Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 560
Copyright (C) HIX
1999-11-10
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: atveres, robogo,motor (mind)  24 sor     (cikkei)
2 kipufogo javitas (mind)  9 sor     (cikkei)
3 Re: *** HIX AUTO *** #559 (mind)  13 sor     (cikkei)
4 Autovillamossagi (mind)  16 sor     (cikkei)
5 Sziasztok! (mind)  17 sor     (cikkei)
6 Eredeti Opel felnik es gumik (mind)  16 sor     (cikkei)
7 Re: Katalizator, Trabi, Tervezes, Bikazas (mind)  69 sor     (cikkei)
8 Koszonet (mind)  7 sor     (cikkei)
9 Katalizator le.... (mind)  31 sor     (cikkei)
10 szerintem a kerekparos kulturanak igenis van letjogosul (mind)  77 sor     (cikkei)
11 Skoda hengerfej #559 (mind)  22 sor     (cikkei)
12 Re: Bikazas (mind)  22 sor     (cikkei)
13 Katalizator (mind)  54 sor     (cikkei)
14 A Vectra kuplung (mind)  10 sor     (cikkei)
15 Country; Lattam; (mind)  88 sor     (cikkei)
16 Teebynek (mind)  35 sor     (cikkei)
17 G tolto (mind)  13 sor     (cikkei)
18 utolagos futes (mind)  11 sor     (cikkei)
19 TAXIsok es szeme't. (mind)  40 sor     (cikkei)
20 Andrassy ut - bicikli ut (mind)  14 sor     (cikkei)
21 Vezetes, teli autozas (mind)  110 sor     (cikkei)
22 Siker (mind)  5 sor     (cikkei)
23 Re: Aluminium ontes. Henger. (mind)  13 sor     (cikkei)
24 Re: lost #554 (mind)  16 sor     (cikkei)
25 RX (mind)  5 sor     (cikkei)
26 bringa (mind)  55 sor     (cikkei)
27 sieg heil (mind)  19 sor     (cikkei)
28 motor (mind)  9 sor     (cikkei)
29 megegyszer bicikli (mind)  5 sor     (cikkei)
30 25 ezer forintos rallyauto (mind)  36 sor     (cikkei)
31 US (mind)  15 sor     (cikkei)
32 surgos! (mind)  13 sor     (cikkei)
33 Suzuki indexbura (mind)  4 sor     (cikkei)
34 Lass, ne csak nezz! (mind)  31 sor     (cikkei)
35 Hej ti gyertyak (mind)  27 sor     (cikkei)
36 Volner / Milka / Tuning (mind)  36 sor     (cikkei)
37 Elmaradas (mind)  10 sor     (cikkei)
38 Adagolo - (veg)eredmeny - Ajanlas (mind)  35 sor     (cikkei)
39 Re: vizpumpa (mind)  11 sor     (cikkei)
40 Re:bicigli (mind)  43 sor     (cikkei)
41 Lada tuning (mind)  81 sor     (cikkei)
42 dudalas (mind)  28 sor     (cikkei)
43 ez, az (mind)  20 sor     (cikkei)
44 554, benzinkut, Vectra legtelenites (mind)  50 sor     (cikkei)
45 benzinkalyha. (mind)  13 sor     (cikkei)
46 Picistati korrekcio (mind)  24 sor     (cikkei)
47 :))) (mind)  20 sor     (cikkei)

+ - Re: atveres, robogo,motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HellO!

>Ugyanis kartyaval fizettem, es nem neztem meg
>a papirt, amit adtak (merthogy rengetegen voltak, en pedig
>siettem).

Ime az atveres forrasa! Orulhetsz, hogy csak nyolcat vettek le. Ha sietsz,
akkor soha nem nezed meg mit irsz ala??

Mas.

A robogokkal nem az a bajom, hogy belso savban is kozlekedhetnek. A fo
gondom, hogy a forgalmi okok miatt allo sorok kozt cikaznak jobbra, balra,
keresztbe, kozben torik a tukrot, karcoljak az autot stb.

Udv:

Csaba

***        Balesetek, katasztrófák *** http://www.extra.hu/krimi
*** Számítástechnika! *** http://www.extra.hu/denver_2000
*** ICQ UIN: 24695548 *** Keress pénzt netezéssel!! Kattints ide:
***    http://forinternet.hypolit.net/cgi-bin/csatlakozas.cgi?101178
***    http://www.sokpenz.net/jelentkezes.cgi?840816
+ - kipufogo javitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Pesten kellene kipufogot javittatnom, esetleg egy uj hatso dobot is vennek
a Granadamra. Ha valaki tud normalis aron normalis minosegben dolgozo
embert, kerem szoljon.

Elore is kosz, udv

Akos
+ - Re: *** HIX AUTO *** #559 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Tollat kellet ragadnom, mert mar nem birtam magamban tartani:

Nagyon eldurvult a lista hangneme.

Ertelmes reagalasokban is lehulyezitek egymast. 

Annak ellenere, hogy sok segitokesz hozzaszolas is van, 
lehet hogy abbahagyom a lista olvasasat. 
Nincs szuksegem arra, hogy a kioktato stiluson folkapjam a vizet.

Tisztelettel Jeno
+ - Autovillamossagi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Jo villamossagi a XV.ker XVI ker talalkozasanal, a Rakospalotai
Hataruton talalhato, az autosmozival szemben. Neve Csurka-
Autovillamossag. Szerintem korrektul dolgoznak, nekem jo
tapasztalataim voltak veluk. De pl. a Gablinisek is oda viszik az
autokat.
Egyszer megoldottak 5 perc alatt egy olyan problemamat, amelyre mashol
az oreg "szaki" csak hummogott es legalabb fel napig ott kellett volna
hagyni a kocsimat. Ja es 300 forintot kertek erte.

  

-- 
Best regards,
 Mark                          mailto:
+ - Sziasztok! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Talaltam egy erdekes filmet ami a helyes parkolas mikentjet mutatja be :)
>Akit erdekel megtalalja a:
>www.cs.hu/jts
>oldalon, 635kb...

Erdekes ez a film, figyeljetek meg, hogy a kocsi kereke az egesz muvelet
alatt meg sem mozdul. lehet, hogy inkabb jo informatikai szakember a film
keszitoje, mintsem jo sofor? :-)



Udv,

W a l t e r
mailto:
Telefon:+36-30-99-05-837
(Klem Krisztian)
+ - Eredeti Opel felnik es gumik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek,

eladosorba kerult Pesten a kovetkezo porteka:

-5 db Barum (Continental licence) teli gumi  (ebbol 4db 3500 km-t futott 1db
vadi uj)
 Meret: 165/R13
-5 db eredeti Opel felni (acel)
-4 db eredeti Opel disztarcsa

Ar ( es most figyeljetek), db-ja(felni,gumi,disztarcsa) 10.000 Ft. Tehat
osszesen 50.000 Ft cakk und pakk!!!

Erdeklodni emilen vagy a 06-309-24-25-36-on lehet.

Balu
+ - Re: Katalizator, Trabi, Tervezes, Bikazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T. AUTO sok...

Idezek:
>azzal kezdenem, hogy a katalizatort kiberhelnem belole, aztan a vizsga
elott
>meg vissza.
>Ajanlom mindenkinek, szinte ingyen van es jobb mint a Bontex :)
>
>Udv
>B.

 irta:
>Kerdesem az okosoktol:
>nem bolygatja ez meg tulzottan a motor karakterisztikajat? (Gazlenges,
>kalkulalt fojtas es egyeb okossagok).


Most meg en irom:
- Egy auto annyiba kerul, amennyit a sajat penzunkbol koltunk ra ?
- Nem igy van.
- A level iroja meg fogja erni a 40. evet,
a masok altal kiszerelt, vagy elhasznalt katalizatorok miatt ???
- Nem biztos.
Figyelnunk, vagy inkabb vigyaznunk kellene egy kicsit egymasra!


+++

  irta: Temakor: Dr. Schmidt es a Trabant
>Viszont ha valaki kijon elem a stop tabla ellenere, foleg azert, mert nem
>birja a fustomet, annak azt uzenem, hogy ne menjen ki az utra, mert valami
>nagyon csunyat kivanok ra. Sot ha felted kicsi csaladod egeszseget, ne
>engedd oket buszozni, hiszen a diesel-fust rakkelto anyagokat is tartalmaz.
>Lakjatok az erdo kozepen, mert ott talan meg tiszta levegot szivhat a
>csaladod. S ha Neked a Joistenke megadta, hogy ne kelljen ilyen autot
>vezetned/birtokolnod, akkor orulj neki, ne legy bunko masokkal.
>Bocsi, ha hosszu lettem egy kicsit, de ezt nem birtam megallni szo nelkul.

Kaptal tolem egy piros pontot...

+++
 kritikak melle:
> Temakor: Lemaradt szabalyok
> > es szerintem rohej, ha egyegyszeruizzocserehez ki kell szedjem az
> > aksit, meg a huto kiegyenlito tartalyt...Vagy eznormalis?

Tudtad te azt hogy a Trabant -nal a gyujtast a jobb elso
kerek leszerelesevel lehet csak allitani ?
Ki van ez talalva,.......de valahogy en maskepp terveztem volna meg...

+++

 Bikazas
>Isten orizz! Inditaskor tobb szaz Amper rohan at a rendszeren, ez olyan
>mint egy rovidzar. (Nagyon pici belso ellenallas). Ha a te autod jar,
>akkor megtortenhet hogy nem az akkumulatorod hanem a generatorod
>dolgozik........ bele a rovidzarba. Szepen nevsor szerint fustolnek el a
>diodak.
>Szoval bikazaskor nem jaratni a motort!!!!

Valaszom egyszeruen csak ennyi: egyetertek az elottem szoloval.

Bye.
Laci.

_______________________________________________
Suzuki maillist  -  
http://geoff.rulez.org/mailman/listinfo/suzuki
_______________________________________________
+ - Koszonet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hallihaw!

Koszonom mindenkinek, aki elkuldte a nekem hianyzo 550-es es 551-es HIX
AUTO-t.
Koszi!

Madison
+ - Katalizator le.... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Annyit meg hozzafuznek, hogy ha netan belefutsz egy KPM ellenorzesbe,
ami bizony nagyon kiszamithatatlan, akor annak csunya vege lehet.

Mert a kocsi ugye kat-os, de nincs rajta, es ha meg kiderul, hogy
szandekosan nincs rajta, akkor az sulyos szabalysertes.
Szoval nem erdemes szerintem. Az utolag beepitettel mas a helyzet.

Es arrol nem is beszelve, hogy ilyenkor muszaki felulvizsgalas, ami
komolyabb mint a muszaki vizsga.

Van egy ismerosom.
Neki csak szelesitett kerekek voltak, meg hazi sportauspuff.
Elkapta a KPM a kozutakon.
Egybol kuldtek a felulvizsgalatra.
Ott pedig, meg a biztositektablat es a belso kuszoboket is
megvizsgaltak. Szoval mindent.
Gondoltak: "ennek valamiert le akartak venni a rendszamat".

Teeßy
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- skoda szelvedo
	- egyeb motoralkatreszek

 ÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷
 ¤                                         ¤
 ¤ Teeßy * mailto: ¤
 ¤                                         ¤
+ - szerintem a kerekparos kulturanak igenis van letjogosul (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Lista!

Igazabol nem tudom pontosan mirol van szo a temaban.
De szeretnek nehany gondolatot kozolni.

Eloszor is a subjectben irtakkal egyetertek.

Valamint a tovabbi gondolatok.
Miert nem dudalok a biciklisekre.
Egyszeru, mert nem megoldas.
A masik pedig, hogy ezzel akar veszelybe is sodorhatom.

Tovabba, ahol mehetnek, ott hadd menjenek.
En talalkoztam mar nagyon korrekt kerekparosokkal, szuk utcaban hallotta
hogy megyek mogotte, es megallt felrehuzodott, majd mikor elmentem
(megkoszontem) lattam a tukorbol, hogy visszault es tovabb kerekezett.

A kreszben benne van, hogy a kerekparosok es a gyalogosok is a
kozlekedes szerves reszei.

Ma tortent, de irhatnam akar minden napra is.
1. Megyek a kocsival, az en oldalamon a jardan gyalogosok az atkelonel.
Messzirol lassitok. Mar mutogatom is hogy mehetnek (legyezek, mintha
tele lenne a kocsi szunyoggal), erre mit csinalnak? Neznek ram bamban.
Mar majdnem megalltam, mikor ugy dontottem, hogy megsem.
Inkabb tovabb mentem. Majd a tukorbe visszanezve lattam, hogy mas is
lassitott, arra ugyanolyan ertetlenul neztek.

2. Hazafele, jol megvilagitva 45-os tempoval jovok. Kersztezodesben
Burzsuj Jeno az uj autojaval. Megvarja, mig odaerek es elottem 2-3
meterrel hajtott ki. De ugy, hogy engem latott mar 1 perce. Aztan
megvarta mig a mellettem levo savbol lekanyarodik az auto (tenyleg
latott, mert kijebb allt mint a kanyarodo) utana meg kiugrott elem.
Mit csinaljak ilyenkor? Szivom a fogam, mert nem akarok belemenni, nem
azert mert feltem az o szaros autojat, hanem az en draga ket kezemmel
megkeresett kedves kis csotroganyom egeszseget feltettem.

Hat nem tudom, de inkabb a kerekparosok.
Nalunk a leggyakoribb, hogy kivilagitatlanul kozlekednek, es olyan
helyeken is ahol nem szabadna nekik.

De ami nagyon mgragadt bennem, az a reklamszoveg, amit az OKBT
keszitett. Mikor a teherauto megallt a gyerek elott.
"Vigyazz ram, mert te vagy a nagyobb"
Az ero mindig a nagyobbal van.
Csakhogy azt nem a leigazasra es a fitogtatasra kell hasznalni, hanem
arra, hogy veszelyhelyzetet elkeruljuk vele. Vagy netan megoldjuk.
De semmikeppen a fenyitesre.

Mi vagyunk a nagyobbak es az okosabbak, ezeket a kepessegeinket
hasznaljuk fel arra, hogy masokat segitsunk a kozlekedesben.

Akkor talan jobb lesz a moral.
Mert valljuk be az ami most van az ratyi.

Tudjatok az emberekben benne van, hogy ha o is akkor en miert ne.
De mikor lesz az, hogy ha o nem akkor en sem?

Vegul is nem tudom tenyleg mi az eredeti tema, de igazabol nem is ahhoz
szantam.
Ez inkabb csak egy kis monolog volt a kozlekedesrol.
Csak meg annyit, hogy szerintem a kerekparosok is olyanok mint az
autosok, vannak koztuk lelkiismeretesek meg trogerek is.

Hat asszem ennyi, biztos unjatok mar.

Teeßy
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- skoda szelvedo
	- egyeb motoralkatreszek

 ÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷
 ¤                                         ¤
 ¤ Teeßy * mailto: ¤
 ¤                                         ¤
+ - Skoda hengerfej #559 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv, Fresi BaCSi !

Vigasztalaskent:
Egy motorgeneral utan a hengerfejjel en is megjartam,
mikor meg nem magam butykoltem a Skodat...
(Igaz, nekem altalaban befele folyt a viz a hengerbe,
neha pedig az olajat nyomta at a hutorendszerbe.)
...szoval allandoan forralta a vizet:
Elobb 2 huvelyt is kicsereltek  (azt mondtak, az ujonnan
berakott gyari huvely repedt volt), majd 6x egymas után
tomites, olaj, hutofolyadek csere, mert nem vettek eszre
a hengerfej repedeset ket szelep kozott...
Ja, közben termosztat cserek sora...
Majd gyalultatni akartak a hengerfejet,
mondvan, hogy megvetemedett. - Megelegeltem.
A 7. tomitest mar magam raktam fel, igaz ez is elszallt.
8. alkalommal vettem 5000-ért egy használt hengerfejet,
2500-ért feljavitottak, felraktam, kesobb utanhuztam a
csavarokat, azota megy (kop-kop-kop)...

Udv.
T.Csaba
+ - Re: Bikazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Es amikor a sajat inditomotorodat jaratod, miert nem halnak
meg a
>diodak??? A generator amugy sem kap kozvetlenul rovidzarat,
hiszen
>a sajat akkura van kotve. Raadasul a rovidzar sem jo szo,
mert a
>nagy aram messze van meg az "igazi rovidzartol", foleg,
hogy az
>akkuk meretezve vannak a 200-400 A-es inditoaramokra.

Azert maradnak meg a diodak, mert amikor a sajat autodat
inditod
meg nem termel aramot! A fordulat olyan kicsi hogy a
generator meg
nincs a rendszerre kapcsolva. Es az akkuk vannak meretezve a
200-
400 Amperre nem a generator diodai.

Udv
Balazs
+ - Katalizator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>A VW konszern csinalt egy felmerest, megvizsgalta
>az altala gyartott motorok karosanyag kibocsajtasat.
>Eleg meglepo de a vegeredmeny az lett, hogy a mar
>mar majdnem 40 eves konstrukcioju OHV Skoda motor
>a legkornyezetbaratabb.

Gondolom itt mar a Skoda motor legujabb viragzasa szerepelt,
hengerenkenti befecskendezessel, haromutas, szabalyozott
katalizatorral. Szerintem eleg szegyen ez a VW mernokeinek.
:-(

Egy kis  osszehasonlitas:
       Skoda Favorit 1990    Opel Astra 1,416V 1996
       karburator                     hengerenkenti bef.
       katalizator nelkul          szab.katalizator

Alapjárati CO:  2,19%           0,02%
                 CH:  267ppm        22ppm
Nevl.ford.
60%-a:     CO: 1%                 0,14%
                  CH: 185ppm        46ppm
Ezeket az adatokat a ket auto zoldkartyajarol masoltam le.

>A szomszedunknak egy 1-eves Opel Astraja van, egy
>idoben minden masodik nap en toltam be,  szerinted
>mennyit er a katalizatora?
Hat... ha mukodik me'g esetleg akkor lasd fennt.

>Az egyik TV csatorna autos musoraban valamelyik
>borzaszto nagy szakembere mondta, hogy az elmult
>50 ev jarmutechnikajaban a legnagyobb talalmanyok
>a katalizator es a befecskendezes. Ha ez  ha ez
>tenyleg igy van akkor szerintam nagyonszomoru,
>mert akkor valoszinuleg Csonka ota senki sem
>gondolkozik.

Azert volt meg itt egy ket talalmany.. :-) A katalizator
es a befecskendezo bonyolitja es dragabba teszi a
kocsit. Nehezebb lesz a szervizelese, leven hogy
celszamitogep kell hozza. DE! Nelkuluk "kisse"
nehezen belelegezhetove valna a levego idovel.

Elhangzott hogy az Opelek katalizator nelkul jobban
mennek, kevesebbet fogyasztanak. Ez igy van.
Ellenpelda: Mazda 323. Miutan kikerult belole a kat
zsinorban olvadtak el benne a dugattyuk. Ujra es ujra.
Egeszen addig amig ujra katalizatort kapott. Autoja
valogatja.... De az Opel is budosebb es szennyezobb
lesz mint akarmelyik ketutemu!

Udv
Balazs
+ - A Vectra kuplung (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

vettem egy hasznalt A Vectrat.
Nagyon kemenynek erzem a kuplungjat, valamint padloig be kell nyomni
valtaskor.
Mi lehet az oka es mi a megoldas ? Ez beallithato, javithato, vagy
cserelni kell? Melyik megoldas mennyibe kerul?

Koszonettel
Buruzs Tamas
+ - Country; Lattam; (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello AUTOsaim!

Marha jo!
Gondolkoztam azon, hogy azt a levelem, ami a buvos #554-ben
jelent volna meg ujra elkuldjem-e. Nem tettem, mert ervenyet
veszitette, akkor amikor mar el tudtam volna kuldeni. 
Csak annyit arrol, hogy szomorkodtam az #553-on, mert nem
volt valami jo (megszokott) a hangulata, ezert nem texett.
Tudom!, egyeni szocproblema. Tudjatok a 2utemu es a dizel 
fikazasa a korny. szennyezes miatt, meg a Schmidt Csaba irasara
a reakciok. 
Az iromanyom lenyege, annyi volt csupan, hogy ne egymast 
, hanem ertelmes dolgokrol beszeljunk!
Csak azert emlitem meg a dolgot, mert megint kezdodik. :o(
--------------------------------Country-------------------------------------
---
Itt van ez:
Fresi BaCSitol:
>>AUTÓT LEHET VEZETNI DE CSAK VW-T ÉRDEMES.
>Ennyire azert ne legyel elfogult! Ha flamet akarsz inditani, akkor menj
>a vitara!
Szerintem igazan elturhetne a Lista a szubjektiv velemenyeket.
Igazad van Fresi abbol a szempontbol, hogy hajlamosak vagyunk
ezekbol flamet csinalni, de SzVSz ez a _mi_ hibank.
Es ez,  Balazstol:
>>AUTÓT LEHET VEZETNI DE CSAK VW-T ÉRDEMES.
>Szerintem azert ez egy kicsit eros volt.... Mondhatnam, hogy ha valakinek
ez
>a velemenye, az meg is erdemli!
Miert ne lehetne Balazs! Neked meg mas a velemenyed.
Csak legyen mar egy Internetes listan megengedett a szabad 
velemenynyilvanitas.
Minden ember mas. Nekem az Opel a nyero mostansag, annak
is megvannak a hatranyai, ahogy minden masnak.
Nem igy kell felfogni a dolgot.
Igaz, hogy Country elolvashatna a netikettet, hogy ne ordibaljon,
de majd belejon.
Ne rohanjuk le rogton a masikat! Neki ez jon be, Neked meg mas.
Errol ennyit.

Azert ideideznem Schmidt Csabanak es Nektek az #553-ba irt
levelem egy reszet, mert bar nagy a csend Csaba felol es lehet, hogy
elgondolkozott, a dolog megis, masra is allando ervenyu.
Tessek:
------------------Idezet----------------------------------------------------
----------
Csaba! Ha jol emlekszem Te sem tegnap iratkoztal fel a listara, ezert
ismered az eloeletet. Most csak azt kernem, hogy maskor legy tekintet-
tel a listatarsaidra is, akik kozott gondolom Te is tudod, vannak Trabisok
es Wartbisok is. Tudod, hogy Neked sem esne jol, es most mar meg is 
kaptad a beosztasod a tobbiektol. Ugye nem esett jol?!

Most, hogy Volner lenyugodott es csendesebb lett a lista, marmegint
kezdodik.
A #553-as AUTOt keseruseggel zartam be es nem tettem be a kedvenc
AUTOim koze. :o(
!!!_Pedig azokat is Ti irtatok es irjatok_!!!
Nem lehetne-e meggen ahogy regen,..............
-----------------Vege-------------------------------------------------------
------------

Nem szaporitom a szot, de ezeket a dolgokat tudtotokra akartam adni!
Lehet anyazni, de nem vitainditonak szantam.
Bocs az OffTopic-ert!
Ez volt az en velemenyem, mindenki probaljon meg tolerans lenni a 
masikkal. :o)

---------------------------------------Lattam-------------------------------
------------
Ez nem azt jelenti, hogy most mar nem latok. :o)
Amberek!
Kinek van egy hihetetlen sarga, vagy zold, amolyan tipikus foszforeszkalo
szinu regi Audi 80-asa, melynek a rendszama ?EN-334?
Az auto hatso szelvedoen HIX matrinca+lepcsokeszites reklam, pilotaja
olyan 40-50 kozotti ur, aki vagy nem ismeri tulzottan a jelzeseket, vagy
nem figyel elegge.
Tegnapelott jottem egyutt vele az Alkotas uton vegig, majd a Karolinan.
Villogtam ezerrel, majd amikor ugytunt, hogy a tukrot nezi, otujjas
mutogatasba
kezdtem, de semmi eredmeny.
Szoval???

En voltam, a (Auto)kormany legyen veletek, udv

	     .   .
--------o0O-----p-----O0o---------
  Ai.: Peace {:o) bye gyimi
mailto:
+ - Teebynek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Teeby irta:
>Minden illetekes!
>Vegeztem.
>A temat abbahagytam.
>Indokaim.
>1. A listat nem erdekli a magasroptu szellemi csata (ez az
elsodleges)
Ezt eddig nem vettem eszre.

>2. Hogy oruljetek, sot meg azt is bevallom, hogy semmi kozom az
>egeszhez. Ami viszont eleg szomoru, hogy meg tudtalak mozditani
>benneteket.
Ezt nem teljesen ertem (foleg az utolso mondatot), de valoszinuleg
bennem van a hiba.

>4. Kulonosebben nem erdekel a tema.
Ahhoz kepest ...

>Ismet kiderult, hogy kik a kevesbe tolerans konszolidalt emberek.
>Akik a tudasukkal melyen meghajolhatnak, hogy odaig erjen a nyelvuk.
>Valami hasonlo viselkedesi formaju emberek magyaraztak felre valami
>fajokrol alkotott elmeleteket. Aztan haborut csinaltak, aztan
kikaptak.
No comment.

Nem ertelek. En azt hittem, lehet Veled vitatkozni.

    Sziasztok!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
Munkahelyem: http://free.netlap.hu/autokut99
+ - G tolto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello !

A kollegam vett egy Passat G60-at, de sajna nem volt eleg korultekinto.
A kocsi menetteljesítmenyei nem rosszak, de nem is olyan kiugroak,
ahogy elvarhato lenne. Egyebkent a G toltobol folyik az olaj is.
A "szakszerviz" szerint cserelni kellene a toltot, ami kb 700eFt
+ munkadij. :(

Hogyha tud valaki olyan szerelot (szervizt) ahol foglalkoznak G toltovel,
(javitas, felujitas) akkor kérem jelezze.

Koszi,
     Zotya
+ - utolagos futes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

Volt szo regebben arrol, hogy a Zaporjoskaban volt egy kiegeszito
benzinkalyhas futes. Valaki nem tud valami hasonlo szerkezetet? (Mintha
valahol lattam volna Bogarba valo szerkentyut...)
 A Tescoban es mas helyeken is lehet kapni egy szivargyujtora rakahto
hosugarzofeleseget. Errol van tapasztalata a nagyerdemunek?

Udv,

Attila
+ - TAXIsok es szeme't. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok!

 Ket taxis sztorival gazdagitalak beneteket.A cimben szereplo "szemet"
az elso esetben konkret a masodikban pedig a taxisra vonatkozik.:)
Az elso eset.
 Ketszer figyeltem meg esti(22:00 utan) kutya setaltatas kozben az
utcankban.Zugloban a Baroczi utcaban.(posta jarmu telep mellett)
Szoval szepen rendben setalgatunk amikor felfigyeltem a lassan halado
taxira,gondoltam magamban,hogy nem latja sotetben a kutyat(fekete tacsi)
es azt hiszi kuncsaft vagyok.De nem, A' hogy is gondoltam masban
santikalt a "kedves".Azt kereste hol dobhatja ki, a harom zsak
szemetet.Szepen elment az utcaban majd visszafordult es a sotetebb
helyen megallt es zsupsz.Na igen en meg 50m-re tolle.Szoval nem
zavartatta magat.Na ez itt az utcankban a masodik eset volt.
Szoval mostmar nem csak "bikazast" valalnak 500Ft-ert hanem szemet
eltuntetest is.Ez SZUPER nem kell kontinert kerni csak taxit.:))))

 A masik dolog tegnap este tortent.Kb.:19:00 korul ertunk haza a
felesegemmel a munkabol es vasarlasbol.Kipakolunk es felmentunk a
lakasba kb 10 perc mulva a felesegem uvolt mint a "fabaszorult fereg"
az erkelyrol(nem szokasa csak most tortent ilyen).
Na egy taxisnak uvoltozott.A draga kedves megallt konnyiteni magan,ez
nem baj es nem a fedetlen nemi szerve valtotta ki az uvoltozest.:)
Ha nem a "faratviz celpontja" az autonk bal elso ajtojat vizelte a
taxisofor ez az amire lehet a cimben szereplo jelzest hasznalni.
Na jo igazatok van az eso lemosta utanna,meg a kutyak a kereket mindig
meg illetik.De egy ember ilyenre vetemedik.Azt meg hozza teszem nem
hatotta meg az uvoltozes es befejezte a dolgot.
Gondolkodtam talan haza fele folboszithettem,de nem emlekszem
semmilyen affera. ?:( Meg hat 10 perc utan er utol.
Ezek utan nehezen szimpatizalnek a taxisokkal,bar tudom nem szabad
altalanositani.
Koszonom ,hogy "meghallgattatok".

Sziasztok.

Jo utat!
Gabor

E-mail:
+ - Andrassy ut - bicikli ut (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Miert jajongtok mar megint. Ez a bringaut a koruttol befele tok jo.
A szabalyosan ( ! ) parkolo autok  jobb ajtajat a legvaratlanabb 
pillanatban nyitjak elem.
Ha alacsony az adrenalin szintem, akkor mindig teszek arra egy kiterot.
Lehet, hogy csunya dolog, de nekem a nyakamba log egy NAGYON 
eros hangu sip. 
A korutnal bekapom a szamba :-) A Jozsef Attila utcanal kikopom.
Sokszor oldok meg vele veszelyesnek indulo szituaciot.
Mentsegemre legyen mondva, hogy a bicikli csengore senki nem figyel.
Ennek a sipnak olyan a hangja, hogy a "higf?s?s" jon arra akit varatlanul
er. ( Mint enram a vonat kurtje miatt. )
Szovala ne morogjatok, hanem oruljetek az ingyen gyakorlopalyanak :-)
--
Meszaros Geza
+ - Vezetes, teli autozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

a tegnapi szamban mindenki panaszkodott, nekifogok en is:
Szoval tegnap masodik napja esik, igy az ember ovatosabban vezet.
De mi haszna, ha ezzel egyedul vagyok igy? 

1. Kihajtok a ceg parkolojabol, terek jobbra - egyiranyu utca. Aztan
satuzok, mert szembe jon egy szazas skoda. Egyiranyu utcaban.
Mivel amugy is rossz napom volt, karomkodok kemenyen.

2. Az egyiranyu vegen befordulok jobbra, megyek 100 metert,
megint fordulok jobbra, mikor hatalmas dudalas, a STOP tabla
alol egy mazda 626 elemvag ezerrel. Meg hangosabban karomkodok,
hisz az ut csuszik, ABS nincs, csuszkalok a  uton
minden nagyobb fekezesnel.

3. Ez az utca csak 50 meteres, a vegen kotelezo haladasi irany
jobbra. Legelol egy tatra all, mogotte dacia, mazda es en.
Kb. 7-8 perce varunk, a tatra nem tud terni, mert folyamatos a
forgalom, a buszsavba meg ugy latszik nem akarodzik lefordulnia.
A dacia elindul, megkeruli es kihajt a foutra, leter BALRA, a
fouton fekeznek, dudalnak, ugy megy tovabb a szenzacios 
gyorsulasaval.

4. Vegre kiter a tatra, szabad az ut! Kb. 200 metert megyek a
2x2 savos uton, mikor mellettem egy ford focus erosen
huzodik nekem. nem latom tisztan, mert szakad az eso es
homalyosodik az oldalso ablak. Lehuzom az ablakot - vivat
elektromos ablakemelo - hat alig par centire van tolem.
Tukor - mogottem senki - satuzok, eppen csak surolom a 
hatuljat, ahogy elemvag. Dudalok - megijed es VISSZAMEGY
a savjaba! Az ok, hogy esik, es nem latszik, hol a savvalaszto 
vonal, de legalabb az elotte levohoz igazodna...
Mindegy, a multkori miatt ugyis festeni kell az utkozot.

5. Az ut vegen terek balra. Mikor zoldet kapok, meg varok
2-3 mp-t, de igy is majdnem elsodor az utulso, aki atveret
a piroson.

6. Jon a hires-hirhedt bajkalska utca, ami mindig tomve van 
- 2x2 sav + helyenkent buszmegallo. A tempo 20-30 km/h
kozott. Araszolunk. Mogottem egy izgaga kispolak. 
mikor 2x koccan nekem, bekapcsolom a kodlampat, lasson
jobban. Erre megduhodik, kivag balra a buszmegalloba,
lespriccel 30 embert es elhuz mellettem mind a 12 LE-vel.
Aztan satuzik, mert elottem a sor, nem tud bemenni.
Csakhogy idokozben felzarkoztak mogem, a buszmegallo
meg rovid. Fogja magat, most oldalrol kap el, enyhe
nyomokat hagyva a hatso ajton. Az eso szakad, nem 
szallok ki, nem biztos, hogy uralkodni tudnek magamon.

7. Itt meg kezdett a rekedtseg elso jele mutatkozni rajtam,
a tukorbe pillantva latom, hogy megjelennek az elso osz
hajszalak. Gyalogatkelo, megallok, a gyalogosok 5-7 ember
megindulnak, es megallnak elottem, mert a bal savban
folyamatosan jonnek a kocsik. Aztan mogottem mindenki 
dudal, sokan elmennek mellettem jobbrol, en meg allok,
elottem a gyalogosok allnak, mellettem ket savban 
omlenek az autok. Kb. 3 percig. Akkor jobbrol jon a busz
es lezarja a jobb oldalt, balrol meg egy 520-as BMW segit
ki. nemet rendszammal.

8. a ket gyalogatjaro kozott fele uton 3-4 ember futkarozik 
az uton, fekezni nem merek, mert hatulrol ragad ram egy
120-as skoda. Parszor ralepek a fekre, hogy felvillanjon a
lampa, de kozben a gazt nyomom. Hiaba. Ujabb gyalog-
atkelo, egy harcias holgy felemeli a kezet es a szaguldo
kocsikkal nem torodve elindul. Fekezek, a mogottem
idegeit tepo skoda is, csak nekem vadiuj fekeim vannak,
neki nem, belemcsokol. Nem nagyon, eppen csak annyira,
hogy egy metert csuszok elore.

9. vasuti atkelo, elottem a honda egyenesen megy - menne,
de nem tud, mert a fouton omlik a sok kocsi. en terek
jobbra, minden ures, de nem tudok leterni, mert neki
kell az egesz sav. Egye fene, ujabb 8 perc varas.
Vegre elhuz a honda. tik-tak - jon a vonat. aztan a masik.
14 perc a keresztezodesben. kozben jon a telefon, hogy
gond a meloban, mennyek vissza. SOHA vagy gyalog.

10. vegre a baratnom munkahelyen, tuleltem a 7 km-es
utat. jon egy skoda 105 kb ezerrel, bevagodik a mellettem
levo ures helyre, de meg mindig esik=csuszik, picit kiviszi
a bank falat. Nem zavarja, o tokos ficko. az sem zavarja,
hogy kozte es kozottem 20 cm van, ajto kicsap, ugyis
rozsdas, ennek mar semmi sem art. rajon, hogy 
a 20 centin nem fer ki, kicsapja meg egyszer az ajtot-
legyen a hulyenek parban a karcolas...

11. vegre hazafele. elottem egy yaris azt jatsza, hogy 
mindenkit kienged, aki jobbrol jon a mellekutakrol, de
mar nem zavar a dolog. az sem zavar, hogy emiatt
ujabb vonat jon, megint 3-4 perc varas...

12. Az utolso pozsonyi kanyar jon, mar parszor irtam
rola - terek le a foutrol balra, szemben a STOP alatt
varo kocsi kiugrik elem - nem gond, benne volt a 
pakliban. elindulok - kiugrik a masik is. orditok, az
asszony pityereg, ekkor elem a jon a 3. is.
Ez volt az utolso csepp a poharban. Kiszalltam, belultem
hatulra es megkertem a baratnom, hogy ma vezessen o...

---------------------------------

Van valaki a listan, aki vezette a kocsijat kodlampaval
is es nelkule is? Megeri? Tenyleg jobb esoben/kodben?

Irhatnatok, hogy keszultok fel a telre: alvazvedelem...

Csaba
+ - Siker (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali

Sikerult, ujbol el a skodri. Na megyek a mosogepbe.

Fresi BaCSi
+ - Re: Aluminium ontes. Henger. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> Ha valaki tud dugattyus is akkor az is johet akar maganba is.

Milyen kodolassal attach-eljem az E-mail-hez a dugattyut? :-))) 
(Bocs, nem tudtam kihagyni :-))

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay
+ - Re: lost #554 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> SzVsz zurok voltak a freemail szervernel, most mar csak
> arra lennek kivancsi megvan -e valakinek a #554 ?

SzVSz meg a HIX korul voltak zurok, mas lapok is foghijas 
sorszamozasuak (GURU pl.) Ilyen esetben erdemes a senddoc-kal 
probalkozni... (Leirtam korabban, hogyan...)


--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay
+ - RX (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

" Kovacs Gyorgy 86 RX-7 89 RX-7 Turbo II."

Gyuri! A mostani auto-piac -ban egesz oldalas cikk
van az RX utodjarol. Kettarcsas lesz.
z.
+ - bringa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"A biciklisek detto lassabbak a forgalomnal, ezert mindenki 
meg akarja oket elozni. Ahogy lattam, a problemak donto 
tobbsegenek itt van a kutyaja elesve..."

Milyen igaz ! Az a sok szemet, mocsok, "anyad" autos
miert nem kepes harminccal menni, szepen, mogotte ?
Allandoan ez az eroszakos, ero-fitogtatos elozkodes !
Felhaborito.

na jo, teszek egy smileyt :))

Bringa-velemenyem:
Aki szabalyosan kozlekedik, azzal semmi gond.
Segitem, es savvaltassal elozom meg.
Persze azt is, aki szabalytalan, peldaul a KRESZ
szabalyai ellenere (nyissatok ma' ki 1 konyvet)
nem a kerekparuton kozlekedik, hanem az uttesten.
Teszi ezt azzal a felkialtassal, hogy ott a gyalogosok
miatt "nem tud menni". Erdekes, en biciklit is ugy
vezetek, mint autot (padlo"gaz"), megis ki tudom oket
kerulni, IGEN, meg a Mammutnal is! A kerekparon is
van fek, nem csak a sokat szidott autokon. Es ha
valakinek olyan a biciklije meg a combja, hogy hatvannal
is tud menni, azert meg nem kell a kerekparuton hatvannal
mennie. En sem megyek 120sszal a Dohany utcaban, pedig
szeretnek. Es tudnek. De nem. Tipikus emberi vonas,
hogy valaki toleranciaert ordit, mikozben onmagaban
meg a szikraja sem fedezheto fel annak. (En vallalom,
hogy nem mindig vagyok tolerans, ezert egy KIS onzest
elnezek masnak is.)
A rendor buntesse a biciklist is!
Mikor kerekparut helyett az uttesten megy (szabaly!!)
MIkor egyiranyu utcaban a forgalommal szemben megy.
Igen, ez is egy szabaly. Es a fenti zarojeles mondatom
ellenere, mivel ez ilyenkor mar tul van a sajat
tolerancia-hataromon, heveny legkurt jelzessel, es
eros fojto ("J"!) -szelep nyitassal adok hangot
felhaborodottsagomnak. 
Megtortent eset: Ulloi ut, "kifele" irany, tilos
jelzes a Ferenc korutnal. Tisztelt kerekparos
kozlekedo-tarsunk a tilos jelzes ellenere, a
keresztiranyu forgalom foghijat kihasznalva,
a belso savbol balra kanyarodik a korutra. Ez mar
kimeriti a "veszelyeztetes" fogalmat, ami vetseg,
ha jol tudom..
(A kerekparutas megjegyzesem bizos fog reakciokat
kivaltani, de mar most mondom, hogy igenis ott is
lehet relativ gyorshajtassal kozlekedni (mint en
az uttesten), csak a pedal mellett a kormanyt es
a feket is kell hasznalni (mint en)).
Roviden egyenlore ennyi, es nincs kedvem vitatkozni.
z.
PS. termeszetesen tudom, hogy a szabalytalankodo
barmok a bringasok - szerencsere meg - elenyeszo
kisebbsege.
+ - sieg heil (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Valami hasonlo viselkedesi formaju emberek magyaraztak felre valami
fajokrol alkotott elmeleteket. Aztan haborut csinaltak, aztan kikaptak."

Teebynek erre a kovetkezot valaszoltam maganban:

szia Teeby!
Hol egyetertek Veled, hol nem, hol pedig lovesem sincs az
aktualis tema szakmai melysegeihez, DE ez a burkolt fasisztazas
ez azert durva volt, nem az auto-ra valo. Nem mintha magamra
vettem volna a celzasodat, igaz a multkor valaszoltam valamit
a zsugormotoros temaban, de az nem valthatta ki ezt velem
szemben :)
Szoval a nacizas egy kis szemelyeskedo flame miatt - ez sok,
remelem egyetertunk benne.
Na, minden jot
udv
Zoli           

- z.
+ - motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hogy a motorosokrol is szot ejtsek, engem nem zavar,
ha a tobbkilometeres kocsisort a savok kozott vegigelozik.
En is ezt tennem a helyeben, tudom. Mikor egy-egy motoros
(Harley vagy szep P-10, P-20) isten tudja mi okbol, betartja
a szabalyt, es o is araszol a dugoval - magamban azt gondolom,
ez miert nem eloz jobbrol ?
Altalaban segitek is nekik (ha eszreveszem hogy jon), egy
kis felrehuzodassal (tukor),
z.
+ - megegyszer bicikli (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"szerintem a kerekparos kulturanak igenis van letjogosultsaga."

van. de (itt) meg nem letezik. 

z.
+ - 25 ezer forintos rallyauto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sarkozy Gyozo:

az egesz tuningolasban az alapgep a legfontosabb (bar minden
ki lesz rajta cserelve), a biztonsag miatt. (kasztni, hossztartok).
Ugyhogy 25E-s kocsit inkabb hagyjatok ugy.
Lada tuning temaban gyere, gyertek a Lada listara:
http://193.68.47.23/levlista.htm

Turbot nemigen szoktak ratenni, inkabb 2 karburatort.
Az intercooler a turbo-ban felforrosodott levegot huti vissza,
inenn a magyar elnevezes: toltolevego-visszahuto.
A sperdifi kiporges (jeg, salak) eseten osszezarja a ket hatso
kereket. Megegyszer: az alapgep ne 25, inkabb 250 (kereklampas),
vagy 500 (kocka) legyen, ha csak 25E van, ne tuningoljatok.
Eletveszely. A ciganyzsigulik nem szamitanak igazi tuning
ladanak, az "sufnituning". A Cigany-fele ladak pedig egy-masfel
millio(!) forintba vannak, mire keszen vannak.

z.

PS. kesz a sportfutomuvem, Voros-rugok, Karaszy-telok.
A rugoimhoz minimum koni vagy bilstein gatlo kellett volna,
ugyhogy megelegedtem a Karaszyval, 2.5EFt/db. Majd ha
tonkremegy, rakok bele jobbat. (A tornyaim nem is birnak
a kettoshatasu telokat).
Tapasztalatok: a lehel uton a konyveskalmantol a lehel terig
ket belso szervem leszakadt, egyet pedig kikoptem, harom
fogambol kiesett a gyokertomes. :) Kanyarsebesseg: a megszokott
kanyarjaimban nem probaltam, hogy mennyivel gyorsabb,
de az eddigi sebesseggel hihetetlen stabilitast mutat, ezt
sosem hittem volna. eg es fold. (nem ultem azelott kemenyitett
futomuves autoban). Mondtam a Vorosnek, hogy a csaladiauto-
komfort rovasara szeretnek stabilitast kapni - igy is tett.
14-es acelbol vannak a rugok, ami gyarilag elol 12, hatul
12,4mm volt eredetileg. Mindenkinek ajanlom, szerelessel
37EFt volt, rugora es telora is 1 ev gari van.
+ - US (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Balazs:

"Nem akarom az amerikai autoipart dicsoiteni, de az '59-es Cadillac
Eldorado-hoz mindossze $55-ert lehetett rendelni Autronic Eye-t (automatikus
tompitott fenyszoro atkapcsolas, mely a szembejovo autok fenyet erzekelte)"

Amiota vegigolvastam az amerikai kocsikrol szolo kepes albumot,
meg nezegetem a V8 oldalat a neccen, azota a nagy dirrel-durral
beharangozott 21. szazadi ujitasokon es extrakon inkabb csak
mosolyogni tudok, ugyanis a legkonditol az elektromos tukrokig
es motorikusan nyithato hardtop-ig vagy az esoerzekelos ablak-
torloig mar minden letezett "odaat", az 50-60as evektol kezdve,
vagy meg hamarabb... :)

z
+ - surgos! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok!

a kimaradt szamban volt a tortenet az ego automrol..... na
mindegy!!
kellene nemi adat egy "izzito elektronikarol" ez a
renault-okban talalhato meg. egy fekete doboz amire ramegy a
+ es az izzito gyertyak. van rajta egy 4-s stekker es
kellene a 6 es a 4-s kiosztasu lab, hogy mire csatlakozik.
az elektronikat kellene megjavitanom. a haverom autojaba
valo.
a valaszokat maganba legyszi, mert surgos lenne!
koszi!!!!!
udv_________attus
+ - Suzuki indexbura (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok! Ma lattam egy uj swiftet szintelen indexburakkal elol. Nem tudja
valaki, hogy hol lehet ilyet beszerezni?

Szabo Zoltan, mailto:
+ - Lass, ne csak nezz! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi,

> Nem tudom, hogy front volt-e az nap, de engem "csak" 3 auto akart
> osszetorni azert, mert a delikvens nem vett tudomast arrol a kis uveges
> bizgentyurol, ami a kocsi belsejeben a szelvedo kozepen, illetve sok kocsin
De hogy egyesek meg a szelvedon se lassanak ki, az mar azert egy kicsit
sok.
Ugyanis 8-an sikerult ujra megcsokolnia valami allatnak a seggemet :(((,
mikozben lepesben kozelitettem meg az elottem  pirosnal varakozot. Kb.
egy eve kisertetiesen hasonlo tortent, csak akkor rutintalan leven
alaposan beletolt az elottem levobe, igy jol osszetort a Milka eleje
(lakatolas, fenyezes -> azota nincsen rajta tehen, meg feliratok).
A modszer: mar lattam a visszapillantobol, hogy valami nagyon jon, meg
mindig jon, es durr. idejeben odakeszitettem a laban a fekpedalr,
hagytam, hogy egy kicsit meglokjon, aztan mar satuztam is. Megusztam
annyival, hogy egy kicsit ivesebb lett a vonohorog. A 3-as (legujabb
elotti) BMW-nek az utkozesi ponton betort a lokharitoja, de semmi egyeb.
Megkerdeztem a papat, hogy mi a  csinalt, hogy fekezes nelkul
belemturt, idezem: " van ott kozepen az a kompjuter, azt nyomogattam",
hat majdnem megmondtam, hogy mit nyomogasson, este, esos idoben...
Szemely szerint en ugy vagyok vele, hogy allandoan figyelemmel kiserem a
mogottem zajlo esemenyeket is, foleg a fekezesek alatt (persze sajat
karan tanul az ember)
Most mar ez igy lesz mindig, hogy evente okt-nov. tajekan megtolnak egy
pirosnal?
Melelsleg egyik alkalommal sem lett baja a Milka hatuljanak: vonohorog
mega-rulez :))), gondolkodtam, hogy elore is kellene vagy ketto , de az
bonyolult :))

Minden jot:
vasgyuszi
+ - Hej ti gyertyak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi,

> Felado :  [International]
> Temakor: Gyujtogyertyak ( 7 sor )
> Idopont: Mon Nov  8 05:14:29 EST 1999 AUTO #558
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> 
> Udv!
> 
> Rajtam maradt 4 db Bosch gyujtogyertya (original) Opel Corsa-hoz. Akit
> erdekel  jelkepes osszegert elviheti.
> Balu
 Ha mar itt tartunk, milyen tipusuak ezek (hoertek pl.)
Szakmai jellegu kerdes: adott egy elektronikamentes motor (FIAT
1050ccm), erdemes-e telen eggyel kisebb hoerteku gyertyakat belerakni, a
hamarabbi bemelegedes es igy a jobb uzem celjabol, mint amilyet nyaron
hasznalok?
Utana neztem (a baratnom KRESZ-tankonyvebol felfrissitendo az
ismereteimet) a hoertek jelentesenek, es en abbol a fenti a
kovetkeztetestre jutottam.
Tenyek: jelenleg 6-os hoerteku 3-polusu Bosch-ok viritanak.
Tulajdonkeppen meg vagyok elegedve, poccre indul, autopalyan 130-nal 5
1/2 literes fogyival jarok. Ez jo egyebkent vagy lehetne kevesebb is.

Mi az igazsag?
Minden jot:
vasgyuszi (Milka-Trabi-1050)
+ - Volner / Milka / Tuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi,

lehet, hogy sokat irok, de nagyon fel vagyok "spanolva": a hetvegen
behoztam a lemaradasomat es elolvastam az 532-es szamtol kezdve az
555-ig. Hallatlan buszke voltam a kitartasomra (bar a diplomamunkam is
ilyen hevvel keszulne :((). 
Tenyleg, nincs ilyen jellegu rekord egyultohelybenHIX-Autoolvasas?

Volner Janihoz:
Erdekel az a bizonyos Szuromi-fele tuning.
Mi-Mennyi-Mennyiert,hol,mikor, stb...

Szivatultetesen esett at a talakozon mar bemutatott al-Milka Trabi. A
tavalyi ujjaszuletes alkalmaval elegans egyszinu lila estelyit kapott a
korabbi vidam nappali Milka-tehenes-feliratos jatszosruhaja helyett.
Szoval mostanra meglett az uj moci is. Megy, mint a diszno. 
Kollegammal a poen kedveert kineztunk az utolso gyorsulasira a Hringre.
Orommel olvastam, hogy mennyien ott voltatok! Nem lattatok veletlenul
(bar en is csak olvastam, hogy ott voltatok Vti,Danidek,... :)) Csak
ketszer alltam rajthoz a konyoruletessegbol, meg nem akartam a ketnapos
konstrukciot rogton a szerelohoz vinni. A lenyeg : a 220m-es palyan
12,8s-ot mentem. Nekem ezt tetszett, de vaolban jo eredmeny ez? Egyelore
no-tuning-os a gep, de majd tavasszal... (ha Volner Jani is ugy akarja
... :)).

Olvastam a KisPolszki-tuningrol. Oke a dolog, csak nekem a 903ccm-es
motorom szama 100GL-lel kezdodott es nem kellet lebutitani a vizsgahoz.
Papir szerint is alapbol vol 39LE, aztan a finomsagokkal (Abarth
vez-tengely, 2torku-karbi) egyutt lehetett 50 is akar. Mellesleg elado
ez a motor :))) No nem azert mert szethajtottam, hanem, mert a Milka
akarmilyen konnyu is en megiscsak 110kg vagyok, es vagytam a nagyobb
dinamizmusra (maximum motorcsere no atalakitas :))). Akit erdekel a
motor elete (mert nem unatkozott :)), szivesen irok rola.

Minden jot:
vasgyuszi
+ - Elmaradas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>SzVsz zurok voltak a freemail szervernel, most mar csak
>arra lennek kivancsi megvan -e valakinek a #554 ?
Sajna en is hasonlo okok miatt szivolazok :-((
Az alabbi AUTOkat szeretnem kerni valakitol:
#554
#556
#557
#558

Elore is nagyon koszi, udv-->Rudi
+ - Adagolo - (veg)eredmeny - Ajanlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Itt szeretnem megkoszonni azok segitseget, akik adagolos
problemamra reagaltak, tanacsot adtak.
Kicsit meglepodtem, bar talan nem kellett volna, de nagyon
sokan segitettek, es tavolrol, mint kesobb kiderult, igen pon-
tosan tippeltek a hiba okara.
Koszonom!
Neveket azert emlitek, mert felek, hogy kihagyok valakit, es
aztan futhatok :)
A hibat egy soltvadkerti adagolos mester szuntette meg
/nemi kosz, es repedes volt, szerencsere, mint irtatok, tenyleg
nem az adagolo romlott el/, aki sok munkaja mellett _azonnal_
fogadott, es 4 ora multan, mikor telefonaltam, mar jart az auto.
Elfelejtettem emliteni az immobilizert a kocsiban, de ez nem tul-
zottan zavarta; hivott egy villamossagist, es atkotottek a gyujtast...:)
Kitisztitottak az uzemanyagrendszert, kicsereltek az egyik uzem-
anyagvezeteket, a sikito hajtasszijjat is befujtak valamivel
/most mar allandoan sikit :)/, gazolajtisztito adalekot ontottek a
tankba, sot, ugy tunik, mintha meg olajat is toltottek volna a
motorba... Mindezert 3500.-HuF juttatast kertek...
A mester adatai:

Florian Janos
6230 Soltvadkert
Arpad u. 33.
T.: 78/381-255
adagoloszivattyuk, porlasztok, motordiagnosztika, automentes...

Hatha egyszer valakinek jol jon...

-= Pry =-

U.I.: Szornyu volt GYALOG maszkalni! Na meg a buszokkal sincs valami
jo kapcsolatom /folyton elmentek.../. :)
+ - Re: vizpumpa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

    Koszonom mindenkinek a valaszt akar maganba, akar a
listara kuldtek.
    Osszefoglalva a valaszokat az tunt ki, hogy mindenki lebeszelt
a hutojavito-folyadekrol, es viszonylag surgosen ajanlja egy szerviz
felkereseset, ugyhogy ez utobbi mellett fogok donteni.

                Udv,

                                            Zsolt
+ - Re:bicigli (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > Erdekes, en nem reg tanultam a kreszt, es abban az all, hogy elozesi
> > szandekodat
> > dudaval kozolheted a biciklissel. Tesztkerdes is volt. (persze, nem
> > akkor kell
> > dudalni amikor mellette vagy...)
>
> Orulok, hogy ilyen jol tudod a kreszt. Akkor biztosan te vagy az, aki
> felteszi a magasba a kezet, ha at akar kelni gyalog a zebran.
>

Nem emlekszem, hogy ilyen passzus lenne a mostani kreszben.

> > Szoval nem azert kell dudalni(roviden!!; a hosszu dudalas jelentese: a
> > qrv anyad), hogy a bringas felmenjen a jardarol \lemenjen az utrol,
> > hanem azert, hogy jelezd neki: el ne rantsd a kormanyt haver, mert el
> > talallak utni! Igaz, sok kresznemtudo bringas a dudat szemelyes
> > sertesnek veszi es kozepso ujjanak felmutatasaval fejezi ki
> > nemtetszeset. Azert szebb latvany egy felmutatott kozepso ujj, mint
>
> Gondolj am bele, ha valaki egy picit is bringazik a varosban, akkor a hulye
> filizofiad eredmenye az lenne, hogy a bringas feje bezsongana a napi ezer
> kurtszotol es csakazertis bosszantana az autosokat. A dudaszonak kihalt
> orszaguton lehet ertelme, ahol a bringast otpercenkent elozik es tenyleg
> lankadhat a figyelme. Varosban, ahol mondjuk ketmasodpercenkent huznak el
> mellette az autok, igazan nagyon ertelmes dolog kurtolni neki, hogy
> "hehaver, itt autok vannak am, elnerancsd a kormanyt, mer eppen en jovok".
>

Akoska!

A jovoben legy szives tartozkodj hozzaszolasaidban a szemelyeskedestol.
Mint irtam  a kresz lehetoseget ad dudaszo hasznalatara(nem kotelez!) elozesi
szandek jelzesere. Eddig is, de ezutan is, lakott teruleten kivul-belul, ha azt
latom, hogy a bringas elottem bizonytalanul halad, ugyanakkor forgalmi okok mia
tt
nem tudom kelloen nagy ivben kikerulni,  akkor ra fogok dudalni, ha tetszik, ha
nem.
Ha te ugy gondolod, hogy ez nem helyes, akkor nyugodtan maradj mogotte vagy val
lald
a kockazatat annak, hogy ovatlanul eled vag ugy, hogy mar nem tudsz az elutese
ellen semmit sem tenni.

udv, san
+ - Lada tuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)


***********************************
<Mivel lehet Ladat tuningolni?
???
hat..... mivel: KELL!:)
amit en ajanlanek, sajat szakallra:
ha uveghangon szereted a motort akkor 1200-1300-ast vegyel
ha nyomatekos motort amivel nagyon kenyelmes autozni, oriasi plussz tartalekkal
 akkor ugyan ezt, de zsugorhajtokarosan csinald
ha pedig a vegletet akkor 1500-1600 blokkot

/en 1500-ost vennek/

ha nincs badogboded akkor ne kezdj bele!:))))
illetve csak akkor ha a hengerfejet IS fel tudod furni :))))
vidd el a BONTEX-be ahol majd igazitanak rajta egy krom kipufogoveget:))))
*** csak egy HVG-s cikk jutott eszembe ***
ez a valo vilag?...

maga az hogy tuning nem furast faragast jelent, hanem 'feherkopnyes' precizios
beallitast, na jo lehet zold is /mutosok elonyben/:)

osszessegeben kb 60eFt plusszt jelent a dolog amit csak a motorra koltesz
ezzel erdemes kalkulalni.
+ futomu+valto+kipufogo
viszont ha meg nem csinaltal ilyet akkor megduplazhatod az osszeget
azert mar tobbet kell tankolni a kuton

<Van-e ra turbo?
persze hogy van illesztes es penz kerdese az egesz
persze nem ugy aruljak hogy: turbo ladahoz
ha kell irj egy magant

<Hol lehet csinaltatni hozza uj fotengelyt, vezermutengelyt?
vezermutengelyt tobb helyen koszorulnek mas profilra
fotengelyrol meg nem hallottam, hogy csinaltak volna
mas auto fotengelye esetleg jo (FIAT leszarmazottak)
illetve egymas kozott csereszabatosak
2101-2107-ig

<Erdemes-e uj valtot tenni bele?
egy kb 25.000 Ft-os autoba valoszinu:)
persze te gondolom MAS valtora gondoltal igazan
nagyon melegen ajanlom a kovetkezoket:
FIAT 124 special - ehhez a valtokar mechanikajat egy kicsit alakitani kell
vagy kiveszed a kezifekkart
FIAT 131 /abarth?/ - ehhez az alagutbol kell kivagni
ezekhez kozbetet is kivankozik... meg kardan

bontott/uj? 5sebesseges gyari -a fokozatok eloszlasa nem olyan jo mint az elobb
emlitetteke
viszont a felrakas nem problema
rally valto-aszinkron, kormoskapcsolos vagy tolokerekes-inkabb az elobbi- ez
izgalmas
hangja is van meg nehezebb is banni vele es ara is van rendesen
egyebkent a gyari 4 sebesseges sem rossz ha nem erdekel a fogyasztas
vegattetellel meg kerekatmerovel meg lehet jatszani
illetve a kulonbozo tipusok valtoival 01-07-ig

<Mi az a speer difi, miben kulonbozik a sima difitol?
a sima difivel az a gond hogy eloszeretettel osztja a nyomatek nagy reszet csak
arra a kerekre amelyiknel
kisebb az ellenallas
ezt kuszoboli ki a speer difi mert vagy zarja mindket feltengelyt igy olyan min
t
a gokart, fordulni csak gazzal:)
vagy szazalekosan engedi meg az egymas kozotti relativ sebesseget
a lenyeg: mindket kereken jelentos nyomatek jelenik meg
tobb fajta van belole, aki rallyval foglalkozik tuning ceg biztos tud ajanlani

<Mit hu"t az intercooler, mire valo?
turbo /nyomo/levego visszahutesere valo


<Legyszi kuldjetek minden lehetseges infot, nagyon orulnek neki, a
<tesom nemkulonben. :-)
a neten egyre tobb info van Ladarol, azonban konkretumokat nem nagyon talalni
gyere a Lada-listara!

udv.
by fx
+ - dudalas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> Be kell gyakorolni a helyes sorrendet: 1-2. fek, kormanyzas, 3. (es 
> ha meg mindig van kapacitas, akkor lehet) dudalni, mutogatni,
> szentsegelni...

Jogos, de azert az sem ritka, hogy a kurt a baleset megelozesehez kell!
A KRESZ sem azert koveteli meg az autostol a kurt megletet, hogy az
kielhesse az agressszivitasat, hanem azert, mert fontos balesetmegelozo
eszkoz. 

Multkoriban a Feher uton mentem a szelso savban az Elessarok iranyaba,
amikor a belso savban elottem halado sofor elkezdte "ramhuzni" az
autojat. (Valszeg a holttereben voltam, no nem mint ha ez mentseg
lenne.) Fekeztem, de ez onmagaban valoszinuleg keves lett volna,
szerencsere kemeny dudalassal visszahuzodasra birtam. Utana buszke
voltam arra, hogy kibirtam "potlolagos" dudalas, mutogatas stb. nelkul a
dolgot, ugyanis pontosan egy het mulva ugyanez ismetlodott meg, de akkor
en voltam a vetkes fel! Kihuzodtam, es megdobbenve lattam, hogy a
lokharitomtol par centire elhuz egy masik auto, aki eddig "ott se volt". 

Szoval a dudaval vigyazni, de azert ha kell, akkor masszivan nyomni!

Krisz
> ----------------------------------------------------------------------
VUCSICS, Krisztian   
                     Lufthansa Systems Hungaria Kft. (BUD-LSYH)
                     Tel.:+36-1-4316811, Fax: +36-1-4312977
+ - ez, az (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Olvastam itt valamit, ami nekem ba'ncsa a szemem:

>Mi az a speer difi, miben kulonbozik a sima difitol?

Gyerekek, az Sperr difi, nem speer difi. Legalabb is nemetul.
Laza gyerek-ul lehet persze, hogy speer. Mint a sibeda. Meg a merdzso.
Amugy az Expressz-ben allandoan speer-nek irjak.
Pedig koze nincs a "hires" epiteszhez.

Hali AntForce !

>Tudsz valami megoldast hogy konnyen lekothessem a generatort
>mielott inditozok ?

Esetleg iszol elotte egy RedBull-t ? :-))

Udv:
BigWhite
+ - 554, benzinkut, Vectra legtelenites (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autozok !!

Az en irasom is kimaradt az 554-bol. Roviden osszefoglalva szidtam a
bicikliseket (tulajdonkeppen mindet) meg szidtam a
Trabantosokat-Watrbugosokat (de csak azokat akik mosobenzint tankolnak
es azokat akik nem a benzinbe tesznek olajat, hanem az olajba benzint).

Mas.
Szoval a helyes tankolas menete. Megerkezes a benzinkuthoz. Tanksapka
levetel. Ha nem Te tankolsz, hanem a kutas, akkor eloszor alaposan
megnezni, hogy 0-rol indul-e szamlalo !!! Tankolas alatt vegig ott
maradni, tobbszor es feltunoen megnezni a tankolt mennyiseget es a
fizetendo osszeget !!! A tankos felkeresere, hogy lehet befaradni
fizetni, elnezo mosollyal kell  reagalni. Tankolas vegen tanksapkat
visszatenni (2-10 eFt autosboltban, masnap visszamenve a sajatodert is
leperkalhatsz parszaz forintot), bemenni a Shopba es hangosan kozolni,
hogy 3-as kut, 4567 Ft. Szigoruan bankkartyaval fizetni (nem kell
borravalot adni), persze figyelni, hogy csak egyszer huzzak le. A kis
papirt alairas elott elolvasni, de legalabb az osszeget megnezni.
A vegen a kutasnak 100 Ft borravalot adni.

Ezzel a modszerrel az atveresek szamat jelentosen csokkenteni lehet, de
teljesen megszuntetni igy sem nem tudod.

Mas.
Vectra legtelenites. Nem irtad meg, hogy milyen a Vectra. A Kadettomban
is minden evben bugyogott a hutoviz valahol a futes bekapcsolasakor.
Ilyenkor az automata szivato membranhazat kellet legteleniteni (nem a
hengerfej tomites volt a gond), mert az volt sajnos a legmagasabb
ponton. Official legteneitesi tehetoseg nincs, csak ugy lehet
legteleniteni, hogy teletoltod a hutofolyadek tartalyt; megfelelo eszkoz
es tomites segitsegevel tulnyomast hozol letre a hutofolyadek
tartalyaban. Ezutan lehuzod a megfelelo csovet a szivato hazarol es a
tulnyomas hatasara a folyadek kinyomja a levegot, majd jon a hutoviz is.

Termeszetesen ha nem akarod leforrazni magadat, akkor hideg allapotban
kell ezt csinalni.

Mindenesetre ha csak annyi a gond, hogy hallod a viz hangjat, akkor nem
erdemes vele bajlodni. Nalam az is gond volt, hogy az automata szivato
nagyon nehezen allt vissza alaphelyzetbe, mert ugye a viz meleg lett, de
a levego miatt kevesebb volt belole a membranhazban, tehat csak akkor
allt vissza alaphelyzetbe, ha az egesz motor atmelegedett. Es ezt minden
osszel eljatszotta !

Mindegy, Kadett rulez csakazertis ...

Udv mindenkinek

Kadlec Istvan
+ - benzinkalyha. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mindenki !

Hatha tud valaki kozuletek valakit, akinek valakije hallott
mar olyan valakirol, aki birtokol egy regi Zaporozsec
benzinkalyhat, vagy valami hasonlo ketyeret, amivel
megoldhatnam a Subaru belso terenek futeset ?
100-200 KFt-os tippeket, koszi szepen, nem kerek. Azok kozul
2 felet is ismerek, de a koltsegvetesi teteleket nem sikerul
beterveznem !

koszonettel a tippadoknak

Oldboy
+ - Picistati korrekcio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mindenki !

A Picistati-nak az AUTO #557 szamaban megjelent, elso
reszebe pontatlan adatok is bekerultek. Ezert elnezeseteket
kerem. A kerdeses resz helyesen az alabbi:

"A 147 adatkuldobol 69 fo (46,93 %) nem minden feltett
kerdesre valaszolt. Kozuluk legtobben a vegzettseguket nem
jeloltek meg, ez 64 fo, 4-en foglalkozasukat, 6-an korukat
nem kivantak nyilvanossagra hozni, 9-en pedig nemuket,
(termeszetesen Ok nevuket) sem kozoltek. Kozuluk tobben tobb
kerdesre sem adtak valaszt. 1 olyan adatkozlonk
is akadt, akirol e-mail cimen es neven kivul, semmit sem
sikerult a kozolt adatokbol kideriteni. Akik neme't sikerult
kideriteni, e 138 levelezobol,- szerintem sajnalatos modon,-
csak 4 holgy meltat bennunket figyelmere. A 141 fo, akinek
kora kiderult, atlagosan 28,52 eves."

Az elteres igen csekely, de nem szeretnem, ha a hiba
zavaroan hatna.

udvozlettel

Oldboy
+ - :))) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Dorozsmai Karcsi irta:
>Egyszer ilyen szituban
>szirenazo mittudomenmi miatt kellett a sav szelere huzodnom, ott
>meg sunnyogott 1000-rel :-) egy ketkereku izomjani... :-( Nem
>kaptam oldalba, de a szerencsen mulott... Hogy az utana milyen
>csunya szavakat hasznalt... :-( En meg elbambultam, mire
>valaszolhattam volna, tovabballt. (Szerencsere: a gyerekek -- a
>kocsiban, mellettem -- elott megse karomkodjon az ember... :-)))

Hasonlo szitu, csak a szelso savban varakoztunk soromponal. Ultem az
anyosulesen, processzor uresben, futott az onteszt. Hoppa, a torkomat valami
eltomte! Felkrakogtam, levegot gyujtottem, hogy legyen eleg nyomas az anyag
bioszferaba juttatasahoz, kozben letekertem az ablakot is /multitask/. Paff,
sutty, elrepult... Es csak kb. husz centivel huzott el a jobbrol
eloresunnyogo biciklis feje mogott. Ha eltalalom, leuti a fejerol a
micisapkat, folboritja, es biztosan azt hiszi, hogy medve ugrott ra :)))

"Melyhez hasonlo lyokat kivanok"

joe

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS