Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 378
Copyright (C) HIX
1999-05-09
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Xsara (mind)  6 sor     (cikkei)
2 Re: Emlekek, Swift, Zastava-ba adalek, Skoda olajcsere (mind)  92 sor     (cikkei)
3 re: kutak es a visszajaro (mind)  16 sor     (cikkei)
4 E: VW Jetta 1.6 diesel (mind)  15 sor     (cikkei)
5 Re: akku (mind)  56 sor     (cikkei)
6 RDS (mind)  15 sor     (cikkei)
7 Re: Skoda leallas MELEGEN (mind)  12 sor     (cikkei)
8 Re: Trabi hajtomuolaj es benzinszuro, turbo (mind)  15 sor     (cikkei)
9 Re: Fojtatas :-) (mind)  46 sor     (cikkei)
10 M1A1 ABRAMS (mind)  10 sor     (cikkei)
11 Skoda (mind)  16 sor     (cikkei)
12 Olajcsere bejarataskor (mind)  16 sor     (cikkei)
13 Skoda csapagy, auto arak... (mind)  51 sor     (cikkei)
14 ?+4eves auto (mind)  27 sor     (cikkei)
15 Sziasztok, (mind)  6 sor     (cikkei)
16 Kompresszoros Lada (mind)  27 sor     (cikkei)

+ - Xsara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!
Volt itt valakinek nemreg problemaja Xsara olajfogyasztassal.
Felvenne velem a kapcsolatot? (ma lefoglaloztam egyet...)
Kosz:
-- 
Gabor - mailto: - http://www.siofok.com/quattro
+ - Re: Emlekek, Swift, Zastava-ba adalek, Skoda olajcsere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali mindenkinek!

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: skoda ( 21 sor )
>Idopont: Fri May  7 04:25:34 EDT 1999 AUTO #376
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
>.................. emlekek tolulnak elo bennem.
>Apamnak 1980-tol  91-ig egy Skoda 120-as autoja volt.
>Ez alatt az ido alatt cca 150 ezer kilometert autozott vele.
>Evente egyszer megmutatta egy a Skoda szervizbol maszekka
>valt szerelonek. Soha semmi tragikus kiadasa nem volt ra.
>Masfel millio kilometerrel a hata mogott a _seggen_ erezte a
>kocsik legkisebb jelzeset is. Nem hagyta lerohadni.
>Bensoseges kapcsolat volt kozte es a Skoda kozott.
>Kello tavolsagbol merte csak bevallani, hogy az 1200-es
>Zsiguli azert sokkal jobb volt. Azt tiz evig hajtotta gond nelkul.
>Mindig azt mondta, hogy a hasznalt auto a gazdagoknak valo.
>Sok penz kell hozza  :-)
>-
>Meszaros Geza

Koszonom, hogy leirtad!

Talan mirolunk is igy irnak majd fiaink, es majd mi is igy erezzuk az autot!
Csak nem biztos, hogy megeljuk a felmillio km-t.

>=======================================================
>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Re: Swift ( 25 sor )
>Idopont: Fri May  7 05:32:41 EDT 1999 AUTO #376
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
>Csak egy kis add-on a temahoz. Bocs ha egy kicsit off-topic.
>
>Annak idejen, amikor az elso Swiftek kigurultak Esztergombol, ha jol
>emlekszem 800 ezer korul volt az uj ara. Mit gondoltok a gyar mennyiert
>akarta adni? Kerek 500 ezerert!
>Csak ugye az allam-bacsi azt mondta, hogy akkor nem tudja olyan magasra
>huzni a tobbi tipus vedovamjat es akkor o nem jar olyan jol, megaztan
>nehogy mar mindenki uj autoval jarjon. (plane ami keveset fogyaszt es
>meg a benzinbol befolyo penz is csokken)
>
>Korabban nem ertettem hogy miert kerul csak 100 ezerrel kevesebbe az
>itthoni 5 ajtos Astra a kinti negyajtosnal. Ennyi kulonbseg csak az
>anyagkoltsegbol kijon. Hol van akkor a vamkulonbozet, az itthoni olcsobb
>anyagarbol es munkaerobol jovo kulonbseg? Valoszinuleg itt is allam a
>hunyo.
>


Latom mar masok elott is oszlik a kod!


>=======================================================
>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Zastava-ba merjek-e adalekot onteni? ( 7 sor )
>Idopont: Fri May  7 12:09:47 EDT 1999 AUTO #376
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
>Halika!
>
>     Azt hallotam, hogy nem minden autoba szabad adalekot onteni, mert
>megszorulhat a henger, ha hordosan vagy valahogy furcsan kopott meg. Ez
>allitolag tipustol fugg.
>
>Danidek


Vegre egy uj remhir !

Egyebkent hova es milyen adalekot tennel ?


Somi replyzte:
>>A Skodaban - ha nem general utan vagy - boven eleg ha 15 ezrenkent
>cserelsz.
>
>Furcsa velemenyed van. A manapsag megjeleno autoknak ajanljak az ilyen
>"hosszu" olajcsere pediodust.


Igen!
Mert elesedik a verseny es a gyartok egyre kevesebbet vannak tekintettel az
olajforgalmazok es a szervizek uzletere.
A legtobb mai olaj vidaman kibirja a 15 ezret (meg a Botond is) ha egyebkent
a motor allapota jo. Ha 2-3 ezer utan olaj helyett olajos korom van a
karterban, akkor inkabb 5 ezernel erdemes cserelni (bar annak a motornak mar
ugyis minegy).


Udv mindenkinek :Szu
+ - re: kutak es a visszajaro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>levele alapjan jutott eszembe az, hogy a Shellnel soha nincs apro! pl. 3997
>Ft-ert tankolsz, csak negyezerig adnak vissza, de nem csak ket-harom
>forintnal szoktak ezt megcsinalni. Egy idoben kedvenc Shell kutamon raalltam

Nemcsak ott. Regebben gyakran beugraltam egy-egy fagyiert menet kozben
kutakhoz. Szemrebbenes nelkul akartak elrakni azt az 1-5 forintot, amivel
eppen kijott kerek szamra. Szazegynehany forinthoz kepest egy kicsit
tulzasnak tartottam, a kozertben sem szokott az ember a penztarosnak jattot
adni (altalaban).
Raadasul a kozertben 115 forintos fagyi a kutnal pl. 158 Ft volt. Tavaly
tavasszal.
Tegnap bementem egy aral kuthoz, ugyanaz a fagyi 220 pengo :-oooo 40% lenne
az inflacio? Gondolom mar a kozertben sem buknak rajta, a termek egyebkent
magyar gyartmany, miert kell rajta(m) ennyit keresni??

andi
+ - E: VW Jetta 1.6 diesel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

VW Jetta 1.6D (I.) 1982-es

+ műszaki 2001 januárig
+ tökéletes, hibátlan, dinamikus motor
+ 5,5 l/100km fogyasztás
+ egyhónapos, garleveles akku
+ garanciális Pioneer hangszórók és rádióelőkészités
+ egyhónapos lengéscsillapitók
+ jó gumik , esztétikus belső

- korának megfelelő állapotú karosszéria

Irányár: 260.000 Ft
                                   Tel: 30/940-49-19
 CALL NOW ! :-)
+ - Re: akku (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

Bar az eredeti kerdestol messze vezet, de eszembe jutott:

> A toltottsegi fokkal valtozik az elektrolit
> fajsulya is es a fagyaspontja is. Ha lefagy megrepednek a 
cellak.
> KO.

Igaz. Am amint csokken a homerseklet, nem a viz-kensav oldat 
fagy meg, hanem a viz, azaz a maradek viz-kensav keverek 
kensavban dusabb lesz, aminek viszont csokken a 
fagyaspontja... Masreszt ugy emlekszem, a megjeleno vizjeg 
nem egy tombben hanem kristalytuk alakjaban van jelen. E ket 
hatas miatt igen-igen nagy hidegnek kell lennie, hogy egy 
autoakkumulatort a fagy szetfeszitsen...

> tobb 100-1000A is lehet!. Ez a kisutes a Te indulasod, illetve 
az
> auto oninditoja.

Igaz, de azert az 1000 nagysagrend inkabb teherautokra es 
munkagepekre jellemzo (igaz, ott nem 12 V-on), mint 
szemelyautok eseten...

> Telen a dolog meg rosszabb, mert a vegyi folyamatok 
lelassulnak a
> hideg akkumulatorban, no a belsoellenallasa, igy a C-bol lesz 
C/2
> v. C/4!. Ezt is megerezheted. 2.4V/cella folotti feszultsegnel 
az
> akkuban megindul az intenziv hofejlodes, melegszik, 
elhajlanak a
> lemezek, a gazfejlodestol levalik a massza, cellazarlat, KO.

Eros hidegben, regebben inditott kocsi esetere szoktak 
javasolni inditozas elott a fenyszorok nehany masodperces 
bekapcsolasat. Ez az aramfelvetel kisse javitja az 
akkumulatorok belso viszonyait, kisse javulnak az inditasi 
eselyek... :-)

> Talan segithet rajtad az AKKUVIT is. Allitolag jo, de egy 
akkuba
> elete soran egyszer toltheto.

Nekem rosszak ezzel a tapasztalataim. Lehet ettol meg jo 
szer -- nalam egy aksi elettartama ennek toltese utan majdnem 
megfelezodott :-(( Nem tudom, ettol-e...



--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly

http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay
+ - RDS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tudna valaki felvilagositast adni az RDS rendszeru 
radioadasokrol? Annyit tudok, hogy a Radio Data System 
roviditese, es adatokat (pl. az allomas nevet) is tud 
sugarozni az ezt venni kepes radiok reszere. Ha jol tudom, 
sugarozhato, hogy a hallott musor milyen tipusu (PTY). Ha 
jol tudom, az ado at tud allitani masik frekvenciara, ha 
ott erosebb az adott allomas jele.

Kerem, a tema szakavatottja oktasson ki bennunket.


Koszi:


Bekes Peter
+ - Re: Skoda leallas MELEGEN (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!


> Apropo. egyesek szerint traktorhangja van a Skodamnak, es nagyon hangos. A
> szerelo szerint egy hajtokarcsapagyat kell kicserelni, attol majd megjavul,
> ezt csinalja most. Szerintetek is ez az oka?

Vagy dugattyucsapszeg.

Udv,

Istvan
+ - Re: Trabi hajtomuolaj es benzinszuro, turbo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!


> Kerdes: a Trabi porlasztoja miert nem erzekeny a koszolodasra?
> Benzinszuro sehol, 1973 ota nyuvi a csalad a Trabantokat,
> de ilyen gond meg nem volt.

1. Mert olyan egyszeru az egesz, mint egy golyoscsap. Szinte semmi mutyur nincs
benne.
2. A tuszelep igenis erzekeny, idonkent fennakad.
3. Szuro is van benne, a benzintank aljan egy szurke kupak fogsagaban.:)

Szia,

Istvan
+ - Re: Fojtatas :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

Kossz a cikket, erdeklodve olvastam...

> (Sajnos
> a mechanikus feltoltonel pont a geometria a lenyeg amit igy szoval elmondani 
nem
> lehet. Ezt abran kene latni. ha van valaki aki tud olyan helyet a
> weben ahova fel lehetne tenni ezeket az abrakat, akkor 1-2 heten
> belul en bescannelnem es elkuldenem. Abrak nelkul nam is igazan
> kezdenek bele a reszletes mukodesi magyarazatba, mert igy nem
> ertheto, de ha el tudom kuldeni akkor ezt bepotolom)

Mint korabban emlitettem, a Sulink honlapjara (http://www.fay-
bp.sulinet.hu) kitettem az elogyujtassal illetve a negyelektrodas 
gyertyakkal kapcsolatos irasod melle a turbokkal kapcsolatos 
sikkedet is... A fomenu olvasnivalok pontja alatt... 
(http://www.fay-bp.sulinet.hu/turbo.html) Mivel WEB-en cikk 
nem az igazi kep nelkul :-) tettem melle azt is... Amint latom, a 
talalt kep az eredeti irasodban emlitett ketlapatos turbo mellett 
eppen a roots-fuvo elvet, vazlatat mutatja be... Tehat ad1) akit a 
kialakitas _vazlata_ erdekel, keresse fel a kerdeses helyet ad2) 
ha klasszabb kepet talalsz, kiteszem azt is... (Ja, a forrasban --
 restellem, de a kep forrasa a kerdeses cikkben meg nem 
szerepel, nincs korrektul megjelolve, hetfon ezt is potolom! :-() 
szoval a kep forrasaul szolgalo konyvben szerepelet egy 
nagyon izgato :-) kep nezeti-metszeti allasban mutat egy 
lapatos turbot (Bocs, lehet, nem szakszeru a megnevezes...) A 
kep azonban sajnos olyan ocska, hogy meg a papiron sem 
elvezheto, hat meg ha beszkennelem... Esetleg aki tud ilyet, 
szivesen kitennem, hogy ne csak tartalmas (powered by 
Walter :-) de tetszetos is legyen a kerdeses iras...

Viszont szarnylapatos tolto, Ro-tolto, G-tolto rajzat nem 
talaltam... Aki ilyet be tudna szkennelni es eljuttatni, 
megkoszonnem... Hasonloan: ha hozzajutnek Comprex-feltolto 
rajzhoz, lehetne arrol is irast kitenni... (Hetfon utananezek, 
mert mintha remlene valami, bar igazabol azt sem tudom, szik-
e vagy isszak a Comprex-feltoltot :-)))))


--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly

http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay
+ - M1A1 ABRAMS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Utananeztem, csak gazturbinas valtozat letezik.
Ha valakit erdekel boveben errol a tankrol nemi adat(meg meg sok masrol az
amcsi arzenalbol) akkor 
azoknak ajanlom a kovetkezo linket:

http://www.cpmurray.army.mil/fo-m1spc.html

Udv!
Kovacs Gyorgy
86 2nd.gen. RX-7
+ - Skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

"Aladar irta:
>"A jelenseg akkor jon amikor 4-esben kb. 80-rol egy
kover gazzal elozni akarok orszaguton s addig tart amig ki nem nyit a
masodik torok a karburatoron. "

Ezt honnan tudod, marmint azt, hogy mikor nyit ki a masodik torok?"

Honnan? Hat eleg egyszeru, megvaltozik az auto jellege. :-) Elkezd
huzni, valahogy megindul es a hangja is megvaltozik. Ezt tisztan lehet
erezni a Skodrikban. Szerintem ilyenkor kb. 20-30%-al no a teljesitmeny,
ez erezheto. Egyebkent tudja valaki, hogy pontosan mennyivel no a
teljesitmeny es azt, hogy ilyenkor mennyit porog a moci?

Udv. Aladar
+ - Olajcsere bejarataskor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Szerintem nem art 5000 km-nel lecserelni az olajat, bar valoszinuleg a gyari
olaj is kibirna az eloirt csereig, de gyakorlati tapasztalataim ( Opel, VW,
Skoda ) alapjan a gyari olaj nem szokott valami extra jo minosegu lenni es
gondolva a GTI tipusbol nem valoszinu, hogy a bejaratas utan ( elso par ezer
km ) nem akarod egy kicsit jobban megkergetni, kiatozni a tehetseget egy
kicsit. Ehhez szerintem nem art a gyarinal jobb minosegu olajat hasznalni -
hosszabb tavon biztosan meghalalja.
Az Ecotec 1.6 Opel Astramnal ( bar szemelyesen ismert a szerviz vezeto )
kimondottan kertek a szerviz meglatogatasara 5000-nel egy olajcserere.
Etto fuggetlenul elotte is es utanna is minden bejaratos kocsimnal
lecsereltem az olajat az elejen. ( Seat Cordoba 1.8 16V GTI, Opel Astra, WV
Transporter TDI, Skoda Felicia 1.6 ) - egyszer sem bantam meg

Andras
+ - Skoda csapagy, auto arak... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 [Hungary]:

 HA> A kocsit meg kb 3-4 honapig akarom megtartani, ennyi ido alatt kb 3-4000
 HA> Km lesz beleautozva, utana eladom.  Egy masik szerelo is azt mondta, hogy 
 HA> komplett fotengely, dugattyu, hajtokar + egyebek csere kellene, o ezt 50K 
 HA> FT-bol ki is hozza. Na, ezt en nem vallalom. Annyit amugy sem hozna
 HA> a kocsi, amennyit rakoltenek igy, tehat marad a kisebb munka. A
 HA> szerelomben meg megbizom, keleti autokban eleg profi ember. A javitas csak
 HA> azert kell, hogy a kb. augusztusban bekovetkezo autovasarlasig kibirja a
 HA> Skoda. Amugy eddig a jelenlegi javitas nelkul a kocsira haromnegyed ev
 HA> alatt 120K Ft korul koltottem javitasra, ennyi ideje van nalam. Pl. azert 
 HA> is akarom eladni, mert mindig rossz rajta valami. Viszont meg soha sem
 HA> hagyott ott utkozben (lekopogom gyorsan).

Hmmm....  Csak egy kerdes:   azt  a  "manovert"  majd elmeseled a leendo
vevodnek is?  Vagy nem szolsz, lyukadjon ki  nala  a  blokk  oldala,  es
termeszetesen  Te  semmifele  szavatossagot  nem  vallalsz  a tudott, de
elhallgatott hibaval eladott kocsidert. Nem igazan etikus.
Egyebkent:  az egy darab hajtokarcsapagy csere utan valoszinuleg nem fog
3-4000-et elmenni a motor. Ebben remenykedem, ezek utan... 8-(((

> ==================================================================

 [Hungary]

 HA> Nehany gondolatot leirnek a magyar gepjarmupark allapota, es az allambacsi
 HA> hozzaallasa kozotti osszefuggesekrol. Lehet hogy nehany kerdes koltoi
 HA> marad,
 HA> de talan Ti is ezt latjatok...

[...]

Teljes mertekben  egyetertek  az  irasoddal.   Illetve kiegeszitenem egy
kerdessel:
 A tegnapi hiradoban volt rola szo:  elraboltak Orban Viktor felesegenek
 _szolgalati_ kocsijat.  Hogy is  van  ez?   Orbanne  is  valami  allami
 funkcionarius,  akinek jar a szolgalati kocsi, vagy csak mint csaladtag
 kapott egyet?   A  gyerek  is,  akit  a  papa, hivatalos latogatasokra,
 allami  penzen  magavalhord?   Hadd  tanuljon  az  a  gyerek  egy   kis
 nepotizmust...
 Es meg a  miniszterelnoki  fizetes  melle  koltsegterites is kapnak, ha
 valahova utazni kel, meg ruhat kell venni?  Na  ezert  kell  az  arakat
 magasan, a fizeteseket meg alacsonyan tartani.

(bocsi,  tudom,  ma jo demagognak tuntem, meg ez utobbi nem is annyira a
topic temaja, de nem tudtam visszatartani)

--
Hali                                                SaGa
  , 
  SANDOR Gabor, A Magyar TeamOS/2 tagja
+ - ?+4eves auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 irta
„…istenigazabol "beallitstak" a szijat. Persze ilyenkor a fogazat lejon rola…”
Szerintem csak abban az esetben, ha tul laza, s meg tud forogni.
„…valamint a kerekeket is megeszi, es a csapagyaknak sem hasznal, foleg a vizpu
mpaenak nem...”
Milyen autod is van? Tudtommal a W1.3-ban EKszij hajtja a vizpumpat. Ha nalad n
em igy van, bocs.
Mas.
Bocs, csak most reagalok, mert el voltam havazva. Kerdezte valaki, mikeppen tud
 4 evnel oregebb autot behozni kulfoldrol. Valasz: sajnos sehogy. Nincs ra hiva
talos lehetoseg. :) Masik az oreg autok. (ha jol tudom 25 ev) Elmeletileg van l
ehetoseg, de ehhez is kell valamely szakhatosag engedelye, amit akkor adnak meg
, ha mar belfoldon van az auto. De, mi van akkor ha nem adjak meg ra az engedel
yt? (Ha kell utana nezek)

A turbofeltolto leiras nagyon profi (az elozo is) es ertheto volt. Koszi.

Atti_S



 Kovács Attila

___________________________________________________________________
[NEXUS - ingyenes email & honlap mindenkinek - http://www.nexus.hu]
+ - Sziasztok, (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egy autot szeretnek hozni az USA-bol, az auto mar megvan, csak haza 
kellene hozni - termeszetesen hajoval. Ha van valaki a vonalban
akinek ebben tapasztalata van, az kerem irjon egy rovidket.

Elore is koszonom,
Csaba
+ - Kompresszoros Lada (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi,

Fresi BaCSi kerdezte:
>
>u.i.: Gondolkozott mar valaki az injektor es Lada hazassagon???
>

Ezen meg nem gondolkoztam, de a kompresszoros lada-t mar meg is csinaltak.
Megprobalok utananezni a dolognak, mert az egyik ismerosom csinalta meg x100
evvel ezelott. 5-6 eve erdeklodtem a dolog utan, es azt mondta, hogy egy
Lada-ra kifejlesztett kompresszor (ezek szerint letezik ilyen) kb 700ezer
Forint lett volna akkoriban. Sajnos csak Angliabol lehetett volna
beszerezni. A jelentosen megnovekedo terhelesbol kovetkezik, hogy a motor
elettartama nagyon lerovidul tole. Azt hiszem az ismerosomnek a vizpumpa
adta meg magat eloszor nehany Km alatt. Azt mondta, hogy nem tul egeszseges
ez a dolog, mert a Lada motort nem igazan lehet felkesziteni erre a
terhelesre.

Ha erdekel benneteket, akkor utanakerdezek. Bar nem hiszem, hogy barmilyen
irasos emlek lenne a dologrol az egyik magyar Rally-s konyvet kiveve. De az
sem tartalmaz muszaki parametereket. A konyvet valamikor a nyolcvanas
evekben adtak ki es kompresszoros lada cimmel volt benne egy fejezet errol.
Az egesz konyv a rally akkori nagyjairol szolt. Azert megprobalok
utanajarni, ha erdekel benneteket a dolog.

Udv:
Dani

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS