Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 368
Copyright (C) HIX
1999-04-29
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: atiras (mind)  31 sor     (cikkei)
2 torpanas - konkluzio (mind)  8 sor     (cikkei)
3 Re: *** HIX AUTO *** #367 (mind)  7 sor     (cikkei)
4 veteran vam (mind)  5 sor     (cikkei)
5 Valasz kompisp@grabo.hu-nak Samara temaban. (mind)  31 sor     (cikkei)
6 ABS (mind)  24 sor     (cikkei)
7 fordulatszammero utolag (mind)  11 sor     (cikkei)
8 Re: skoda rangat (#367) (mind)  13 sor     (cikkei)
9 Alku (mind)  8 sor     (cikkei)
10 Re: boti, 2107, magan ( 52 sor ) (mind)  6 sor     (cikkei)
11 Sa'p (mind)  40 sor     (cikkei)
12 Alku (mind)  8 sor     (cikkei)
13 lista (mind)  8 sor     (cikkei)
14 atiras (mind)  12 sor     (cikkei)
15 Message-ID: <372812F3.519874F1@uswest.net> (mind)  29 sor     (cikkei)
16 Off Road (mind)  5 sor     (cikkei)
17 re: LADAra alkudas (mind)  9 sor     (cikkei)
18 wartburg 1.3: 2 problema (mind)  39 sor     (cikkei)
19 wartburg4utem (mind)  22 sor     (cikkei)
20 Skoda rangat (mind)  8 sor     (cikkei)
21 kilometerora (mind)  16 sor     (cikkei)
22 rugo (mind)  27 sor     (cikkei)

+ - re: atiras (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Az elso meglepetes a biztositotarsasagnal ert. Tobbek kozott azert nem
irattam
>korabban at a kocsit, mivel - gondoltam en - akkor majd kevesebb
biztositast ke
>ll majd fizetni a megkezdett negyedevre. A regi gyakorlatnak
megfeleloen. Hat e
>z nem igy tortent. Ilyen-olyan indokokkal be kellett fizetnem az elmult
egyhavi
> dijat is ("MABISZ-dij"), noha a "kockazatviseles" csak a mai naptol, a
szerzod
>eskotes oraja es perce utan ervenyes.

A kovetkezo befizetesed egy kicsit kevesebb lessz, mert beszamitjak.
(Legalbbis a Hungaria)

>idos bacsiktol jo kocsit venni
Ezt en is tanusithatom:84000km 18 evesen. A piacra jartak vele :)

> leirhatom ha akarod, hogyan
>erdemes alkudni kocsira, egy oreg rokatol tanultam.

Engem is erdekel.

>Vagy szivatozok, vagy ket labbal harom pedalt nyomok.
Ezt a technikat mar lattam valakitol egy trabin. Bezzeg akkor meg csak a
technikusi elott...
Itt van a tettes ?!? 8-)

Fresi BaCSi
+ - torpanas - konkluzio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Skoda torpan hideg motornal.
Az en Escortom is torpan.
BigWhite Asconaja is torpan.
Konkluzio:
Azok a regebbi karbis autok, amik nem igy viselkednek
hidegen, azok lehet, hogy nincsenek jol beallitva. 
--
Meszaros Geza
+ - Re: *** HIX AUTO *** #367 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]

>leirhatom ha akarod, hogyan
>erdemes alkudni kocsira, egy oreg rokatol tanultam.
Tedd azt (en is akarok meg autot venni :-) )

A'kos
+ - veteran vam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Zaruba I
A veteran ill. a tobbi auto vamoltathatosagarol mindent megtudhatsz a
3/1999.(I.18.) KHVM-KO"M-PM egyuttes rendeletbol.
Udv :
           Kotro
+ - Valasz kompisp@grabo.hu-nak Samara temaban. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> KERDES
> A szamarahoz ertoket szeretnem meg kerdezni, hatha tud valaki segiteni.
> Hol vannak helyileg a szamaraban a belso levego keringeto ventillator elotet
> ellenallasai?
>
Az elotet ellenallasokat egy csavar fogja le a ventillator burkolatanak
bal oldalan. Az ellenallas ket huzalspiralbol all: az egyik ellenallasa
0,23 ohm, a masik 0,82 ohm.
Amikor a villamos motor ta'pa'ramkore'be mind a ket ellenallas be va
kapcsolva a ventillator 1. sebesse'ggel forog. 
Amikor a 0,23 ohm ellenallas van bekapcsolva 2. sebesse'ggel. 
Ha a villamos motor ellenallas nelkul kapcsoljuk be a ventillator
forgoresze maximalis sebesse'ggel - 4100 ford/perc - forog.

A hibas villamos motort ajanlatos ujjal kicserelni. Az egyetlen 
lehetseges javitas a kollektor lecsiszolasa. E celbol nem kell
leszerelni a motort. Eleg, ha leszereljuk a vizterelo lapot, a
villamos motor fedelet a kefetartoval egyutt. 

Ha ra'sza'nod magad a javitasra, jol kosd fel a felkotni valodat,
mert a ventilator-motor kiszerelese nem egyszeru, bar annak latszik.

A villamos motor adatai:
A lapatkerekkel megterhelt motor fordulatszama: 4100 ford/perc
Maximalis terhelhetosege a tengelyen: 0,216 N.m (0,022 kp.m)
Max. terhelesnel aramfelvetele: 14 A.

Remelem sikerult segitenem.

Udv.: S.Gy. akeb alias beka, akit nem a megfelelo idoben es helyen
csokoltak meg. Ezert nem lettem kiralyfi.
+ - ABS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
"A fekero az ABS eseten nem optimalis" - stb

A fekezesenel nem lehet erezni semmit sem a kormanyon, sem a kerekeken. Az
igaz viszont, hogy a fekpedal vibral és az egész szerkenytu berreg. Hogy
mennyit az a gyartmanytol fugg. Ford Skorpio, Volvo és a Mercedesek
kulonfele modelljeinel mindenesetre ninsc rugkapalas. Ez a ket dolog nincs
hatassal a tulajdonkeppeni fekezeshez, ezert irtam, hogy az ABS nem
erzekelheto a kormanyzason, mert a kerekek nem csusznak meg.
Az ABS-nel az optimalis fekero azt jelenti, hogy a fekpofa es a fektarcsa
kozti frikcio soha nem lesz akkora, hogy a  kerek leblokkoljon. A leblokkolt
kerek nem roviditi a fektavot, tehat nem elony. Ezert talaltak ki az ABS-t,
hogy ezt megakadalyozzak. Ha a kerek leblokkol, akkor az autot mar nem lehet
kormanyozni es a megolvadt gummin/jegen a kocsi addig csuszik, amig csak
akar.
A fektav az ut es a gummiabroncs minosegetol is fugg. Rosszminosegu gummi es
aszfaltozott ut a legrosszabb kombinacio nyaron. De ABS-el meg ebben az
esetben sem kell ovatosan fekezni. Az ABS legnagyobb elonye, hogy kiiktatja
az eletveszelyes panikfekezes kovetkezmenyeit.
Ugyanez vonatkozik a csuszos, jeges utra is. Es biztos a murvara is.
Ha az ABS rosszab lenne, mint a regi, konvencionalis fekrendszer, akkor nem
lenne sztandard sehol.
Szivelyes udvozlettel
Toth Imre
+ - fordulatszammero utolag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

haliho

arra gondoltam rakok a wartburgba egy fordulatszammerot, amilyen almatag
vagyok meg szetprogetem a morort :)

szoval aki mar szerelt be ilyet utolag tudna adni nehany tanacsot? hol?
mennyiert? milyet erdemes venni? Nekem szemely szerint a sima led-es volna a
legszimpatikusabb, es talan az a legolcsobb is.

minden otletet szivesn... de ezt mar tudjatok
vlad
+ - Re: skoda rangat (#367) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ha reggel olyan 15 fok folott van a homerseklet, akkor indul szivato
> nelkul, csak inditozas elott nehanyszor meg kell nyomkodnom a gazpedalt.

Magyarazzatok meg, az (a pillangoszelep nyitas nehanyszor allo motornal)
miert jo! Mert jo, az teny: amiota rajottem, hogy a Kadettban a kezikonyv
allitasaval ellentetben nincs hidegindito-berendezes, en is ezt csinalom,
es poccre indul.


  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - Alku (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

>kell, akkor szerintem 420-ert hozd el. leirhatom ha akarod, hogyan
>erdemes alkudni kocsira, egy oreg rokatol tanultam.

	  Ird! Szerintem sok embert erdekel! Udv:

							Nagyak
+ - Re: boti, 2107, magan ( 52 sor ) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>persze ez az allapotatol fugg, mindenesetre ha 470-et mondanak, es
>kell, akkor szerintem 420-ert hozd el. leirhatom ha akarod, hogyan
>erdemes alkudni kocsira, egy oreg rokatol tanultam.

Ird le legyszives. Ram ferne a tudas, eletem elso autojanak megvetelere
keszulok.
+ - Sa'p (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>z elso meglepetes a biztositotarsasagnal ert. Tobbek kozott azert nem
irattam
>orabban at a kocsit, mivel - gondoltam en - akkor majd kevesebb biztositast
ke
>l majd fizetni a megkezdett negyedevre. A regi gyakorlatnak megfeleloen.

Nem tudom milyen regen volt mas a gyakorlat, de a kotelezo biztinel
csak az adasvetel idopontja szamit. Ha 15.-e elott vetted a kocsit, akkor
azt a honapot mar neked kell fizetni, ha utana, akkor az elozo tulaj nyerte
meg a jogot a dijfizetesre.

>Kovetkezett a kovetkezo meglepetes. Kaptam meg egy csekket, amely fix
2500-rol
>szolt, ezt a csekket a rendorsegnek, a Teve utcaba cimezve kaptam meg, de
megka
>pta minden mas autot atiro szemely is. Ezt azota sem tudom, mi lehetett.

En kellokeppen felhaborodva meg is kerdeztem, hogy milyen ujabb sapot
vetett ki rank szeretett partunk es kormanyunk.

Ez a szemelyi lap dija.

Igen-Igen, ennyibe kerul az a kis sz@r 7x10 cm-es zold kartonpapir,
amit kicserelnek a forgalmiban.

A hulye autosok meg szo nelkul teszik be a koltsegvetesbe az ujabb
milliardokat.

Es ne felejtsd el az onkormanyzatnal bejelenteni az autovasarlast,
kulonben lemaradsz jovore a sulyadorol.

zoltan.houdek irta:
>leirhatom ha akarod, hogyan
>erdemes alkudni kocsira, egy oreg rokatol tanultam.

Ne kimelj minket, irjad.

************************************
    Ákos   
************************************
+ - Alku (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> kell, akkor szerintem 420-ert hozd el. leirhatom ha akarod, hogyan
> erdemes alkudni kocsira, egy oreg rokatol tanultam.

esetleg beirhatod ide, okulasnak (ha eladom mire  keszuljek, ha veszek
mit jatszak - hatha az illeto nem olvassa a HIX autot :-))
-- 
Udv:
Bunny
+ - lista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Moderator!

1999. aprilis 23. ota nem kapom a listat es nem tudom, hogy miert. Ebben
kerem a segitseget.

Koszonettel:

     Toth Bence
+ - atiras (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HI !

Az a 2500.- Ft. a január 1-e után érvényes átírási illeték.Ezt mindenkinek köte
lezően be kell fizetnie ha át szeretné iratni az autóját.( Állambácsi a költség
vetést szeretné egy kicsit rendbehozni ).A biztosítónál mindíg az adásvételi sz
erződésen szereplő dátumot veszik figyelembe és onnantól kell csengetni a kötel
ezőt ! Személy szewrint egyszer Én is így jártam.Mondta a nő , hogy ennyi + ann
yi.Baromira felheccelődve a szeme előtt átírtam az adásvételi dátumát.Meg se me
rt mukkanni.Megkérdeztem , hogy így már jó lesz..........?


SAMY
+ - Message-ID: <372812F3.519874F1@uswest.net> (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

From: Therock >
X-Mailer: Mozilla 4.5 [en] (Win98; I)
X-Accept-Language: en
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: hun.lists.hix.auto
Subject: AUTO FORSALE ADVICE
Content-Type: text/plain; charset=us-ascii
Content-Transfer-Encoding: 7bit
Lines: 14
Date: Thu, 29 Apr 1999 01:06:11 -0700
NNTP-Posting-Host: 209.181.224.176
X-Trace: news.uswest.net 925366018 209.181.224.176 (Thu, 29 Apr 1999 01:06:58 C
DT)
NNTP-Posting-Date: Thu, 29 Apr 1999 01:06:58 CDT
Organization: U S WEST Interprise

IF  you are looking to sale Your Car any time soon Online in a News
Group  or in a Local News Paper You need To  Email
me ASAP  I know of something that will increase your chances of selling
and that will help you sale your car with ease.
please contact me if you are interested.   im not trying to get your
email address or trying to put you in business!   all im
trying to do  is help you be the first person in your area to have this
so you may sale your car first it has help me and im sure it
will help you too.

email me if interested

Thank you
+ - Off Road (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Akit erdekel, a majus 21-23-i somogybabodi off road fesztival programja
fenn van a http://www.siofok.com/quattro/off-road lapon.

-- 
Gabor - mailto: - http://www.siofok.com/quattro
+ - re: LADAra alkudas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
>persze ez az allapotatol fugg, mindenesetre ha 470-et mondanak, es
>kell, akkor szerintem 420-ert hozd el. leirhatom ha akarod, hogyan
>erdemes alkudni kocsira, egy oreg rokatol tanultam.
>

Igen akarjuk! Remelem a tsz. nem tulzas.

andi
+ - wartburg 1.3: 2 problema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Wartburgosok!

1. problema:
Egy regi problemam a w1.3-ommal, hogy 4-ikben ha olyan 50-60 korul adok
gazt, es gyorsitok, akkor elkezd razni. A razas az egesz autot leginkabb
jobbra-balra, fel is le is himbalja. Ha kinyomom a kuplungot, akkor
nyugodtan fut tovabb. A kerekek ki vannak egyensulyozva, ilyen alacsony
sebessegnel amugy sem okoznanak problemat. Ez a rangatas olyan 80-90-nel
alabbhagy, es 130-150-nel sem jon elo.
Ha 3-asban kiporogetem rendesen, es 90-100-nal valtok, akkor sincs
"termeszetesen" semmi baj. 3-ikban is enyhen kijon a problema, ha 20-30
korul gyorsitok, de nem olyan erosen, mint 4-ikben.
En a nem egeszen centirozott kuplungtarcsara gyanakszok, ugyanis
feltengelyt mar csereltem benne, es a kerekek is rendszeresen vannak
egyensulyozva. Mar a regi valtot is kidobtam egyszer belole, de az sem
segitett, az "ujjal" is ugyanugy rangat. A differencialbol kijovo ket haz a
haromszogekkel is uj, kopas nincs rajtuk. Mas wartburgnal is talalkoztam
ezzel a problemaval M.o-on.
Tehat kerdes: Mi okozhatja a problemat?

2. problema:
A wartburgom belulrol leginkabb egy barackoslada hangjat adja, amint az
egesz kocsiszekreny rezeg, remeg menet kozben. Eddig M.o-on az osszes
wartburgban ezt tapasztaltam. Ha macskakore megy az ember vele, akkor be
lehet a fuleket fogni. Ha normalis uton megyek veluk, akkor a valtoban
minden csapagy hangjat meg lehet egyenkent kulonboztetni. Jobb fullel a
kerek meretet is meg lehet hatarozni... Magasabb sebessegnel (ennel a
tipusnal magas...) szinte csak fuldugoval erdemes kozlekedni.
Ezzel szemben itt a Nemeteknel ahany wartburgban ultem (1.3), azok mind
remelkul voltak "szigetelve", es macskakovon, ami itt keleten elegge
jellemzo szinte semmi hangot nem adnak. A valtocsapagyak hangjat sem lehet
hallani. 
Kerdes: Tudja valaki, hogy ez a kulonbseg miert van? Valamint mit is
lehetne vele csinalni, hogy a "magyar" wartburgban is megszunjon ez a
problema?

Udvozlettel:

Csaba
+ - wartburg4utem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egy cimet tudok:
Bp., XXII. Nagytetenyi ut 175. Hegyi Karoly és fia, Tel.:
227-7231.
Itt trabantokba epitenek sorozatban negyutemu suzuki alto
motorokat,
en is itt csinaltattam az enyemet, de wburgba is vallalnak, csak
nincs sorozatbeepitesi engedelyuk, mint a trabanthoz.
Mikor szervizen voltam a trabanttal, eppen akkor butykoltek egy suzuki
swift motort egy wb-ba.

Akocsi Attila irta: (O" is wburgos) 
"Ugy nez ki a dolog,hogy meg kiserleti
stadiumban van a szereles. A valtonal szukseges
meg egy kis modositas a prototipuson. A Hegyi Ur azt mondta,hogy ez kb. 2-3
het. Ha pedig ezt megoldottak, akkor johet
a sorozatos atalakitas. A motor szinten Suzuki ,a tulajnak kell az osszes
papirt elinteznie (a motor kintrol jon M.orszagba)
vampapirral egyutt. Az engedelyeztetes,az atirast,a vizsgaztatast a tulajnak
kell megoldani. Az ara 130.000 HUF+egyeb
koltseget (a felsoroltak) a tulaj allja."

Nem tudom meger-e ennyit...?
+ - Skoda rangat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok 

Koszi mindenkinek a temaban adott megnyugtato valaszokat.
Derengett valami, hogy ezzel kell elni, csak az automataszivatos kocsik utan
biztos 
elszoktam a human automatazastol.

ATIS
+ - kilometerora (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hi!

> Segitsegeteket kerem, valaki tud-e olyan helyet Budapesten, ahol LADA  kilome
te
> r orat javitanak,
ugy ertem szetbontjak es megjavitjak. Segitsegeteket elore is koszonom.

Muskovits Jozsef muszereszmester
1072 Bp Nagydiofa u. 9., 269-6749.
H-Cs 8.00-17.00,
P    8.00-14.00.
muszerjavitas, felujitas, szabalyozas.
spiralok keszitese, csereje, javitasa.
minden tipushoz.

z.
+ - rugo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

kerdesem, ujittatott-e mar valaki fel rugokat?
foleg, "nem egyforma" rugokat?

ez alatt azt ertem, hogy a jobb oldalon (ahol a tobb
a katyu az utakon..) a sarvedo legalabb 2-3 centivel
kozelebb volt a kerekhez, mint baloldalon. ezert
elvittem felujittatni a 4 rugot es a 4 telot. egyuttal
a rugok osszebb lettek nyomva, telok gyarinal kemenyebbek.
most ugyanugy log a jobbeleje, az "szepen ultetett" kinezetu,
a baloldal (csak elol) pedig a gyarinal alig van lejjebb.

kerdes: mondjuk a rugokovacs a ket elso rugot azonos meretre
nyomta ossze. de, ha anyagaban mar a jobboldali "faradtabb"
volt, akkor a felujitas utan is az maradt, vagy ezzel a 
kovacsolassal az anyagszerkezet "megujul"?

kerdesem oka: vegyek 2 vadi uj rugot, nyomassam ossze ugyanugy
es rakjam be, vagy inkabb most mar a torony felreheggesztesere
kell gyanakodnom?

sajna mindig is utaltam az anyag- es gyartastechnologia c. targyat,
es most nem tudom hogy mi tortenik egy "kovacsolas"kor, meg a 
rugokrol sem tudok semmit.

z.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS