Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 879
Copyright (C) HIX
2000-09-26
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Baleset + 6 (mind)  82 sor     (cikkei)
2 Lokharito (mind)  28 sor     (cikkei)
3 mobil az autoban (mind)  12 sor     (cikkei)
4 va:Biztonsagi ov (mind)  15 sor     (cikkei)
5 kotelezo biztositas - nem ertem (mind)  23 sor     (cikkei)
6 robogo - hangfal csere (mind)  12 sor     (cikkei)
7 Kerdes: buntetesi tarifak (mind)  9 sor     (cikkei)
8 Trabi-talalka (mind)  8 sor     (cikkei)
9 lopott Trabi(?)=CMR 586 (mind)  5 sor     (cikkei)
10 Szembe forgalom es Kipufogo gazmeres (mind)  53 sor     (cikkei)
11 Mogyorodi ut; Ablaktorlolapat (mind)  53 sor     (cikkei)
12 4 pontos ov, bukocso (mind)  51 sor     (cikkei)
13 RTL Klub hirek (mind)  12 sor     (cikkei)
14 Tiszabecs (mind)  31 sor     (cikkei)
15 Trabi zarak es ovek ismet (mind)  43 sor     (cikkei)
16 USA-sok segitsetek! (mind)  20 sor     (cikkei)
17 VW kerestetik nemetorszagban (mind)  19 sor     (cikkei)
18 RE: Fabia (mind)  5 sor     (cikkei)
19 re talalt trabi (mind)  18 sor     (cikkei)
20 re: miautonk (mind)  18 sor     (cikkei)
21 ujabb felhaborito traffipax (mind)  27 sor     (cikkei)
22 re: astra motorok (mind)  17 sor     (cikkei)
23 Re: miert dragabb (mind)  19 sor     (cikkei)
24 elado trabi (mind)  9 sor     (cikkei)
25 re: kia 4x4 (mind)  26 sor     (cikkei)
26 RE: megegyszer: 944 (mind)  23 sor     (cikkei)
27 folyamatiranyitas (mind)  13 sor     (cikkei)
28 Re: suzukisok (mind)  19 sor     (cikkei)
29 Acryl spray-t,de hol? (mind)  27 sor     (cikkei)
30 rendszam tulajdonos (mind)  15 sor     (cikkei)
31 Porsche (mind)  28 sor     (cikkei)
32 Re: Biztonsagi ov es gazdasagi ervek (mind)  36 sor     (cikkei)

+ - Baleset + 6 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Jokora kesessel bar, de kuldom a balesetem sztorijat ill. a paksi HAT
elozmenyeit.

Szerdan (paksi6 elotti nap) Ausztriabol hazafele, meg a hatar elott par
km-rel kb. 130-as temponal (autopalya, 130 a megengedett) sikerult nem
az utra figyelnem es a bal oldali kerekeket a belso savbol a fure
letenni. Ezt az auto nehany porgessel honoralta, melynek soran
atkerultunk a palya jobb szelere, oldalt csuszva (orral a belso sav
fele) kivittunk egy muanyag utszeljelzo fenyvisszaveros po:cko:t, majd
hattal csuszva letaroltunk egy KRESZ-tablat. Miutan eleget
takaritottunk, lecsusztunk a palyarol es a palya menti fuvet kb.
100-150m hosszan felszantva, par meterrel a palya menti vadfogo kerites
elott sikeresen megerkeztunk. Szerencsere eleg lapos a jargany (most
mar, hehe), ugyhogy nem borultunk fel, szinten szerencsere nem volt az
utunkban masszivabb jelzotabla, fa, stb., szinten szerencsere nem volt
arok az ut mellett, hanem csak ilyen lapos melyedes, es meg igen sokaig
taglalhatnam, hogy "szerencsere".

*** Leltar:
- senki sem serult meg, tenyszeruen megjegyzem, hogy a hatso ulesen
  utazo emberke is be volt kotve (o egyebkent aludt szegeny, a gumik
  hangjara ebredt :-) )
- hatso lokharito muanyagburkolata tropa, maga a lokharito javithato
- kisebb lakatosmunkak (csomagtarto a tablanak koszonhetoen, oldalso
  lemez a muanyag pocok miatt)
- harom-negy elem fenyezese 
- lampak, uvegek OK
- profilmelyseg--;
- futomu nagyjabol OK, szoval nem huz, nem zorog, nem raz, elengedett
  kormannyal egyenesen megy stb. Rendes atnezes es beallitas meg hatra
  van.
- fel lett emelve az auto, az aljan kisebb horzsolasok, tankterfogat kb.
  1 literrel csokkent [hu tenyleg, az uj hatotavolsagot le kell merni!]
- lengescsillapitoknak nagyjabol kampec, nyikorognak
- azota jonehany dolog csorog-zorog-nyikorog az utasterben, nem egy 
  nagy boldogsag. Talan egy-ket dolgot helyre lehet majd rakni.
- a leltar "Bevetelek" rovatat egy darab KRESZ-tabla kepezi, amit a 
  nagy ijedelemre valo tekintettel rekviraltam el ("Vigyazat! 
  Csuszos uttest!")

*** Tanulsagok: 
- 130-nal nem buzeraljuk a telefont
- ha megis, akkor kozben az utat figyeljuk, nem a display-t
- ha a padkara hajtottunk, akkor ekkora sebessegnel nem kiserletezunk
  lassitassal+egyenesben tartassal, mert ugysem jon ossze
- a hatso utastol is megkoveteljuk az ovhasznalatot
- keresztbe csuszaskor nem ugy ellenkormanyozunk, mint a gokartpalyan,
  hanem finomabban

Meg mielott nagy kiokositasok indulnanak, elmondom, hogy a telefonom
kihangositoban volt es nem telefonalassal kapcsolatban terelodott el a
figyelmem (es maszodott fel a macska a fara), ezen kivul fenykoromban
egy komplett HVG-t kiolvastam Bp-tol Mosonmagyarovarig a sztradan,
viszont az a kormanyon volt, nem a kozepkonzolon. Egyeb temaban -- pl.
padkarol feljovetel, fekezes-gazadas, ilyesmi --  termeszetesen orommel
veszem a hozzaszolasokat, kiokositasokat. :-)

Ilyen kellemes elozmenyek utan, viragos jokedvvel indultam a masnapi
HAT-ra. Mivel idokozben a konvoj indulasi idopontjat is elfelejtettem, a
benzinkutnal haromnegyed nyolckor megallapitottam, hogy most mar aztan
tenyleg ideje indulni, kulonosen, hogy fel tizes kezdes remlett. :-)
Nagy oromomre szolgalt, hogy az egyik utmenti csarda elott
tesztelhettem, fognak-e a fekek. A sikeres tesztet massziv dudaszoval es
nyelvmuvelessel unnepeltem, a mogottem jovo ezustszinu Golffal nagy
egyetertesben. (Mint kesobb kiderult, a listas tarsasag gyulekezett az
ut szelen, listatarsunk ezt eszlelve  tokig a fekbe; fasza!)

A HAT ehhez kepest most mar aztan igazan jol telt, eljenek a piros
sapkak valamint a Skoda Muvek, de hat ezeket mar annyian leirtak. A
vegen meg Frigyessel szemreveteleztuk legujabb beszerzo projectjenek
celjat (magyarul a hatso lokharitomat), majd sajnos indulnom kellett
haza.

Udv,

Krisz
> ------------------------------------------------------------------------
VUCSICS, Krisztian      
Sysdata Kft. TN-MNR     A-1101 Wien, Gudrunstrasse 11., Raum 3117
                        Tel.: (+43-1) 1707-45790
+ - Lokharito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Jajj, meg valami, remelem, befer a balesetes melle:

Tud-e valaki lokharito-javitot? Viszonylag surgos a dolog. Muanyag
lokharitoboritasrol van szo, elegge alaposan "atalakitva" (ld. masik
level). Ha tudtok valakit, aki vallalja, megkoszonnem. Garancia nem
szukseges, szoval ugy ertem, hogy ha a maestro hajlando tenni egy
probat, az is jo; belatom, hogy nem mondhatja biztosra, hogy meg fogja
tudni csinalni. Sajat erdekemben most nem irom le, mennyibe kerul a
gyari, de -- az anyagkoltseggel ellentetben -- nem ket filler.

Frigyeeeeeees! Mi ujsag?

Amugy tok poen, ujra lesz festve a csomagtartofedel, ennek kovetkezteben
el fog tunni a marka- ill tipusjelzes. A szemlelodok 90%-a eddig a
csomagtarton kezdte a tipusmeghatarozast. :-))) 

Na meg valami: Bardi Auto telefonszama kellene, de az is jo, ha
megmondjatok, hogy kulfoldrol hogyan lehet a magyar tudakozot hivni (198
nem jatszik). Teszek meg egy remenyvesztett probalkozast, hatha
utangyart valaki eppen ilyet valami del-koreai tanyan. :-)

Koszi-koszi,

Krisz
> ------------------------------------------------------------------------
VUCSICS, Krisztian      
Sysdata Kft. TN-MNR     A-1101 Wien, Gudrunstrasse 11., Raum 3117
                        Tel.: (+43-5) 1707-45790
+ - mobil az autoban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Embere valogatja, hogy mennyire kepes megosztani
a figyelmet. Kello onismeret es tapasztalat kerdese,
hogy beszelget-e, vagy sem.
En menet kozben nem fogadok hivast.
A kihangosito beszerelese sem oldana meg gondomat.
Tapasztaltam, (valoszinu, hogy Ti is) hogy csevegni lehet,
de komolyabb, odafigyelest igenylo beszelgetest folytatni
nem szerencses.
Az "elkalandozott figyelem" nevu jelenseg mar ontotta a
baleseteket - joval a mobil telefon megjelenese elott is.
--
Meszaros Geza
+ - va:Biztonsagi ov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Azt a 2 km/h-s dolgot is ki fogom probalni.

Csak ovatosan.
Itt ugyanis nem lassulasrol van szo, hanem gyorsulasrol.
2-vel blokkolva az ules megall alattad, a felsotested pedig
gyorsulva, ostorozo mozgasba kezd. Fejed a 2 km/oras 
sebesseg tobbszorosere gyorsulva csapodik a szelvedobe.

30-rol veszfekezve (meg az elejen 29-28-...25 kornyeken) sokkal 
kimeletesebben esel neki a szelvedonek. Nem olyan brutalis a 
derekbol indulo ostorozo mozgas. Az utolso centiken, a megallas 
pillanataban mar felkenodve (megtamasztva) eled at a 
legkritikusabb pontot.
--
Meszaros Geza
+ - kotelezo biztositas - nem ertem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Olvasom az Autoseletben (A Magyar Autoklub lapja)
Mayer Tamas (Brokernet) tollabol...

> A biztositasi szerzodessel nem rendelkezo uzembentarto 
> alltal okozott kar megteritese iranti igenyt a karosult a 
> Biztositok Szovetsegevel szemben ervenyesitheti. Hasonlo
> a helyzet, amikor ismeretlen gepjarmuvel Magyarorszag 
> teruleten okoznak kart.
	
Eddig az elozmenyek es most jon amit nem ertek. Valaki 
magyarazza meg - legyetek szivesek.

> A szovetseg azonban csak olyan mertekig all helyt, amilyen
> mertekben a karosult a karat a tarsadalombiztositas, vagy 
> a vagyon es felelossegbiztositas alapjan (Casco kivetelevel) 
> nem kovetelheti.

A vegen a 'nem' szo jol megkavarja a mondatot.
Otvenszer vegigolvastam elolrol... majd visszafele... kozeprol 
ketfele, de   d o g o l j e k  meg, ha ertem !
Hogy a Devla nyalja meg a szemet a mondat irojanak.
--
Meszaros Geza
+ - robogo - hangfal csere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello AUTOsok!


Egyik ismerősöm robogót keres, elcserélne egy nagyértékű, komoly hangfalat
kb. 180 ezer
forint értékben.

Érdeklődni a 94/363-008 telefonszámon, Németh Istvánnál lehet.


 Üdv.
GabiV
+ - Kerdes: buntetesi tarifak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nagyon remelem, hogy nem lesz ra szuksegem, de nem tudja valaki, hol 
tekinthetok meg (mondjuk a neten) az aktualis buntetesi tarifak? 
Leginkabb az "eros sargan valo atcsuszas ne'mi gyorshajtassal 
megspekelve" te'tel erdekelne ...

Koszi,
RViktor
+ - Trabi-talalka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szeretnem tudatni az erdeklodokkel, hogy most vasarnap d.e. 
9-tol Trabis talalkozo lesz az Auchan parkolojaban.

Udv mindenkinek,

Esther
+ - lopott Trabi(?)=CMR 586 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tegnap irtam a talalt Trabirol,

a rendszama pontosan a sub.-beli

Sziasztok, Attila
+ - Szembe forgalom es Kipufogo gazmeres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok!

 Olvastam a szembeforgalommal kapcsolatos leveleket es gondoltam egy
esetet leirok nektek.
Faradtan, este sotetben mentem hazafele a kocsimmal,a Kerepesin a Rona
utcai(ex Lumumba) keresztezodesig szoktam menni.
Itt van egy direkt jobbra fodulo sav is.Na en gyanutlanul be is
sorolnek jobbra ,de latom hogy valaki szembol kizelit es csak nem all
meg.Erre padlofek es ugy is maradok a viz csorog a hatamon.
De a bator valakozo csak nem all meg,de azert lelassit es kb egy
meterre lassan meg all a kocsim elott.
Kozben a lampa nekem zold lenne,de ugye nem tudok elfordulni
jobbra,mert szemben all velem az egy orru.Ekkor meg nem sejtettem ,hogy
noi soforrel akadtam ossze, mert a lampaitol nem lattam a vezetott.
Na gondltam megkerulom es hagyom a fenebe.Ugy is tettem de kozben a
jobb ablakot letekertem es atszoltam neki hogy (uvoltve persze)
mit csinal szembe forgalomba megy ra a Kerepesire.
Erre a kis holgy jo tragarul kzolte hova mennyek a kis szar vackommal.
(Marutim van).Megkerulve befordultan jobbra a Rona utcaba ,de felre
allva megvartam mitcsinal.
Az Ors vezer ter fele tovabb ment szembe forgalomba es jobbra fordult
a Feher utra.Az izzatsag hideg veritekke valtozott a hatamon.
-----------MAS.------------------
Mostansag sokat kerult szoba a listan a zoldkartya es a kipufogo gaz
meres.Egy regi listara kuldott levelem hagy ismeteljem meg ez ugyben.
Meg annyit hogy a Mogyorodi ut es a Rona sarkan allt a Piros furgon.
A Mogyorodin a nepstadion fele halado autokat egy savba tereltek ugy
hogy az utszelen elhelyezett erzekelo bolyak kozott haladjanak el.
---1999.juli.13-an
"Ma reggel amikor a kutyaval seteltam fel figyeltem a egy piros
furgonra es egy kombi opelra valamint egy rendorautora amint veszettul
szerelnek valamit ossze.
Na mint jo magyar ado fizeto rogton megalltam figyelgetni mire is
koltik eppen a penzem. :)
Egy olyan keszuleket vetettek be, amilyet en meg nem lattam.
 Ugyanis mozgo kocsikat figyelo elektronika az elhalado gepkocsik
kipufogo gazait figyelte es meg merte a zoldkartyanal kerdeses
osszetetelt,de hagsulyozom mozgo kocsinal.A gyanusan nagy ertekkeknel
radion atszoltak es az arreb allo rendorok a kocsit megallitottak.
Az Opelen levo masik keszulekkel vegre hajtottak a hagyomanyos merest.
Na odaig mereszkedtem hogy a piros furgonban levoket megkornyekeztem ez
nagyon szivelyesen el is magyaraztak a dolgot.
  Ez egy amerikai berendezes es az elhalado kocsi mogott meri a levego
osszetetelet.Infra tartomanyban figyeli a gazokkat es a szinebol lezer
segitsegevel megmondja az osszetetelt.Kb ugy 50% kot tud lemerni az
elhalado kocsi aradatbol pontosan.
Ha oldalt illetve felul van a kipufogo,nem tudja merni. pl:teherautok.
A kerdeses kocsikat kiszedetik a rendorokel es a kozlekedes felugyeloseg
merokocsija a pontosan megmeri a hagyomanyos kipufogoba dugott
szondaval."
---
Sziasztok.
Gabor
+ - Mogyorodi ut; Ablaktorlolapat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hajho Mindenki!

_________________________Mogyorodi ut______________________
Annyi ember lakik/jar a Mogyorodin es Richter Viktoron es Chrisen kivul meg
senkivel sem talalkoztam.
Miert van ez????
Egy:
Lassan mar 3-4 hete folyamatosan latom reggelente, hogy a Mogyorodi ut
vege elott rendorok iranyitjak a forgalmat. 
* Flex

Ketto:
Ma delutani elhulesem tortenete: a BIT-912 forgalmi rendszamu, feher
gepjarmu ezerrel tep a Mogyorodi uton, a 
PeterX

Harom:
Eltalaltad! :)
Tenyleg bemutato mazsolaknak. 
Horvath Akos

Negy:
A hazunk elott(Zugloban) hetek ota all egy zold szinü Trabant
Koszi, Attila

Emberek! Ti mikor jartok arra?
En napjaban kettszer, sot meg ott is lakom es nem talalkozom senkivel. :o(
Milyen autokat figyeljek?

___________________________Ablaktorlolapat_______________________
Egy-ket szammal ezelott szo volt az ablaktorlolapatokrol.
Nos most mar kozel 1,5 eve szenvedek ket hasznalt lapattal, mert sosem
akartam
gagyit venni es mindig mas helye volt annak 2-3000 HUF-nak, amit arra
szantam.
Tudom, ez badarsag, hiszen nem ezen mulik es csak egy ujabb veszelyforras!
Eddig csak szitkozodtam folyton, hogy mennyire utalom, hogy ossze-vissza
csikoz az a sz@r, de mivel annyit mindig lattam, hogy nem volt eletveszelyes
eddig nem forditottam ra azt a "komoly" osszeget. :o)
A minap viszont meguntam es ugy dontottem, hogy most, hogy teljesen le
vagyok gatyasodva, veszek egy gagyit ezereee. :o) Jol nyomom mi? :o)
Szoval be a benzinkutra es olembe kaptam egy Power ?Blade? nevezetu 
lapatot. Felraktam es hoppa!!!!! Latok! :oO
Komolyan mondom, hogy jobb mint, amit anno az Asconara vettem gyari
Opel lapatok.
Teljes az orom! :o)

Koszonom a szot, a kormanyok legyenek velunk, udv!

	     .    .
--------o0O---p---O0o--------
   Ai.: Peace :o) bye Gyimi
mailto:
+ - 4 pontos ov, bukocso (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello

Az irant erdeklodnek mennyire szabalyos atepiteni 4 
pontosra a biztonsagi
ovet egy szeria utcai autoban, olyasmire mint a rally 
autokban van. Kell-e
vmilyen engedely, mubizonylat, szereloi papir, atepitesi 
engedely stb.
hozza. Az ov vmi. markas lenne pl SPARCO.

Uigy mi a helyzet a bukocsovel. Kellenek-e hozza a fenti 
iratok, stb.
A csovet (nem holmi vizvezetekcsore gondoltam) is olyan 
helyrol gondoltam
beszerezni ahonnan a rally-sok szerzik.

Ha meg lehet csinalni akkor eleg ha egy auto technikus 
epiti be vagy
mindenkepp mernok kell hozza?

Tehat mihez kell engedely es mihez nem ?

A fenti ket dologgal szerintem elegge lehetne csokkenteni a 
serulesek
szamat, sulyossagat a szeria autokban is(nem is ertem miert 
nem epitenek
belejuk legalabb rendelheto extrakenti lehetoseggel) (Itt 
nem a frontalis
utkozesre gondoltam, mert ott bukocso ide vagy oda tok 
mindegy de  minden
egyeb esetben jelentosen javit a helyzeten). Pl. lattam 170-
el felborult
Peugeot 205-ot ket farol lecsapodva fejreallva es a vezeto 
es a navigator
megis sertetlenul szallt ki belole. Kivancsi lennek, melyik 
szeria auto
tudna ilyet produkalni legzsak ide vagy oda. Raadasul a 
cso+ov szerintem
toredeke a legzsakoknak. Persze evvel nem arra 
celoztam,hogy nincs ertelme a
zsaknak az is nagyon hasznos.

A latvanyt meg nem nekem speciel nem szamit. Persze meg 
lehetne oldani
szerintem viszonylag nem zavaroan is csak a kozepso atlos 
merevitot kellene
valahogy kivaltani.



R5
+ - RTL Klub hirek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ismet gratulalok az RTL Klub hiradosainak. Sikerult 3 alkalommal is
elmondani, hogy az uj kresz szerint autopalyan 130 lesz a sebesseghatar
_autouton_pedig maximum 90-el lehet majd kozlekedni.

Nos az en infoim szerint autopalya 130, autout 110, orszagut 90 (ahol tabla
engedi).
Kotelezo lesz a holanc jelenlete az autoban. Vki tud meg bovebbet?

--
SzaboZE, mailto:
+ - Tiszabecs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Lattatok-e (ha jol emlekszem) vasarnap este a Naplo cimu musort?
Bemutattak Jozsit, a Tiszabecsen elo nemzetisegi rally-gyereket.

A faluban nagy szeretet ovezi, amit a kulonbozo szponzori
felajanlasok is alatamasztanak. Peldaul egy neni 500 Ft-ot adott,
de 1000 Ft-os adomannyal mar foszponzor lehet az ember. A falu
utcain meg a foldutakon gyakorol, es allitasa szerint mar a 36.
Ladat nyuzza. Ezen gepet ajandekba kapta, de mar a masodik korben
leamortizalt rajta ezt-azt :-)

Egy igazi rallyverseny nevezesi dijara sporol, ehhez gyujti az
adomanyokat, dehat mire osszejon az a 100 rugo...

Eljutott szekes fovarosunkba is, ahol talalkozott egy Cigany
becenevu rally versenyzovel, korbenezte a Ladajat, mentek par kort
is. Jozsi is vezetett, bar ugy altalaban eleg komolytalannak tunt
a tudasa...
Meg ez az egesz moka...

Megneztem a terkepet, hat bizony az ukran hatarnal fekszik a
telepules, ott ahol a Tisza belep az orszagba. Az jutott eszembe,
mi lenne, ha egyszer meglatogatnank a sracot? Bar a cimet nem
tudom, de szerintem eleg annyit irni a boritekra, hogy Rally
Jozsi, Tiszabecs. Tuti hogy megkapja! :-)))

Udv:
          ___/  Soma  \___/  OE4+HE114  \___
          Normál levelek: 
          Csatolt file-ok: 
+ - Trabi zarak es ovek ismet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Nemreg beszamoltam ama hostettemrol, hogy kicsereltem a Trabi
zarjait, es hogy ezentul en is csak felteglaval jutok be, ha
kizarom magam.

Oromombe kis urom vegyult, amikor Pakson a bal oldali zar "beadta
a kulcsot", azaz megszunt a kivulrol valo nyithatosaga. Azota sem
repairtam meg, igy a beszallast mindig jobb oldalon vegzem el.

A melohelyemnel mindig ugy allok meg a kocsival, hogy jobb oldalon
egesz a falnal. Amiota rossz a zar, azota forditva allok, hogy be
tudjak szallni. Nos, az egy het nyaralas alatt kijottem a
formabol, igy rutinszeruen alltam be egesz a sarokba, raadasul
elottem allt egy masik auto is.

Tenyallas: elottem es mellettem jobb oldalon 10-10 centi hely,
mogottem 2 meter a falig, balrol nagy ter. Valto egyesben, kezifek
behuzva, fejem fogva, szam szentsegelve :-)

De mit ad a szerencse, segitsegem akadt haver kepeben, akivel
kozosen kitalaltuk a megoldast. A kocsi farat ritmikus
mozdulatokkal arrebbtessekeltuk, aztan maris lett annyi helyem,
hogy a jobb oldali ajton bebuveszkedjem magam. Ezutan gyorsan meg
is fordultam, hogy biztos legyek a dolgomban :-)


Mas:
Igertem, hogy ezentul hasznalom az oveket varosban is. Na, mai
elso utamon szinten rutinszeruen ov nelkul mentem, de aztan
eszembe jutott a fogadalmam, es bunbano arcot vagva gyorsan
becsatoltam magam. Sot, ugy alakult hogy anyu is ult mellettem, ot
is bevontam a jatekba.

Eddigi tapasztalatok: furcsa mint az allat, foleg amikor csak
parszaz metert teszek meg es mar szallok is ki. Mindenesetre nem
adom fel!


Udv:
          ___/  Soma  \___/  OE4+HE114  \___
          Normál levelek: 
          Csatolt file-ok: 
+ - USA-sok segitsetek! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahojj!

Az USA-ban a legerosebb Civic 92-95 kozt a Civic Si volt kupe kasznival es SOHC
 vtec motorral. Erdekelne, hogy milyen motorokra swapoltak odakint. Integra mot
orrol tudok, de vajon raktak-e B16A? (itthoni VTi motor, DOHC vtec)motorokat es
 ha igen hogyan es melyikeket. Vagy: raktak-e komolyabb DOHC vtec hengerfejeket
 ezekre a motorokra? Nagyon szivesen vennek minden ilyen infot. Ugy tudom kompl
ett konyvek foglalkoznak ilyesmivel odakint es szivesen beruhaznek ilyenekre is
, de mindenkepp hasznalhato infot szeretnek nyerni (pl melyik konyv eleg reszle
tes, jol hasznalhato,stb).
Tudom: erdeklodjek honlapokon, de keves internetidom van es az angolom szinte c
sak kivannivalot hagy maga utan.
Elore is koszi!
VTI
u.i: uuuuutalom hogy ott minden van! Illetve hogy itt nincs:(



____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - VW kerestetik nemetorszagban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

egy baratom szeretne nemetorszagban egy egyeves
VW Passatot venni.
Lattam a listan sok kulhoni magyart -- ha valaki tudna ajanlani
elado kocsit vagy internet honlapot, ahol utana lehetne nezni
hasznalt autoknak, az sokat segitene.

Koszonettel,

Anita es Attila

--
_____________________________
 Ritecz Attila
 FlexiTon - Java Application Development
 Budapest, 1117, Prielle Kornelia u. 4.
          +36 1 46-47-720
_____________________________
+ - RE: Fabia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szerintem ronda...
Olyan, mintha nylonzacskoba vizet ontenenek es lotyogtetnek...

Udv:
pJ
+ - re talalt trabi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

Le kell szedni rola a rendszamot, akkor el lehet vitetni a 
kozteruletesekkel :)
Nekunk az egyik uzletnel allt egy ideig egy izs. 15000-ert vettuk, 
mivel voltak hianyossagai, mint pl : nem volt benne motor :)
Valahonnan keritettek ra egy rendszamot is. Szekrenynek jo volt :)
Ha van rendszam, nem zaklat a kozteruletes, ha all, nem zaklat a 
rendor. 22-es csapdaja :) Kiskapu rulez.
Aztan (igaz mar nem hasznaltuk) egyik ejjel eltunt. Bar azt nem 
tudni, hogyan.

ADios

Lantos, Tibor                           
      | http://www.lantos.net    
   ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - re: miautonk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> >feltartott, akarmennyivel mentem is, mind Suzukis, vagy Astras volt.
> >a suzukisoktol en komolyan felek, mert eletveszelyesek.
> Mikor utoljara ilyet mondtam, felhaborodast keltettem.
> Vigyazz mit mondasz. :)))

Bizonyam ;)))) Azert nem sertodok meg. Amugy en kek zaszlo 
nelkul is le szoktam huzodni. Plane, mert a swift-el sose megyek 
140-nel az astraval meg 170-nel gyorsabban (ugyanis ennyit birnak 
:)

buek

Lantos, Tibor                           
      | http://www.lantos.net    
   ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - ujabb felhaborito traffipax (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Na ez mar mindennek a teteje. Gondolom ismerik paran a XV. 
keruletben a bankut utcat. Aki nem, annak irom, hogy mindket 
iranyba 1-1 aszfaltos sav, amin altalaban rendszeresen parkolnak 
-> kozlekedni azt nem lehet rajta, valamint 1-1 par villamossin, ami 
valami kopedelem modon van megcsinalva, a betonlapok itt-ott 
jopar centit elternek, gyalogoskent siman pofaraeshetnel benne. 
Mindez persze foutvonal, nagy keresztezodes is csak 1 van.
Szoval annyira szar az ut, hogy kb a 70 az a tempo, ahol mar nem 
zotyog annyira. 50-nel egyszeruen tragikus. Erre a parasztjai 
beallnak a zold favorittal a parkolo autok koze, es mernek (most a 
temeto feloli iranyba lattam oket, szembe fenykepeztek)

Szoval jobb lesz ott is vigyazni. Egyre jobban preferalom a kevesbe 
felkapott utakat.

ps: az 51-es uton meg egy benzinkuthoz alltak be ugy, hogy 
gyakorlatilag a fenykepezes pillanataban vehetted eszre oket. 
Esely 0. Egy egyenes, tiszta szakaszon, 60-as tablanal.

Bye

Lantos, Tibor                           
      | http://www.lantos.net    
   ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - re: astra motorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

94-es astra, 1.4, injektor nelkul. C14NZ. Ez 60 LE.
3 ember + csomag, Ausztria --> Szlovenia (be a hegyekbe, mert 
Tarvisional valami foldcsuszamlas volt). Aranyos kis hataratkelo 
amugy. De volt par pont, ahol majdnem az 1-bol hova valtsak 
vissza lett volna. Bar vegulis folment.
Volt egy tabla, amin a 4 --> 1 valtast mutatta az emelkedo elott. 
Well : ott mar reg 2-ben volt ;) A miheztartas vegett, az emelkedo 
terkep szerin 22%-os volt.

Byez

Lantos, Tibor                           
      | http://www.lantos.net    
   ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Re: miert dragabb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> kW-ig harom valtozata. A hardver, tehat minden ami benne van a motorban az
> tok ugyan az, de a vezerlo-software kulonbozik. Ez egyebkent igaz a Raba
> motorokra is. Tehat tok ugyanazt a motort haromfele aron adja. Ha eroset
> akarsz, akkor meg kell venned a magasabb teljesitmenyszintre optimalizalt
> vezerlest. 

Most igy hirtelen a mobilok tajekarol ismert dolog : ha egy ilyen 
'gyenge' motorral eladott gepre ratoltik az erosbol a fw-t, akkor mi 
van? :) (T10 --> T18 :)
Buheratorok mindig vannak. :)

Bye

Lantos, Tibor                           
      | http://www.lantos.net    
   ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - elado trabi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok Autosok!

 Elado lett a trabikam, ezert fordulok hozzatok is,
hatha erdekel valakit. '88-as, kombi, ket utemu
kb. 130 000 km, de nem egy motorral, muszaki
2001 aprilisig. Erdeklodni emilben lehetne az
alabbi cimen:

Udv Mindenkinek: -Dani-
+ - re: kia 4x4 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

/ Voltszerencsem szorakozni vele, erdon-mezon, nagyon
/ fun ott 50-el menni, ahol egy szemelyautoval csak 25 mernel...

Minel gyorsabban mesz, annal kevesbe raz! :o)

/ a szerelo aztat mondta, hogy 3000 km-enkent meg kell
/ zsirozni a gombcsuklokat

Reszemrol en cserelni szoktam oket, ugy havonta-kethavonta...
bar igaz, hogy otvennel inkabb csak kozuton szoktam menni, mert
ugyi terepen nem igen van seb. korlatozas, a vadorok meg rendszerint
nem osztanak buntetocedulat  ... halistennek...

Itt jegyzem meg, hogy a Marci (MRC1) mercije, kb. 80-at ment
terepen az erdokertesi katonai gyakorlopalyan, ahol jobberzesu
4x4 esek is nyalcsikot huzva kovettek tavolrol... hat ez van...
Bar kellemes kis godrocskeket kapart maga alatt, amikor tavolrol
meglatott
egy kisebb buckat, de azert le a kalappal.

Sven! Ha van kedved, valamikor megmerkozhetunk, just for fun,
baratilag, csak hogy kopjon az a gomboc...

Udv. Dolnay Norbert     http://www.extra.hu/bazis-trade
+ - RE: megegyszer: 944 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Germany]

>> Egyebkent aki azt hiszi, hogy a 944-es nem igazi Porsche, hatalmasat teved.
>> Javaslom, egyszer uljon bele egybe (egy normalisba), es ha ket kor utan is
>> ezt mondja, akkor felteszem a kezem.

>Lehet hogy igazi Porsche, de hogy nem igazi sportauto az biztos. :)
>Inkabb a mar nem tulzottan alulmotorizalt csaladi auto kategoria...
>16x LE-vel legalabbis. Olyan 200LE felett mar kezd sportautova valni... :)

944-esbol is van tobbfele motorral; amit en ismerek es amirol irtam az
944 Turbo. Es hidd el, _AZ EGY SPORTAUTO_, amit nincs az a
hujje'retuningolt mazdaxyz ami legyorsulja. 6sec alatt 100-on, gyari
vegsebesseget en 250-nek tudom, ugy 220 LE.
220Km/h-nal meg messze a padlogaz.
Vagy kevered a 924-el (ami szeteso tipusu), vagy beteg volt az altalad
latott peldany, vagy nem volt "igazi" soforod.
A 944-esekre egyebkent nem jelllemzo, hogy szethajtjak (tul gyors).
A turboja sem arrol a csaladfarol szarmazik, ahonnan a tdi-k.
Es amitol _sportauto_: van rajta rendes fek es rendes futomu.
Es akkor sem romlik a fekhatas, amikor mar vorosen parazslik a tarcsa
/bizony lattam/
--Udv: szm
+ - folyamatiranyitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello !

OFF

Franco nagyon erdekes irast kozolt a folyamatiranyitasrol es a
real time rendszerekrol. Ezert had jegyezzem meg az irigykedoknek,
hogy en egy real time rendszert uzemeltetek, amely termeszetesen
specialis HW-el bir. Az software a C nyelv egyik valtozataban keszult.

ON

Udv,
     Zotya
+ - Re: suzukisok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
> Hali Metya!
>
> >feltartott, akarmennyivel mentem is, mind Suzukis, vagy Astras volt. a
> >suzukisoktol en komolyan felek, mert eletveszelyesek.
>
> Mikor utoljara ilyet mondtam, felhaborodast keltettem.
> Vigyazz mit mondasz. :)))

Hi!

Szerintem nem a suzukisok veszelyesek, hanem altalaban azok, akik hirtelen
kerulnek az eddiginel sokszor jobb auto volanja moge (peldaul
trabant->suzuki, vagy barmi hasonlo), es nem ismertek meg ki az autot, vagy
megreszegiti oket az elozonel sokkal tobbet tudo auto. Lattam mar hulye
embert volvoban meg mercedesben is, megse felek mindegyiktol :))

Bye: Balazs
Nissan Cherry '83
+ - Acryl spray-t,de hol? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A belso muanyag burkolatok a kocsimon
elegge elhasznalodtak. Konkretan a szurke
muanyag alkatreszek a nikotintol (regi
tulajnak koszonet), a naptol, es a silicontol
eleggel megsargultak. Tovabba a kozepso boxot
egy azonos tipusbol szereltem ki, de a szine
barna.
Ketfele matt szurke szinre volna szuksegem,
de a festekboltokban a valasztek nem igazan
a piacgazdasag kinalatatara jellemzo.
A kerdesem az, hogy tud -e valaki olyan
szakuzletrol, ahova beviszem a muanyag
alkatreszeket szinminta gyanant, es ez alapjan
kikeverik a festeket, spray -be toltik, en
pedig otthon nyugodt korulmenyek kozott le
tudom takaritani a szilikont, megragasztani
az elrepedt reszeket, es a vegen lefujni a
kivant szinre.

Aki tud, kerem maganban, vagy a listara
valaszoljon!

Kosz!

Peter.
+ - rendszam tulajdonos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Azt szeretnem kerdezni, hogy nem e tudja valaki, hogy 
> hogyan lehet egy auto tulajdonosanak a nevet, cimet 
> megtalalni, ha tudom a rendszamot? Minden segitseget elore 
> is koszonok!

1. Ismeretseg a rendorsegen 
2. Ismeretseg a biztositonal
3. Ismeretseg a hackerekkel
4. Megkeresni a kocsit es varni, mig nem jon a tulaj

Tobb lehetoseg azt hiszem nincs.

Csaba
+ - Porsche (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Ez raadasul egy hihetetlen gyik auto. Egyik rokonunknak volt ilyenje, 
> de a 626-os 2.0i GT Mazda (130-140 LE koruli ? ) legyorsulta mint a
> szel, ez tuti.

nem hinnem, hogy Zoli a gyorsulas vagy vegsebesseg miatt akarna
Porschet. Vagy igen? Akkor egy kerdes: sima kozuti forgalomban, 
ill. a magyar autopiacon a kocsik hany szazaleka van 130 lo folott?

Szlovakiaban a Skoda 105/120/130 es a Lada 2101/2107 egyutt 
1150000 darabot tesz ki, ami az autopiacnak tobb, mint 50%-a.
Ezen kivul a legkeresettebb kocsik a Felicia, Octavia, Punto, Golf,
Megane, Fabia - egyik sem kozeliti meg a 130 lovat, kiveve a
sport verziokat, (ha vannak). 

Mas oldalrol kozelitve: 130 LE az 1.8-as vagy 2.0-as motor, 
esetleg nagyobb (kiveve a turbos 1.3-kat, Wankel motorokat, ami
nagyon ritka). Szoval az autopiac hany %-a nagyobb, mint 1.8?

Tippelek: 5%? esetleg 6? Ezekbol mennyi a szuletett gyorsulo,
mennyi a nyugi csaladapa, csaladanya? Marad 3-4%.
Mennyi a valoszinusege, hogy eppen egy ilyen kocsi kerul Zoli
melle a pirosnal? Mar valahol 0,3 %-nal tartunk...
Tehat pirosnal minden 300. kocsi legyorsulja majd a Zolit....
Nem hiszem, hogy nagyon fog a feje fajni miatta.... :))))

Cs.
+ - Re: Biztonsagi ov es gazdasagi ervek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

  Latom az ervek kezdenek bekonvergalni a gazdasagi demagogiaba (ha volt
kivetel, attol elnezest kerek), es mar zavar.
  Allitasom: a vitatkozoknak, beleertve engem is, fogalmuk sincs, hogy
a biztonsagi ov becsatolasa illetve be nem csatolasa milyen hatassal
van a TB onkormanyzat kasszajara. Errol en meg korrekt tanulmanyt
nem lattam, szerintem mas se (orulnek, ha valaki kijavitana). Akar
a forditottja is igaz lehet.
  Az erveles ("ovvel kisebbek a serulesek, tehat kisebb lesz a korhazi
koltseg") hibaja az, hogy nem veszi figyelembe azt, hogy bekotve eletbe
maradnak, esetleg evekig komaban (esetleg ideig oraig) olyanok, akik
egyebkent meghaltak volna. Ezek az esetek 'sporolnak' a TB-nek, hiszen
egy barna zsak olcsobb, mint egy intenziv agy. Azaz a kevesbe sulyos
balesetek eseten sporolast, a nagyon sulyos balesetek eseten extra kiadast
okoz az ov. Hogy melyik hatas erosebb, arrol fogalmam sincs, szerintem
masnak sem. Ha belerakjuk a nyugdij kerdeset is (piramisjatek), akkor
meg bonyolultabb lesz a gazdasagi hattere a dolognak.
  Valahol lattam eleg alacsony szinvonalu al-tanulmanyt, ami szerint mind 
a bukosisak fel nem tetele (koponya serulesek olcsobbak mint a nyaki
serulesek, ami ellen a sisak nem ved) illetve a cigaretta esetere (tudorak
olcso, mert gyors es kezelhetetlen, ellentetben a 20-30 evig elhuzodo
leepulessel) is igazabol sporol az allamnak. Nem allitom, hogy igaz, de
megfontolando, mert akar igaz is lehet.
  Felre ne ertsetek, nem azt mondom, hogy ovet nem kell becsatolni. Szerintem
be kell, es mindig meg is teszem, meg akkor is, ha ket sarkot megyek. Amit
mondani akarok, hogy a *gazdasagi* ervelest egyelore nem tudom elfogadni
a kotelezove tetelere. Egyelore. Ha valaki tud *komoly, tudomanyos*
tanulmanyt, akkor ne tartsa vissza magat. Addig az a fo ervem, hogy
a baleset okozojat sulytod azzal, ha nem csatolod be, mert a be nem
csatolas miatt gondatlansagbol elkovetett emberoles vagy hasonlo lesz egy
egyszerubb szabalysertesbol (pl. becsuszol a pirosba -- velem is tortent
mar meg, mert barom teherauto odaallt a lampa ele, es nem latszott, hogy
van lampa). 

Gyula

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS