Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 895
Copyright (C) HIX
2000-10-12
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Porges - meddig? (mind)  17 sor     (cikkei)
2 Alfa & Honda (mind)  34 sor     (cikkei)
3 Balesetek (mind)  25 sor     (cikkei)
4 M0, soveny (mind)  52 sor     (cikkei)
5 Nohab (mind)  25 sor     (cikkei)
6 2 forintos valasz (mind)  16 sor     (cikkei)
7 Kell a fagyallot cserelgetni? (mind)  10 sor     (cikkei)
8 Trabantot keresek (mind)  13 sor     (cikkei)
9 Nissan bonto help! (mind)  14 sor     (cikkei)
10 Porszivo + aksi (mind)  14 sor     (cikkei)
11 VTI: Nem kell...??? (mind)  20 sor     (cikkei)
12 generator az olajban (mind)  12 sor     (cikkei)
13 Alfa vs Honda (mind)  31 sor     (cikkei)
14 re: navirendszer (mind)  25 sor     (cikkei)
15 VW Opel (mind)  25 sor     (cikkei)
16 Punto Van (mind)  8 sor     (cikkei)
17 ringek arai (mind)  15 sor     (cikkei)
18 Stop&Go (mind)  8 sor     (cikkei)
19 ules (mind)  7 sor     (cikkei)
20 Fiat Tempra (mind)  9 sor     (cikkei)
21 Elado Sord Scorpio (mind)  38 sor     (cikkei)
22 Autovasarlas Svajcban, Meg egy kis Honda-Alfa egyebek (mind)  19 sor     (cikkei)
23 Koszonet minden hozzaszolonak a kompresszoros tuning ug (mind)  9 sor     (cikkei)
24 Amsterdam, autok kontra biciklisek (mind)  14 sor     (cikkei)
25 Wartburg ujjaszuletese (mind)  17 sor     (cikkei)
26 Kerdes: automata kuplung utolagos beszerelese (mind)  20 sor     (cikkei)
27 Koszonet (mind)  16 sor     (cikkei)
28 re punto vagy suzuki (mind)  27 sor     (cikkei)
29 alpesi autopalya (mind)  16 sor     (cikkei)
30 re: utkozesi teszt,mas, keres (mind)  59 sor     (cikkei)
31 Sziasztok, (mind)  37 sor     (cikkei)
32 High Performance RALLY & RACING Shocks - Visit ProTra (mind)  28 sor     (cikkei)

+ - Porges - meddig? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Vti,

>> UI2: Imadom a porgetest, de 7600 mar sok az izlesemnek
>> 6000 meg elmegy...
> De lehet, hogy csak azert mert nem rugta meg az autot a 
> vtec amit vezettel. Ha megrugja, 8ezerig csak az eufoliat 
> erzed:)

Allj, allj. Nem azt akarom mondani, hogy en nem porgetnem,
en altalaban mindent porgetek, mig lehet. En a motor szem-
pontjabol gondoltam, hogy egy sima, utcai, benzinnel hajtott
motornak szvsz sok az a fordulat. A konstrukciobol, a motor
tulajdonsagaibol adodoan... A motor persze kibirja, de meddig?
Ezert azt gondolom, hogy ilyen motor olyan embereknek valo,
akik gyorsan elnek, es autot is gyakran cserelnek.

Cs.
+ - Alfa & Honda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Szerintem a hangsuly itt nem a tudasbeli kulonbsegeken volt, hanem azon, 
> hogy a az alfa tusagosan szeret a szervizben alldogallni.
> Nekem igaz regi, leharcolt 33-as Alfam volt diesel letere rengeteget
> fogyasztott (huvely-dugattyu garnitura cserevel indult megvetelkor!) Es
ideje
> felet a szervizben toltotte, olyan apro problemakkal, mint hengerfej
> javitas/csere, sorozatos feltengely toresek, stb...

Hat ebben az esetben sok mindenkit szidnek, de nem a gyarat, markat.
1. regi leharcolt kontra lassan 7 eves - nem egyidos kocsik
2. nem egy kategoria, az Accord valahol a 156-166 kozott van...
3. kizart, hogy az Alfa elso tulaja voltal, ha volt olasz tulaja, ne is 
    csodalkozz. Ok AKKOR elfogadtak, hogy kocsit 3-5 evre vesznek es
    mivel van olaszban ismeros, tudom, hogyan neznek ki ott a 3 eves
    kocsik. Ha a Hondad elso tulaja olasz lett volna 3 evre, havi 28 napot
    toltene szervizben. Az ismerosom 11 eve van Romaban, ezalatt 
    "elfogyasztottak" egy Regatat, egy 316-os BMW-t, egy Ibizat es mar
    csak az 1974-es 1.3-as Alfa Spider van elfogadhato allapotban :))))
    Tavasszal veszik a 316 helyett a Z3-at, az Ibiza helyett meg azt hiszem
    megint Ibiza lesz.

A kollegam Golf III 2.0 GTi tulaj volt. 210-el jart vele, mig ossze nem
torte.
Megcsinaltatta, eladta. A jelenlegi tulaj biztos szidja a nemet kocsikat,
es biztos gyakran jar szervizbe. Az ismerosom ugyanezt megcsinalta
egy 1996-os feher Celicaval. A kollegam olasz fickotol vett FIAT Coupet,
1 het mulva tonkrement a turbo (is).

Nezzuk a sort: szar a Golf, szar a Celica, szar a FIAT, szar a....
Hmmmm.....

Csaba
+ - Balesetek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Tegnap az aktualisban elkaptam par felmondatot arrol, hogyan
lehetne csokkenteni a balesetek szamat. Volt egy tanito bacsi
forma, az azt allitotta, hogy 0,000001 km/h sebtullepesert kell
adni 642 buntetopontot, meg hasonlok, mikor jott egy erdekes
emberke, aki statisztikakkal bizonyitotta, hogy sok orszagban
a pontrendszer bevezetese nem hozott ilyen iranyu javulast,
sot Lengyelorszagban az 1993-as 6300 halalos baleset 7000
fole nott, mig a kocsik szama nem nott szamottevoen, sot az
autopark minosege meg javult is.

Viszont a korforgalom bevezetesevel MO-n azokon a helyeken,
ahol regen atlagban 1,5 halaleset tortent, jelenleg meg nem
halt meg senki.

Szinten teny, hogy minel jobb minosegu az uthalozat, annal
kevesebb a halalos baleset.

Nagyon elgondolkodtam ezen a dolgon, azon filoztam, vajon
jo iranyban mennek-e rendoreink, vezetoink, ...
Mi lenne, ha teljesen t0jnanak a gyorshajtasra, es inkabb
nekifognanak +2 savot aszfaltozni?   :)))

Cs.
+ - M0, soveny (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv! Marci! Fogash!

 Amikor szoltam figyeljetek az ikszelesnel hurrogas volt, az M0
valasztasi propaganda ut (is). 500millioHUF pluszkoltseg a hatarido
miatt (kesz legyen a 1994-es valasztasokra=>Schamschula ut), no + lehet
ujracsinalni. :-(((

>Szoval, s szo nelkul a soveny MAGYARORSZAGON tenyleg csak vakitas 
>ellen jo :-(
 Amennyiben teherautoval mesz, akkor meg arra sem, a szembejovo
reflektora atvilagit a soveny folott a szemedbe, hiaba villogtassz, nem
veszi eszre magat, halvany goze sincs mit akarsz tole. :-(((

  Legalabb tudom, tobbek kozott ezert _is_ van a spoilerre refi
felszerelve. :-) Az atvilagit a sovenyen (1:1) es elotted is felszaritja
az utat.

>(~<10-15fok) a kocsit visszateriti sajat savjaba, megakadalyozva ezzel az
>atterest. Kiserletek bizonyitottak, hogy tobb sav eseten ez a megoldas
>hatvanyozottan veszelyes. A kulso savbol indulva, viszonylag meredek szogben
>(~30fok) erkezve ugyanis a kerek felkap a betonra, a kocsi felfut a
>tetejere, ledonti azt, majd a kocsit iranyithatatlanul atloki a masik savba,
>szerencsetlen esetben fel is boritja azt.
1. 1m magas, meredek oldalu betontombre szemelyaukerek nehezen tud
felkapni,
elobb eri el a karosszeria valamely resze es fordul-porog-torik. 
2. a betontomb tomege osszemerheto az auto tomegevel(szemelyautot veve),
tovabba Hilti-dubellel le vannak csavarozva az uthoz, igy valoszinu
azert fog valamit az
auton, mielott az attor a masik savba. 
3. ne hasonlitsd ossze az amikat velunk. 
A Ladat sem a Rollshoz merik...   ...pedig elol motor, hatul hajtas,
minkettonel.     

 Megegyszer hangsulyozom, a kevesbe veszelyes az, ha az auto a sajat
savjaban marad es igy kerul balesetbe, mert igy a mogotte jovo legalabb
lathatja, hogy baj van, a szembejovo 1 villanas utan nagyot koppan es
azutan elhallgat. (km-km, vagy km+km) 

 Az kiindulashoz visszaterve, ha mar van 1 eletveszelyes utunk, mit
tegyunk vele?
Nem tudunk:
- 100mre masik autopalyat epiteni tole
- imadkoz6unk keskeny sovenyert, amely mindent megfog, meg a kamiont is

a lehetoseg a kesobbikre:
- a mostani allapot, TV-riportokkal, kiugroan magas halalozasi arannyal
- betonkockazas + optikai terelo felszereles
 Uff...  ...van esetleg mas megoldas???
--
 Udv
  Levente
+ - Nohab (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv! Akos! mrc1!

>> ki. Szamomra a legnagyobb feelingje a NOHAB-nak volt. Odaig vagyok
erte,
>> meg vissza. Bejutottam. Az egyik csoreben zuhanyzo, a masikban WC
van. A

>Ebben biztos vagy??? Egyesken ugyan nem voltam fent julius ota, de
ilyet
>NoHABon meg hirbol sem hallottam, egyedul a norveg verzion van egy
csaptelep
>a vezeto ulese mogott az "A" vezetoallason.

urban legend szuletesenek vagyunk tanui?

 Felteszek 1 kerdest Akos, a NOHAB-GM alapitvany kalauzol HIX-autosokat
is  NOHAB-6ni?? A mozdony6 vegen abban maradtunk, szervezunk
HIX-autocsapatos megszallast/megrohanast, _de_szakszeru_ vezetovel. Mi
erre a valaszod?
 Tudsz jo vezetot a kollegak kozott szerezni? tavasszi napsutesben jo
program6 lehetne.... :-))),)
{a vesszo jelzi, csorog a nyalam ahogy ragondolok a dologra :-)}
--
 Udv
  Levente
+ - 2 forintos valasz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok! Arpi!

>Toprengesem az autom korul odaig fajult, hogy lehet, hogy egy uj
>Van lesz a vege.
 Ha van, akkor nem lesz.  Mar VAN :-)))

 A valasztas szepmonjai:
- kerulhetsz-e veszelyes helyzetbe? akkor Punto Lesz
- szamit-a megbizhato magyar jargany? akkor Suzuki Lesz

 Lesz => olyan szemelyautobol gyarilag kialakitott kisaruszallito,
amikor a tulajdonunkba kerul,
_VAN_lesz_ belole, addig _lesz_van_ a neve. :-)))
--
 Udv
  Levente
+ - Kell a fagyallot cserelgetni? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Arra lennek kivancsi, hogy gyarilag, a szervizutasitasban hany evben szoktak
meghatarozni a fagyallo cseret. Az Asconamhoz egy reszletes, de nem gyari
konyvem van, abban egy arva szo nincs fagyallo-csere szuksegessegerol a
karbantartas fejezetben sem.

-- Gyari fuzetem a Trabanthoz volt utoljara, amibol megtudtam, hogy a
gyorsulasa, utfekvese kituno, de ez nem szabad, hogy konnyelmusegekre
csabitson. --
udv, Sanyi
+ - Trabantot keresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Masodlagos autonak Trabantot keresek.
- Lehet Kombi is
- Ne legyen nagyon elrohadva
- Ne legyen tul koszos belulrol, ne ragadjon az utaster.
- Legalabb egy ev muszaki vizsga
- Uzemkepes es forgalomban hasznalhato allapot
- Nem viharvert kulso
- Eletkor ne legyen tobb 20 evnel
- Arban ne legyen tobb 70 ezer Ft-nal

Peter.
+ - Nissan bonto help! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Kudarcba fulladtak az itthoni alkatresz-keresesi akcioim.
Nem jellemzem sem az alkatresz-nagykereskedelmet, sem a
markaszervizek hozzaallasat....
1980 -as evjaratu C-230 -as sorozatu Nissan Laurelhez
keresek hatso szelvedo profilgumit.
Idehaza lemondtam arrol, hogy barki is segiteni tud,
igy ha valaki ismer olyat aki kintrol szokott bontott
alkatreszeket behozni, kerem hozzon ossze az illetovel!

Segitsegeteket elore is koszonom !

Peter
+ - Porszivo + aksi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusz, lista!

Azt kerdezi az en kolleganom, hogy
milyen fajta (autoba valo) porszivot
vegyen
(mindenkeppen szeretne), es hogy:
mennyire art ez az akkumulatornak.
Van -e valakinek tapasztalata (vagy
legalabb velemenye :-) )?


Elore is koszonettel:

Berci
+ - VTI: Nem kell...??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves frissházas-RVTI!

<<<
Es vegul meg egy hir. Vettem egy VTi-t:))))))))))))))))))
uolyan mint ami volt, csak fekete, fiatalabb, kvazi gyari
(160Le) es NEM KELL RA HIX-MATRICA!!! Merthogy most hoztak
svajcbol:)))!
A hetvegen mar az enyem lesz teljes egeszeben!
>>>

Vajh miert, kedves (most mar Real-)VTI?

Csak nem a leendo HIX-rendszam miatt?
Vagy vanni pot-matrica?...

Az fel sem meru:lt bennem, hogy esetleg azert, mert mar nem tolti el
szivedet a csapat iránti buszkeseg ...

Udv:
	Pen-team
+ - generator az olajban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Azert a generator miatt ne csuggedj, mert kizart, hogy a szokasos B-F
>hoosztaly (130-155 fok) ne lenne eleg. Az autot vizzel hutik, az olaj
>homerseklete sem lehet sokkal 100 fok folott. Azert erdekelne, hogy
>hogyan kerul a generator az olajba.

Motorkerekparokban be van epitve belulre. Ezzel egyutt en is furcsallom,
hogy olajban fut, de meg nem lattam: nem kizart. Az olaj homerseklete
olajhutos autok olajhomeroje szerint felmegy 150-160 fok kornyekere is,
biztonsagos kozlekedeshez szvsz kellene vagy 200 fokig hoallosag. A 600
viszont szerintem is tulzas.
Udv

+ - Alfa vs Honda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szerintem a hangsuly itt nem a tudasbeli kulonbsegeken volt, hanem azon,
hogy
>a az alfa tusagosan szeret a szervizben alldogallni.
>Nekem igaz regi, leharcolt 33-as Alfam volt diesel letere rengeteget
>fogyasztott (huvely-dugattyu garnitura cserevel indult megvetelkor!)

Azt azert lehetett elore latni mar megvetelkor is, nem?

>Es ideje felet a szervizben toltotte, olyan apro problemakkal, mint
hengerfej
>javitas/csere, sorozatos feltengely toresek, stb...

Talan egyszer kellett volna rendesen megcsinalni, akkor nem lett volna vele
gond. Az osszes alfanak lelke van, lehet hajszolni, lehet vele menni, de
szereti ha babusgatjak, ha hidegen nem kuldik szejjel, ha idoben olajat
cserelnek benne, stb.
A diesel autoknak meg kulonosen erzekeny a lelke. Csak ezt sokan nem tudjak.
Lattam en mar nem egy Audi 2.5TDi motort is 60-70ekm kornyeken meghalni. Nem
kell hozza mas, csak annyi, hogy minusz tiz fokban is indulas utan egybol
padlogazos gyorsitas mar a parkoloban, mert "milyen jol megy ez a diesel!"
Aztan az egester kornyeke hirtelen felforrosodik, a szilardsag miatt vastag
ontvenyek kulso fele tok hideg marad, a keletkezo feszultseg miatt pedig
ossze-vissza repedezik az egesz. Kb ua., mint amikor a hideg dunsztosuvegbe
anyad belemeri a forro huslevest...

>(Az Accordhoz meg nem kellett hozzanyulni, pedig ez is mar lassan 7 eves)
Talan mert ontudatlanul is jobban vigyazol ra? Az Alfa meg eleve egy
lenyuzott gep volt, minek vigyazni ra...

Udv

+ - re: navirendszer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Navigacios rendszert keresek, de olyat ami ferjen be egy normal magno
>helyere (lattam valahol olyat amelyik gombnyomasra kinyomja a kepernyojet).
>Hol lehet talalni ilyeneket es persze milyet erdemes venni.

Tobb megoldas letezik, az alaptipusok kb:
1. navigacios: foldrajzi koordinatakat ad meg. Remekul alkalmazhato
hajozasban, Parizs-Dakar ralin, stb.
ha tudod, hogy melyik koordinatakon fexik, akkor odanavigal, de az utakat
nem jeloli.
2. Egyszerubb odairanyito rendszer: tudja az utcakat, a kijelzojen a
kovetkezo keresztezodes tavolsaga, es sematikus abraja jelenik meg, valamint
bazi nagy nyillal a kovetendo irany
3. Mindentudo: komplett terkepreszlet jelenik meg a kijelzon, latni a
kornyezetet is, nem csak a jobbra-balra-elore iranyokat.

A 2-3 rendszerek mukodesenek alapfeltetele az adott orszag teljes ut es
utcahalozatanak bedigitalizaltsaga. Ezek ugyanugy a koordinatakat merik,
csak hozzarendelik valamelyik ut, vagy utca nevet es hazszamat.
Magyarorszagrol ilyen terkep meg nem keszult, ez csak Ny.-Europaban
hasznalhato.
Ha itthon jarnal, kidobott penz, ha nyugatra mesz, erdemesebb egy jo
autosterkepet venni, vagy valamilyen szoftvert (Sony Autoroute Europe- benne
van a FAK is, vagy MS Route Planner)


+ - VW Opel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Koztudott hogy az USA-ban nem ismert ez a nev. Kerdes miért? A Mercedes,
>Audi, BMW, VW miert ismert? Nem hiszem, hogy a hibaik miatt...

A felsorolt markak tosgyokeres Europai tipusok, az Adam OPEL AG-t viszont
meg a 30as evekben felvasarolta a General Motors, igy az oda atjuto tipusok
mas neven futnak: Opel Kadett E = Pontiac LeMans, Opel Omega = Cadillac
Catera, stb. A VW viszont onallo, a konszern (VW-Audi-Seat-Skoda-Porsche)
onalloan is a vilag 6 legnagyobb autogyartoja koze tartozik, ezert jelennek
meg kocsijai sajat neven.

A legnagyobbak (csak info, nem a nagysag sorrendjeben):
Daimler-Chrysler (Mercedes Benz, Chrysler, Dodge, Jeep)
General Motors - Fiat (Chevrolet, Pontiac, Cadillac, Oldsmobil, Fiat, Alfa
Romeo, Lancia, Ferrari, Innocenti)
Ford (Ford, Lincoln, Mercury, Jaguar, Aston Martin, Mazda, Volvo)
VW (VW, Audi, Seat, Skoda, Porsche, Rolls Royce, Bugatti, Hispano Suiza,
Lamborghini)
Toyota
PSA (Peugeot, Citroen)

Innentol kezdve tok mindegy, hogy melyik "gyarto" melyik modelljet veszed
meg, az evente lenyomott kb 40millio auto ara ugyis csupan a hat nagy
valamelyikenek a zsebebe folyik be...


+ - Punto Van (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nekem a Punto elbol szimpatikusabb, mint a Suzuki, foleg mivel pakolni is
kellene bele. Ha letezik, akkor viszont az 1.2 60LE valtozatot javallanam,
ui. az 1.2 motornak ez a leggyengebb valtozata ergo ez birja a legtovabb es
ez birja legjobban a nyuzast.

De ha nagyobb terfogat kell, akkor Opel Combo D, vagy Ford Escort Courier,
vagy Renault Kangoo, Citroen Berlingo...

+ - ringek arai (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A HungaroRing 1,2 minden nelkul, a Pannonia meg meg annal
>is dragabb, de ez ket utobbi hetkoznapi (nem hetvegi)ar. De
>azon ledobbenek, hogy az a gokart palya ingyen volna. Arrol
>beszelsz Fogash, ami a Raba stadion kozeleben van? Mert
>akkor jobb helyszint keresve sem fogunk talalni!!! Igaz
>hogy kicsit keskenynek tunt, dehat istenem ez van!
>Mozduljunk mar ra konyorgom!!! Az tenyleg jo szerintem!

Igen arrol a gokartpalyarol van szo, ami a Raba ETO stadiontol Pest fele
haladva talaltatik. Ingyer. Odamegyunk, oszt ihaj. Vagy a Rabaring (Raba
gyar tesztpalyaja: nagysebessegu oval+ilyenolyan
lejtos-emelkedos-kockakoves-hullamos-aknafedos-istennyila burkolatok, stb).
1 ora 20eFt, vagy 1 nap 200eFt.


+ - Stop&Go (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>DEHOGY! Ez a Stop&Go automatika:)) Ezek szerint ezt sem a
>japanok dobjak eloszor piacra:)

Ugyan ott a smajli a vegen, de az allitas igaz: a 80as evek kozepen a Fiat
Regataban es az Unoban rendelheto opcio volt a varosi leallitosdi
automatika.


+ - ules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Van egy elado 124-es merci vezetoulesem amitol megvalnek.
Es keresek egy F Astraba szinten vezetoulest. (Ha dontheto lenne az maga
lenne a tokely.)

L.
+ - Fiat Tempra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Egy digit muszerfalas auton mi mutatja azt, ha mar egyszer (parszor)
korbefordult a km ora?

Csako,
Hermit

http://hermit.ini.hu                    UIN: 72394231
+ - Elado Sord Scorpio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Eladnam a fenti tipusu automat. Ket eve van nalam, rendszeresen
karbantartva,
serulesmentes!!! 5 ajtos kasztni (Svajcbol szarmazik), mahagoni metal
fenyezes, 2.0i DOHC motor,
benzin-gaz uzemu, 1989-es evjarat. A Muszaki 2001.05-ig ervenyes.
Extrak: szinezett uvegek, napfenyteto, pluss belso, kozponti zar, elol
elektromos ablakemelo,
allithato magassagu vezetoules es kormanyoszlop, allithato derektamasz,
szervokormany- es fek,
ABS, SONY radio-magno 4X35W, leveheto elolapos (nem RDS-es), 3.
feklampa.
Adok meg hozza 2 db. nem egeszen egy telet (kb. 1500 km) futott teli
gumit.
Teljesen uj kipufugo (kozepso es hatso dob), uj also lengokarok, uj
gyertyak es gyertyakabelek
vannak rajta/benne. 1 honapja volt futomu-beallitas es olajcsere. A
fenyszorok ujrafoncsorozva.
Amiert megvalok tole:
Nagy. Eddig hosszabb utakra jartam, de most mar (a valasom utan :(( )
tobbnyire
varosban kozlekedem, es kisebbet akarok venni, vagy ha megis nagyot
akkor Mazda 626-ot,
merthogy az a kedvencem!!! :)))
2 ev alatt egy feltengely-csuklo csere,  egy kuplungtarcsa-felujitas egy
Hardy-tarcsa csere,
es elso lengescsillapitok csereje volt az osszes komolyabb
szervizigenye...termeszetesen
az egyeb kotelezo dolgokon (fektarcsa-szabalyozas, betetcsere, olaj
+szuro, levegoszuro csere) kivul.
Az iranyara: 845.000 Ft. Ha valakinek van cserebe hasonloan jo allapotu
(lehetoleg Japcsi) autoja, azaz Mazda 323 vagy 626, esetleg Mitsu Colt
akkor csere
is lehetseges.
Erdeklodni a fenti email cimen vagy a 20-9165-707 szamon lehet.

Ropi
+ - Autovasarlas Svajcban, Meg egy kis Honda-Alfa egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nemrégiben voltam Svájcban és az ott dolgozó haverommal - szintén a
lista olvasója, csak nekem jutott eszembe, hogy megérdezzem -
nézelôdtünk használt autó terén. Azt tapasztaltuk, hogy semmivel sem
olcsóbbak a 4-10 éves kocsik, mint Magyarországon.
Akkor viszont nem értem, hogy hogyan tudnak még mindig abból megélni
autókereskedések - tudok párról - akik a mai napig 5-6 éves kocsik
importjával foglalkoznak Svájcból.
Lehet, hogy rossz helyen nézelôdtünk?
Van valakinek tippje hol érdemes körülnézni?
-------
A felszólaló volt boldogtalan 33-as Alfatulajdonos hozzászólása kapcsán
- sajnos tapasztalatból - az a véleményem, hogy valakinek rendszeresen
szervízben a kocsija, akkor szabaduljon meg tôle minél elôbb. Lehet az
Alfa vagy akármi más is. Ha egy motort havonta nyitogatni kell, az már
az életben nem lesz jó, az ember meg annyit rákölt, hogy egy új autó
részleteit is fizethetné belôle. Mellesleg a ráköltött zsák pénz
ellenére sem lesz az autó megbízható.
+ - Koszonet minden hozzaszolonak a kompresszoros tuning ug (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A fentiek alapjan nem hiszem hogy megcsinalom, mert a motor hangolasa (chiptuni
ng) - a
kopogas elkerulese vegett -, meghaladja a technikai tudasomat, es mivel a szuks
egel
teljesitmeny csak komoly mechanikus hajtassal erheto el.

Inkabb veszek egy autot nagyobb motorral !

Tamas
+ - Amsterdam, autok kontra biciklisek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A mult heten interjun voltam Hollandiaban, igy volt alkalmam egy kicsit korbene
zni a
fovarosban, Amsterdamban. Mivel ott rengeteg a biciklis, en is biciklit berelte
m es
a harom nap alatt legalabb 100 km-t karikaztam a varosban. Ez ott lesz autos te
ma,
hogy a kozlekedok masik resze pedig autoval haladt. A lampak a bicikliseknek cs
ak
jelzesertekuek voltak, megis mindenki nyugodtan de temposan kozlekedett, figyel
tek
a masikra. 
Erdemes biciklizni ha valaki ott jar (McBike)!

Tamas
+ - Wartburg ujjaszuletese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

megy a duma  az ujjaelesztesekrol..

Soma irta:
>>>>
Tudjatok, mi jutott az eszembe mar megint? Vajon a Trabant es a
Wartburg orokre a multe, es egy szep emlek marad? Vagy varhato
elelmes emberek olyba tuno tenykedese, hogy a Bogarhoz es a
Minihez hasonlo koncepcioban megbecstelenitsek e neveket?
>>>>

Hat, en beleulnek egy pupos Warburg formaju haj-tekk autoba...
bar ez egyeni izles kerdese nyilvan...


udv, deejaytiszy
+ - Kerdes: automata kuplung utolagos beszerelese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sracok!

Elnezest kerek, ha ez tema volt mar nalatok, de regen nem kovetem a listat. Saj
nos szuksegem lenne valami megoldasra, hogy a bal labamat tehermentesitsem a ku
plungtol. Ezert az auto csere elott szeretnek utanajarni az automata kuplungnak
 is. Ugy emlexem, hogy olvastam regebben errol valami reklamot autos ujsagban, 
de most nem talalom az ujsagban sem és a neten sem sehol. Megeri? Milyen elonyo
kkel es hatranyokkal szamolhatok egy 1 eves Daewoo Lanos eseteben? (106LE)

Ha csak annyit irtok, hogy hol tudok ennek utanaerdeklodni, az is eleg!
A valaszokat legyetek szivesek maganba is elkuldeni! 

Koszonom:
Dani

UI: nem a auto.hix.com címen lenne a kereshető archivum? Amikor kiszalltam a li
stabol, mar kezdett mukodni az oldal, es tervben volt a keresheto teljes levela
nyag. Mi lett ezzel? Nem erem el sehogyan sem.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: line-214-220.dial.matav.net)
+ - Koszonet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Eloszor is, ezer bocsanat, hogy csak most mondok koszonetet. De egyszeruen
nincs idom irni.
Szoval: nagyon koszonom mindenkinek, hogy valaszolt a valtos kerdesemre.
/attetelek/ Orok halam kergesse mindannyiukat! :-))))))))))
Nem sorolnek fel senkit, mert biztos kihagynek valakit! Nagyon sokan
valaszoltak maganba is. koszonom!
Udv:
Zoli



                               Homoki Nagy Zoltan
                          mailto:
                                 Ekezet: Johet!!!
+ - re punto vagy suzuki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

Puntoban meg nem ultem, meretileg es felszereltsegileg passz. A 
Swift 3 ajtosat ismerem, ami meg ugyanaz kaszniben, mint a van, 
csakhogy : a felszereltsege meg a fapad delux GL-tol is elmarad.

Amugy a terhelest jobban birja, mint a skoda pickup-om, volt mar 
tele a csomagtartom sorrel, de meg se kottyant neki :)
Szoval ha swift mellett dontesz, akkor keress egy normalis 
kereskedot, es probald meg meggyozni, hogy egy 1.3-as GLS-bol 
(ha meg van nekik, mostmar tudtommal GS van, ami sportules + 
legzsak, de dragabb is) kapjak ki a hatso ulest, tegyenek bele 
racsot, es nyomjak at a vizsgan teherautokent, mert ugyanannyiert 
joval tobbet kapsz. (lehet vagy 20-30000-el olcsobb a van, es akkor 
se fordulatszammero, se elektormos ablak, se elektromos tukor, 
se egy normalis kormany, se hatso ablaktorlo, se egy gumicsik az 
oldalara, se semmi)
Erre meg a kozlekesesfelugyeletnek se lehetne nagyon szava, 
mert szerintem megcsinalhato ugy, mint a van, vagyis le lehet 
vizsgaztatni tgk-nak.

Udv

Lantos, Tibor                           
      | http://www.lantos.net    
   ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - alpesi autopalya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ez itten offtopic:

> Fuzesabonyig 677millio HUF / km
> a most elkezdett szakaszon 1,15mrd (=1150millio) HUF /km

Ezek nem osszehasonlithato szamok. Legalabb az inflacioval,
de inkabb az adott iparagon beluli inflacioval korrigalni
kellene. Azzal, hogy valaki (informacioforrasod) egymas melle
irta oket, manipulalni akar teged. Gondolkodj el: miert.

Udv///Laci

PS: ha a donteshez vagy velemenyalkotashoz szukseges
informaciokat manipulalva kapod, akkor a dontest valojaban
nem Te hozod, hanem az, aki az informaciokat torzitva adta.
*En* jobb szeretem sajat magam kialakitani a velemenyemet.
+ - re: utkozesi teszt,mas, keres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szerintem ezt a dolgot ket oldalrol erdemes megnezni. 
Az egyik a jozan paraszti esz. Termeszetes, hogy biztonsagosabb egy nagy
nehez kocsi, de nem feltetlenul azert, mert jobban van megepitve, hanem
pusztan azert, mert ha nala kisebb kocsival utkozik, akkor sokkal konnyebben
arrebb tolhatja azt es igy hosszabb utja van a mozgasi energia es a sebesseg
felemesztesere, ami csokkenti a lassulasokat a kocsiban es igy csokken a
serules veszelye, miga masik kisebb auto meg elkezd akar vissafele menni
ezzel jelentosen novelve a lassulasokat. Minel nagyobb egy kocsi annal
nagyobb az eselye, hogy a masik kocsi kisebb vagy csak ugyanolyan sulyu, igy
jobban kerulhet ki az utkozesbol. Tehat nyilvan en is egy nagyobb kocsiban
ulnek, mint kicsiben. 
A masik oldal az utkozesi tesztek. Itt annak, hogy melyik kocsi mekkora, nem
az elobbi szempontbol van jelentosege, mert a betonfal vegtelen tomegunek
tekintendo a kocsihoz kepest. Tehat ha a sebesseg ugyanakkora, marpedig
minden kocsinal ugyanakkor, akkor a mozgasi energia a tomegtol fugg. Vagyis
minel nagyobb egy kocsi tomege, annal nagyobb mozgasi energiat kell
felemesztenie a kaszninak. Elkepzelheto, hogy egy nagykocsi (pl a Mercedes
is) 20 %-kal nagyobb es erosebb utkozozonaval rendelkezik, mint egy
kiskocsi, de ennek ellenere a tomege es ezzel egyutt a felemesztendo mozgasi
energia 30%-kal nagyobb. Tehat osszessegeben a vegeredmeny rosszabb, holott
mindenki tudja, hogy a Merci erosebb a Matiznal. Ez most igy hevenyeszet
volt, de mutatja, azt amire gondolok. A Punto gyurodo zonaja sokkal kisebb
es gyengebb mint C-klasse-e, de tomege is joval kisebb. A masik dolog, hogy
attol, hogy egy kocsi nagyobb meg nem kovetkezik automatikusan, hogy
tavolabb vannak a dolgok az utasterben, amibe adott esetben beverhetjuk
magunkat. Szerintem ez lehet a magyarazat, hogy jobb ertekek jonnek ki egy
kisebb autora, mint egy nagyobbra. 
Megint a fajlagos dolgok jottek elo. Miutan a betonfal sokkal erosebb, mint
a kocsi ezert az utkozesi teszt a fajlagos biztonsagot mutatja. Abszolut
ertekben megis a Merci a jobb. 
(Ez egy kicsit olyan mint a fogyasztas. A kamionok abszolut fogyasztasa a
legnagyobb a kozuti jarmuvek kozott, de a fajlagos (g/kWh) fogyasztasa a
legjobb, mert egy ora alatt egy kW eloallitasahoz sokkal kevesebb energiat
hasznal fel.) 
Lehet, hogy tok hulye vagyok es hulyesegeket irtam, de nyugtassatok meg ha
igy van, hogy ki lehet noni. Igazabol nem tudom megmagyarazni rendesen, mert
korlatozott vagyok, de valahogy errefele erzem az igazsagot.
Na ennyit errol.

Na most szomi vagyok, mert itt kell hagynom Grazot. Na nem Graz vonzott,
mert maganemberkent eleg szar volt itt lenni, de lejart az itteni idom es
most megyek haza a sajat cegemhez. Na nem lepek ki , mert a Grazi ceg
megvette a magyart. De ez azt jelenti, hogy az eddigi konnyed internet
eleresem most megszunik, es csak egy masik lesz, amit csak ritkan erek el.
Szoval most egy ideig biztos csendben leszek es nem zavarlak titeket az
orultsegeimmel. 

Azert van egy keresem. Ha meg nam nagyon unjatok a buramat, akkor ha lenne
valaki oplyan joerzesu es amikor kialakul a kovetkezo TALALKA helyszine es
idopontja, akkor megtehetne, hogy telefonon felhiv. Mert sajan , mint
mondtam lehet hogy csak ritkabban olvasom a listat azt is egyben, de ha
lehet semmikeppen nem szeretnek lemaradni a kovetkezo HAT-rol. Szoval csak
egy rovid telefont kerek valakitol ezugyben. Igerem meghalalom :-)
Hat ennyi lenne a keres. Ja a telefonszamom: 06/30-99 05 837

udvicsek,
Walter
+ - Sziasztok, (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A retro-orulet: az elottem szolokhoz hasonloan en is csak oblosen
rohogni tudok az olyan krealmanyokon, mint a New Beetle. Egy
klasszikus auto ujraelesztesenek alapkove az _azonos_ koncepcio,
ugyhogy baromira nem tudom hova tenni a sor 4-es motort meg elsokerek-
hajtast. A Bogar ott kezdodik, hogy boxerelrendezesu farmotor, es csak
utana jon minden mas. A VW konstruktorei kielhettek volna magukat, es
tervezhettek volna egy nyomatekos, alacsony fogyasztasu boxermotort,
alatehettek volna egy jopofa keresztlengokaros hatso futomuvet, de nem:
Golf-technika, celszerutlen kialakitasu karosszeria, egy borzasztoan
unszimpatikus hangulatot araszto image, mindez meregdragan. Szep munka.
A Bogar nem az egyetlen aldozat, most jon a Mini, kesobb pedig a
Renault 4 es a Citroen 2CV, meg meg ki tudja mi minden. Az biztos, hogy
en az egyiket sem fogom megvenni soha. Jo nagyokat kene csapdosni annak
a hatara, aki ezt az idetlenseget kitalalta.

> Felado :  [Hungary]
[...]
> Pont az a buli, hogy NEM kategtoriankent zajlik!! Hiszen ha nagyobb
> autoban ulsz, akkor kevesbe faj? Es kevesbe piros az abran a probababu
> teste?

A toresteszt marpedig kategoriankent zajlik...

> Felado :  [International]
[...]
> Nagyon sajnalom az olyen embereket akik NEM TUDNAK INTELLIGENSEN egy
> forum elott velemenyt nyilvanitani...
> Szerintem helyenvalobb lenne a tenyek kozlese, amelybol mindenki
> kiszurne maganak azt az informaciot ami szamara jelent valamit.

Szerintem pedig eppen az a jo, ha az egyenes velemenyet hallatja, es
nem farasztja az agyamat finomkodo sallanggal.

udv,
Zoli

  . [ Nasfay Zoltan - www.relax.hu - www.kimwilde.com - www.saab900.ini.hu ] .
+ - High Performance RALLY & RACING Shocks - Visit ProTra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Check out the adjustable ProTrac Damper Technology Shocks,
www.protracshocks.com .
They are tested as the best shocks in racing. Special designs for BMW (E-30,
E-36, E-46),
Chevrolet Camaro, Dodge Viper, (Formula) Ford, Honda Integra, Ferrari,
Porsche (911, 924, 944, 964, 993, 996) and more.

Using the latest CAD and CNC systems we recently developed dampers and
McPherson struts especially for WORLD RALLY CARS, like MItsubitshi EVO6,
Subaru Impreza, Vauxhall Astra and more. The special rally designs are
teamed with the upside down system to create maximum strength. The first
sets have already been tested in Finland. The results on the dyno and on the
track were extremely good! After extensive testing the double and triple
adjustable shocks are now available for you.

ProTrac B.V. is an international Damper Technology company committed to
increase the performance of racecars. Based in Uden, Holland and with
service facilities in North America, the United Kingdom and Finland ProTrac
manufactures performance, adjustable gas canister shock absorbers for racing
and street applications.

Have a look at the adjustable shocks that fit to your requirements. Visit
our website, www.protrac.nl and discover ProTrac's shocks and McPherson
struts. Teamed with race and rally proven capabilities that ensure you a
better performance of your car.

COME VISIT PROTRAC AT THE              PRI-SHOW,
see www.performanceracing.com (password: hardcore), booth 7108

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS