Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 465
Copyright (C) HIX
1999-08-07
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 markaszervizek arai (mind)  75 sor     (cikkei)
2 fogyasztas (mind)  37 sor     (cikkei)
3 csferenczi@icnpharm.com (mind)  16 sor     (cikkei)
4 varga@gyogyinfok.hu (mind)  14 sor     (cikkei)
5 ext-gabor.kisida@nokia.com (mind)  18 sor     (cikkei)
6 kulfoldi veszelyek (mind)  19 sor     (cikkei)
7 TE KOOP MITSUBISHI L300 (mind)  3 sor     (cikkei)
8 stat (mind)  15 sor     (cikkei)
9 Ecotec szerviz! (mind)  8 sor     (cikkei)
10 Magyarazat (mind)  28 sor     (cikkei)
11 Re: Toyota Celica (mind)  53 sor     (cikkei)
12 Subaru pattog (mind)  34 sor     (cikkei)
13 Fekbetet (mind)  78 sor     (cikkei)
14 Re: Tanacskeres! (mind)  16 sor     (cikkei)

+ - markaszervizek arai (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonjour,

Teeby irta:
>Na es az araik.
>Valakimultkor a listan irta, hogy sulyosan dragult a szakszerviz.
>2500+Afa lett. Csak rohogtem mikor olvastam.
>Gyor - Porsche Hungaria, oraber 3500-3600+Afa. Na ez a nem mindegy!

Egy kis pontositas.
Ennel sokkal dragabb. :-(
A VW konszern autoi 3 csoportba vannak osztva, es ezeken belul is
van 3 tarifa a szukseges szakmunka aranyaban.
1. csoport: Skoda, Seat
2. csop: VW, Audi (A8 nem)
3. csop: A8, Porsche

Az dijnak Ft-ra pontosan nincs jelentosege, mert azt ugyis a markaszerviz 
hatarozza meg. Van normal, kiemelt es extra szakmunka.
Nagysagrendileg: Skoda-Seat 3000-4500 Ft, VW-Audi 4000-6500 Ft, 
A8-Porsche: 7000-9500 Ft. (Az info ev elejerol a Porsche Pest-tol
szarmazik)

Vidam a 9500 Ft, nem ??? :-))

Altalaban egyetlen markaszervizben sem oraval merik a munkat, hanem
meghatarozott munkaegyseg (de hulyen hangzik) van ra kiszamolva
(normalisan nemzetkozileg egysegesen). Attol pl. hogy 1 helyett 2
munkas teszi fel a kerekeket (fele ido alatt), meg nem fizetjuk a
felet... :-((

Viszont egy kuldoldon tortent szak-javitast a honi markakepviselet
a biztositoval egyutt a szamla kodjai alapjan villamgyorsan meg tud
allapitani es meg tud teriteni. (Mert a Frankfurt-bo:do:gei
Joschka-Pischta Service-ben sajtpapirra keszult szamlaval nem
tud mit kezdeni...)


>Lattatok mar olyan autot amit normal uzem eseten 10 evnel korabban
>rohad? Nem igazan.

Hat, ha csak a mindenki szamara nyilvanvalo modellekre gondolok:
nezzetek meg jol az  Astrakat: TRAGEDIA. Ez ugyanaz, mint a Kadett volt!! 
Hulladek a kaszni rodzsdaallosag szempotjabol.
Nem ertem, hogy ugyebar a Kadettek elso szamu hibaja, hogy rohad
a hatso sarvedo. Na, erre az Astra I.-re ugyanolyan vizszintes peremet
tettek, mint a Kadettre. Es most, 6-7 ev utan UGYANUGY rohad. Hiaba,
a rozsda nem valtozik.



Na, es vegul a statisztika oldboynak (is):

TISZAY Arpad
gepjarmu-logisztikus, tolmacs-fordito
26 ev
Vegz: kulgazdasz, + diplomas nyelvtanar
Lakhely: Cso:mo:r (cool)
Trabi 1.1 (en vagyok a szaguldo VW-papirgalacsin Pesten)

Egyeb, szeretett, vezetett autok:
Vento TD (unalmas, nyomatekos),
Peugeot 505 (jeee, a Belmondo-auto),
Golf I. (teli tank: 13 liter, pedig a maradekban nem koko volt...)
Kadett Csepp (persze, hogy rohadt a sarvedo...)
Daewoo Nexia (na, itt utaltam meg a Kumho gumikat.
		150kmh felett tapadas nincs)
stb., stb, stb.

Erdekel - nem erdekel: minek a rinya? ott a PgDn!

--
Udv: 
++
Motto: 1/  Lufit fogtam, nem ereszt.
2/  One tequila, two tequila, three tequila, FLOOR.
+ - fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur2,

Zotya:
>A "varoson kivul" szerintem azt jelenti, hogy 90 km/h folyamatos haladas
>eseten ennyi a fogyasztas. Te igy merted a 6 feletti erteket ?? Az
>en R19-em vegyes hasznalat mellett 6-6,5 k=F6z=F6tt eszik. Igaz, varosb

Mint ismeretes, az EUban kozlekedesi direktivakent (ha jol tudom,
1995 ota) hatalyban van az uj, un. EU-norma szerinti fogyasztasmeres.
Eddig: varos-90-120 volt ugye. Ezeken az adatokon mindenki rohogott,
mert a 120 meg csak-csak oke volt, de a 90-t senki sem csinalja, a
varosi ertekeket meg mindenki 1-2 literrel ''tulteljesitette".

Az EU-norma szerint:

varos (hideginditozassal): 10 km-es tavokat tesznek meg (tizszer...)
telen es nyaron. Lenyeg, hogy menjen a hidegindito automatika.

autopalya: sebessegfuggetlen a dolog, allitolag 110 es 150 kozotti
tartomanyban, nem rallizva merik (legalabbis a Peugeot)

varoson kivul: ez az orszagut meg elovaros. Persze ez adja a
legalacsonyabb ertekeket. Franciaorszagban ez alatt tovabbra is
90 kmh-s tempot ertenek...

Tapasztalataim szerint az autos teszteken (es a vevok is) most mar
rendre alacsonyabb ertekeket produkalnak, mint a gyariak.

Csak igy tovabb! (bar azert kivancsi vagyok, hogy a VW 2,99 literes
gyari dizelerteke ala le lehet-e menni a gyakorlatban...

Persze, mert akkor majd termelni fogja a gazolajat... :-))


--
Udv: 
++
+ - csferenczi@icnpharm.com (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

>>A legtobb "tuning" ceg azt csinalja, hogy elprogramozza a
gyari elektronikat...
Szerintem ezt nem elprogramozzak, hanem atprogramozzak a
normalhoz kepest.

>chip tuning erossege abban rejlik hogy egyszeru
teljesitmenynovelo eszkoz
/marmint a chipet cserelni es nem programozni!
A chipet eloszor programozni (gyarban), majd cserélni. Ugy
tudom, hogy a befecskendezot manipulaljak vele. Meg nem
hallottam rola, de elkepzelhetonek tartom, hogy nem cserelik
le a chipet, hanem a helyen uj programot toltenek bele.

na csá: Dolpee
+ - varga@gyogyinfok.hu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

>Mas:
>> Erre mit csinal ez a kreten? Megyek 75-el
>> (60-as tabla), es ez a **** buszobolbol eloz! Jobbrol!
>Lakott teruleten belul a KRESZ megengedi a jobbrol
>torteno elozest. A gyorshajtast nem. :-)
>Illetve megsem engedi...
En ugytudom megis engedi. Pl.: keresztezodes, elotted balra
kanyarodo auto, jobbrol van annyi hely hogy kikeruld (O.K ez
kikerules), megteheted. DE ugyanezt megteheted, ha mozgásban
van es mar indexel.

na csá: Dolphee
+ - ext-gabor.kisida@nokia.com (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Még mindig hali!

>Inditasgatlo:
>A kocsiban allitolag van inditasgatlo. Ugy gondolom, hogy
akkor az
>inditokulcsban is kellene lenni valamilyen elektronikanak.
Ellenben ott
>semmi sincs, csupan egy kicsi magnes, az is a kulcs vegeben
(a kulcs
>nyelvetol tavol). Mi lehet az? Hogy mukodik?

A kulcs vegen a magnes arra szolgal, hogy azonositani tudja
az ind.gatlo a kulcsot. A gyujtaskapcsoloban van egy
erzekelo, ami erzekeli, a magneses teret, ez alapjan
beazonositja a kulcsot, engedelyezi az inditast. Nagy
vonalakban ennyi lehet.

na csá: Dolphee
+ - kulfoldi veszelyek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

A segitsegeteket szeretnem kerni nehany dologban.
Szeptember kornyeken Olaszorszagba kell utaznom, termeszetesen autoval.
Mivel meg kocsival nem jartam kulfoldon, ezert nem ismerem az ottani (foleg
osztrak es olasz) torvenyeket az auton talalhato, ugymond nem szeria
tartozekokrol.
Magyarul:
mikre szamithatok az ablakokon talalhato foliak, es a sotetitett
lampaburaim miatt? Illetve mivel amator vagyok, van egy URH radio is a
kocsimban, ez mondjuk magyar engedellyel, de hallottam olyan dolgot, hogy
egyes orszagokban szeretik ezeket a radiokat elkobozni a hataron, illetve
meg drasztikusabb esetben mukodeskeptelenne tenni (pl. atfurni).
Ha van valamilyen tapasztalatotok ezekkel kapcsolatban, kerlek hogy irjatok
meg, akar ide a listara is.

Koszi:

Kunci
+ - TE KOOP MITSUBISHI L300 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mitsubishi L300 2.5D Dubbele cabine, Bj.1993, van particulier, garage
onderhouden, trekhaak, stuurbekrachtiging, cockpit met hout, zeer mooie bus
F15.000.- 
+ - stat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nev: Csizmadia Geza
Kor: 26
Vegz.: programtervezo matematikus
Fogl: rendszergazda, rendszerszervezo, programozo, informatikus
Labmeret: 42. Gazpedalon: 32-99.
Erdekel a listan: minden, kiv. anyazasok
Autok: Dacos 1310tx, Harci Trabbant, Wartburg 353, Daihatsu 1.0 TD (1600 m),
Scania kamion (20 m), Fiat Ritmo 1.7D, "kaffer" 240D Mercedes, "kaffer" 300D
Merci automata, Mitsu Lancer 1.6i, villástargonca (hátsókerék korm). Lada
1300, Lada 2105, Ford Escort xr3i, Ford Sierra 1.8i, Nissan Sunny 1.4i, Opel
Astra 1.4i, BMW 524TD, Ford Transit, Mercedes 100, 307(?), Iveco Turbo Daily
kisbuszok (ezeket mind 1 ora-2 honap, kolcsonautok, kiprobalas, javitas,
csaladban valakie, fuvar Pest-Db. stb),Sajatok: Fiat X1/9 Bertone (2 ev),
BMW 318i e30 (1ev), Honda CRX 1.6i (9 honap), Nissan 100 NX 2.0 GTI-SE (mar
1.5 eve), Peugeot 309 1.9 GLD (szuloke)
+ - Ecotec szerviz! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Most erdeklodtem meg szerelo kollegaknal.

Az anyagar - CSAK - kedvezmeny nelkul afasan tobb mint 100E HUF.
Ez a szett, a feszitogorgokkel, a tartozekokkal, szij stb..

Teeby
+ - Magyarazat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Magyarazok Oldboy keresere.

Tetelezzunk fel egy gyarilag megadott elogyujtas erteket.
Ugyanezen az erteken vizsgaljuk a 110-es oktanszamu benzint es a 91-est.
Ugy tudom a 110-esnel magasabb lesz, a 91-esnel pedig kisebb (a
110-eshez viszonyitva).

Az elogyujtast nem a benzinhez adjak meg, hanem a benzint adjak meg a
motor parametereihez. Kompresszio, feltoltesi jellemzok stb..
Majd ezek utan megallapitjak az elogyujtast.
Vagy nem? De ez biztos egy hatas visszahatas jellegu folyamat, mermint a
dolog megtervezese.

Ja igen es a masik.
Valaki azt irta, hogy milyen nehezen indulnak az oreg dizelek.
Es azzal magyarazta, hogy a kis kompresszio es az azonos
kompresszioturesu gazolaj miatt van ez.
Erre irtam, hogy semmi koze a dolognak ehhez.
Mert ez a jelenseg abbol az apropobol taplalkozik, hogy a kisebb
kompresszio miatt kisebb homersekletre melegszik fel az osszenyomott
levego.
Tehat nehezebben gyullad be a gazolaj.

Remelem sikeresen elmagyaraztam.

Teeby
+ - Re: Toyota Celica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>Jaj de szeretnem egyszer azt is olvasni, hogy a fe'k, a  futomu es a
>kormanymu rendszeresen ellenorizve, szakszeruen karbantartva.
Azt hiszem, hogy ez alapveto a fenti sebesseggel hajtva. Nekem sincs
kedvem elszallni 160-nal, valami miatt. Ezt foleg az ertheti, akinek
volt valami szakadt kocsija (Nekem tobb is). Volt, hogy 80 eszeveszett
szaguldasnak tunt volna, mert a kormanymu nem eppen gyari volt mar :-).
Egyebkent is En mar szalltam el 150-nel, pont evvel a kocsival. Hatso
durdefekt az M0. Szerencse volt (meg talan vezetoi tudas is), mert eppen
nem volt senki a kozelben, szemben jottek csak. A ket savomat maximalisan
kihasznaltam, de meg csak az utrol sem tertem le. A felnimbol 2cm
koszorulodott le miutan feltekeredett a gumi a kardanra. Elotte razott
a kocsi, de nem lattunk hibat a gumikon. Ha megegyszer ilyen lenne
biztos, hogy a legelso gumishoz beallnek. Mar volt 100 korul is
durrdefektem, de ossze sem lehet hasonlitani a ket sebesseget.
Ez az egyik karosszeria hiba, mert a szetment kerek szetverte a
hatso doblemezt. Megcsinaltattam, de nem fenyeztettem le.

>Csak ez utan jon, hogy a motor tartosan birja a 160-at.
>Az orszaguton 130-150 pedig nem az auto, hanem a vezeto
>egyik parameter (-: amit, nem art megismerni autovasarlas elott :-)
Mindenki a sajat igenyei szerint valaszt kocsit. Egy nagypapa elobb
megvesz egy trabantot, mint egy ferrarit, mert ugy sem hasznalna ki.
En azert veszek sport kocsit, hogy hajtsam, es nem pedig villogjak vele.
A mostani Nissan Sunny GTI-t is hasonlo okokbol vettem. Ezzel mondjuk
mar orszaguton is lehet menni 160 korul. A Toyota nem gyorsult, ennyire.
Ez mondjuk 92-es, 1.8-as, 16 szelepes, Twin Camry. Vegsebessegben
hasonlot szoktam menni (160 korul), mert nincs kedvem szethajtani.
Ha mar szoba jott: mit jelent a Twin camry?

>Minden vita inditasa nelkul - megelegedett uj tulajdonost kivanva
>a kocsinak - udvozollek.
Nem vitatkozunk, mert nem erdemes. Neked ez a szempont, masnak mas.


Nev: A fent leirtak utan :-)
Foglalkozas: Vallalkozo
Auto: Wartburg, 1500-os Polski, Lada 1200, Mitsubishi Tradia, Toyota Celica,
          Nissan Sunny 1.8 GTI
Vezetett: Opel Rekord, Astra, Manta, Nissan ZX280, Mitsubishi Colt,
         Mercedes 270D, Zsuk, Barkas, Ford Granada, Trabant, Honda Accord,
         Prelude, CRX, Audi 100, 200, Quattro, Polski 126, Lada 1500, 1600,
         Toyota Celica Supra, Nissan 200 NSX, Nissan ZX300, BMW 315, 316,
         518, 525, 528, Renault 22, Volvo, Trabant 501, Pupos Wartburg,
(Nincs valakinek egy kiprobalhato Ferrarija, vagy Porsche motoros Porscheja)
Szeretne olvasni: Minden autos (legfeljebb atugrom)
Nem olvasni: A matricas levelek, de nem gond mert atugrom

Ha mar igy benne vagyok, akkor az ajanlo listara ket cim:
Lengescsillapito, rugo: Szivák János IV Külső Váci ut 35 Tel: 369-50-65
Feltengely, kardantengely: Six Ball 1215 Kolozsvári utca 1 Tel: 277-79-23

+ - Subaru pattog (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 [Hungary]:

Ugyan nem nekem szol,  de  Krisztian  autojat  februarig en hasznaltam 6
even at...

 HA> Tanacsod alapjan felkerestem a Szepvolgyi uti muhelyt.
 HA> Mas is ajanlotta, megis csalodtam. De nem is ezert irok.

Mi volt a csalodas oka.   A  kinezete?   Valoban  elegge  kupi  jellegu,
viszont  a  tulaj  nagyon erti a Subaru-t (meg tudod:  a zseni atlatja a
kaoszt).  Raadasul tudomasom szerint  rajta  kivul  egy szerviz volt aki
ezzel a tipussal foglalkozott,  a volt  Obuda  Tsz  autoszervie,  de  az
katasztrofalis.   En 6 evig hordtam a masinat a Szepvolgyi utra es sosem
volt semmi  bajom  veluk.   Illetve  egyszer,  amikor  egy fiatal legeny
dolgozott  az  oregnel.   Na  az  igen   trehanyul   dolgozott,   masnap
visszamentem  es nagy elnezeseket kerve az oregur sk helyrehozta, amit a
srac elkefelt...

 HA> Nagyjabol elegedett volnek a kisautoval, de irgalmatlanul
 HA> fapados. Mar leeresztettem a gumik nyomasat is, most
 HA> 1,7 elol es 1,9 hatul, megis szornyen kemeny es pattogos.
 HA> Vajon ilyen a Tied is? Eleg sokezer km. autozas van mar
 HA> a fenekemben, de ez mindenen tultesz.

Hideg  reggeleken  az  enyem  is pattogott, de par km utan inkabb a lagy
himbalozas volt ra jellemzo.   A lengescsillapitokat kene ellenoriztetni
es  rendbetenni.   Lehet,  hogy   nincs   bennuk   olaj,  vagy  mar  jol
besurusodott...  Azert egy 2 m magas, es 130 cm szeles autonak nem lehet
olyan rugozast csinalni, mint egy szeles mercinek...

--
Hali                                            SaGa
  , 
  SANDOR Gabor, A Magyar TeamOS/2 tagja
+ - Fekbetet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

<Suzuki Swift 10e km-enkent 27-28e ft.. Ebben benne van. egy uj=20
<fekbetet, 5w40 motorolaj, olajszuro, legszuro.. =20

Legyszives ismeteld meg - 10e km-kent kell a Suzin fekbetetet
cserelni????

>A gumis, ahova bementem egy samuval nagyjabol helyreigazitotta a =
felnit
>(5 kalapacsutes), amitol en majdnem infarktust kaptam. Vegul

Alufelnit kalapaccsal? Hat ha nem repedt meg a betonkockatol,
vagy mire hajtottal ra, akkor ettol biztosan. En a helyedben=20
biztosan megnezetnem valakivel.

>Felado : Simon Templar - The S=E4int
>E-mail :  [Hungary]
>Temakor: Szakszervizek, garancia ( 133 sor )
>Idopont: Fri Aug  6 12:57:52 EDT 1999 AUTO #464

Az elso szotol az utolsoig igazad van. Aki nem tudna miert, annak
roviden osszefoglalom 1,5 evem a FIAT markaszervizzel:
- legszurocsere =3D kifujatas (fekete foltok ottmaradtak)
- olajszuro vasarlas =3D Puntosat adtak a Tipos helyett
- pollenszuro =3D kirohoges, vegyek uj autot
- zarlatos jelado (17e Ft) hibaja =3D 1. nap: rosszul bekotott riaszto
- zarlatos jelado (17e Ft) hibaja =3D 2. nap: el. gyujtast kell =
cserelni (80e
Ft)
  (az igazi hibat a listanak ill. Nagy Miklosnak koszonhetoen tudtam
  meg e-mailen keresztul!!! Vannak meg profik :))
- centralzar-csere 8000 Ft =3D magam, laikus otthon 10 perc - ingyen
- semmit nem javitnak, csak cserelnek, azt meg hibasan es dragan
- itt-ott elfelejtenek valamit visszacsavarozni
- nem tudjak, mi az az alatet, ha en rakok is, ok mindig kiszedik
- kozepso kipufogodob 55e Ft, a szomszedban 12600 Ft (Walker)
- a hibaikat SOHA nem ismerik be
- az elso lampak beallitasaert kiszamlaztak 1375 Ft-ot, es hozza
  sem nyultak

Es ez 4 FIAT latogatas alatt tortent meg velem. Az oradij
3300 Ft + ado 23%. Az egyik szerelot raadasul ismeri a kollegam,
az elozo munkahelyerol kirugtak, mert tonkretett 2 motrot.

De a legjobban azt utalom, hogy nem engedik a tulajt a garazsba,
egesz nap tephetem az eszem, hogy azok a taknyosok mit
csinalnak a feltett kocsimmal.=20

<Magyar helyzet es helytallo sztereotipia:
<Szakszerviz=3DTrehanysag+Magas koltseg a trehanysagert

Ez nem magyar helyzet. Ez kelet-europa. csupa kisbetuvel.
A fentiek pozsonyban tortentek meg. meg mindig kisbetuvel.

Apropo Pozsony. Tegnap nalatok is ilyen bolond nap volt???
8 km-es utszakaszon 11 torott auto, 2 halott, 2 sulyosan
sebesult. Mintha sportot csinaltak volna kocsitoresbol.
Egy 88 eves nenit a 2+2 savos ut kozepen gazolta el egy
Tipo. Meg mindig libaboros a hatam. Meg az a Merci 500
coupe es Daewoo Tico talalkozo. Brrrrrr!!!

>Kerdes: lehet trabira katalizatort rakatni? Egy haveromnak azt =
mondtak,
hogy
>lehet, es szeretne tudni hogy hol es mennyiert...

jobb kerdes lenne, hogy miert?

>Egy szervizert, masfel havi  kereset, ez nem semmi...

Akkor mit mondjak en - hivatalosan meg diak???

Csaba

		Csaba G=F6nci
		   Infocenter
		0905 606066
+ - Re: Tanacskeres! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
 
 Nem olvasom meg olyan regota az AUTO-t, de nagyon tetszik!  A napokban 
felmerult egy problema 
 amivel nem tudtam mit kezdeni, hatha ti tudtok segiteni. Szoval egy 
transit-os srac 
 azt mondta, hogy ezekkel a mikrobuszokkal teher nelkul, vagy kis teherrel 
celszeru 
 2.-esben indulni es csak, ha nagyon megvan pakolva akkor kell 1.-esbol 
indulni. Ti 
 mit szoltok ehhez? En azota az anyamek KIA-jat 2.-esbol inditom, arthat ez 
neki?
 --
 ***   Zsitvay "Golyó" Balázs     ***
 ***e-mail:  ***
 ***            ***

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS