Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 367
Copyright (C) HIX
1999-04-28
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Fustolo Szamara (mind)  15 sor     (cikkei)
2 Kerdes (mind)  7 sor     (cikkei)
3 Lada leszivas (mind)  12 sor     (cikkei)
4 Erdekervenyesites (mind)  29 sor     (cikkei)
5 atiras (mind)  35 sor     (cikkei)
6 Homero (mind)  15 sor     (cikkei)
7 Re: ujra koszos benzin (mind)  24 sor     (cikkei)
8 Mazda MX-5 info keres (mind)  9 sor     (cikkei)
9 Re: *** HIX AUTO *** #366 (mind)  46 sor     (cikkei)
10 kilometerora javitas (mind)  7 sor     (cikkei)
11 re:benzinleszivas (mind)  16 sor     (cikkei)
12 boti, 2107, magan (mind)  52 sor     (cikkei)
13 szamara fustol, belso levego keringetes (mind)  17 sor     (cikkei)
14 Re:Wartburg (mind)  11 sor     (cikkei)
15 skoda rangat (mind)  29 sor     (cikkei)
16 torpanas (mind)  18 sor     (cikkei)

+ - Fustolo Szamara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>mutatja. A vizhofokod rendben van? Nem melegszik? Nekem is lenne hozzad 1
>kerdesem. A regi olajban lattal - e vizre utalo buborekokat a nivopalcan.

Buborekok -szerintem- nemigen lathatok, viszont ha viz kerul az olajba
hengerfejhiba
miatt, akkor a ketto valami emulzio felet alkot, ami leginkabb a felso
pontokon,
altalaban az olajbetolto kupak aljan valik ki feheres szinu anyag
formajaban.

Udv!
OliApa
llllllllllllllllllllllllllllllllllI

llllllllllllllllllllllllllllllllllI
+ - Kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt AUTO-sok!

Kerem, ha valaki tudja irja meg nekem a kovetkezo adatokat: mekkora
teljesitmenyu (LE) motor van a Dacia 1310 TX, Lada 2107 tipusu autokban,
valamint erdekelne a Lada 2107 meretei (szelesseg, hosszusag).

Elore is kosz: Laci
+ - Lada leszivas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Dexter, hello mindenki,

az apamnak 3x szivtak le a Ladat ugy, hogy a vadiuj 
zaras sapkat egyszeruen lefeszitettek. Ekkor megunta,
es _valamit_  (majd megkerdem mit) leszurt a tankba.
Masnap reggel karomkodasra ebredek - sapka lenn,
benzin mind megvan, csak eppen kilo cukor benne...

Most kapcsolot rakott az ajtocskara, ha valaki kinyitja,
bekapcsol a duda.

Csaba
+ - Erdekervenyesites (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hallo hallo !   Mindannyiunk okulasara irom meg itt, ami velem tortent:

Van egy oreg 123-as kombi mercim, amit zenekari autonak hasznalunk.
Erre a celra idealis. Birja a strapat. 420000 Km es meg jo motor. 
Svajcban
belenk szaladt 50nel egy vadi uj VOLVO aminek lebomlott a motorhaza,
nekunk pedig a hatul levo vonos hangszereinknek semmi baja sem lett.
A VOLVO biztositoja fizetett, igy eldontottuk, hogy hazaerkezve
rendbehozatjuk, mert megerett a lakatolasra festesre es fenyezesre is.
Elkeszultekor megdobbenve lattuk, hogy lakatolatlanul festettek le
a jonevu egyelore meg nem nevezendo szervizben. Az autot el kellett
hozni, mert masnap ujra utazni kellett. Ezt ok is tudtak, igy szamlat 
sem
kaptunk. Gondoltuk, tiszta bukta.  Most, hazatertunk utan elso utunk a
szervizbe vezetett, ahol az elso szaki nem igen akart foglalkozni a
problemankkal. Tanakodtunk, hogy mi tevok legyunk. Nem vagyunk
feljelentgetos emberek. Mi az autot szerettuk volna megcsinaltatni.
Velunk levo konyveloismerosunk szerenyen kerte a panaszkonyvet.
Hamar elokerult egy bekitoneni, aki nagy empatiaval meghallgatta
problemainkat es elo is hozta a szuz uj panaszkonyvet. Ido kozben 
elokerulek a ceg vezetoi is, akik latva a tanuinkat es a kikert
panaszkonyvet, meglepoen bekes hangnemet utottek meg. Lenyeg,
hogy nagy segitokeszseggel rogton felemelesre kerult az auto es
elvallaltak, hogy hetfore rendbehozzak garancialisan hibalistank
alapjan a gepet. Tehat remenytelen helyzetben ket tanuval kell
megjelenni es vita eseten a panaszkonyvet kell kerni.  Hasznal.
Amennyiben hetfon sem megfelelo munkat talalunk a kocsin, a ceg
nevet es cimet megirom itt a listan es panaszkonyv es adorendorseg.
Udv, Agoston
+ - atiras (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

valaki (en) multkor kerdezte, mi van, ha a rendorsegnel nem hataridon belul tor
tenik a kocsi atiratasa.

Ma vegre sikerult megejtenem ezt a procedurat.

Az elso meglepetes a biztositotarsasagnal ert. Tobbek kozott azert nem irattam 
korabban at a kocsit, mivel - gondoltam en - akkor majd kevesebb biztositast ke
ll majd fizetni a megkezdett negyedevre. A regi gyakorlatnak megfeleloen. Hat e
z nem igy tortent. Ilyen-olyan indokokkal be kellett fizetnem az elmult egyhavi
 dijat is ("MABISZ-dij"), noha a "kockazatviseles" csak a mai naptol, a szerzod
eskotes oraja es perce utan ervenyes.

A masik meglepetes a rendorsegnel talalt meg. A ccm-enti 10 Ft felett fizettem 
ennek az osszegnek a 20%-at, nyilvanvaloan az elmulasztott atiratas bunteteset.
 Kulonben az atiratas az szerzodesen szereplo datum utani 41. napon tortent. Ez
 a csekk (tehat az atiras dija es a buntetes) az illetekhivatalnak ment.

Kovetkezett a kovetkezo meglepetes. Kaptam meg egy csekket, amely fix 2500-rol 
szolt, ezt a csekket a rendorsegnek, a Teve utcaba cimezve kaptam meg, de megka
pta minden mas autot atiro szemely is. Ezt azota sem tudom, mi lehetett.

Vegul az elore kalkulalt 17.254 (kethavi biztositas + atiratas) helyett  24.538
-at fizettem (teljes negyedevi dij, buntetes, ismeretlen 2500).

No comment. Aki hulye...


Sok csokit!
L.
      _Ivicz Laszlo            
    _| H - Budapest    Tel, SMS: +36 (20) 977 1097
  _|   Egyedi lepcso-, korlat- es galeriakeszites fembol, fabol:
_|     http://www.angelfire.com/il/lepcso
+ - Homero (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Autosok,

Van valakinek tapasztalata hutoviz hofokmero utolagos beepitesevel?
(Regebben, talan egy Citroen kapcsan, volt rola szo)
A Cliobol a franciak kihagytak, csak egy lampa vilagit ha felforr a viz
(es ha jo az izzo). Ez szerintem keves.
Vajon a homerseklet jelado ilyen esetben is a homerseklet fuggvenyeben
folyamatosan valtozo jelet ad vagy csak ket allapotu?
Ha ket allapotu, ki lehet egyaltalan cserelni?

Letezik meg Dacia alkatreszbolt?

************************************
    Ákos   
************************************
+ - Re: ujra koszos benzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nehany otlet a  autojahoz:
Ha eppen leallt a motor, ellenorizni kell hogy inditozas kozben valoban nem
szallit az AC. Ehhez meg kell bontani az eloremeno benzinvezeteket a
tankban levo benzinszinthez kepest magasabb ponton, es meg kell nezni,
folyik-e.
Ha az AC-je valoban nem szallit, az alabbi hibai lehetnek:
1. Nem kap mindig aramot az AC, mert korrodalodtak az AC-hez vezeto
csatlakozok (a tankban, vagy a kocsi alatt levo AC-hez vezeto csatlakozasok
ellenorzendok, tisztitandok).
2. Erintkezesi hiba van az AC relejeben (javitando).
3. Kopott az AC villanymotorjanak kommutatora (a komplett AC cserelendo).
Ha az ellenorzeskor folyik a benzin, de megsem indul, a problemat mashol
kell keresni.

Meg nehany eszrevetel:
A szuro csereje nem haszontalan, elobb-utobb ugyis szukseg lett volna ra,
de a szuro eltomodese nem okozhat olyan hibat, amitol a motor hirtelen
leall, aztan ismet rendesen mukodik.
A szuro allapota nincs hatassal az AC relejere.
Az AC releje nem az AC-ben van, hanem alt. a motorterben.
Az AC "kuszkodve szallitasa" nincs hatassal a relere, az vagy behuz, vagy nem.
	Cs.
+ - Mazda MX-5 info keres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Erdekelne, hogy volt-e/van-e valakinek tapasztalata a fenti autotipussal
(kulonosen 1990 koruli evjarat) - megeri-e az arat, mennyire koltsges a
fenntartasa, stb.

Elore is koszonettel:

     Toth Bence
+ - Re: *** HIX AUTO *** #366 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv,

Kb 5 evig volt egy VW Polom 1,3l-es motorral. Amikor el akrtam adni 4 evvel
ezelott, elvittem egy kereskesesbe. Nem sikerult eladniuk (pedig igen jo allapo
tban
volt), viszont ossze-vissza karcoltak es kijartak belole a benzint annyira, hog
y a
kovetkezo benzinkutig alig birtam elvinni. Innentol kezdve 1 honapon at szoptam
 a
kocsival (hasonlo tunetek). Porlasztoban kicsereltem az osszes fuvokat es mozgo
alkatreszt, a gumitomitest (ami bontoban is 5eFt volt akkor). Lecsereltem a ben
zin
csoveket, leszedtem a benzintankot es kimostam. Ekkor figyeltem fel ra, hogy a 
tank
aljan a kifolyo benzincso vegig van vezetve (gondolom valami orvenylesi okai
lehetnek). Az auto nem es nem akart mejavulni. Elvittem egy szervizbe amit egy
sarga angyal ajanlott Kispesten, de rajottem, hogy hulyeseg volt mert az
autoszerlok (foleg az ilyen problemakhoz) dilettansok. Vegul kiderult, hogy egy
 kis
darab kosz a tankban levo benzincsoben kis szelepkent mukodott. A mosas sem
segitett rajta. Egy viszonylag vastagabb drottal "poliroztam" vegul fol a cso
belsejet ami megoldotta a problemat.

Minden jot:

Zaruba Gergely

UI: Az engem is erdekelne, hogyha egy eredeti motoru es eredeti kasznis (azt hi
szem
csak ezt nezik) 30 evnel oregebb (ez a kriterium az oreg autokhoz nem?) autot
viszek be, hogy birom forgalomba helyezni (pl. egy 1965-1969-es Mustangot vagy 
egy
Stingray Corvette-t ugyanebbol az idobol). Ugy tudom levamolni le lehet csak a
forgalombahelyezessel lehetnek gondok. Azert mindkettorol jo lenne tudni valami
bovebbet.

> Azt nem tudom hogy injektoros kocsinal mit okoz a koszos benzin, de a sima
> Mar irtam rola, hogy a VW Polomon perselyeztetni kellett a karburatort es a
> annyira leesett a fordulatszam, hogy 1-2 masodperces vergodes utan leallt
> (ez idegesitett a legjobban) Visszavittem a karburatoroshoz. Mondtak hogy nem
> dugulasra es nana hogy ez volt a gond: az alapjarati fuvoka eltomodott.
> szuro a kocsiban, holott en tudom hogy volt. (mondjuk ha azt mondta volna
> Szoval szerintem javitas utan elfelejtettek a benzinszurot visszatenni, hogy
> Ja egyebkent a hely a karburator szerviz volt a Kiss Janos u. 4/a-ban (IV.
> Most uj benzinszuro van a kocsiban, de a szerelo szerint ki kell mosatni a
> tankot. (minden masodik sort kivagtam:)
+ - kilometerora javitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok !

Segitsegeteket kerem, valaki tud-e olyan helyet Budapesten, ahol LADA  kilomete
r orat javitanak,
ugy ertem szetbontjak es megjavitjak. Segitsegeteket elore is koszonom.

Udv. Malnasi Jozsef
+ - re:benzinleszivas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szerintem jo megoldas, ha ures a tankod, mert ugy nehez leszivni.
Szivesen megneznem a koma arcat amikor ledugja a csovet es semmi.

Meg is fejelheted a dolgot: kiirhatod a kocsidra, hogy van mas is amit 
leszivhat.

Bocsi a kelletlen humorert, de nem birtam ki.

Udv,

W a l t e r
mailto:
Telefon:+36-30-99-05-837
(Klem Krisztian)
+ - boti, 2107, magan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Kopott skodan segitett a
> MOL fele botond, ami _sokkal_ surubb, azota kb 1l/500km 
> mig elotte !! 1l/100km !!.

Ladan is segitett, csatlakozom. A botond valami 20w50 vagy 25w50.
A 0w40 szerintem is "tul jo" egy regi szoci motorba. 

---

> mi van akkor, ha egy 25 evnel oregebb
> autot akarok behozni?

ez engem is erdekel...

---

> A szomszed bacsi halala utan, az orokosok el akarjak adni 
> az oreg autojat. Tipusa Lada2107 / Krom hutoracsos /, 1500 ccm
> Az auto 10 eves mindossze 50 e Km futott, garazsban tartott.

idos bacsiktol jo kocsit venni (ha nem taxis volt, mert ok hajtanak,
kortol fuggetlenul). viszont, lehet, hogy a motor "lusta". 
az "aljat" nezd meg. taposo, kerekdob. gephaz felol a doblemez.
a csomagter feneklemeze. kormanygep holtjateka. termeszetesen 1-2
fekproba. (batran, ez beletartozik a szerzodes szerinti "atnezett,
atvizsgalt allapot"-ba). huz-e valamerre fekezeskor, es egyebkent?
Nagyobb gazzal, es a szokasosnal KICSIT lassabb kuplungfelengedesnel
elkezd nagyon rangatni, ha a kardannal van problema (kereszt, csapagy).
Nem "kattyog"-e a difi? (menet kozben gazadas es motorfek valtogatasa,
de enyhen). 

A motor miatt 50Ekm-nel szerintem nem kell aggodnod, de
azert kartergaz-visszavezeto csovet huzd le jaro motornal, es nezd
a fustot. Azutan tedd vissza, es szinten jaro motornal szedd le
az olajnyilas-sapkat, ott is a fustot kell nezni. sokatmondo arcot
vagj. :). 

> mennyi lehet a realis ara ? / nekem 470 Huf-t mondtak /

persze ez az allapotatol fugg, mindenesetre ha 470-et mondanak, es
kell, akkor szerintem 420-ert hozd el. leirhatom ha akarod, hogyan
erdemes alkudni kocsira, egy oreg rokatol tanultam.

---

> Szeretnem felvenni a kapcsolatot FIAT UNO
> tulajdonosokkal, maganban.

miert nem a listan? mindenkit erdekelhet. ha mindenki
"maganban" akar ertekezni, mi lesz a listaforgalommal?

z.
+ - szamara fustol, belso levego keringetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,
A Szamara fustoles temahoz hozzaszolva
Ha nem kopott a motor, akkor nyugodtan hasznalhatod bele az ARAL olajat.
Az enyem ARAL Basictronic-kal fut mar regota, es csak a minimalis
olajfogyasztasa van.
A motorban pedig 87000 km van. Szerintem is inkabb azt kellene megnezned,
hogy a hutovized nem bugyborekos-e.
Ja, a katalizatoros szamarakba pedig mar illik min. felszintetikus olajat
tenni.

KERDES
A szamarahoz ertoket szeretnem meg kerdezni, hatha tud valaki segiteni.
Hol vannak helyileg a szamaraban a belso levego keringeto ventillator elotet
ellenallasai?

Koszi,
Peter
+ - Re:Wartburg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Cocas,

Sajnos infom nincs negyutemure cserelesrol, de szerintem nem erdemes vele
bajlodni. Miert nem adod el, es veszel egy negyutemut (ha ragaszkodsz a
Wartburg-hoz)? Igy a tobbi resze a kocsinak is sokkal fiatalabb lesz, es nem
hiszem, hogy ez tobbe kerulne. Viszont sokkal egyszerubben es gyorsabban
kivitelezheto.

Udv.

Zoli
+ - skoda rangat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!


> Mit tapasztaltok, hany fokos környezeti levegonel, kell nalatok meg a
> szivatot alkalmazni? Mer nalam meg most is.
>
Ha reggel olyan 15 fok folott van a homerseklet, akkor indul szivato
nelkul, csak inditozas elott nehanyszor meg kell nyomkodnom a gazpedalt.
De ilyenkor eleg harmatagon megy, nagyon kell vigyazni a gazpedalra,
hogy ne rangasson... De ha egy kicsit rahuzom a szivatot, nincs vele
semmi gond hidegen. Amint elerte a 60 fokot, utana meg visszatolom
teljesen a szivatot, es nincs vele semmi gond.

> Ez skoda-bug lenne? Vagy egyszeruen az atmeneti fuvoka beszart?
> Vagy az egesz karburator? Vagy mit javasoltok kedves Skodas (es nem skodas)
> bajtarsaim??? Hilfe!!!
>
Ha ennyire durva a helyzet, mint ahogy leirtad, akkor szerintem nem csak
a skodak hideg iranti utalatabol ered. (mert nem nagyon szeretik, ez
azert teny) Nekem az elozo skodam csinalt hasonlokat, amiben az elozo
tulaj mindenfelet mahinalt, mas volt benne a fuvoka, meg alacsonyra volt
veve a benzin szint hogy ne  fogyasszon sokat. (nem is ment tobbet
110-nel) Szoval biztosan lehet segiten a probleman, hogy ne jelentkezzen
ennyire erosen. Elso lepeskent szerintem tisztisd ki a karbit. Penzbe
nem kerul. Hiaba van benne benzinszuro (nekem volt a benzincsoben + egy
) azert az ido folyaman telemehet szmotyivel.


Udv: Adam
+ - torpanas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ford escort (87') is torpan. A hideg motor nalam azt jelenti, hogy kornyezeti
>homersekleten van. Telen minusz husz, nyaron plusz harminc.
>Hideg motornal mindig szivatoval inditok.
>A fenti jelenseg telen 5 kilometer utan mulik el, nyaron 1.
>Amit leirtal, az _szerintem_ egy teljesen normalis jelenseg.
>--
>Meszaros Geza

Sziasztok !
Ascona 1.6S detto. Meg a szamadatok is egyeznek. Regi, nem automata
szivatos, karbis motorok legtobbjenel ez igy van. Lehet rajta azzal
segiteni vmit, ha jatszol a dusitassal, de akkor meg tobbet fogyaszt.
Tudom, hogy a szivatotol is, de azt 2-5 km utan vissza lehet tolni.
Sot nalam nincs is alapjarat a szobanforgo ido alatt.
Vagy szivatozok, vagy ket labbal harom pedalt nyomok.

Udv:
BigWhite

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS