Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 374
Copyright (C) HIX
1999-05-05
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Motorcsorges (mind)  11 sor     (cikkei)
2 tatran 125 (mind)  11 sor     (cikkei)
3 w1.3 csorges (mind)  19 sor     (cikkei)
4 Turbo (mind)  19 sor     (cikkei)
5 skoda help megoldodott + nehany dolog (mind)  54 sor     (cikkei)
6 Wartburg gyujtas (mind)  13 sor     (cikkei)
7 Radio kikapcsolas, turbo (mind)  16 sor     (cikkei)
8 Turbo (mind)  11 sor     (cikkei)
9 Olajfogyasztas (mind)  22 sor     (cikkei)
10 Trabi... (mind)  11 sor     (cikkei)
11 Re: Trabant, Seat (mind)  25 sor     (cikkei)
12 Peugeot 206 (mind)  46 sor     (cikkei)
13 Kolcsonauto, surgos!!! (mind)  6 sor     (cikkei)
14 olaj (mind)  9 sor     (cikkei)
15 Help !! (mind)  14 sor     (cikkei)
16 SKODA nem megy (mind)  13 sor     (cikkei)
17 Re:csorges de mindig w1.3 (mind)  21 sor     (cikkei)
18 Re: megbizhatosagi kategoria (mind)  16 sor     (cikkei)
19 Re: mutogatos benzinkutasok (?) (mind)  47 sor     (cikkei)
20 Barkas + Hyppoid olaj (mind)  14 sor     (cikkei)
21 3 pedal melegedesig (mind)  16 sor     (cikkei)
22 Re.: Trabant (mind)  29 sor     (cikkei)
23 Re: Citroen Xsara olajfogyasztas (mind)  27 sor     (cikkei)
24 Kerdes (mind)  16 sor     (cikkei)
25 hidro-csorges NDK csodakban (mind)  27 sor     (cikkei)
26 Re: Turbotoltokrol altalaban (mind)  23 sor     (cikkei)

+ - Motorcsorges (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok!
Eloszor is koszonom a valaszokat motorcsorges ugyben. Tegnap elvittem a
kocsit egy villamos szakihoz. Megnezte a gyujtast, meghallgatta a motort 
menet kozben is es szerinte nincs semmi problema. Szoval ugy tunik csak en 
vittem tulzasba az aggodast.

> A motorra hosszutavon egyertelmuen karos.  Jol be kell szsabalyoztatni a
> motort.  Igaz, ez utan lehet, hogy lustabb lesz,  mint  megszoktad.   Az
Ezt akkor megusztam. Igy tovabb elvezhetem a 45 loero fektelen tombolasat :)

Andreas
+ - tatran 125 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

van egy tatran 125 cm3-is robogom, 1968-bol.
honnet tudnek barmilyen infot szerezni rola?
vagy esetleg elcserelnem egy (majdnem) mindegy
milyen tipusu autora.

koszonom:
		Szilard

ps: lehet maganba is, sot!
+ - w1.3 csorges (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A w1.3 "csorges" eleg egyszeruen megmagyarazhato (szerintem).
Nem a lanc, hiszen muanyag szijjal megy.
Nem is a hidraulikus mütyürök (a legtobb okos-szerelo erre gyanakszik:-).

Hanem:
------
A kipufogot kell megfeleloen tomiteni. Legtobbszor az Y cso es az elso dob
kozotti osszekotes a virgonc. Ha egyszer cserelve van, akkor mar nagyon
nehez paszta nelkul tomiteni.

Ez a baj?

Udv

Csaba

P.S.: (Vladnak) Cincog, ha magasabb fordulatnal leveszed a gazrol a labad?
+ - Turbo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!

Nagyon tuti!
Folytasd, de reszemrol lehet reszletesebb is. Mondjuk ugy, hogy lattam mar
vajt fulut :-)
Szerintem amiatt, hogy nem mindenkit erdekel ne aggodj, elvegre pld. engem
sem kot le minden hozzaszolas a listan megsem haborgok!

Mivel van egy ketutemu versenymotorom (KTM 300 EXC), ha van ra kapacitasod
jo lenne a ketutemurol is valamit plusszba hallani. Mivel jelenleg sajnos
:-( szet van szedve (az also hajtokar rolni megadta magat) hozzaferek
mindenhez. Ha van valami jo tipped ami viszonylag konnyen kivitelezheto, es
az uzembiztonsagot nem befolyasolja szivesen fogadnam. Gyarilag van benne
szivomembran, 3 db fordulatszamfuggo kipuffogonyilas vezerles, 5 atomlo.
Szivocso, forgattyushaz, felomlok mar sk. polirozva.

Na cso!

Ivan
+ - skoda help megoldodott + nehany dolog (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szerencsere igen konnyen megoldodott a problemam.
Egyszeruen a karbi volt koszos.
Csak egyszeruen beparaztam, mert allandoan azt hallom, hogy
amiota csak olommentes benzin van, igy meg ugy tonkre fognak
menni a motorok, es hirtelen azt hittem, hogy itt a veg...
(es amikor ez az eset tortent, elotte kicsiket megkuldtem a gepet)

Masreszt eddig, ha elkoszolodott, mindig fokozatosan jott elo
a problema, de ilyen, hogy egyik pillanatrol a masikra tortent volna...
ilyen meg nem voilt.
Es eddig maskor a kezdeti idoszakban mindig segitett, ha kettesben
vagy harmasban megpadloztam a motort, es teljesen kihuztam a szivatot.
Most is probaltam, de nem volt semmi hatas.
Mellesleg a skodaban ugye gyarilag ket szuro is van (ac pumpanal es a
karbiban)
nekem pluszban be van rakva egy a benzicsobe, es megis...

> A Skodaban - ha nem general utan vagy - boven eleg ha 15
> ezrenkent cserelsz. Mondjuk utantoltogetni azert kellett volna.
> Foleg ha mar villog a piros pislancs kis vilag

Haat, en eddig mindig azt halottam, hogy a skodakban (farmotoros)
8000 km -enkent illik...
Es utana azert persze hogy toltogettem, az olajszintre mindig is
figyeltem, sose vartam meg, hogy kigyulladjon a lampa (azert barbar nem
vagyok)
A lampa sem azert gyulladt ki, mert nem volt benne olaj, hanem azert,
mert ami
benne volt, az mar elegge hasznalt volt, egyszeruen nem tudott rendesen
kenni...

> Csak a fordulatszammerot nem,  az egesz muszerfalat cserelni
> kell. Az elektromos bekotese is mas. A muszerfal elektromos csatlakozoit
> at kell szerelni.
Nem olyan biztos... ui nekem 105-osom van, es en is azt hittem, hogy
ossze
 vissza kell majd kabeleznem. De szerencsere ugy volt megoldva, hogy a
kabel
korbacs vegen a GLS csatlakozoja volt, es egy kozdarabbal volt aalakitva
a
105-os muszerfalhoz. Es ez gyarilag igy volt, nem volt benne semmi
alakitgatva!

Van olyan listatag, aki regi farmotoros skodaval es 95-os benzinnel jar?
Erdekelnenek a tapasztalatok...



Koszi szepen a segitsegeteket!


Udv:....Adam
+ - Wartburg gyujtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

tudna nekem valaki egy jo (es olcso...) emberket, vagy helyet javasolni,
ahol 4 utemu Wartburg gyujtassal, porlasztoval foglalkoznak? 
Szegenyke mar nagyon raszorul egy szakemberre, de nem csak ugy feluletesen.

(Foleg meleg motornal vannak gondjai, kohog szegeny, meg gyengus.)

Kosz

Ja, legyszives a valaszt maganba (is) irjatok meg: 

SP
+ - Radio kikapcsolas, turbo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok!

>De lehet az autoban ilyen is valahol, mert feltunt, hogy inditozaskor
>kikapcsol a radio, de visszakapcsol meg mielott visszaengednem a
kulcsot
>az inditozas allasbol.
Szerintem ez egyszeruen csak abbol kovetkezik, hogy inditozaskor
hatalmas aramok folynak, es igy a tapfesz leesik.  A kulturaltabb radiok
pedig valoszinuleg az inditozas miatt, ha leesik a tapfesz, lekapcsoljak
magukat, meg mielott bizonytalanul mukodnenek.

Walter!
Nagyon jo volt a turbos cikk.  Nekem annyi nem tiszta a dologban, hogy
ha nagyobb lesz a (kozep)nyomas, akkor a kompresszio miert nem no meg?

Borbely Gabor
+ - Turbo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kosz  W a l t e r !

A Turbos irasod nagyon tetszett, remelem hamarosan olvashatjuk a
folytatast.

Kozben eszembe jutott egy kerdes is. A legutobbi Forma 1 kozvetites kozben
emlitettek hogy a Merci motorok 130 C fokon uzemelnek es ezt osszefugesbe
hoztak a motor nagyobb teljesitmenyevel. Tudna errol valaki egy kicsit
bovebben irni ?

Zotya
+ - Olajfogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali autosok!
Kb. 10 even keresztul csinaltam egy ceg gepjarmu elszamolasat. Akkor az
UAZ-ok, ROBUR-ok es egyeb _korszeru_ benzines masinak motorolaj-fogyasztasi
normaja az elfogyasztott benzin 3 ezreleke volt! Ennek kb a harmadabol
kijottunk, ha a gk-nak nem lógott ki a bele.
Nos : 10 000 km alatt egy 7l/100 atlagfogyasztasu (Citroen) auto 700l
uzemanyagot pipal el. Ehhez az UAZ norma szerint 2,1 l olajfogyasztas jar.
Egyebkent : ugyanaz a ceg ma japan terepes jarganyokat (diesel), valamint
Ranault, Suzuki masinakat hasznal. Motorolaj-fogyasztast _nem szamolnak el_,
de ket olajcsere kozott nem is kell utantolteni !!!
Jelenleg ot atom fut : Mazda 2200 platos 2. eves, Peugeot Boxer 2,5 D 1/2
eves, Wartburg 1,3 10 eves, Ford Sierra 2,3 D 13 eves (!), Opel Kadett 1,6 D
12(!) eves es egyikbe se kell ket olajcsere kozott olajat utantolteni !
Azert persze fogyasztanak olajat, mert a FORD also-felso nivoja kozott kb.
1,5 l olaj van.

> A dizelmotor is tud csorogni ?

Az tud csak igazan! De ez a dolga! A benzinesek csorgeset az ongyulladas
okozza. A diesel pedig "ongyujtos". A elotoltes csokkentesevel a csorges
csokkentheto, de az amugy is lusta motor meg lomhabb lesz. Ha nagyon
visszaveszed, el se indul.
+ - Trabi... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlok mindenkit, eddig meg nem irtam.

Van egy '82-es Trabant 601s-em, Az autoszerelo szerint, aki most
vizsgaztatta aprilisban, legalabb 100ezret er a muszaki allapot alapjan.

Fajo szivvel, de eladnam, mert nem fer bele 3 gyerek hatra.
Erdekel valakit?
Az arral, meg minden egyebbel nem terhelnem a listat most.

Udv.:
    KT.
+ - Re: Trabant, Seat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> Haliho!
>
> Ket kerdesem lenne:
>
> 1. Miert nem karositja a Trabant motorjat a csorges?
>     A mostani 70.000 km-nel tart, csorgott vilageleteben, (szoljon,
>     aki csorgesmentes Trabit ismer!)

    Az enyem 37 ezerig nem csorgott, most kezdett 38ezer van benne.

>

> de fogyasztasa
>     orszaguton 80-90 km/h kozott evek ota  6-6,5 l/100 km,
>     varos kornyeki forgalomban is <7 l/100 km,
>     vegsebesseg 110 km/h, gyertyak ozbarnak. A benzin oktanszama
>     elvileg nem lehet gond, hiszen a gepkonyv szerint 88-cal is beeri.
>
> 2. Ha valakinek van tapasztalata Seat Cordobaval (megbizhatosag,
>     kenyelem, fogyasztas, zorgesek stb.), orulnek, ha megirna a listan.
>
> Sziasztok!
> Padisak Gabor
+ - Peugeot 206 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hell!oo autosok


Valaki par nappal ezelot erdeklodött a fent emlitett tipusrol.
Röviden az en velemenyem:
Az autoval kb hetente 100 km-t megyek, mivel nem sajat. Ez azért eleg keves
ahhoz, hogy megismerje az ember rendesen a kocsi viselkedeset.
Az auto `98 novemberi. 1.4-es motorral, 5 ajtos.
Fogyasztasarol nem tudok semmit mondani, sosem mertem. Motorja eleg
normálisan megy.
Szereti ha kicsit pörgetik.
Elol tagas az utaster, igaz en nem talaltam benne kenyelmes poziciot.
Hatul, nagyon szük a hely, csomagtartoja szinte nincs is. A belso
elrendezese a kapsoloknak, nekem nagyon nem teccik, pontosabban, mindig
keresnem kell, hogy, mit,-merre, -hogyan tudok bekapcsolni. :))Na de ez az
en bajom.
Nemregiben kb 1 honapja nagyon furcsan kezdett el viselkedni: rangatott a
motorja es kb ugy fustolt mint egy trabant, de ez a jelenseg csak neha
jelentkezett, de akkor eleg intenziven. Na irany azonnal _marka_ szerviz.
Rakotottek sz.gepre, es nezegettek vagy 15 percig az adatokat, hogy mit ir
ki a monitorra (ja elotte kiprobalta a szerviz fonok az autot).
Megallapitotta a szerelo, hogy  tönkrement a lambda szonda.
Kerdes: mit lehet tenni? - Ecceru, cserelni kell. Nem tart sokaig, fel ora
alatt megvan.
Masik kerdes: mikor cserelik ki? -mivel keszlet nincs ebbol, ugyhogy 1 het
mulva.
Es addig ? - Nyugodtan hasznaljak.                 Na ez meglepett

Egyebkent masik ismerosom sem dicserte ezt a markaszervizt -en sem fogom.
Neki Partnere volt. elofordult vele olyan, hogy a csavarhuzot
bennfelejtettek a motorterben....... nem semmi.



Lehet, hogy ez a hiba nem tipushiba, de eleg furanak tartom, hogy elromoljon
ilyen koran 6000km megtetele utan.
Mas problema meg nem volt vele.



Re: Skoda nem leallas
Nekem meg sosem volt ilyen gondom.



Jo autozast!
+ - Kolcsonauto, surgos!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fiatal operaenekesnonek(nagyon tehetseges) 1 hetes olaszorszagi
turnejahoz (maj. 8-14-ig) mar csak egy kolcson kocsihoz lenne szuksege.
Segitsetek, nem banjatok meg!!!
Emil: 

Tel: 06-30-9574-302
+ - olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ha jol tudom, akkor ezt az autot meg Mitsubishi motorral szereltek (ugyanaz
mint itt Amerikaban a Mitsu. Mirage, ill. Dodge Colt motorja). Nekem volt
egy Dodge Colt-om (az egesz autot a Mitsubishi gyartotta, a Dodge csak a
nevet tette ra), abba SAE 10W/30 olajat hasznaltam. Amugy szerintem
barmilyen marka jo, de noname olajat azert en nem tennek a kocsimba.
Egyebkent ha ketsegeid vannak, miert nem kerdezed meg egy autos boltban,
vagy egy Hyundai Dealaer-nel?

Gabor
+ - Help !! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok !

Elkepzelheto, hogy a nyar folyaman ajandekozas kereteben tulajdonomba
jut egy
Mercedes 190 E tipusu 10 ev koruli gepcsoda.

Na most : ha behozzak labon, es itt kezembe nyomjak az inditokulcsot, az
atiratason kivul mit kell meg tennem ? Gondolok itt a vamra elsosorban,
illetve mindenfela szemet illetekekre. Ha kell vamot fizetni, azt
mikeppen, mi alapjan hatarozzak meg ?

Kuldhetitek maganban is, elore is koszi :

           Peter von Guldenburg
+ - SKODA nem megy (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tegnap mar irtam, hogy finoman indulva lefulladt, nagy gazzal
siman ment.
Ma delutan rangatott es leallt. 
Gyergyakat megpucoltuk, gyujtast beallitottuk.
Elindult, majd leallt es onnan sehova.
Nem ad szikrat, mar a trafonal sem.
Erre kicsereltuk a trafot, de meg mindig semmi.

SOS segitsetek!!!! Otleteket varok.

Fejes Tibor
+ - Re:csorges de mindig w1.3 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello

>mar megint en... szal miota megvan a wartburg 1.3 azota folyamatosan
jon egy
>nagyon finom csorges a motorbol, szinte zene. Akitol vettem az azt
mondta,
>hogy valami lanc nyulott benne, viszont a szerelo(k) kirohogtegók, hogy
>nincs is benne semmifele lanc, es a csorgest a hidrotokek okozzak.


A leirasbol az tunik, ki, hogy ugyanaz a motorod van mint nekem 1.3
Golf, bizton allithatom, hogy egy deka lanc nincs benne, eleg sokszor
nezegettem, vezermuszij van benne. Viszont az enyemnek is van egy finom
csorgese mar 50e km ota, (en mentem vele annyit), most volt vizsgan
megneztek, azt mondtak, hogy ritka jo allapotban van.

>most melyik az igaz
Csak azt tudom irni, hogy melyik biztosan nem igaz!

Ciao
Gabor
+ - Re: megbizhatosagi kategoria (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

dr. Schmidth Csaba irta:
> Temakor: R. Diesel szelleme,-) Suzy, Toyo ( 60 sor )
> Idopont: Thu Apr  8 08:07:51 EDT 1999 AUTO #347

Pr<=bssltam egy .j NISSAN Micra-t is, az jobban texett. 5 Thetav garancia, 
s k^nl/n/se
n a Citroen Saxo dozelmotorjssval szimpi nagyon. -llot<=lag Japssnban a 
Toyota Mit
su Thetas Nissan egy megbozhat<=sssgi kateg<=ria.

Ja, Citroen motorral konnyu! :)
Udv.:
Zsolt (Citroen BX)

Tenyleg, Csaba hova tuntel?
Hianyoznak a szakerto hozzaszolasok.
+ - Re: mutogatos benzinkutasok (?) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bocs, kicsit lemaradtam.

SAMY  [Hungary] irta:

>Gondolom sokatok lattak a Fokusz cimu musorban ( regebbi riport volt 
>) a mutoga
>tos kutas eljarast is.Mindig maradjatok az autonal toltes kozben es 
>jol nezzete
>k meg mit toltenek meg plusszba.Eleg sok penzt lehet megsporolni egy 
>kis alapos
>saggal.

Mirol van szo? Avassatok ma' be!

Nehany hete a Gyomroi ut/Sibrik M. feluljaronal levo Shell kutnal 
tankoltam. Szar, szemet, tolvaj banda (roviden).
Bovebben: nem onkiszolgalo, tehat nem en tankoltam. Nyikhaj 
odaugrott, "ablakmosas, guminyomas, olajszint uram?" szokasos 
bevezeto...O tankolt, en bementem fizetni a 2.kutat.
Bent a penztaros maca -feltunoen kedvesek, elozekenyek- megnyomott egy 
gombot a gepen > 7528 Ft jelent meg a kis ablakban. Fel sem merult 
bennem, hogy nem a 2. kut allasa. Kertem szamlat, a csajnak szeme sem 
rebbent, en meg sem neztem, beultem a kocsiba, kikanyarodtam, es akkor 
latom, hogy a b.szintmutato 3/4-nel all. Ranezek a szamlara:
ujsag(?), hamburger(?), latvanypekseg(?) 750 Ft.
Gyorsan visszamentem, es bealltam ujra a 2. kuthoz. Nyikhaj 
ramnezett, es besomfordalt a penztaros csajhoz (vajon minek...).
_TELE_ tankoltam az autot, meg 14 liter fert bele.
Bementem a penztaroshoz, es mondtam neki, hogy rossz szamlat kaptam.
kb. tizszer mondta el 1 perc alatt, hogy "elnezest uram" elromlott a 
penztargep, pedig most voltak itt javitani a kozpontbol, de maris 
hivom oket vissza...stb. de sajnos a 7528 Ft-rol nem tudok szamlat 
adni, adok masik kettot, aminek kb. akkora az osszege. Mondtam, hogy 
jo, de a nagyobbik gondom az az, hogy nem toltott a kollegaja a 
tankba annyi benzint amennyit kifizettem, mivel most toltottem meg 
bele 14 litert, es kifizettem 44 litert. A tartaly meg 53 literes 
(es egyebkent is volt meg vagy 5 liter benne, de ez mar 
lenyegtelen), es nem fizetem ki ezt a 14 litert. Hadovalt megint 
valami karbantartokrol, meg szamitogeprol, meg elnezest uram, aztan 
otthagytam.
Szoval soha ne menjetek be fizetni, amig le nem allt az ora, es nem 
neztetek meg az oraallast!
Udv.:
Zsolt

u.i.: hasonlo eset tortent aposommal a Fehervari uti JET-nel, es egy 
baratommal a Mogyorodi uti JET-nel...
+ - Barkas + Hyppoid olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

Eloszor is, van egy elado platos Barkasom vadonans motorral + egy masik
alighasznalttal, ha valakit erdekel (szepen ki lett glancolva nem olyan regen)

A masik: valaki megirhatna, hogy mi a kulonbseg a normal motorolaj, es a hyppoi
d
(valahogy igy kell irni :o) ) olaj kozt. Altalaban valtokba az utobbit kell
betolteni, de a BMW-knel pl. kifejezetten tiltjak a valtoban is (csak a diffibe
mehet)...

Zaruba Karoly

aki Pesten el...
+ - 3 pedal melegedesig (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

Nekem regen Warcikam volt, az is megjatszotta a leallast (foleg kicsit nedves
huvosebb idoben).
 (3 pedalt kellett nyomni, kulonben lefulladt). Ennek az oka az volt, hogy amig
hideg volt a motor,
hideg volt a porlaszto is, ezt meg raadasul hutotte a rajta ataramlo levego is.
Nedves idoben
emiatt egesz egyszeruen egy jegdugo jott letre a porlasztoban, ami az
alapjaratot igen
szepen elbaszarintotta. Kesobbi tipusoknal ezt kikuszobolendo, belevezettek a
hutovizet a porlasztoba, igaz futesi celzattal (ezt mas autoknal is lattam mar)
.
Lehet, hogy a trabikanak is hasonlo baja van...

Zaruba Karoly
+ - Re.: Trabant (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok,

Az en Trabim (601s '82) egeszen kb. 37000 km-ig nem csorgott. Most kezdett, mos
t
felujitas nelkul !!! van benne 38.5ezer. 
Egyik ismerosom szerint a fotengely szimering forog el a feszekben.
Egyebkent megy jol es 70-ig kb 5l-t !!!! eszeget az Energy Release-el dusitott
benzinbol, Bosh gyertyakkal es Shell motorolajjal.

Egyebkent csaladi okokbol (3 gyermeket nem tudok beleultetni) szeretnek tole
megvalni, de Suzuki beszamitasra 40ezer Ft-ert nem adom el, mert annal tobbet e
r.
Eddig ilyen ajanlataim vannak. Az indokbol adodoan szivesen el is cserelnem oly
an
nagyobbra, ami birja az olmozatlan benzint.

Volna meg egy kerdesem is.
A Mol Rt. fele Trabant hajtomuolaj volt benne, s maximalista leven Shell-re cse
reltem, 
persze ugyelve a viszkozitasra, talan SAE70 helyett 80-at tettem bele (a hozzae
rtok 
javitsanak ki, ha hulyeseget irok), es azt tapasztaltam, hogy ahol eddig meg ke
llett 
egy kicsit huzatni a kocsit, enyhe lejton, ott most gurul magatol. 
Ennyire rosszak a MOL-os kenoanyagok? Vagy en nem ertek hozza?

Bucs, ha hosszu lett.
  Koszi
             Tibor
+ - Re: Citroen Xsara olajfogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Helló!

>>Velemenyem szerint az emlitett olajfogyasztas biztosan nem normalis merteku,
>>foleg nem egy szinte uj autonal. A 3000 km / 1l olaj azt jelenti, hogy az
>>olajcsereperiodusok kozott meg egyszer kicserelodik a motorban levo  olaj.
>>Nem kulonosebben ismerem a Citroeneket, bar a Xsara nagyon tetszik,
>>de az altaluk megadott 0.5 l/1000 km olajfogyasztas azt jelentene, hogy
>>15000 km-kent esedekes csereperiodusok kozott 7.5 l olajat is fogyaszthat
>>egy normalis muszaki allapotu Citroen motor. Ez a nevezett  olajbol
>>kb 10 eFt kiadast jelent 15000km alatt.
>Szerintem ez nem normalis dolog.
>Egyebkent a csaladi Astrakon es Fiatokon, de a korabbi Favoriton es R19-en
>szinte sosem kellett olajat tolteni a motorba az olajcsereken kivul,
>pedig nemelyik tobb, mint 100 e km-t futott.
A 16 éves Toyota Celicámból is max 0.5L (10.000KM) fogyott, pedig
hajtottam rendesen. 300.000KM-nél. Viszont volt egy 1500-ös Polskim:
a motorgenerál előtt  60Km egy liter olaj. Szóval olyan közepes az olaj
fogyasztásod :-). De HA papíron szerepel ez az adat, akkor nem tudsz mit tenni.
Most cseréltem le Celicát, egy Nissan Sunny 1.8 GTi-re (1992). Nincs valakinek
ilyen? Mik a tapasztalatok? Mennyi a max. utazósebesség? Fogyasztás?
Tipus hibák? Hol érdemes alkatrészt venni? Ilyesmik érdekelnének.
A Toyotánál, a Toyota Motors Hungary partnerei kb. 50-500% olcsóbbak
voltak az egyéb üzleteknél, ráadásul elég nagy raktárkészletük volt. Majdnem
minden volt Magyarországon (1 nap szállítás). A Nissannál ilyen nincs (ha jól
tudom). Érdekelne egy home page is, gyári adatokkal. A Nissan gyári
ottlapján :-) már nem szerepel.

+ - Kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Van egy kerdesem Nissan (esetleg mas) szakertokhoz. Van a "csaladban"
egy Nissan Stanza 2.0l-es 1986-os minivan. A motorja injektoros. Minden
egyes hengerhez ket gyujtas kabel megy, ket gyertya van (ket oldalrol).
Az eloszton ennek megfeloen 8 kimenet es ket bemenet van. Ket
gyujtotrafo is tartozik mind ehhez (nem hagyomanyos kinezetu, hanem
inkabb olyan, mint a 1,3l-es E-Kadetteken).
Mi ez? Hogyan mukodik ez - egy kis elmelet? Mi az elonye, mi a hatranya?
Ha gyujtas problemak vannak, hol keressem a hibat- hol a legvaloszinubb
(nem indul-csak erre a tipusra kerdezem nem altalanosan:)?

Koszonettel:
	Zaruba Gergely

UI: valaszokat maganba is legyszives, hogy hamarabb megkapjam.
+ - hidro-csorges NDK csodakban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Vlad irta:
>mar megint en... szal miota megvan a wartburg 1.3 azota folyamatosan jon egy
>nagyon finom csorges a motorbol, szinte zene. Akitol vettem az azt mondta,
>hogy valami lanc nyulott benne, viszont a szerelo(k) kirohogtegók, hogy
>nincs is benne semmifele lanc, es a csorgest a hidrotokek okozzak.
>most melyik az igaz

Az alabiak vonatkoznak IMO minden 1978-1985 kozott keszult VW motorra
(es hamisitvanyaikra - ld. "viertakt" Warbi, Trabi)

A hidraulikus szelephezag-kiegyenlitok hajlamosak a csorgesre. En meg nem 
hallottam olyan 1,1-es vagy 1,3-as motort (szoci csoda'k), ami hidegen ne
csorgott volna. Az original VW-k kozott azert joval kevesebbet hallani.

Szoval: nem erdemes cserelni (a szerelom szerint ez 8 × 3500 Ft lenne, es
3-4 honap mulva ujrakezdene'). 2 megoldas lehetseges:
1, szerelo mondta: erdemes teljesen szintetikus motorolajat hasznalni (ezt
meg en nem probaltam, a Trabiba a rovid olajcsereperiodus miatt nem
fogok 3kFt / liter olajat tolteni)
2, ezt probaltam: mindig csurig (a palca-jel tetejeig) toltom az olajat.
Sosem csorog azota, mert bosegesen felmegy az olaj a szelepfedelbe is.
Slussz.

Pa':
DeeJayTiszy
+ - Re: Turbotoltokrol altalaban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!  Szia W a l t e r !

Hat most ertettem meg igazan e temat. Olvastam rola itt-ott, de mindig ugy
irtak, mintha bizonyos "egyertelmu" dolgokat nem kene emliteni, mert azt
ugyis mindenki tudja... Hat en nem tudtam.
Eddig.
Egy kerdesem lenne meg: a porlaszto (ha porlasztos, es nem injektoros
motorrol van szo) hogy viszonyul ezekhez a körülmenyekhez? Marmint foleg a
nagy nyomashoz. Vagy nem olyan nagy?
Rezonancia feltoltesrol mar hallottam, de nem sok fogalmam van rola, hogy mi
lehet az...
Amugy pedig a magam reszerol szivesen olvasnek az egyeb teljnov.
modszerekrol is.
Es koszi.

         TamaS :-)#
    

ui.: Szerintem nagyon jo dolog, hogy vannak itt a listan olyanok, akik
igazan melyrehatoan ertenek az autokhoz, egyszeruen es kozerthetoen tudnak
fogalmazni, es hajlandok is megosztani a tudasukat masokkal, akik pedig csak
szeretnek erteni a dolgokat. S ha vannak ilyen irasok, akkor lesz egyre tobb
olvasoja az "ujsagnak", ami egyik cel is, nem?

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS