Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 383
Copyright (C) HIX
1999-05-14
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 RPM (mind)  15 sor     (cikkei)
2 radarjelzo *** HIX AUTO *** #382 (mind)  20 sor     (cikkei)
3 Izzo (mind)  16 sor     (cikkei)
4 Re: Melyik autot ? (mind)  101 sor     (cikkei)
5 K Jetronic (mind)  20 sor     (cikkei)
6 red scorpio (mind)  9 sor     (cikkei)
7 Re: Jo szervizt keresek! (mind)  17 sor     (cikkei)
8 RE: Auchan olaj (mind)  59 sor     (cikkei)
9 Autoradio szerviz (mind)  6 sor     (cikkei)
10 4 evesnel idosebb jargany importja (mind)  8 sor     (cikkei)
11 lezeres traffipax (mind)  10 sor     (cikkei)
12 Re: valamik+befecskendezok+skoda olajnyomas (mind)  31 sor     (cikkei)
13 Skoda indito (mind)  12 sor     (cikkei)
14 Re: nemet auto (mind)  24 sor     (cikkei)
15 lezerdetektor?? (mind)  13 sor     (cikkei)
16 Re: vizbefecskendezes (mind)  12 sor     (cikkei)
17 onindito erdekesseg (mind)  15 sor     (cikkei)
18 Hatasfok (mind)  14 sor     (cikkei)
19 Re: *** HIX AUTO *** #382 (mind)  16 sor     (cikkei)
20 Lezeres sebessegmeres kontra radardetektor (mind)  47 sor     (cikkei)
21 vizes dolgok (mind)  21 sor     (cikkei)
22 rele (mind)  36 sor     (cikkei)
23 eurotax arak (mind)  14 sor     (cikkei)
24 Laser trafipax detector (mind)  48 sor     (cikkei)
25 Re. Skoda inditomotor (mind)  25 sor     (cikkei)
26 Re. Lakokocsi alkatresz (mind)  20 sor     (cikkei)
27 Re. Skoda olajnyomas (mind)  16 sor     (cikkei)
28 Varazsszerek (mind)  23 sor     (cikkei)
29 Suzuki vita (mind)  17 sor     (cikkei)
30 Hang az autoban (na jo csak VW) (mind)  29 sor     (cikkei)

+ - RPM (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

a fejembe vettem, hogy keszitek egy mutatos fordulatszam
merot (digitalisat, LED-eset nem szeretjuk). Csak az a baj,
hogy nem kapok sehol olyan 1mA (vagy valamennyi) vegkiteresu
muszert, amelyik tobbet fordul, mint 180 fok. Nem tudtok ilyet
valahol? Vagy valamelyikunknek nincs egy ilyenje elfekvo
keszleten? Megvennem...

Sok csokit!
L.
      _Ivicz Laszlo            
    _| H - Budapest    Tel, SMS: +36 (20) 977 1097
  _|   Egyedi lepcso-, korlat- es galeriakeszites fembol, fabol:
_|     http://www.angelfire.com/il/lepcso
+ - radarjelzo *** HIX AUTO *** #382 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [International]
> Temakor: viz a motorba ( 20 sor )
> Idopont: Thu May 13 15:23:50 EDT 1999 AUTO #382
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...
>> Apropo: nincs valakinek elado radardetektora? Olyan kene,
>> amelyik a lezert is erzekeli elorol-hatulrol. (Nekem is
>> ilyen _volt_.) :-) Udv, es jo szaguldozast kivan:

> Biztos, hogy a lezerest is jelezte _elore_? Nem hinnem. De ha igen, valaki
> vilagositson mar fel, hogy van-e ilyen. En ugy tudom, hogy itt kb 0.1s a
> meresi
>  ido.

Van ilyen, a meresi ido tenyleg ilyesmi, de a lezer mar folyamatosan adja ki
elotte is a jeleket, a 0,1 s onnan szamitando, amikor mar befogott a
keresojebe. A nemet RTL-en volt a multkor egy ilyen radardetektor-teszt, 6-
tipusbol egy volt jo erre is, es asszem 3000 DEM korul volt az ara.

Akos
+ - Izzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia mindenkinek!

Nem tudom, hogy lattatok-e olyan pici izzot, aminek nem menetes az alja,
hanem az izzoszal labai vannak kivezetve es az izzotest melle hajtva. Nos
nekem ilyen kellene, de 6V-osban (Trabi fordulatszammerobe). Azt sem
tudom, hogy egyaltalan gyartanak-e ilyet. Bementem a Tungsram markaboltba
(de nem mondtak, hogy nem is letezik ilyen), onnan atkuldtek egy Bosch 
autosboltba, s onnan meg tovabb. Vegul kikotottem egy Trabant boltban,
ahol azt mondta az ipse, hogy ilyet a vilag eletben nem csinaltak. Na most
akkor mi van? Szerintetek van, vagy nincs?

--
Udvozlettel:
Redei Balint
E-mail: 
(Szeretem az ekezetek)
+ - Re: Melyik autot ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Nem szoktam olyan kerdesre valasolni, amit nem a listara kernek, mert
ugyanmar arra a 2-3 napra iratkozzon fel akit erdekel a valasz, de most
kivetelt
teszek. A HIX listaknal nem nehez a fel-leiratkozas, bar kulonbozik
a tobbi listatol. Csak el kell olvasni a fejlecet !

 irta :
> Most olvastam eloszor a listat, es meglepodtem, hogy szidjak a
Suzukit, mert ep
> pen most keszulok venni egyet (Swift 1.3, kb. 5 eveset).
...
> A masik alternativa, ami a koltsegvetesbe belefer, az egy 11 eves
Mazda 626 2.2
>  full extraval.

Szerintem te se tudod, hogy mit akarsz. Vagy az a cel, hogy elkoltsed
a penzed ? Nem flame akar lenni, csak tukrot probalok tartani
eled.

Miert vesznek az emberek autot ?
1. Valahova el akarnak jutni.
2. Az 1 pont + oda el is akarnak vinni valamit
3. Elvezik a vezetest es ehhez merten megprobalnak eros motoru autot
venni.
4. Villogni akarnak a haverok/szomszedok elott.
5. Villogni akarnak az utakon, hogy a 80-al haladokat allva hagyjak
    elozes kozben.
A fentieket az anyagiak befolyasolhatjak.
Azon kivul az autos megprobal a fentiek kozott kompromisszumot talalni.

A fenit Suzuki szerintem az 1.-es pontnak megfelel, mig a Mazda
a 3. es 4. pontok koruli kompromisszum.

Na meg egyet elfelejtettem. Mekkora utra akarja az autos hasznalni
az autot ? Mert ez is befolyasolhatja a dontest.
Ha max 30 km-re munkabajarni, akkor jo a kiskocsi.
Ha napi 3-500 km-t kell vezetned, akkor inkabb a
kenyelmesebb nagyobb autot ajanlom.

Valamikor Trabanttal jartam fel Bp-re. Nem az ottani forgalom
volt borzaszto szamomra, hanem, hogy 3 ora az ut tablatol tablaig.
A mostani kocsimmal 2 ora, ha betartom a kozlekedesi
szabalyokat. Trabanttal egyszeruen nem lehetett megallas nelkul
 2 orat vezetni. Viszont a rendor sem tud megfogni, hogy
tul gyorsan megyek lakott teruleten kivul. :-)

Masik dolog a kocsi kora. 3 es feleves volt a Trabantom, amikor
Svajc olasz kantonjaban vettem 1 Seat Ibiza 1,5 GLX autot.
Abban el tudtam vezetni, megallas nelkul 3-4 orat. Viszont
7 eves volt. Ezer es egy apro problema jott elo vele.
Gumiharmonikak szakadoztak. A muszerek elallitodtak.
A fekmunkahengerek megszorultak. Rozsdafoltok masztak elo.
Jobban beazott es ket literrel tobbet evett mint a Trabant.
Idonkent kezzel kellett segiteni az ablakemelonek.
Elromlott a biztonsagi ov. A gumikat es a lengescsillapitokat is
hamarosan cserelni kellett volna. Nem tudtam a tetejere
annyi mindent felrakni, mint a Trabant tetejere.
( A fiam kedvenc helye 3-5 eves koraban a Trabant teteje volt.
Nem horpadt be. Kesobb megtiltottam neki. )
En meg nem azert vettem kocsit, mert butykolni akarom, hanem
a fenti 2. pont miatt. Vegul ugydontottem, hogy az Ibizat adom el es
a Trabantot hasznaltam meg 3 evig.

Akkor megfogadtam: A jelenleginel idosebb kocsira sohasem
cserelem le a kocsimat. Tipustol fuggetlenul !

Arra jo volt, hogy megtanuljak kijavitani apro rozsdafoltokat.
A Trabantnal ilyenre nem volt szukseg.

Szoval elobb dontsd el, hogy miert akarsz autot venni. Utana
meg aszerint valassz !

Noknel jobban szamit az auto kulalakja, mig a ferfiaknal
a motor a lenyeg. :-)

Volt itt a listan mar baratsagos vita, hogy ilyen, meg olyan auto...
Nekem kevesbe szamit, hogy mennyire gyorsul. Fontosabb,
hogy olcso legyen az uzemanyag. Masnak meg fontosabb,
hogy ugorjon az auto, mert azzal elvezetesebb a vezetes.
Szerintem a Suzuki leszolasa is ebbol indult ki a listan.
Azok szoltak le akik nagyobb autoval jarnak ami a fizikai
meretebol adodoan kenyelmesebb is.

En sem vennek Suzukit, mert nekem kicsi. Ossze sem
hasonlithato az Astra Caravannal. Most en is leszoltam ?
:-o
Viszont, ha nem lenne vallalkozasom es csak a szulokhoz es
nyaralni jarnek vele, akkor fele-, harmadennyit utaznek autoval.
Arra pedig megfelelne. Mert minek fizessem sok kotelezot,
ha a kocsi a garazsban all ?

Tedd fel a kerdest magadnak es valszold is meg !
Mire akarom hasznalni az autot ?

Barki barmelyik fenti mondatommal nem ert egyet, vagy
kiegeszitene, valamivel amit kifelejtettem, akkor
szivesen meghallgatom a velemenyet  a _listan_!

Udv. Tibi
+ - K Jetronic (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Fresi BaCSi irt szepeket elozoleg a befecskendezokrol. Nagyon tetszett,
csak egy kis javitanivalom lenne:
A K Jetronic-ban a K a Kontinuerlich, azaz folyamatos szobol ered. Ugyanis
a rendszer ugy mukodik, hogy a bearamlo levegomennyiseg egy tanyerlapot
emelget (depresszio) (a lap egy rugoval van visszahuzva, es a bearamlo
levego mennyisegevel aranyosan emelkedik meg), ez a lap van osszekotve
a benzinbefecskendezok vezerloszelepevel, ami a tovabbaramlo
benzinmennyiseget szabalyozza; innentol a 4 vagy x db befecskendezo
parhuzamosan van kotve (benzinileg, mas meg nincs). A "folyamatos" szocska
arra utal, hogy a befecskendezoszelepeken folyamatosan aramlik be a benzin,
tehat nincsenek kapcsolgatva. Ez egyebkent az egyik legegyszerubb
befecskendezorendszer. Jellemzo adat, hogy a regi 318 es 318i BMW-k kozott
(E21 capa) gyakorlatilag ezt a valtoztatast tettek meg (porlaszto->injektor),
a teljesitmeny 90LE korulrol felment 105 LE-re, a fogyasztas pedig kb 11,8-rol
lement 10 korulre. Az adatok nem teljesen 100%-osak, de eleg jol tukrozik az
injektor hatasat.

Zaruba Karoly
+ - red scorpio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A segitsegeteket kerem! Az automban red scorpio riaszto van, de most 
(karambol után) nem hajlando mukodni. Ki foglalkozik ezzel a tipussal és hol? 

A másik kérdésem a következő: be szeretnék hozni Romaniabol egy Wartburg 
311-est ("mosolygós waresz"). Mi lenne a legolcsobb modja? A gep 35 eves. 

u:dv	Szilard
+ - Re: Jo szervizt keresek! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 [Hungary]
>Egyik kollégámnak keresek egy jó, megbízható autóvillamossági szerelőt

Kókai József
Bpest, XVII., Jászágó u. 13.
Tel.: 257-75-09

Több mint tíz éve minden autómat hozzá viszem, ha gond van.
Megbízható, rendkívül alapos, és "barátságos" árakon
dolgozik. Jó szívvel ajánlom.

Üdv: TL

Tóth László
Budapest

A főnöknek koncepciója van, a beosztottnak rögeszméje.........
+ - RE: Auchan olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur Autosok es Csabi,

>Auchan akciós olaj
>
>4takt Trabiba szintetikusat tettél ugye? Nem lehet túl híg volt a szeleptőkékh
ez?

Erdekes egyebkent, hogy en is erre gondoltam, amikor a szerelom azt
mondta, hogy elmeletileg csak szinti olajjal mennek ezek a deutsche csodak.
IMHO is a vekony olaj csak rasegithet a csorgesre. Majd legkozelebb
+kerdezem tole.

>Amúgy a fekete olaj nem mindig baj. A jó olaj lebegésben tartja az olajszűrő
> által kiszűrni nem tudott szennyeződéseket - nem hagyja lerakódni a falakra -
 
>ha az előző olaj aranysára volt az viszont igen... (s annak a mocska is ezt fe
k
>etíti be)

Nyakatekert, de logikus. :-)))


>Különben a nemzetközi minősítések rajta vannak, annyira rossznak nem lehetne 
>szabad lennie..., de megfontolandó.

Tudod, amikor minden olaj LITERJE kb. 700 es 2000 Ft kozott mozog, akkor 
furcsa egy olyan, amelyik 200 Ft-ba kerul.
Ott lennie kell valaminek, nem gondolod? 

(Vegulis erre en magam adtam valaszt az elozo AUTO-ban a 
kozgazdasagtani-marketinges blablammal... :-)

1etertek veled: megfontolando.

BTW:
Vegulis en a kovetkezo, ha ugy tetszik pluszokat koltom a kocsira (8 eves)
(a szigoru minimumnal tobbet)

* olajbol egy kozepkategorias
* csere 8000 km (2-3 honap)-kent
* gyertyak a karburatorosom altal ajanlottak
* legszurot 1× fujok, aztan kuka (talan pont itt az Auto-n volt szo rola, hogy 
a 
papirszurok legatereszto kepessege _nagyon_ hamar 60% koruli ertekre
csokken.)

Ezek aprosagok, amik talan havi +1000 Ft-ot jelentenek a minimumhoz
kepest. De ugy gondolom, a motor meghalalja (az uj olajnak meg
legszuronek nagyon szokott orulni!).

De azt hiszem, tobbe-kevesbe mindenki ezt csinalja, aki szereti kicsit
babusgatni a verdat, barmilyen is legyen az.


--
Udv: 
++
Motto: 1/  Lufit fogtam, nem ereszt.
2/  One tequila, two tequila, three tequila, FLOOR.
+ - Autoradio szerviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

ha valaki kozuletek tud egy megbizhatoan dolgozo autoradio szervizt
kerem tegye kozze (egy regebbi Pioneer-rol lenne szo).

koszi, Attila
+ - 4 evesnel idosebb jargany importja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Lehet, hogy rosszul emlekszem, de en ugy tudom, hogy
jarmukereskedelemmel foglalkozo ceg (aminek a cegbirosagon
is benne van a papirjaiban ez a tevekenyseg) gyakorlatilag
barmilyen koru jarganyt behozhat, csak a maganimport tilos.

Tisztelettel

Csussz
+ - lezeres traffipax (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Legjobb tudomasom szerint a lezeres merojarganyt akkor
tudja a detektor kiszurni, ha eleg nagy a forgalom. Merthogy
ekkor az elotted jaro kocsikat is mericskeli, es ha mazli
van, akkor a roluk visszavert es/vagy szetszort impulzusbol jut
a sajat detektorba is. Aztan marad kb. 2 masodperc lassitani,
letenni a bunkofont es eltakaritani a detektort :))

Tisztelettel

Csussz
+ - Re: valamik+befecskendezok+skoda olajnyomas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Valamik (csak a pontositas miatt):
- Az olom nem a szelepvezetore, hanem a szelepfeszekre (szelepulesre)
fejtette ki jotekony hatasat. Van azert igazsag abban is amit irtal, mert a
kipufogo szelepszar ott szokott elszakadni, ahol kilog a szelepvezetobol,
es ez kesobb kovetkezik be, ha kap egy kis kenest az olomtol.

- Az olompotlo adalekot NEM tilos a benzinbe onteni, hiszen nem tartalmaz
olmot es eppen az olom helyettesitesere, potlasara szolgal. (A MOL kalium
bazisu adalekot hasznal.)

Befecskendezok:
Kb. 12 eve a Bosch a Motronic rendszer megjelenese ota mar nem
torlolapatos, hanem hovezetokepesseg meresen alapulo levegomennyiseg merot
alkalmaz. Mozgo alkatreszt nem tartalmaz. (A lenyege egy allando
homersekleten tartott, elektromosan futott platina szal a szivocsoben, ami
korul minel gyorsabban aramlik a beszivott levego, annal nagyobb aram
szukseges az allando homersekleten tartasahoz. Ezt az aramot meri a computer.)

Olajnyomas:
Alacsony fordulatszamon, forro motornal elofordul, hogy pislakol a lampa.
Az "olajgombaba" altalaban bele van utve, hogy milyen nyomaserteknel
kapcsol. Ha tehat a lampa pislakol, az nem azt jelenti, hogy nincs
olajnyomas, hanem azt, hogy eppen akkora, amekkora nyomasnal az "olajgomba"
kapcsol. Minel kopottabb a motor csapagyazasa es az olajszivattyu, annal
magasabb fordulatszamon fog a jelenseg bekovetkezni. 400-600-as fordulaton,
amit irtal, a dolognak nincs jelentosege. Ha zavar, onts bele jo draga
szintetikus olajat!

	Cs.
+ - Skoda indito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok mindenkinek,

köszönöm az beszart inditomotorommal kapcsolatos igen szakszerü es
hasznalhato infokat, megyek az ecseri utra bendixet venni:-)). most 4000 Ft.

(bocs a nagybetukert, nincs idom shiftet nyomni.)
Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
   Attila Szász
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL: 
+ - Re: nemet auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Thu, 13 May 1999 01:09:50 EDT,   wrote:

>Pl. ugyanebbol az idobol szarmazo orosz autok relevel kapcsolnak.
>Erti ezt vki?

Erteni nem ertem, de meg tudom magyarazni... :-))) 
Nyilvan abbol indultak ki a ruszkik, hogy egy olyan auto, amelyikben a
kapcsolast egy femdobozos, szigetelt rele, vagy plane egy jo magyar
egybe froccsontott hazu rele vegzi, nem fog megpusztulni sem
Sziberiaban a -40 fokban a fagyastol, dertol, jegtol, sem
Afganisztanban a homoktol meg portol a +1000 foktol. :-)))

Ez pont olyan, mint amikor az oroszok megvettek a Fiat 124 licencet,
aminek akkoriban egy tok modernnek szamito motorja volt, az egyik
legfontosabb valtoztatasuk az volt, hogy a fotengely veget
meghosszabbitottak es atalakitottak, hogy a kurblit bele lehessen
csusztatni... egy nyugatinak ez is tok felesleges, de ugy jozan
paraszti esszel belegondolva tok praktikus, akarcsak a
"harckocsijavitasra" is alkalmas szerszamkeszlet. (Nekem meg ilyen,
'73-as gyartasu Zsigulim volt, a nagyapamtol orokoltem - azota is
atkozom magamat, hogy eladtam...)

Udv:  Zak

+ - lezerdetektor?? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Biztos, hogy a lezerest is jelezte _elore_?

1. akkor tudja jelezni a nyalabot (ha jelzi..), ha 
   eltalalt(a a muszert).
2. ha eltalalt, akkor mar el is vegezte a merest
3. tehat a lezer-elojelzo nem a merest, hanem
   a buntetest jelzi elore. :)

allitolag azert log sok visszapillanton CD lemez :), mert
az sokak szerint :) ugy veri vissza a lezersugarat :),
hogy nem lehet vele merni :-)))))))))))))))

z.
+ - Re: vizbefecskendezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>Nem hiszem, hogy ez eloallhat, mivel a viz azon a nyomason bomlik!
>Ezert a korrozio nem lephet fel! Nekem ezt igy tanitottak az iskolaban.

Egy felteves, bar lehet, hogy csak en gondolom rosszul: 2H2O -> 2H2 + O2

aztan ez ismet egyesulve ismet viz lesz imho. Vagy rosszul gondolom? Bar
lehet, hogy a vizgoz nem korrodal, de szerintem ha csak rovid utakra
hasznalod az autot, akkor lecsapodik es ...

Fresi BaCSi
+ - onindito erdekesseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Van egy erdekes szokasa az oninditomnak.
Amikor a kornyezeti homerseklet kisebb mint +10C ,akkor
kellemetlen daralo hangot ad. Nem ugrik be a helyere, es daralja
a fogakat. Inditozas gyorsan abbahagyva, es ujra probalkozas, ami 
tobbnyire sikeres. Mostanaban ,mivel meleg van , a jelenseg teljesen
megszunt. A jelenseg nincs osszefuggesben a motor hofokaval, meleg
motornal is jelentkezik huvosebb idoben.
A kocsi egy 89-es 524td BMW, ha ez szamit valamit.
Vajon mi a >&&@&@ miatt lehet ez ?
Tippetek ?
Udv:Csaba from Balatonma'riafu:rdo"-also'

> E-mail :   [ ezt hasznalom ]
                [ sms, max. 72 kar. a subjectbe]
Telefon: 30 9695286
+ - Hatasfok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

javitsatok ki, ha tevedek, de en valamikor ugy tanultam,
hogy a 2utemu motor hatasfoka joval a 4utemu folott
van, nem nagyon ertem, hogy szamoltad ki...

Csaba


>En arra jutottam, hogy a benzin 25-27%-at mar egy 
>szolidabb fogyasztasu Trabant is hasznos munkava alakitja,
>a korabban emlitett 3 l/100 km fogyasztasu Citroen AX 
>pedig igencsak kozeliti a 40%-ot. Bocsanat, hogy az 
>egyenleteket, szamitasmenetet nem irom le, nincs idom.
+ - Re: *** HIX AUTO *** #382 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > Erdeklodnek, hogy van -e valakinek olyan CD lejatszoja az autojaban,
> > ami egybe van epitve a radioval, tehat nem hatul a csomagtartoban
> > van a CD valto. Mik a tapasztalatok vele? Kulonosen a
> > razasallosagara lennek kivancsi. (budapesti utakon)

Nekem JVC van suzuki swiftben, 1-2 gyengebb irt cdtol eltekintve 
igen ritkan ugrik meg, dozsa gyorgy ut vagy bartok bela ut 
barmilyen tempoval ugras nelkul viselheto... Ha megis megugrana 
ami igen ritka akkor amig nagyon razos az ut nem tudja folytatni, 
dehat.. Meg valami,a nagyon nagyon serult lemezeknel is 
megugrik ha rosssz az ut.. :( Bar igaz akkor haverom pioneer 
changere mar le se jatsza..:)) 
Ja igen en nincs beszerelve csak ott a lukban  lifeg.. ;)) 
Bar nem ajanlom a jvc-t.. :)) 

AntForce
+ - Lezeres sebessegmeres kontra radardetektor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

>> Apropo: nincs valakinek elado radardetektora? Olyan kene,
>> amelyik a lezert is erzekeli elorol-hatulrol. (Nekem is
>> ilyen _volt_.) :-) Udv, es jo szaguldozast kivan:
>
>Biztos, hogy a lezerest is jelezte _elore_? Nem hinnem. De ha igen, valaki
>vilagositson mar fel, hogy van-e ilyen. En ugy tudom, hogy itt kb 0.1s a meres
i
> ido.
>Ennyi ido alatt meg egy vasmacskat sem lehet kidobni, nemhogy gumival aszfalto
n
>lassitani. :-)) Szerintem lezeresnel vagy eszreveszed idoben a sajat szemeddel
,
>vagy fizetsz. (esetleg marad meg a lassabban kozlekedes, de most nem errol vol
t
>szo)

	  Mivel kikupaltam magam mindenfele sebessegmero mukodesi elvet
	illetoleg, most a lezeres berendezeset megosztom Veletek. Valo
	igaz, hogy meg kevesebb, mint 0.1 s alatt meg lehet merni egy
	auto sebesseget, megsem ezt csinaljak. Ket lehetoseg van, az e-
	gyik szerint megmerik a tavolsagot Kozted es a merohely kozott,
	majd nagyjabol masfel-ket masodperc mulva ismet megmerik. Azaz
	egy atlagsebesseget kapnak. Ez azert jo, mert a detektor bejelez
	a legelso pillanatban, es ha eleg jo a reflexed es a lelekjelen-
	leted, akkor az atlagsebesseged olyan hatar ala tudod szoritani,
	ahol #1.: nem buntetnek, #2.: buntetnek, de megmarad a jogsid.
	A masik mukodesi elv szerint sebesseget mernek, de atlagoljak.
	Ekkor is van egy kis idod. En mar usztam meg igy buntetest,
	mikor meg megvolt a detektorom, Szekesfehervar mellett, ahol 50-es
	tabla van. Alig 75-tel mentem. Ektelen csiviteles, satufek,
	a mellettem menok el nem tudtak kepzelni, mi a bajom. Nem alli-
	tottak meg. Visszamentem, megkerdeztem, hogy majd jon a buntetes,
	vagy megallitottak volna, ha gyorsan megyek. Mondtak, hogy meg-
	allitottak volna, nem mentem gyorsan. Raneztem a lezeres merore,
	es valoban ugy masfel-ketmasodpercenkent mutatott sebesseget,
	azaz addig atlagolt.
	  Meg valami. A Favoritokban hasznalt radardetektorok 1350 MHz-en
	mernek. Ha megkerdeztek egy rendort, vagy azt fogja allitani,
	hogy nem tudja, vagy azt, hogy nem annyi a merofreki. Vagy valoban
	nem tudja, vagy letagadja, de _annyi_! Ha tudtok, epitsetek o-
	lyan kutyut (pl. uregrezonatort) ami ezt erzekelni kepes. Ha va-
	laki gyartani mer ilyeneket, szoljon nekem is, veszek tole!
	  Udv mindenkinek:

								Nagyak
+ - vizes dolgok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Nem hiszem, hogy ez eloallhat, mivel a viz azon a nyomason bomlik!
> Ezert a korrozio nem lephet fel! Nekem ezt igy tanitottak az iskolaban.
Mi lehet a helyzet egy ketutemu (mondjuk Trabi) motorral? Az a motor biztos 
imadna a vizet, mert gyorsan kepes csorogni, de vajon ott mennyire 
bantana a csapagyakat a(z esetleg alkoholos) viz?

> Engem az erdekelne, hogy telen hogy oldjak meg, hogy ne faggyon bele a viz.
Esetleg kene bele egy kis metanol.
Allitolag a SAAB turboknal az ablakmoso tartalybol megy a viz a 
szivocsobe. Van a listan valaki par eves SAAB turboval? 

Pici pontositas:
> Opel Kadett a karosszeria, harom ajtos, feher szinu. GTE tip., ha nem ismered
:
> 1.8 liter, 130 LE, utazoban tudja a 200 km/h-t, sportfutomu, feszitett rugok,
> mindez gyarilag, semmi sufni-tuning. Evjarat: 1984.
130LE helyett (sajnos "csak") 115LE, 200km/h-t kiviszi egy jo allapotu motorral
, de 
semmikepp nem utazoban. Egyebkent 130-140ig tenyleg iszonyatosan gyorsul.
Egy egykori GTE tulajdonos:
Udv. LLaci
+ - rele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

...nem ertem mi a logika abban, hogy egesz sok, nem is tul regi (10 ev koruli) 
Audi-ban, VW-ben kisporoltak a fenyszorok relejet. Nehany DM megtakaritas - vis
zont nagy bosszusag,...

Nem sporoltak ki. 60W-os telj. izzokra lett tervezve. Viszont nehanyan ugy tesz
ik be utolag a 100 v 120 W-os izzokat, hogy nem gondoljak tovabb, s a kapcsolok
 banjak. Kb. fel ora, s 2000 Ft (hazilag, ha kell a rajz elkuldom) a bekotese, 
ha mar mindenkeppen nagyobb egot akarsz.

Keresgettem a Jogtarban, s az alabbi erdekesseget talaltam. Egyszer volt mar te
ma itt, ezert batorkodom most idemasolni. (6/1990. KöHEM rend.)
"(2) A tompitott fenyszoronak europai rendszerunek (ernyozöttnek) és aszimmetri
kusnak kell lennie, a motorkerekpar tompitott fenyszoroja azonban szimmetrikus 
kivitelű is lehet. A gepkocsi jovahagyasi jellel ellatott tompitott fenyszoroja
ra e rendelkezest nem kell alkalmazni.
(3) A tompitott fenyszoronak - anelkül, hogy a szembejövo jarmu vezetojet vakit
ana - az ut felületet a jarmu elott sötetben, tiszta időben legalabb 40 meter -
 mezogazdasagi vontato es lassu jarmu elott legalabb 30 meter tavolsagon meg ke
ll vilagitania. A megvilagitas a tompitott fenyszoro kozeppontjan atmeno vizszi
ntes sikban és e felett a jarmutol 25 meter tavolsagban
 a) aszimmetrikus tompitott fenyszoro esetében  0,7 luxnál,
 b) szimmetrikus tompitott fenyszoro eseteben  1 luxnal
tobb nem lehet. A tompitott fenyszoro csak szintelen (feher) vagy kadmiumsarga 
fenyt bocsathat ki.

Attila

U.i.: Igerem, az oreg autok behozatalanak is utana nezek. :)


 Kovács Attila

___________________________________________________________________
[NEXUS - ingyenes email & honlap mindenkinek - http://www.nexus.hu]
+ - eurotax arak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hejho!

Valaki tudja, hol lehet az interneten elerni
a hivatalos Eurotax hasznaltauto arlistat?
(Amit a biztositok/vamhatosag is hasznal)
Ha nincs fent a neten, es valakinek
esetleg megvan a katalogus, koszonettel
vennem ha megdobna 1 emillel.
(Sajnos elloptak egy ismerosom autojat :-(
kivancsi vagyok mennyit fog adni erte a
biztosito.)

Koszi
Bandi - Honda Civic
+ - Laser trafipax detector (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Tobben erdeklodtetek a laser trafipax detectorrol.
En most alaposan korbejartam a dolgot...

A merokocsi viszonylag eros laserfenyt ad ki, hogy
vissza birjon tukrozodni az erkezo kocsirol (doppler eff.).
Ez a viszonylag nagy intenzitasu laser nem csak arra
szorodik/tukrozodik, amerre a szerv szeretne, hanem
osszevissza mindenfele. A detektor ezeket is erzekeli.
Ezert mar akkor is eszleled, amikor meg nem is latod
a kocsit.

USA.-ban a detektor teljesen legalis. 50$ - 150$ kozott
kaphato boltban. Az egyszerubb tip. csak 180 fokban,
a jobbak 360 fokban 'latnak'. Az erzekelesi tav kb.:
2 - 3 merfold tavolsag is bir lenni. Mindegyik elrakhato,
tehat egy mozdulattal berakhatod a taskadba. Vagy
szivargyujtorol, vagy elemrol megy.

Van rajta 4 LED. minel tobb jelez, annal kozelebb a
merokocsi. Bekapcsolhato hangjelzest is bir adni.

Negativum, hogy mobiltelefon erositotornyokat, es
uzletekben telepitett bizonyos tipusu riasztokat is
bejelez, bar konnyen eszreveheto a jelzes kulonbsege
a merokocsival szemben.

Celszeru egyedi rogzitesi modot fabrikalni a muszerfalon,
mert a tapadokorongos gyarit mar messzirol felismeri a
szerv.

Kerdes:
Ha van koztetek jogasz, legyszi irja meg az ezzel
kapcsolatos jogi dolgokat, vagy hogy a CD-Jogtarban
hol tudok ennek utananezni.
-mit tilt a torveny: a birtoklast, vagy a hasznalatot.
-joga van-e elvenni, ha nem hogyan bizonyitja, hogy
amit latott az az volt-e.
-jogaban all -e a kocsit atkutatni, illetve pl.: a muszerfalat
szetbontani...

Van egy olyan erzesem, hogy ez a tiltas tobb helyen
kikerulheto!  :o)

Jujuj! Hosszu voltam. Bocs.

Udv.: Pongi

+ - Re. Skoda inditomotor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok
Szia Attila
>indulnia akar berugokarral is.
Jean berugta a motort? Igen uram. Es hol van? Az arokban uram 8:-)){
Bocs nem tudtam kihagyni.
Lehet, hogy csak a behuzomagnes romolhatot el.
>fogaskereket
> tolná be a fogaskoszoru fole. Teljesen szabadon porog a motor.
Az kb. 2-3000 Ft korul lehet. Az oninditon levo kis henger a behuzomagnes.
Ugy 5 eve nekem is KO lett es az utcan csinaltam meg. Nagy SZIVAS a
szerelese.
>de az jo?
> ha egyszercsak behuzza)???
Az jo dolog. Nkem anno behuzta es ugy is maradt nem engedte el a
fogaskoszorut. Erdemes eredeti gyarit venni.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.            A - MajorKa Bt.


+ - Re. Lakokocsi alkatresz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
Szia Attila.
Alkatreszek, felszerelesek, tartozekok.
Karavandor Kft.
XXII. Bartok Bela ut. 138.
Tel: 226-96-52
> --------------------------------------------
A Ulloi ut elejen ( bal oldalon) a Kalvin ternel van a Camping es
Caravanning Club. Ok nagyon segitokeszek es adnak cimeket meg a lakokocsi
alkatreszuzletekrol.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.            A - MajorKa Bt.


+ - Re. Skoda olajnyomas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok
Szia Adam
>az alapjaratom valamiert elegge elment... olyan 600 korul van,
Emeld az alpjaratot 700 - 750 korulire akkor nem fog kigyulladni a kontroll
lampad. Nezd meg a vezeteket az olaj gomban az meg szokot lazulni a saru
rajta.

Udvozlettel : Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.            A - MajorKa Bt.


+ - Varazsszerek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
Az alabbi varazsszereket lehet nalam kapni.
Hatso futoszal javito max 10 cm - es szakadas javitasara.
Uzemanyagtartaly javito gyurma
Hutojavito gyurma 15 - 20 perc utan
sargarez kemenysegu.
Kipufogo javito keszlet 200 gr gitt + uvegszovet 1m.
Folyekony tomitoanyag 117 ml  -50 es + 220 C kozott.
Folyekony fem 25 ml.
Hutorendszer elemeinek a tomitomasszaja
Tomitomasszak 6 mm es resig alkalmazhato.

Arajanlat csak maganban.

Udvozlettel : Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.            A - MajorKa Bt.


+ - Suzuki vita (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali! A kozelmultban kibontakozott Suzuki vitaval kapcsolatban szeretnek
neheny apro megjegyzest tenni. Szerintem azzal nincs problema, hogy egy
tipussal kapcsolatos gondok, hibak, stb. felszinre kerulnek. Egyesek
megnyilvanulasai azonban tenyleg nem targyilagosak, hanem hiedelmeken, meg
legendakon alapulnak. Tipikusan duma, hogy a nemet autok a legjobbak
(mindegy, hogy 1 vagy 15 évesek) a japanok, az olaszok stb. pedig szarok
(szinten kortol es minden mastol fuggetlenul). Az ilyen velemenyek az
erzelmeken kivul tul sok tenyt nem tukroznek. Aláírom persze, hogy
Magyarorszagon bizonyos szempontbol bizonyos embereknek       inkabb erdemes
nemet autot venni, de ez nem azt jelenti, hogy a nem nemet kocsik semmit sem
ernek. A megbizhatosagi statisztikakkal es egyeb tenyekkel nehez vitatkozni.
A legjobban az tetszik, amikor azok szidjak es hasonlitgatjak kategoriajanal
magasabb osztalyokba tartozo kocsikhoz a Suzukit akik heroikus kuzdelmet
folytatnak a tiz-tizenot kocsijuk eletben tartasara. Ez olyan, amikor
valakinek van egy rozzant okros szekere, de leszolja a lovas kocsit, mert a
hinto sokkal jobb....  
Udv: Laci
+ - Hang az autoban (na jo csak VW) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Ert valaki a  VW (Golf III) Vento audio reszehez?

Vettem egy 96-os Ventot, amiben gyarilag csak elol
a muszerfal tetejen vannak hangszorok. Szeretnem, ha
javulna a hang az automban.
Az osszes ajtoban van 16,5 cm-es hangfalaknak hely,
es a hatsokban kulon van csipogo hely is, de sajnos 
csak az ures hely. Az elso ajtoban a hangszoro mogott 
talaltam kabel vegzodest is, mig a hatsoban sajnos 
nem. A karpitot nem szedtem le, azt sem tudom 
hogyan kell.
Kerdeseim:

Mennyire van bekabelezve gyarilag a hatso ajto?
Ahhoz, hogy 8 hangszoro szoljon szukseg van 
hangvaltokra is. Ha veszek hangszorokat (egy 
"bontos" ajanlott 2 eFt-ert gyari VW hangszorokat) a 
hangvaltora milyen eloiras vonatkozik?
Az elso mar meglevo hangszorokat hasznalhatom-e
tovabbra is, ha elore beepitek mely sugarzokat?

Ha valaszol valaki, koszonom.
A valasz mehet a listara is, hatha valaki mas is
tudja hasznositani.


Üdvözlettel: Szabó Attila (SABAT)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS