Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 583
Copyright (C) HIX
1999-12-03
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 ekezettelenito (mind)  10 sor     (cikkei)
2 Re. Szomoru vagyok, en is (mind)  26 sor     (cikkei)
3 Re. Dadogas Audi 80 (mind)  51 sor     (cikkei)
4 AF (mind)  14 sor     (cikkei)
5 Kezifek (mind)  20 sor     (cikkei)
6 Kezifek (mind)  40 sor     (cikkei)
7 renaull clio (mind)  29 sor     (cikkei)
8 Havas elmeny (mind)  45 sor     (cikkei)
9 Fekes dolgok (mind)  31 sor     (cikkei)
10 RE : dadogas (mind)  14 sor     (cikkei)
11 Re: utolso levelem, es HIX AUTO (mind)  27 sor     (cikkei)
12 Re: Kerekbilincs!!! (mind)  13 sor     (cikkei)
13 alkohol gazolajba (mind)  17 sor     (cikkei)
14 Beragadt kezifek, KHK (mind)  37 sor     (cikkei)
15 Elado Skoda (mind)  18 sor     (cikkei)
16 Re: garazs (mind)  16 sor     (cikkei)
17 KHK, Honda NSX (mind)  12 sor     (cikkei)
18 Peres gumik (mind)  22 sor     (cikkei)
19 Re: AF-es alvazszam, Vizsgaztatas, Kodlampa (mind)  27 sor     (cikkei)
20 Citroen lista (mind)  8 sor     (cikkei)
21 FIAT bonto (mind)  19 sor     (cikkei)
22 Velemeny autokrol (mind)  10 sor     (cikkei)
23 CD vs mp3 (mind)  18 sor     (cikkei)
24 Clio 1.2 Elysee (mind)  25 sor     (cikkei)
25 rallye kezifek (mind)  7 sor     (cikkei)
26 BMW-s (mind)  28 sor     (cikkei)
27 re: kozepso tukor nelkul (mind)  17 sor     (cikkei)
28 Mea culpa (mind)  25 sor     (cikkei)
29 Muszaki vizsga (mind)  83 sor     (cikkei)
30 Keskeny gumi, jo/teli gumi elore/hatra (mind)  42 sor     (cikkei)
31 va: Fiesta+egyebek (mind)  11 sor     (cikkei)
32 tompitott feny (mind)  13 sor     (cikkei)
33 Gumi, udv Zak, szerviz (mind)  59 sor     (cikkei)
34 Szerviz again (mind)  13 sor     (cikkei)
35 Previa (mind)  13 sor     (cikkei)
36 Autoklub (mind)  32 sor     (cikkei)
37 AF-es alvazsszam (mind)  19 sor     (cikkei)
38 Izopropil alkohol (mind)  21 sor     (cikkei)

+ - ekezettelenito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hali!

kerestem ekezettelenitot. talaltam a weben:


http://www.extra.hu/RADIMRE/letolt.htm
http://www.mechatronika.hu/tanulo/klucsikg/letoltes.htm


Raki
+ - Re. Szomoru vagyok, en is (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
Szia LesLie.

>Szomoru vagyok, mert en is miota kiraktam azt az atok matricat a kocsimra,
>azota majd kiesik a szemem ugy nezem a tobbi autot (persze azert az utra is
>figyelek!), de eddig egy arva matricat se lattam! :-( Pedig azert sokat
>maszkalok (viszonylag). Belvaros, korut, ulloi ut
Attila ut, Beke ut, Orczi ter, csepel, Szilagyi E fasor, Rakoczi ut, Bartok
Bela ut, Vaci ut, stb en is argus szemeket meresztek a hatso szelvedokre,
semmi eredmennyel. Csak Dfecoval talalkozom nap - mint nap. Igaz a szomszed
hazban lakik. Es neha egymas elott 2 matricas auto all. Skoda&Skoda :-)))

    Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.
           Skoda 120 L

  HIX  autos matrica kaphato.
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato
Elso ajtora legterelo kaphato
Oktober 7. es December 7.- e kozott minden kipufogora 10% kedvezmeny
+ - Re. Dadogas Audi 80 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
Szia Laci.

>A Verda ('78 Audi 80) a kovetkezo dolgot muveli:
>kis sebessegnel, alacsony fordulaton baromira rangat. Ha pl. egy folduton
>kellene II-esben, 20-al menni, ugy ugram, mint 1 bakkkkkkkecske.
Valoszinuleg darabos benzint veszel bele :-)) A folyekonyt mar feltalaltak
:-D)))
>Mar arra is gondoltam, hogy a pillangoszelep nincs elegge nyitva/tul nyitva
>van es az alapjarati csavar van nagyon ki/behajtva. Kulonben meg az is
>sajatossaga a Verdanak, hogy hidegen egyszeruen nincs alapjarata. Melegen
>sincs mindig, viszont neha tokeletes.

>Szerintetek mi lehet?

Ket dologra tudok csak tippelni, mivelhogy sajna nem ismerem a karbidat.
1, Valoszinunek tartom, hogy az alapjarati csavaron levo O tomito gumigyuru
hasznalodott el es ezalltal az alapjaratodat nem lehet beallitani a + kapott
fals miatt, de ez a problem jelentkezhet a levego beallito csavar eseten is.
Mindket csavar kb. 3/4 - enel talalhato az a bizonyos O gumigyuru. Ennek
hianyaban meg a legjobban beallitott keverek eseten is alapjarati problemak
lepnek fel.
De lehet , hogy rosszultudom. Viszont a Skodan ilyen megoldas van az
allitocsavarok tomitetlensegi kikuszobolesere. ( Huhh de szepen mondtam
:-)))  ).

2, Lehetseges meg , hogy tul szegeny kevereket kap a gep , benzin - levego.
Es a levegohiany miatt nincs alapjaratod.

>Sok csokit!

Neked Is :-))) De elotte nezd meg a fuvokakat utana, Sok csokit!


" Ember kuzdj es bizva hizzal " :-o)))


    Udvozlettel : Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.
           Skoda 120 L

  HIX  autos matrica kaphato.
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato
Elso ajtora legterelo kaphato
Oktober 7. es December 7.- e kozott minden kipufogora 10% kedvezmeny
+ - AF (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi All

En is jartam 2 evig AF-es ventoval.
Magyar osztrak hataron soha nem volt gond, meg sem nezte senki.
Ellenben Passaunal. Mindig felreallitottak, azt hittek, hogy most meg van a
nagy fogas. Fenymasoltak faxoltak ezek mindent, de a vegen elmaradt a
sikerelmeny.

Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
   Szász Attila  (RBHU/CBW)
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL: 
+ - Kezifek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Mindenkinek!

En is ugy tanultam, hogy parkolasnal be kell huzni a kezifeket.
Aztan meg vettem egy kocsit.... ;-)

Szoval emelkedon, vagy lejton en is behuzom, egyebkent 
(tobb szerelo tanacsara) csak egyesbe rakom.
Ezt persze mar joparan leirtak, ugyhogy csak egy aprosagot
fuznek hozza:

Az irodahazban ahol dolgozom, van egy belso parkolo, ami
persze csak fele annyi kocsira lett tervezve, mint ahanyan
nap mint map beparkolunk. Ahol ennyire ki kell centizni a
parkolast, _nem illik_ behuzni a kezifeket, mivel igy lehetoseg
van arra, hogy finoman arrebb toljuk a kollega kocsijat, anelkul,
hogy egy karcolas is esne rajta.
Oldaliranyu tologatast meg nem probaltam :-) 

KASI

+ - Kezifek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary

>Anno en is ugy tanultam, hogy a kezifek hasznalata nem kotelezo, hanem
>javasolt.

Ebben egyetertek

>Eszreveteleim:
>1. Igenis lehet csendben behuzni a kezifeket. Ha nem recsegtetem annyira,
>akkor val'szeg kimelem a racsnikat is, nem koptatom, nem megy hamar tonkre.
>Ja igen, neha olajozni is kell a bowdent, de hat masra is oda kell figyelni
>a kocsimon, ez az aprosag nem fog tonkretenni.

Nem ertem mit ertetek a hangos kezifeken. Speciel a 14 eves Mazdan egy hang
nelkul be lehet huzni.
Gomb benyom,behuz, gomb elenged. Talan a regebbi jogsis emberek meg
emlekeznek a vizsgan megkovetelt "5 kattanasig" kezifekre, de nem hinnem
hogy ma ezt meg valaki komolyan veszi.

>2. A "sebessegbe teszem" megoldas tobb okbol nem tetszik. Inditozaskor mi
>tortenik? Ha kinyomod a kuplungot, a kocsi esetleg sajat sulyanal fogva
>megindul. Ha nem, akkor az inditozastol ugrik meg.

En sik uton mindig sebbesegben hagyom a verdat. Inditozas? Fek es kuplung
benyom, indit. Ha a kezifeket akkor huzod be, elinditas elott, akkor sincs
gond. Raadasul nem fagy be a kezifek... :) Bar meg (lekopogom) eddig meg nem
volt ilyen problema.

>3. A sebvaltonak amugy sem tesz jot (lasd meg szinkrongyuruk es egyebek).


Hat, 14 evet kibirt eddig az auto, pedig nem hasznal kezifeket a gazdi... :)

>4. Ha a Golfot sebessegben hagyom ejszakara a _sik_ alju garazsomban,
sokkal
>nehezebb reggel inditozaskor kivennem sebessegbol.

Miert kell kivenni sebessegbol? Nem eleg kuplungot nyomni?

SzaboZE, 
+ - renaull clio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Clajos listatarsunk olyan szep cikket irt a Cliorol, hogy ha en irtam volna, bi
ztos felakasztottatok volna a reklam miatt ! :-)))

>>
A tegnepi napon vettuk at a felesegem uj kisautojat es az
elso 100 km-t EN
tettem bele, a kovetkezo tapasztalatokkal. Nem vagyok
szakerto csak azt tudom irni,
amit erzek az autoval kapcsolatban.
>>



Maximalisan 1etertek Clajossal. Amit a futomurol irt:
>>
Egy kicsit szerintem kemenyre sikeredett a rugozas,
egy kicsit talan pattogos (lehet
, hogy nem a legjobb szo) is az uton.
>>

avval maximalisan egyetertek. Valahogy a Twingonal is pattogosabbra sikerult. M
indenesetre iszonyu jol be lehet vinni a kanyarba, eszebe sem jut borulni. Siko
s uton teszi picit a segget, de kontrollalhato modon.

Eljen a Clio!! :-)

udv, deejaytiszy (fon ro:no')
+ - Havas elmeny (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

A makacssagomnak koszonhetoen ma egy masfel kilometeres ut kerek
50 percig tartott. Ebbol 5 perc volt maga a kozlekedes, 45 pedig a
gyalogsagi asom bejaratasa...

Tortent, hogy egy folduton haladtam, amikor elottem feltunt egy jo
nagy hokupac. Az ut kozepen. Meg is tamadtam, de felult a Trabi.
Raadasul a fagyott, jeges ho meg a szakalllemezen is alakitott egy
keveset. Szoval fennakadtam, emiatt a teli gumi is hatastalanna
valt, ugyhogy se elore-se hatra. Eppen targyalasrol jottem,
kirittyentve ahogy illik. Sebaj, elo az asot, essunk neki.
Erdekessegkeppen jegyzem meg, hogy egy falusi utcaban tortent
mindez, es a kutya nem foglalkozott velem. Annak a haznak, amelyik
mellett elakadtam, a tulajdonosat is csak addig lattam, amig
elhajt a Trabijaval (pedig markatars :-)) az ellenkezo iranyba. A
masik kozeli lako is hazaert kozben, de o se jott oda, hogy mi a
gond? Tobben is elofordultak a kozelben, de mintha ott se lettem
volna :-(

Mindenesetre sikerult az aso meg ket szonyegdarab segitsegevel
letolatnom a kupacrol. Kozben annyira feltuzeltem magam, hogy az
uton meg elottem levo osszes akadalyt (3 is volt) szetdurtam.
Ezekutan tolattam egy picit, majd kover gaz. Kicsit dobalta a
farat ide-oda, majdnem az ut szelen parkolo potkocsit is
megkostoltam, de sikerult atjutnom. Ez volt a nap elso csalodasa.
Egyreszt a lakok nemtorodomsege miatt, az ut allapotara
vonatkozoan. Masreszt pedig a kozony. Pedig ismernek is, hiszen
ismeros kornyeken tortent az eset! Raadasul falun, ahol
koztudottan erosebb az osszetartas, mint varoson! Nem ertem.

A masodik csalodas egy uzletben ert. Az elado ketszer is bakizott.
Eloszor rosszul (tobbet) szamolt, aztan meg kevesebbet adott
vissza. Eber voltam, igy megusztam. Remelem, hogy csak
szerencsetlen veletlen volt, es nem szandekos...

Igy utolag visszatekintve inkabb szomorusag tolt el, mint harag
vagy ilyesmi. A hokotrast egy jo kis testmozgassal egybekotott
kalandnak fogom fel, a boltos eset pedig azzal a jo erzessel tolt
el, hogy nem hagytam magam :-)

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Fekes dolgok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Eloszor a fekszereles hanyagsagaihoz szolok hozza:

Megtortent eset. Elvittem a Trabikamat a szerelomhoz, mondvan,
hogy bibije van. Mar nem emlexem pontosan, mi volt az, de nem is
erdekes. Emlitettem neki, hogy a fekekkel is van gond, de azt most
hagyja, mert csoro vagyok, nem tudom kifizetni. Majd maskor.

Amikor mentem a kocsiert, kozolte velem, hogy a fekeket is
megcsinalta. En egy picit kiakadtam, de o azt felelte, hogy akar
kifizetem, akar nem, az o muhelyebol rossz fekkel nem megy ki
auto.

Es igaza van. A szerelo felesege igy adta elo: "Valami baj
tortenik, kiderul, hogy rossz volt a fek, kideritik, itt volt
elotte szervizelve, aztan hordhatom be neki a toltott kaposztat
a bortonbe".

A fek nem jatek!!!


Kezifek:
Anno az en oktatom is kototte az ebet a karohoz a recsegos
behuzassal. Sose ertettem, miert igy kell. En is ugy gondoltam,
hogy felesleges hangoskodni. Aztan megszoktam a csattogtatast...

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - RE : dadogas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az 582-es autoban irta valaki, hogy  az Audija 20-nal 
kettesben rangat, karbi, ac atnez, talan rendben. Nekem 
skodanal ilyesmi akkor szokott elojonni, ha:
1/ oregek a gyertyak vagy koszosak
2/ rohadt nagy a harmat es a hideg motorban a para 
kicsapodik
3/ valamelyik gyujtokabel meglazult
4/ vizes a benzin (az AC ele ajanlatos un. vizzsakot 
beszerelni, kicsapodik a viz es a durva szemet)

Rattbiker
  _________
 (0>-----<0)
 Skoda S 100
+ - Re: utolso levelem, es HIX AUTO (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


>  Eljott a pillanat amikor szamomra
>  nem erdekes dolgokkal foglalkozik a lista, nem eredeti
>  celjaval az	autozassal, autobaratok levelezesevel.
> (...)
> Ezzel egyutt elkuldom
>  leiratkozasomat, igy a tovabbi listas reagalasok az itt
>  maradok dolga, en azokat nem olvasom.
> (...)
>  De amiert ezt meg ide irom

(Elnezest a szerkesztesert, a teljes bekezdest nem akartam 
beidezni...) Szerintem nem etikus felvetni valamit, majd kiaszaladni 
es a reakciokat meg sem hallgatni... 

... a tobbit fentiek szerzojenek magnban ...

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay

P.S.: Egyre kevesbe tunik szamomra elfogadhataltan 
lehetosegnek az AUTO moderalasa. (Es itt nincs szmajli!)
+ - Re: Kerekbilincs!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> Akinek van otlete, hogy mit lehetne tenni, kerem segitsen.

Hol lehet ilyen bilincset kapni? Kocsi orzonek se semmi, raadasul 
egy bilincses kocsira csak nem tesznek fel megegyet :-)))

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay
+ - alkohol gazolajba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

"Denszeszt jomagam is boritottam nem reg a jarmube, a kesobbi kellemetlenseg
elkerulese vegett. 80L-hez kb. 3-4 deci denszesz dukal. A megmaradt 6 decit
folyamatosan adagalom majd a tel folyaman, de most mar csekelyebb
mertekben."

Ezzel kapcsolatban lenne egy kerdesem, mert ha jol emlekszem vegyesz(ek) is
olvassa(k) eme - a HIX-en belul mar autos listakent egyszer kasztosodott -
listat. Vegyesz ismerosomtol ugy tudom, hogy a gazolaj nem keveredik az
alkohollal. A vizet valoban "felszivja", de teljesitmeny ronto hatassal eg
el ez az elegy. Benzinnel mas a helyzet. Nos, tud errol valaki bovebben?
Elore is megkoszonve az eezel kapcsolatos felvilagositast
Tisztelettel:
                      Kovacs  Attila
                       30 225-7191
                
+ - Beragadt kezifek, KHK (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

1.
A Trabiban, (ahol a motorfek nem alternativa:-) neha ugy 
beragadt/befagyott a kezifek, hogy csak  a franciakulcsos 
felnikopogtatas bizonyult hatekonynak, idonkent az auto 
egyideju megemelesevel kombinalva. Ehhez altalaban latyakos 
idoben torteno kozlekedes utan 2-3 het allas kellett.


2.
oldboy irta:

"Kedves Padi, kedves Teeby !

Megertem es fontosnak tartom a KHK-val szembeni
ellenvelemenyeteket. Ervelni szeretnek a magam velemenye
mellett azzal, hogy idezem a felhivas ide illo reszet, szo
szerint:

E klub tagjai, sajat magukra nezve, kotelezettseget
vallalnak arra, ...

Koszonom az eszreveteleiteket es ha ugy gondoljatok, a Ti
helyetek is itt van a KHK-ban."

Hadd kolcsonozzem valaszul Stevie szavait, amivel teljesen 
egyetertek:

"A magam reszerol nem fogom hasznalni a KHK 
"megkulonbozteto jelzest." De tovabbra is annak a szellemeben 
fogom kuldozgetni a hozzaszolasaimat es a privat uzeneteimet."


Udv:

Padi
+ - Elado Skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOSOK,

nem tudtam megallni, hogy a kovetkezo hirdetest meg ne osszam veletek -
no meg az is lehet, hogy valakit erdekel...

Varga Bendeguz/VIG/HTC2

1981-es gyartasu Skoda 105 S minimalis eszmei ( 10.000 Ft ) erteken
elhelyezesi gond ( parkolas ) miatt surgosen elado.
A gepkocsi muszaki vizsgaja lejart de az osszes ado és biztositas fizetve
van.
Nagy mennyiségu alkatresz mellekelve.

A fiu telefonszama : 457-4817

(Nem ismeros, csak megtetszett a hirdetese....)

Sziasztok : Attila
+ - Re: garazs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!



> Sziasztok !
>
> Nem erdekel valakit egy aknas garazs Dunaujvarosban ?
>
> Peter.
>

Engem erdekelne, ha valahogy ide tudnad szallitani Budapestre a hazam
ele...   :o)


Udv...Adam
+ - KHK, Honda NSX (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Latom ez a KHK tema mar nagyon eldurvul. Masrol nem lehetne irni? Vagy
belep valaki, vagy nem, maganugy, de en autokrol szeretnek inkabb
olvasni. Reszemrol belepek, bar eddig sem anyaztam, de igy jobban
visszafogom magam:)
Mas:
lattatok az auto motorban a Honda  NSX-et? Nekem a Mercsok tetszenek, es
a hasonlo stilus, de ez gyonyoru. Meg annyiba kerul, mint egy 500 CL:) 

-- 
bye : Hende Roland
+ - Peres gumik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mindenki !

A subject-beli temaban sokakkal, de foleg Kadlec Istvan fejtegetesevel (AUTO
#581) egyetertve, emlitenek egy, szerintem fontos szempontot.
A mai, nagysebessegu autok eseteben az elsokerek gyors levegovesztese
(durchdefekt, durrdefekt, csillagtores) szinte biztosan tragediahoz vezet. A
kozvetlen ok a "kerek-atmero" kivedhetetlenul gyors csokkenese, a kocsi
ebbol eredo
egyiranyu elkormanyzasa. Ennek elkeruleset jol szolgalja a negativ kormany-
legordulosugar alkalmazasa a futomu, illetve a kormanyzas konstrukciojanal,
mert visszataerito nyomatekot kelt, de ez sem jelent 100 %-os biztonsagot.
Sok autonal ezt eredetileg nem alkalmaztak, az utolagos atalakitas szinte
lehetetlen.
A "peres" gumi viszonylag kisebb oldalmagassaga kovetkezteben az
atmerocsokkenes merteke joval csekelyebb lehet, mint a korabbi, teljes
szelesseggel megegyezo magassagu, hagyomanyos gumi alkalmazasanal. Ez vegul
az elterito nyomatek csokkeneset, a baleset kivedesenek nagyobb eselyet
hozza magaval.

udvozlettel

Oldboy
+ - Re: AF-es alvazszam, Vizsgaztatas, Kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Amikor vettem egy motort a Citromba, a motorszamot a kezembe nyomtak, hogy
"leesett"... /kis aluminium lap, eredetileg szegeccsel(?) rogzitve a
motoron/. Jott a
muszaki vizsga, a KPM-nel azt mondtak, igy nem jo, ezt nem teszik vissza,
hanem kapok AF-es motorszamot. Rendorseg leellenorizte a motor adatait, a
kapott papirokkal aztan a muszaki vizsgan felragasztottak az AF-es
motorszamot, de tudjatok hova? A motor also, hatso reszere! Majd a kovetkezo
zoldkartya vizsgan keresheti a mokus, ha nincs szereloaknaja :)
Igy tehat a forgalmiban uj a motorszam, de nem ertem, hogy ennek mi koze van
kulfoldre utazas eseten a ki/be leptetesnel felmerulo procedurakra?

Muszaki vizsgaztatas. Nem hiszem el, hogy nem tudjatok, ket fele
vizsgaztatas letezik: az egyiknel tenyleg megnezik, hogy
kozlekedesbiztonsagi es egyeb szempontok alapjan forgalomban tarthato-e a
roncstelep, mig a masik helyen adott osszeg leperkalasa utan ervenyesitik a
forgalmit ugy, hogy vizsgabiztosnak meg a szagat se latta a kocsi. Ennyi.
/Hala a marxista istennek, a szerviz ahova jarok
felkesziti, es el is viszi a KPM bazisara a tutut, es ott kapja meg a
passzust. Azt hiszem ennyivel tartozik mindenki a csaladjanak, ill a
szembejovo csaladjanak.../

Koszi FZ a kodlampa beallitasrol elmondottakat! Nem veszpremi vagy
veletlenul Te is?

Udv joe

"Tudjuk, Merjuk, Tesszuk!" Uj Trabis csatakialtas? ;)
+ - Citroen lista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elnezest kerek mindenkitol aki irt, vagy ezutan szeretne feliratkozni.
Sajnos az elso probalkozas cimet kuldtem el, most talaltam meg a jot, tehat
feliratkozashoz:
mailto:
(a "citroen" es a "h" kozott alahuzas, a "h" utan kotojel)
Bocs a kavarasert!

Udv joe
+ - FIAT bonto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:
>Szoval olyan bontokatk eresek ahol talan fellelhetoek ezek a
>lampak. bp-i vagyok, de a 27elampa ar van annyira magas hogy
>videkre is erdemes lemenni ha ott olcsobb..
>telefonszam boven eleg, vagybarmi info ami megvan a bontorol, a
>lenyeg hogy sok cimet kapjak, talan sikerul egyszer szegeny
>kocsimat osszerakni.. :((((((

Nem tudom, hogy elhangzott-e korabban, de van egy FIAT bonto
U:llo"n, a falu elejen (Bp felol erkezve a bal oldalon -> kb. a 25.km- 
szelvenynel), ennek parameterei a kovetkezok:

Fiat Special Kft.
2225 Ullo, Pesti ut 268.
tel: (29) 320 698

Probald meg naluk is, eleg komoly ceg!

Udv, Lazar Peter
+ - Velemeny autokrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 tegnap leirta a velemenyet a Renault Clio II-jukrol. Nem
tudom, hogy mas hogy van vele, de engem erdekelnek az ilyen velemeny -
nyilvanitasok a birtokolt jarmuvekrol. Ha mas is megtenne, hogy leirja, azt
szivesen olvasnam.

Mas. Nekem is vannak olyan reszek, amiket nem olvasok el, ekkor PgDn. A 100.
korul iratkoztam fel, azota is bevalt, mint ahogy a tobbi HIX listan is.

udv: yerico from Pécs
(Pápai Tamás)
+ - CD vs mp3 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szaboze irta: "Csak annyit hozzatennek, hogy az autoban 
levo erosito sem valoszinu hogy teljesiti azt a jel/zaj 
aranyt aminel mar megkulonboztetheto lenne a CD es az MP3."

A kulonallo erositok jel-zaj viszonya 100dB korul alakul, 
mar a viszonylag olcso arkategoriakban is. Ez valamivel 
jobb, mint a hazi erositok adatai.

Szaboze: "Az erosito tobb zajt termel mint a kodolas. Ha 
csak nem felmillas cuccod van..."

A kodolasnak nem elsosorban az a baja, hogy zajos lesz, 
hanem hogy zenei informaciot veszit. Ez a dufta-dufta 
zenenek kevesbe art, de akusztikus hangszereken -- sajnos --
nagyon is erezheto.

Udv,
Stevie
+ - Clio 1.2 Elysee (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Lajos,

azert jol tetted, hogy megirtad, hogy egy 525-os BMW-hez 
viszonyitasz :-) 

"A nyomatekhiany a valto folyamatos 
hasznalataval valamennyire ellensulyozhato."

Azert a sajat kategoriajaban nem is biztos, hogy 
nyomatekhianyos... :-)

"Egy kicsit szerintem kemenyre sikeredett a rugozas, 
egy kicsit talan pattogos (lehet, hogy nem a legjobb szo) 
is az uton."

Azert a sajat kategoriajaban nem is biztos, hogy 
pattogos... :-)

Nekem igazabol egy bajom van vele, nevezetesen hogy hosszu 
uton nem tudom a jobb vadlimat megtamasztani es ettol egy 
kicsit kenyelmetlen.

Udv,
Stevie, aki ugyan Skoda forever, de idonkent Clio I 1.4 RT, 
maskor Clio II 1.4 RT (szinten sarki feny metal)
+ - rallye kezifek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ha mar ugyis kezifekeztunk itt a listan mostanaban, 
megkerdeznem, nem tudja-e valaki, milyen a rallye 
versenyautok kezifeke. Azt ugyanis egyfolytaban hasznaljak, 
ugyhogy nem lehet a szokasos fokozatos plusz kiengedo-
gombos, mert akkor minden versenyzo meghalna :-)

Stevie
+ - BMW-s (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


 wrote:

>Minap tortent:
>megyek a kis Trabival ugy 60-nal a belso savban. Egyszer csak elem fordul
>balrol egy 5-os uj BMW (H..-XXX rendszammal). Persze fekeznem kellett es
>mar kezdtem volna is hoborogni, hogy 'megint a BMWsek..., meg a Trabit mar
>eszre sem veszik...' stb. De mire ide jutottam volna felvillantotta az
>elakadasjelzojet ketszer es felemelte a tenyeret, hogy 'bocsi'! Pedig nem
>is villogtam-dudaltam (nem szokasom).
>
>Szoval megis vannak jo BMWsek ;-)

Szerintem nem magyar vezette! :-) Vagy sokat jar kulfoldre. Tolunk
balra...:-)) 

Bocs a BMW-sektol! Az az igazsag, hogy nekem egyebkent a kedvenc autom!

Udv:

Zoli
********************************
   Homoki Nagy Zoltan
mailto:
        Ekezet:OK
********************************
+ - re: kozepso tukor nelkul (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>volt. Nyugodt lelekkel merem ajanlani. (Ne tudjatok meg, milyen szar volt
>par napig kozepso tukor nelkul vezetni varosban...)
A nyaron sikerult megszabaditanom magamat a kozepso tukromtol.
Autos moziba mentunk, es a hatso ulesen ulok kedveert igazgatni
kezdtem a kozepso tukrot, minel kevesbe legyen kepbe. Ez
tokeletesen sikerult, mivel a kezemben maradt.
Nagyon furcsa volt nelkule az a 10-20 km. Mindig odaneztem, aztan
csak az eget lattam.  :-)
Nekem egy muanyag lap van az uvegre ragasztva, abbol femcso, ezen
van a tukor. Ferrobonddal tokeletesen visszaragadt. (uveg
muanyaghoz variacio)

Szeva:                             mailto:
 FZ
a KHK tagja
+ - Mea culpa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Attila; T. Lista !

>>2., A sebessegvalto az sebessegvalto (egyebkent Haasz Attila majd
>>kijavit engem is, hogy az tulajdonkeppen nyomatekvalto)
>--
>Csak egy dolgot nem ertek:
>    En nem emlekszem olyan esetre, hogy barkit kijavitottam volna
>azert, mert valaminek a hetkoznapi nevet hasznalta, es nem azt, amit a
>szakkonyvekben irnak.

Elnezest kerek Haasz Attilatol, nem allt szandekomban megbantani o"t!!!

A megjegyzessel csak azt kivantam kifejezni, hogy en tudom, hogy O"
tudja azt, hogy en nem jol tudom :-)))

Szoval azt hiszem, hogy itt a pelda arra, hogy a KHK nem eletkepes. A
legnagyobb joindulat mellett is mond neha olyat az ember, amit masnak
rosszul esik (persze en ismerem magamat, sosem mondtam olyat, hogy tagja
kivanok/tudok  lenni a KHK-nak :-)).

Tehat megegyszer : Elnezest, Attila !!

Udv mindenkinek

Kadlec Istvan.
+ - Muszaki vizsga (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T. Lista...

A muszaki vizsgakrol jutott eszembe nehany dolog...
Az altalam atelt kb. 10-12 eseti sajat jarganyom muszaki vizsga 
tapasztalataimat fogom az alabbi sorokban leirni a kovetkezokben 
azok reszere akit erdekel. (ha nincs erdeklodes akkor: X x PgDn)
Jo par evvel ezelott amikor meg azt hiszem kb. 300  HUF
volt a vizsgadij vittem el eloszor a jarganyomat.
Utolag rajottem, hogy az altalam vegzett munka 95 % -ban,
mig az elozetes szervizben tortent beallitasok, javitasok 20 % -ban
feleltek csak meg a kovetelmenyeknek, es ezen
bukott vizsga utan onbizalmam jocskan megnott.

Azoknak nyujtanek egy minimalis segitseget, akik meg ismeretlenek
a temaban es sajat maguk szeretnek vizsgaztatni a jarganyt.
A sok homaly utan a konkretumok, mit is ellenoriznek:
1. Motorszam, alvazszam egyeb kiegeszitok
    - mikor milyen kedvuk volt hozza, ugy ellenoriztek
    - jo ha tudja az ember hogy hol is van a motorszam, alvazszam
2. CO meres
    - a regi negyutemu gondot okozhat ha 4 folott van
    - a trabi hiaba fustol,  max. 2 szokott lenni (miert ?)
3. Motor
    - ha lathatoan olajcseppek vannak a motor aljan, nem nagyon szeretik
      (mast nem neztek)
4. Fekrendszer gumi es femcsovek
    - eloregedett gumi fekcsoveket nem szeretik
    - fekfolyadek szivargas nem jo ha van
5. Elso kerek az amit leginkabb szeretnek matatni !!!
    - csapagy kotyogas
    - kormany ill. kormanymu holtjatek
    - also ill. felso fuggesztek kotyogas
    - gombcsuklok kotyogasa
6. Alvaz
    - kerekfelfuggesztesi elemek koruli eros alvaz korrozio nem jo
    - kisebb mechanikai behatas miatti alvazhiba nem problema
    (a koszos auto nem igazan zavarta oket)
    - az ajtok jol zarodjanak
    - a nyitott ajtok sarokpantjai ne lotyogjenek
    - ablakemelo mukodjon
    - az ulesek a lehetosegekhez merten stabilak legyenek
7. Gumik
    - legalabb legyen rajta egy kis barazda, ha szerencsenk van
      talan meg az 1 - 1.5 mm is jo lesz.
8. Hatsokerek ugy altalaban
    - nem nagyon nezik, soha semmi baj nem volt
9. Utanfuto elektromos csatlakozo
    - szabvanyos bekotes kotelezo !
10. Vilagitas
    - minden egonek vilagitania kell !
    - a tompitott fenyszoro beallitasat nagyon nezik !!!
    - a hatso fenyek (minden) homalyos vagy kifakult burai nem jok
11. Ablakmoso, ablaktorlo, hangjelzes, fenykurt
    - mukodniuk kell  (a mosoba viz is kell) !
12. FEKEK !!!
    - az esetek 70 % -aban ezen all vagy bukik a dolog, sajna ezt
      a legnehezebb otthon is ellenorizni
      A pontos hatarertek adatokat nem ismerem, de talan az nem
      is annyira fontos. Csak annyit szeretnek ezzel kapcsolatban
      megjegyezni, hogy aki ugy erzi jo a feke, nem lehet gond a
      vizsgan sem vele. Az esetleges nagyobb merteku szetszedest,
      ellenorzest hagyjuk inkabb kesobbre, mert talan az meg
      ronthat is a helyzeten.

Azt hiszem leirtam mindent, amivel nekem dolgom akadt.

Ott megmondjak mi a rossz, es masodjara mar csak
a kijavitott hibakat fogjak nezni.
Ennek tudataban jocskan lecsokken a szervizbeli atveres lehetosege.
A ket vizsgadij koltsege meg mindig alacsonyabb mint annak
a szerviznek a szamlaja, ahol akarmit belerakhatnak 
a "szukseges csere" cimen.
Nem kell hanyatesni a nagyokos szervizektol, mivel csak el tudtuk odaaig
kormanyozni valahogy azt a jarganyt, hiszen eddig is azzal hasitottuk
a szelet. Egyetlen problema marad csak: az alkatreszbeszerzes.
Egy szervizes koron beluli haveri kortelefon megoldja az 
alkatreszproblemakat, cserebe valamiert, barmiert, akarmiert.
Ugye ismeros a a fogalom...
---
A tobbiek tapasztalatait, tippjeit is szivesen olvasnam.

Bye.
Laci.
+ - Keskeny gumi, jo/teli gumi elore/hatra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

>>Es mindig
>>ugyanannyi ero kellett a surlodas legyozesehez. Mert a
>>feluletegysegenkenti nyomas nagyobb, de aranyosan kisebb feluleten >>oszlik e
l.
>Akkor rakjuk helyre.: Igazad van. Eztet elneztem. De megis nedves
>utra a keskenyebb gumi a jo; aquaplaining hajlama kisebb, pont a kisebb
>felulet miatt.
    Igy igaz. Szerintem azert jobb, mert kis tulzassal olyan, mint a
jegtoro. Vizben kevesbe hajlamos feluszni, inkabb szetnyomja maga
elol/alol a vizet, hoban pedig pont a nagyobb feluleti nyomas miatt
jobban belemelyednek a bordak a hoba.

    Hogy a jobb allaptban levo gumit hova erdemes rakni, az egy
erdekes kerdes, es szinte mindket esetben ala lehet tamasztani
ervekkel, hogy hol jo.
SZVSZ:
    Szaraz utviszonyok kozott elvileg tenyleg az a jobb, ha hatul van,
mert fekezeskor stabilabban tartja egyenesben(iven) az autot, es
kevesbe hajlamos blokkolasra a hatulja. Kanyarban a kocsi kicsit
jobban alulkormanyzotta valik ugyan, de ezt kellemesebb korrigalni,
mint a tulkormanyzottsagot.
    Telen mar nem ennyira egyertelmu szamomra, hogy hova jobb tenni a
teli gumikat, ha csak ketto van. Ha hatulra teszed, itt is jobb a
fekezhetoseg es fekezes kozben az egyenesbevezetes(iventartas).
Viszont alulkormanyzott auto eseteben kanyarmenetben erdekes
szituaciot teremthet ha hatul van a teli gumi, ugyanis az eleje nem
kuszni kezd (szarazon ezt meg idoben eszre lehet venni), hanem
egyszeruen megcsuszik, ugyhogy koszonsz egyet a padkanak vagy az
aroknak. Ha a kocsi eleje tor ki jegen/havon, azt velemenyem szerint
nehezebben lehet lekezelni, mintha a feneke indul meg (esszeru
sebessegeket feltetelezve). Persze ez erosen szubjektiv velemeny, es
nem biztos, hogy nekem van igazam, igy meg javasolni sem merem, hogy
ki hova tegye a teli gumit. Egy biztos, ha mod van ra, akkor inkabb
legyen negy!

    Sziasztok!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
+ - va: Fiesta+egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> autom, Fiesta 95.  Biztos az en keszulekemben van a hiba, 
> de nem talalom a hutoviz leereszto csavarjat. 

A 87-es Ford Escortomban nincs leereszto csavar.
A rendszer legalso gumicsovet kell lehuzni es ott leereszteni
a hutofolyadekot.
Feltoltesnel a kiegyenlito tartaly MAX szintjeig tolteni a sapkat nem
visszatenni es beinditott motorral sajat magat legteleniti a rendszer.
Szukseg eseten utanatolteni ugy, hogy hidegen a MAX-ig erjen.
--
Meszaros Geza
+ - tompitott feny (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Allok a HEV piros jelzesenel a sinek elotti emelkedon.
Szembol is erkezik egy koran kelo autos. Allunk egnek emelt orral.
Tompitottja belevilagit a kepembe. Elvakit. Amint ez atfut az agyamon,
mar nyulok is a kapcsolohoz, hogy az enyemet lekapcsoljam parkolo
fenyre, hiszt en is vakitom biztosan.
Egyszerre halvanyul a negy lampa. Az en kettom es az ove is.
Egyszerre kattant az agyunk, egyszerre mozdult a kezunk.
A HEV elmegy es mi - a sineken athajtva - egymasra biccentunk.

Nem tudom, hogy Europaba (ahova igyekszunk) igy mukodnek-e a dolgok ?
Mindenesetre, ma hajnalban Budakalasz-Lenfononal megesett az eset :-)
--
Meszaros Geza
+ - Gumi, udv Zak, szerviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Mindenki,

Tibi valasza nekem:
>>Telen pedig azert jobb a kisebb feluleten felfekvo gumi, mert
>>a hoba jobban belemelyed, de szaraz uton is a hideg miatt eleve
>>kemenyebb gumi nagyobb nyomassal melyed az ut
>>egyenetlensegeibe.

Lehet, hogy igazad, van, nem vitazni akarok, de szerintem nekem
van igazam. Hoban jobb a szelesebb, mert a teli gumi durva
mintazata jobban megkapaszkodik. A tobbiben azt hiszem egyezett
a velemenyunk. Persze az is kerdes, hogy szerinted mi a ho...
Frissen hullott 30 centi? Ket napos legyurt?

---------------------

Zoli irta:
>>Ajanlott dizel motor: szivo dizel 2,5-os (kb 80 loero, de nagyon jol
megy)- a
>>vilag vegere is elmegy, meglepoen dinamikus, a vilag vegere is 
>>elmegy (500.000 km), alacsony 6-7 literes fogyasztas.

huuuu. ha ketszer is elmegy a vilag vegere, az mar dofi :))
bocs, nem lehetett kihagyni...

--------------------

Zak!
Sajnalattal hallom, ami a kocsiddal tortent, mi mindent barmolt ossze?
Hogy jutott be a kocsiba?

-------------------

Teeby:
>>Egy mai konkurens uzletpolitika nem engedheti meg, hogy ilyen dolgokra
>>kelljen kenyszerulni a megrendelonek (szerelest~), mint a levelben
>>leirattatott.
>>- Ha tudod mi a hibas, tegyel ra lathato jelolest, hogy biztos lehess
>>  a kicsereleseben.
>Paranoid.

Teeby, nem engedheti, de megengedi. Legszivesebben en is megjelolnem,
de, akkor sem biztos, hogy ujat kapok, meg nincs kedvem fel autot 
szetszedni, hogy ellenorizzem.

Picit meg az indulat beszel belolem, ha valakinek jo a memoriaja, biztos
emlexik, hogy junius vegen a 3 napig tarto esozes alatt tonkrement az
elso ablaktorlom. A motorjat senki nem volt a Fiatban hajlando szetszedni,
igy BELEKENYSZERITETTEK, hogy uj motrot vegyek, a munkaval egyutt
kb. 31.000 Ft volt. A fel eves jotallas hetfon jar le, tegnap a zuhogo
esoben
megint leallt az ablaktorlo. 
Eppen most indulok hozzajuk, meglatjuk, milyen lesz a hozzaallasuk.
Eros a gyanum, hogy hasznalt motrot tettek bele, elotte ugyanis hivtam
oket, es azt mondta a telefonba, hogy nincs raktaron, rendelni kell...

De ez a tema mar 1-2-szer lefutott, inkabb hagyjuk....

Csaba
+ - Szerviz again (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali, hali, haliho!

Na akkor ujra itt vagyok, most jottem a szervizbol es boldog vagyok,
eletemben eloszor. A FIAT szakszerviz forgatta ugyan a szemet,
es csapkodott a fotechnikus telefont, papirt, de az ablaktorloim uj
motrot kaptak INGYEN es a jotallas automatikusan meghosszabbodik
6 honappal. Ez igen... Igy kell ennek mukodni. 

Egyebkent az iranyito logika egett szenne ismeretlen okbol.

Ennek ellenere tovabbri sincs jo velemenyem a szakszervizekrol.

Csaba
+ - Previa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok. Meg soha nem volt automata valtoju autom. Most vettem egy Toyota
Previat. Fel tudnatok sotetiteni mit jelentenek a kulonbozo betuk a sebvalton?
A P parkolast, a D folyamatos utazas, az R hatramenet, de a tobbit nem tudom.
Sot azt sem, mire valo az a kis gomb a sebvaltokar tetejen on/off van rairva.
Ezen kivul erdekelne, hogy mik az elonyei illetve hatranyai az automata
valtonak a hagyomanyossal szemben. Mik azok, amire vigyaznom kell. Lehet-e
esetleg vontatni stb.  Lecci cc-zzetek maganba is mert nem vagyok a listan.  
--
csendi


http://www.csendes.de  Kistanyank
<<Windows? Nein danke!>>
+ - Autoklub (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>Egyeduli hasznos funkciojuk a segelyszolgalat.

Ez is vitathato, ugyanis vannak lelkiismeretes maszek mentosok is. Akik
csoportot alpitva tevekenykednek.
Es joval kedvezobb aron, mint a MAK.
Pl. kulfoldrol ketharmados tarifaval vontatnak haza.

Kicsit el van szallva szerintem a MAK.
Persze valamibol finanszirozni kell a sok draga uj autojukat. Meg az
azokon levo szep csillogo fenyezest.

Kedves Oldboy!

Hadd ragadjam meg itt az alkalmat, hogy az ajanlo listara kuldjek egy
telefonszamot.
A fiuk foglalkoznak automentessel. Es szervizelessel is.
Ha valaki lerohad gyor kornyeken, akkor nyugodtan hivja oket. Akar a
helyszinen is javitanak, ha megoldhato.
Es ertik a dolgukat.

Tel: 06/30-9560-456 Walter Endre.

Udv
Tibi
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - AF-es alvazsszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Szerintem nyugodtan menj.
Persze ki tudja mire keszul a maffia. :-)

>Van egy AF-es alvazszamu autom, amivel szeretnek atmenni Ausztriaba. Mi
>a velemenyetek, jo otlet, vagy kevesbe?
>A Kozlekedesfelugyeleten azt mondjak, persze, nyugodtan, semmi gond, de
>megis vannak fenntartasaim. A kocsit 6 eve vettem, ket eve utan
>kiderult, hogy atutottek az alvazszamat, mert egy olasztol loptak itt
>Magyarorszagon.

Teeby
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - Izopropil alkohol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali Szakertok!

Minden erdekelne a subject-ben emlitett temarol.
Milyen mertekben kot meg vizet.
Milyen vizzel jobb H2O vagy csapviz.
Mekkora energia szabadul fel az egetes soran.
Mennyivel nagyobb a homersekleti munkaja a benzinnel.
Milyen kotest alkot a vizzel, meg hasonlok.

Minden erdekel.
Sot ha valakinek van tapasztalata, kerem irja meg milyen hatassal van a
2T motorra.

Csa!
Tibi
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS