Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 454
Copyright (C) HIX
1999-07-27
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: hab a tortan + statisztika (mind)  28 sor     (cikkei)
2 autovill.szerelo (mind)  17 sor     (cikkei)
3 alkotas ut (mind)  69 sor     (cikkei)
4 kmora csalas (mind)  18 sor     (cikkei)
5 jardan auto VS gyalogos/bicos (mind)  62 sor     (cikkei)
6 Re: Zoldkartya ellenorzes (Jul 14) (mind)  66 sor     (cikkei)
7 va: Alkotas utja (mind)  24 sor     (cikkei)
8 Motorfelujitas (mind)  61 sor     (cikkei)
9 korr., utkeresz., rendor (mind)  25 sor     (cikkei)
10 hirlevel (mind)  18 sor     (cikkei)
11 Gumiabroncs (mind)  39 sor     (cikkei)
12 Re: Rele (mind)  16 sor     (cikkei)
13 2 szuro (mind)  13 sor     (cikkei)
14 rendorok (mind)  29 sor     (cikkei)
15 talalkozo + kodlampa (mind)  38 sor     (cikkei)
16 Re:le' + kodlampak, dugok, matricak (mind)  48 sor     (cikkei)
17 Re: Rele (mind)  20 sor     (cikkei)
18 audi szerelo kerestetik (mind)  13 sor     (cikkei)
19 Re: Meg mindig benzinar (mind)  14 sor     (cikkei)
20 Bontott motor? (mind)  13 sor     (cikkei)
21 Re: Meg mindig benzinar (mind)  11 sor     (cikkei)
22 Re:MP3 player FAQ (mind)  7 sor     (cikkei)
23 Rele (mind)  13 sor     (cikkei)
24 KRESZ kerdes (mind)  36 sor     (cikkei)
25 kodlampa, szelvedo, Parizsba utvonal (mind)  41 sor     (cikkei)
26 Amerikai autos talalkozo + Hix talalkozo (mind)  10 sor     (cikkei)
27 benzin (mind)  19 sor     (cikkei)
28 rele (mind)  12 sor     (cikkei)
29 Re: matrica (mind)  29 sor     (cikkei)
30 Re: Letezik-e erdekkepviselet? (mind)  8 sor     (cikkei)
31 Re: Rele (mind)  5 sor     (cikkei)
32 Re: Alkotas utja. (mind)  4 sor     (cikkei)
33 Gepkocsi (mind)  11 sor     (cikkei)
34 RE: kofelverodes (mind)  21 sor     (cikkei)
35 Re:rele (mind)  12 sor     (cikkei)
36 Matrica (mind)  15 sor     (cikkei)
37 30 eves auto (mind)  35 sor     (cikkei)
38 barkas eladó (mind)  4 sor     (cikkei)
39 RE: szelvedo szigeteles (mind)  11 sor     (cikkei)
40 Honda tartossag once again (mind)  53 sor     (cikkei)
41 Jaguar (mind)  7 sor     (cikkei)
42 Rendkivuli olajcsere (mind)  10 sor     (cikkei)
43 > Szoval en nam latom a praktikumat a keresztezodesben (mind)  19 sor     (cikkei)
44 haragszom-e a rendorokre? (mind)  12 sor     (cikkei)
45 rendoros sztori (mind)  22 sor     (cikkei)

+ - Re: hab a tortan + statisztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Austria]
>Temakor: HAB a tortan ( 25 sor )
>Idopont: Mon Jul 26 09:15:00 EDT 1999 AUTO #453
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
>Sziasztok,
>
>Szertnenk osszegyujteni az osszes olyan listatagot, akinek a
kovetkezo
>tipusu auto van a birtok=E1ban: HONDA, ALFA ROMEO, BMW. Kerek =
>mindenkit, aki..............

Akkor a statisztikaval eleget teszek a fenti felhivasnak is.
nev: Poja'k Csaba
eletkor : 33
foglalkozas: muszeresz
jarmuvek : bicikli, Simson S51b ( meg most is megvan ), Dacia, Warnyu,
Nissan Bluebird 2.0D, Volvo 760 2.8V6, pillanatnyilag BMW 524 TD
ceges ill egyeb: Nisa, Aro, Renault Express
erdekel :szinte minden ebben a temakorben, kiveve anyazas

Udvozlettel:Csaba from Balatonma'riafu:rdo''-also'

E-mail:   [ Ezt hasznalom. ]
            [ SMS celokra max.72 karakter a
subjectbe ]

Telefon : 30 9695286
+ - autovill.szerelo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Sweden]
> Temakor: autovill.szerelo ( 7 sor )

> tudtok ajanlani Bp.-en egy olyan autovillamossag szerelot, akirol
> jo tapasztalatotok van es vallalja riasztok beszereleset (egy rosszul
> beszerelt riasztot kellene jol beszerelni).


M&R Vill. Kft.
Hatar ut 71
1205 Budapest

telefon:
06-1-2856305


raki
+ - alkotas ut (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Alkotas utja. ( 23 sor )

> keresztezodesben az egyik uton marha nagy dugo van. Az autosok tobbsege
> (azaz rajtam kivul mindenki) szepen begurul a keresztezodesbe ott megall,
> mert nem tud tovabbmenni, majd mosolyog a merolegesen dudalva orditozo
> autosokra. En viszont szepen megvarom amig at tudok menni a
keresztezodesen
> (kozben keresztben zavartalan a forgalom), majd, ha haladt a sor egy

>      Szoval en nam latom a praktikumat a keresztezodesben varakozasban,
> vagy csak ilyen parasztok az emberek?

ez az eset a jatekelmeletbol a kedvencem.

ketfele magatartas van: 
  kooperacio, egyuttmukodes, vagyis nem mesz bele a keresztezodesbe,
  amig nem tudod biztosan, hogy atmehetsz.

  versenges, vagyis bemesz a keresztezodesbe akar torik, akar szakad.

  


ha mindenki kooperal, az egy jo allapot. igy a leggyorsabb a osszforgalom.
  (senki nem megy bele a keresztezodesbe indokolatlanul)

ha rajtad kivul mindenki kooperal te pedig versengesz, akkor te leszel a
  leggyorsabb es a forgalom meg igy is nagyon gyors.
  ez az allapot a neked legmegfelelobb.
  (csak te mesz bele a keresztezodesbe indokolatlanul)

ha egyre tobben mennek bele a keresztezodesbe (versengenek,
  dezertalnak), akkor a forgalom egyre lassabb. (ez ugye ket s betu?)

ha mindenki verseng, mindenki belemegy a keresztezodesbe, akkor a forgalom
  bedugul. 


a problemat az okozza, hogy (ezert nevezik fogolydillemmanak is) te mindig
  akkor jossz ki tobb pontszammal a jatekbol, vagyis te akkor leszel
  gyorsabb ha belemesz a keresztezodesbe. 
  viszont, ha a masik is belemegy, meg a harmadik is, akkor mar szar az
  egesz.
  ez a dillemma az egeszben.

hogy hogyan kell ravenni az embereket a kooperalasra?
azt hiszem ilyen esetben a buntetessel. mint ahogy ha nem buntetne a
tarsadalom
az emberolest stb. akkor sokkal kevesebben kooperalnanak, tobb lenne a
bunteny.
kulonben miert kooperalna? hiszen neki mindig jobb, ha belemegy a
keresztezodesbe,
_annal_ mintha nem menne bele.

ha jol emlekszem ilyen esetben nem is _annyit_ szamit, hogy
az illetonek mennyi agya van.

es akkor vegul, hogy a kerdesedre is valaszoljak :-)
nem csak te latod be, hogy praktikus nem belemenni foloslegesen
a keresztezodesbe, de mint lathatod, ez egy eleg kacifantos helyzet.



nekem nincs autom, de ha minden igaz, ket het mulva lesz, es
nem fogok belemenni a keresztezodesbe foloslegesen.


raki
+ - kmora csalas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

tudtok vmi modszert arra, hogyan lehetne gatyaba razni a kmorat, ha csal
(lop, csal, hazudik)?
Kb. 50 km/h felett kovetkezetesen 20 km/h-t! Nem %-ot, hanem permanens
erteket.

Hazilag szeretnem megoldani a problemat, ezert ha valakinek van otlete azon
kivul, hogy vigyem el a Kiraly utcaba a szakihoz, kerem, ne kemailjen.

Koszi.

Aieeaaa - sok csokit!
L.
      _Ivicz Laszlo            
    _| H - Budapest    Tel, SMS: +36 (20) 977 1097
  _|   Egyedi lepcso-, korlat- es galeriakeszites fembol, fabol:
_|     http://www.angelfire.com/il/lepcso
+ - jardan auto VS gyalogos/bicos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

most ertem ahhoz a reszhez, hogy a jardan parkolo autok miatt a
gyalogosoknak le kell menni az uttestre, onbiraskodas, karokozas, stb.

Epp ma voltam a felesegemmel valahol es a subj. beli esetet eltuk meg. Ki
kellett mennunk a kocsiutra, felesegem oleben a 3 hetes kislanyunkkal, mert
a jardan autok parkoltak. Ez az ut a varosbol kivezet, tehat itt mar
mindenki nyomja. De mondjuk ne nyomja... Jojjon csak 50-nel....

A kovetkezo dolog jutott az eszembe es 99%, hogy meg is fogom csinalni. Az
otlet sajna nem az enyem, egy kulfoldi szalloda erre a feladatra kijelolt
alkalmazottja 'jutalmazta' igy a szabalytalanul parkolokat.

Nevezetesen a szelvedot teleragasztgatta olyan, nagyon nehezen es
idoigenyesen levakarhato matricaval, aminek az volt a felirata, hogy
'szabalytalan helyen parkolt es ezzel akadalyozta a kozlekedest'.

Ezzel vegulis anyagi kart nem okoztak, csak bosszusagot a szabalytalanul
parkoloknak. Remelhetoleg annak is CSAK bosszusagot fog okozni a
szabalytalan autok kerulgetese, aki a gyerekevel lep az autok koze.

Mas.
>- hanyan vagyunk a listan ?
1
>- milyen foglalkozast uzunk ?
Informatika, epitoipari vallalk.
>- a listatagok eletkora ?
23
>- milyen autoval van rendszeres
  kapcsolata ? (amit vezet, vagy szerel)

Vezet:

'78 Audi 80 1.3 - sajat most
Subaru Libero 1.2 - ceges most(meg)
Subaru Libero 1.0 - ceges regi
P126 - sajat regi
VW I 1.1 - szulo regi
VW II 1.6 GTD - szulo most
Moxvics - os-sajat
Toyota LiteAce - ceges uj

Szerel:
ugyanezek

>- mit fogad szivesen es mit ellenez
  a listan ?

Fogad:
szerelesi tippek, technikai erdekessegek, extrak hazilag
Ellenez:
anyazas es reakcioi



Aieeaaa - sok csokit!
L.
      _Ivicz Laszlo            
    _| H - Budapest    Tel, SMS: +36 (20) 977 1097
  _|   Egyedi lepcso-, korlat- es galeriakeszites fembol, fabol:
_|     http://www.angelfire.com/il/lepcso
+ - Re: Zoldkartya ellenorzes (Jul 14) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

>>
A kerdeses kocsikat kiszedetik a rendorokel es a kozlekedes felugyeloseg
merokocsija a pontosan megmeri a hagyomanyos kipufogoba dugott szondaval.
Ha nem jo buntetes es kotelezo beallitas es zoldkartya keszites.

ui.:Aki pesti annak mondom ,hogy a mogyorodi es a rona utca saroknal volt
felallitva a merokocsi.Es a Hungaria fele halado kocsikat neztek.
<<

Pesten mashol is van meres, meghozza rendszeresen. Bp. X. Gyomroi ut a TOT@L
kut /ahol nem lehet 91-es benzint kapni, mert: 'nem keresi senki' :-( / es a
Felsocsatari ut kozott a Pestrol kifele vezeto oldalon. Ott is vannak
rendorok es
KPM-esek. En is estem mar at ilyen meresen. Persze mar messzirol kiszurtak a
21 eves Audimat. A rendor megallit, megnezi nagyjabol a papirokat,
megszaglassza a kocsit, belenez a csomitartoba (nem illegal gazzal megyek-e)
aztan atad a KPM-esnek. A rendorok lekezelo stilusat megszokhattuk (bar
normalisan beszeltem vele es o is az volt), de a KPM-es ficko kifejezetten
korrekt volt. Teljesen udvarias, megker es nem utasit, mindig pontosan
elmagyarazza, hogy eppen mit es miert csinal, melyik ertek mit jelent a gep
altal nyomtatott papiron. Az en autom (termeszetesen?) nem felelt meg a
meresen. De _nem volt semmilyen buntetes_! Csak lekorlatozta 15 napra a
zoldkartyamat, ennyi idom volt, hogy megcsinaltassam az ujat. A 14. napon
elmentem megcsinaltatni, de egy kicsit feltem tole (regi auto, kopott motor,
stb.). Amikor a szerelo meglatta, o is elkezdett felni tole. Aztan rarakta a
muszert es 1/2 perc alatt beallitotta. Azota a karbit nem piszkalta senki, a
kornyezetvedelmi ertekek szerint van beallitva es jo.

Ez egy 78-as, 1.3-as Audi 80. Negy honapja van meg es ezalatt 8500km-t
mentem vele. Kb. ennek egyik felet a regi, masik felet az uj beallitassal.
Regen varosban 9.5-t, most  7.6-t fogyaszt. Tegnap voltam vele a
Velencei-tonal es 150-nel meg szivesen gyosult volna, csak nem mertem
hajtani. A vezermuszij, olaj- es fekbetetcseren kivul meg semmit nem kellett
rajta csinalni, pedig nem egy jol karbantartott auto volt.

Meg harom mejegyzes a meressel kapcsolatban.

1. A KPM-eseknek egyforma, kovetkezetes, tetszetos ruhaja volt, de
semmikeppen sem kozismert, vagy hatosagi. Ehhez kepest az egyik ficko (a sok
kozul az egyetlen nagypofaju) kezeben egy piros koronggal allitgatta le
sorra az autokat. Ehhez van joga, vagy csak a jelenlevo rendor miatt allt
meg neki az, akit leintett? Ha van joga, milyen alapon es honnan vagyok
koteles en ismerni a KPM-es egyenruhat, ami inkabb muvezetoi kopenyhez volt
hasonlatos?

2. A leallitottak kozott volt egy egyenruhas katona, aki a szakadt piros
120-as Skodajaval nem kisebb fustot eregetett, mint jomagam. Ot is
felreallitottak, de ahogy meglattak, hogy katona, rogton tovabbengedtek. Es
nem a rendor, hanem az iment emlitett np. KPM-es. No comment.

3. Valahogy kiderult, hogy a ket, a benzines autokat mero muszer nem
ugyanazt az erteket mutatta. Ott elottem bedugtak mindkettot ugyanabba az
Astraba (amelyikben a muszer is volt) es az egyik szerint jol volt a
beallitva a motor, a masik szerint rosszul. Mindezek utan semmi nem tortent,
_ugyanugy mertek_ vele a kocsikat!! No comment.

Bocskor, ha hosszu voltam.

Aieeaaa - sok csokit!
L.
      _Ivicz Laszlo            
    _| H - Budapest    Tel, SMS: +36 (20) 977 1097
  _|   Egyedi lepcso-, korlat- es galeriakeszites fembol, fabol:
_|     http://www.angelfire.com/il/lepcso
+ - va: Alkotas utja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Danidek irja...
>Mar egy par honapja az Alkotas utjan jarok es az tunt fel, hogy ebben
>az orszagban csak nekem vagy egy gyuszunyinel tobbe eszem. Ez lett aztan
>gyanus: lehet, hogy en vagyok hulye? Szoval az van, hogy egy
>keresztezodesben az egyik uton marha nagy dugo van. Az autosok tobbsege
>(azaz rajtam kivul mindenki) szepen begurul a keresztezodesbe ott megall,

Ismeros... Kiralyhago es kornyeke...
Nem mindenki, mert ketten mar legalabb vagyunk, akik csak
akkor indulhak, ha a tuloldalon befernek.

Mas...
Budai also rakpart. En sok esetben tartok 30-50 meter tavolsagot.
A forgalom luktet. Gyorsitanak, fekeznek, megallnak, indulnak stb.
En meg (es egyre tobben) csak gurulok egyenletesen. 
A 30-50 meter neha (20-szor) leapad 3-5 meterre, majd megint 
elrobognak  "messzire". A vegere ugyanakkor erek, mint az 
elottem halado. 
Ki erti..?
Neha a mogottem levo is hagy 50 metert, ami persze csacsisag,
mert nyugodtan johetne mogottem. Egy "gumi" eleg tobb autonak is.
Sok estben bizony, hianyzik a "jozan esz"
--
Meszaros Geza
+ - Motorfelujitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

bele az ember. Valaki viszont azt javasolta nekem, hogy furassam fel a
huvelyeket es gyartassak hozza dugattyukat + gyurut, es a tomitest is
gyartassam le, mert igy joval olcsobb lenne. Mivel en egyaltalan nem
ertek
ehhez a temahoz, ezert az lenne a kerdesem, hogy ebbol a legyartosdibol
kisulhet-e jo vegeredmeny, vagy mik lehetnek a hatranyai, es esetleg
erdekelnenek konkret szakember ajanlasok is.
Minden segitseget megkoszonok

Hat ezt ne tedd!
Megfurni egy huvelyes motort. A vilag legnagyobb marhasaga.

Huvelyes=nedvesperselyes

Ami azt jelenti, hogy a hengerfal kozvetlenul erintkezik a hutokozeggel.
Ami ugye a viz.
Ha ezt megfurod frankon akkor minek veszel bele huvelyt?
Ugyanott vagy, uzemeltetes nelkul csinaltal egy kopott motort.
A legyartott dugokrol megvan a velemenyem. Ketlem, hogy egy haziuzemben
elo tudnak allitani az Aluminium azt a formajat ami a dugattyu anyaga.
Ezek a kilincsbol, meg kavefozobol ontott dolgok nem azok.
A tomiteseket viszont gyartasd le nyugodtan.
Sot!
Azok meg jobbak, mint a boltban arultak.

Egyebkent persze, hogy nem kell tulmeretes alkatresz.
Egyedul a fotengelycsapagy.
Ki mondta ezt a dolgot?
Ha uj huvelyeket teszel azok mindig alapmeretesek.
Ezert alapos a gyuru, a dugo.

Szoval lehet dugot gyartani, huvelyt furni es akkor megy a kocsi jobb
esetben 40E km-t. De mar 2E km-tol olajjal taplalkozik.

Szerintem a tomitest csakis. A tobbit vedd meg.
Ezert elonyosebb a skoda.
28E HUF-ert vettem bele Kolbenschmidt garniturat. A VW-ket ilyennel
gyartjak.
Europa 2. vagy 3.(?) legjobb dugattyugyarto cege! Minosege ugyanaz mint
pl. a Mahle (zsigulisok szerintem ismerik).

Ha mar itt tartunk. Szerviztapasztalat.
Bardi Auto Gyor.
Fiat 1.9 td Croma dugattyuk lettek veve, darabjaert kertek tobb mint 20E
HUF-ot. Eloszor a raktarosuk nem tudta milyen kell es azt mondta nincs.
Nem is ertett hozza.
Aztan sikerult adniuk olyat, hogy zarvanyos volt.
Kis buborek keletkezett az ontesi technologia soran.
Amitol az elso uzemi fordulaton izze porra torik.
Hat csak nem akartak visszacserelni.
Valami olyannal takaroztak, hogy mikor kiadtak nem volt semmi baja.
:-)))))))

Pontos cimet szinten nem tudok, mert en itthon is ugy kozlekedem, ahova
menni kell oda tudom az utat. :-)
Sajna, de ha felteszitek a fekete listara, akkor megprobalhatom
elkuldeni a cimet.

Csao!
+ - korr., utkeresz., rendor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szoval en nam latom a praktikumat a keresztezodesben varakozasban, vagy csak
 
>ilyen parasztok az emberek?

El kell, hogy keseritselek! A valosag az, hogy semimi ertelme praktikumot 
keresni.... Sajna meg kell elegedned a mondatod masodik feleben irtakkal.
 ...................
>Csak egy kiigazitas: az ogy. kepviseloknek nem jar szolgalati kocsi. Az 
>viszont igaz, hogy tomegkozlekedesen ingyen utazhatnak.

Okay! Igazad van... Csak a kategoriat akartam szemleltetni! 
 ...............
Ti mit tudtok a rendoroknek arrol a bizonyos 2 db BMW 3xx-rol, ami 
fekete-feher 
szinekben jatszva, tololappal az elejen, kb.2 kobmeteres szirenaval a 
tetejen, 
leultetve szokott flangalni 30-al Budapest utcain? Nekem valaki azt mondta, 
hogy ezek valami kokemeny autopalya-elfogoautok...



Es van olyan sebessegellenorzo, amit motorkerekparrol "inditanak" menet 
kozben???

medzsik
+ - hirlevel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Hixesek !

Nemrég iratkoztam fel az autós hírlevelekre.Nagyon sok hasznos dolgot 
megtudtam belőle.
A kérdésem a következő : valamilyen formában össze lesz-e gyűjtve az eddigi 
termés,vagy pedig gyűjtögessem továbbra is egyénileg ?

Üdv : Dudu
Statisztikához :
25 éves erősáramú technikus
Opel Kadett E 1.2 GLS
Minden téma érdekel




___________________________________________________________________
[NEXUS - ingyenes email & honlap mindenkinek - http://www.nexus.hu]
+ - Gumiabroncs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

Nyaralas elso par perceben (!) sikerult a jobb elso kereken egy 
facsavar kepeben remek defektet beszereznem. A kerdeses 
gumiabroncs tubeless, most a facsavarmentesites utan 
belsovel... Potkerek... Tobb kerdesem is lenne:

1.Van-e valami hatulutoje a tubeless ilyen esetben valo 
belso-sitesenek... (A szerelo szerin abszolute semmi, 
mert a facsavar a gumoabroncs szerkezeteben fontos 
serulest nem okozott...) Mondjuk en hiszek neki, bar  
akerdeses abroncs azota "csak" potkerek... Jo lene 
visszatenni -- lasd me a harmadik pontot is :-(

2.Lehet-e (illetve lasd fenti egyes kerdest is: kell-e) 
esetleg vulkanizalassal a kerdeses facsavar nyomat 
eltuntetni... Es ha igen, akkor erdemes-e fontolora 
venni a belso kiszereleset, azaz ismet tubeless 
uzemmodban hasznalni az abroncsot?

3.Azert vacakolnak a kerdeses abronccsal, mert a 
kocsin negy Michelin gumi van, azaz most csak volt: a 
(regi) pot masmilyen, igy nem akarok hosszabb tavon 
jarni, meg a rendor is szolhat. Csakhogy akerdeses 
tipus es meret allitolag mar nem letezik: MXT 80, 
155/80 R 13 (Ezek vannak rairva :-) Szombathelyen es 
Kormenden tobb helyen is azt allitottak, ezt az 
abroncsot mar nem gyartjak, ilyet mar ne is 
keressek... (De  akocsit atgumizni most nem nagyon 
van mibol :-(()

Elore is koszonom a valszokat!


--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly

http://free.netlap.hu/kdorozs
+ - Re: Rele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> Mivel a kodlampak le vannak vedve a biztositekkal, mi az ertelme a
> relenek? Miert nem kotottek a kapcsolot egyenesen a kodlampa
> aramkorere?

Talan mert a kodlampak aramfelvetele akkora, ami a kapcsolon 
nem engedheto at veszelyes melegedes, beeges  nelkul...


--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly

http://free.netlap.hu/kdorozs
+ - 2 szuro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok,

amikor megvettem a kocsimat (Opel Rekord 2.3TD), meglepodve
tapasztaltam, hogy ket olajszuro van benne, egy a helyen a kartell
mellett, egy viszont teljesen fennt, a turbo kornyeken.
Az alsot ertenem is, de a felsot nem. Ez az egyik vegen ugyanoda
csatlakozik, mint a masik, a masik vegen viszont elveszik valahol a
turboban. Ez mi celt szolgal, es mennyi lehet a csereperiodusa? (Eddig
egyutt cserelgettem a ket szurot 10000 km.-enkent, azaz minden masodik
olajcserenel.)

Udvozlettel:
PJ.
+ - rendorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


A rendorokkel kapcsolatban...  valahogy mostanaban mintha egyre
normalisabba lennenek...  vagy csak en vagyok az? :o) Teny, hogy nagyon
fontos a hozzaallas, hogy hogy tekintesz a rendorre. . Hogy ugy alsz e
vele szoba, hogy o csak a munkajat vegzi, vagy pedig ugy, hogy, csak
pont teged akar abajgatni. Pl én ha igazoltatnak, mindig koszonok
normalisan, kiszallok az autobol, mert szerintem baromi nagy tahosag egy
allo emberrel ulve beszelni...  Es ugy vettem eszre, azert az is szamit,
hogy egy szakadt autoban, vagy egy normalisan kinezo, karbantartott
autoval kozlekedsz.  Szoval mostanaban egy rossz szot nem szolhatok
rajuk (remelem, ez igy is marad) :o)

Amugy nekem is volt igen kellemetlen elmenyem.... Ugy negy eve mentem,
mentunk egy trabival. Ketszer ket savos ut, ugy ejfel utan....  Megyek,
battyogunk, trabantban negyen. A tuloldalon rendorok, nem is figyeltem
oket tovabb... egszercsak valami nagyot koppan az automon, satufek,
odarohan harom rendor, kirangatnak a kocsibol, es nekemesnek, hogy en el
akartam utni oket! En meg csak neztem nagyokat! Hogy mi??? Be akartak
vinni egy kapualjba megverni.....  Jo, mi? Aztan lassacskan kezdett
kiderulni, hogy mi is tortent valojaban: Ok a tuloldalon aldogaltak
ugye, es kitalaltak, hogy akkor engem onnet leintenek. En meg nem neztem
arrafele, ennyi erovel az eget is bamulhattam volna. Lattak, hogy nem
lassitok, igy az egyik hozzavagta az elemlampajat a kocsimhoz. Es
innentol tortent ami tortent....  Vegul 2000 forintban kiegyeztunk...
Szep kis tortenet, utana egy napig tiszta ideg voltam.

Sziasztok........Adam
+ - talalkozo + kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!



> Itt van meg a talalkozo is mondjatok meg, hogy mikr, hol es akkor megyek
> matricastul. Nem tudom, hogy hogy all a szervezese, de a Frigyestol
> halottam, hogy egy veteranauto(?) talakozo arnyekaban lenne megtartva,
> szerintem ez nem jo otlet, onnalo lista vagyunk, es vagyuk elegen, valaki
> ira hogy szertene tudni hanyan vagyunk hat: 113 legalabbis a 
matricarendeles
> alapjan, szerintem ez eleg sok ember, meg akkor is ha nem mindenki jon 
el...
>
Ebben en is egyetertek, ne kozoskodjunk holmi ameriaki autokkal...
(bocsi, nem szeretem oket),
es szerintem is tenyleg van akkora a lista, hogy egyedul is tudnank
csinalni valamit.....
Az augusztus 7 amugy se lenne sajnos nagyon jo nekem :o(


> adott egy kodlampa, amit ugy szereltek be, hogy a kodlampakapcsolo
> egy relere van kotve, ami bekpcsolt allapotban behuz feszultseget
> adva a kodlampaknak. A rele es kodlampak kozott van azert egy biztositek
> is.
>
> Mivel a kodlampak le vannak vedve a biztositekkal, mi az ertelme a
> relenek? Miert nem kotottek a kapcsolot egyenesen a kodlampa aramkorere?
>
A rele nem zarlatvedelmet szolgal. Azert van ott a rele, hogy ne a
kodlampa kapcsolojat terhelje a nagy aram. Ket darab kodlampa, az 2*55
vagy 2*100 W, az nagyjabol 10 illetve 20 amper aramerosseget jelent,es a
releknek altalaban nagyobb a terhelhetoseguk. Sok autoban a fenyszorot
is relen keresztul kapcsoljak pont ezert.


Sziasztok.......Adam

Skoda 105 GLS
+ - Re:le' + kodlampak, dugok, matricak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

> Mivel a kodlampak le vannak vedve a biztositekkal, mi az ertelme a
> relenek? Miert nem kotottek a kapcsolot egyenesen a kodlampa
aramkorere?

A rele nem biztositek. A rele a kapcsolot vedi, mert mondjuk a kapcsolo
10 amper ( 10 A * 12 V = 120 W = 2* 60 W-os kodlampa,
mar ha van ilyen ) kapcsolasaval kibir 5 000 kapcsolast, ha tiszta marad

es nem megy por az erintkezok koze. A rele meg kibirhat 50 000
kapcsolast 50 A arammal is.
Mert nem kezzel, bizonytalanul kapcsolod, hanem eros elektromagnes.
Mivel kivulrol nem megy befele mozgo alkatresz, igy a rele
portol is jobban vedheto egy olcso muanyagboritassal.
( A fenti szamok csak altalam kitalalt szamok ! )

> Az autosok tobbsege
> (azaz rajtam kivul mindenki) szepen begurul a keresztezodesbe ott
megall,
> mert nem tud tovabbmenni, majd mosolyog a merolegesen dudalva orditozo

> autosokra. En viszont szepen megvarom amig at tudok menni a
keresztezodesen
> (kozben keresztben zavartalan a forgalom), majd, ha haladt a sor egy
> autonyit elottem, akkor atsuhanok.

Nekem ugy tanitottak a Kresz-t, igaz 20 eve es meg a laktanyaban, hogy
a forgalomiranyito lampaval szabalyozott keresztezodesbe csak akkor
hajthatok be, ha azt a lampa piros jelzese elott el tudom hagyni.
Ha olyan forgalmi akadaly van, ami miatt ez nem lehetseges es
elore latom, akkor nem szabad behajtani !
Az elmult 20 ev alatt ez megszunt volna? :-o

Vagyis a listan oly sokszor szidott rendoroknek ilyen helyekre
kellene kimenni es az ott allo autosokat rogton megbuntetni a
helyszini birsag minimumara. Tobbet az illeto nem allna meg a
keresztezodesben.
Van ellenvetesetek ?

Persze nem mennek oda, mert akkor a dugo miatt illene beallniuk
forgalmat iranyitani es ahhoz meg nekem se lenne kedvem.
Igaz minek allnanak be, ha a lampa jol mukodik.

Kert mas is matricat Szekszardrol ?
Sporoljunk a postakoltseggel !

Udv. Tibi
+ - Re: Rele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

a rele a kapcsolo szerepet tolti be, es tapasztalatom 
szerint az autok lampakapcsoloja vagy reles (Wartburg) vagy
nem (Lada). Ha nem reles a kapcsolo, akkor birnia kell 
azt az aramerosseget ami a lampak mukodesekor van, pl ha 
2x70W akkor ez tobb mint 10A, nem keves. Es akkor a 
vezeteknek is ehhez kell meretezve lennie. 
Ha relenk van, eleg egy gyengearamu kapcsolo is, hiszen
ekkor a rele az erosaramu kapcsolo. Termeszetesen
biztositek mindket esetben kell, a rele nem biztositek.
(bar gondolom van olyan is ami vedi onmagat) 
Aki nem tudna elkepzelni mit tud egy akkumulator rovidzarlat
eseten, az probalja ki a kicsrelesre szant regi akkumulatoran
hogy rovidre zarja egy regi femfureszlappal:-)
(csak ovatosan, mert 1-2 mp alatt mar feheren izzik)

Zoli

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: proxy1.belnet.be)
+ - audi szerelo kerestetik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 Vettem egy '83-as Audi 80 Quattro-t nem regen. Van nehany aprobb
hianyossaga, de sajnos nem talalok hozza szerelot. Vagy nem ertenek hozza,
vagy nem foglalkoznak vele, mert tul oreg. Tudna valaki javasolni egy olcso
de megbizhato szerelot hozza? Mostmar elegge szuksegem lenne ra, mert mult
heten a hatso fekem felmondta a szolgalatot es nem erzem biztonsagban magam
csak az elso fekkel.

 Mellesleg van valakinek hasonlo tipusa? Audist sem sokat lattam a listan,
van itt valakinek Audija egyaltalan?

DM
+ - Re: Meg mindig benzinar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halihow!

> Felado :  [Austria]
> 
> Ruzicska Lajos auto 450-ben irt gondolatahoz:
> 
> Akciok: jo otlet a torzsvasarloi kartya, meg a pontgyujtes, csak a
> hozzajutas feltetele kellemetlen. A shopban vasarolni 5000 Ft-felett?
> Arra azert mar nem futja.

Valamibol ki kell termelni az akcio koltseget. Pont emiatt van,
hogy olyan pofatlanul dragak a benzinkutas shop-ok. 

I.
+ - Bontott motor? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello AUTOsok!
     
     Azt szeretnem ismet kerdezni, hogy mi az eselye egy bontott motor 
     eladasanak? Az egyik dugattyu beallt es a hajtokar kiutotte a 
     kartert. A hengerfej, a szelepek es a vezerles hibatlan. A 
     motoron meg rajta van a vizpumpa, szinten hibatlan. Hogyan 
     lehetne eladni? Mennyiert? Egyben? Kulon? Hol?
     Kerlek segitsetek, mert mar unom kerulgetni, es nem akarom 
     elkotyavetyelni (szep magyar szo :o)).
     Otleteket, segitseget elore is koszi!
     
     UDV
     mAX (alias Chucky the Almighty)
+ - Re: Meg mindig benzinar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>tunhet, de most az elvrol van szo) Ez miert van? Nem egyseges legalabb
cegen
>belul a tarifa? Regebben pl. a pecsi MOL-telepen (ahol a nagy tartalyok

Azert remelem a MOL-on belul egysegesek az arak. Az viszont valoszinu, hogy
a nem MOL tulajdonban levo MOL kutak (franchise), maguk szabhatjak meg az
araikat. Egyebkent az is elkepzelheto, hogy a cegen belul is
differencialjak az arakat, aszerint, hogy kik jarnak azon a kornyeken, meg,
hogy van-e mas valsztasuk...

Danidek
+ - Re:MP3 player FAQ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ugy tudom, mar tervezik. A tervek: 2 db 2.5 colos viccmester megy bele es
soros vagy USB porton lehet majd tolteni. Varhato ara $999 a 2.1 GB -os
modellnek. Osszehasonlitasul: az utcai modellek arat $170-$250 -ig irja.

(forras: PC Magazine vol.18 no.12 june 22, 1999)

Danidek
+ - Rele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>
Mivel a kodlampak le vannak vedve a biztositekkal, mi az ertelme a
relenek? Miert nem kotottek a kapcsolot egyenesen a kodlampa aramkorere=
?
<<

100 W-os izz=F3kat felt=E9telezve 2*100W/14V =3D 14,28A =E1ram folyna a=
 kapcsol=F3n
kereszt=FCl. Nem akarom megsaccolni hogy mennyit birna ki a kapcsolo,
de nem tul sokat.

Zotya
=
+ - KRESZ kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Valaki mondja mar meg, igazam van-e:


      I   2   I    /     4.
      Istop  I /           /
      I        I/          /
      I          t       /
------I        u        I
1.          o        /
------I     f       /
      I            I
      I     3.    I

A fout a 3-bol a 4-be vezet, en minden nap
megyek 3-bol 1-be, vagyis a foutrol balra
kanyarodok. A gond az, hogy a 2-ben allo
kocsik nem a STOP tablanal allnak meg,
hanem begurulnak a keresztezodesbe, es
ha nem jon semmi 4-bol 3-ba, akkor 
elindulnak, attol fuggetlenul, hogy en terek
(ternek). Biztosan ugy gondoljak, hogy 
balra terek, akkor neki, mint szembejovonek
elonye van... 


<1. Halmazati szabalysertesert 2000 Ft igazan nem tulzas.

En ugy tudom, hogy tobb szabalysertes eseten a
legdurvabbert marasztal(hat) el, ill. buntethet meg.
Javitsatok ki, ha nem...



Csaba
+ - kodlampa, szelvedo, Parizsba utvonal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Rozsa Attila kerdezte:
: Mivel a kodlampak le vannak vedve a biztositekkal, mi az ertelme a
: relenek? Miert nem kotottek a kapcsolot egyenesen a kodlampa aramkorere?

A releket nem biztonsagi okbol hasznaljak, hanem a kapcsolo
'tehermentesitesere'. Egy kodlampa legyen mondjuk 60W (most mondtam egy
szamot), a ket lampa tehat 120W-ot fogyaszt, azaz 10 Amper folyik. Azok a
kapcsolok, amik 10 Ampert mondjuk 50000x kepesek ki es bekapcsolni, eleg
bo:ho:m meretuek. Sokkal egyszerubb egy kis aramot ki-be kapcsolgatni egy
kis muszerfali kapcsoloval, ami aztan valahol meghuzza a relet. Tovabbi
elonye a dolognak, hogy ha a kapcsolo mondja fel a szolgalatot, mert a
ki-be kapcsolgatasi szikrak erodaltak a kontaktust, akkor szet kell szedni
a muszerfalat, igy meg csak leveszem a reles doboz fedelet es kicserelem a
relet.

Sandor Gabor (SaGa) irta:
: Gyakorlatilag egy gombostufejnyi kis homalynal tobb  nem  marad
: vissza, ha a kosz ellen megvedted a javitasig (Tixo).

Koszi az infot, nekem a 'luk' kb. fel gombostufejnyi atmeroju, es ennel
joval sekelyebb. A szaki azt mondta, ne aggodjak, nem reped tovabb.

###

Padi kerdesere: Eleg keveset jarok az orszag nyugati felen, eleddig 1x
voltam Muenchenben, ugyhogy biztos van helyi viszonyokat jobban ismero is.
Jotanacsom: keruld el. Nem tudom, a bajoroknal mikor kezdodik a nyari
szunet, minden esetre azt a hetveget keruld el (a mult hetvegen volt egy
ujabb hullam). Sima fouton kizarolag dugo eseten vagy gyorsabb, mert
allandoan falvakon haladsz keresztul (volt szerencsem olyan dugohoz
Bremanal, amikor a konvojban elottem halado vegigkuzdotte magat a dugon,
en meg 70 km-es kerulot tettem, es ennek dacara 2 oraval hamarabb a celnal
voltam), amik elegge lassitanak. Itt keleten jo, ha 60 km/h-s atlagom van
orszagutakon emiatt, delutani csucsban a 40 a szokasos. A nemet utakon,
autopalyakon egyebkent rendszeresen "lezer/traffipax-szezon" van nyaranta,
erre nem art figyelni...

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Amerikai autos talalkozo + Hix talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ket hetig nem voltam gepkozelben, igy kicsit lemaradtam.
A talalkozo nekem tetszik, en valoszinuleg ott leszek az amcsis talalkozon
is.
Programot pedig en is szivesen fogadnek, mert hetvegen Dunaujvarosban
voltam, de plakatot egyet sem lattam a rendezvenyrol.

udv: yerico
(Papai Tamas)
+ - benzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ma ujabb hidegrazasom,agyvizfelforrasom lett:

	95-os benzin: 190,70 FT/L
	ropke 2 honapja: 182 FT/L
	ropke 2 honap mulva: 205 FT/L a realis

	A fizetes pedig ugyanugy stagnal
	a beka segge alatt. Tudjatok hova
	tartunk? mert en sejtem...

	Zozi

	

_____________________________________________________
            - UIN:3652777  
http://www.extra.hu/Zozi - http://www.extra.hu/sziget
_____________________________________________________
"Ha a semmit celozzuk meg,azt biztosan el is talaljuk"
+ - rele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

gyors valasz  attilanak:

nem celszeru a kodlampa a nagy fogyasztasu izzoival meg megterhelni az
eddigi aramkort
hanem direktbol az akku sarkarol relevel

mas:
autoriasztokat szerelek 10 eve, kerdesekre szivesen valaszolok

sziasztok
+ - Re: matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 [Hungary] irta:

>A terjesztest ugy kepzeltem el, hogy mindenki aki kert az kuld egy
>felbejegzett valaszboritekot es benne az altala rendelt matricak arat
>felszorozva a matrica araval, azaz darabonkent 200HUF kisereteben.

es a cim:

>Uri u. 22.
>Budapest
>1014

Szia Feri!

Nem akarok Frigyesnek plusz terhet a nyakaba varni, de nem lehetne, 
hogy nehany matricat atvinnel az Uri u. 24-be az autosboltba?
Ez jo ok lenne, hogy felmenjunk a Varba. Annyira szep hely!
 ..es ha mar ott vagyunk vehetnenk Frigyestol tuningot az autoba: 
Wunderbaum, ONIL matrica stb. Bocs Frigyes! ;-)
Hja, es nagyon szeretek jarni a Miro kafeba is, mert egy festo 
baratom Wetlenyi Zsolt ott (is) szokott kiallitani, es szepek a 
felszolgalo lanyok. (ez volt a reklam)
Udv.:

Zsolt 34
palyahagyott epitesz, MR zenei munkatars, Citroen/Peugeot autosbolt 
kisegito szemelyzet (takaritas stb.) :-)
Nem erdekel: (ahogy Subi irta) anyazas, hmcs duma (180-nal egyet 
visszavaltottam, padlot nyomtam neki...)
+ - Re: Letezik-e erdekkepviselet? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Yess, ezt a levelet egy hete adtam fel. Megerkezett!

> Na ez az! Nezzuk meg akkor az orszagokban a fizetesek aranyat is!
> Ausztriaban schillingben keresnek annyit mint itt forintban... A
romanokrol
> ne beszeljunk, mert ott olyan vizes retkes benzint tankoltunk, hogy nem
> csoda ha ennyibe kerul. Tisztelet a kivetelnek!
>
+ - Re: Rele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Azert a rele kapcsol, mert a kodlampaknak viszonylag nagy az aramfelvetele,
tehat lassu kapcsolasnal szikra keletkezik. Ha a kodlampakapcsolora lenne
elbol kotve a kapcsolo hamar szetegne.
De minden mas nagy fogyasztot is rele mukodtet... (inditomotor, elso
vilagitas, hutoventillator, stb..)
+ - Re: Alkotas utja. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hmmm. A kresz azt irja elo, hogy egy keresztezodesbe csak akkor mehetunk be,
ha ki is tudunk onnan jutni mas akadalyozasa nelkul. Mellesleg en is kivarom
a soromat es nem allok be parasztul a keresztezodesbe. Kepzeld, ilyenkor van
aki meg ram is dudal hatulrol!
+ - Gepkocsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Vennek 1 db. Gepkocsit. max 1 millio
(Mercedes, Audi, VW Golf, Passat, lehetoleg disel 2000 cm2 alatt)

Egyenlo reszletekben tudok fizetni

Amon Tamas




06-20-9153-887
+ - RE: kofelverodes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>
Sikerult egy lampanal megallitanom a kisteherautost,
meg is irtuk a papirokat (bar eleinte valtig allitotta,
hogy csak ra akarom kenni), vegul elismerte, hogy o okozta.
>>>

Itt, Amerikaban azt hallottam, hogy amennyiben a ko az utrol verodott=20
fel, akkor joggal utasithatja el a masik fel biztositoja a=20
karteritest. Ebben az esetben a sajat biztositonk fizet.

Amennyiben azonban a ko (vagy valami mas, pl. anyacsavar) a=20
teheratorol (rakomany) vagy teherautobol szarmazik, akkor az o=20
biztositoja szo nelkul fizet.

Az mar csak tulcicomazasa a dolognak, hogy amennyiben epitkezesi=20
teruleten (pl utepites), vagy annak kozeleben tortent a dolog, akkor=20
az adott beruhazo vagy kivitelezo teheto felelosse a konek az "utra=20
keruleseert". (hasonloan a kerekben talalt szogekhez)

Udv:
Berke Tamas
+ - Re:rele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

szia Attila         

Mivel a kodlampak le vannak vedve a biztositekkal, mi az ertelme a
relenek? Miert nem kotottek a kapcsolot egyenesen a kodlampa aramkorere?

a rele a kapcsolot vedi!, igy nem jut akkora aram a kapcsolora es
nem eg be---ne kelljen annyiszor cserelni :O, zuros
ez persze kapcsolotol fugg, hogy le kell-e vedeni vagy sem
a rele nem ved a tularamtol..........

udv
by fx
+ - Matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

Ma kaptam Feritol 1 matricat. Kinyaltam a hatso szelvedore. Nagyon jol nez
ki. Es mutatos.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.            A - MajorKa Bt.


Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
+ - 30 eves auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Az adatokbol amit leirtal az auto egyertelmuen Citroen DS (vagy ID) lehet,
ami egy fantasztikus auto.
Erdekelne rola minden, hogy jutottal hozza, mentel e mar vele, esetleg meg
lehetne tekinteni.
En egy nagy Citroen (és Wartburg) fanatikus vagyok, bar nekem sajnos nincs
Citroenem.
Harom dolgot tudok ajanlani:
-Marothy konyvkereskedes (van a DS-rol angol javitasi konyvuk)
-Internet(http://www.wirehub.nl/~tqdesign/citworld.htm) innen nagyon sok
link van
-Itt a listan volt egy Citroenes ajanlas amikor GS-rol volt szo(megtalalt 6.
sebesseg), de volt egy listatag aki nagyon erdekes irast kozolt a CX-erol, O
esetleg tud egy jo szerelot.

A level megy a listara is.



statisztikahoz:

vegzettseg: villamosmernok (Kando)
kor : 24
foglalkozas: Project Manager
auto: Golf I 1.6 D
Vezettem:Wartburg 312 (pupos 1966-os), Wartburg 1.3( kiraly auto), Opel
Astra 1.4SE, Honda Accord,VW Vento1.9 TD(a legjobb motor),Skoda Octavia
1.9TDI, Skoda S100 Tuning Special GLS( összesen 300 metert),Trabant 1.1
(egesz jo), Turyst kerekpar, roller stb.
volt auto : Wartburg 312 (pupos 1966-os) mar eladtam
erdekel : minden ajanlas, leiras autokrol(eddig a legjobb a CX leiras volt),
tortenetek, stb

Tamas
+ - barkas eladó (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

1984 jó műszaki és esztétikai állapotban
1 éves váltó és motor van benne.
irányár:220000ft
06309127819
+ - RE: szelvedo szigeteles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

nekem warnyun oldodott meg a beazasom az alabbi modszerrel:

vegy egy tubus szilikonmasszat meg hozza egy szilikonpisztolyt, hajtogasd
fel szepen a gumit korben az ablak szelenel, nyomass ala kello mennyisegut
ebbol a feher trutyibol. 

Ha nem akarsz venni tudok autoszerelot akinek van pisztolya meg masszalya
is, az az egy baj, hogy Gyomron van az urge.

bye
vlad
+ - Honda tartossag once again (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi, Honda fans!

Az en Prelude-om is nagyon egyben volt.
Az '85-os volt. '95-ban vettem, 2 évet volt nálam, olyan kb. 25 000 km-t
tettem bele.
Ez meg a 12 szelepes, 1.8-as karburatoros valtozat volt.
Egy vezermuszij-cseret es egy kip. rendszer cseret kellett rajta csinalni
osszvissz.
(A rendes olaj+szurocsereken es a tankolason tulmenoen.)

Varosbani fogyasztasa: soha nem ment 9 l fole, pedig szerettem kenni a
szajat.
Osszehasonlitaskeppen egyeb szekereim varosi etvagya:
Citroen GSA 1.3 '83-as: 10l (eleg kopott motorja volt.)
Nissan Sunny Coupe 1,5 '84-es: 11-12l (nagyon jo allapotu motorja volt,
megis rengeteget kinlodtak vele a Nissan Szervizben. Szoktam latni, meg az
jar vele, akinek '95-ben eladtam.)
Nissan Bluebird 2,0 autom. '84-es: 11l  (szinten jo volt a motor. Most
lattam ezt is valakinel, szep kek bodor
fustfellegeket eregetett. :)  )
Mazda 929 2.0 '85-os: 17l (!) (Mindent beallittattam rajta. Ez ala az ertek
ala nem birtak levinni. Mondjuk, nagy batar allat, 1450 kg. Egyebkent majdem
olyan kenyelmes auto, mint a Prelude)
BMW 318 1.8 '80-as 9-10l meg az olaj. :)) Kulonben szerettem.

A Prelude-rol meg annyit, nagy kar volt eladnom. Hasonlo evjaratuakat nagyon
leelt allapotban lehet latni.
Ujabbra most nincs keret.
Most neztem meg egy '86-ost egy kereskedesben - majus ota lejart a
muszakija, 580.000 -ert van kiteve
A motorja persze mint az alom. De a tobbi...Igenytelen. Szet vannak szakadva
az ulesei, pedig akinek volt ilyen, az tudja, hogy ezekre nem kell
uleshuzat. A gyari pluss hihetetlenul sokat kibir, nem kopik, nem fakul, a
parnazottsag
pedig olyan, hogy ezeket az uleseket nem lehet "kiulni". A kenyelme pedig...
uhhhh........ allat. Nem igy van?

Az enyemet annak idejen egyik vevojelolt a gyori Mitubishi Pannonautonal
megvizsgaltatta.
Szakikam beleult, pislogott, mint  a napozo beka, aztan elinditotta. Allo
helyzetben elkezdte probalgatni a kormanyszervot. Csovalgatta a fejet, tobb
masik nagytudasut odahivott, es akkor mar korusban ment a fikazas:
"tul konnyu a kormany! Itt valami komoly baj van!" Hat szerintem is volt ...
:)
Hogy bebizonyitsak az igazukat, odavittek egy forro uj Mitsu Colthoz
(egyebkent semmi bajom vele, nagyon korrekt kis auto), es megmutattak, hogy
ILYENNEK KENE LENNI egy szervonak. Hat, mit mondjak. Mas karakterisztikaja
volt.

Osszegzeskeppen: a Honda nem csak motorkerekpar-gyartashoz ert.
Udv minden Honda-rajongonak!

Madison
+ - Jaguar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi, All!

Kinek van tapasztalata Jaguar autokkal kapcsolatban? (Evjarat mindegy)
Ha valakinek volt/van esetleg, a tapasztalatait szivesen latom, maganba is.

Udv:
Madison
+ - Rendkivuli olajcsere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Erdekelne a velemenyetek, hogy a mai modern autoknal van-e ertelme egy
rendkivuli olajcserenek a bejaratas utan, ugy 2-3.000 km kornyeken. A
markaszervizben azt mondtak, hogy teljesen felesleges, boven eleg majd a
kotelezo 15.000 km-nel cserelni.
Mivel az en kocsim pont itt tart, nagyon varom a javaslataitokat. Az auto
egy 1.4 16V Opel Astra.
Kosszi.

+ - > Szoval en nam latom a praktikumat a keresztezodesben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> varakozasban, vagy csak ilyen parasztok az emberek?

vannak olyan keresztezodesek, ahol a keresztiranyu forgalom
megindulasa elott egy kicsivel a te sorod is elindul, es par
kocsi befer. ilyen pl a Hatar utrol balra kanyarodo sav,
a Nagykorosi u feluljaroja alatt, ha a Soroksari felol jovunk.
Ilyen a Krisztina krt, a "nagyposta"-nal, azaz ahonnan a buszok
a Moszkva terrol elindulnak(21 28 128 158). (ez nem mindig, de
az elobbi az 100% mukodik.)
De NEM ez van a kiskorut es nagykorut szamtalan keresztezodeseben. 
Nem ilyen a Szabadkikoto u es az Agip kut kihajtoja keresztezodese.
Aki egyszer az elobbi tipusu keresztezodesben beszorult, de
eppen ki is jutott, az azt hiszi, mindegyiknel meg tudja csinalni.

---

Csepeli szelvedojavito cimet koszi, Frigyes (bar nem nekem irtad :)

z.
+ - haragszom-e a rendorokre? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Motoroztam a kiszuperalt Babettammal
     Meg persze buko sem volt rajtam
     Halmazati szabalysertesert 2000 Ft igazan nem tulzas.

Igen. Szerintem is megerdemelted! Hogy egyesek mit meg 
nem engednek maguknak!? Mindennek van hatara! 
Valamifele modern kori Napoleonnak kepzeled magad? 
Csak felul a babettara, es azthiszi OVE A VILAG!? 
Meg szerencse, hogy az a harom bator rendor megfekezett. 
Hova is lennenk nelkuluk?
:)
Udv: Po:li
+ - rendoros sztori (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello
Ugyan holnap megyek targyalasra "szabalytalan parkolas"
ugyben, de van egy jopofa rendor sztorim is, csak ez mar 
jopar eve tortent:
A 2 szemelyes munkahelyi kisteherautommal mentunk egy 
barati tarsasaggal a huvosvolgybe kirandulni. Hatul a rakterben 
kuksoltak a tok sotetben, meg doltek jobbra balra. Mindig 
sikoltoztak a kanyarban, es csunya szavakkal illettek engem... 
En igyekeztem jokat gyorsulni, meg szogletesen kanyarodni :)
Emelkedett volt a hangulat.
A jobb ulesen az egyik srac felesege ult, az oleben a 3 eves 
gyerekukkel. Amikor meglattuk a rendort, o meg be tudta ovezni 
magat, de ugy, hogy a gyerekkel egyutt az oleben, en meg 
sehogy, mert utottem mogottem a rakter falat, hogy maradjanak 
csondben hatul...
Hosszas alkudozas utan 500 Ft-ra megbuntetett a rendor az
ov miatt, majd atsetalt a jobb oldalra, odaadta a penzt a
lanynak, es szemrehanyoan azt mondta, hogy inkabb koltsuk 
a gyerekunkre :)
Hatulrol hallatszott neha egy kis duhajkodas, de azt nem
vette eszre...
Udv: Po:li

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS