Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 587
Copyright (C) HIX
1999-12-07
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: rallye kezifek (mind)  11 sor     (cikkei)
2 Hirdetes (mind)  19 sor     (cikkei)
3 Re: rallye kezifek (mind)  17 sor     (cikkei)
4 Re: klima (mind)  19 sor     (cikkei)
5 motoros kepek (mind)  25 sor     (cikkei)
6 Skoda (mind)  11 sor     (cikkei)
7 Re: lopasprobalas (mind)  25 sor     (cikkei)
8 ragaszto (mind)  13 sor     (cikkei)
9 Autoverseny :-) (mind)  14 sor     (cikkei)
10 XM (mind)  7 sor     (cikkei)
11 re: hidro kuplung (mind)  16 sor     (cikkei)
12 hasznaltauto jovore (mind)  6 sor     (cikkei)
13 Rallye kezifek mea culpa (mind)  12 sor     (cikkei)
14 Javitas (mind)  13 sor     (cikkei)
15 auto vam (mind)  5 sor     (cikkei)
16 XM a metroban, Oldboy koszi (mind)  42 sor     (cikkei)
17 Bakkkkkeccccskeeeee Audi80 (mind)  18 sor     (cikkei)
18 Re: IA (mind)  18 sor     (cikkei)
19 khk, ablaktorlomotor (mind)  14 sor     (cikkei)
20 help (mind)  21 sor     (cikkei)
21 re:terheles alatt indul (mind)  36 sor     (cikkei)
22 Velemeny. (mind)  48 sor     (cikkei)
23 Benzinkut (mind)  15 sor     (cikkei)
24 Tolvajok (mind)  22 sor     (cikkei)
25 Km ora vissszatekeresehez (mind)  9 sor     (cikkei)
26 Re XM (mind)  5 sor     (cikkei)
27 Automata (mind)  29 sor     (cikkei)
28 Hang, hifi, lopas (mind)  72 sor     (cikkei)
29 Re: joha (mind)  23 sor     (cikkei)
30 Re: Automata valto olajcsere es kuszas, Metro XM (mind)  63 sor     (cikkei)
31 Nissan Sunny (mind)  94 sor     (cikkei)

+ - Re: rallye kezifek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Csak mint erdekesseg:

Off-roadosok szoktak megosztani a kezifeket, vagyis ket kar van, kulun
jobb
es bal oldal. A difizar hianyat lehet igy viszonylag egyszeruen
csokkenteni.

Udv. Dolnay Norbert
falconax.spedia.net           (niva pix)
+ - Hirdetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

Szomszedom kert meg ra.
Wartburg Limusin ponyva elado. Vastag, laminalt. 12,000 Ft arban

  Udvozlettel: Frigyes  

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107                       
             A - MajorKa Bt.
           Skoda 120 L
          
  HIX  autos matrica kaphato.
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato
Elso ajtora legterelo kaphato
Oktober 7. es December 7.- e kozott minden kipufogora 10% kedvezmeny
+ - Re: rallye kezifek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> A multkor kerdeztem, de senki nem valaszolt: vajon hogyan
> mukodik a rallye autok kezifeke? Biztos van a Listan aki
> tudja, engem meg megol a kivancsisag... :-)
>
> Udv, Stevie

Tudomasom szerint pont forditva mint a hetkoznapi.
Idezet:
"a kar meghuzas utani elengedeskor azonnal old, es a behuzott alapotban
valo rogziteskor kell kulon beavatkozas."
Szaszvari Jozsef - Rallyautozas

Udv

Fonyo
+ - Re: klima (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Olyan ceget keresek Magyarorszagon, amely klimaberendezes
> utolagos beszereleset
> csinalja.


Anti-Agresszio Bt.
1117 Budapest
Prielle K. u. 2.

Tel: +36 1 2043918/208
     +36 30 9483815

Diavia tipusu klimaberendezeseket szerelnek be, nagyon sok fele
tipusba. Nekem a Bravamban is az altaluk beszerelt cucc van, eddig
kifogasatalnul mukodik (~30e km).

Udv,

Zoli
+ - motoros kepek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok es Motorosok!

Ket rokonomnak - akiknek a  motorozas a gyengeje (azaz, motorbuzik :-)
- szeretnek ajandekozni polokat, amire motoros (lehetoleg chopper-es)
kepet vasaltatok/nyomtattatok. Antal Attila listatarsunknal mar
erdeklodtem a kivitelezes mikentjerol. (A kecskemeti talalkan rajta
diszelgett ilyen T-shirt - amit sajnos nem lattam, mert akkor nem tudtam
elmenni.)
Minden otletet szivesen fogadok. Fokent forrasra volna szuksegem, hogy
hol talalok ilyen temaju - lehetoleg humoros/poenos - kepeket. Johet
internet cim, esetleg ha valakinek van ilyen gyujtemenye, az is jo
lenne.

Pl. ilyesmire gondoltam:
http://members.tripod.com/ztuska/251.jpg
Szerintem ez tul kicsi a kinyomtatashoz. Azert erdemes megnezni.

( Ha mar arra jartok, akkor http://members.tripod.com/ztuska cimet is
megnezhetitek, van nehany foto a nyaralasunkrol. Csak annyiban
tartozik az autos listara, hogy kocsival voltunk... :-) Olaszorszag
(Roma, Firenze, Napolyi-obol, stb. )

Udv,

Zoli
+ - Skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok! 

Elorebocsajtom, lehet, hogy lamer kerdes lesz. 
Szoval kerem nem rohogni! :)
Lehet sima mezei Skoda 120-ra turbofeltoltot rakatni?
Ha igen, milyet? Mennyiert? Nem fogja szetverni a motort?
Nagyon gondolkozom rajta, ha nyerek a lotton, akkor 
megjatszom. 8-)
Vagy ha nem tul draga, akkor elotte is. 

Dobosi Daniel
+ - Re: lopasprobalas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Mindenkinek!

Meg a nyaron tortent:

A Kispolak bal (elso :-) ) ajtajanak elromlott a zarja.
Hetvege leven, nem tudtam hova vinni, ugyhogy hetfore
hagytam a javittatast.

Vasarnap reggel a kocsit 2-3 meterre a parkolotol, 
nyitott ajtoval talaltam. Semmit sem vittek el
belole es eltolni is csak eddig sikerult a kormanyzar
miatt.
Amint a gyors szemlebol kiderult, a faszi sosem ult
meg regi Kispolakban, mivel a kormanyoszlopban levo
drotok osszekotozesevel akarta a gepet elinditani.
(Gyengebbek kedveert: az inditokar a ket ules kozott
van, a szivato mellett. Az inditomotort egy bowdennel
kapcsolja mechanikusan.)

SzVSz meg mindig sirvafakad, ha meglat egy Kispolskit... :-)

Primitiv megoldasok rulez !!!!! :-))))))

KASI

+ - ragaszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Podmaniczky Andras irta:
>>>
Belso tukor ragasztasa:  Nem a tukor sulya okozza feszultseget az uvegben,
hanem a ragaszto megkotese... Nekem az uveg felig korberepedt a tukor
tappancsa korul, szerencse, hogy ragasztott uvegem van, nem rogyott be...
>>>

En is pont igy gondoltam. Es ha jol tudom, a cimbim annak idejen Super Attak-ka
l, vagy valami hasonlo UG ragasztoval (UG = junajtid gagyi).

udv, deejayitszy
+ - Autoverseny :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Soma irta:
>>>
Epp az elozo cikkben irtam errol. DJTiszy nagyon talaloan
gyerekkorunk kedvenc autoversenypalyas jatekahoz hasonlitotta a
jelenseget:
"Na, ott ugye az autocskan elol van az aramszedo, a feneke meg
szall a kanyarban."
>>>

Jajj, de jo, hogy valaki meg emlexik ilyenre ! Hogy imadtam !

udv, deejaytiszy
+ - XM (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet AUTOsok!!

A    http://www.mporthouse.freeserve.co.uk/cars/normal.htm
cimen lathato csorlozos kepen en nem egy XM-et, inkabb egy Mondeo-t velek felfe
dezni... 

A.
+ - re: hidro kuplung (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi Karoly , lista

Valakitol kerdezted.
>Bocs, de itt nem ertem, mit ertesz ki- es bekapcsolas alatt... 
>Allando a kapcsolat, es van egy slip-je. 

Sot nincs egyaltalan kapcsolat. a ket "turbina"kerek (felgomb) nem is er
ossze. A kapcsolatot az olaj hozza letre, helyesen, a motor fordulatszamanak
fuggvenyeben.	

Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
   Szász Attila  (RBHU/CBW)
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL: 
+ - hasznaltauto jovore (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Jovore valtozik a hasznaltauto behozatalra vonatkozo szabalyozas.
Mi a velemenyetek, hogyan erinti majd ez a hasznaltauto-piaci arakat?

Udv, Laci
+ - Rallye kezifek mea culpa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Azt irtam, hogy a rallye autokban nem hasznalnak kezifeket. Ma
beszeltem olyan emberrel, aki jobban otthon van a temaban, es o is
azt mondta, mint amit Ti is irtatok. Nevezetesen, hogy reteszeles
nelkuli kezifek talalhato az autokban, es hasznaljak is.
Elnezest kerek a tevedesert!

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Javitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv. Mindenkinek !

Tegnap irtam egy emilt aminek az utoirata ez volt:

"Ui.: VW 1.6 TD turbo elado. Az aron megagyezunk!"

Boccsi a helytelen fogalmazaset, nem egy auto elado csak egy turbo feltolto
ehez a motortipushoz.
Kb 30 eKm-ert ment Nemet bontasbol.

Megegyszer BOCSI !

Csacsumi.
+ - auto vam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Olvastam hogy a Közlekedési Felügyelet honlapján megtalálható a külföldről
behozott 4 évesnél öregebb autókkal kapcsolatosan, hogy melyeket lehet
üzembehelyezni Mo-on (amelyek megfelelnek az új előírásoknak ). Nem találtam
meg, ha tudtok segítsetek.

+ - XM a metroban, Oldboy koszi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 irta:

"Egy rovid hir a Citroen XM listarol:
Egy no mult szombaton Parizsban a vasarolgatni szeretett volna a 
Galeries Lafayette-ben a Haussman boulevard-on. Mivel a 
forgalmas helyen nem talalt parkolot, ugy dontott, hogy lemegy a 
fold alatti parkoloba. Ami jelen esetben nem volt mas, mint a 
metro bejarata... Hihetetlen, de senki nem serult meg. A kocsi 
fenykepet /miutan kicsorloztek/ a kovetkezo cimen talalja, akit 
erdekel 
http://www.mporthouse.freeserve.co.uk/cars/normal.htm

(Valaki erre megjegyezte: egy XM-mel nem nagy ugy kozlekedni a 
metroban, ha a legfelso allasba teszed a hidraulikat.)"


A jerevani radio bemondja: Moszkvaban Moszkvicsokat 
osztogatnak

Szoval, ugy nezem, ugyesen Mondeonak alcaztak azt az XM-et. 
Egyebkent meg gyanus, hogy nemcsak a szerver angol, de a kep 
is ott keszult.


2.
 irta:

"Az ev vege kozeledven, bejelentem, hogy szamos ok miatt, az 
annak idejen altalam kezdemenyezett Ajanlo/Nemajanlo Lista es a 
Picistati szerkeszteset, a magam reszerol, befejeztem. A kiegeszito, 
hibapotlo autostatit, a dec. 15.-ig beerkezo adatokbol meg 
elkeszitem."


Koszonjuk, Oldboy


Udv:

Padi
+ - Bakkkkkeccccskeeeee Audi80 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali HIX-autosok!             Sok csokit Ivicz Laci!

 Tegnapi HIX-autoban elarultad, mi a baja az autodnak.... Nezz korul a
biztositektabla korul. Tipushiba, erintkezesi gondok vannak. Mivel a te
autodban elektromos futesu a porlaszto hidegindito szerkezete (automata
szivato), ezert a futesnel merjel feszultseget. Gyanitom, amikor eppen
rossz az alapjaratod, akkor itt elegge alacsony feszejt fogsz merni. Lattam
Audi80-at 6V-os egokkel, mert a biztositektablaban akkora volt a
feszultsegeses, hogy csak ezek vilagitottak normalisan!
  A becsapodo ajto mellett van a biztositektabla, az erintkezesi hiba
razasra megvaltozik.... Keresendo : 1.sorban 1 9,5mm szeles saruval szerelt
piros szinu kabel, atmeroje kb. 4-5mm.
 Akartam nezni neked kapcs.rajzot, de azt NOE elvitte magaval anno....
 Uff:
       Levente
--
....mi vagy ha, gazt adsz?
Gazkereskedo vagy(!): MOL, Primagaz, Shell-gaz, Total-gaz.....
+ - Re: IA (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!



>  .... nem vezet Suzukit, mert abban nem is tunik IA-nak. Plane nem
> kalapban.
>  ....nem vezet Opelt, mert mindenkinek az van.
>  .... nem vezet BMW-t vagy Mercit, elvegre o IA, nem HMCS vagy
> ujgazdag.
>  .... nem vezet Trabantot, de regen neki is volt, es abban tenyleg
> IA-nak erezte magat.
>
Az IA skodat vezet!   :o)

Bocsi, de nem tudtam kihagyni :o)


Kukucs....Adam
+ - khk, ablaktorlomotor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HiX!



Csatlakozom a KHK-hoz, ezzel elozo leveleimet is megerositven!


Frigyesnek:
A hatso-ablaktorlomotor problemaja ugy tunik megoldodik, igy
ne faradj tovabb a keresesevel.

Koszonom:
MAT ARO 10.4
KHK
+ - help (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Oldboy!

Lassan egy eve jaratom az AUTO-t, igy lassan elerkezettnek latom az
idot, hogy kuldjek egy "picistatit".
Gephiba miatt azonban elszallt az osszes eddigi AUTO-m
es nem tudom pontosan, hogy mely adatokra vagytok kivancsiak.

Ime nehany adat:

kor: 18 ev
km: ugy 5-6ezer.
vezetett autok: ARO 10.4 (allando jelleggel), Ford Fiesta 1.1, Nissan
Primera 1.6 (120 Le, tun.), Opel Astra 1.6,
VW Polo 1.4, VW Passat 2.0 (haat igen).
Eloljaroban ennyi.

Ha megoldhato, akkor "listatag" is lennek.

Elore is koszonom a segitseget:
MAT ARO 10.4
KHK
+ - re:terheles alatt indul (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

En nem szolok hozza a KHK vitahoz es megprobalok politika mentesen arrol
irni amiert ez a lista letrejott.

>  Bevezeto:  A belsoegesu motorok (otto es dizel egyarant),
>terheles alatt nem indithatok, van bizonyos minimalis
>fordulatszamuk, ami alatt egyaltalan nem kepesek mukodni.
A terhelesnek nem sok koze van hozza csak nem biztos, hogy beindul. Na ezt
jol megmondtam. Szoval a belsoegesu motoroknak tenyleg van minimalis
fordulatszamuk, de ha ezt elerik akkor terhelessel is elindulnak. Mas
kerdes, hogy csak annyi terehelssel, amennyi az ezen a fordulaton leadott
teljesitmeny. Ez a teljesitmeny a max teljesitmenynek csak toredeke, igy
eleg kicsi. Azt hogy eleri-e a minimalis fordulatot pedig az hazarozza meg,
hogy eleg eros-e az onindito es az akksi. Tehat ha egy mechanikus valtos
kocsiban egyesben inditozunk, es jo az onindito es az akksi akkor az be fog
indulni mas kerdes, hogy iszonyu kinok kozott es rangatassal. Az
automataknal pedig meginkabb lehet inditani, mert ott a hidrodinamikus
hajtas miatt mindenkeppen van slip. Emiatt bar az oninditot jobban terheli
de gond nelkul be kell hogy induljon. Annal is inkabb, mert ennek a
hajtasnak is van egy minimalis fordulatszama aminel nyomatekot kepes
atvinni. Ez a minimalis fordulatszam picivel az alapjrati fordulatszam
alatt van. Tehat inditozaskor nem fog nyomatekeot atvinni. Ha igen, akkor
az azert van, mert hideg az olaj es igy a nagyon nagy viszkozitas miatt
szinte ragad egymashoz a ket turbinakerek.

Jo hir!!! (mar akinek :-)) 
Keszul mar a fekekrol szolo irasom. Azert az elejere odirom, hogy hany pgdn
kell az atugrasahoz. :-)

Udv,

W a l t e r
mailto:
Telefon:+36-30-99-05-837
(Klem Krisztian)
+ - Velemeny. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves KHKlubos Barataim !

Alant megkuldom legujabb kezdemenyezesemet. Abban bizom, hogy igy talan
kihuzzuk a meregfogat annak az,- egyebkent szerintem is alapos !,-
kifogasnak, hogy mit keresnek a szakmaitol kulonbozo irasok egy szakmai
listan. Ha ilyen jellegu velemenyunkre kulon felhivjuk a figyelmet, akkor
aki nem akarja, nem olvassa, de a vitakat, remenyeim szerint, kulturalt
modon es kornyezetben, masok zavarasa nelkul, le lehet folytatni. Szerintem
nem lehet elzavarni pl. a HIX VITA korebe azt, akinek az AUTO-ban
megjelentekkel kapcsolatban van, kifejezni szandekolt velemenye.
Termeszetesen barki, akinek tetszik az alabbi forma, akar egyeniesitve, akar
valtozatlanul, maga is hasznalhatja. Nehogy most meg az jusson barkinek
eszebe, hogy ez valami privilegium !

Udvozlettel

Oldboy
a KHK tagja


################################################################
Figyelem !
Az itt kovetkezo iras nem tartalmaz autos szakmai temakat.
Tartalma : velemeny a HIX AUTO eddigi szamaiban megjelent barmely irasrol.
Aki erre nem kivancsi, javaslom, lapozza at.
################################################################

Kedves Mindenki !
99.12.07

Keszseggel elismerem, senkit sem szabad ravenni, hogy egy autos celu
levelezolistan etikai vitakrol olvasson. Masreszt, szerintem senkit sem
szabad megfosztani attol a jogtol, hogy _ugyanott_ kifejthesse velemenyet,
ahol a neki nemtetszo, vagy nagyon is tetszo iras megjelent.
Ebbol a meggondolasbol kiindulva, az autos szakmai kerdesektol elhataroltan,
megpedig a "Velemeny" subject-el es a fenti, figyelem-felhivo fejleccel
fogok irni pl. etikai kerdesekrol, vitakrol, de szigoruan csak a HIX
AUTO-ban megjelent irasokkal kapcsolatban. Igy barki, azonnal megitelheti,
elolvassa, vagy atlapozza az itt kozolteket. A format, a modszert, akar
egyeniesitve, akar valtozatlan formaban barki szabadon felhasznalhatja.
Kivanok mindenkinek minden jot, kellemes karacsonyi unnepeket
es Boldog Ujevet !

udvozlettel

Oldboy
a KHK tagja (Ez a sor, szokozokkel egyutt 11 karakter, szemben sok mas,
joval nagyobb, de senki altal sohasem kifogasolt alairas-reszekkel.)
+ - Benzinkut (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

ma beleptem az atvert emberek klubjaba. Majdnem...
Nektek koszonhetoen nem tortent meg a dolog, ugyanis
bizalmatlan voltam, de megterult. Gyanusan sok ajandekot
kaptam (mintha 43 liter helyett 80-at tankoltam volna, vagyis
egy rolling stones CD-t). Erre mar felkaptam a fejem, es 
gondolkodtam, hogyan akar atverni, mert biztos, hogy a 
figyelmem akarja elaltatni az ajandekkal. Megkapom a 
szamlat: 1308 Sk. Kartyaval fizetek: 1408 Sk...
- Na de uram! 
- Oh bocs, bocs...
happy end...

Cs.
+ - Tolvajok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Zak irta:
a.) balta-kormanyzar ß@rt se er.
A tolvaj konnyen leszedi, bezzeg en, mikor elso hasznalatnal
beletortem a kulcsot.... Raadasul a baltazaras kocsinal a 
tolvaj ritkan hiszi el, hogy riaszto vagy immo is van benne.

b.) immobilizer rulez.
c.) immo + riaszto meg jobban rulez...
csak nem olyan riaszto, ami nekem van... Egy 100$-os Casio
ora is kikapcsolja (a szkenneres), raadasul ra van kotve a
kozponti zar. Ettol fuggetlenul mindig az ablakot verik ki :(((
A kovetkezo kocsimban pager-es riaszto lesz, az biztos.

d.) tessek sportolni, hogy utolerjuk a tolvajt... ;-)))
ezt mar en is mondtam magamnak, de nem tudom magam
belekenyszeriteni.

Na hello

	Csa
+ - Km ora vissszatekeresehez (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Rendor mondja a szerelo ismerosenek, hogy szeretne eladni a 15 eves beteges
autojat, de mit tegyen, hogy a kocsi fiatalabbnak tunjon. A szerelo kerdezi,
hogy mit mutat a kilometer ora. Tobb mint 400 ezret, mondja a rendor. Semmi
gond, mondja a szerelo, azt vissza tudom allitani. Egy het mulva ismet
osszefutnak, a szerelo megkerdezi:
- Na, sikerult eladni a kocsit?
- Majd bolond lennek eladni, hiszen csak 70 ezer kilometer van benne!

Udv joe
+ - Re XM (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ha jobban megnezed, a kihuzott auto nem Citroen, inkabb egy Ford Mondeo. Az
XM lehet, hogy lement, de a kepen nem azt huzzak ki, pl elter a disztarcsa.

udv: yerico from Pécs
(Pápai Tamás)
+ - Automata (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi mindenkinek!
Mintha langyos ATFel locsolgattak volna a hatamat,mikor olvastam
az automatas cikkeket.
En meg elegge kezdo automatas vezeto vagyok,kb 100 km-t
mentem eddig az OPELlal.Igaz hogy nincs a nevemen,,a muszakija pedig
96ban letelt.
Szoval,en is feltem az elso uton,amikor megvettem,de kellemesen csalodtam.
Nem akartam mindig kuplungolni,de a kanyar elott markolasztam a valtokart.
Mivel nekem is automata a szivato is,plusz rosszul beallitott a karbi,
''alapjaraton '' kirakta a 60at,a feket taposni kellett izombol,hogy otthon
ne kapustol rontsak az udvarba.

Edig 1szer csinalt olyat,hogy kimentem tankolni,
bealltam a balra meno savba,amikor indulni akartam ,adtam 1 emberes
gazt,oszt
semmi,csak a motor orditott.Mikorkivettem ,majd  ujra betettem D be,akkor
elindult.Elotte neztem meg az olajszintet,renden volt/allo motornal/.

Mikor nagyobb a szint,allo vagy mukodo matornal?
Szabad e csopogni az ATF nek hosszabb uzemszunet/kb 2 3 honap/a
valto aljarol?
Ki tudom en is cserelni az olajat es a tomitest+a szurot ?
Akna+szerszam +olajleereszto csavar van.
Mi az a szuszogo???

Bocs ha hosszu volt,...

Udv
Barna Istvan.
+ - Hang, hifi, lopas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIXHang kommentar------------------------------------
 
> 	  Jesszusom, mar moderaljak is?! En akkor iratkoztam le rola,
> 	mikor burkoltan kifejtettek, hogy valaki akkor es csak akkor
> 	muvelt es/vagy kulturember, ha csak es kizarolag komolyzenet
> 	hallgat...

Az egy nagyon furcsa lista... :-0

Hifi ---------------------------------------------------

> De en meg egy 
> csendbajnok duplauveges Mercibe is tobb menetzajt kepzelek bele annal, hogy 
> eszre tudjam venni, ha valaki kicsereli az aranycsatlakozokat mezeire... 
>  Ugyanakkor hozza kell tegyem, nem ultem ilyenben...

Az aranycsatlakozokrol mar szalljunk le, mert az nem mas 
mint mokusvakitas. Tobbnyire rezzel futtatott 
kutyakozonseges femcsatlakozokat arulnak aranyozottkent (a 
WBT az mas). 

Egy gyari audio rendszer csereje egy ugyanannyiba kerulo 
markafuggetlenre nagyon latvanyos kulonbseg tud lenni. Amit 
peldaul a Renault kinal a Cliohoz 90-ert... az egy vicc. 
(Bocs' deejaytiszy!)

Automata valto ---------------------------------------

> Automata valto:  Nagy kenyelem!!!   Auto, leany es 
jomagam a Matra 
> szerpentinjein, es szabad a jobbkezem... ;-))

Tudtal kezifekezni?! :-)))

Autolopas -----------------------------------------

> Tanulsag: 
> a.) balta-kormanyzar ß@rt se er.

Ot-tiz masodpercet jelent. Ehhez kepest az ara 3e alatt 
van. (Viszont folyton utban van.)

> b.) immobilizer rulez.

Kiveve a gyarit. Azokat tudniillik ismerik az autotipusra 
specializalodott gonosz emberek.

> c.) immo + riaszto meg jobban rulez...

Nekem a Mul-T-Lock sebvaltozar szimpatikusabbnak tunik, 
mint a riaszto. Az emberek ma mar a fuluk botjat sem 
mozgatjak, ha megszolal egy riaszto.

> d.) tessek sportolni, hogy utolerjuk a tolvajt... ;-)))

Es akkor mit csinalsz vele?

En egyszer nyilegyenesen mentem az ures Erzsebet-hidon, 
amikor jobbrol nekem jott egy Lada, csatt, majd 
elszaguldott. Elso ijedtsegemben visszakapcsoltam majd 
padlogazt adtam es vegiguldoztem az Attila uton. De aztan 
rajottem, hogy abban az autoban negy kopasz urge ul, 
mellettem meg csak a baratnom, ugyhogy ha valahogy utolerem 
es valahogy megallitom, akkor is kerdeses hogy mit 
csinalok. 

Ha fejbekolintod a tolvajt, akkor Te leszel a hibas 
onbiraskodasert (hacsak be nem bizonyitod, hogy jogos 
onvedelem volt).

Udv,
Stevie
+ - Re: joha (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Egy rovid hir a Citroen XM listarol:
> Egy no mult szombaton Parizsban a vasarolgatni szeretett volna a  Galeries
> Lafayette-ben a Haussman boulevard-on. Mivel a forgalmas helyen nem talalt
> parkolot, ugy dontott, hogy lemegy a fold alatti parkoloba. Ami jelen
> esetben nem volt mas, mint a metro bejarata... Hihetetlen, de senki nem
> serult meg. A kocsi fenykepet /miutan kicsorloztek/ a kovetkezo cimen
> talalja, akit erdekel
>  http://www.mporthouse.freeserve.co.uk/cars/normal.htm
>
> (Valaki erre megjegyezte: egy XM-mel nem nagy ugy kozlekedni a metroban,
ha
> a legfelso allasba teszed a hidraulikat.)
>
> Udv joe

Van egy kis gondom:

Az az auto amit kihuznak az aluljarobol az nem XM :-( a tobbi lehet akar
igaz is :-).



Udv SCH
+ - Re: Automata valto olajcsere es kuszas, Metro XM (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >  Az
> > olajtoltes specialis, szemelyautokban nem szokas cserelni.
>
> ???
> En eddig ugy tudtam, igenis ezt is kell cserelni! Maceras,
> draga, nem kell nagyon gyakran. De kell...!

Ezt en is megerositem. Kb 60.000-enkent kell cserelni. De ez szerintem nem
sokkal macerasabb, mint a motorolaj csereje.

> > A ki es
> > bekapcsolas a motor fordulatszamatol fuggo modon megy vegbe, van
> > egy hatranya, mar alapjaraton kepes bizonyos nyometkot atvinni =>
> > vonszolonyomatek, amivel megkeseriti az autosok eletet
> > lampanal(sebessegben levo auto szep lassan kuszik elore).
>
> Hogy ez megkeseriti-e a tulaj eletet vagy sem, ez szerintem
> szubjektiv.

Szerintem meg egyenesen nagyszeru.
Nincs kenyelmesebb mint a dugoban araszolgatva csak lazan lelepni a fekrol
es megy lassan elore az auto. Meg enyhe emelkedon felfele is.
A masik, hogy a feket konnyebb benyomni mint a kuplungot. Akkor mi keseriti
meg az eletet. Maximum az hogy kisseb mertekben no= a va'dlid. :)

>     "Celszeru a lampanal ures allasba tenni, mivel a motort
> ilyenkor is
> terheli a vonszolonyomatek. Ha nyomjuk a feket, hogy megalljon a
> jargany,
> akkor jocskan megnohet a fogyasztas, hisz ez a nyometek is terheles a
> motornak, amit uzemanygaban kifizetunk a kutnal".

Itt a "jocskan" egy nagyon eros tulzas. Kb. annyi a kulonbseg mintha az
alapjarat nem 800 lenne hanem 1100. Hetkoznapi hasznalat soran ebbol nem
adodik merheto kulonbseg.

> Vannak mar igen interigens valtok is. Kb. 10 eve gyartanak mar olyan
> automata valtokat
> amelyek enyhe fekero hatasara uresbe teszi.

A mai okos valtok barmilyen hasznalat mellett alacsonyabb fogyasztast tudnak
produkalni mint a kezivaltos tarsaik pedig nem kapcsolnak automatikusan
uresbe. Egyszeruen csak jobban tudjak hogy mikor melyik a helyes
sebessegfokozat.

> Egy no mult szombaton Parizsban a vasarolgatni szeretett
> volna a  Galeries
> Lafayette-ben a Haussman boulevard-on. Mivel a forgalmas
> helyen nem talalt
> parkolot, ugy dontott, hogy lemegy a fold alatti parkoloba. Ami jelen
> esetben nem volt mas, mint a metro bejarata... Hihetetlen, de
> senki nem
> A kocsi fenykepet /miutan kicsorloztek/ a kovetkezo cimen
> talalja, akit erdekel
>  http://www.mporthouse.freeserve.co.uk/cars/normal.htm

Namost a Citroen XM-nek (az also kepen) mi a koze ahhoz a Mondeo-hoz amit
huznak kifele a Metro-bol?

   _______
 _/_______\_          BZS
 (OO=[|]=OO)    www:  http://www.extra.hu/deep
 []=======[]    mail: 
+ - Nissan Sunny (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

This is a cryptographically signed message in MIME format.

--30626-16838-27026-944675450
Content-Type: text/plain; charset=us-ascii
Content-Transfer-Encoding: base64

VGlzenRlbHQgTGlzdGF0YWdvayENCg0KSGEgdmFsYWtpIHR1ZGphLCBob2wg
bGVoZXRuZSBob3p6YWp1dG5pIGVneSAxOTg3LWVzIGtpYWRhc3UgTmlzc2Fu
IFN1bm55IDEuNyBEIA0NClNMWCBnZXBrb255dmVoZXogKGZvbGVnIGVsZWt0
cm9tb3Mga2FwY3NvbGFzaSByYWp6IGVyZGVrZWxuZSksIGtlcmVtIHR1ZGFz
c2EgDQ0KdmVsZW0gZW1pbGJlbi4gDQpNYWlsdG86IGRqem96b0BkcGcuaHUN
Cg0KVGlzenRlbGV0dGVsOg0KDQpEalpvem8=

--30626-16838-27026-944675450
Content-Type: application/x-pkcs7-signature; name=smime.p7s
Content-Transfer-Encoding: base64
Content-Disposition: attachment; filename=smime.p7s
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--30626-16838-27026-944675450--

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS