Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 596
Copyright (C) HIX
1999-12-16
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
		
Teleles Budapesten:

Dec 20 es 30 kozott Mo-on leszek, egyelore meg sok szabadidovel (ez a vege
fele negativba szokott atmenni ;)). Irjatok a  cimre, azt
mindig olvasom.

Jozsi. /HIX.com/
1 jo otlet!! (mind)  9 sor     (cikkei)
2 re: olaj tobblet (mind)  19 sor     (cikkei)
3 skoda (mind)  12 sor     (cikkei)
4 Automelegedok... (mind)  63 sor     (cikkei)
5 RE: Auto melegites reggel ? (mind)  7 sor     (cikkei)
6 Ulesek (mind)  16 sor     (cikkei)
7 automata sebvalto olajszintjenek ellenorzeserol (mind)  9 sor     (cikkei)
8 trabant (mind)  19 sor     (cikkei)
9 Autoar, km allas (mind)  174 sor     (cikkei)
10 Melegites; (mind)  26 sor     (cikkei)
11 Udv Autos tarsaim!!! (mind)  37 sor     (cikkei)
12 Ules, tuning (mind)  35 sor     (cikkei)
13 Golf IV es Brava (mind)  40 sor     (cikkei)
14 vw golf 1-es ealdo (mind)  12 sor     (cikkei)
15 Re: Skoda gyorsulas #594 (mind)  44 sor     (cikkei)
16 CotC (mind)  12 sor     (cikkei)
17 RDS magno Opelhez (mind)  10 sor     (cikkei)
18 Re. Skoda sebvalto (mind)  32 sor     (cikkei)
19 re: kozvelemeny kutatas, koszonet (mind)  26 sor     (cikkei)
20 Re: Beetle (mind)  10 sor     (cikkei)
21 start (mind)  15 sor     (cikkei)
22 Re: Audi 100 vasarlas (mind)  38 sor     (cikkei)
23 aprosagok, y2k autoja (mind)  43 sor     (cikkei)
24 Skoda (mind)  17 sor     (cikkei)
25 Hihetetlen autoarak, panasz (mind)  24 sor     (cikkei)
26 Huuuuha km-ek es visszaporgesek.... (mind)  37 sor     (cikkei)
27 Koksz a hengerfalon (mind)  40 sor     (cikkei)
28 Lopasok mashol (mind)  18 sor     (cikkei)
29 Segedanyag (mind)  26 sor     (cikkei)
30 RE: Skoda, Toyota, indulas (mind)  42 sor     (cikkei)
31 A tegnapi HIX auto,Peugeot 306 (mind)  22 sor     (cikkei)
32 Skoda kuplung? (mind)  18 sor     (cikkei)
33 RE: Skoda (mind)  15 sor     (cikkei)
34 Szervizkonyv (mind)  13 sor     (cikkei)
35 az evszazad autoja, akkor is a trabant (mind)  12 sor     (cikkei)
36 az evszazad autoja a trabant II (mind)  12 sor     (cikkei)
37 Megkovetes (mind)  19 sor     (cikkei)
38 Re: Skoda (mind)  22 sor     (cikkei)
39 OPEL ASTRA ARA? (mind)  23 sor     (cikkei)
40 Re: onmagamra - Baumgartner es szervizek (mind)  11 sor     (cikkei)
41 RE: Lopnak itt mindent ... (mind)  10 sor     (cikkei)
42 Re: auto melegites reggel (mind)  14 sor     (cikkei)
43 Re: lap (mind)  14 sor     (cikkei)
44 Re: skoda valto (mind)  27 sor     (cikkei)
45 Re: Skoda tali (mind)  20 sor     (cikkei)
46 Re: skoda lampaja hogyan vilagit (mind)  20 sor     (cikkei)
47 Toyota Carina (mind)  17 sor     (cikkei)
48 Milyen autom van? (mind)  10 sor     (cikkei)
49 Ponyva (mind)  16 sor     (cikkei)
50 Vw bonto (mind)  18 sor     (cikkei)
51 Thule silectarto /tetore/ (mind)  11 sor     (cikkei)
52 Nemet kereskedo (mind)  21 sor     (cikkei)

+ - jo otlet!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Antal Attila irta: "Kerem mindenki bombazzon mar meg sajat 
tapasztalataival, tippjeivel, szakmai magyarazatokkal pro 
es kontra. Johet maganba es az osszesitest elkuldom a 
listara..."

Ez egy igen-igen korrekt otlet! Nem terheli a listat, megis 
hozzajutunk az erdekes informaciohoz! :-))

Stevie
+ - re: olaj tobblet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello ,

>Lehet abbol problemam, ha a kocsiba veletlenul tobb olaj van,
>mint amint a meropalca max jele jelol. kb. 7-8mm a max jel felett.
>egyebkent Opel Vectra 91'
>Milyen baja lehet ettol, illetve hol lehet leengedni kb. 1/3 litert.
A motornak jot nem tesz, engedd le a felesleget.
Az olajtekno aljan van Ford Sierran a leereszto
csavar, gondolom Vectran is valahol arra.
Ha jol emlekszem egy 13-as kulcs, es a spoiler miatt behuzott has kell a
leengedeshez.   :-)
Arra vigyazz, ne zuduljon le az osszes egyszerre, hanem csak az a par deci.
Tehat szerintem ugy decinkent rakd vissza a csavart, es nezd meg az
olajszintet.
Ha megis baleset tortenne, es tobb kifolyna, az esetben hasznos lenne, ha
egy tiszta edénybe eresztened az olajat, hogy vissza tudd tolteni.

Szeva:
 FZ                          mailto:
+ - skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Orommel olvasom a kulturalt hangvetelu ujjaeledo Skodas hozzaszolasokat.
>
>Az en velemenyem: szar auto a Skoda. Hagyta magarol lelopni a lampakat...

:-)))))

Sok csokit!
L.
      _IVICZ Laszlo            
    _| Hungary - Budapest    Tel, SMS: +36 (20) 977 1097
  _|   Egyedi lepcso-, korlat- es galeriakeszites:
_|     http://www.angelfire.com/il/lepcso
+ - Automelegedok... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

Eloszor is nagyon koszonom a kozvelemenykutatasomra
kapott sok levelet mindenkitol !


A konkluzio:

Jellemzoen legfeljebb 1-2 perces varakozassal
indulunk, vagy meg hamarabb, de mindenkeppen kis
fordulaton, nem terhelve a motort. Sokan csak nehany
km mulva kapcsoljak be a futest, hogy az ne nehezitse
a motor melegedeset.

--  A benzinesek tudjak, hogy amig a motor hideg,
addig elegge erotlen is. Meg egy okkal tobb, hogy
kimeletesen kezeljek...

--  A dieselesek tobben rogton indulnak, hiszen ott
nem jelentkezik a benzines erotlensege hideg korban.

--  Legturelmetlenebbek a turbodieselesek, ok
meg majdnem azelott indulnak, hogy kikapartak a
kocsit a hobol, vagy kialltak garazsbol...  :-)


Nehany velemeny tallozva:
_____________________________
"Azt tanitottak, hogy a motornak uzem kozben kell melegednie,
folosleges kulon melegiteni."
_____________________________
"Nem melegitem, soha, viszont amig nem ebred fel egy kicsit,
addig szinte gazadas nelkul, vagy nagyon ovatosan megyek
vele (kb. 2-3 km)"
_____________________________
"Beinditas utan a hidegtol fuggoen van 20-40 masodperc
ugynevezett hideg jaratas. Ez alatt az ido alatt ter magahoz a
motor. Ekkor meg mas a hangja, jobban vibral, stb.
Ha baratsagossa valik a hangja, akkor indulok es kimeletesen
autozom az uzemi hofok elereseig. Kis terheles alatt hamarabb
melegszik, mint alapjaraton varakozva. "
_____________________________
"A Turbos es turbo nelkuli autonal kozombos a felepites.
A turbo csak bizonyos fordulatszam felett indul el.
En altalaban par masodperc pofoges utan szoktam indulni.
Max 1-2 perc."
_____________________________
"Semeddig sem melegitem, egybol elindulok, kis fordulatszamon,
amig nem melegszik a motor.
Az auto hasznalati utmutatoja is azt irja."
_____________________________
"Allitolag 1-2 percig helyben kellene melegiteni, es csak utana
indulni a katalizator kimelese vegett, masoktol viszont azt
hallottam, hogy ez egy elavult nezet, es _kimeletesen_
minel hamarabb el kell vele indulni, mert menet kozben
hamarabb melegszik."
_____________________________
Melegiteni nem szoktam, azonnal indulok. Esetleg par
masodpercet varok, hogy az olaj rendesen korbeerjen, mielott
terhelest kap a motor. Utana (szerencsere vagy olajhomerom)
finoman, alacsony fordulaton megyek, amig az olaj eleri minimum
a 60 fokot. Amikor mar merem nyomni, az olaj 75 fok folott van,
es a viz (ezzel egyutt a motor) is elerte az uzemi hofokot.
+ - RE: Auto melegites reggel ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

Nagyon koszonom mindenkinek a segitseget !


Szep napokat: Antal Attila
http://www.externet.hu/aas
+ - Ulesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Soma irta:
>Azt mondjak a hozzaertok, hogy az ulesek allapota is arulkodik. Ez
>igy igaz. Eredeti ulesek eseten. A Trabikamban ez sem jarhato ut,
>mivel egy 27 eves Wb353 ules van benne :-)
Szerintem az ulesek allapota inkabb arrol arulkodik, hogy az elozo
tulaj(ok)nak mekkora feneke volt! (:-) Nem hiszem, hogy az en 100
kilom es mondjuk egy ~50 kilos holgy utan ugyanugy nezne ki ugyanaz az
ules.

    Sziasztok!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
+ - automata sebvalto olajszintjenek ellenorzeserol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gyongyosi Attila irja...
> Mar tobbszor megkisereltem, de se hidegen, se melegen nem tudom
> "leolvasni" a palcan a szintet, mert ez az olaj annyira atlatszo, hogy nem
> allapithato meg a szint, frissen szarazra torolt ronggyal sem! 

Nem lehet, hogy kellene egy hosszabb palca, ami leer az olajig ?
(-: bocs :-)
--
Meszaros Geza
+ - trabant (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csaba irja... 

> Az autoipar kicsufolasa, a szocialista ideologia megdicsoulese...
> de besorolni a legjobb kocsik koze... na azert nincs ez eltulozva?...

Az "evszazad kocsija"  nem kell hogy egyenlo legyen az evszazad 
legjobb kocsijaval. Remelem, hogy erzelmi motivumok is szerepet
jatszanak a donteskor.
Velemenyem szerint, a Trabant persze hogy nem az evszazad autoja, 
de ha tablo keszul az aspiransokrol, akkor azon azert szoritanek neki 
helyet.

Csak beugrott egy hulye hasonlat...
Ha a boldog lelku, csillogo szemu drukkereket nezzuk, akkor  valoszinu, 
hogy Karoly herceg lovaspolo jatekat  megelozi a brazil utcagyerekek 
focija :-)
--
Meszaros Geza
ui: Soha nem volt trabantom.
+ - Autoar, km allas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok,

sajnos elkovettem egy hibat, igy most megiszom a levet, nem baj, legalabb
van egy kis forgalom. Sokan nem is hisznek nekem, azoknak uzenem, hogy
tessek idejonni, tessek megnezni. Ma hosszu leszek = 6 PgDn.

>Felado :  [Hungary]
>te nagyon ugrasz a Skodara, mar megfigyeltem... :)

ez nem igaz. ez nem igy igaz. ha valaki azt fogja irni, hogy a 20 eves
Unojaval rohangal 170-el, akkor is ezt fogom irni. Oreg karosszeria,
felnyomott motor, aztan este talalkozunk a hiradoban. Semmi bajom
a Skodaval, ha atlapozod a regi szamokat, sokat irtam az ujabb tipusokrol,
pl. a Fabia leirasat is hamarabb kozoltem, mint az autos ujsagok.

>egy pottyet mas a helyzet. '92-es III-as Golf alig tobb mint 800 ezerert?
>Ezert nalunk egy harom evvel idosebb II-est (!) kapsz. '96-os Corsa
>kevesebb mint 900-ert? A legelso evjaratuak (1992-93) kerulnek ennyibe.
>De a legjobb: '92-es dizel Passat 834-ert. Hat nem tudom, mi 1.65 millaert

oke, oke, ezert mar 3x kerek elnezest. Soha nem fogok Ft-Sk szamodozast
csinalni. 

>Egy lelakott szutykot hiaba tekersz vissza 34e kilometerre. 

keves penz = szutyok - de tudod mit kaptal. Az irasom celja az volt, hogy
ne mar a km allas legyen a meghatarozo auto vasarlaskor. Emiatt erhet
a legnagyobb meglepetes, hisz egy kocsit rendbe rakni nem nagy dolog,
2 napos munkaval tip-top allapotba hozhato egy kocsi, hisz normal 
hasznalat eseten a belseje alig kopik 5-6 ev alatt. A karosszeria hibait
sem gond eltuntetni (persze nem a frontalis utkozes utanit :))))
Tehat a kocsi jol nez ki, belul kinyalva, km ora 40e-t mutat - viszem.
Aztan 5-6e utan kupplung csere, ez-az csere, motorbol ujra dol az olaj,
stb.

>egyertelmu a dolog, akkor meg a szakszervizben allapitjak meg,
>hogy a km-szamlalo altal mutatott ertek nem all aranyban az auto
>allapotaval. Es ezt a legtobben meg is teszik szerintem!

nem tudom irjam-e tovabb, mert elveszem a listatarsunk kedvet... 
szoval elmesz a szervizbe-szakszervizbe. Kinyitod a motorhaztetot,
es megkerded az ott lebzselo suhancot, vagy az oreg morgo medvet,
hogy bacsi hat itt volna ez a favorit 6 eves. maga szerint 100e vagy
50e km van benne? Erre o megszagolgatja, es azt mondja: ebbe biza
49 354 km van... 
Lehet, hogy megint hazabeszelek, hisz en 104e km-el vettem meg a
kocsim, de ez az adat egyaltalan nem erdekelt. Kinyitottam a motorhaz
tetejet, a motor szepen rendben volt, olaj nem csurgott belole, beleneztem
az olajbeonto nyilason, az olaj nem volt uj, tehat nem miattam raktak
rendbe, de nem is volt koromfekete. Szervizkonyv nem volt, nem is kertem.
Szlovakiaban minden autonak at kell menni a muszaki vizsgan, ha 
valaki le akarja jelenteni. Egyutt mentunk el, a kocsi csont nelkul atment
a vizsgan. Mikor kifizettem, meg megkerdeztem, hogy a km allas valos-e,
azt mondta, hogy igen. Hiszem, ha akarom, nem hiszem, ha nem akarom...

-------------------------

>Felado :  [Hungary]
>Mar megbocsass, de ezek az arak honnan vannak???? Egy kicsit furcsa, hogy
>2-3 teljesen kulonbozo auto 100 FT-ra ugyanannyit kostal. Szerintem ezeknek
>az araknak annyi a valosagalapja, mint mondjuk az en Lamborghini
Diablomnak.

vagyis hazudok. meg csalok. meg a sportcsarnokot is en gyujtottam fel.
ez eleg kellemetlen erzes.

>auto 41 ezer _szervizkonyves_ kilometerrel nem lehet tul lepukkant darab.

ha ezt irtam, sajat magam fogom megkovezni. Amit en irtam, az ez:
srac, ennyi penzert en inkabb valami mast neznek, ennyi penzert nem kell
favoritra korlatoznod a valasztekot.

>...de hihetetlen modon az autonak
>fenntartasi koltsegei is vannak es a Favorit ilyen iranyu koltsege az
>adokat, a biztositasokat es a szervizeket is szamolva durvan a Mazda 1/5-e

probaltal mar leugrani a Balatonra egy 626-os mazdaval, aztan vissza egy
favorittal? 
Kotelezo szerviz = olajcsere, atnezes. 8 eves kocsit elvbol nem visz az
ember
szakszervizbe, mezei szerelo meg ugyanannyit ker azert a 4 liter olajert.
Utangyartott olajszuro kulonbseg 300 Ft, legszuro kulonbseg 1800 Ft.
Ha valami elromlik, az mar mas kategoria, ha hazat epitesz, oda sem veszel
panceluveget, mert draga dolog, ha kidobja a szomszed gyereke. 
Es ha osszetorod? Ha radol egy fa? Ne menjunk mar autot venni ugy, hogy mi
lesz ha...
Egy dologban igazad van - a biztositasban. Mas kerdes, hogy mennyire 
erdemes egy 8 eves kocsit biztositani...

>Talan tevedek, de a 94-es Favorithoz szervizkonyvet is emlitettek... Azzal
>egyutt mar eleg konnyu tettenerni, ha valaki csal.

Mar megint a bizalom... Am legyen, bizzunk meg a bacsiban, 40e km van
a kocsiban. Legyen a km allas a fo indok a kocsi megvetele mellett.
Szamodra. Mert en akkor is a 626-ost vennem meg a maga 120e km-vel es
+2 evevel. Felesleges vita...

>Elofordulhat. Nehai mostohanagyapam havonta egyszer lement a telekre 80
>kilometerre az autojaval, maskor soha nem hasznalta. Nem csak
>huszoneveseknek van autoja.

Nem ertem az osszefuggest a sofor evei es km szama kozott.

>> Ha egy km oran 150e km alatt van az allas es 8-10 eves
>> a kocsi, 80%-os a gyanu, hogy piszkalva volt. Nyakam ra!
>Hulyeseg. Ne abbol indulj ki, hogy te mennyit autozol, nezd meg, hogy annak
>a nyigdijasnak, akitol mondjuk a 9 eves Favoritot veszed, havi 15000
>kilometerre akkor sem lenne eleg a nyugdija, ha nem enne es nem inna.

de 9 eve meg volt penze uj kocsira. Csak ma nincs. 
Nezzuk csak. Egy uj Favorit kb. 80e Kcs volt, ha jol emlekszem, a mernok
apam fizetese 5400 brutto, a tanitono anyame meg kevesebb. Bizony jo par
evnek el kellett eltelnie, hogy osszejojjon a Favoritra valo $.

Nezzuk a nyugdijast. 
1. volt kocsija, de levaltotta Favoritra
2. nem volt soha kocsija

A 2. eset szerintem ritka, hisz az ember nem 1-2 evvel nyugdij elott szokta
elhatarozni, hogy uj kocsit vesz. Szerintem elhanyagolhato.

Az 1. esetben az 55 eves bacsi uj kocsit vesz, mert a regi nem passzol neki.
Kifizeti erti a 80e Kcs-t, ami egy mernok 40 fizetesenek felel meg. Aztan
berakja a garazsba, mert nincs penze benzinre, kenyerre, vizre. 
Es a kocsi csak all, es all, es varja, hogy valaki 4-5 ev multan megvegye,
hisz csak 40e km van benne.

>> Peldaul a cegkocsink. Octavia, 1998 dec a gyartas,
>> 1999 jan vegen lett megveve. Nincs rajta karcolas, tip-topp,
>> extrakkal tuzdelt, es.... es.... tegnap vittek 120.000 km-es
>> nagyszervizre. A motorter tiszta, olajfolt sehol, uj gumik,
>> meg egy profit is meg lehetne vele etetni.
>> Egy kis csavargatas, es 5-600000 Ft-al dragabban adhatnank
>> el.
>Ha van olyan ember, aki szervizkonyv nelkul megvenne egy egyeves
cegautot...

Hat igen, ez a masik veglet. Bele lehet kotni, ugyhogy irok egy masikat:
3 eves Octavia, tele extrakkal, jol nez ki, mert a mai kocsiknak 3 ev meg
sem
kottyan. Zold metalfeny, kellemes illat, 200e km. Hetente 2x jar Munchenbe
meg vissza. Maganszemelyre van irva, bar cegkocsikent van hasznalva.
Visszatekeri 57e km-re es megirja a hirdetest...
Jon a vevo 20 eves opellel, csurog a nyala a villogo fenyezest latva, a
korosodo uzletember is jo benyomast tesz. A kocsi megy, mint az alom,
nagyon tetszik, nyelbe is utik az uzletet. Mindenki elegedett, az 
elado fel tobb penzt kapott, mint akart, a vevo fel pedig fut irni a hix
autoba,
milyen jo vasart csinalt. Es mindkettonek igaza van, mindketto azt kapta,
amire vagyott. De valahol mindketten at lettek verve...

>> Ezen kivul a mai arak mellett aki autot hajt, az hajtja is,
>> mert sokszor ebbol el, vagy egyszeruen olcsobb, mint a
>> tomegkozlekedes, ha 5 ember osszedob a benzinre. Ennek
>> jo peldaja Szlovakia, ahol a tomegkozlekedes dragulasa
>> kovetkezteben tele vannak az utak oreg 40-50000 Ft-ert
>> varosrol felvasarolt skodakkal, amik 50-60 km/h sebesseggel
>> fustolve repesztenek reggel munkaba, es ha melle erek,
>> elszornyedve latom, ahogy 5-6 ember nyomorog benne.
>Latsz ilyet Magyarorszagon is? Mert en nem.

5 sorral feljebb olvasd el meg egyszer.

>is. Nem azt mondom, hogy a kilometerora allasat szentiraskent kell
>elfogadni, de azert eleg csolatasra vall, ha nem tudod elkepzelni, hogy
>esetleg masok  nincs annyira hozzanove az auto.

Szvsz az a csolatas, ha favoritot veszel mazda helyett csak azert, mert
- valami elromlik, akkor olcson megjavittatod
- mert tobb km-t futott
- mert 2 evvel idosebb
- mert a favoritnak lelke van

Csaba
+ - Melegites; (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haj!

Nos akkor:
____________________Melegites_____________________
Motor: Turbo Diesel

Szabad eg alatt all mindig.
A motor mindig pocre indul, meg nem volt vele gond. :o)
1 ora allas utan mar biztos, hogy melegitem a motort.
Nyaron, amint kialszik az izzito visszajelzoje, inditok, majd min.
30 mp-ig jar es indulok. Ha van ido, akkor 1-2 percig jarni hagyom 
indulas elott.
Telen, hidegben, megvarom az izzitorele leoldasat es utan inditozok,
ugy, eddig mindig indult. Esetleg 4-et forgatott es nem 2-ot.
Telen is min. 30 mp-ig, de ha engedi az ido 1-2 percig egyhelyben jar.

A kormany legyen veletek,
Na pa!

	     .    .
--------o0O---p---O0o--------
   Ai.: Peace :o) bye Gyimi
mailto:

P.s1: Nincs tobb reakcio az OPEL vs. Daewoo temaban???
P.s2: (nem a port) OPEL acelfelni? Senkinek???
+ - Udv Autos tarsaim!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: hosszuuu ( 68 sor )


>Nekem csak egy kerdesem van a temaban: Mennyit
>porog a Skoda 120-as 160-nal?
****
>Nem tom pontosan, de 5500 folott kemenyen a piros mezoben kell, hogy
>legyen. En egyebbkent kb 120-140 kozott utazom autopalyan ami kb 5000
>korul van. Van valakinek GLS-e? Kozolhetne, hogy az egyes fokozatokban
>mennyit megy 2000-es fordulatszam mellett a skoda.


Nekem egy 120 GLS van, és 160-nál kb 4500-4600 korul van a fordulat. Ja, a
max, amit mentem ezzel a jargannyal (tokures autopalyan) az 175 volt, de
akkor
mar egy kicsit feltem... :))) Sot, volt olyan is, mikor hazafele a M3-ason
150 kg
feketeborssal az elejeben jott 150-et folyamatosan. De 170-nel azert mar
volt
motor / menetzaj... :)) A piros mezot meg nem volt szerenscem kiprobalni,
azert
annal jobban szeretem az automat... Az mar gyilkolas...

Roviden ennyit, jo utat, balesetmentes kozlekedest!!!

Chip

Szabó Krisztián
Vilati Signabau Huber forgalomtechnika Kft.
1103 Budapest, Gyömrői út 120.
+36 1 4313 997 saját fővonal
+36 1 4313 979
+36 1 4313 960 fax
+36 20 9778 430 mobil


+ - Ules, tuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Soma irta:
>Azt mondjak a hozzaertok, hogy az ulesek allapota is arulkodik.
Az enyem is arulkodott, arrol, hogy a harmadik tulaj elottem egy
eroemelo bajnok volt... :-) Garancias reklamacio nuku... :-)))
Szoaval a hattamla aljan nagyon kemenyen nyom a vas. Aki
eddig beleulet, azoknak a 90%-a kerdezte, hogy hogy birom.
Szerencsere ugy ulok, hogy eszre sem veszem... :-)
***
Elszomorit, hogy majdnem mindenki csak a motor tuningilasaval foglalkozik!
Egy autoval meg is kell allni, nem csak abbol all a vilag, hogy
szaguldozunk.
Nem mondom en is nyomo, mint suket a csengot, de tudom, hogy mit tud a
4 tarcsafek. Az szep es jo, hogy egy Trabibol kihoznak 40-50 loerot, ugy
hogy nem hullik szet. Ez_viszonylag_nem draga. En anno kerdeztem, hogy
milyen feket lehet csinalni Trabira: Wartburg nagy dobfek cirka 40-50 ezer,
hutott tarcsafek 80 ezer. Es akkor meg nincs rola semmi papir. Az ara ennek
a tobbszorose is lehet. Egy auto futomuvet, fekberendezeset, kormanyzasat
a_gyari_motor teljesitmenyehez tervezik. Ha ezt alulmeretezik jon a baj
(pl.: Audi TT). Ha megnezel egy Sport Autoban egy komolyabb motortuningot,
ott irjak, hogy mekkora fekeket, gumikat, stb. raktak ra, hogy a mokus ne
haljon meg, es ne gyilkoljon meg senkit. Itt is tulzasokba lehet esni, mert
egy
nagy gumi sokkal jobban igenybe veszi a_gyari_futomuvet, karosszeriat, stb.
Az enyemben peldaul az elso futomuben, alul ott figyel a gyari merevites...
:-) '87
Ezt nem vitainditonak szanom, csak elgondolkoztam...
Anyazast csak maganba...

Mindenkinek minden jot, keves orultet!

Koltai 16V Peter

VW Scirocco 16V
+ - Golf IV es Brava (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tegnap este hoztam el a szalon mellol az uj kocsimat (bemutatoauto volt) egy Fi
at Brava 1.6 SX-et. 
A baratnomnek egy Golf IV-ese van (1.6), ime egy gyors es persze szubjektiv oss
zehasonlitas a Bravaval. Bar hozza kell tenni, hogy a Brava majd 2 evvel korabb
i konstrukcio.

A Fiat hatranyai:
egy kicsit kemenyebb a rugozasa (bar biztos kozrejatszik, hogy a Golfon 15" a B
ravan pedig 14"-ak a kerekek), 
a beltere nem olyan szepen kidolgozott (de a regebbi Fiatokhoz kepest latvanyos
 a javulas),
hangosabb a motorja (nincs is ugy leszigetelve, mint a Golfe),
macskakovon kicsit zorog a muanyag, a Golfban csend van...
hosszabb valtoutak,
a Golf kezeloszervei szimpatikusabbak (a Fiaton tekerni kell mindenfele gyuruke
t a bajuszkapcsolokon)

Fiat elonyei
korszerubb motor (16 szelepes, hengerenkenti befecskendezessel, 103 paci),
jobban ugrik mint a Golf,
sok extra alaparon (airbag, radio, szervo, kp zar, elektr. ablak, allithato kor
many es ules, osztott hatso ules, 3 fejtamla hatul, szinrefujt lokharitok, immo
biliser, stb.) plusz 2. legzsak, ABS, metalfeny, elektr. napfenyteto,
kenyelmes elso ules (a Golfe nagyon kemeny),
gyari radio, nem nagyon erdemes elvinni,
szervokormanya nagyon kozvetlen,
20.000 km-es szervizperiodus (a Golfe 15.000 km),
nagyobb a hely az elso uleseknel,
a szalonban (Fiat SPQR, Bp. Vaci ut ) segitokeszek voltak, korrekt ugyintezes.

Osszegzes:
Ha nem sajnalod ra a penzt, vegyel Golfot, de kevesebbert egy hasonlo parameter
u, de sokkal jobban felszerelt Bravat kapsz. (miutan tobben azonnal billentyuze
tet ragadnanak, felhivom a figyelmuket fennt a 2. mondatra, foleg a szubjektiv 
szora...)

Udv,
Koli

Ps. Frigyes, megyek a matricaert!
+ - vw golf 1-es ealdo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok,

VW Golf I-es 1.6 Diesel, 81-es evjaratu, 3 ajtos, 5 sebesseges, friss
muszakival, felujitott
hengerfejjel, uj lengescsillapitokkal, jo motorral, felujitott, szep
allapotban, 5 literes fogyasztassal, teli gumikkal, 
elado.
Ar: 359.000 Ft

Erdeklodni: 06-30-2373-739
vagy,

+ - Re: Skoda gyorsulas #594 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
> =======================================================
> Felado :  [Slovak Republic]
> Temakor: Skoda gyorsulas ( 15 sor )
> Idopont: Tue Dec 14 02:00:27 EST 1999 AUTO #594
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Hello,

> es legyorsultam vele eleg sok autot: Skoda >Favoritot, 1,2-es Corsat,
> Zsigulit... Ok, nem Ferrarit, de nekem eleg.

Akkor nyugodtan ird a trofeaid koze az 1.6-os Fiat Tipomat is (88-90
LE), mert
en bizony nagyon megszenvedtem az 1.2-os Corsaval (12V), sot, ha nem
huzom a re
dline-ig, le is hagyott volna, sot mindketten huztuk 170-ig, aztan
visszasorolt
am. Az a Corsa nem tudja mi az a tuning, minden elismeresem, ha tenyleg
legyosu
ltad.

Csa.
____________________________________
P. S. V. P. U.
http://www.pobox.sk/

Bocsi, de nekem valami nem tiszta ebben, ugyanis a kocsi ami a te 1.6-os
Tipodat - felteve, hogy valoban nem tuning es valoban 1.2-es - 45 Le es
145 Km/h vegsebesseggel buszkelkedhet. Raadasul - ha jol tudom - a Corsa
1.2-es motorja (ha nem '98-nal fiatalabb) csak 8V es nem 12. Az uj
ECOTECH 16V-s Corsa 1.2-es motor is csak 65 Le es azzal is 155 Km/h-t
tud a sima gyari valtozat. Ezt az Autodata CD katalogusbol szedtem, igy
gyari adatnak
fogadhato el...
Nem kotekszem, de harom dolog lehetseges. 1. Az a bizonyos Corsa nem
1.2-es volt. 2. Kemenyen tunongoltak. 3. A te kocsiddal nem stimmel
valami... :-))) (ez utobbit nem heccelesnek szantam)
A tuningnak epp az a lenyege, hogy megleped vele a dogos verdat uzo
nagyfiukat. Egy haveromnak Corsa motoros Skoda Rapidja kb. 130 Le-vel es
azt elvezi, ahogy a BMW-s vaganyokat lenyomja gyorsulaskor. En magam is
lattam ilyen meglepett arcokat. Megerne egy tanulmanyt! :-)))
Udv.
Bano-1
+ - CotC (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>RENAULT Espace 1984 o'ta France
>
>Indok.  Az elso olyan egyteru amely kenyelemmel es komforttal,
>varialhatosaggal kiemelkedett. Es letrehozott egy olyan kategoriat amit
most
>egyterunek hivunk.

Frigyes, kifelejtetted a Chrysler Voyagert, ami megelozte az Espace-t, es
Amerikaban ez inditotta be a divatot, amit manapsag egyterunek hivunk.

udv: yerico from Pécs
(Pápai Tamás)
+ - RDS magno Opelhez (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi All,

Bocs, tudom, hogy nem piac, de hatha erdekel valakit:
Blaupunkt RDS magno (Opelhez)
Ugyanilyen CD-t ajanlottak, igy lehet, hogy lecserelem.
Udv,

T.

http://www.apcc.com
+ - Re. Skoda sebvalto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
Szia Csaba.

>De ha mar ott tartok, meg kellene neznem a valtot is, mert nagyob
>terhelesnel
>kidobalja a hatramenetet ||:-(  (vajon mi lehet az oka?) es neha nehezen
>veszi
>az 1-2 fokozatokat (a'sszem: szinkrongyuru).
Ez viszont nem jelentheti kimondottan a valto hibajat. Ugyanis ha a valtokar
kimozdul az alapallapotabol ezek a problemak okozoi lehetnek. En inkabb
eloszor itt keresnem a hibat, masodjara a valtot szetszedni.
>Gondoltam egy nagyot ;-), 5 sebesseges valto kellene a 120L-be,
    >nem pedig ismet a regivel kinlodni.
>Kerdesem a Skoda-ertokhoz: a 120-asra (1984., uj tip.kasznis) fel lehet
>tenni egy 5
>sebesseges valtot (gondolom a GLS-et) es kb. mennyiert lehet egy ilyet
Fel lehet tenni. De az uj 5 gangos valto nagyon draga.

Udvozlettel: Frigyes


Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.
           Skoda 120 L

  HIX  autos matrica kaphato.
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato
Elso ajtora legterelo kaphato
+ - re: kozvelemeny kutatas, koszonet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello

Koszonom a gyors valaszokat az olajtobbletre!

>Kozvelemenyt szeretnek kutatni, hogy ki meddig melegiti a
>motorjat reggel, indulas elott.

Opel Vectra 1.6i

Telen-Nyaron garázsban (nem futott, legalábbis telen)
 szinte mindig ugyanugy indulok

garazsba elindit - 10mp kijaras - 40mp kapubezaras - kijaras udvarrol - 40
mp udvari kapuzaras - indulas.

amint lathato nem kenyeztztem el melegitessel, es telen nem is orul neki, de
nem tudom miert mindig sietnem kell. Osszesen tehat pihen indulas elott
kb.1,5 percet, azt is megszakitasokkal.
A kovetkezo kanyarnal meg mergelodok, hogy vagy le akar allni, vagy nagyon
porog a motor.
Mindegyik idegesit, es a fogyasztason is meglatszik de nem tudok nyugton
maradni.

Ha netan kint alltam meg es havas a kocsi akkor a letakaritasig 4-5 perc.

szlaci
+ - Re: Beetle (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A becenev a hivatalos neve az USA-ban:
http://carpoint.msn.com/vip/Overview/Volkswagen/New%20Beetle/New.asp

> >Nem. Az a New Beetle. Angol nyelvteruleten a Beetle a
> >(regi) Bogarat jelenti (persze a szotarban is).
>
> A Beetle nem csak a beceneve? Mint a kacsa a Citroen
> CV2-nek. En ugy tudtam a bogarhatu tipusa: VW 1200,
> VW 1300, VW 1302, VW 1303, VW 1500, VW 1600....
>
+ - start (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Kozvelemenyt szeretnek kutatni, hogy ki meddig melegiti a
> motorjat reggel, indulas elott.

Mindig utcan parkolok.

 - Benzines

Nagy hidegben: (x < -5 fok & nem futott garazsbol jon)
 - Melegiti, amig letakaritja az ablakokat, ha nem kell, akkor:
 - Rogton indul

Nyaron:
 - Iziben indul

z.
+ - Re: Audi 100 vasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 irta:

>Konkretan: A megkimelt 88-as peldanyok ara 700-800eFt korul van, ez joval
>olcsobb, ez reszben azert lehet, mert quattro (tobbet eszik),

A leirasod nagyon jo volt, de ez az egy mondat szemet szurt (de elegge). Az,
hogy quattro nem ertekcsokkento tenyezo, hanem egy nagy extra! En lennek a
legboldogabb, hogyha a quattrokat olcsobban lehetne venni, mint a sima
Audikat.

A quattro igaz, hogy megnoveli a fogyasztast, de nem annyira brutalisan. Az
elonyei pedig szoban elmondhatatlanok. Nyaron is nagyon kellemes, de telen
ez a legnagyobb aldas amit egy autos kaphat. Igaz, hogy teligumi azert meg
kell ra, de holanc nelkul is nyugodtan elindulhatsz, nem lesz az a ho meg
jeg ami megallithat. Elakadni csak akkor lehet ezzel az autoval, hogyha mar
feler a ho a motorhaztetoig es nem tudja maga elott tolni, hanem felul ra.
Ez is a legnagyobb hatranya, mert olyan helyen lehet elakadni, ahova senki
mas nem tud eljutni. :-) De havat tolni egyebkent nyugodtan lehet vele,
ameddig annyira magas, hogy el tudja tolni, addig elmegy.

Az is egy felelem a quattrot nem ismeroktol, hogy kulonleges extra es draga
alkatreszek vannak benne, ami miatt draga lehet az egesz. Ez talan igaz az
ujabb generacios quattrokra, amikben elektronikusan szabalyozzak a difiket,
de nem a regebbiekre. Audiek nem tuloztak el a problemat, fogtak egy
elsokerekhajtasu autot, ratettek egy hatsokerekhajtast es a kardantengelyre
ratettek meg egy plusz difit. Ezek pedig ugyanolyan alkatreszek, amik a sima
ketkerekhajtasu autokon is megvannak. Az egyeduli extra a diferencialmu
lezarasat segito alkatreszek ami lehet pl. 1 bovden. :-)

Megirtam mar Gabornak is (aki eredetlieg kerte), hogy ez az ar viszont
nagyon alacsony erte. Raadasul egy kereskedotol meginkabb. Valami nem nem
stimmelhet ott.

DM

Audi 80 Quattro
+ - aprosagok, y2k autoja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>Adam irt a Skoda talalkozorol. Kerek valakit, elfogulatlan szemlelokent

>latogassameg a rendezvenyt, es szamoljon be a Skoda-fan -ok es az
autojuk >kozotti nemi kotodes nyilvanos helyen eloadott
megnyilvanulasarol....
Azt hiszem van nehany video, ahol a ne`mi kotodes lathato. Legalabbis,
ahogy RS2000-et gyorsul le egy S100.
A nemi kotodesrol oktatofilmeket a videotekaban keress. Hatha van olyan,
amiben eppen skodan, skodaban... :)


>>Nekem csak egy kerdesem van a temaban: Mennyit
>>porog a Skoda 120-as 160-nal?
>Nekem tobb is volna:
>- menetzaj
Hat igen, ez az ,ami miatt 120 korul van a tartos utazom. Mint irtam
megleptem sogoromat, aki szinten szeliden szeret vezetni :)
>- fogyasztas
Nem olyan rossz. Kb 7-8 liter korul megall. 120-as temponal (valos, nem
ora altali) a fogyi kb 6.5-7l Ez persze terhelesfuggo.
>- stabilitas
Gumik: Semperit 175/70, eleje nem az egre mered, igy egeszen normalis,
fokent, mivel a mas altal lenezett csigas kormanymu stabilabb a
fogaslecesnel.
>- fektavolsag
??? Egyszer kellett kb 120-rol satuznom es jol megallt. Az enyem az elso
szervosok kozott van es jok a gumik rajta. A kereket nehezen tudom
blokkolasra kesztetni, ugy tapad. Fogja az utat, pedig az utas mar
fejest ugrik a szelvedon keresztul. Persze mindennek ara van: vizes uton
ovatosabban kell kozlekednem a szelesebb gumik miatt. Amugy nem vezetek
vadul.

Az evezred verdai kozul hianyolok legalabb egy wankel motoros joszagot
is. Ez tenyleg forradalmi dolog, ha nem is hasznaljak. Szoval a
szavazatom: RX7

Bye

Fresi BaCSi

u.i.: Orulok a kulturalt hangnemnek
+ - Skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Dobosi Daniel irta:
>Miert van az, hogy amikor be van kapcsolva a fenyszoro, es ralepek a gazra,
akkor fenyesebben eg, illetve ha megy az ablaktorlo, akkor gyorsabban torol?

Nézd meg az akkumlátor földkábelét, mert nekem az volt sz@r. Vettem egy vadi
újat (cca.400HUF) és probléma megszünt.


Más:
Matol en is beleptem a trabi nyustolok taborba!
Yeeeppeeee!!!!

1999. december 19. 09.00 XVIII. ker Ulloi ut 807.
Volt orosz laktanya, szlalom hoverseny (ho nelkul csak verseny) NE
FELEJTSÉTEK !!!

Pitecus
+ - Hihetetlen autoarak, panasz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

En nemetbol hoztam 1db 1987-es VW polo II. 1.3D-t (5 seb)
1400 DM-ért (185.000 HUF) itthon kb. 450-500.000 HUF ért lehet kapni.
Egy érdekesség: Ha 100-al jottem vele haza, akkor 3,8L/100 km, ha 120-al,
akkor 4,1 L/100 kb volt az autopalyas fogyija.

Off topic:

Nem ertem a kormanyunkat (fogasleces, globoid csigas). Be lehet hozni 4
evnel idosebb autot is, de csak 3 utas katalizatorral. NESZE SEMMI, FOGD MEG
JOL!!!.
A BMW orultek jártak rosszul, mert ha jol tudom, akkor 96 utan gyartottak 3
utas katalizatorral. Nem tudom, de aki 18-25 éves trabit, skodát, etc.
uzemeltet, NEM FOGJA TUDNI MEGVENNI A 6 eves katalizátorost sem. Arrol
panaszkodnak, hagy a hazai gepkocsik 75%!-a 15 evnel oregebb, ennek a 40 %-a
20 evnel is idösebb. Akkor mi a feneert nem lehetne behozni mondjuk 12 eves
korig autokat (mondjuk szigoru allapot felmeres utan), ami nem a nyugat
"hulladeka" es meg tudna venni Lajos bácsi nyugdijas is, ha leadja a
Warnyujat, vagy Trabijat, vagy a kombi zsigajat.
En ebben a dontesben igencsak kierzodik  kereskedok felelme, hogy rajtuk
rohad a csillagaszati arakon eladni kivant uj es hasznalt kocsi. Rohadt
maffia!!!
Bocs a lelkendezesert, de mar kikivankozott belolem.
On topic.
Pitecus
+ - Huuuuha km-ek es visszaporgesek.... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Mindenkinek!

> Ha egy km oran 150e km alatt van az allas es 8-10 eves
> a kocsi, 80%-os a gyanu, hogy piszkalva volt. Nyakam ra!

Hajjaj, te sem fogsz sokaig elni.

Sorolhatok?
A mostani Trabantom 1990 - 41.000 km
A regi Trabantom 1983 - 130.000 km (az elozo tulaja hivatasos sofor
volt)
A volt 120-asom 1989 - 64.000 km (a csalade volt, ugyhogy csalas nincs)
Apam Favoritja 1991 - 43.000 km (mi tettunk bele 2 ev alatt 10-et).

Nem csak uzletemberek, es cegek hasznalnak autokat.
Hanem maganemberek es munkasok is mint maganemberek.
Ilyen benzinarak mellett az emberek elmennek dolgozni es minden 2-3.
hetvegen valahova tavolabbra. Ha megtehetik.
Igy azert nem nagyon jon ossze a havi 15-20.000 km ugye?
Probald meg a sajat zsebedbol fizetni, ha mondjuk keresel olyan havi
100-at el, kell tartanod a csaladod, es meg sorolhatnam. Pedig ez nem is
olyan rossz penz.
Szamold ki nyugodtan.
Van aki egy honapban 2-3-szor inditja be az autojat, mert csak arra
telik.

Szoval azert alljon meg  menet.
Ez meg egyenlore Magyrorszag 99' a lehetosegek hazaja!

Csa
Tibi
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - Koksz a hengerfalon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>Te komolyan gondolod azt , hogy azt hogy egy _normalisan_ beallitott
>autonak kokszosodik a hengerfala ha nem porgetik?

Mit takar a normalisan beallitott?
Mekkora a fordulata 4-ben 50-nel?
Mennyire alapjaratkozeli?
Mekora terheles eri ekkor?
Mennyi a tuldusitas?
Dizel vagy benzines?
Rovid vagy hosszu loketu a motor?

Tovabba mint peldat irtam a hengerfalat is.
A jelentos helyek:
- dugattyuteto
- egesterteto
- szeleptanyer (foleg szivo, mert kisabb a homerseklete)

Termeszetesen leirhattam volna minden felmerulo lehetoseget aprolekosan.
Es amiket leirtam, azok megtortenhetnek! Nem konkretan ugy tortennek.

Es meg hadd tegyem hozza!
Nem is fogod latni a kokszot, mert azt lehuzza a gyuru, de ha a
gyuruhoronyba beul a koksz, akkor frankon megfeszul a gyuru es eltorik.
Vagy a masik lehetoseg kikoptatja a hornyot es a gyurud nem vegzi majd a
feladatat rendesen. Aztan jonnek a kovetkezmenyek.

Nem azt kell gondolni, hogy megrakva 50-el elindulok 5-ben a kocsi
erolkodik, en nyomom neki, az utca vegen meg beall.
Ez egy folyamat, aminek tobb negativ kovetkezmenye is lehet. Lehet! Es
van ra esely rendesen!

Tibi
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - Lopasok mashol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Nem kell mindent elhinni!

>ember arebb megy nyugatra egy 100 kilometert, ott valahogy mas vilag
>van...  Pl nezve a kocsikat, a nagy reszukben benne van a leveheto
>elolapos radio elolappal egyutt.

Nem akarom Csokonait idezni a Remenyhez c. versebol.
(...hiu abrandok isten veletek...)

Tibi
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - Segedanyag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Ezek szerint ha jol ertem, a termek koltsegenek 2%-a a segedanyag???
Persze, aki nem akar kulon szamlat, az fizessen.
Es a nagyszervizeknel, ahol nem kell kulonosebb mennyisegu segedanyag?

Azert nem kel csodalkozni, ha az emberek nem a szakszervizeket
valasztjak.
Sok maszek is tudta meg nehany evvel ezlott kovetni es tartni azokat a
felteteleke, amik uj auto javitasahoz szuksegesek voltak.
Aztan ma mar.... szinte csak celszerszamok (ertsd a celkomputereket is).
De ami elszomorito, hogy sok helyen felevel sem rendelkeznek. 
Vagy ha van sem tudjak hasznalni.
Tudnek egyket peldat mondani!

Udv
Tibi

Autosok utolso mondasa:
Elmenjek a ket motoros kozott....?
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - RE: Skoda, Toyota, indulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv a Listanak !

 irta:
> Megint lenne egy kerdesem. Miert van az, hogy amikor be van kapcsolva a
> fenyszoro, es ralepek a gazra, akkor fenyesebben eg, illetve ha megy az 
> ablaktorlo, akkor gyorsabban torol?
 
Volt mar errol szo itt a HIX.AUTO-ban:
Alapjaraton altalaban alacsonyabb a toltes (de ha az akku feszultseget
mar igy is meghaladja, kialszik az ellenorzolampa) gazadaskor eri csak
el az uzemi (14.4V koruli) szintet.
 

 irta:
> Toyota Carinat ABS, servo, minden elektromos, klima stb. Csak 1000DM-t
> kellett volna rafizetni. Hatranyok:semmi kombi, semmi vonohorog.

Mennyit kertek volna a Toyotaert ?
 

 irta:
> Temakor: Auto melegites reggel ? ( 38 sor )
> Kozvelemenyt szeretnek kutatni, hogy ki meddig melegiti a
> motorjat reggel, indulas elott.

Skoda 120L, Botond motorolajjal: Altalaban szivatoval kell inditani,
kis ido multan felig visszatolom, majd mire 55-60 fokos lesz a motor,
teljesen (egyenletes sebessegnel hamarabb) ...

Nyaron:
 - Iziben indul.

Nagy hidegben: (x < -5 fok & nem futott garazsbol jon)
 - Hidegtol fuggoen melegites  0.3 - 1 percig, majd kimelo veztesmod
mig kezd melegedni.

Egyebkent:
 - Melegites:  5-10 mp


Udv.
T.Csaba
+ - A tegnapi HIX auto,Peugeot 306 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Hosszu ido ota (2-3 hete) a tegnapi HIX vegre erdekes volt (szamomra) es autokr
ol, tapasztalatokrol is szolt. Ezt figyelmesen olvastam es nem csak PgDn-oltam.
 
Nehany hozzaszolas:
- sajnalom Gonci Csabat a kozzetett autoarak miatt. En is nagyot neztem.
- en is ugy tudom, hogy tobb olajat nem szabad a motorba tolteni. Szerintem a l
egegyszerubb egy tiszta edenybe leengedni es kevesebbet visszatolteni.
- ket kollegam is vett a nyaron akcios Skoda Feliciat (Magic). Tenyleg szep, jo
 a felszereltsege es szerintem a minosege is. Eddig nagyon elegedettek.
- hideginditas - mar szerepelt regebben ez a tema. Ha jol emlekszem, percekig n
em erdemes alapjaraton jaratni a motort, en kb. 10 mp utan indulni szoktam.
- km-ora - ha nincs szervizkonyv szerintem tobbet er egy alapos allapotfelmeres
 mint csak a km-ora allasa. Szervizkonyves autonal a kettonek stimmelni kell.

Nem hagytam abba a vasarlando 4-5 eves auto kereseset. Van valakinek Peugeot 30
6-osa? Az ujsagokban eleg jokat irtak errol a tipusrol, kivancsi lennek a tapas
ztalatokra.

Udv.
    Istvan (si)
+ - Skoda kuplung? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Regebben irtam, hugy sir valami a hajtaslancban. Meg minden.	
Most elertem odaig, hogy kicsereltettem a hengerfejtomitest, valamint az
egesz kuplungszerkezetet.
Szo mi szo, komfortosabb lett a vezetes.
DE meg mindig sir.
Visszavittem a szerelokhoz, hogy az a 33000Ft a
kuplungszerkezetert+hengerfejtomites eleg sok, ugyan nezzek mar meg.
Megneztek, es tanacstalanok. Allitolag valami csuszo huvely lehet meg a
bunos, amin a nyeles tengelyen tarcsaja kinyomocsaoagyat????

Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
   Szász Attila  (RBHU/CBW)
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL: 
+ - RE: Skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

>Miert van az, hogy amikor be van kapcsolva a fenyszoro,
>es ralepek a gazra, akkor fenyesebben eg, illetve ha megy 
>az ablaktorlo, akkor gyorsabban torol?

A valasz ott volt a subjectben. :-)) (Bocs)
Ha komolyabban veszem magam :a generator
nem all a helyzet magaslatan.

Koszonom mindenkinek a Skoda fordulatszamos valaszokat.
Ilyesmire szamitottam. Nem erre a tempora terveztek a skodakat.

Udv
Balazs
+ - Szervizkonyv (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Egy auto 41 ezer _szervizkonyves_ kilometerrel nem
>lehet tul lepukkant darab.

>Talan tevedek, de a 94-es Favorithoz szervizkonyvet is
emlitettek...
>Azzal egyutt mar eleg konnyu tettenerni, ha valaki csal.

Ugy emlegetitek itt a szervizkonyvet mintha az lenne a szentiras.
Abba is ugyanugy belepecsetelnek latatlanban mint a forgalmiba.
Nem kell elhinni feltetlenul ami benne all.

Udv
Balazs
+ - az evszazad autoja, akkor is a trabant (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ez a lista atka.... Mivel most mar mindenki khk, nyugodtan
> leirhatom, hogy szerintem a Trabant a Danny Devito az Ikrekbol
> (hogy finom legyek). Az evszazad kocsija listanak meg a kozeleben
> sincs a helye. Az autoipar kicsufolasa, a szocialista ideologia
> megdicsoulese. Csak kerlek ne ertsetek felre, en nem Te es a Te es

Igazad van. De en akkor is a Trabantra szavazok.

Eppen azert, amit irsz. Mert nem kell minden dolgot komolyan venni.
Es en az ilyen tipusu szavazasokat nem is szoktam.

Raki
+ - az evszazad autoja a trabant II (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re: Segedanyag?, evszazad autoja ( 35 sor )

> elkeserednek, ha mondjuk Citroen 2CV, vagy T-Ford nyerne... legalabb
> valami muszaki kulonlegesseg legyen abban az autoban! Es ez ne a primitiv
> szerkezetben nyilvanuljon meg...

Te lattal mas autot, ami papirbol van? :-)

Ez nem eleg kulonleges neked?

Raki
+ - Megkovetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Lista!

Indulatbol irtam ket napja a lampaim miatt, amire egy kedves listatag
maganban figyelmeztetett.
Igaza van, megkovetem a listat az oda nem illo szavak miatt.
Mindenesetre koszonom a batoritast!

Egyebkent tanulsagos volt a lopas ellen kitalalt egyeni otleteket olvasni,
kulonosen KOVACS-F. Peter irasa tetszett. Legkozelebb en is kitalalok valami
lopobosszanto dolgot.

Mas: mint verbeli skodas en is orommel olvasom a tuning-tippeket, de azt
gondolom amig nincs garazsom, nem fogok csinalni semmit. Felek elviszik...

Megint mas: nekem 130-asom van, 5-ben 3000-nel mutat az ora 120-at, ami
szamolas alapjan 110. Sokkal jobban nem tudom hajtani, mert egyszeruen nem
megy. Ora szerint kb. 140-nel jobban nem. Sajnos.

Szilard
+ - Re: Skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali HIX-autosok!         Udv Daniel!

>  Megint lenne egy kerdesem. Miert van az, hogy amikor be van kapcsolva a
>fenyszoro, es ralepek a gazra, akkor fenyesebben eg, illetve ha megy az
>ablaktorlo, akkor gyorsabban torol? Azt nem tudom, hogy fenyszoro nelkul is
>gyorsabban torol-e a lapat, mert esoben  fenyszoroval vezetek. :)
>A toltest jelzo lampa pedig kialszik, amint beinditottam az autot.
>Nagy a baj? Mit kell tennem?

  Mennyi az alapjaratod? Kb 600-700 lehet, ha ilyet kerdezel. A Skodan levo
generator hajlamos alapjarton igen keveset (vagy semmit) tolteni, igy
gazadasra emelkedik a toltofeszultseg es fenyesebben egnek az egok. 
  Ha mar hibat keresel, nezd meg mekkora a feszultsegesed a kabelon. Kisse
maceras ennek merese, mert a vezetek egyik vege a biztositaktabla szelso
biztije(30, vagy akku+), a mesik a generator, esetleg akkumulator +-ra kell
kosd. Ne éepodj meg, ha 1-2V-ot mutat tobb fogyaszto -fenyszoro, futes,
hatso ablakfutes- bekapcsolasa utan.      
 Udv:
      Levente
--
Mission Critical OP-rendszer???
Az olyan, mint egy bombano es egy Ferrari F40..... Nem a tied....
+ - OPEL ASTRA ARA? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok AUTOsok!

Kettécserélés okán meg kell válnom szeretett A§trámtól, de nem tudom a
reális árát. Kérlek Titeket, segítsetek kitalálni egy elérhető árat rá.
Az autó:
Astra 1,6 16V 100 LE, (az a leszólt Ecotec, amivel olyan jól lehet
autózni...)
1997 márciusi, 5 ajtós, champagne metál színű, 47.000 km, szervízkönyv,
itthoni vétel, még garancia
Extrák: szervókormány, 2 légzsák, KLÍMA, gyári fordimérő, 4 fejtámla,
elöl-hátul könyöktámasz középen, hátsó ülésben sílécátdugó lyuk, gyári
színes üveg, csomagtartónál fóliázva, motoros ablak elöl, gyári ködlámpa
elöl is, centrálzár, távirányítós riasztó (ablakot is felhúzza), színre fújt
lökhárító és tükrök, téli és nyári kerékgarnitúra, GSM antenna, üléshuzat.
Nagyon jó állapotban van, garantáltan törésmentes.

Kérlek, írjatok ár-elképzeléseket, hogy képbe kerüljek.

Előre is kösz.

Üdv

A§tra 16V Karesz
+ - Re: onmagamra - Baumgartner es szervizek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A tegnapi AUTO-ban ezt írtam, akkor olyan jól hangzott:

...."Édesapám is csak addig vitte hozzájuk az R-19-esét, amíg 
utána nem nézett az áraknak. (Valamibol finanszírozni kell a B. 
fiacska F-1-es ábrándjait ugye?) "

Utólag elolvasva teljesen szükségtelen és rosszindulatú meg-
jegyzésnek találom, amiért mindenkitol és különösen a néven 
nevezettol elnézést kérek. A többit azért érvényesnek tartom.

Török Árpád
+ - RE: Lopnak itt mindent ... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Sajnalom Szilard a lampaidat, ez az orszag sajnos ilyen...  Lopnak itt
> mindent, ami nincs odabetonozva. Tulajdonleppen meg orulnod is kene,
> hogy legalabb nem leteptek szetcseszve a lokharitot meg egyebek... .

Amikor eloszor jartam 79-ben az Unioban (szovjet), az egyik
legmegdobbentobb szamomra a _HEGESZTES_ mint kotesi
technologia kizarolagossaga volt. Nem, nem azert, mert a rugos
alatet vagy a kontraanya ismeretlen. Ami nem volt odahegesztve,
azt elloptak....
--Udv:szm
+ - Re: auto melegites reggel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!


Benzines, szivo

Indulas elott 1-2 percet melegitem,

Nagy hideg esetén ugy 3-4 perc, illetve mig letakaritom rola a havat, ha
eppen van.

Nyaron egy fel percig.


Udv...Adam
+ - Re: lap (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!



> Neee. barhova rakhatod, csak ne az extrara. 30 kilos kepet 50 perc
> alatt nem tudok lehuzni az extrarol. nincs kedved tukrozni valahova
> normalisabb helyre? koszi
>

Irtam masik helyet is, a http://web.interware.hu/lszadam

Ez teljesen korrekten mukodik, csak nehany proxy nem szereti.

Udv...Adam
+ - Re: skoda valto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!



> Adodott egy kis problemam a kuplunggal, valoszinuleg tarcsa csere lesz...
> De ha mar ott tartok, meg kellene neznem a valtot is, mert nagyob
> terhelesnel
> kidobalja a hatramenetet ||:-(  (vajon mi lehet az oka?) es neha nehezen
> veszi
> az 1-2 fokozatokat (a'sszem: szinkrongyuru).
>

Ez akar meg lehet a kuplung hibaja is, hogy nem emel ki teljesen, azert
veszi nehezen a sebessegeket meg dobalja a sebessegeket.


> Kerdesem a Skoda-ertokhoz: a 120-asra (1984., uj tip.kasznis) fel lehet
> tenni egy 5
> sebesseges valtot (gondolom a GLS-et) es kb. mennyiert lehet egy ilyet
> beszerezni ?,
>

Fel lehet rakni. De amuyg az 5-os valto igazan csak annak eri meg, aki
sokat megy autopalyan illetve orszaguton. Varosban tul sokat nem tudod
folkapcsolni 5-ig.  Amugy egy otos valto kb 40 penz korul van.

Udv...Adam
+ - Re: Skoda tali (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!



> Adam irt a Skoda talalkozorol. Kerek valakit, elfogulatlan szemlelokent
> latogassa
> meg a rendezvenyt, es szamoljon be a Skoda-fan -ok es az autojuk kozotti
> nemi ko-
> todes nyilvanos helyen eloadott megnyilvanulasarol....
>

Azert hidd el, nem olyan veszes ez a dolog...   :o)    Egyaltalan nincs
valami hu de csak a skoda auto hangulata, amit talaz az is jellemez,
hogy a Trabant es Aartburg klub is hivatalos, es gyakran a Manta es
Capri klub is kepviseli magat ezeken a rendezvenyeken, es ugy
egyaltalan, van ott mindenfele auto...  Akar mint egy Hix Auto talalkozo
:o)


Udv...Adam
+ - Re: skoda lampaja hogyan vilagit (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!


> Megint lenne egy kerdesem. Miert van az, hogy amikor be van kapcsolva a fenys
zo
> ro, es ralepek a gazra, akkor fenyesebben eg, illetve ha megy az ablaktorlo, 
ak
> kor gyorsabban torol?
>
> A toltest jelzo lampa pedig kialszik, amint beinditottam az autot.
> Nagy a baj? Mit kell tennem?
>

Nincs semmi baj, ecceruen azert eg fenyesebben, ha ralepsz a gazra, mert
gyorsabban forog a generator, es nagyobb feszultseget allit elo. A gond
az lenne, ha nem fenyesedne egy picit fol, mert akkor az azt jelentene,
hoyg valamiert nem tolt rendesen a generator.


Udv...Adam
+ - Toyota Carina (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote
> Mas: Toyota Carinarol volt mar szo a listan ? Ha valakinek van tapasztalata
> rola - legyen az jo vagy rossz -, kerem, ne tartsa vissza !

Szia!

Aprilis vege ota nyuzok egy 1993-as Carina E-t. Eddig a kotelezo
szervizeken kivul mindossze fektarcsat kellett cserelnem (ezt meg az
elozo tulaj fogyasztotta el). Fogyasztasa elfogadhato: 1.6-os motor
nyaron 7-8 litert evett, most 8-8.5 litert fogyaszt. Az ulese kenyelmes
(eddig 1000 km volt a csucs amit egyhuzamban mentem vele, es nem ultem
szet a ), a muszerek kezre allnak. A kuplung kemeny egy kicsit es
rovid uton fog, errol nem tudom, hogy az egesz tipusra jellemzo-e. Ha
van valami kerdesed, ki vele!

Udv
Andras
+ - Milyen autom van? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Lenne egy erdekes kerdesem: erdekelne, hogy milyen autom van :)))) 
Amit tudok: Fiat Ritmo 1984, Benzines, 1.5-os, a hatuljara ritmo 75 van
irva. Ja es ikerlampas, 5 ajtos  :))) 
Amiert erdekel: nezegettem ezeket a webes autosboltokat, nem lattam meg
hasonlot sem, Fricinel is nezegettuk, de ott is furcsa dolgok voltak :)))) 
Ha valaki tud nekem segiteni halas lennek :)

Col Tuci
+ - Ponyva (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Valamelyik nap vettem Frigyesnel egy ilyen ponyva dolgot, amit ajanlott,
letellt kis ido, gondoltam irok rola :
hosszu tavu tapasztalataim nincsenek, de eddig hatarozottan pozitiv, jo az
anyaga, pergeti rendesen a vizet, illetve a szellozes is jol meg van oldva,
a felrakassal persze voltak elsore gondok (picit rossz az autos angolom, es
nem tudtam mi az a kampos biztonsagi valami - kesobb asszocialtam a
gumipokra :))))  de most mar konnyen megy :) elol, hatul gumis, csak
raakasztod a kocsira es mar jo is, max a kocsi alatt atkotod gumipokkal (van
hozza lyuk:). 
Az elso leszedes volt poen, kiakasztottam a gumipok, az pedig (ruggalmassagi
ero rulez) 3 autoval arrebb ert foldet :)))

ennyi, remelem nem untattam senkit:
Col Tuci
+ - Vw bonto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szeva 

ha volna itt pesten néhány VW bontó ötletként megköszönném.

Ja és van valakinek fogalma arról hogy a kettes golfokban a tompított fény
gyárilag megvan "relézve".

Ha emlékeim nem csalnak akkor nincs és az enyémbe belebarkácsoltak egyet
sikerült is éjjel ködlámpával hazajönnöm Érdről.

Én bizony gondoltam mindenre kormánykapcsolóra ... másra nem de relére arra
nem másnap reggel nézem hogy ott lóg a relétábla előtt. Megpöckölöm van
lámpám. Az anyád.


Az apám terepjárójának a gyárilag a lökhárítóba épített ködlámpáját lopták
a kapunkban. Azóta mi is vicces csavarokkal rögzítünk minden mozdítható
dolgot a verdán.
+ - Thule silectarto /tetore/ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Alig használt Nissan Terrano II-re való sok kulcs van hozzá és eladó vagy
Golf II tetőcsomagtartóra cserélhető.

Amúgy is vennék csomagtartót a Golfra olcsón és bringatartót is szeretnék
hozzá.



Bocs csak később jutott eszembe.

Country
+ - Nemet kereskedo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A kereskedo mondta, hogy hatulra uj gumikat rak fel, meg a hutoventillatort
ki
>kell cserelni. Ez eltart 2-3 napig. Nehany nap mulva felhivott,
>hogy menjek be mert baj van. A muhelyben eszrevettek, hogy az auto
karambolos
>volt. A hatso tengely deformalodott, ezert zabalta a gumit. Kikeszitettek
nekem
>egy Mitsubishi kisbuszt karpotlasul (4000DM-t ra kellett volna fizetnem)

Ilyen letezik?
A kereskedo a mar eladott autora kolt?
Felhivja a vevo figyelmet a hibara?
Karpotol?

Ha nem irtad volna, akkor is tudnam, hogy
nem Magyarorszagon tortent az eset.

Mikor lesz nalunk ilyen?

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS