Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 187
Copyright (C) HIX
1998-10-30
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Premium Re: *** HIX AUTO *** #186 (mind)  35 sor     (cikkei)
2 Re: *** HIX AUTO *** #186 (mind)  58 sor     (cikkei)
3 Lokdosodes (mind)  21 sor     (cikkei)
4 BMW 728 i (mind)  11 sor     (cikkei)
5 Vá: Mit szoltok ... (mind)  90 sor     (cikkei)
6 va: kodlampa (mind)  23 sor     (cikkei)
7 Re: kodlampa (#186) (mind)  10 sor     (cikkei)
8 A kert autoadatok, Alfa90, Marea (mind)  104 sor     (cikkei)
9 Kerdesek (mind)  22 sor     (cikkei)
10 Re: vitanyitas, GAY-xxx (mind)  15 sor     (cikkei)
11 Re: betoro ijesztgeto (mind)  29 sor     (cikkei)
12 Re: trabi 1.1 (mind)  52 sor     (cikkei)
13 Matrica - MATRICA!!! meg FB. (mind)  48 sor     (cikkei)

+ - Premium Re: *** HIX AUTO *** #186 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Szabo' Ka'roly
> E-mail :  [Hungary]
> Temakor: UV, olasz auto ( 21 sor )
> Idopont: Thu Oct 29 02:50:22 EST 1998 AUTO #186
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...
> Philips: Nekem meg nincs, de az a 250 ora, nem 2500 volt ? Azert ez
>    alig egy honap atlag hasznalatnal !
...

Egy honap???? Elegge sokat kell ahhoz vezetned (napi 8 orat)! Ketlem, hogy
ez atlag hasznalat.

En ugy szamolnek, hogy aki inkabb varosban jar, az 30-as atlaggal szamolhat
mindent beleveve. Ezzel az atlaggal a 250 ora 7500 km-re elegendo feny.
Keves. De az atlagos hasznalat mellett kb. fel ev.

> =======================================================
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re: Meg mindig Premium lampa ( 22 sor )
> Idopont: Thu Oct 29 02:17:17 EST 1998 AUTO #186
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...
> Szerintem sajnalhatod, hogy ott hagytad, mert mire visszamesz
> nem biztos, hogy lesz meg.
> Az enyemen speciel semmi ilyen felirat nem volt.
> Kb egy eve hasznalom eleg rendszeresen, es tuti tul vagyok
> a 250 ora 10x-esen is, es meg mindig ugyanugy vilagit.
> (ez mar a harmadik auto amit kiszolgal!)

Te is 7 orat ulsz vilagito autoban naponta? Mivel itt ragasztott feliratrol
volt szo, ha jol emlekszem, nyilvan a reklamaciok megelozese erdekeben
ragasztottak ra.

Akos
+ - Re: *** HIX AUTO *** #186 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

>Felado :  [United States]
>Temakor: SuperPower izzok? ( 20 sor )

>Tudja valaki, hogy a nagy teljesitmenyu H4 izzok (55/60W helyett 90/130W)
>szabvanyosak-e?

kresz konyv szerint nem, mert:
tompitott: 2*45..65W
tavolsagi: 2*50..70W  lehet.  

De van emellett masik kovetelmeny is, miszerint
tompitott: az utat legalabb 40m-re vilagitsa meg (0.5 lux )
tavolsagi: az utat legalabb 100m-re vilagitsa meg (1 lux )

Meg ne kerdezzetek, hogy hol mennyi lux a fenyero, igy volt a konyvben :)
Szoval ha ha csak nagyobb teljesitmenyuvel vannak meg ezek a
tavolsagok...:))))
Amugy sehol nem szoktak nezni, hogy milyen ego van benne. 
De ha mar indul az egovita....lattam egesz jo kis egoket :))) Rozsaszin
fenyt bocsajtottak ki :)))) 


>Arban gyakorlatilag nincs kulonbseg, az aksi elbirja, es ugy tunik vilagit
is,
>nem csak fu"t (azt is, persze..)

en kiprobaltam egyszerre egy tungsram duolux 100/90-et, es egy ph premuium
60/55-t a swiftben. A Philips akkor is sokkal jobban vilagit, ha kisebb
teljesitmenyu... Mellesleg (szegyenszemre bevallom :) ) hogy majdnem az
arokba kergettem par biciklistat egy kis utcaban, mert sotet volt, en meg
full kivilagitasban(2*115W premium, 2*55W kodlampa)  kozlekedtem. Ezt a
regi tungsramokkal nem tudtam elerni... :))))


>PS: kivancsi vagyok, hany embernek latta mar es hany embernek tetszik a
Bp. X -
>XIV. ker-ben fellelheto _cirkuszi_ Swift (hulyepiros, 1millio watt a
kalaptarto
>n, kek neonok alul (!), csikorgo gumik hangja kiseri).

Mi bajod van a karacsonyfakkal? Az "1 miilio watt" meg kulonben is a
csomagtartoban van, es nem a kalaptarton. A neonokhoz valo  inverter nekem
is van a valahol az asztalomon, a cso ara is kibirhato....ha nem tori ossze
a kocsimat nyaron az a **** osztrak, akkor mar nekem is fel lenne rakva, es
meg msa inyecseg is.... :))))))
Egyebkent az X-XIV keren belul hol lathato, megneznem a rokont szivesen?
:)))))


Csao
   Bela

************************************************
*    mailto:       UIN: 14966664    *
*       URL: http://www.irisz.hu/~rb      v5.03*
************************************************
+ - Lokdosodes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

tudnatok segiteni? Surgosen szuksegem lenne egy KisPolski elso (mellso?)
lokharitora, amely muanyagbol valo es amiert nem kernek tobbet
1500-nal. Tuti hely kellene, mert bontokat mar probalgattam, de vagy
nincs nekik, vagy van, de ugyanannyiba kerul naluk is, mint az uj
(kb. 3E Ft).

Elore is koszi:
L.


> -----------------------------------------------------------------------------
	Ivicz László
	H - Budapest
	

Egyedi lepcso-, korlat- es galeriakeszites fembol, fabol:

	http://www.angelfire.com/il/lepcso
> -----------------------------------------------------------------------------
+ - BMW 728 i (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi !

     BMW 728 i tipusu szgk-hoz szeretnek bontott, de jo minosegu
     olajszivattyut beszerezni. Ha valaki tud BMW bontot ahol meg lehet
     probalni kerem ,hogy jelezze Mail-en vagy telefonon. A siofoki
     bontokat mar megprobaltam.
     E-Mail: 
        Tel: 06 30 9 391 769
     Meghalalom.

     Koszi Robi
+ - Vá: Mit szoltok ... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

> Felado :  [Hungary]

> Mit szoltok a kotelezo biztositas emelesehez?
Kozelrol meg nem lattam, de orulok, hogy nem az inflacioval aranyosan
emelnek.

> Foleg azok a szempontok nem tetszik, hogy a fiatalok, akik pesten
> laknak(eddig illik ram), es esetleg nagyobb teljesitmenyu autojuk van, az
> tobbet fizesssen, mint az, aki videken lakik, idosebb es kisebb autoja
van?
A statisztika azt mutatja, hogy tobb baleset tortenik Bp-en, mint
Csaja'go'ro:cso:ge'n ahol csak 1 utca van es 10 lakos.
Teljesitmeny ? Az iden van olyan biztosito, amelyik a teljesitmeny/tomeg
hanyadost is figyeli. Ugyanis szinten statisztikai adat, hogy egy
adott karosszeria eseten a gyengebb motorral jaro autosok kevesebb
balesetet okoznak, mint azok akiknek nagyteljesitmeny az autojuk.
Vesd ossze gondolatban egy 1,7 L-es diesel Opel Astra es
egy 1,1L-es Suzuki gyorsulasat ! A sulyado es a kotelezo biztositas
is a diesel autot sujtja. Pedig en igazan nem azert autozok, hogy
autozzak, hanem, hogy eljussak valahova es el tudjam vinni magammal
amit akarok.

> Minek kell kulonbseget tenni auto es auto kozott? Szinte egyertelmu, hogy
> en, amig fiatal vagyok, elni akarom eletem es nagy, aramvonalas kocsit
> vennek, hogy legyen mivel villogni, 
En is ilyen voltam. 
En 26-evesen vehettem meg az elso Trabantomat.

> mig aki esetleg videken lakik, az azt
> mondja, hogy en zoldsegkereskedo vagyok, ezert wartburg kombi rulez?
Mert ugy gondolkodik, mint en is.
_Az_auto_nem_cel_hanem_eszkoz_!

> Igaz, hogy statisztikai adat, de miert gondoljak a fejesek, hogy a
> fiatalabbak tobb balesetet okoznak, mint az idosebbek, akiknek lasabbak a
> reflexeik stb?
Az idosebben kevesebbet is vezetnek es ritkabban hagjak at tudatosan
a szabalyokat.
Szuleim 4 ev alatt ketten egyutt vezetnek annyit, mint en evente.

> Erre kituno pelda egyik kedvenc szomszedom(kb 40 eves, es
> kalapban vezet :) ), aki a Schumacher becenevre hallgat, mert nala az is
> csoda, ha a jardatol 50cm-re meg tud allni akkor, ha 20-30 m-es 
> szabdhely van.
Ha nem okoz balesetet, akkor semmi gond vele.
Bar engem is idegesit, ha balfacan all elottem a lampa nelkuli
keresztezodesben es ott megy le a nap.

> Mi van, ha a videki lakos gondol egyet, es felruccan pestre, es a
belvaros
> nehany inyencebb reszen rogton balesetet okoz, mikozben a pesti mar
tudja,
> hogy mi var ra ott?
Erre ket dologgal is valaszolok.
1. Ha balesetet okoz akkor -> Malus. Nezd meg, hogy mekkora a kulonbseg
az A0 esetleg B6 es a Malus 6 kozott !
Azutan gondolkodj egy kicsit !

> Meg egyebkent is, van nagyon sok videknek szamito
> nagyvaros is, ami nemsok mindenben kulonbozik pesttol, es ott megis
> olcsobb a bizti...
Szekszard nem videki nagyvaros. Viszont Bp.-en gyakran nagyobb biztonsagban
erzem magam a nagyobb forgalom ellenere, mint itt. Ott van eroszakos
es szerencsere nagyon sok udvarias vezeto is. Itt udvariassag vezetes
kozben _nem_letezik_ ! Csak akkor tudsz savot valtani, ha nem jon semmi,
vagy ha eroszakos vagy. A Hungaria koruton vagy a Szentendrei uton ez 
nem igy van. Szerencsere !

> Nekem nem tetszik csak ez a rendszer vagy nektek se?
Nekem se tetszik !
En jobban figyelembe vennem a teljesitmeny/tomeg aranyt. 
Ebbol latszik legjobban, hogy kinek presztizs az auto es kinek
eszkoz. ( Ki tudja megfizetni. )
Az, hogy meg valaki mennyi balesetet okoz, az ugyis jelentkezik
a bonus-malus rendszerben.
Mar, ha van kotelezo biztositasa az illetonek.
Illetve megsem jelentkezik. 
A biztositas a kocsihoz tartozik. A balesetet meg nem a kocsi, 
hanem a sofor okozza.
Miert kelljen kotelezo biztositast fizetni arra a kocsira, amivel
evente 20 km-t megyek kozuton es kb 80-at foldesuton.

> Ui.: bocsika a duhongesert :)))
Elofordul ilyen ! :-)
En sem kotozkodni akarok ! Ha annak veszed, akkor bocs !
Megprobalok hideg fejjel gondolkodni.

Udv. Tibi
+ - va: kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>
Mar tobbszor szobakerult a listan a potfenyszoro. Ha jol ertem, ezt barmikor
be lehet kapcsolni (helyzetjelzovel, tompitottal, fenyszoroval), viszont a
kodlampat fenyszoroval egyutt nem szabad.
<<<
104/1997. (VI. 18.) Korm. rendelet
a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.)
KPM?BM együttes rendelet módosításáról.
Évszám:		1997
Sorszám:		104
Típus:		rendelet
Kibocsátó:	Kormány
Kibocsátás éve:	1997
Kihirdetés napja:	1997. jún.18
Megjelenés helye:	Magyar Közlöny

18 paragrafus. 4.
Tompitott, vagy tavolsagi fenyszoro helyett vagy mellett kodfenyszorot tovabba
hatso helyzetjelzo kodlampat abban az esetben szabad hasznalni, ha a latasi
viszonyok ezt indokoljak.
--
Meszaros Geza
ui: ha idokozben kitalaltak mast, akkor passz !
+ - Re: kodlampa (#186) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Szoval, mi is a kulonbseg a kodlampa es a potfenyszoro kozott
> (kresz/rendor/jog szerint es egyebkent)?

Tippem: a potfenyszoro csak egyenesen elore vilagit, a kodlampa pedig
vizszintesen szelesen szethuzza a fenykevet.

 Ed

   A > cimem megszunt. Maganlevelet ugy irhatsz,
   ha felcsereled az >-ban a 'c' betut es a '3'-as szamot.
+ - A kert autoadatok, Alfa90, Marea (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Auto,

  Hello 

  Tatra szemelyautot nem egyszeru dolog venni, mivel rettenetesen draga,
  nem gyartjak, teljesen egyedi alkatreszei vannak - ergo nem nagyon
  lehet javitani sem.
  Azert itt a cimuk:
  Tatra Narodni Podnik, 742 21 Koprivnice, Chesko /vagy Slovenska,
  nezd meg a terkepen/
  Az utolso modell a Tatra613, 2.2 tonna, egy 3.5L-es nyolchengeres,
  168 lovas, ketkarburatoros, leghuteses, farmotoros kocsi.
  Ez a csoppseg cirka 20L/100km fogyasztassal bir, gyakorlati ertelme
  az autonak nincs. Mar a cseh kormany sem vesz belole.
  Nem keverendo ossze a marka az MTX-Tatra buggy es szupursportkocsi
  ceggel, az egy masik teszta.

  Hello 

  A kert adatok:

  Debutalas  1979 September, 1981-tol otgangos valto is+takarekosabb motor.
Karosszeria:
4 uleses, 5/6 szemelyes limuzin, 1670Kg /DIN/, max. terh. 2115Kg
Motor:
nyolchengeres, 90 fokos V-motor, furatatmero 88x78.9mm, loket. 3839cm3,
kompresszio 9.4:1, Telj. 150kW(204PS) 5250/min.-nel, Max.nyom. 315Nm
3250/min.-nel /Te nem egy gozmozdonyt vettel?/
Konstrukcio:
hidr. szelepvezerles, Bosch K-Jetronic befecsk., 8L olaj kell bele, Akkumlat. 6
6Ah,
Hutovizmennyiseg 12.5L, elektronikus inditas es veszleallitas,
konnyitettfem hengerfej es blokk, 98-as benzin kell bele
Valto:
negy seb. automata, 2.470
Kerek:
205/70 VR 14
Felni:
6.5J
Tulajdonsagok:
Max.seb. 210 km/h, 1000/min. 4.-ben 49km/h,
gyorsulas 9.8 (!!!)sec 0-100km/h, 7.8kg/PS, fogyasztas
8.7-10.8-13.9L/100km
Szep nagy boszme egy kocsi, mar a 79-es debutszeriaban is volt
hydropneumatikus futomu a SEL osztalyban. Ez azert nem retes /vagy
pite/.

  Hello 

  Ime a Regata adatai:

  Debutalas  1983 September, Kombi 1984 Turin.
  Egy eleg sikeres Fiat, a Ritmo alapjain.
Karosszeria:
4 uleses, 5 szemelyes limuzin, 935Kg /DIN/, max. terh. 1335Kg
Motor:
negyhengeres, soros, furatatmero 86.4x60.5mm, loket. 1498cm3,
Sajnalom, nekem csak a duplatorkos-karburatoros motor adatai vannak
meg. Mivel nem ismerek 1500cm3-es injektoros FIAT motort, valoszinu,
hogy ideiglenesen a regi motorra raktak egy kozponti befecskendezot
/valoszinuleg Bosch Motronic/, meg egy katalizatort. Ennek lehet
utodja a jelenlegi 1.4 12V motor, ami 80PS/5600min.,Bosch Motronic M
befecskendezovel, Magnetti Marelli gyertyakkal, meg egy Lancia blokkal
keszul. A regi motor tipusa: 138B 3000-tol 3048-ig
Valto:
5 gangos, 3.588 vagy 3.765 (a 75-nel)
3 seb. automata, 3.565 vagy 3.409
Kerek:
165/65 SR 14
Felni:
4.5J
Tulajdonsagok:
Max.seb. 165 km/h, 1000/min. 5.-ben 34.9km/h,
gyorsulas 12sec 0-100km/h, 15kg/PS, fogyasztas
6.6-8.9-9.2L/100km
Ha megirnad pontosan milyen motor lakozik a kocsiban, talan tudok
segiteni. Ha olyan mint az utodja /Marea 1.4 12V/ akkor megy mint a
meszes, es a cm3-hez kepest meglepoen lentrol szinte dizelesen huz.

Mas.

Esetleg irjanak nekem azok, akinek van/volt/lesz ALFA90-es kocsijuk.
Minden kerdes /4 evig javitgattam az enyemet, az osszes konstruktort
lassu tuzon kene sutogetni/, hozzaszolas, sztori erdekel. Koszi.
Apropo: lattam egy hirdetesben 87-es 2.4TD 36.000 (!) Ft.
Gondolom csak sajtohiba. Lattam egy regikasznis 84-es pirosat
hibatlanul, meg egy 2.5V6-os vadallatot TELJESEN LEDES muszerfallal !!!
Ha olvassa a gazdaja irjon nekem legyszi. Ha lehet minden ALFA90-es
tulajdonos irjon szeretnem az osszeset feljegyezni.
Elore is koszi.

Mas.

A Maream ulese nyikorog. A szervizben a masik ket Marea ulese is
nyikorgott. A szerviz velemenye: ha nem lennek 130Kg, hanem csak 70Kg
(allitolag az autogyarakban 70Kg az 1 szemely atlagsulya) nem fog
nyikorogni. Ha esetleg tud valaki valamilyen tippet, trukkot kerem
irjon.
Baratom vigasztal: az o Mitsubishi L220B TD holdjarojaban is
nyikorog az ules. O 115Kg.
Keseru vigasz: masik baratom 100Kg, de alatta nem nyikorog a Punto.

Best regards,
 Parobala                          mailto:
+ - Kerdesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Auto-sokk!

Kerdeseim:

1. Utvonal tervezes!!!  Milyen magyarorszagi utvonal tervezo progit 
ajanlotok? A wandor boot 2.0 (1998)-ot ismerem. Ezen kivul van meg, 
vagy ennek mikor lesz frissitese? (Kisebb telepuleseket is ismero 
volna a legjobb!)

2. HIX-matrica??? Kell valakinel elozetesen jelentkezni az 
igenyemrol?

3. Sotito folia autora! Ha a gepemet korbe besotetitem (az elso 
szelvedot is), akkor igazoltatasnal tarkon lonek-e a rendorok, vagy 
csak a muszaki vizsgan lesz belole baj? Pontosan, hogy szol errol a 
rendelet? Meg tudna valaki mondani? Nyomtalanul le lehet-e huzni 
kesobb a foliat, ha mar nincs ra szukseg (muszaki vizsga elott;-))? 
Kell-e KPM engedely az autora, miutan feltettem a foliat?

Thanks:
 Gabi
htttp://www.extra.hu/arvaig
+ - Re: vitanyitas, GAY-xxx (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Andor!

Valoszinuleg felreertettel, pedig vilagosan fogalmaztam:
A meleg kontra hetero ugyben NEM akarok vitat nyitni,
viszont az ilyen felreertheto, rossz asszociaciokat
eloidezo rendszamokrol szeretnek vitatkozni. A GAY
rendszam csak egy pelda volt, bizonyara egyikunk sem
orulne, ha az utakon talalkozna a kovetkezo rendszamok-
kal: SHIT-01, DEVIL-1, FUCK-01, BITCH-1, stb. Jo, erre
lehetne azt mondani, hogy ezeket a rendorseg ugysem ad-
ja ki. Pedig ezek is pont olyan egyertelmu angol szavak,
mint a GAY, amit kiadtak 999 peldanyban...
Igazam van?

Udv: Karoly
+ - Re: betoro ijesztgeto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !
Miutan felnyomtak a beriasztozott, kormanyzarral, immobilizerrel,
figyelmezteto matricaval
ellatott automat, maskent gondolom az egesz vedekezest. T.i. hiaba szol
barmi abban a pillanatban
ha betorik az ablakot (meg ez a "szerencsesebb" eset, mivel olcsobb mint az
ajto+zarjavitas),
a betoronek 10-20 masodperc eleg, hogy az elore kinezett ertektargyakert
behajoljon es azokkal
elfusson. Mire kipattantam ejszaka az agybol, a tolvaj mar futott is elfele.
Ket otletem tamadt ezek utan:
1.  Matrica az ablakban melyben buszken kijelented, hogy okleveles
riasztomernok vagy, es
a beszerelt riaszto az egyetemi diplomamunkad. :-)
2.  Beszerelsz egy kiszuperalt fenykepezogepvakut a riasztohoz kotve ugy,
hogy ha riaszt a
riaszto, elkezdjen villogni 2-3 -at masodpercenkent. Jo, ha ugy iranyitod,
hogy pont az ablakon
behajolo tolvaj szemebe villantson- biztos az ideiglenes vakulas, es nem
csak a magnodat nem latja,
de remenytelen a kocsit is ellopni. Hab a tortan, ha az egesz
fenykepezogepet beszereled, es
a riaszto a fenykepezogep kioldogombjat "kezeli" . Muveszfotok
keszulhetnenek.
Egy ismerosomnek a merci jelvenyet lopkodtak a kocsi elejerol, O fotozta le
igy a tolvajt.
Udv.:
        Istvan
    
+ - Re: trabi 1.1 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIXeim!

DeeJay ( DE JAJ!) Tiszy a mindenre elszant Trabantos keresett
markatarsakat a hibak kitargyalasahoz.

En egy 4 utemu Wartburgal jartam meg Skociat oda-vissza (tetre, helyre,
befutora), meg sok egyeb kalandot eltem meg vele.

1. Hiba: Az index es vilagitaskapcsolo (eurokapcsolo) erintkezoje a nagy
aramok miatt kilagyult, igy nem vilagitott sem a reflektor, sem a
tompitott.

Megoldas:
Rele beepitese mind a ket korbe, szerencsere volt nalam, majd a kapcsolo
keterintkezojet osszekotni egy szeles gumival, ami visszaadja a
rugalmassagat. Szerintem azota sem lett kicserelve.


> =======================================================
> Felado :  [United States]
> Temakor: Trabi 1.1 ( 14 sor )
> Idopont: Thu Oct 29 17:12:25 EST 1998 AUTO #186
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
> Bonzsu'r.
>
> Keresek olyan HIX-eseket, akik a fent emlitett szemelygepjarmuvel
> (sic!)
> rendelkeznek (ill. rendelkeztek). Nyilvan szoba johet a 4utemu
> Wartburg is.
>
> Lenne par kerdesem, amelyeket aztan 'tipushibak' formajaban szivesen
> megosztok
> mindenkivel, meg folkerulhet a tipushibak-oldalra is (Trabi-hibakbol
> eleg kicsi
>  a
> kinalat, de ha osszefogunk, hamar teleirunk 1 par oldalt... :-))
>
> PS: DUROPLAST a nyero...  :-)
>
> DeejayTiszy
> ékezetek érkezzetek! - akar maganba is.



Udv,  Attila


> -----------------------------------------------------------------------------

        "Úton lenni a boldogság, megérkezni a halál"
> -----------------------------------------------------------------------------
+ - Matrica - MATRICA!!! meg FB. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Eloszedem a matrica temat ismet mert kicsit leult a dolog.

Tehat az eddig erkezett leveleket es kepeket 
megtalalhatjatok a 
http://www.compuservehungary.com/cityrallye/hixauto/
oldalon. Kicsit leulni latom a lista forgalmat mostansag.

Mas.
 irta

>Mit szoltok a kotelezo biztositas emelesehez?
>Foleg azok a szempontok nem tetszik, hogy a fiatalok, akik 
pesten
>laknak(eddig illik ram), es esetleg nagyobb teljesitmenyu 
autojuk van, az
>tobbet fizesssen, mint az, aki videken lakik, idosebb es 
kisebb autoja van?

Teljesen igaza van!

1. A statisztikai adatok szerint a budapesti fiatalok tobb 
balasetet okoznak, plane ha nagyobb teljesitmenyu gepuk 
van. Ez teny ezzel nincs mit vitatkozni. -> Tehat nagyobb 
koltsegeket okoznak a biztositoknak -> fizessenek!!! Ez 
tisztan penzugyi tema szerintem igy helyes. Az mar a te 
szemelyes peched, hogy szinten teljesited ezeket a 
felteteleket de ezzel szemben ugy erzed te nem vagy ekkora 
rizikofaktor a biztosito szamara. A kalapos Jozsi ba' (a 
kombi zoldseges warburgjaval ) aki nem tud beallni a jarda 
melle fel meterre olyan kornyezetben kozlekedik ahol keves 
lehetosege van balesetet okozni. -> a baleseti 
statisztikaban alacsony rizikofaktorral szerepel. Hat mert 
fizessen?

2.
Maganvelemenyem: En is kielegitem a felteteleket, (es nem 
okoztam balesetet evek ota), plusz meg versenypalyakon is 
megfordulok, de ami Bp.-n kozlekedes neven folyik az valami 
eszmeletlen. Ennyi intolerans bunko pofatlan parasztot aki 
itt kocsiba ul nap mint nap (en is, meg mielott valaki 
videki tahonak nevezne ) a fold keves reszen lehet egyutt 
latni. Nagyon utalok a Bp.-i forgalomban vezetni. Sokkal 
nagyobb dugok sokkal kulturaltabb megoldasat/tuleleset 
lattam mar mas orszagokban. Budapest egyertelmuen 
potencialis veszelyforras.

Udv,
GaborZs

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS