Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 340
Copyright (C) HIX
1999-04-01
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Idetlen rendszamok (mind)  5 sor     (cikkei)
2 Honda CBX 750 F (mind)  11 sor     (cikkei)
3 2 oldal (mind)  7 sor     (cikkei)
4 megvegyem, vagy ne vegyem? (mind)  22 sor     (cikkei)
5 ablakmoso (mind)  24 sor     (cikkei)
6 Re: Re: lampa es co. (mind)  66 sor     (cikkei)
7 Reszkessetek olom nelkul!!! (mind)  84 sor     (cikkei)
8 re: matricas rendszam (mind)  32 sor     (cikkei)
9 Honda lista (mind)  4 sor     (cikkei)
10 Re: *** HIX AUTO *** #339 (mind)  21 sor     (cikkei)
11 Idetlen rendszamok - gondolatok (mind)  20 sor     (cikkei)
12 3 henger sok szelep (mind)  4 sor     (cikkei)
13 Szemetelok (mind)  11 sor     (cikkei)

+ - Idetlen rendszamok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ehhez mit szoltok (van ilyen):

NEKEM-8

Udv !
+ - Honda CBX 750 F (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv.

Van valakinek a fenti motorja, illetve ert hozza?
Technikai tanacsok kellenenek.
Telok beallitasa, stb.

Legyszi maganba is. Koszonom.

vadasz
www.krasznai.com
www.nexus.hu/krasznai
+ - 2 oldal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hi!

2 hasznos oldal, a 'netto forum "auto tuning" topikjabol:
http://www.ppasztoy.hu/tec.htm - pirelli gumiegyetem (magyar)
http://z31.com/board/archives/129.html - kipufogo tuning (angol)

udv,z.
+ - megvegyem, vagy ne vegyem? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Segitsegeteket szeretnem kerni autovasarlassal kapcsolatban:

Bar nem az en stilusom, de beleszerettem egy Fiat Uno Turbo i.e.-be.
Meg is vennem, ismerostol van, garazsbol, stb. Az ar is o.k.

Azt kerdeznem a diszes-kedves tarsasagtol, hogy mik azok a
sarkalatos pontok egy ilyen 9,5 eves auton, aminek jol utana kell
nezni?

(amit tudni erdemes: rozsdafolt, tores nelkul, 2 eve komplett
fenyezes + ureg-alvazvedelem, 130 000 hiheto kilometer)

Szeretnem szerelohoz is elvinni, de varom a velemenyeteket (HIX-re
es akar maganba is), biztos tudtok adni 1-2 tippet, amire en nem
gondoltam volna.

Nagy-nagy koszonettel:

DeeJayTiszy

+ - ablakmoso (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

<<Katasztrofa. Vagy amikor lehuzott ablak mellett probaltam a szelvedot egy
<<kicsit lemosni: eloszor es utoljara, jol jott volna egy torolkozo
<bekeszitve.

<Barmely auton igy jarhatsz, ha nincs beallitva az ablakmosofuvokad.
(Evente
<jobb 2x allitgatni: teli szelvedomoso surubb a nyarinal...)

Sajnos nem ertek egyet veled. A PUNTO ablak-spricnijet akarhogy allitod,
kb. 80
km felett a szevedorol letorolt viz az oldalablakon folyik vegig (ha nincs
lehuzva). A haverom regi AUDI-jan a szelvedo gumija ojan kikepzesu, hogy
fuggolegesen vegigfut benne egy horony, ami a menetszel altal oldalra
terelodo
vizet a teto iranyaba felvezeti.
Amugy nem hiszem, hogy allo autonal (barmelyik tipusrol legyen is szo) be
tudsz
spriccelni az oldalablakon.
Ehhez kapcsolodoan hasonloan bosszanto, amikor TIPO-nal a szemerkelo esoben
resnyire lehuzott ablakon folyik be a tetorol a viz, mivel a kommunista
esocsatornat
elhagytak rola, a szigetelogumi profilja pedig nem hornyos.

Udv: Tomasz
+ - Re: Re: lampa es co. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
>>Bevallom ezektől az uniqum-megoldásoktól falra mászok, mert egy VISA
>érdekes autó és örömest felvállalom a különcködést - a lelkével jár - de
>egy digó (SEAT is ilyen konstrukció volt anno) kiskocsi kevésbé ilyen.
>Pláne amikor piszkálódsz a refi-tompított átváltáskor is a műszerfalon...
>
>Nana. A reflektor az mas teszta, azt menet kozben gyakrabban kell
>kapcsolgatni, ezert aztan ott van a letjogosultsaga a kormany kozeleben.
>Jelesul a SEATon is ott van az indexkaron, mint majd minden (vagy minden?)
>autonal (meg a trabinal is, ugye). Az eredeti kerdes a tompitott kore
>kanyarodott... Mondom, hogy 5 evig nem kellett a kapcsolohoz nyulkalni.
>
Bocs, azt hittem rosszul emlékszem, de kollágám megerősített ebbéli hitemben a 
88-as SEAT-on (ua.89) a műszerfalon van a fényváltó kapcsoló!

>>>Ami viszont az ablaktorlokart illeti, szerintem azon van a helye a hatso
>>ablaktorlo+ablakmosonak is (az opelet pl. komaltam), na ennek a suzukis
>>megoldasa szerintem a trabieval vetekszik...
>>
>>Andor! Annak a fényszórókapcsolóját mi miatt nem komáltad? Mert szerintem
>az említett nyomógombos kapcsolóktól még inkább herótod lenne.
>
>Itt elvesztettem a fonalat: melyik kocsi fenysz.kapcsolojat es miert nem
>komaltam? Fenysz.kapcsolobol csak a Suzukiet fikaztam le a butyok miatt.

Andor, könnyen elveszted a fonalat! zárójelben ott van egy sorral feljebb, a ko
málással kapcsolatban az Opel. Miért nem olyan (de akár a Suzi-ét is elfogadnám
) van abba a  Feliciában ezt kérdeztem anno. 
Különben nem nagy kaland átkötni a lámpát, hogy csak gyújtáskor legyen tompítot
t és rajtahagyni állandóan. (SEAT-nál sem nagy élmény, hogy csak gyújtásállásba
n van lámpád, ezért visszakapcsolhatóvá tenném!)
>
>>Barátnőm anno lass 10 éve hasonlóról leszoktatott, még mielőtt megszoktam
>volna a kocsiból történő szemétdobálást. Különben tanulságos az utak szélén
>mászkálni: szeméthegyek.
>
>Szerintem ilyen baratnoket igazan szallithatnanak az autokhoz, legalabbis
>rendelheto extrakent :))
>A szemethegyek sajnos tulmutatnak az ablakon kidobott kolasdobozok
>problemakoren, de van kozos gyokeruk (a fejekben)...
>
>>>Hogy ne vigyem tulzasba, az ajto belso oldalan az ajtozar jobban kezre
>all, mint a hagyomanyos gomb az uveg sarkaban, mar ha valaki menet kozben
>be szokta zarni az ajtot belulrol, en Pesten neha igen :(
>>
>>Nekem spec. nem texik, de ha beleszerelmesedhetnék megszeretném azt is...
>
>Gusztustalan az teny, de teljesen kezre esik, foleg vallfajosaknak.

Nehezebben is lehet felhúzni kivülről, mint egy régi LADA-ét..., de megszoktam 
a gombokat. Speckó jobban zavar mekkorákat döng az ajtólemez, mikor becsapom. P
edig 50 kilóval nehezebb, mint a dízel AX!

>
>>De bocs, ha már megszoktál egy AUTO-t miért nem vettél autót?
>
>Hat annak eleg praktikus oka van. Mint altalaban.
>
>andor
>




____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Reszkessetek olom nelkul!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ha valakit zavar az ekezet a levelemben irjon elkuldom egy doc. fileba. 
Bocsi nem tudok atszokni!!!!!

Mato ) kérdezte:

>Kinek mi a velemenye a 98-as, a mar nem olmozott,
hanem adalekozott, a MOL -kutaknal kaphato benzinrol,
mert miota az adalekkal adjak, mintha rangatna,
nem egy poccre indul...

Mato, miért nem térsz át az LPG-re? Az ARO10 azért tíz felett zabál, karburátor
os, szerintem gazdaságos lenne!

Közel fél hónapja szóltam hozzá a ólmozott-benzin ügyhöz ékezet nélkül bepötyög
tem, javaslom akit érdekel keresse elő a HIX hasábjain.

Közben kezembe került a MOL tájékoztatója - alátámasztva véleményemet - puha sz
elepfészkű autókra hivatkozik az ólmozottigénynél. Csatolom a zanzásított válto
zatot.

"Április elseje van a bolondok napja. (Amit leírtam mégsem bolondozás!)
Meg a régi benzines kocsik halálos ítéletének a napja is. 
Mától ugyanis megszűnik az ólmozott benzin. Felteszem rá akármelyik diplomámat,
 hogy az átállás csaknem felére csökkenti a motor várható élettartamát bármelyi
k békebeli autón. Az autóslobby persze hallgat, örül a kispénzűek vagy egyre ko
molyabb mértékét költik jövedelmüknek az autók vásárlására, javítgatására vagy 
menthetetlenül kiszorulnak a forgalomból.

Képzeljétek el holnaptól valamely agyament kitalálná, hogy betiltják a grafit h
asználatát. Mindent használhatsz, csak de semmiféle ceruzát nem. 
Idegbajt kapnál, mégha tökéletesen radírozható tintákat is fejlesztenének ki - 
nem ugyanaz. Minden porcikád hozzáidomult évszázadok alatt. Azokat a lemezes sz
énszemcséket soha nem tudnád ugyanolyan funkciójú valamivel pótolni. Sehogy. Er
őlködni ugyan lehetne koromszemcsékkel, csak ahhoz fejleszd ki a speciális radí
rt stb. Ha egy generáció felnő nélküle az más.
S tudjátok az ólomtetraetil olyan a benzinben mint egy grafit a ceruzában.
A régi motor ugyanúgy idegösszeroppanást kap tőle, mint Te a grafit nélkül!

Nem olyan régen olvastam, hogy az autókatalizátorok hasonló kimenetelű környeze
ti katasztrófa képét vetítik elő, mint a katalizátor nélküliek. Sokkal inkább o
xidálják a N-t ami saléktrom(os)savvá alakul, tehát amit nyertünk a réven (CO, 
CH koncentráció csökken) elveszítjük a vámon. S mennyit is öltünk bele Százmill
iárdokat dollárban? Ki hallott a hírről???

A káliumadalék (persze az nem nehézfém, de semmivel sem környezetbarátabb, mint
 az ólom) ugyan valamelyest puha párnát (de még azt sem eléggé) képez az edzetl
en szelepfészken, de az égést másképp moderálja, mint az ólomtetraetil, indítás
i nehézségek is felléphetnek (külföldön több hasonló benzint végigpróbáltam: mo
tor durvábban járt; melegen, de különösen hidegen lényegesen nehezebben indult,
 gyengébben gyorsult, könnyebben becsörgött stb.), romlik a felsőkenés is, 5% k
örül nőtt a fogyasztás, sőt a meglévő (amúgy csak néhány tankolásnyi ólmozatlan
 benzin után lekopó) ólomréteget is leoldja az adalék. Ha valakinek van lehetős
ége a déli-keleti szomszédoknál (SLO, HR, YU(?), RO, UA, +PL) ólmozottat tankol
ni (reméljük minél tovább) az tegye meg (a kirándulás többlet útigényét általáb
an fedezi az olcsóbb árú benzin, s ismerjük meg szép (ó)hazánkat!), de ajánlato
s ezt követően az adalék nélküli ólommentes benzint utántankolni a hazai kúton 
(maradjon meg az ólomréteg a szelepeken). 
Állítom a minden második-harmadik ólmozott tankolás - közötte ólommentes - sokk
al hatékonyabb megoldás, mint az adalékos ólommentessel járni! 

Esetleg ha valakinek a hengerfeje tönkrement volna feltétlenül az újabb verziój
út vásároljon (utóbbi évtizedben a még létező békebeli kocsik jelentős részét (
Bogár, Polski, Skoda Favorit, LADA, FIAT128 stb.) katalizátoros változatban gyá
rtják!), ahol a szelepülékek anyaga keményre edzett (főleg cementált) (de nem á
rt a vezérműtengelyt is újabbra cserélni: más a vezérlési séma a más égés miatt
)! 

Ha egyet értettek vele terjesszétek! (Lemondok a Copyright-ról, bármely típus w
ww-jén elhelyezhető) S készüljetek fel: először csak nehezen indul, csörög-csat
tog aztán egy-két-három év és generál (százezer alatti futás előtt)! 
Az igazi károsodás magasabb (2500 felett:-((( fordulatszámon jellemző, ezért ne
 hajtsátok agyon szegény autókat ólom nélkül!!!
Valaha Polskim volt, de mióta a nyugati útjaimon teljesen reménytelen volt ólmo
zottat tankolni és a motor az adalékos (vagy akár az anélküli) ólommentestől sz
envedett rendesen nagyon fontos érv volt, hogy lecseréljem egy dízelre...

De nem csak a hengerfejre káros az olommentes benzin (a grafit hiánya nem csak 
a kezedet hülyiti meg - igaz az a gyenge láncszem...), a tervezettől eltérő égé
si folyamat minden porcikáját másként veszi igénybe a motornak!



____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - re: matricas rendszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>======================================================
>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Matricas rendszam ( 20 sor )
>Idopont: Wed Mar 31 00:26:49 EST 1999 AUTO #339
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 
>Hello Autosok!
>Tudna valaki informacioval szolgalni arrol, hogy milyen uton modon lehet =
>beszerezni, illetve felrakni matricara =
>nyomott rendszamot az auto elejere. Lattam mar ilyet, es nagyon tetszik, =
>csak nem tudom, hogyan lehet ilyenre =
>cserelni a rendszamtablat.

Sziasztok!

Epp ma kezdtem el intezkedni ez ugyben, mivel en is szeretnem
lecserelni matricasra az elso rendszamot az automon.
A teendo a kovetkezo:
Mozaik u. BRFK kirendeltseg, engedelyeztetes, szemle, ha indokolt
engedelyezik.
Utana ha megvan az engedely irany a PLAKETT Kft. /Sasadi ut/, 2030 Ft. a
matrica
ara, es kb. 2-3 munkanap alatt megvan, aztan hajra...
Van egy ismeros aki a Mozaik utcaban dolgozik, maganban megadom a nevet es
szamat,
o valamilyen dijazas fejeben tud segiteni, teljes koru ugyintezest vallal az

autotipus ismereteben.

Ennyi diohejban, remelem tudtam segiteni.

Laci
Honda Civic SOHC VTEC-E 1992
+ - Honda lista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Ha tud valaki magyar Honda listarol lecci emiljen meg vele!
Koszi!                                      Adam
+ - Re: *** HIX AUTO *** #339 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Valaki irta:
> >> Hallottatok valamit az uj Suzukirol??? Allitolag 3 henger ...
> erre AntForce:
> >... befecskendezesig meg a 16 szelepig eljuthattak volna a sracok ...
> Kerdes: a 3 hengerbe a 16 szelepet milyen elrendezesben tenned?
> Bocs, de ez jopofa volt.

Igen.. na hogy oruljetek:
... befecskendezesig, meg a 16 szelepig, felteve ha 4 hengeres a 
motor, ha 3 hengeres akkor a 12 szelepig, de ha 1.6-os akkor nem 
szoltam, eljuthattak volna a sracok. 

remelem, hogy ezzel mindenkit boldogga tettem..

AntForce

PS: hogy legyen min kotozkodni, arra mit irtok, hogy miert 
csinaljak meg ugy azindexkapcsolot hogyha gyorsan engedem 
visszaa kormanyt akkor tovabbugrika holtponton ??? baromira 
idegesito, eskuszom hogy lerugom a kapcsolot,azt legalabb nem 
kapcsolodik sehova..
+ - Idetlen rendszamok - gondolatok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Az idetlen rendszamok valojaban a sznobizmus tukorkepei.
En is gondolkodtam rajta, hogy milyen lenne a radioamator hivojelet
rarakatni a rendszamra. 
- Draga lenne
- Mindenki azonnal latna, hogy nem egy szokvanyos rendszam
- Konnyen megjegyzik, ha valaki ugy gondolja hogy lefrocskoltem a
  jardan (rengeteg az irigy gyalogos)
- Mi van ha elveszik ? Vagy ellopjak ?
- Nem is jon ki a karakterek hossza, mert kevesebb mint amit adnak, es
  nem a vegen van a szam.

Innentol kezdve, ha valamit ki akarok plakatolni a kocsira, es rendszamtabla
alakzatot akarok, akkor elmegyek egy utjelzotabla muhelybe, es ott barmit,
barmilyen meretben megcsinalnak, meg fenyvisszaverore is.
Es ugy gondolom, hogy az amerikai rendszamtablara tobb minden rafer mint
az europaira.

Peter.
+ - 3 henger sok szelep (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csak megjegyzem minap az uton lattam egy 12 szelepes autot, valoszinuleg
3*4 szelep volt, mert 1 L-es volt a moci. Erdekes megoldas, nem ?
Persze tudom, van hengerenkenti 3 szelep is, de 1 literes mociban ?
Bunny
+ - Szemetelok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ezt en sem ertem.
> Multkor motorral mentem, eppen elozom a faszit, amikor is lehuzza az
> ablakot, es elemvag egy MC-Donalds-os Koláspoharat. Persze elkezdtem
> kapkodni a kormanyt, stb. Hat nem volt semmi, 90-nel egy 900-as Yamahaval...
> Persze nyomtam en is a dudat, mint az allat, erre meg o kezdett el
> beintegetni nekem.

Ilyenkor jo ha van a kezed ugyeben valami iszonyatosan budos valami
(pl. rohadt husi), mellegyorsulsz a mocival, es ha meg lent van az ablak
akkor suttty ! be az olebe. >;->>>
Bunny

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS