Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1370
Copyright (C) HIX
2002-02-07
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Eredet, statisztika (mind)  32 sor     (cikkei)
2 Re: Uj kontra regi meg mindig (mind)  85 sor     (cikkei)
3 Alairas... (mind)  48 sor     (cikkei)
4 Re: BX & illemtan (mind)  86 sor     (cikkei)
5 Re: Suzi, a biliacel (mind)  36 sor     (cikkei)
6 Yaris (mind)  16 sor     (cikkei)
7 gumicsik (mind)  10 sor     (cikkei)
8 kotekedes (mind)  16 sor     (cikkei)
9 Suzuki tores + Italia (mind)  126 sor     (cikkei)
10 SEAT (mind)  7 sor     (cikkei)
11 Re: 1.7D Ritmo gyertya-kerdes (mind)  6 sor     (cikkei)
12 va: Autopalya (mind)  18 sor     (cikkei)
13 RE: (sok) Capri (mind)  21 sor     (cikkei)
14 holanc tabla (mind)  20 sor     (cikkei)
15 43, atiras, eredetv. (mind)  16 sor     (cikkei)
16 swift cuccok (mind)  22 sor     (cikkei)
17 alvazszam (mind)  12 sor     (cikkei)
18 RE: *** HIX AUTO *** #1369 (mind)  30 sor     (cikkei)
19 humor (mind)  10 sor     (cikkei)
20 Re: *** HIX AUTO *** #1369 (mind)  23 sor     (cikkei)
21 Suzuki uj aron? Motorfek feklampaval? (mind)  32 sor     (cikkei)

+ - Eredet, statisztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Eredetvizsgan megmeri a festekvastagsagot az alvazszam korul, 
> kijon neki, hogy gittelve van, lekaparja, latszik, hogy 
> hegesztett, bukta van. Jobb esetben meg le is csuknak. Es 
> hogy hegeszted at azokat a kocsikat, ahol a j.e. ules mellett 
> a feneklemezben van a szam (Ford), vagy ahol a j.e. 
> rugotorony tetejen van (Fiat-Alfa)?

Ezeket specialis szerszammal csinaljak meg. A szerszam maga 10 db.
tizezres bankjegybol all, altalaban a forgalmiba tuzve hasznaljak.
Teljesen eltunteti a hegesztes es ujrafestes nyomait.

Egy kisebb szerszamot mar en is kiprobaltam, mert volt egy
kavicsfelverodesem a szelvedon, es nem egett a rendszamvilagitasom. A
muszakis ember latasat sikerult egy 2000-es nevu eszkozzel
elhomalyositanom egy par percre.


> 1. Suzuki  1650 db
> 2. Opel    1602 db
> 3. Renault 1502 db
> 4. VW       889 db
> 5. Peugeot  850 db
> 6. Fiat     800 db
> 
> a tobbiek meg a futottak me'g kategoria...

Nekem inkabb olyasmi jut eszembe, hogy "tomegigenyt kielegito",
"nepauto", "minden masodik"...
Egyebkent engem baromira meglep, hogy pl. a Renault ilyen kozel van a
Suzukihoz. Ez a Thalianak koszonheto, nem Tiszy?

M.
+ - Re: Uj kontra regi meg mindig (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Aaaaaaaa! Ez igy nem igaz. Ez ido alatt alig-alig fejlodtek
> az autok, akar a zajszintet, akar a biztonsagi felszereltseget
> nezem. Az alap es a csucs persze most mar tobbet jelenet,
> de egy jol feszerelt 12 eves autoban siman meglehet
> mindaz, ami ma sem altalanos. A '87-es Porschemban
> pl. mar utasoldali legzsak is volt, az aktiv biztonsagan
> meg nehezen lehetett vikna barmit is kritizalni. Motorzaj?
> Aaa... a maiak siman megirigyelhetnek.

Jol van vazze! A 20 evvel ezelotti Rollsban meg meg tobb minden volt...
Szoval az itten a kulonbseg, hogy ami esetleg egy akkori csucsmodellben
esetleg megvolt, az ma mar altalaban egy Twingoban is, de egy Clioban
mindenkeppen. 
Egyebkent kivanom neked, hogy egy baromi hangos es koztudottan kenyelmes
Porscheval vezess le 1600 km-t Amszterdamig.
Amugy tenyleg nem fejlodtek az autok. Biztonsagi teren meg plane nem.
Talan az AutoMagazinban volt egy teszt, amelyben utkoztettek egy Golf
II-t egy Golf IV-gyel. Eredmeny: a II-es Golf utasait valoszinuleg a
hullaszallito, a IV-es utasait meg egy mento vitte volna az
ambulanciara, ahonnan maximum kisebb zuzodasok kezelese utan
hazaengedtek volna oket.
(Amugy a II-es Golf kevesbe tort ossze, de en inkabb a IV-esben ultem volna...)

------------

> Nana! Hasznalt auto nem feltetlenul = oreg auto!!! vannak orultek, akik
> 1-2-3 evesen eladjak a verdat, ha sok a km, ha nem. Raadasul ha nem vagy
> markarajongo, bele lehet futni mindenfele jo ajanlatba. De evi 40ekm
> egyaltalan nem sok. Nem tudom, te milyen autora gondoltal, de sok tipust fel
> lehetne sorolni, ami hasznalt koraban is kibir 30-40ekm-t ugy, hogy csak
> olajat kell cserelni benne.
> Fogash

Szerintem ez nem tipusfuggo, hanem peldanyfuggo. Amugy vegyunk egy
tizeves autot. Nagy valoszinuseggel akarmennyit is mutat az oraja, van
benne kb. 200ezer km. Nalam - en ugyanis inkabb evi 50-60 ezret megyek -
3 ev mulva tobb mint 350ezer lenne benne. Szerinted mekkora eselyem van
olyan autot kifogni, amely ezt kibirja nagyobb gond nelkul? Szerintem
max. 10%, azaz masbol sem allna az eletem, mint jonak tuno hasznaltauto
megvetelebol, min. 100ezer forint rakoltesebol, mert azert 1-2 dolgot
tuti meg kell rajta csinalani, majd miutan rajonnek, hogy nem a tuti
valasztas, auto eladas es masikkal valo probalkozas. Mondjuk otodikre
megtalalnam az igazit. Mennyit koltottem el kotelezore, atirasra,
eredetisegvizsgara, Genfbol valo hazatrailerezesre... ?

---------------

Ugy latom a kuszoben vagyunk egy ujabb hitvitanak, amelyben mindenki a
maga igazat probalja bizonyitani. Mondjuk - es ez nem sertegetes vagy
hasonlo - kivancsi lennek ra, hogy a vehemens oregautopartiak mekkora
hanyada jarna tovabbra is 15-20 eves kocsival, ha megengedhetne maganak
az ujat es nem csak vasarnaponkent a templomig kell elgurulnia...

Persze en is hallottam a Pista bacsirol, aki napi egy liter palinkat
megivott meg harom doboz bagot elszivott es 100 evesen meg a legnagyobb
 volt a faluban, bezzeg a Jozsi bacsi, aki egesz eleteben csak
baromfihuson es almalen elt meghalt 65 evesen...
Meg arrol is hallottam, hogy valaki azert elt tul egy balesetet, mert
nem volt bekotve es kirepult az autobol.

De ennek ellenere ne gyozzon meg senki arrol, hogy a hosszu elethez napi
1 liter palinkat kell inni es tilos magad bekotni.

Azt nem vitatom, hogy az oreg autonak, foleg ha valami ritka darab, nagy
varazsa van sot en is szivesen tartanek egy regi Jaguart, Spidert...
MASODIK autonak. Vagy elsonek, ha a papa autoja vagy egy ceges kocsi ott
allna a garazsban.

Jomagam is azon a velemenyen voltam, hogy inkabb egy tizeves luxusauto,
mint egy uj kozepkategorias. Utanna atultem a Scorpiobol a 145-be es
egyszeriben nem volt a motor baromi hangos, az ules nem volt szetulve,
minden mukodott es nem kellett orakat kutatni a veletlenszeruen
kigyullado kontrollampak forrasa utan, nem kellett evente 1-1
karosszeriaelemet fenyezni (es elozetese felelmeimmel ellentetben minden
cuccunk befer a parommal ha ket hetre elmegyunk nyaralni kajastul
mindenestul) ...

Tulzas ON:
Persze tudom, en egy kivetelesen peches ember vagyok hiszen az osszes 20
eves auto megbizhato, 50 filler/km koltseggel fenntarthato es csak nekem
sikerult mindig a 0.1% kivetelt kifognom.
Tulzas OFF:

Na udv Nektek,
Gabor
+ - Alairas... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !


:> A hagyomanyos levelek megszolitassal kezdodnek, 
:> nem koszonessel. Elkoszonni szamomra csak szemelyes 
:> ismerosnek, vagy legalabbis egyetlen konkret embernek 
:> szolo level eseten van ertelme, egyebkent valami altalanos 
:> formula + alairas a szokasos.

Jo, akkor nevezzuk alairasnak.
Akkor az _alairas_ hianyzott a leveled vegerol.


:> Ha valakinek megis gyogyithatatlanul szuksege van az 
:> irasaim elott es utan valamire, azoknak most kuldok egy 
:> valtozatot, kerem nyomtassak ki, legyen mindig keznel, 
:> es ha megtisztelnek azzal, hogy egy muvemet elolvassak, 
:> akkor elotte es utana ertelemszeruen kepzeljek oda, esetleg 
:> olvassak fel hangosan, izlesuk szerint.

Egy ilyen "komoly" felvetessel nehez erdemben vitaba szallni, 
de azert megkerdeznem: Valakivel fordult-e mar elo az eleteben,
hogy elment egy helyre es koszont, majd masnap reggel ismet
odaerve _megint_ koszont ? Pedig a tegnapi koszonesenek
a fenymasolatat is kirakhattak volna a falra...
Uj informaciot ugysem kozol, "csak a terjedelmet novelne"


:> Ezek alapjan nem egeszen ertem, hogy miert kovetelsz 
:> tolem be- es elkoszonest, es foleg azt nem, hogy miert 
:> csak tolem, hiszen a legutobbi szamban is tobb
:> esetben hianyzott az egyik vagy masik.

Maganszorgalombol magszamoltam ket utobbi 
szam alairasait: 

HIX-Auto #1367 Alairta: 8     Nem irta ala: 1
HIX-Auto #1368 Alairta: 22   Nem irta ala: 1

Aki nem irta ala, mindket esetben: 

A fene sem kotelez senkit alairasra, dehat nem latszik
a tendencia a fentiekbol ? Ez megiscsak egy laza
barati tarsasag, nem lehet igazodni a tobbseg szokasahoz ?


Szep napokat: Antal Attila
(Seat Leon 1.6 aut)
+ - Re: BX & illemtan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

udv,

> Felado : Hajdu Csaba
> Szoval mondjuk az elmult harom ev alatt mentel vele 120 ezer
> kilometert, es ez ido alatt - a 180 ezres es a 300 ezres km-ora
> allas kozott csak 90-120 penzt koltottel el ra?

: A fogyoeszkozoket nem szamitva meg ennel is kevesebbet, bar nem
: harom, hanem inkabb negy ev alatt.

Hogy szorszalhasogassak: akkor az nem evi 40e. Kulonben 
majdnem mindegy, mivel azt elfelejtetted kozolni, hogy a
kopoalkatreszeket nem szamoltad bele. Jaaaaa! Hat ugy picit
mas. Asszem azt is illene hozzacsapni, mivel nem egy 
jelentektelen tetel, es nem a megbizhatosagrol, hanem
osszessegeben a fenntartasi koltsegekrol volt szo.

> Szerencses ember vagy, hogy eppen egy BX-szel sikerult mindezt
> produkalnod, ami kulonben jo auto, csak nem eppen problemamentes.
> Komolyan mondom.

: Nem kerdezem meg, mennyit mentel BX-szel, de en kettovel mar
: osszesen tobb, mint 200ezret, ugyhogy talan meg ennel is
: komolyabban tudnek velemenyt mondani.

Jo, akkor en meg nem mondom meg, hogy mennyit mentem
BX-szel. A komolyant arra ertettem, hogy szerencses vagy.

: Bar tul viharos bejelentest
: nem tettel, mert mi az, hogy nem eppen problemamentes? Ebbe barmi
: belefer, hasonlokat mondhatnek pl. arrol a vadi uj Volvorol is,
: amit elektronikus hiba miatt platon kellett elvinni, mert sajat
: labon semmire nem volt hajlando.

Latom egy kis aranyerzek elkelne. :) De hogy kerdesedre
valaszoljak: eleg hisztis auto, sok torodest igenyel. Ennek ott
mondasz ellent, ahol akarsz, valoszinuleg azt fogom hallani, 
mindket BX-ed alkatreszfogyasztasa konvergalt a nullahoz. Hat,
errefele mas a tapasztalat. Csak azert nem reszletezem, mert
felesleges volna, gondolom, ebben egyetertunk.

: Ezek alapjan nem egeszen
: ertem, hogy miert kovetelsz tolem be- es elkoszonest, es foleg azt
: nem, hogy miert csak tolem, hiszen a legutobbi szamban is tobb
: esetben hianyzott az egyik vagy masik.

Nem kovetelek en toled semmit. Te permanensen nem 
koszonsz se be, se el. Neha a tobbiek meg is elhagyjak egyiket
vagy masikat (esetleg mindkettot), de te tudatosan es allando
jelleggel teszed. Picit irrital, elismerem. Lehet, hogy masokat
is.

: Ha valaki ugy erzi, hogy itt okvetlenul koszonnie kell, semmi
: kifogasom ellene, legfeljebb idonkent vidulok rajta... Pl. a "Szia
: HA!" jellegu felvezetesekrol egy ujsagcikk analogia jut eszembe:

Ha te ezen vidulsz, es nem azert, mert jolesik, akkor kar is
volt szoba hozni.

: Ami az alairast illeti, foleirasom van, nem erzem szukseget a
: vegen megismetelni, ambar fel perc munkaval automatizalhato lenne.
: Uj informacio nincs benne, csak a terjedelmet novelne.

Akkor gondolom a kozertpenztarnal sem szoktal koszonni, mert
uj informaciot az sem hordoz, mindenki tudja, hogy azert alltal
oda, hogy fizess. Minek tepned feleslegesen a szadat?
Ez egy alapveto udvariassagi formula, egy gesztus, amivel
megadod a minimalis tiszteletet masoknak. Mielott meg azt
mondanad, hogy ez egy ujsag: nevezd, aminek akarod, de ide
levelet irsz, es nem cikket.

: Ha valakinek megis gyogyithatatlanul szuksege van az irasaim elott
: es utan valamire, azoknak most kuldok egy valtozatot, kerem
: nyomtassak ki, legyen mindig keznel, es ha megtisztelnek azzal,
: hogy egy muvemet elolvassak, akkor elotte es utana ertelemszeruen
: kepzeljek oda, esetleg olvassak fel hangosan, izlesuk szerint.

Nahat, hogy te egy milyen ellenallhatatlanul mulatsagos srac vagy!
Ez egy ritka ellenszenves es tiszteletlen huzas volt, valahogy nem
tudok nevetni rajta. Es meg te irsz olyanokat, hogy szeretned azt 
hinni, hogy intelligens emberek olvassak a listat? 

udv,
Zoli

 - Relax! Magazin - http://www.relax.hu
+ - Re: Suzi, a biliacel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

udv,

> Felado : Pasztor Daniel
: Bolcsek voltak a cikkek: a Suzuki tomegauto, a tomegek
: viszonylag alcsony igenyeit tokeletesen kielegiti. Ettol
: meg jo auto, 

Most megint egy Suzukis onigazolasaval talalhatjuk
magunkat szemkozt? Ezerszer elhangzott mar, hogy a
ez a kocsi tokeletesen megfelel arra, hogy meghibasodas
nelkul elvigyen A-bol B-be. Deklaraltan errol szol es nem
tobbrol.

: A magam reszerol a mult heten ot ember eletet 
: mentettem meg a Suzukiban ulve. 
: ...
: Suzika meg eleg jol turte a veszhelyzeteket.

Ezt ugy mondod, mintha a kocsid erdeme lenne.
Megforditom a dolgot: mit csinal ilyenkor egy 
masik tucatauto? Csodot mond a kormanyzas? Beesik
a fek? A logikad alapjan, ha majd beledmennek oldalrol
vagy hatulrol, az utasaidat ugyancsak a "Suzi" fogja 
meggyilkolni.

Szived joga, hogy szeresd az autod. De miert kell
folyton bizonygatni, hogy mennyire jo? Valaki muszaj,
hogy megerositsen a dontesed helyessegeben? Akkor
megsem annyira jo a kocsi, hogy o maga gyozzon
meg rola? :))))

Voros poszto, ehh... :)

Z.

 - Relax! Magazin - http://www.relax.hu
+ - Yaris (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Hello,
> 
> >> TESZT: TOYOTA YARIS TS 1.5 VVT-I - HIGH-TECH GTI
> > Na szep kis sportossag 105 loero! Hu azta... :) Csak azt 
> > tudnam minek nevezzem az Alfa 1,6-os 120 loeros motorjat... :)
> 
> Az Alfa 1200 kg a Yaris nem tudom mennyi. De azt tudom, hogy piros
> lampanal
> egy ilyen TS a 105 lova ellenere korbeautozott. Az 1.6-os etalon meg ugyis
> a 
> Honda 160 lovas gepe, az Alfa 120 LE-s motorjanak meg megvan a kora...
> Ennek ellenere szerintem meg mindig az egyik legjobb motor 1.6
> kategoriaban.
> 
> Cs.
> AR 146 1.6 TS / Punto II
+ - gumicsik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Hello,
> 
> > Annyi ujdonsag van hatul, hogy korben vastag
> > koccanasvedo csik van, ami dob a latvanyon is egy
> > kicsit. 
> 
> Szerintetek valoban dob a latvanyon a gumicsik? 
> 
> Cs.
>
+ - kotekedes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Hello,
> 
> > Csak egy pelda, ami a teoriad rogton felboritja - 600-as
> > Wankel motor. Ez akkor csak a Smart 600-as motorjaval
> > hasonlithato ossze?
> >> Bocsi, de a 600-as Wankel motor hivatalosan 1200 ccm.
> 
> A mondanivalohoz ugyan semmi koze, de rendben, modositom a
> kerdest: Ha valoban a kobcentik alapjan hasonlitjuk az autokat,
> akkor egy 1200-as Wankel motrot (ami 600 ccm, de hivatalosan 1200)
> a Punto 1.2-es motorjaval kell osszehasonlitani?
> 
> Remelem igy mar senki szemet nem boki...
> 
> Cs.
> AR 146 / Punto II
+ - Suzuki tores + Italia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

ugy nezem az utolso par szam alapjan, hogy teljesen hulyenek nez mindenki
(talan Lantos Tibi kivetelevel). Jot rohogtem par hozzaszolason, messzirol
latszik, ki mennyit vezet es mennyi a tapasztalata. Nehanyan meg vannak
gyozodve arrol, hogy a KRESZ vedoangyalt rendelt mellejuk es ettol ok
serthetetlenek. Bezzek ha egy kamion rongyolt volna bele hatulrol, akkor
a tulvilagrol bologatna, hogy igen, igen benezhettem volna neha abba a
hulye tukorbe es mivel kozel volt, fekezhettem volna egy picit...

Ugy latszik tulzasba viszem az ovatoskodast, ezert tobbet nem kivanok 
hozzafuzni, ugysincs ertelme.

Ami pedig engem illet, szombaton leugrottam Velencebe. En hulye, 
kirohogtem a CNN.com-ot, pedig igaza volt - kod es 8 fok vart az 
itteni 15-20 fok utan :(((
Az osztrak sztrada 7.63 EUR-ert meg mindig szuper minoseg, ecc pecc
es Villachnal van az ember. Graznal -5 fokban az ablakmoso rafagyott
az ablakra (-20-as lotty!!!!). Relative keves auto volt, igy 160-as atlagot
futva mar reggel 8:30-kor Taljanfoldre leptunk (indulas 4:27). Ekkor
448 km-t mutatott a szamlalo. Az osztrak benzin 0.889 EUR.

Hangos szavazassal ugy dontottunk, hogy az olasz sztrada tul draga,
ezert faluzva megyunk. Veszitettunk masfel orat, nyertunk egy kis 
penzt es kb. 40-50 km-t. Az Autoroute 98 meg tehet egy szivesseget,
hiaba mentem falukban 80-100 kozott, kozutakon 110-130-at, nem 
volt eselyem utolerni a program altal generalt idoket. Aztan jott a 
csapas, melynek neve kod. Sokat nem lattunk, de ez ugy latszik a
mi hibank, mert olasz testvereink 97%-a nem volt hajlando felkapcsolni
a tompitottat sem. 2% parkololampat hasznal, ami ket dologra jo...
A Tarvisio - Portogruaro tavot falusi speed limithez illetlenul nagyon
gyorsan abszolvaltuk, auto nem volt tul sok (olasz viszonyokhoz
kepest), kulfoldi autot nem is lattunk. Vegul 11:10-kor erkeztunk meg
Velencebe. A parkolasi dijakat latvan inkabb kerultem egyet, de hiaba.
11:35-kor leparkoltunk a parkolohaz 10. emeleten, az utolso 4 szabad
hely egyiken. Potom 18.59 EUR-ert. 

Velenceben minden 2. ember magyar volt. Amerre fordultam, mindenhol
magyarok. Neha kedvesen csicseregve, de a tobbseg morgolodo,
anyazo. Nem ertem ilyenek minek kirandulnak, minden bajuk volt,
a hidegtol a dragasagig. A dragasag igaz is, de szerintem ezt elotte is
tudni lehetett... Egy pizza 6-8-10 EUR, egy tea 3 EUR. A maszkok
ara 7-500 EUR. Egy francia csalad elottem fizetett 1200 EUR-t a 
4 ember beoltozteteseert. Mas ennyiert autot vesz :)))

Velencebol Roncade-ba vezetett az utunk, ami 40 km-es utat jelent.
Itt volt helyfoglalasom egy *** szalloban, egy ejszaka 67 EUR.
A kodot leszamitva minden hibatlan volt. Ismet negativ fenyben tunt
fel az Alfa markaszerviz - a ket hete kitort ablakuveget szepen 
kicsereltek, de mikor leengedtem az uveget, fel mar nem ment soha
tobbet :((( Aztan rajottem, hogy a tartoban nincs fixen benne, igy 
kis segitseggel megis felhuztuk.

Vasarnap reggel mar nem volt kedvunk Velencebe visszamenni, ezert
kigondoltuk, hogy Romaba megyunk. Mestra varosabol meg intettunk
egyet Velence iranyaba es Ravenna fele vettuk az iranyt. Egesz ido
alatt kodben... Szerencsere az olaszok nem toporognak annyit, igy
a 100-as tempo itt is tarthato volt. Ravennaba 12:50-kor erkeztunk meg.
Cesena, majd Perugia kovetkezett, ahol ismet tankolni kellett. Eleg
rossz helyen, mivel 1,023 EUR volt egy liter 95-os... Aztan jott Terni.
Ravennatol Terni-ig lenyegeben 2x2 savos ut van, nalunk az ilyet mar
autopalyanak hivnak :( Egy kis 110-es szakaszt kiveve vegig 90 a max.
megengedett sebesseg, uthibaknal neha 50-es is elofordul. Volt ugy,
hogy 15-20 percig 1 autoval sem talalkoztunk, vegig 150-160 km/h-val
huztunk, csak az 50-es tablaknal lassitottam 130-ra. 

Terni varosa utan jott a hegyi szakasz, Narni meseszep emlekei kozt.
Szuk utak, hajtukanyar emelkedo, hajtukanyar 10% zuhanas.
Az Alfa imadta a mokat, a teli gumik kevesbe, 10 perc mulva mar 
ereztem, hogy gumiszag van es csuszik az auto :((
Ezen a szakaszon mindenkit megeloztem :) A lenehezebb falat egy
Jaguar S-Type volt, istennek nem akart elengedni, vegul egy 14%-os
emelkedon eloztem meg fel masodperccel a leszabalyozas elott :))
A masik egy Passat 4x4 volt, aki vette a lapot es 25 percen at 
szaguldoztunk 120-130-al ott, ahol a tobbseg betartotta az 50-et...
A romai kozlekedesrol nincs mit mondani, az at kell elni. Vagy
tulelni :) 180-as tempo a koriven, majd 10 savnyi auto bezudulasa a
2 savba - elso latasra kaosz es agressziv vezetes. Masodik latasra
rajossz, hogy ezek nagyon is figyelnek egymasra. 

Latina varosaba 19:45-kor ertunk 1358 km megtetele utan. A 3 oras
keses oka az volt, hogy Romaban 2x elkeveredtunk, illetve minden
faluban utlezaras volt a hely karneval miatt. Bedobtunk egy pizzat
Cori festoi varoskajaban, majd 23:00-kor hullafaradtan agyba estunk.

Masnap 8-kor mar frissen ebredtunk, pasta es funghi bedobasa utan
irany a tenger. 20 fok, enyhe szel, aranysarga homok... Bella Italia...
14:18-kor kiindultunk. Latinabol gyorsforgalmi ut vezet Romaba,
ami azt jelenti, hogy 90-es tabla van, de mindenki 110-150 kozott
megy :) 16:55-ot mutatott az ora, mire az ezer falunk at Ternibe
erkeztunk, ahonnan a jol bevalt 2x2 savoson Ravennaba igyekeztunk.
Ami viszont jo volt tegnap, az nem jott be ma: rengeteg auto, es
ami a legrosszabb, mar Perugia utan megjelent a kod :((((
Perugiaba 17:45-kor erkeztunk, ekkor 3x is teleraktuk a tankot,
ezuttal 0.98 EUR volt egy liter. Ekkor meg csak 312 km volt mogottunk,
de a kod miatt mar kezdtem faradni. Ravenna utan az egesz ut tele
van 50 es 70-es korlatozassal, de en egyet sem lattam a kod miatt.
Eleg dolgom volt a rengeteg kamion megelozesevel... Belulrol nezve
elegge brutalis tempot autozva 21:00-kor erkeztunk meg Velencebe,
ami 635 km-t jelent. Vagyis fele utat... A kod ha lehet meg surubbe
valt, a baratnom meg nekifogott horkolni, ezert navigator hijan 
kenytelen voltam a hosszabb utat valasztani, de annyira nem alacso-
nyodtam le, hogy a sztradat valasszam :) Ezert par falut kihagyva
a 14-es uton Udinen keresztul mentem 130 km-t 110 perc alatt.
Innen mar csak egy kopes (108 km) Ausztria, ahova 0:16-kor futottam
be. Kovetkezett a 4. tankolas 0.844 EUR/liter. 

Az osztrak oldal problemamentes, de felelmeim beigazolodtak. 
A sztrada monoton utvezetese, az egyenletes motorhang, a radio
csivitelese alomba ringattak. Hatalmas szerencse, hogy az osztrakok
az ut szelere valami bizbazt raknak, igy ha tulsagosan az ut szelere
mentem, a gumi zaja magamhoz teritett. Egyetlen autoval sem 
talalkoztam, minden 20 percben elojott egy kamion, az volt minden.
Graz kornyeken mar a kormeim teptem, hogy el ne aludjak. Mikor
meglattam a W. Neustadt 32 km tablat, felrikkantottam oromomben.
Nem kellett volna... Eisenstadt elott akkora kodbe kerultem, hogy 
50-re kellett fekeznem es ki kellett szallnom az autobol, hogy lassam,
mi van a tablara irva. Igy tortent, hogy 4:30-kor ertem a Berg-Pozsony
atkelore es 5:10-et mutatott az ora, mire 1348 km utan, 8 perc hijan
15 orat vezetve, 2x5 perc pihenovel - hazaertem.

A harom nap alatt 194.75 liter benzint felhasznalva 2706 km-t tettem
meg. 

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - SEAT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Amennyiben valamelyikotok vagy ismeros-rokon .... SEAT -ot kivan vasarolni
az szoljon, mert 3 % kedvezmenyt tudok intezni barkinek egy
markakereskedonel. Reszletet maganba, de csak ha tenyleg venni akartok.

Udv:Pepy
+ - Re: 1.7D Ritmo gyertya-kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Attól a sráctól szeretném kérni, akinek a 903-as 
Fiat 127-es motor van a kocsijában, hogy legyen szives küldjön bármit a kéttork
ú karbis átépitésről, illetve a vezérműtengely bütyökprofiljáról, ha 
tud. Nekem is egy 1974-es 903-as 127-esem van.E-mail:

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: fms-pc244.banki.hu)
+ - va: Autopalya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Mar bocsanat, de mindig villantsam fel a feklampamat, ha eppen
> a 140-rol 120-ra akarok lassulni, mert eszrevettem magam, hogy
> tul gyorsan megyek.
Nem kell mindig felvillantani. De bele kell nezni meg gazelvetel elott
is abba a   k u r v a   t u k o r b e.   Ha szerencsem van, akkor jol
merem fel a mogottem nyomulot. Talan azt is eszreveszem, hogy
nem figyel. Talan megsejtem, hogy ha leveszem a labam a gazrol,
akkor belemrongyol hatulrol. Azert mer tul gyorsan jon, tul kozel
van, vagy mert egy tetu, vagy marslako - tok mindegy.
Na ilyenkor el lehet morfondirozni arrol, hogy jelzek, nem jelzek,
vagy a 100-as tabla ellenere tovabb menekulok 140-el.


Mar reg elfelejthetnenk ezt a temat, de mindig akad aki csacska
kerdeseket tesz fel es nem erti, hogy meg egy egyszeru
gazelvetelhez is korultekintes szukseges.
--
Meszaros Geza
+ - RE: (sok) Capri (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>>Nagy dilemma elott allok: van egy elado Ford Capri, viszonylag
>> elfogadhato aron. Van kozottetek valaki aki ismeri ezt a tipust?
> En eletemben egy Caprival kotottem reszletesebb ismeretseget: egy foisk.
> tankortarsam vett egyet (meg kockalampast), aztan nem egesz egy ev alatt
> eladta. Pedig az apja Ford markakereskedo... Ez azert sokmindent elarul,
> nem?
Kedves Fogash kollega mit arul el rola? De komolyan es nem kotozkodes
miatt.
A Fordnal mar evek ota nem tamogatott termek...

> Konkretabban: fek+futomu soha nem volt rendben rajta, emiatt halal volt
> menni vele.
Hat arrol tenyleg remmeseket hallottam: a futomuvet ugy hangoltak,
hogy az elso golyalabon volt egy Y alaku melyedes. Ennek a melysege
adta meg a durva beallitast. Ha egy csattnal elment az elso
felfuggesztes, akkor majdhogynem lehetett dobni az egesz kasznit is.


Nagykekesi Arpad
+ - holanc tabla (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hejho!
>>kor alaku KRESZ tabla, de felbe van vagva es csak a felso fele van az
>oszlopokon. Sima fem szinu, semmi nincsen rajta, a Veszprem-Papa utvonalon
>tobb helyen is lattuk, neha egymagaban, neha mas tablakkal egy oszlopon,
HOLANC-tabla, de kozepen zsaneros, es amikor kell, kinyitjak, akkor
ervenyes, amugy nem szamit. A kamionokon u.igy van megoldva az ADR
narancssarga tablaja. Ha visz veszelyes anyagot, akkor kinyitja es sarga, ha
nem, akkor femszinu.<<

Koszi mindenkinek az infot! Akkor most mi is a szabal? Ha lehajtjak a
tablat, akkor kell, hogy legyen nalam holanc? Es a masik esetben: 90 utan
60-as tabla, trafi meg ott vadaszik. Mehetek 69-cel?
---
Tessek:  -nak sikerult MIME-t kuldeni. NEKEM MIERT
NEM????? Bruhahaa(sir! sir! de nem olvas!)

Udv joe
XM 2.1TD
http://condrix.freeweb.hu
ICQ:1530399
+ - 43, atiras, eredetv. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sokcsokit!

Fogash: akkor mindkettonknek igaza van. Bar asszem ezt mar mondtam
akkor is.

Mas. Mi az eljaras, ha csak motort (auto motorjat) vagy csak auto
karosszeriat akar az ember eredetvizsgalni / atiratni? Mi az
eredetvizsg. / atiras dija kiszabasanak alapja?

Tovabba mi az eljaras abban az esetben, ha olyan autot akar az ember
megvenni, amelynek valami szabalysertes folytan bevontak a papirjait?

Valaszt elore is koszi es

scsLLAT
*** IVICZ Laszlo        http://www.extra.hu/aczil
+ - swift cuccok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Van itt valaki, akit erdekelne egy par uj gyari swift cucc?

kodlampa szett (az uj tipusu, kor alaku, de wagonr-be / agilaba is ez 
valo. Kapcsolokkal, relevel, tartoval. 

Swift gyari feher index (komplett)

Uj hutomaszk (kromcsikos)

gyari fekbetet

fenyszoromoso

Arfekvesrol es egyebekrol emailben lehet erdeklodni.

udv
TLantos
Lantos, Tibor |  
ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - alvazszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [International]
>Es hogy hegeszted at azokat a kocsikat, ahol a
>j.e. ules mellett a feneklemezben van a szam (Ford), vagy ahol a j.e.
>rugotorony tetejen van (Fiat-Alfa)?
A Volvo 4xx-en a szelvedon keresztul latszik :-)

A'kos

--
Ákos Szalay, Architecture & Research, Sophos Anti-Virus
Real Business/CBI Growing Business Awards: Company of the Year
Email: , Tel: 01235 559933, Web: www.sophos.com
+ - RE: *** HIX AUTO *** #1369 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Rendes csattanas (ez volt az elso estem, meg is ilyedtem egy kicsit...), a
>Nissannak lognak a lampai, hutomaszk eltorve, a motorhazteto egy kicsit
>felgyurodve.
>A Clion a lokharito lakkozasan nemi karcok :-)

Hat azert en halat adok a Nissannak amikor 180-rol valamennyire fekezve
osszetortem egy gabonaval megrakott potkocsit es kifeszitve az ajtot
kiszallhattam belole. Ha valasztani kellene hogy melyikkel eljem vegig meg
egyszer az esetet, lehet hogy nem valasztanam a "nemi karcos" Cliot.

Utana eladtam roncsnak, megcsinaltak es kicsit serult autokent eladtak.
Mikor en vettem akkor 50e volt benne es kb 100e km-t mentem vele. Mikor
megvettek  80ekm korul volt benne allitjak az uj vevok. Hol jartek ezek
matematika orara? A serulesrol meg mit mondtak nekik, hat az meg egyszeruen
lelketlenseg. A teto berogyott az utkozestol. Az eleje szarra torve. Mindket
torony odebb menve. A huto felkenodve a motora, ami egyszeruen bebillent a
homlokfalra. Erdekesseg keppen lattam a motorhaztetot hullamosra serulni.
Meg lattam az energia elnyelo zonakat ahol girbe gorbe volt a karosszeria es
utana ujra szente hibatlan.

A szerencsem az volt, hogy volt valami vas eroditmeny a potkocsin ami eleg
alacsonyan volt, hogy megfogja a kocsit.

Masodszorra az igy "megreparalt" auto kizart hogy ugyanugy elviseljen egy
ilyen utkozest.

Legkozelebb egy Hummerral probalom ki, hogy ki a legeny en vagy a buzas
kocsi! :-)))

Feri
+ - humor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi !

Akar autos temanak is vehetjuk:

"Egy pofa belem jott hatulrol, mire kozoltem vele, hogy szaporodjon es
sokasodjon, bar nem ezekkel a szavakkal."
Woody Allen

Udv,
     Zotya
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1369 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> Rendes csattanas (ez volt az elso estem, meg is ilyedtem egy kicsit...), a
> Nissannak lognak a lampai, hutomaszk eltorve, a motorhazteto egy kicsit
> felgyurodve.
> A Clion a lokharito lakkozasan nemi karcok :-)
>
> A lokharito utkozes utan visszaugrott az eredeti helyzetebe, es a fenyezes
> sem pattant le rola...
En nem lennek abban biztos, hogy a muanyag alatti fem nem deformalodott.
Inkabb nezesd meg, mert ha neadjisten legkozelebb hasonlo szitu lesz,
mar nem fog vedeni.

Laci



--- --
        Visit our Internet site at http://www.reuters.com

Any views expressed in this message are those of  the  individual
sender,  except  where  the sender specifically states them to be
the views of Reuters Ltd.
+ - Suzuki uj aron? Motorfek feklampaval? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

ezt olvasom:

"....a Suzuki ara viszont alig esik, mert minden hulye uj
aran akarja eladni az oreg szemetet is."

Nem igy mukodik: az okos ember adja el, es a hulye
veszi meg uj aron!

En 1.5 eve vettem 2 eves 1.6-os Swiftet 1.37 mFt-ert.
Ez azert messze van az uj artol....De ha valaki most
megvenne tolem kozel uj aron, 'sten biz eladnam neki.


Krisztian,
(allati jo a cicad...)

nekem ugy remlik, senki sem mondta, hogy kotelezo lenne
a feklampaval villantani egyet minden gazelvetelnel.
Legfeljebb illik, ha a masik epp kozel ert barmilyen
oknal fogva. lehet, hogy elozni keszult? Lehet, hogy
az o fenekeben is nyomult valaki 3 meterre, es emiatt
nem lassult idoben ?

Ha nincs vonohorog es a hatulrol jovo egy ket tonnas
terepjaro lett volna raccsal az elejen, akkor is
felesleges luxus lett volna egy kis fekezes?
A karok akkor maskepp neztek volna ki....


Attila

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS