotallas OK.
Volt valakinek mas tapasztalata ?


> atlagos autos igenyeinek, hiszen varosban mar ezzel sem igazan lehet
> betartani az ostoba sebessegkorlatozasokat vagy eppen  elerni a rosszul
> osszehangolt lampakat, autopalyan meg lazan lehet vele tartani a
En most az "ostoba" szoba akarok belekotni.
Miert ostoba egy sebessegkorlatozas ?
Tudsz ra felelni ?
Nem a varosban kell szaguldozni.

Az ostoba sebessegkorlatozasrol csak 1 pelda.
A mult heten lattam 1 balesetet, illetve mar csak az eredmenyt.
Kocsibol menetkozben nezve kb 80 meteres lathato feknyom.
Skoda Favorit. a kocsi mogott 3-400 meter egyenes ut, vagyis
mindent latni lehetett az uton. Kanyar nem takart el semmit.
A kocsi elott nehany meterre fekete foliaval letakart oregasszony.
Mennyivel mehetett a Skoda ?

Ezzel a peldaval nem azt akartam mondani, hogy egyertelmuen 
az autovezeto volt a hibas, mert nem tisztem eldonteni.
En is jarhatok hasonloan.
Annyit azert megjegyeznek, hogy ha 80 km/h sebesseg helyett
az auto 112 km/h-val megy akkor csak azon ido alatt, mig a vezeto
eszleli es a fek elkezd fogni, ami idot 1 masodpercnek tanitanak,
az auto 10 meter utat tesz meg. A fekezes csak ezutan kezdodik !
( Ne nyissunk vitat, hogy x-nek olyan gyors a reflexe, hogy
nala mindez csak fel masodperc ! Az is 5 m-rel tobb ut. )

Szoktam mondogatni, hogy az QWERTY nyugati auto csak
akkor biztonsagosabb mint a Trabant, ha nem megyek vele
gyorsabban mint a Trabanttal mennek.

Udv. Tibi
A vilagon csak 3 fele dologgal erdemes foglalkozni:
ami jolesik, ami hasznot hoz, vagy amivel segitesz valakin.
+ - Re: ABS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Autosok !

Amikor a korabban emlegetett Daewoo Nubirat teszteltem, direkt
kiprobaltam az ABS-t. Szerencsere korabban olvastam, hogy az ABS
mukodese kozben zorgo, duborgo hang hallatszik a fek iranyabol, es
ez igy normalis (ha nem tudom elore, biztos en is megijedtem volna).
A fekpedal lukteteset egyaltalan nem ereztem.

Ledongolt havon kis sebessegnel beletapostam a fekbe, es kormanyozni
kezdtem, es az auto iranyithato volt, igaz csak kesve reagalt a 
kormanymozdulatokra. Ez nyilvan a kerekek oldaliranyu megcsuszasabol
adodik, az ellen nem lehet tenni semmit. Amikor kanyarodas kozben
probaltam ugyanezt, akkor mar erosen sodrodott kifele, de lehetett
iranyitani. Vizes uton mar nem ereztem sodrodast, igaz ott nem is
probalkoztam nagyobb kormanymozdulatokat, csak lassitottam, es
enyhe kikerulo manoverrel probalkoztam. A legjobb a szaraz uton 100
feletti temporol valo veszfekezes volt: siman megallt az auto, es
iranyban maradt. Mas autoban, ABS nelkul szepen atsodrodtam a masik
savba, mert a blokkolas kezdetekor nem feltetlenul all az auto pont
egyenesben.

Neha, ha senki sincs a kornyeken, szoktam probalgatni az ilyen
manovereket, legalabb tudom az auto es sajat kepessegeim veges
voltat. A veszfekezest ABS nelkul csak 1-2 alkalommal probaltam, mert
sajnalom szegeny gumit.

Bessenyei Zsolt
+ - Astra II vs. Golf IV (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Heloka!

Erdekelne valami szakerto velemeny az uj Astra-rol es a Golf-rol.

Remelem Mr. Fogash hamarosan ir valami kritikat a kocsikrol!

Velemenyem szerint olcsobb esetekben a Golf az ertelmes valasztas, mert
az Astra egy csoppet sem olcsobb. Az alap Astra +ABS(mert ez extra
lett!!) ugyanugy 3 milla , mint az 1.6os Golf.

A Golf belul szep, mit szep, szerintem gyonyoru. Izgalmas a szines
vilagitas, meg a ketszinu muszerfalboritas is nagyon kellemes latvany.
Ehhez kepest az Astra belseje eleg gagyi (megjelenesre, a minosegre
nincs igazan rossz szavam...), hagyomanyos a megvilagitas es velemenyem
szerint a digitalis betuk, szamok megjelenitese undorito, a muszerfal
egyszinu fekete, sotetszurke.

Erdekes volt az ulesmagassag allitas, mert mig a Golfnal a teljes ulolap
emelkedett, addig az Astranal inkabb csak szogbe allitotta azt.

Az Astra viszont kivulrol nez ki jol! Dinamikus a formaja, foleg a 3
ajtos sikerult nagyon kupesra.
Az illesztesi hezagon valoban nagyon kicsik, ettol roppant kompakt
mindket kocsi, olyan jol osszerakottnak tunnek.

Egyebkent mindket kocsi minosege nagyon jo, meg a reszletek eseteben is.

Ha nagyobb motorral akar valaki kocsit valasztani, akkor egyertelmuen az
Astra a nyero. 3.5 millaba kerul (minimum) a 2000 kobcentis 136LEs
motor. Ez allitolag 9mp alatt van szazon.

Az 1.8as motor megolcsobb es az is 115LE, 10mp szazra.

Irjon mas is, foleg ha szakmai velemenye van a jarganyokrol!!


			Udv,

				LUKO
+ - Opel-VW (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Biztosan hallottatok mar arrol, hogy egy nemet autoklubban
egy Opel kereskedoknek tartott bemutaton a renszarvasteszttel
felboritottak egy uj Golfot.

Ez ujra kielezte a VW-Opel viszonyt, aminek egyik tanujele
a hetvegi Nepszabiban megjelent VW hirdetes:
A VW Polo Classic koszonti az uj Astrat! :-)

Jart nalam egyebkent egy uj Astra arlista. A legolcsobb 1.2-es
motorral felszerelt Astra 2.58M, ez mar eleve GL felszereltseg.
Ami meg erdekes, hogy az 1.6-os 3.5M, az 1.8-as 3.8M es a
ketliteres pedig kicsit kevesebb, mint 4M! Ugy tunik, az Opel
benyeli az a fogyasztasi ado ugrast, ami pedig ugy megnoveli
1800 kobcentitol az autok arat.

>Masik kerdes, hogy hol lehet egyaltalan sportosan vezetni?

Mivel az egyik legnepszerubb nyari celpont Gorogorszag,
merem ajanlani Kretat. Ket eve kivalo minosegu utakon
autozgattunk, vannak nagyon latvanyos autopalyak az eszaki
part menten es kanyargos hegyi szerpentinek is amelyek
eszak-deli iranyban szelik at a szigetet, minimalis forgalommal.
Mint egy autoverseny-szimulatorban. Csak kisautot berelni
volt penzunk, de egy sima Corsaval vagy Twingoval is jokat
lehet kanyarogni. Es mivel szinte mindenki ilyenekkel
maszkal ott, egyenloek az eselyek.

Tenyleg senki nem hallott a benzinbe vizet eloszlato magyar
talalmanyrol? Mi lehet vele?

BGabor
+ - Kerdes: Opel muzeum (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello emberek!

Frankfurtban vagyok, egy kohajitasnyira Russelheimtol.
Ugy gondolom kell lenni a kornyeken egy Opel muzeumnak.
Tudja valaki, hogy van-e, illetve, ha igen, akkor hol?

A valaszt legyszi kuldd el a cimemre is, mert az
autot egynapos kesessel kapom meg, igy a valasz osszesen
ket napot kesne a magan-emilhez kepest.

Koszi

          Hammer of ExSch
+ - 2 dolog (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> gyorsitaskor automatikusan leall a klima, nem tudom hogy ez igaz-e?

laza (hengerfej alol szivargo olajjal osszefrocskolt) ekszijnal tuti. 
:-))))))))) (jo, jo, viccnek szantam.)

MAS.

tud valaki ajanlani olyan gepmuhelyt, ahol a lada motromat
felfurnak, es egy-ket tuningot elhelyeznenek rajta ugy 100-120 LE
korul, de hozzaertve, hogy azert ne is zabaljon 23 litert ?
Es ahol nem raboljak ki a szememet is amig nem vagyok ott. (kepzavar).

a Gaal-muhelyrol hallottam.

esetleg egyeb?

koszi,
zoli


-- 
    Zoltan Houdek
 http://193.68.47.23

+ - hello! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello autokazok!

Reagalva Fogash "markak harca" cimu irasara: Igaza van... Mar regota
olvasom ezt, de vartam, hogy vki beleszoljon... Most megtortent...
Eddig azert nem tettem, mert az Opel vc. Fiat parharc engem nem
erintett... De amiota a nemet - olasz - francia parharcrol van szo, azota
nagyon piszkalja a csoromet a vita...

Nekunk ugyanis egy Fordunk van, es MEG VAGYUNK ELEGEDVE VELE... Nagyon jo,
kenyelmes auto, a motorjaval sincs semmi baj... A dieselmotorokhoz kepest
eleg dinamikus, csondes (1.8D-re igaz, hogy sok jot hallottam...). Ugyhogy
szerintem se szidjuk egymas autoit...

Csak ennyit akartam kozolni...

Udv:

                 /===========================================\
                |                                             |
                |       Bye:                                  | 
                |              Chris "IRON "Vasas             |
                |            University of Miskolc            |
		|         Technical Informatics Student       |
                |                                             |
                |                  |
                |                    |
		|     http://gold.uni-miskolc.hu/~qgiiron     |
                |                                             |
                 \===========================================/
+ - Udv Nektek Autosok! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Nektek, Autosok!

Kezdettol fogva minden szamot elolvasok, nagyon elvezem.
Foleg Fogash irasait kedvelem, sokat tanulhatunk beloluk. Csak abba ne
hagyd! :-)
Neha irhatnekom is tamad, de az idohiany mindig visszatart.

Most viszont kerdesem van:
A Wartburgomnak idoszakosan (fuggetlenul a motor es a kornyezet
homersekletetol) zorognek a szelepei. Neha napokig tart, neha casak
percekig. Olajat mar tobbfelet is probaltam, mindegyikkel ugyanaz. Kezdetben
csak akkor zorgott, ha sokat allt, most viszont mar (7 ev, 100000 km) minden
korulmenytol fuggetlen. Egyeb hibajelenseg nincs.
1. Hogy mukodik a hidraulikus szelepallitas?
2. Mitol zorog?
3. Mit lehet csinalni, hogy ne tegye?
4. Nem fog ez valami felverodest, kopast okozni, ha igy marad?
5. Miert nem zorognek a Golfok szelepei (ha egyszer ez is valami hasonlo)?

A kornyekbeli szereloknek van ugyan sokfele otletuk, de mindegyik inkabb
celozza az anyagi helyzetuk javitasat, mint az en zorgesem elharitasat.

Minden otletet szivesen fogadok, akar maganomba, akar listara.

Laci


AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS