Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 35
Copyright (C) HIX
1998-05-21
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Jogsi nelkul, sebessegkorlatozas, Skoda vizforralas. (mind)  86 sor     (cikkei)
2 re:elozes (mind)  23 sor     (cikkei)
3 futomuves muhelyek (mind)  25 sor     (cikkei)
4 Re: *** HIX AUTO *** #33 (mind)  71 sor     (cikkei)
5 Astra fedelzeti szamitogep kezdemeny (mind)  26 sor     (cikkei)
6 Re: *** HIX AUTO *** #34 (mind)  18 sor     (cikkei)
7 vegyes (mind)  43 sor     (cikkei)
8 a motorfek uzemi alapjarat (mind)  39 sor     (cikkei)
9 =?us-ascii?Q?Radio_Suzukiba?= (mind)  9 sor     (cikkei)
10 Warnyu szelep (mind)  25 sor     (cikkei)
11 tuning (mind)  3 sor     (cikkei)
12 Re: *** HIX AUTO *** #34 (mind)  125 sor     (cikkei)
13 fuzio, fogyasztas (mind)  29 sor     (cikkei)

+ - Jogsi nelkul, sebessegkorlatozas, Skoda vizforralas. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Jogositvany nelkuli autozas:

Letezik magyarorszagon egy kisebbseg, akiket soha nem
lehet latni KRESZ tanfolyamon, tanulo autoban, megis tele
van az orszag az 1500 -as Ladaikkal, es a 123 -as szakadt
dizel Mercedeszeikkel.

Nem fuznek hozza semmit...

Sebessegkorlatozas:

Hazankban az utjavitas abbol all, hogy kiteszik a korlatozo
tablat. Es az ut maris meg van javitva !
Peladaul a 6. sz. fouton annyi a foltozas, hogy a beleolt
penzbol es anyagbol mar regen 2 x 3 savos lehetne.
Egyebkent a traffipaxos Skodak rendszama COS betukkel
kezdodik. Orszag szerte ezeket az autokat kaptak.

Skoda vizforralasra gyogyir:

1. Hengerfej, vagy hengerfejtomites hiba:
    - A kiegyenlitotartajban kormos, olajos, bugyog a viz
    - A huto also osszekoto csove felkemenyedik
    - Viz az olajban (feher emulzio a nivopalcan)

2. Vizko, szennyezodes
   - Csapvizzel valo utantoltes kovetkezmenye
   - Olajszennyezodes
   - korrozios termekek lerakodasa

3. Vizpumpa problema
   - A lapatokat lekoptatta a kavitacio
   - A jarokereket megette a glykol es a kloros vizbol kialakult
     maro hatasu hutokozeg.

4. Thermosztat gond
   - Tonkrement a tagulasi tartaly
   -  Elvizkovesedett, es nem tud nyitni

5. Gyujtasproblema
   - Elo, - vagy utogyujtas, de foleg utogyujtas
   - Egy henger nem megy, ezert a gazpedalt padloig nyomja
     a tulaj

6. Uzemanyagproblema
   - Hamisitott benzin a kutaknal
   - ocska minosegu 92 -es benzin
   - olommentes benzin (nincs felso kenese a motornak)

7. Huto, csorendszer dugulas, levegosodes
    - Eliszaposodott hutorendszer
    - Nincs lelegtelenitve a rendszer
    - Elkoszolodott a huto kulso felulete.

8. Rendszer tomortelenseg
   - A kiegyenlito tartaly kupakja nem tudja a tulnyomast tartani,
     es 95 fokon megindul a forras. A rendszer "kikopi" az osszes
     hutofolyadekot.

9. Emblema a kocsi elejen :-)))))

A legutolso pont alatt azt ertem, hogy a Skoda 105 -120 tipusokat
a motor hodisszipacios igenyehez 10 %-al mereteztek felul. Ez
annyit jelent, hogy az ugynevezett huto "delta T" (beomlo-kiomlo
csonk homerdeklet) fugg a kornyezeti homerseklettol. Ha a kulso
homerseklet magas, a DeltaT ertek kisebb. Ha barmi miatt a motor
homerseklete felszalad 4-5 fokot, a hutorendszer nagy mennyisegu
(10-12 liter) hutofolyadek mennyisege, ezert a hotehetetlenseg miatt
nem tud gyorsan utanhulni a folyadek. A remanens hot nem kepes
a huto eldisszipalni, ezert a forraspont fole szalad a homerseklet.
Megemelkedik a kiegyenlitotartaly szelepes kupakja, es kiforr az
osszes viz a rendszerbol. Hangsulyozom, az osszes !
Nekem legalabb is ritkan volt olyan elmenyem, hogy a motort le
tudtam volna allitani a forras megindulasa elott. Iszonyatos elmeny,
mikor az egesz kaszni rotyog a parkoloban, es azt varod mikor
indul meg a gejzir. Nem is szabad a motort leallitani, mert a
keringes megszunik, es a remanens ho bent marad.
Megoldasok:

1.: A motorhaztetot kitamasztani menet kozben, kb 10-15 centire
2.: A hutoventillatort direktbe kell kotni, egy kapcsoloval.
3.: Raadni a futest, es lehet nyaron is jol izzadni...

Peter.
+ - re:elozes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tibi irta:
>Ezt komolyan is gondolod ?
>Eloztem en mar 601-es Trabanttal Porsche-t.
>
>So"t ! Gyalogosan ETZ 250-est.
>
>Biciklivel kamiont.
>A kamion az arokban hanyattfekve aludt. :-)


Komoly elozesre gondoltam. 
A kocsim kereke is egyszer megelozott, de megsem mondanam, hogy jol
gyorsul. Legkondi meg vegkepp nem volt benne.:-) 
udv,
				
     __  		  **
  __/_|\_Klem Krisztian ** 
 |__|_|__|  **   **   ***
_(_)__(_)_*************	
mailto:
Telefon:06-30-905-837
+ - futomuves muhelyek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hali

En is olvastam azt a tesztet. Micsoda megalazo dolog volt a Ficsor
autohaztol, ahogy elkuldtek a ZUK-ost. 
Nekem is mennem kell majd beallitasra, mert sikeresen tojas alakura
hajtogattam az egyik felnimet, amikor nem akartam nekimenni egy kamionnak,
es a jardat valasztottam, azota a kocsi mindefele megy csak egyenesen nem
:). Bar nem is rossz dolog, hogy a vizes aszfalton mar 40 km/hnal olyan jol
meg tud csuszni, hogy orom nezni. Teszteltem, hogy mi tortenik csuszas
kozben mindenfele kormanymozdulat-fek-gaz hatasara. Roppant tanulsagos, es
latvanyos volt.
Szoval a cikkben leirt muhelyek egyikebe megyek majd, es beszamolok az en
inkognito tesztemrol :))))  Meg nem dontottem, hogy ki lesz az aldozat, mert
Hegedus Istvanrol tudom, hogy merre van, utba is esik, de a Ficsor autohaz
pontos beallitasa is egy fontos szempont. 



Csao
RB 

************************************************
*            mailto:                *
*       URL : http://www.irisz.hu/~rb          *
************************************************
+ - Re: *** HIX AUTO *** #33 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,
Egy kis copyright problema az elejen:
> >(Ami egy szar ugye, mert Fiat.)
> Ezt a jelzot egyedul te hasznaltad az Opelekre.
Nemnem, ezt en hasznaltam :-) 

Ha lehet akkor en is egy autos sztorit nyomatnek:
No beviszi a kis Polskit a szervizbe. 
-Olyan furcsan megy, meg furcsa a hangja
Nezik, nezik nem tudjak mi van vele...
- Miota csinalja ezt holgyem?
- Hat amiota fagyallot toltottem bele, a hideg miatt
Mely, atyai sohajtas 
- Holgyem, menjen haza es hozzon annyi penzt amennyit tud...
Utana meg idegeskedett egy kicsit, hogy miert nincs rairva hogy nem szabad
fagyallot
tolteni bele. 
(Aki nem hiszi jarjon utana, nev es szervizcim nalam)

Klem Krisztian irta:
> 
> Mit ertesz azon, hogy fekpadon? Kiszerelet motort ami re fel van kotve
Gorgos teljesitmenymero padon. Szerintem azonban ha a Mernyonal nem vesz le
annyit a
hajtaslanc, akkor az Opelnel sem illene megtortennie, ilyen drasztikusan
meg plane nem. De tenyleg motorfuggo a dolog, ezt elismerem. 
> Egyebkent 10-12 Le egy legkonditol nem sok. Nagyon is realis ertek. Az
Teljesen egyetertek. Plane ha 93-rol csak 88 LE-re csokken a teljesitmeny.

> Nem a varosban kell szaguldozni.
Nem, de nem is ott kell lassuzni. Peldaul amikor valt a lampa szerintem
illendo temposan indulni, hatha valaki mas is van az ember mogott. Masreszt
azt senki nem szabja meg, hogy amig elerem a sebessegkorlatozast, addig
hogyan gyorsuljak.

> >Masik kerdes, hogy hol lehet egyaltalan sportosan vezetni?
> 
> Mivel az egyik legnepszerubb nyari celpont Gorogorszag,
> merem ajanlani Kretat. Ket eve kivalo minosegu utakon
Nagyon csucs hely Kreta, en is csak ajanlani tudom. Legjobb terep, hogy
megtanuljon az ember kanyart venni, kanyarban elozni, ha pedig mar tud
akkor gyakoroljon stb. Nem kell felni sem, mert lehuzodnak, az utak pedig
szelesek es jo minoseguek. Az egyetlen korlat, hogy jellemzoen 1.2-es
motoru autokat esetleg 1.1-eseket lehet berelni. Izgalmas parharcom  volt
peldaul egy 200d Mercivel (regi 72 LE-s), az 1.2-es Corsa peldaul lejton
felfele mindig meghalt, de lefele befogta. Masreszt az adrenalinnak az
kedvez, amikor az 1.2-es motorral pl. buszt elozol a hidon, kanyar elott: 
Jonnek szembol  vagy nem? 

> tud valaki ajanlani olyan gepmuhelyt, ahol a lada motromat
> felfurnak, es egy-ket tuningot elhelyeznenek rajta ugy 100-120 LE
> korul, de hozzaertve, hogy azert ne is zabaljon 23 litert ?
> Es ahol nem raboljak ki a szememet is amig nem vagyok ott. (kepzavar).
> 
> a Gaal-muhelyrol hallottam.
> 
> esetleg egyeb?
Valahol a XIII. keruletben van egy, talan a Jasz utcaban. (van ott ilyen
egyaltalan?). Megprobalok utananezni. Gaal papat meg szerintem felejtsd el,
legalabbis Lada tekinteteben.
Masreszt volt egy Lada upgrade leiras a kozelemben, ha erdekel
elokotorhatom.Szemelyes velemenyem azonban az, hogy a Lada uttartasa es
stabilitasa valahogy nem az igazi, ha  felpiszkalod akkor egy szaguldo
koporso lesz. (ld. Magyarorszag legerosebb Ladaja)
Egy megjegyzesem meg lenne azert a sok siras kapcsan. En nem csak szidtam
hanem az elonyos tulajdonsagait is felsoroltam a villamos markanak, ha
esetleg valaki nem emlekezne. De reszemrol ez a tema lezarva. 

			Bye

				Mark
+ - Astra fedelzeti szamitogep kezdemeny (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Urak,
Opel szakertot keresek, aki tudna valaszolni egy kerdesemre.
Egy Astra 1.4 16V (Ecotec) jarmuvet hajtok egy ideje
(egyebkent megelegedesemre), es nemregiben felfedeztem,
hogy a gyarilag beepitett Blaupunkt radio oraja mindket
beallito gombjanak kb. 5 masodpercig tarto egyideju lenyomasa
után a radio kijelzojen megjelenik a jármu sebessege, majd
hamarosan egy kijelzoteszt utan minden visszater a normal
allapotba.
Mi a celja ennek a funkcionak?
Hogyan mer, pillanatnyit, a nyomvatartasi ido atlagat?
Miert csak 53 km/h ertekig? (felette a kijelzes "53+ KMH")
(egyebkent a mutatos muszer mintegy 10 %-kal tobbet
mutat, mint a digitalis)
Az igazi kerdes most kovetkezik.
Tegnap is mukodtettem a funkciot, es a sebesseg kijelzes
elott megjelent egy "F   12" kiiras, majd hamarosan valtott
"F   171"-re. A szamok mindket esetben villogtak.
Mit jelenthetnek a fenti kodok?
Lehet-e osszefugges a kodok megjelenese es a nehany
napja elromlott kulso homero kozott, aminek mert erteke
szinten ezen a kijelzon talalhato?
Szamithatok-e egyeb kodokra is?

Koszi.
Tom
+ - Re: *** HIX AUTO *** #34 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Wed, 20 May 1998 21:37:14 EST, you wrote:

>Ugy tudom a nemetek a 2. vilaghaboruban probalkoztak szinte-
>tikus uzemanyaggal, csak tul draga volt. Igaz ez?
Nemcsak hogy probalkoztak, de miutan a haboru masodik feleben mer
sehonnet nem jutottak kolajhoz, sem Irakbol, sem a Kaukazusbol, a
magyar olaj meg nagyon keves volt, gyartottak szintetikus benzint (ha
jol emlexem, egyik nagy leparlo uzem Leuna volt; de utananezhetk). Ha
erdekel a szintetikus benzin eloallitasa, megkerdezhetem a vegyesz
kollegakat.

>Mi a helyzet a vizbefecskendezessel?
Ha mar masodik vilaghaboru: Messerschmitt Bf 109 vadasz DB605 motorok
egyes valtozatai epultek viz/metanol befecskendezessel. Kapasbol
pontosabbat nem tudok, de ennek is utanezhetek.

Udv:  Zak

+ - vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Nem szerelte meg szet valaki suzuki swift (regebbi verzio) elso ajtajat?

Nekem ugyan a mostani szeriabol van, de leirom, hatha hasonlo.
Kapaszkodo csavarokkal, az ablaktekeronel kicsit benyomod a
karpitot, es ott egy kb. U alaku drot amit le kell piszkalnod
a tengelyrol (de nehez ezt igy leirni). Ezutan alul es ket oldalt
vegig csak feszegetni kell, hogy kipattanjon, majd felfele kell
kiemelni. Nekem igy sikerult. A muszerfalat meg nem probaltam.

>Masik, ami folkeltette az erdeklodesunket: Suzuki Baleno Break. Az
>altalanos Suzuki-erzelmeket felreteve: nincs valakinek tapasztalata speciel
>ezzel a tipussal?

Vezettem parszaz kilometert egy 1.6-os automata lepcsoshatut.
Kellemes kis auto volt, egy 650 kilometeres egynapos tura
utan, amibol kb. 400 kilometer kanyargos szerpentin volt,
szetult fenek es fajos hat nelkul szalltam ki belole (192
centis vagyok). Jol fekudt a kanyarokban, nem hintazott
feleslegesen, egyedul a csuklomat ereztem kicsit, nem
sikerult a kormanyt tokeletesen beallitani. Sajnos az
automata valtoja nem az igazi, sokszor kellett kezzel
felulbiralni, de sajat autonak ugyis kezivaltost kell venni.
Jol eltalalt a szervokormanya, nem kell hozza tul nagy ero,
de eleg a visszajelzes is az ut felol. Varosban is jol bevalt,
csendesen, hibak nelkul tette a dolgat. Egyedul az elejevel nem
tudtam megbaratkozni, a mai napig nem tetszik.

>> a renszarvasteszttel
>> felboritottak egy uj Golfot.
>mi is ez pontosan? kormany alaszed, fek blokkol? vagy mas?

Inkabb egy akadaly szinte fekezes nelkuli kikerulesere hasonlit.
Az egyik ujsagban leirtak pontosan, elo fogom keresni.

Vizeloszlatas:
>Gondolj bele, mit tenne az olajipar, ha hirtelen 30%-kal visszaesne a
>vilag olajfogyasztasa. Engedhetik ezt az arabok?

Bennem is hasonlo motoszkal, ezert is erdeklodtem, mi van vele.
Igeretes dolognak tunt, aztan valahogy megsem esik rola szo.
Koszonom mindenkinek az ezzel kapcsolatos valaszokat.

BGabor
+ - a motorfek uzemi alapjarat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A "fapados" elektronikak valoban kepesek voltak a motorfekuzemben 
kikapcsolni az uzemanyagszallitast. Lasd: kocka LADA (az 1300-as 
elektromosan, az 1500-as pneumatikusan )
DE!!
A tolouzemi uzemanyag szallitas kikapcsolasa nem jarhato ut. Meresek 
bizonyitottak, hogy a motor karosan tulhulhet, tovabba a katalizator 
homerseklete is karosan csokkenhet. Ez elettartam roviduleshez 
tobletfogyasztashoz(!!!) es megnovekedett karosanyag kibocsatashoz vezet 
(het).
Ezert a modern autok motorfekuzemben nem kapcsoljak ki az 
uzemanyagszallitast.
Pl. a LADA (ha mar ezt a tipust hoztam fel) nemetorszagban forgalmazott 
szabalyzott katalizatoros tipusai is igy mukodtek, gondolom a mostani Mo.-n 
eladottak is. Rezgotus szabalyzasu fofuvoka van beepitve a karburatorba. Az 
alapjarati fuvoka allando (nem kikapcsolhato mint a regebbi tipusoknal.)

Fogash irta:
>A motorgyarakbol bizony (elvileg) kijohet gyengebb motor is. A
>technologia soran ugyanis a beszallitoi alkatreszekbol rakjak ossze a
>motort. Ahol az egyes alkatreszek "rosszul" jonnek ossze (pl. dugattyu a
>turesmezo also szelen, de meg jo, hengerfurat a turesmezo felso szelen,
>de meg jo) ott elveszhet par paci. Ugyanigy szerencses esetben kedvezo
>kombinacio all elo, es a nevl. adatok fole jutunk.

Az ilyen kombinacio elkerulese vegett osztalyoztak az elkeszult 
alkatreszeket meg anno dacu a szocilista kocsiknal. 4 meretkategoria ( 
A,B,C,D a furat tenyleges merete szerint) volt hasonlokeppen a digattyukkal 
is. Ezert nem fordulhatott elo a fent leirt jelenseg. Osszevalogattak az 
alkatreszeket. A WV Audi konszernnel mar nem divat az ilyesmi? Annyira 
pontosnak hiszik a beszallitokat? Vagy manapsag ez mar nem divat az 
autogyaraknal? ( Felre ne erts nem akarlak teged/benneteket piszkalni )

Udv, GaborZs

Forma 1, Rallye, Kamion, Porsche, Ferrari versenyeken keszitet kepeink:
http://businessweb.csi.com/www.gaborzs.com/

City Rallye <---- erdemes kiprobalni, hatalmas elmeny
http://cityrallye.base.org
+ - =?us-ascii?Q?Radio_Suzukiba?= (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Tudos Valaki!

Ha ismered a Suzuki Swift 1.3 GLX autoradio csatlakozo kiosztasat, kerlek 
kuldd el nekem! A csatlakozot allitolag mar nem gyartjak, raadasnak 
szeretnem ugy bekotni, ahogy egy szervizben sem csinalnak meg, gyorsan 
ki-be mozgathatora.

EloreIsKosz
	Peter
+ - Warnyu szelep (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi mindenki !

 irta:
>A Wartburgomnak idoszakosan (fuggetlenul a motor es a kornyezet
>homersekletetol) zorognek a szelepei. Neha napokig tart, neha casak
>percekig. Olajat mar tobbfelet is probaltam, mindegyikkel ugyanaz. Kezdetben
>csak akkor zorgott, ha sokat allt, most viszont mar (7 ev, 100000 km) minden
>korulmenytol fuggetlen. Egyeb hibajelenseg nincs.
>
Valahonnan ismeros a dolog. Lehet, hogy nekem is Wartburgom van? :-).(Akarki
akarmit mond a legjobb auto a vilagon).
Szoval a tapasztalasom: ugy egy eve az enyem is megcsinalta ezt, akkor ugyis
ideje volt  olajat cserelni, hat elvittem a "szakihoz".(A legrendesebb
autoszerelo akit valaha ismertem!).Olajcsere, olajrendszer mosas,
szelepallito hidraulikak szetszedese, tisztitasa, es a hiba nem szunt meg.
Csak nehany nap mulva. Azota csondben van.

Ehhez persze kell egy jo es foleg rendes szerelo.
Tovabbi jo autozast mindenkinek:

Gabi

Ui.:Fogash ! Csak igy tovabb !

-*-*- Ne hajts gyorsabban, mint ahogy az orangyalod repulni tud ! -*-*-
+ - tuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

mindenkinek koszi a LADA tuning reagalasokat :)
zoli 
('81 2103)
+ - Re: *** HIX AUTO *** #34 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Annak idejen en is lattam a TV-ben a benzin vizezo tarsulatot.
> Normal utcai autoba toltottek. Az auto kevesebbet fogyasztott,
> erosebb lett (10-15%-al nott a vegsebessege) es a motor
> kevesbe melegedett. A talalmanyt eladtak,

...es valamelyik olajkartell (nem a honiak) eldugtak jo melyre, nehogy meg 30 e
vig
elokeruljon.

> Esetleg meg az is beletartozik a kivancsisagom korebe, hogy a muszerfal
> mikent jon ki a helyerol. A tartocsavarjait mar megtalaltam, de nem jon ki a
> helyerol, mert megakad valamiben.

Szokas nekiragasztani is a kaszninak. Az audiknal legalabbis

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re: *** HIX AUTO *** #33 ( 51 sor )
> Idopont: Wed May 20 06:34:47 EDT 1998 AUTO #34
> >>>hitelesebbnek tartom azt, amikor azonos korulmenyek kozott hasonlitanak
> >>>ossze szakemberek dolgokat es ugy mondanak velemenyt.
> >>Objektive szerintem teljesen igazad van, valoban ennek kellene
> >>mervadonak lenni. Viszont erdekes, hogy vagy 15 eve, amiota
> >>autosujsagokat olvasok, a nemet vagy a nemet befolyasoltsagu lapokban
> >>rendszeresen a sajatjaikat favorizaljak. Igy van ez a nagyon jo es a
> >De itt nem nemet autot favorizaltak.
> Ha elolvastad volna, amit par sorral alabb irtam, akkor talan Szamodra
> is kiderult volna, hogy egyetertek a Renaultrol alkotottt
> Talan nem tunt fel, hogy arrol irtam, amit Te magad is mondasz,
> miszerint "letezik mas velemeny is, nem fekete-feher" a vilag.
> Tortenetesen en mas szemszogbol irtam le, de ugy latszik ez baj
> volt...

Mar megint egymast gyilkoljatok. Jo ez? Csinaljatok maganban! Nem hix-torgyan e
z a
forum...

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: tuning Lada + Wartburg bajok. ( 84 sor )
> Idopont: Wed May 20 10:18:22 EDT 1998 AUTO #34
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
> Udv autosok!
>
>  -irta:
>
> >tud valaki ajanlani olyan gepmuhelyt, ahol a lada motromat
> >felfurnak, es egy-ket tuningot elhelyeznenek rajta ugy 100-120 LE
> >korul, de hozzaertve, hogy azert ne is zabaljon 23 litert ?
>
> A kovetkezoket tudom ajanlani:
>
> Recept:
>

Nem a "HOGYAN?" volt a kerdes, hanem a "HOL?".

> 5. A Golfok szelepei azert nem zorognek mert egyreszt preciziosabban vannak
> gyartva (jobb a feluleti megmunkalas, osszevalogatott alkatreszek stb)

ezt te komolyan gondolod?

> Mi a meglatasotok a Citroenekrol? Csak azt figyelem, hogy senki nem is
> emliti oket, semmilyen vonatkozasban, engem viszont erdekelnenek (kulonosen
> XM Break es Xantia Break (aktiv felfuggesztessel)). Csak kimaradtak, vagy
> ennyire nepszerutlenek es szora sem erdemesek? Pl. Hollandiaban nem ezt
> tapasztalom, Mindkettobol rengeteg szaladgal. Az ut szelen meg mar lattam
> Toyotakat, Hondakat, BMW-ket szerelore varva. Citroent egyet sem.

Marha kenyelmesek. Bar tapasztalataim es masok velemenye szerint a CX kenyelmes
ebb
az XM-nel. Egy jo allapotu CX 25D turbo2-nek nincs parja hasonlo aron. Az aktiv
 (es
egyaltalan a hidropneumatikus) felfuggesztessel nemsokara foglalkozom. (talan
holnap?)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: szarvasvadasz ( 6 sor )
> Idopont: Wed May 20 03:47:35 EDT 1998 AUTO #34
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
> > a renszarvasteszttel
> > felboritottak egy uj Golfot.
>
> mi is ez pontosan? kormany alaszed, fek blokkol? vagy mas?

Mas. Szimulacios gyakorlat. Mesz az uton, jobbrol eledall egy "remszarvas",
elrantod a kormanyt balra. Hogy ne menj az arokba, elrantod a kormanyt jobbra, 
de a
szembejovo savban vagy, ahonnet jon szembe egy teherauto. Ezert a kormanyt megi
nt
jobbra rantod, hogy visszaterj a sajat savodba, aztan balra, nehogy a jobb olda
li
arokban vegzodjon a mutatvany.A szabvanyositott feltetelek kozott 4 m szeles pa
lyan
kell a muveletet vegrehajtani, es a 4 iranyvaltoztatasra (asszem) 60m all
rendelkezesre. A savvaltasok max. hossza is szabalyozott. A gond az, hogy
szerencsetlen esetben a 3. iranyvaltas (teherauto elol vissza) gerjesztoleg hat
,
ezert a kocsi felborul(hat).
Valos hasznalati erteke kozel 0, mert a vezetok >90%-a veszfekezessel eluti a
szarvast, esetleg belemegy a bal oldali arokba, max. a masodik iranyvaltasig ju
t el
a lelekjelenlete miatt. A masik ok, ami megkerdojelezi a hatasossagat, az a
guminyomas. 0,3-0,4 bar elteres az eloirttol (amit meg szemre, ill. rugdosassal
 nem
diagnosztizalhatunk, vagy a BMW-felnik a Zsigulin, es egyeb varialasok) annyira
megvaltoztat(hat)jak a kocsi viselkedeset, hogy nincs az a futomu, ami ez ellen
tenni tudna. (Az ESP-rol holnap irok, mar keszul!)

> Temakor: Vizforralo Skoda 105 ( 7 sor )
> Milyen sorrendben erdemes nekiesni a fenti gond kikuralasanak?

1. Nezd meg a termosztatodat. (labosban vizet forralsz, ha forras elott nyit, a
kkor
jo)
2. Jon a nyar, a skodri kibirja termosztat nelkul is.
3. Hutoventillator atkotese hojeladorol kezi kapcsolosra.
4. Hutorendszer tisztitasa alkalmas szerrel, esetleg hutojavito szakemberrel.
(fennall a veszely, hogy a vizko jotekony tomito hatasanak elvesztese miatt ese
tleg
elkezd csopogni valahol a rendszer.)
5. Egy borus, esos napon kivinni az autopiacra...            ;)

Orvendjetek, mert holnap ASR, ESP, meg meg amit lesz idom beleirni.
Fogash
+ - fuzio, fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ha mar a DB-Chrysler igy elojott.
Tobb ujsag (Süddeutsche Zeitung, Financial times, The Wall Street
Journal) is arrol cikkezett, hogy a Lamborghini erdeklodeset fejezte ki
az Audi V8 motorja irant. Az Audi AG szovivoje szerint a Lambo egyik
jovobeni sportkocsijanak hajtomuvekent szolgalhatna az ingolstadti
V8-as.
Ket nappal kesobbi ujsagok szerint a Lambo szovivoje is megerositette a
hirt. Es az Audi V8 CSAK GYORBEN KESZUL!

Mas. A merci bemutatott egy olyan A osztalyu jarganyt, amit egy un.
uzemanyagcella hajt. A szoveg szerint a hidrogen es az oxigen
(Wasserstoff und Sauerstoff) kemiai reakciojabol aram keletkezik, amivel
vill.motort hajtanak. Ez jobb, mint a hidrogennel uzemeltetett
Otto-motor, es az akkumlatoros autoknal is kedvezobb. Az uzemanyag
methanol, amit foldgazbol vagy biomasszabol nyernek. A methanolbol
hidrogen lesz, ami vizze eg el, es igy tovabb. A CO2 emisszio fele, a
CO,HC, stb kb 1/100-ad resze, mint a hagyomanyos motornal. A felmillio
markaba kerulo prototipusbol 2005-ig akarnak versenykepes autot
gyartani, ami nem kulonbozik a hagyomanyosaktol.
Az aramfejlesztesi technika egyebkent az urhajozasban es a
tengeralattjarokon mar regebb ota hasznalatos.

Masik:
A Greenpeace eloallt egy Smile nevre hallgato Renault Twingoval, ami
megintcsak valami extrem jokat tud, csak a ma ismeretes technikak
felhasznalasaval.

Ki tud, ki hallott roluk tobbet?
Fogash

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS