Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1222
Copyright (C) HIX
2001-09-07
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Re: Udv Mindenkinek ! (mind)  16 sor     (cikkei)
2 Re: Re:2Tvs4T (mind)  11 sor     (cikkei)
3 gyuruzes csapagyazas (mind)  18 sor     (cikkei)
4 bejaratas (mind)  10 sor     (cikkei)
5 Skoda Superb (mind)  9 sor     (cikkei)
6 tojaskerek (mind)  19 sor     (cikkei)
7 Szerelo kerestetik (mind)  16 sor     (cikkei)
8 Re: 2001 augusztusi ujauto-eredmenyek (mind)  10 sor     (cikkei)
9 Skoda (mind)  42 sor     (cikkei)
10 Skoda es Volvo (mind)  24 sor     (cikkei)
11 Katalizator (mind)  14 sor     (cikkei)
12 Re:PUG607 (mind)  8 sor     (cikkei)
13 Gyorsulas (mind)  11 sor     (cikkei)
14 juhturo (mind)  51 sor     (cikkei)
15 Autouveg javitas (mind)  17 sor     (cikkei)
16 Aldo temetes+koszoru (mind)  77 sor     (cikkei)
17 NSU (mind)  10 sor     (cikkei)
18 ce Foocvagen (mind)  17 sor     (cikkei)
19 talalkozo (mind)  12 sor     (cikkei)
20 ALFA-ROMEO156 kepernyo vedo progi. (mind)  7 sor     (cikkei)
21 Ford Probe 2.5 V6 24V (mind)  5 sor     (cikkei)
22 Fiat Tipo! (mind)  4 sor     (cikkei)
23 Zoldkartya, hivatalos infok (mind)  94 sor     (cikkei)
24 HDI fogyi (mind)  12 sor     (cikkei)
25 QS9000, ISO, Q1... (mind)  36 sor     (cikkei)
26 az uj Bogar - vagy Beetle (mind)  21 sor     (cikkei)
27 TAFI hirek (mind)  32 sor     (cikkei)
28 Re: Fenyegetesek arnyekaba. Jujjjj. (mind)  48 sor     (cikkei)
29 Temetes idopont... (mind)  15 sor     (cikkei)
30 Re: Csak nyugi az utakon... (mind)  11 sor     (cikkei)
31 ekezet (mind)  9 sor     (cikkei)
32 va: Hatar (mind)  19 sor     (cikkei)
33 va: Parkolas a reten (mind)  11 sor     (cikkei)

+ - Re: Re: Udv Mindenkinek ! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

meg annyit fuznek hozza, hogy a kipufogogaz szennyezettseget is
differencialni fogjak, azaz nem kategoriak lesznek, hogy katalizatorosok
ennyi meg ennyi, dizelesek ennyi meg ennyi, hanem minden automarkanak a
katalogusaban megadott erteket fogjak hatarnak tekinteni. szoval
szigorodni fog szerintem.
homer

Szia!

Nos, a fenti infod nem igaz az eddigi ujsagcikkek
szerint, de vki megnezhetne maar azt a rohadt KOVIM
rendeletet. Nincs vki, aki hozzafer elektronikusan a
Magyar Kozlony-hoz?
Udv, Bela

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: pecz1.mfa.kfki.hu)
+ - Re: Re:2Tvs4T (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

fenntartasuk, mint egy hasonlo koru nyugatie.Minek vegyenek egy barmilyen
nagyobb autot, amikor ki kell menni a foldre arartni, vetni, stb, nomeg a
Trabit nem is ngyon lopjak, es elall a haz udvaran is?

Lutyo
 
Annak vegyenek egy masik autot, hogy abba ultessek a
gyerekuket es autozzanak vele jo sokat a 2T-juk
mogott. Udv, Bela

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: pecz1.mfa.kfki.hu)
+ - gyuruzes csapagyazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A szerelom a diesel automat gyuruzi, de azt mondja, hogy ilyenkor
>a hajtokarcsapagyakat is ki kell cserelni, mert a megnovekedett
>kompresszio miatt azok nem birjak tovabb par hetnel. Igaz-e ez, vagy
>keressek mas szerelot? Amugy hideg motornal inditozas kozben kialszik
>az olajkontroll.

Elvileg igaza van, ugyanis a megnovekedett kompresszio (foleg egy
dieselben) a kicsit kopott csapagyat hamar atalakitja nagyon kopottra
(agyonveri). Az igazan udvozito megoldas az lett volna, ha nem csak az
olajnyomasjelzo lampara hagyatkozva, hanem muszerrel mert volna olajnyomas
ertekeket hidegen, melegen, alapjaraton, fordulaton... Ha elotte melegen is
volt olajnyomas alapjaraton, akkor nem kell ragaszkodni a csapagyazashoz,
de nem is kerul sokba, es nem is okoz kart, ha egy ugyanolyan meretu
(feltehetoleg alapmeretes) csapagysorral rakja ossze fotengelykoszorules
NELKUL.


AR 155 2.0TS16V Super
+ - bejaratas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Manapsag egyre kevesbe van ra szukseg, de minden bejaratas alapszabalya,
hogy ne terheld agyon szegenyt. Terhelni lehet fordulatszammal es elvart
teljesitmennyel. Tobbet artasz, ha 4 szemely+ csomagokkal negyedikben
ketezer fordulattal padlogazon mesz fel egy emelkedore, mintha harmadikban
3500on felgazzal.
A bo 2000 km utan mar batran meg lehet porgetni neha, de tartosan ne  utazz
vele 5000 fordulaton. A 130-140kmh a Passatban valahol 4000-4500 korul van,
az eleg, nem?

AR 155 2.0TS16V Super
+ - Skoda Superb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ez egy Passat csak Skoda orrot csinaltak neki. Kabe ugyanez az auto jelent
meg az idei Genfi szalonon is, ott Montreaux alneven. A weboldalon
talalhato fotora is ugy van ramontirozva a "Superb"-feliratos rendszam.
Gyanitom, hogy a Skoda betutipussal felirt Montreaux helyett...

AR 155 2.0TS16V Super


ui: Szombattol egy hetig Horvatorszagban vagyok, (ALFAVAL! :) ).
+ - tojaskerek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szoval van nekem egy Fordom, es ugy erzem, mintha ovalis lenne
>minket elso kereke. Ez foleg alacsony sebesseg mellett erezheto
>szamomra, es fekezeskor hatarozottabban tapasztalhato

1.) guminyomasok ellenorzese
2.) gumi szemrevetelezeses ellenorzese (szalszakadas a szovetszerkezetben
fizikai deformaciot okozhat)
3.) elso kerekek azonos oldalon hatra szerelese, hatsok elore. Ha megjavul,
akkor hatso (korabban elso) kerekek kiegyensulyoztatasa, ha nem GOTO4
4.) fektarcsa utesenek kimerese. Felforrosodott fekekkel nagyobb vizbe
hajtva szerencsetlen esetben elofordulhat, hogy deformalodik egy picit. Ezt
sajna par tized mm eseten is erzed a kormanyon es a fekpedalon. A belso
hutesu tarcsak hajlamosak hullamosra kopni, effekt ugyanez.
5.) ha a tarcsa rossz, de eleg vastag, szabalyoztatni (lehetoleg felszerelt
allapotban), ha nem , csere. Szitalast, razast nem okozhat
futomu-beallitasi hiba.


AR 155 2.0TS16V Super
+ - Szerelo kerestetik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A fenyezes/lakatolas temaban koszonom a valaszokat, asszem
ugy anyagi mint egyeb okokbol tavaszra hagyom.

Mas: nem regen koltoztem Tatabanyarol Bp-re. Ott volt egy
emberke akihez nyugodtan vihettem az autot, 
nagyon precizen es jo aron dolgozott. 
Hasonlo parameterekkel biro szerelot keresek most Budan, 
ha lehet, akkor Budafok/Budateteny
kornyeken. Ha tudtok ajanlani valakit, adjatok meg az elerhetoseget.
Naa...lecci, lecci!!! :))

Elore is koszonom

Ropi (20-9165-707)
+ - Re: 2001 augusztusi ujauto-eredmenyek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tiszy: „Erdekesseg:  Renault tarol”

Ebbol a darabszambol mennyi a Thalia? Megane? Laguna? Tuti, 
hogy a Thalia tobb, mint a fele. A Renault a Suzuki-
vasarlok (ar szempontbol a piac alja) hatalmas retegebol 
hozott el egy nagy reszt. Ezen a palyan rajtuk kivul meg az 
Astra Classic Start 1.4 jatszik, ha gyartjak meg.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

„Nekem mar picit elegem van az ezust autokbol. Nem ertem,
miert ez az ezust mania.”

Talan azert, mert egyszerre elegans es sportos. :) Kar, 
hogy anno a 105 S-hez nem volt ezustmetal szin.

„A kornyekunkon elegge beindult a Fabia tuning. A kedvencem
a par loeros fekete Fabia klimaval, 16-os felnikkel, /30-as 
gumikkal,
folia, szanyak, szemoldokok (brrr), ket dupla kipufogo, 
chip.
Allitolag egy egy ilyen tuning az auto aranak 50-70%-a. No 
comment.”

En nem birom ki.:) Ugy latszik, ezeknek a kocaautosoknak 
nem kell a nagyobb teljesitmeny/vezetesi elmeny/magasabb 
felszereltseg/stb., hanem annyi penzert inkabb egy tok alap 
fapados gyenge szar, ami ugymond jol nez ki. Felelmetes. Mi 
a turonak szarnyak, amikor sose er el olyan sebesseget, 
ahol ez szamitana? Mint uj Astra 1.4-en hatso szarny ES 
tetospoiler. Meg kuszobok, stb. A Mondeon csak egy kis 
diszkret hatso szarny van, megis ugy lehet vele 200 felett 
savot valtani, mint 120-nal. 

Minek /30-as gumi? Ha felretesszuk a vagizast, mire jo? Nem 
javul mar ettol szamottevoen az uttartasa. Ha szeriahoz 
kepest mondjuk mar /55 van, az OK. 
Arrol nem beszelve, en is mit szivtam ezeken a szar utakon 
a /45-os gumikkal. A Hamann tesz fel a legdurvabb M3 
tuningjara /30-at. Ket dupla kipuff: hat persze, a 
borzalmas loketterfogatu nagy teljesitmenyu gephez kell.:) 

„Masik dolog a chip. A fiatalok koreben hallgatoztam, szinte
senki nem veszi az autojat erosebb motorral, hanem software-
t cserelve modositjak az auto karakterisztikait. Eppugy, 
mint az ezust szin mania, ez sem egy egeszseges trend.”

A chiptol legalabb no a teljesitmeny. Meg azert olcsobb, 
mint az erosebb auto.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Skoda es Volvo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

„Bar az ar talan mar magas lesz, hogy a Skoda Piech ur 
fejeben a Volvo ellenfele cccc.”

Ilyen durvat nagyon reg hallottam. Mar ha a muszaki 
tartalomtol el is tekintunk (persze nem lehet), a Volvo 
akkor is egy elismert premier marka (speciel Magyarorszagon 
pl legutobb mar az Audit is megelozte imidzsben), a Skoda 
meg szepen probal kapaszkodni. Lasd pl Wimmer Zsolt 
hozzaszolasat a Skoda franciaorszagi ismertsegerol 
(presztizsrol nem volt szo).

Ez komoly??? Herr Piech igy gondolkodik? Akkor neki mas is 
van a fejeben… :) De azert nem fog ennek mindenki bedolni. 
Tipp: vegye meg a becsodolt Daewoo kelet-europai gyarait, 
nevezze el valami masnak, gyartsa ott is ugyanazt a 
tomegautot, amit mashol mas neven es ez legyen mondjuk a 
Jaguar versenytarsa. Tegyen ra dupla kifupogot meg 
spoilereket es irja ra, hogy RS GTI.:)))))

Az viszont, hogy az embert lepten-nyomon hulyenek nezik, 
inkabb szomoru.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Katalizator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

„a kipufogogaz szennyezettseget is differencialni fogjak, 
azaz nem kategoriak lesznek, hogy katalizatorosok ennyi meg 
ennyi, dizelesek ennyi meg ennyi, hanem minden automarkanak 
a katalogusaban megadott erteket fogjak hatarnak tekinteni. 
Szoval szigorodni fog szerintem.”

Homer, ha mar markankent lesz, szerinted milyen 
tureshatarok lesznek? Vagy csontra kell hozni a katalogus 
erteket? Ezek utan nem lesz erdemes kibelezni a kat-t 
(LE+), mert nem fogja mar az auto megkapni a zoldkartyat?
Meg nyilvan ahol eddig ment a korrupcio, ott ezutan is…

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Re:PUG607 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

„Nem tudom milyen illetékek jönének rá, mert a kocsit nem 
hotzuk be, hanem osztrák rendszám van rajta.”

Kapasbol: a fogyasztasi ado 20 %, az AFA meg itt 25%, ott 
ugye jóval kevesebb.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Gyorsulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 Lattatok vasarnap este az ATV "G1" nevu musorat????
 Lattatok benne azt az ozonvizelottI VW Golfot (22 eves
 citromsarga) ami 1,9 TD es ugy leporogte azt a
 Porsche 911-et mint a huzat!!!!

 Na mit szoltok hozza !?

 Üdv. Bazsi
  VAZ 2101
+ - juhturo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Sziasztok!
A szerelom a diesel automat gyuruzi, de azt mondja, hogy ilyenkor
a hajtokarcsapagyakat is ki kell cserelni, mert a megnovekedett
kompresszio miatt azok nem birjak tovabb par hetnel. Igaz-e ez, vagy
keressek mas szerelot? Amugy hideg motornal inditozas kozben kialszik
az olajkontroll.
Udv:VI"

Amikor szetment a hajtokarcsapagy az XM-en 180k km-nel, az egyik okot abban
lattak, hogy hatha gyuruztek a motort, es nem csereltek hajtokarcsapagyat.
Azert gondoltak erre, mert a gyuruket, miegymast nagyon jo allapotban
talaltak, de mint kiderult, azoknak ilyennek is kell lenniuk ennyi futas
utan. Generalra majd valamikor 500-600k kornyeken kell gondolni, merugye ez
PSA dizel. Tied milyen
dizel, es mennyi van a motorban?
/Mint az elhasznalodas jeleibol kiderult, viz jutott az olajba, es az tette
be a kaput az egyik hajtokarcsapagynak, de mar egy masikon is latszottak
azok a nyomok, amik gyors elhalalozashoz vezetnek/
Tehat ne keress masik szerelot...
-----------
zigzag irta:
"Van olyan autogyar is
aki ennek ellenere ilyen modszerrel probalja kiszurni a hibas alkatreszeket,
de anak a termekeit a listan senki sem tudna megvasarolni (RR)."

Nana... Ugy tunik fiatal vagy a listan, mert vannak azert itt nehanyan, akik
meg
tudnak vasarolni, csak eppen egyreszt nem tetszik nekik a formaja, masreszt
fanatikusan ragaszkodnak bizonyos markakhoz.
-----------
"
....
Mondja mar el nekem valaki, miert usztam meg, vagyis miert
nem gyullad meg a szena, ha raparkolok.

Cs.
AR146"

Egyszeru: nem eri el a gyulladasi homersekletet. Merugye mi az a harom
dolog, ami az egeshez kell: egheto anyag, oxigen, gyulladasi homerseklet,
meg gyufa. Hoha, ez negy, egyikre nincs szukseg :-)
 De: egyszer egy UAZ-unk fennakadt (felult?) a nadtorzsakra. Nyar volt,
dogmeleg /az AC-t vizesronggyal hutottuk, hogy menjen a szekerentyu/, a
kopasz sofor bogette a motort, mert azt hitte, a kerek sullyedt meg, aztan
csak a fustre lettek figyelmesek...
Van mindenkinek tuzoltokeszulek a kocsijaban?????

joe

Citroen XM Turbo D12
(es imadom :-))))
+ - Autouveg javitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Lista,

  a kocsim ket oldalso ablakuvege karcos. Valamikor 
beszorulhatott oda nemi homok, es a nyitas/zaras soran 
megkarcolta az uveget. Kerdesem az lenne, hogy letezik-e 
olyan modszer, illetve iparos ami/aki ezt javitani tudja?

  En ugy gondolom, hogy nemi folyadek, es egy felvitt folia 
tokeletesen el tudna tuntetni a dolgot. Otletek?

Elore is koszonettel,

Tamas

---
   Renault Megane 1.4    Mitsubishi 3000GT VR4
---
+ - Aldo temetes+koszoru (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T. Lista!
Berta Levente Aldo temetesen a HIX koszoruhoz hozzajarultak
nevsora:

A temetes 2001.09.11-én lesz a dunaujvarosi temetoben

2001.08.28.      összesen
 1000.-  1000.-
   1000.-  2000.-
  500.-  2500.-
Kollmann Tibor Sarvar  500.-  3000.-
  500.-  3500.-
2001.08.29
  500.-  4000.-
  500.-  4500.-
Topa Gabor Mako   500.-  5000.-
2001.08.30.
   1000.-  6000.-
  800.-  6800.-
2001.08.31.
  500  7300.-
   1000.-  8300.-
2001.09.03
  500  8800.-
  500.-  9300.-
  1000.-  10300.-
   1000.-  11300.-
Toth Tibor (penti)   2000.-  13300.-
   1000.-  14300.-
  500.-  14800.-
Szabo Janos Bp Vezer u.  500.-  15300.-
GERBEREI Csendes  1000.-  16300.-
  700.-  17000.-
2001.09.04.
  500.-  17500.-
Simon Janos Babolna  500.-  18000.-
  1000.-  19000.-
2001.09.05.
    500.-  19500.-
Fulop Zoltan (Fulcsi)  800.-  20300.-
2001.09.06.
  1000.-  21300.-
   1000.-  22300.-


Az onkentes hozzajarulasokat az alabbi cimre lehet kuldeni:
Dunai Zsolt
2400 Dunaujvaros
Matyas k.u.1.szam 4.emelet 3. ajto


Leirom az utvonalat a temetohoz, ha valaki szemelyesen is
itt akar lenni, es nem ismeri az utat.
1. Eszak felol jovok (Budapest felol a 6-os uton): a MOL
kutnal kanyarodjatok le balra a varos fele. Vagy a MOL
kutnal, vagy elotte kb 100 m-re van a lekanyarodasi
lehetoseg. Ezutan a hosszu lejtos uton kell tovabb menni.
(Itt mar lathato a temeto jobbra, az epulo hazak mogott.) A
lejto aljan eros jobb kanyar ra egy hidra. Tovabb ezen az
uton, egy gumijavito bal kezre, majd egy ujabb kb 150-200
m-es lejto. Jobb oldalon templom. A templom elott
keresztezodes, jobbra kell menni, igen eros emelkedon fel.
Ezutan ezen ez emelkedon addig menni amig a temetohoz nem
ertek.
2. Nyugat felol (Szekesfehervar felol 62-es uton): a 6-62
keresztezodesnel egyenesen be a varosba. Az Opel
kereskedesnel a lampanal balra. Majd egyenesen a templomig.
Ott termeszetesen a templom utan balra fel az emelkedore.
Del felol (Dunafoldvar 6-os ut): ha valaki nem ismeros a
varosba javaslom, vagy az 1. vagy a 2. pont szerinti utat,
NEM lekanyarodni a vasutallomas fele. A vasuti viadukt utan
jon az emelkedo tetejen a 6-62 ut kersztezodese, ott jobbra,
majd 2. pont szerint.

--
 Üdv
 Dunai Zsolt 30-255-0925
+ - NSU (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Baratnom edesapja autoszerelo, es vett maganak egy
kb 40 ev koruli NSU-t. Szegeny auto elegge le van pusztulva,
de a motorja elmeletileg megy, a kaszni eleg beteg. 
A kerdesem az lenne hogy mennyi idobe es penzbe kerulhet
egy ilyen auto beinditasa?

Udv:
3P
+ - ce Foocvagen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

> 2. Beleulsz, figyeled a zajokat, elvezed a vezetest, dedelgeted,
> te javitod, tudod minden bajat, nem viszed szervizbe csak a
> muszaki vizsga erejeig. Ez a fanatikussag.
Ezzel csak az a baj, hogy egy bizonyos kor utan, ha nem szakmad az
autoszereles, akkor inkabb csinalja szagember. Regebben en is alandoan
a warnyu alatt logtam, de ma mar csak apro javitasokat vegzek a
golfocskan. Az is igaz, hogy nekem van egy komoly szerelom, akiben
megbizom mert meg soha nem dobott at igy az elso pontrol nem tudok
nyilatkozni.

Nagykekesi Arpad
Blue ENTER Bt

Ui.: ja azt is elfeletettem, hogy eletemben mindig betonkaptarban
laktam, igy nagyon nem is tudnek hol szerelni. :-(((
+ - talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sok csokit, Autosok,

hatha valakit esetleg erdekel: szeptember 15-en Veszpremben Audi
talalkozo lesz. Reszletek megtalalhatok a www.audiklub.hu oldalon.

Tulajdonosokat, erdeklodoket, szimpatizansokat szeretettel varunk!

Fogash? :-)

scsLLAT

*** IVICZ Laszlo        http://www.extra.hu/aczil
+ - ALFA-ROMEO156 kepernyo vedo progi. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Üdv mindenkinek.

Ha tud valaki küldjön nekem 156-os képernyo védot.
(Pl.: ha láttátok a televízió adásain mostanság futó 156-os reklámját,
olyanra gondoltam.)

Elore is köszönöm.
+ - Ford Probe 2.5 V6 24V (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

K Malacnak.

fel tudnal-e vilagositani, hogy a 93 korul gyartott V6-os
Ford Probe motorja egyezik-e a Te autod motorjaval, 
vagy az az MX-6 os Mazdaval mutat kozelebbi rokonsagot?
+ - Fiat Tipo! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi All!

    Fent emlitett tipushoz keresnek szakkonyvet.
Akinak van kerem irjon.
+ - Zoldkartya, hivatalos infok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello autosok!

Sok minden elhangzott mar a zoldkartyaval kapcsolatban, 
nagyjabol korvonalazodtak is a fontosabb infok...
Ha valakit erdekelnek a zoldkartyaval kapcsolatos 
valtozasok a legaprobb reszletekig, azoknak ajanlom a 
kornyezetvedelmi tarca honlapjan a kovetkezot:

http://www.ktm.hu/jogsz/kv/0501900.htm

Ha valakit nem erdekel PgDn, kicsit hosszu lesz!

Osszefoglalas

_A felulvizsgalatok gyakorisagarol:_

(2) A soron kovetkezo kornyezetvedelmi felulvizsgalat, 
illetve a (10) bekezdes szerinti igazololap es plakett 
ervenyessegi idopontjat az elvegzett felulvizsgalat 
datumatol szamitva a kovetkezok szerint kell meghatarozni: 
a) hagyomanyos Otto-motoros es szabalyozatlan 
keverekkepzesu katalizatoros gepkocsi eseteben 1 ev; 
b) szabalyozott keverekkepzesu, katalizatoros gepkocsi 
eseteben - a kulon jogszabalyban meghatarozott kozuti 
kozlekedesi szolgaltatasokhoz hasznalt gepkocsi 
kivetelevel - a gepkocsi 
ba) 4 eves koraig 3 ev, 
bb) 4-6 eves koraig 2 ev, 
bc) 6 eves kora felett 1 ev; 
c) a kulon jogszabalyban meghatarozott kozuti kozlekedesi 
szolgaltatasokhoz hasznalt szabalyozott keverekkepzesu, 
katalizatoros, 4 evnel fiatalabb gepkocsi eseteben 2 ev, 4 
eves eletkor felett 1 ev; 
d) a 6 evnel fiatalabb es 3500 kg vagy annal kisebb 
megengedett legnagyobb ossztomegu es legalabb az ENSZ EGB 
83.02/C, illetve 49.02/B vagy az azokkal kulon jogszabaly 
szerint egyenerteku eloirasokat kielegito dizelmotoros 
gepkocsi eseteben - a kulon jogszabalyban meghatarozott 
kozuti kozlekedesi szolgaltatasokhoz hasznalt gepkocsik 
kivetelevel - 2 ev; 
e) a 6 evnel fiatalabb es legalabb az ENSZ EGB 83.02/C, 
illetve 49.02/B vagy az azokkal kulon jogszabaly szerint 
egyenerteku eloirasokat kielegito, a kulon jogszabalyban 
meghatarozott kozuti kozlekedesi szolgaltatasokhoz hasznalt 
dizelmotoros gepkocsik eseteben 4 eves korig 2 ev, 4 eves 
eletkor felett 1 ev; 
f) minden egyeb dizelmotoros gepkocsi eseteben 1 ev; 
g) egyeb uzemu gepkocsi felulvizsgalati gyakorisagat a 
beepitett belso egesu motor es a hasznalati mod szerint, az 
a)-f) pontok alapjan kell meghatarozni. 

_Dijak:_

a) Hagyomanyos ketutemu es dizelmotoros gepkocsik (piros 
plakett): 
aa) ketutemu 2 500 Ft 
ab) dizel 4 000 Ft 
b) Hagyomanyos Otto-motoros gepkocsik (sarga plakett) 3 500 
Ft 
c) Csokkentett szennyezesu gepkocsik (kek plakett) 4 000 Ft 
d) Korszeru, kornyezetbarat gepkocsik (zold plakett) 
da) benzin- es dizelmotoros gepkocsi 4 500 Ft 
db) benzinmotoros gepkocsi, amelyhez celmuszer szukseges 6 
000 Ft 
dc) elektronikusan szabalyozott befecskendezesu 
dizelmotoros szemelygepkocsik es kisteherautok 6 000 Ft 
tehergepkocsi (megengedett legnagyobb ossztomeg >3500 kg) 8 
000 Ft

_A matricakrol_

A jeloles celja:

A plakett (ontapados matrica) alkalmazasanak celja a 
gepkocsi kornyezetvedelmi tulajdonsaganak es a 
kornyezetvedelmi felulvizsgalat ervenyessegenek lathato, 
megkulonbozteto jelolese. 

A plakett szine: 

zold szinu plakett - korszeru, kornyezetbarat gepkocsik 
(2.1. pont szerint), 
kek szinu plakett - csokkentett szennyezesu gepkocsik (2.2. 
pont szerint), 
sarga szinu plakett - hagyomanyos Otto-motoros gepkocsik 
(2.3. pont szerint), 
piros szinu plakett - hagyomanyos ketutemu es dizelmotoros 
gepkocsik (2.4. pont szerint). 



Udv mindenkinek
Attila (M), aki piros matricat fog kapni
R21 TurboD, 14 evvel a hata mogott
+ - HDI fogyi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Autopalyan mentunk atlag 180 km-h-val. Szerintem ekkor a Laguna
>klimaval boven 10 l felett fogyasztott volna.
>Ja es ez a kocsi is megy ugy mint a 2literes benzines Laguna
>en egy 3.0V6 motorhoz kepest keveseltem a kakaot :)))

180-nal okes a 9 liter, de ezt eloszor nem irtad oda. En meg
alapbol nem felteteleztem ezt a tempot. :)))
Egyebkent nekem klimaval keves varossal 8 liter a fogyim.
(Orszaguton 100 - 120 km/h)

Udv,
     Zotya
+ - QS9000, ISO, Q1... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Zsolt irta:
>Aki ide a gyarba akar beszallitani barmilyen termeket, 
>annak a Q1, a QS9000, vagy az ISO9000-es minositesek
>valamelyikevel rendelkeznie kell. 

Nem kell rendelkeznie. 
Q1 a Forde, a QS9000 pedig a harom nagy (GM, Ford, Chrysler) es a
teherautogyartok szovetsegenek agazatspecifikus kovetelmenyrendszere (nem
szabvany!!!). Az ISO 9000-es sorozat az egy szabvany (illetve most az ISO
9001-rol vagy 9002-rol beszelunk), de nincs semmi koze az autoiparhoz, -
korhaznak, biztositonak, mernokirodanak stb. is lehet ISO szerinti
tanusitasa.
Ha a vevod (legyen az OEM, vagy beszallito) megkoveteli, akkor kell. 
Ha nincs ilyen rendszered (vagy van, de nincs tanusitva), attol meg
szallithatsz nekik, de egyertelmuen versenyhatranyban vagy a tobbiekkel
szemben.

>Tovabba ha egy alkatreszbeszallito akar "arrebb tesz" (!)
>egy gepet, tajekoztatnia KELL a ceget.
Ha arre teszel egy gepet (mas meg sok mas esetben is) elvileg tajekoztatni
kellene a vasarlot, es uj PPAP (uj termek jovahagyasi folyamat) kell
benyujtani. Am ez soxor elmarad.

< igy kotelessege lett volna tesztdarabokat szallitani teljes 
<minosegvizsgalat, es tesztceljabol
Ez szinten nem igaz. A PPAP-nek van 5 szintje, a harmadiktol felfele kell
csak mintadatabokat kuldeni.

<Tovabba mivel a minosegellenorzes nem lehet szazszazalekos,
<igy mindig marad hibahanyad.
Dehogynem lehet. nalunk minden legzsakcsatlakozot 100%-ban tesztelunk.


Koli
+ - az uj Bogar - vagy Beetle (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Fekete Zoli irta:
>Formailag szep, de benne egy szutyok motor van, elsokerek
>meghajtas stb. Hol van akkor a reginek a felujitott
>valtozata? A forma? Tenyleg szep de azon kivul egy total
>fapados ocskavas jo draga penzert.

Igazad is van, meg nem is.
Az uj Beetle-nek semmi koze sincs a regi bogarhoz. 
A Beetle az erzelkemre hat, nem az eszre. 
Kabe fele annyiert megkapsz egy Golfot, - mert a muszaki alapok ugyanazok,
vagy akar ezert az araert kapsz egy Laguna II-t.
Azert a helyedben nem fogalmaznek ugy, hogy szutyok motorok vannak benne, -
mert 1.9 PD TDI-vel is kaphato.
Fapadosnak sem hivnam, - nezd meg a neten a felszeretseget.

Azer' mert neked nem teccik, nem kell lefikazni (mar megint). 
Azert van a piacon, mert valakik megveszik, es nekik ez jo.

Koli
+ - TAFI hirek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello ,

Mindenki szokta hallgatni vezetes kozben a radioban a trafi-hireket.
Mindenki eszrevette mar, hogy NEHA nem pontosak az informaciok. (Talan
a radio nem olvashatja fel 1-1-ben a beirt SMS-ket, uzeneteket...)

Ezert mar regota korvonalazodik bennem egy bizonyos, specialisan
autosoknak szolo, specialis levlista gondolata.

A technikai hatter talan mar megerett ra, azert is irok most ide.
Szoval szerintem mar igen sok ember tud mobilan email küldeni.
Ha nem is hosszu az a mail, de tartalmazhat igen fontos, es
penztarcaba vago dolgokat, Pl. hol es mikor lat az ember trafipaxot.

Ugyancsak sokan tudnak mar email FOGADNI SMS-kent keszulekeiken.

Naszoval megszuletett a gondolat:
TRAFI JELZO LEVLISTA.

Termeszetesen a listara csak tagok irhatnanak, es csak trafi hirek
mennenek ki, csak "news" jellegu lista lenne. (Tehat amikor megerkezik
egy level, rogton tovabbitodna a tobbiek fele.)
A feliratkozashoz at kellene esni egy "belepesi proceduran", ami kvazi
emberek (moderatorok) altali ellenorzest jelentene. (Spam kizarva).

Szoval szerintetek mukodne ez, vagy meg mindig korai (azaz az autosok
nem allnanak meg egy SMS erejeig, hogy jelezzek a tobbieknek...)

Koszi,
---
Zsolt
General Protection failure at #547BFF
+ - Re: Fenyegetesek arnyekaba. Jujjjj. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
> *Alig varom, hogy befejezzuk mar ezt az atkozott temat, de megint...
>

Akkor fejezd be! Ez ilyen egyszerű.

> Szerb utlevelrol
> senki nem beszelt, az meg hogy szerbiai allampolgar (is) vagy a
> maganleveledben is szerepelt.

Tényleg senki, téged kivéve. (esetleg olvasd el a szombati és vasárnapi számot)
Amúgy te beszélsz most is szerb állampolgárságról.

> Matol Csonka-Jugoszlavia allampolgaranak
> nevezzelek?

Az ország neve Jugoszláv Szövetségi Köztársaság. Bármily meglepô is számodra, a
ki
a balkáni helyzet legnagyobb ismerôje. (Jobban mondva annak hiszi magát)

>  Orulj, hogy gyakoribb neved van, csak nehogy masok
>

A fenegetôzést meg fôleg hagyd abba, mert véletelenül meg találok ijedni! Vagy
fejtsd ki, mitôl is kellene félnem? Érdekelne, hogy miközben itt dobálózol a na
gy
szavakkal és Horvátország fogadatlan (vagy fogadott ??) prókátoraként viselkeds
z,
valójában mekkor sötétség is uralkodik odabenn.

Nagy Gábor

P.S.:
Küldjem a címet, vagy a rohamosztagok idetalálnak maguktól is? :)))))

P.S.2.:
Sorry mindenkitôl, de ez már tényleg röhej ami itt folyik már régen eltávolodva
 az
eredeti kiindulóponntól. De ha még mindig sok embert irritálna az, hogy
kijelentettem, az emberek sokkal nacionalistábbak, akkor módosítom a fenn idéze
t
szövegrészt a következôre:
"A mai napig érezni a nem is olyan régen még mindent átható nacionalizmus hatás
át,
jó példa erre pl. hogy Fiume (Rijeka) fôutcáján nagy választékban kínálnak Uszt
asa
jelképekkel díszített pólókat (ami olyan, mintha a Váci utcán nyilaskeresztes
pólókat kínálnának)."
+ - Temetes idopont... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> >A temetes pont akkor lesz, amikor szabin leszek. Tehat
:> >van ra esely hogy el tudok menni. Valakinek mar fix
:> >hogy tud menni ???

Sajnos aznap Debrecenbe kell mennem ceges osszejovetelre, 
igy nem tudok ott lenni a sajnalatos "talalkozon"...  :-(


Szep napokat: Antal Attila
(Seat Leon 1.6 aut)  

UI: Ha valaki esetleg csinalna digitalis fenykepet, akkor tegye
mar elerhetove valahol a neten...
+ - Re: Csak nyugi az utakon... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Soma!

A vege csak annyi, hogy mivel csak a muanyag lokharito horzsolodott fel,
ezert csak "bekeben" elvaltunk.

(nem veszes a dolog, de mondjuk nem olyan, mint az uj... es most lehet, hogy
mindenki azt hiszi rolam, hogy nem tudok parkolni...:-(((  )
Udv

Biomernok
'99 Corolla
+ - ekezet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Draga gyermekek, akik az alabbi galadsagokat elkovetik !
Nem mennetek el a malac futyijere bojtnak ?
--
Meszaros Geza

> A motor nagyon kultur?lt, semmilyen fordulatsz?mtartom?nyban nem
> > >hallatszik az utast?rbe a d?zelhang, a fogyaszt?s 9 liter k?r?l volt

> =?Windows-1250?Q?Csap=E1gy=3F?=
+ - va: Hatar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>vamos kigondolta, hogy ilyen szaros, mint en biztosan nem
>engedhet meg maganak egy uj Puntot. Keri az irataim, latja,
>hogy Ing. Na neee, ekkor mar marha gyanus voltam neki, nezett
>ki a fejebol, hogy biztosan hamisak a papirok. 

Ha az auto, a kinezeted, illetve a papirjaid adatai nem passzolnak
a vamos agyaban megszokott kephez, akkor szamithatsz ilyenre.
A vilag nagy szelhamosai konszolidalt kulsovel, atlagembert mutato
hamis papirokkal es kozepszar autoval maszkalnak ossze-vissza.
Tessek kovetni oket es csak fel percig tart majd a hataratlepes.
Amugy, en segitettem volna megkeresni az alvazszamot.

> Elvettek az eletembol 40 percet.
Konnybe is labadt a szemem ezen a remsegen...
Ha egy ilyen okostojas csipi meg az ellopott (ne adja Isten) 
Alfadat, akkor majd hordod neki a habostortat minden
nap es a nevedre is iratod.
--
Meszaros Geza
+ - va: Parkolas a reten (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gonci Csaba kerdi...
> Mondja mar el nekem valaki, miert usztam meg, vagyis miert
> nem gyullad meg a szena, ha raparkolok.
A mondat elso felere a valasz: Mert mazlid volt.
A masodik felere: Legkozelebb meggyullad. Ne parkolj ra.

Szombaton nagy hepaj lessz Szentkiralyszabadjan, a helikopter
bazison. Ott is a kijelolt parkolo a tarlo. Most nem lessz ilyen 
gond, de volt ev, amikor paraztam, hogy porra eg ezer auto.
--
Meszaros Geza

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS