Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 80
Copyright (C) HIX
1998-07-06
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Legkondi szerviv. (mind)  14 sor     (cikkei)
2 Re: #79 (mind)  20 sor     (cikkei)
3 Re: Erdely (mind)  47 sor     (cikkei)
4 szia mindenkinek Help!!!! (mind)  30 sor     (cikkei)
5 vegyes (mind)  66 sor     (cikkei)
6 Fordulatszammero - utolag (mind)  7 sor     (cikkei)
7 Korrekt (mind)  56 sor     (cikkei)
8 Hummer (mind)  13 sor     (cikkei)
9 > ===================================================== (mind)  18 sor     (cikkei)
10 Akkumulator toltes es Astra veszvillogo es egyebek (mind)  63 sor     (cikkei)
11 Izzok elettartama (mind)  16 sor     (cikkei)
12 tompitott/alkohol/kocsik kozul kilepo ember (mind)  39 sor     (cikkei)
13 "Magamra hajtott" biztonsagi ov (mind)  20 sor     (cikkei)

+ - Legkondi szerviv. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Segitsegre lenne szuksegem. Egyik ismerosomnek kisebb gondja akadtak a
legkondijaval, es kene valami cim ahol ezek javitjak. Nagyon megkoszonnem ha
tudnatok mondani a dunantulon, persze budapesti cim is jo. Ha lehet akkor
magan mailben (is) kuldjetek.

Meg egy dolog, ha valakit erdekelne (marmint megvetelre) egy Ford Escort
MKII RS2000- es auto az jelentkezzen, es vissza hivom. Az alabbi cimen meg
is lehet nezni.

Koszi: Ocsi
e-mail: 
http://members.tripod.com/~RS2000/ford.html (ugyelj a nagybetukre!!)
+ - Re: #79 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Befellegzett a robogos vaganyoknak... ( 30 sor )

>Ugy tunik, befellegzett az onfeledten majomkodo robogos tahoknak.
>Legalabb is a jogginghoz, es a "laza" oltozekhez mar nem olyan laza viselet
>lesz

Tenyleg jo volna, ha megfekeznek oket. En is latok ilyanokat neha. A
fekvorendorot uugratonak hasznaljak. Most erre mit lehet mondani.
De nem is az lesz a gond csak, hogy menetkozben viselni kell, hanem az,
hogy amikor allnak, hova teszik. Ha csak ugy otthagyjak a kormanyon, akkkor
ellopjak. Ha viszel egy kis lancot, es hozzalancolod, akkor az nagyon
idetlenul nez ki...


>az egyiranyu utcakban a forgalommal szembejovo robogosokkal naponta
>talalkoztam.
hehe, gallytoro racs + pancelzat?  (bocsi)
+ - Re: Erdely (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az Erdellyel kapcsolatos autos szokasokhoz:

Tavaly es tavaly elott a nyari szabadsagot Erdelyben toltottuk.
Az elso elutazas elott ismerosomeimtol en is erdeklodtem, mire 
szamithatok. A ketszeri leutazas tapasztalatabol a kovetkezoket
tudom mondani (az utvonal Nagyvarad-Szekelyudvarhely, majd ott
kirandulasok, az auto R5, Five, 1.4 kat):
- Nagyon keves a jo ut, bar eleg nagy iramban javitjak az utakat. 
De a javitas soran azt tapasztaltuk, hogy ugyanazt az utat
aszfaltozzak le tobbszor (pl. 1-es ut, Kiralyhago kornyeke), e miatt
az ut nehol a padka folott van 10-15 cm-el.
- Az aszfaltozott utak minosege a rossz es a nagyon rossz kozott
valtozik.
-  A javitast sok helyen ugy vegzik, hogy felmarnak ugy 1*1.5m-es
reszt, majd sokkal kesobben kezdik foltozni. Ezert barhol elofordul,
hogy hirtelen foltokban felmart az ut.
- A javitast sokszor elintezik a lyukakba szort murvaval (semmi koto
anyag!)
- A terkeprol nem lehet megitelni az ut minoseget, csak legjobb
esetben a fontossagat. (A ketto kozott nincs korrelacio! Pl. Parajd 
es Gyergyo kozotti szakasz nagyon fontos, de pocsek, nehol a 20-
30-as tempo is gyors.)
- Ez fontos: Nagyon sok a szeker, ejjel semmi vilagitast nem tesznek
ki. A biciklisek hasonlo keppen kivilagitatlanok.  Sok auto is varosi
lampaval megy a falvak kozott. (Nem csak a falvakban!) Ezert mi 
este, ha nem volt muszaj nem mentunk kocsival.
- A nem pormentesitett utszakaszok eso utan nehol jarhatatlanok.
Mashol a fold utak 5-10cm meretu kovekkel vannak boritva.
- A jobb utakon is lehet talakozni elhagyott, 10-20 cm meretu
kovekkel. (Nekunk a kipuffogocsovet kellett cserelnunk, mert a
kocsi valahol felult - pedig nem igazan alacsony - es egy helyen
kilyukadt, majd mashol elrepedt.)
- Olommentes benzint nem lehet mindenhol kapni. (Volt, hogy a 4. 
benzinkutnal sikerult vennunk benzint.) A benzin ellatas az egy ev
alatt javult, de igy is lehetnek problemak.
- A szakadt Daciasok szaguldoznak a rossz utakon

Egyeb szempontbol rosszat nem lehet mondani rajuk, de meg 
egyszer sajat kocsival nem akarok kimenni.

Talan nem voltam tul riaszto, udv: Laci

P.S. Talan majd egyszer irok az R5-os tapasztalatokrol...Szerettem 
azt az autot.
Most egy Alfa 145 1.6 TS-t e'lvezek.
+ - szia mindenkinek Help!!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Én még csak most azaz egy par napja kezdtem el olvasni ezt a levelezo
listat es nekem nagyon tetszik. Ezuton szeretnek egy kerdessel fordulni
hozzatok.

Szoval van egy SKODA FELICIA LX MPI 1.3-as autonk mar mint a csaladnak es
nem igazan vagyunk megelegedve a fogyasztassal.
Ez ugy tortent hogy az elso 1500-as szervizig minden rendben volt kb a
gyari ertekeket fogyasztotta. Ez azt jelenti hogy /varosban 6.8-at,
orszaguton 90-nel 6, orszaguton 120-nal pedig 6.2-6.3 liter/ 95-os
olommentes benzint fogyasztott.
Ezután vagyis az 1500-as szerviz utan kezdodott a tobblet fogyasztas.
Szoval ezutan / varosban 9, orszaguton 90-nel 7-7.3, orszaguton 120-nal
pedig 7.6-7.8 litert eszik/  
Bar az autot nem szoktuk porgetni a zold tartomanya 2000-3500-as fordulat
kozott van es mi mindig 2000-2500 kozott jartunk neha be szoktuk kapcsolni
a magnot is.
Ezutan elvittuk a jatganyt fogyasztas allitasra es ott azt mondtak hogy
minden rendben kivetel az hogy jobban kellene porgetnunk az autot mert azt
mondjak hogy sok a lerakodott koksz es kosz a kipufogo rendszerben.
Nem tudom ebbol mi az igazsag.
Masik nagy problema az hogy ha elveszem a labam a gazrol akkor elkezd az
auto egy kicsit rangatni ez nem tudom mitol lehet .
Otleteket szivessen fogadom a kovetkezo e-mail cimen: 
vagy barmilyen tesztetek van szivessen fogadom. elore is koszonom a
segitseget.


		udv: CSABA
+ - vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >1. ha az utasom nincs bekotve akkor kit buntetnek meg engem vagy ot?
> a vezetot.

Lehet hogy rosszul tudom, de allitolag egy viszonylag fiatal jogszab. szerint a
z
utast.Kene egy jogasz a hixre, nem?            :)

> >2. ha szabalyosan haladok egy uton es kiugrik elem egy gyalogos (parkolo
> >autok kozul peldaul) es en elutom akkor ugye felmentenek az ugyben
> >hiszen vetlen voltam (hiszen szabalyosan haladtam).

A szabalyos haladas az ut es latasi viszonyoknak megfelelo sebesseget, kove
tesi tavolsagot jelent. Ja es olyan sebessegmegvalasztast, hogy a felbukkano
akadalyokat ki tudjuk kerulni, vagy elottuk megallni. Ilyen a labda utan jon a
gyerek, a vadveszely, stb. Persze ha roman kommandosok ugranak eled, vagy
Mike Powell 9 meterrel az ut szeletol , az mas. Egyebkent viszont csak annyi
mentseged lehet (HA jok a gumik, a fekek, es az odaillo sebesseggel mentel),
hogy fektavolsagon belul lepett eled. Silany vigasz...
Hasonlo eset a rafutasos balesetekhez. Akarmi tortent, mindig a hatso a hunyo.

> >     nem padlogazzal de viszonylag gyorsan erjunk el olyan allapotot ahol,
> >     es most jon a meglepetes, kettesevel lehet valtani. Pl. 1-bol, 3-ba es
> >     utana 5-be vagy 2-bol 4-be. Van valami epeszu hattere ennek a

Ilyent en is szoktam csinalni. A Ford (sierra 1.6) szepen gurul 50nel 5-ben.
Elindulok, 2-3-5 azert az 1-2 kmh gyorsitasert felesleges a 4.

> Javitsatok ki, ha rosszul gondolom. Befecskendezos autonak szerintem
> adhatsz padlogazt, abba nem fog felesleges benzin beleomleni.
> Az otlet nem is lenne rossz, de van egy hatranya. A mogotted jovo
> elobbutobb benez a hatso ablakon. Mert nem szep dolog az, hogy egyszer mesz
> rendesen(1-ban, vagy 2-ben), aztan hirtelen pedig oregurasan cammogsz(5-ben).
> Mellesleg lehet, hogy sporolsz a benzinnel, de jobban kopik a kuplung.

Mar miert kopna jobban? Sot, megsporolsz 1-2 valtast, -->kevesbe kopik.

> Az egyik megoldas:  motor leall,  a  lendkereket  egy  automata  kuplung
> levalasztja  a fotengelyrol, es az forog tovabb.  Amikor a sofor hozzaer
> a gazhoz, az automatika  visszakapcsolja  a  lendkereket a motorra es az
> berantja, az onidnito helyett.  Hatranya:  bonyolult masodik kuolung  es
> nagy tomegu lendkerek kell...

Viszont a franciak (Citroen, ki mas) a lendkerekbe belenyomorgattak ageneratort
 es
az oninditot. Igy van tomege, nincs helyigenye, ....

Es meg egyszer a frontalis utkozesekrol. 2 azonos tomegu auto szembe
egymassal. Mozgasi energiajuk darabonkent 1/2m*v2, vagyis a tomeg
fele szorozva a seb. negyzetevel. Mivel tomeguk es sebesseguk is
azonos, az altaluk hordozott energia is ugyanakkora. Ha ez a 2 mozg.
energia eppen ellentetes iranyba hat (marpedig igy hat), akkor eppen
kioltjak egymast. "A" kocsi energiajat "B" kocsi energiaja emeszti fel.
Az energia a karosszeriak deformacios munkajava, majd hove alakul.
Tehat egy kocsiban 1/2m*v2 nagysagu energiat vesznek fel a gorbulo
lemezek. A gorbules bekovetkezhet egy a kocsi energiatartalmaval
azonos nagysagu ellentetes hatas miatt (szembol azonos tomeg,
ugyanolyan sebesseggel), vagy egy olyan szilard tamasszal amelynek
allapota egy 1/2m*v2 energia-dozis elnyelesekor nem valtozik
szamottevo modon.(betonfal)
Ha a tomeguk, es/vagy sebesseguk eltero, akkor marad nemi seb.,
azaz nem all meg a ket roncs egy helyben, hanem valamennyit mozog.
(mellesleg kozepiskolai fizika tananyag, erdemes lenne elokotorni a
tankonyveket...)

Jo morfondirozast hozza.
Fogash
+ - Fordulatszammero - utolag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Valaki irta par szammal ezelott, hogy van egy ceg, akik foglalkoznak 
digitalis meromuszer (engem fordulatszammero erdekelne) utolagos 
beepitesevel. Melyik ez a ceg, es tudjatok a telefonszamot is?

Koszi,

Viktor
+ - Korrekt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Motorizalt Nemzedek!
     
     
     >>agitas ugy durvan 0,07 l/100km-be kerul. Azaz evente ugy 250 lityi,
     >>      ez nalam kb. 5-6 tank. Valoban csak budositessel tudom a
     >> biztonsagomat     javitani?
     >
     >Nem tom, de nekem csak 28 lityi jott ki az altalad kozolt adatokbol, 
     >40e km-re... (400*0.07)
     
     Elnezest! Itt tenyleg rendesen melle nyultam. Tehat 25 liter es 
     0,5-0,6. A budos marad. Sajnos :-(
     
     A kalkulacio ugyis feluletes. Pl. esti vezetes, a kortek "oraberben"
     dolgoznak es nem kilometerpenzt kapnak stb.
      Megegyszer elnezest.
     
     Mas.
     
     >A felvett teljesitmeny (azt kell szamolni) kozel sem azonos a 
     >leadottal.
     
     Igen. Mint irtam  kapcsolastechnika fuggo.
     
     >Egy autoradio amikor 140  wattot  ad  le a hangszorokon (ilyen 
     >szerintem csak a meseben,
     
     Van valami Q(?)-osztalyu megoldas ahol peakben tenyleg 35-40W
     lejon, de kizarolag csucsban es rovid ideig. Tudtommal sokan be is 
     epitik es mivel a modernebb radiok negy hangszorot etetnek...
     
     >fuldugoval vezet, amire en  legszivesbben par lovessel reagalnek, 
     >valami aknavetobol) 
     
     En is furcsallom, hogy a handy-vel kapcsolatban hamar lep a 
     torvenykezes, az autos HiFi (?) -t illetoen tudtommal semmi
     megkotes nincs. Ha meg lone az ember akkor leereszkedne a tisztelt
     "zeneszereto" autostarts szintjere. 
     
     Ja, az autobeneonozashoz mit szoltok? Tuti dolog amikor este a Koruton
     oson valaki vakito kekkel bekeretezett rendszammal.
     
     >140wattos  teljesitmenyfelvetel  egy  komolyabb  autos  hifiben, 
     >esetleg CD changerrel  megspekelve,  meg   teljesen   lehalkitott   
     >allapotban  is elkepzelheto.
     
     Ez egy kicsit vadnak tunik. Konkret modell?
     
     Mas.
     
     Az elsokerekmeghajtas akkor is elonyos ha valami saros lukbol
     kell valakiknek kitolni az autot :-)) Hatrany viszont, hogy a 
     nyestek szeretik megtamadni a porfogo gumimandzsettakat.
     
     
     Sarlos
+ - Hummer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bizonyara legtobb AUTO olvaso ismeri az obolhaboruban feltunt HUMMER 
gepkocsit. Legalabb hirbol.
Engem nagyon izgat, hiszen a kevesbol, amit hallottam rola, nagyon 
erdekes dolgok derulnek ki.
Szivesen vennem, ha valaki, aki tud rola muszaki adatokat, irna a 
Hummerrol, a benne alkalmazott muszaki megoldasokrol.
Koszonom!

B.

    email:				homepage:
		        http://vega.unitbv.ro/~nemethb6/
	
+ - > ===================================================== (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Erdely ( 8 sor )
> 
> A jovo heten keszulok Erdelybe harom hetre kocsival. Aki ismeri az ottani
> autos szokasokat, vagy tippeket tud adni, az legyszi irjon!

Ha lampaznak a szembe jovok, (es nem hosszu fennyel mesz) akkor 
valoszinuleg rendor van kiallva, esetleg radaroznak.

Jobb, ha lassan mesz, mert az utak rettenetes allapotban vannak, es a 
kovetesi tavolsagot nemigen tartjak be...

Fel kell keszulni arra, hogy a leterni keszulo nem, vagy csak az utolso 
pillanatban gyujtja fel a kanyarjelzot..

Remelem, segithettem.

Jo utat!
+ - Akkumulator toltes es Astra veszvillogo es egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Nagyjabol azonosakat irtunk az akku toltesrol.
Jol kiegeszitettuk egymas irasat. Remelem maskor is
ilyen lesz az egyetertes. :-)

Az Astrak veszvillogoja melegben szokott tonkremenni.
Vagyis hasznalat utan nem lehet kikapcsolni.
Gyufaval volt kitamasztva.
Nekem a szervizben mondtak, hogy a 10Ft-os ki tudja tamasztani.
Mikozben ezt elmeseltek, odahivtak 1 autovillamossagi szerelot.
Az emberke 5 perc alatt szetkapta, kiegyenesitett 1 kb 3 cm hosszu
es 2 mm szeles lemezt es osszerakta. Ez kb 10 honapja volt.
Azota nem probaltam ki. Vagyis, ha nem hasznalod akkor nem
romlik el. :-)

>  El kellett szallitani oket, mert nem indultak
> (pedig meg csak az ablakaik sem voltak betorve !).
A Trabant es pl Zsiguli nem erzekeny ra. De a nyugati tipusokat
mar regota ugy tervezik, hogy a karosszeria stabilitasaba beleszamit
az is, hogy van szelvedo. Ha szelvedo nelkul indulsz el vele, akkor
a karosszeria ugy deformalodhat, hogy utana nem fer bele az ablak,
kitorik... Egyszoval, nem szabad szelvedo nelkul menni vele.
( Nem tudom, hogy hol olvastam. )

> nem 140 w-ot, hanem ennek tobbszoroset veszi  fel
A radio vevo nehany ( tiznel kevesebb ) Wattot vesz fel.
Ez a CD lejatszora es a magnora is igaz. Az equalizer szinten 
ebbe a kategoriaba tartozik. Ezen kivul a vegfok lehet 1 autos
zajladaban. A osztalyu erosito, ahogy irta is valaki nincs az
autos ketyerek kozott. Az AB osztalyuak hatasfoka, ha legalabb
a nevleges kimeno teljesitmeny tizedreszeig ki van hajtva akkor
 nem lehet 50 %-nal kisebb. ( A nevleges teljesitmeny nem
azonos a ketyere dobozara irt parasztkabito felirat jelentesevel.)
Ha hidban vannak az erositok akkor a hatasfok lemehet 20-30 %
kornyekere is, de nem teljes terhelesnel.
A zeneben szunetek is vannak. Ezek csokkentik az atlagos
aramfelvetelt.
Mindezeket osszevetve egy 140 W zenei ( nem nevleges )
teljesitmenyt ado nekemmegezisvan aramfelvetele 1 es 50
Amper kozott maszkal, de atlagosan 10-nel nem tobb.
Inkabb csak 5 kornyeke. 10 A eseten: 14 V * 10 A = 140 W
 A mely hangok megszolaltatasahoz kell a legtobb. 
Egy furulyanak a teljesitmenye a dobhoz kepest, ugyanazon 
zeneszamban 1%. A beszede, e'neke' sem tobb mint 10 %.
Ez a ful frekvencia erzekenysegebol adodik.
( A fenti megallapitasom a diszkopatkanyok altal hallgatott
zajra igazak. Kivetel pl amikor kiseret nelkul enekel valaki
nepdalokat. )

> A rovid leallashoz szetkapcsoljak es csak az elso ket  henger  uzemel,  
> a  tobbi nem.
Ennek akkor van ertelme, ha a 2 henger teljesitmenye eleg ahhoz,
hogy a motor egyenletesen jarjon. Valami ilyesmit tanitottak katona
koromban valami ( talan) S100 -nak nevezett tololapos lanctalpas
munkageprol.
A fent emlitett dozert meg a 60-as evekben tervezhettek. A fiatalabbak
nem ismerhetik. En is kb 16- 18 eve lattam utoljara mukodes kozben.
Aki hallotta alapjaraton, es csak annyit ert hozza mint en, az el is hiszi.
( A motorokhoz nincs jo fulem, csak azt hallom meg, ha valaki a TV-ben
hamisan enekel. )

Udv. Tibi
+ - Izzok elettartama (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felszemu autok: nekem ez reges reg vesszoparipam, 15 evvel ezelott tobb
> volt, mint most. Akkor nyilvan a tobb szoc. auto jellemzo erintkezesi hibai
> miatt.
>
Ez utobbiban nem vagyok biztos.
Hajlamos vagyok inkabb a kifinomultabb minosegbiztositas
terhere :) irni.
Mi alapjan gondolom ezt?
A kornyezetemben levo azonos koru es tipusu kocsik
Philips H4-es izzoinak elettartama nagyon hasonlo.
4-5 olyan kocsirol (a sajatom is) tudok, aminek ugyanazon
a napon ment tonkre mindket elso fenyszoroja, ugyanazzal
a hibajelenseggel (tompitott izzo szakadas).
Ja, kulon biztositekrol mukodnek a jobb es baloldali lampak.

Udv, Tom
+ - tompitott/alkohol/kocsik kozul kilepo ember (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az ADAC azert nem javallja altalanossagban bevezetni a nappali
tompitottat, mert akkor a motorkerekparosok eddigi elonye megszunne. 
Brandenburgban viszont, ahol az orszagutak kb. 70%-a suru fasorral
szegelyezett, a fak osszeborulnak az ut folott, igenis nyomulnak a nappali
tompitott erdekeben (oriasplakat, stb.). A helyi germanok tobbseget
azonban ez nem igazan erdekli, most nyaron este 8-kor a nepseg fele meg
mindig kivilagitatlanul kozlekedik, bar az elmult 4 evben, amiota itt
vagyok, sokat javult a helyzet. A nagyokosak meg helyzetjelzovel
kozlekednek, ami szembol semmit nem er, csak akkor latom, amikor a kocsit
is. Meg okosabbak este nem tompitottal, hanem ko:dfenyszoroval kozlekednek
(a jogszabaly szerint, "ha a latasi viszonyok indokoljak", tehat akkor
kapcsoljak be, amikor akarjak). Ezeket a nagyon fenyes xenon-lampakat
pedig ugy 3-4 honap alatt sikerult megszoknom, pedig eleinte a
legszivesebben sorettel lottem volna rajuk. 

Alkohol: 0,8 ezrelek itt a hatar (penzbirsag+buntetopont), 0,3 folott, ha
balesetben reszes vagy, meg ha nem is vagy hibas, a karod egy reszet magad
fogod allni mindenkeppen. Viszont 0,5 folott mar beharangozzak a
penzbirsagot (100..200 DM), tehat marad az amugyis legesszerubb megoldas: 
0,0. (A penzosszeg csak tajekoztato jellegu, idonkent "suttyomban"
emelik; visszaesok eleve tobbet fizetnek.)

Mobillal kihangosito nelkul lehet, hogy megbirsagolnak (nem ismerem a
jogszabalyt), de nem 2000 DM-re. Sulyos reszegeskedes eseten valahol 500
DM korul van a tarifa (ha nem okozol balesetet), 1000 DM folott csak
rendori sertegetesert fizetsz. "Dumme Kuh" -> 1000 DM, nehany komolyabb 
kifejezessel 3000 DM-ig is eljuthatsz.

#####

Az autok kozul kilepo szemely elutesenel itt mindenkepp a nyakadba varrjak 
a nem eleg mely profilt (nem feltetlenul a gazolassal kapcsolatban, hanem a 
gepjarmu nem megfelelo muszaki allapota cimen), de uj guminal is bunos vagy, 
mivel parkolo autoknal szamolnod kell azzal, hogy valaki kilep kozuluk.

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - "Magamra hajtott" biztonsagi ov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho,

 irta
>Az ovet ha Trabantban ulok akkor nem kapcsolom be csak magamra hajtom
(a
>kekruhas  miatt :))) mert tudom milyen allapotban van a kaszni es
>tudom hogy az ov mar ugysem er semmit 

A modszer ellen szol egyik kedves ismerosom esete, aki ugyanigy jart el
bar egy Ladaban. Csak maga ele hajtotta az ovet es persze azon dugta at
a bal
kezet. Amikor vegul kirepult az ablakon a bal keze az ovvel egyutt a
kocsiban 
maradt. A mazlija az volt, hogy a pecsi orvosok mar kb 10 eve is jol
tudtak
kezet visszavarrni. Lehet, hogy a trabiban nem mesz olyan gyorsan, mint
o a 
Ladaban, de akkor is ....

Udv.:	SABAT

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS