Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 736
Copyright (C) HIX
2000-05-05
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Ulloi uti Aral moso (mind)  18 sor     (cikkei)
2 Re . Termosztat (mind)  23 sor     (cikkei)
3 Trabi Wartbi alkatresz bolt (mind)  18 sor     (cikkei)
4 Re. Bicajtarto (mind)  26 sor     (cikkei)
5 Benzin aremales (mind)  16 sor     (cikkei)
6 Autot keresek (mind)  6 sor     (cikkei)
7 Re: Olasz autopalya (mind)  20 sor     (cikkei)
8 RE: Biciklitarto + Hasznalt auto JUJJ!! (mind)  20 sor     (cikkei)
9 kmora (mind)  5 sor     (cikkei)
10 auotogaz (mind)  7 sor     (cikkei)
11 hasznalt gumi? (mind)  8 sor     (cikkei)
12 Enduro lev.lista (mind)  36 sor     (cikkei)
13 Dacia mennyit er? (mind)  12 sor     (cikkei)
14 re: olajnyomas (#735) (mind)  12 sor     (cikkei)
15 Hasonlitas (mind)  11 sor     (cikkei)
16 Re: Akku. (mind)  69 sor     (cikkei)
17 Vizpumpa (mind)  8 sor     (cikkei)
18 Olaszorszag (mind)  9 sor     (cikkei)
19 Re: Sko fek (mind)  47 sor     (cikkei)
20 pirelli p6000 (mind)  27 sor     (cikkei)
21 Aksi (mind)  25 sor     (cikkei)
22 sko fek (mind)  22 sor     (cikkei)
23 trabiklub (mind)  8 sor     (cikkei)
24 naphemu, horgany (mind)  23 sor     (cikkei)
25 misztikus fogyasztasok (mind)  25 sor     (cikkei)
26 autout, -palya (mind)  39 sor     (cikkei)
27 legzsak, horgany (mind)  43 sor     (cikkei)
28 Samara felni rozsdasodik. (mind)  25 sor     (cikkei)
29 Re: sko fek (mind)  28 sor     (cikkei)
30 Re: Hutotaska (mind)  27 sor     (cikkei)
31 Re: Astra fogyasztas (mind)  16 sor     (cikkei)
32 Re:autogaz (mind)  31 sor     (cikkei)
33 Jelzesek (mind)  16 sor     (cikkei)
34 Tulelni az Erzsebet hidat - Fotok (mind)  10 sor     (cikkei)
35 Legzsak es szemuveg (mind)  19 sor     (cikkei)
36 Teljesitmeny vs. fogyasztas (mind)  24 sor     (cikkei)
37 Nyari gumiteszt (mind)  37 sor     (cikkei)
38 Hutotaska NEW (mind)  13 sor     (cikkei)
39 Re: Biciklitarto (mind)  17 sor     (cikkei)

+ - Ulloi uti Aral moso (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

>Az Ulloi uti Aral kutanl lattam egy transzparenst, hogy uj fajta mosojuk van, 
t
>alan
>szivacscsikokkal mossak a kocsit, es kimeletes a modszer.
>Van valakinek errol tapasztalata?

	  Igen. En ott szoktam mosatni az emlitett karcolas miatt, es
	dolgozott is ott egy ismerosom. A moso valoban nem karcol,
	viszont nem is mos! A valag penzt inkabb a forroviaszra szok-
	tam kolteni, meg mert derogal magamnak kezzel lemosni a
	verdat. De az ottani moso szart sem er... Egyszer probald ki,
	a legdragabb "mosas" 1300 HUF. Ennyit egyszer az eletben ki
	lehet dobni az ablakon a proba kedveert. Lehet, hogy Neked
	bejon... Udv:

							Nagyak
+ - Re . Termosztat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok , szia Geza.

>felkuszott a jo hofokra es ideig oraig ott is
>maradt, majd megint visszakuszott es kezdodott az egesz elolrol.
>89-90 fok korul kezdett nyitni.

>Mindket termosztat tagulasi tartalyara 88-as szam van utve.
>Az micsoda ? Csak nem a hofok ?
De igen . A valaszt is magad irtad le. Ugyanis 88 azt jelenti, hogy ezen a
hofokon kezd nyitni a termosztat azaz egy kis tures is meg van adva ez +- 2
fok. A QTH105K hoz jar meg egy tomites is. Ugye Geza :-) Nemely autotipushoz
meg lehet kapni un. teli termosztatot az 92 fokon nyit. A regi termosztatod
valszeg azert mukodott mar ilyen szelsoseges viszonyok kozott, mert benne
van egy szesz szeru folyadek ami ha eleri a 88 fokot gozze valik, majd
nyitja a rugot ami atereszti a hutoviz 2. koret . A hidegebb folyadek
bearamlasaval viszont a termosztatban levo goz halmazallapotu folyadek
lassan visszahul es zar.  A regi termosztatodnal valszeg egy kis vezsteseg
lehetett a folyadek mennyisegeben ezert viselkedett ily rabszodikusan.

Udvozlettel: Frigyes
+ - Trabi Wartbi alkatresz bolt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok Autosok.

>:   wrote irta.
>A XI. ker. van ket bolt (pontos cim sajna
>nem megy igy fejbol) a "Zsombi" es a Boglarka utcai autosbolt.
Nos nekem nincs semmifele kedvezmenyem toluk, de megadom a pontos infot.
Zsita Kft.
Boglarka u. 10.
Tel: 269-29-86
Ok azert nem szimpik nekem, mikor anno elmentem mint kollega valami Trabi
alkatreszert , igen undorito taplo modon beszelt velem a tulaj. Viszont
azota javult sokat a helyzet miota LANG forgalmazo is lett. Es most nagyker.
En oket azota kerulom. Mert igen haragtarto vagyok bidon - bidon :-)))))

 Udvozlettel: Frigyes
+ - Re. Bicajtarto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok , szia Tibor.

>Az oreglany (Merci 123) tetejere kellen biciklitartot applikalni.
>Hagyomanyos, fules csomagtartot lehet ra tenni, olyan tarto
>kellene, ami szinten fules, vagy ilyen tartora rogzitheto. Van
>otletetek,
Van :-))
Ha netan variant csomagtartod van, csak a 2 kereszttartot hagyd meg a kocsi
tetejen a tobbit vedd le. Majd faradj el a XIII. ker Jasz u. 60/ b ala
ottleled a Gombost. O majd talal gyogyirt a problem megoldasara. Szvsz
tudtommalberelni is lehet toluk ilyen cuccost.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L

Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ; HIX autos matrica kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Benzin aremales (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok  , szia Akos.

>Mar fogalmazom az otletemert jaro dijat
>igenylo levelet.

>Mit szolnatok egy 10Ft-os emeleshez?
Az elozo 5 letedert meg a mostaniert add at forro kezcsokomat edesanyad
reszere :-> Aki ilyen jovobelato fiut hozott e kegyetlen vilagra :-)))  Ja
Autostarsaim vasarnap NONAP !!!!!!!! Egy kis figyelmet az edesanyak fele is.
Most en megjosolom, hogy szombaton jol megdragul a gaz :-))))


 Udvozlettel: Frigyes
+ - Autot keresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nem tudtok veletlenul egy elado 124-es (ez az elozo E-s sorozatu), diesel
(pl . 2.5 Turbo :-), lehetoleg kombi, automatavaltos, legkondis Mercit,
2-2.5 mill.-ert? Most lehet hogy megvehetnem a cegunkon keresztul jo
feltetelekkel.
Koszi
KI
+ - Re: Olasz autopalya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Azert idonkent meg kell gondolni az autopalya hasznalatot. Mi tavaj sokat
jottunk hazafele autopalya mellett.
Szinte vegig lattuk az autopalyat, ahogy hosszu tomott sorokban alltak rajt
az autok, mi meg kenyelmes, folyamatos 60-90-es tempoban johettunk haza. Ez
turnus vegi napon kb. Velencetol az osztrak hatarig volt, delutan, szakado
esoben. De mar odafele menet is gondolkodtunk a leteresen, de akkor meg
voltunk csuszva idoben, es nem mertunk lemenni.
KI

> wrote in message news:...
>
> Az osztrak hatar utantol Velence elotti kapuig szemelyautora kb. 19000
ITL,
> Velence utantol Milano elottig kb. 20000 ITL. Idei adatok, elteres olyan
> +1000 ITL lehet.
>
> Sziszi
>
>
>
+ - RE: Biciklitarto + Hasznalt auto JUJJ!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem Mindenkinek!

Bicaj ugyben:
	Láttam már valami keleti kocsi tetején a klasszikus füles
csomagtartón az 1000 egynehányszáz 	forintos bicajtartót. Nem tunt
berhelt megoldásnak.

Használt autó:
	Minap eladtam a 18 éves Trabócát egy neppernek -tudom alávaló dolog
volt-, de fotengelyes 	lett. A hiba csak melegen fordult elo, úgy 50 km
után. A felújitot fotengely volt hibás.
	Én tájékoztattam a vevot, az ár e szerint lett kialkudva. De
meggyozodésem, hogy nem javitja 	meg, igy fogja eladni. Szóval
valakit nagyon átvernek. A rendszám BJU-295, törtfehér és 	nagyon jól
megy hidegen, melegen csattog és leáll.
	Szóval hajmereszto, ha az ember használt autót vesz. Menjek vele 50
km-t?

Üdvözletel:
	KELLER tibor
+ - kmora (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Tudja-e valaki, hogy hogyan lehet digitalis kmorat
buheralni, kikotni, visszaallitani? Fiat Brava erdekelne.
Valaszokat maganban is kernek.
Koszi szepen!				idoka
+ - auotogaz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szaiasztok!

Tudja-e valaki, hogy tenyleg lehet a potkerek
helyere a csomagter aljaba gaztartalyt szereltetni?
A valaszokat, es az esetleges beszerelesi helyek cimeit
maganban is kernem.
Koszi szepen. 	idoka
+ - hasznalt gumi? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mi a velemenyetek a 70-80%-os hasznalt gumikrol? Megeri? Nem rizikos?
Ki kene mar cserelni a telieket valamire, de a vadi ujak per pillanat
dragak nekem, meg az olcsonak mondott CEAT-bol is 20.000 a H jelu
185/70 R14, 2.000-rel tobbert mar P5000 Drago-t kapok. 195/60 R14 vagy
185/70 jaccana a Galantra, most 185/65 van fent. Tippek?

Udv:  Zak

+ - Enduro lev.lista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Uj levelezolista indult az endurosport es az enduro motorok irant 
erdeklodoknek, rajongoinak.

A lista temaja: enduro versenyek, versenyidopontok, versenytapasztalatok, 
beszamolo a versenyekrol, technikai es vezetestechnikai eszmefuttatasok, 
kerdesek, valaszok, endurozassal kapcsolatos felszerelesek, boltok, 
szervizek, szolgaltatasok, fel sem birok mindent sorolni stb.

A lista cime: 

Feliratkozas:
To: 
Subject: tokmindegy
Body: subscribe enduro

vagy klikkelj ide:
"mailto:?body=subscribe enduro"



A listarol leiratkozas:
To: 
Subject: tokmindegy
Body: unsubscribe enduro

vagy klikkelj ide:
"mailto:?body=unsubscribe enduro"




     ..oo.......
   o................Egeer.......     mailto:


===
+ - Dacia mennyit er? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

Segitseg! Apam eladna 10 eves Daciajat (TX, 1300 kobcenti). Tokeletes
allapotban van, csak hetvegeken jart vele, kozben folyton garazsban
tartotta, es allandoan tisztogatta, pucolgatta (nyugdijas, volt ideje).
Ha valami nem volt rajta tokeletes, mindig azonnal megcsinaltatta.

Most viszont ugy alakult, hogy eladna, de nem tudja, mennyit lehet kerni
erte. Tudja valaki, kb. mennyit er?

Elore is kosz
Zotyo'
+ - re: olajnyomas (#735) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >> mindig megkerdezik, hogy: Olajnyomast megnezzem? Lemossam a szelvedot?
> >Olajnyomast???:)))))
> Jol van na, olajszintet! :))

De azt is minek, hisz' tudjuk, hogy azt akkor kell megnezni, amikor mar
volt ideje az olajnak visszafolyni a karterba, tehat joval a motor
leallitasa utan.

  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - Hasonlitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>Ezert meg fog valaki lincselni, de... Szoval egy M5-hoz ne hasonlitsuk a
>skodrik fekrendszeret. A kategoriajahoz kepest 80-90 kozott nagyon jo

Ok. De miert is ne? Valami magyarazat elkellene. Mert en ugy latom
a dolgokat, hogy most nem top speed meg gyorsulasrol van szo, hanem
teljesen hetkoznapi dolgokrol, tj. megallni 80-90 km/h-s sebessegrol.
Tehat van ertelme, hisz minden nap talalkozunk vele.

Cs.
+ - Re: Akku. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta, 2000. 05. 03, 08:25:22 +0000-kor kelt leveleben:
> Hello!
> 
> Szerintetek helyre lehet meg hozni azt az aksit,
> ami telen teljesen lemeritettem majd az auto
> problemaja miatt 3 honapig nem hasznaltam?
> 
> Hiaba toltom fel, nem eri el a 12 V-ot, 1-2 cella
> talan kihalt.
> 
> Helyre lehet meg ezt hozni, regen hallottam arrol,
> hogy atmostak a cuccost?
> Mit tegyek?

Helyre, ha nem zarlatos. Ha csak kicsit zarlatos, esetleg akkor is.
Ilyenkor meg talan kimoshato belole az aljara rakodott szmotyi.
Teljeserteku nem lesz sosem, mert amit kimosol belole, az a lemezekbol
fog hianyozni...

Eljaras:

- Valami kis teljesitmenyu izzoval tokig kisutni az aksit. Tenyleg
teljesen, erre akar 3-4 nap is kellhet. A lenyeg: az aksi nveleges
teljesitmenyenek 1/20-adaval, vagy meg kevesebbel terheld meg!

- Amikor ez megvan, gumikesztyu, gumikoteny, gumicsizma felhuz, akkusav
ovatosan valami muanyag bodonbe kiont. Kesobbi kozombositesre
felretesz.

- Ujabb muanyag bodon elokeszit.

- Akkut tobbszor (legalabb 3-szor) desztillalt (ioncserelt) vizzel
alaposan atoblit, az oblitovizet az elokeszitett muanyag bodonbe ontoz,
kesobb ezt is kozombosit.

- Kutnal, vgy autosboltban kaphato 32 Be fokos akkusavval a cellakat
szintig feltolt.

- Valami szabalyozhato toltovel a nevleges teljesitmeny 20-adaval
feltolt (vagy meg lassabban, altalaban, mikor meg csinaltunk ilyesmit,
24 ora alatt nyomtuk fel).

- Ugyanekkora (1/20-ad terheles) sebesseggel kisut.

- Elozo ket lepest megegyszer.

- normalis sebesseggel (1/10 teljesitmeny, 10 ora) feltolt. 

Ha a muvelet sikeres, orul, ha nem, az akku MEH-be. A savat es
oblitovizeket valamivel kozombositeni kell, kionteni nem illo. 

Sacc per kb az egeszre kell 6-8 nap. Az elejen a minel teljesebb
kisutes azert kell, mert ha marad benne toltes, es csak ugy
kizuttyantod belole a folyadekot, a lemezek hajlamosak elgorbulni.
Onnan kezdve csak a regi orosz gyarmanyu, fekete bakelitbodonbe
szerelt, bitumennel lezart aksikat lehet javitani: szurkot
kiolvasztani, cellatkotest kiolvasztani rossz cellat kidobni, helyere
ujat be tenni, atkotest visszaforrasztani (olomontes), bitumennel
lezarni es mar kesz is. Csak gyanitom sehol nem kapni mar cellaba valo
cuccot kulon...

Az eljaras mukodik, a '80-as evek legelejen sok teherauto es traktor
aksit ujitottunk fel mind a kimosasos, mind a cellacseres megoldassal.
utana me'g egy-ket szezont kiszolgaltak...

-- 
Hali				SaGa
  SANDOR Gabor > a magyar TeamOS/2 tagja
gpg key fingerprint = 6D88 35BB 4607 F533 7419  210A 27F9 7270 0410 A7FA
+ - Vizpumpa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>valaki kerdezte, az Autoseletben hirdetes :
Ezt inkabb ne. Dragabban csinalta volna a vizpumpamat, mint ha
ujat (utangyartott) veszek. Ket evvel ezelotti ar: 15-20.000 kozott.
Mivel ez egy tok egyszeru vizpumpa volt, ezert ettol csak dragabban
dolgozhat. Egy Ladat pl. otthon mindenki megcsinalna, ez meg nem
sokkal nagyobb munka, csak specialis szerszamok kellenenek hozza.
+ - Olaszorszag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ehhez az Olasz turahoz en egy weboldallal tudok hozzajarulni, amely csak
Olaszorszaggal foglalkozik, terkepet tartalmaz, utvonalajanlattal,
autopalyakkal, fizetendo osszegekkel. A tobbi ott le van irva az
instrukciok kozott. Ime:
http://www.autostrade.it/autonet/automap_E_ata.html
Remelem segitettem:
SBalage
+ - Re: Sko fek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re: sko fek ( 27 sor )
>
> > > Szoval valamiben megallja a helyet. Persze ezt nem produkalnam 10*
> > > egymas utan, mint az M5.
> >
> > Dehogynem. Ismeteld meg 10x, romlast alig fogsz tapasztalni. A Skodaknak
> > (vagy legalabbis az ujabb trapezlampasoknak) nagyszeru fekjuk, siman allja
> > az osszehasonlitast barmelyik nyugati konkurensevel. Megkockaztatom, szinte
> > mindet le is alazza.
>
> Alig? haaat, nem tudom, a nagy sportautok fekjei pont ebben kulonboznek,
> hogy a folyamatos igenybevetelt sokkal jobban birjak.

Igen, alig. Meg ha 100-rol 10x egymas utan veszfekezel, meg akkor is. Ezt
jopar ev eros igenybevetel alatt tapasztalatam, nem viccbol talaltam ki.
Az Opel Vectraval, ha ket erosebbet fekeztem, mar ijesztoen legyengult
fekhatas. Melyebbre kellett nyomni, erosebben taposni, es hatarozatlanabba
valt a nyomaspont is, sokkal nehezebb volt csuszashataron tartani. A VW-ke
mar sokkal jobb (Passat, Vento), mint az Opele, de meg mindig nem olyan
strapabiroak, mint a Skodae. Kis suly, egyszeru, de ugyesen felepitett es
jol meretezett fekrendszer, ennyi az egesz. Nem ordongosseg. Nem tudom,
hogy nyugati autoknal miert gyakoribb a fekhatas-elegtelenseg, nyilvan
nem azert, mert a Skoda fejlesztomernokei okosabbak voltak, hanem mert
nyugaton sporolni akartak a rugozatlan tomegen, vagy mittudomen. De nem is
igazan erdekel, a lenyeg, hogy a Skodaknak nagyon jo feke van, es hiaba
probalja nekem barki megmagyarazni, hogy ez lehetetlen, mert a Skoda
szocialista fejlesztes, kovetkezeskeppen egy kalap f*st nem er, es a nyugati
autok semmiben sem lehetnek egy hajszallal sem rosszabbak, en akkor is ezt
tapasztaltam orrverzesig.

> Ja, egyebkent az az osszehasonlitas, hogy a a trapezlampas skodaknak
> jobb lenne a fekjuk, mint a regebbieknek, nem tudom mire alapozod...  Ui
> ugyanaz a fek van mindegyikben :o)  A valtozas osszesen annyi volt, hogy
> 81-83-ig csak a 120-asban volt szervorasegites, mig 83 utan a 105-ben
> is.

Nos, ami ugyanaz, az a szerkezeti felepites es a fekezo felulet merete.
A feknyergeken, a fekmunkahengereken, a fekkorokon, es a szervon
modositottak. Lehet, hogy nem sokat, lehet, hogy a regi Skodake is jo,
de en csak a szeles nyomtavuhoz tudok hozzaszolni, mert a regi valtozatet
nem tettem komolyabban probara.

Udv,
Zoli

[ Nasfay Zoltan ---  --- www.kimwilde.com ]
+ - pirelli p6000 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

AntForce irja:
> 17" oz simfonia felni, peres gumival.. asszem 30-as, olyan mint a
villamos..
> Szoval a szabadsaghegyrol lefele 50-60 kozott egy legalabb 15 centi mely
> hegyes godrot talaltam el, a felni vmi felelmeteset csattant..
> a gumi (toyo proxes t-s1) tulelte, a felnin se latszik kulserelmi nyom...

Szoval ezzel a stilussal asszem tenyleg ki lehet nyirni 1 ora alatt a
P6000-t. Meg mast is. En altalaban betanulom a fo osvenyeimen levo
godroket, igy van esely kikerulni azokat. Bar lehet, hogy csak a vak
szerencsenek tudhato be, de az evi  50e vezetett km-rel, 10 eves jogsival
sem utottem meg felnit, vagy gumit defektesre. 

Ettol fuggetlenul: ha a gumit megvagta, akkor az nehany km utan ugyis
elkezd golyvasodni, eszre fogod rajta venni. Ha egyezik (meret, minta, stb)
a hatsoval, akkor tedd hatra, de ugyanazon az oldalon (forgasirany!).

A felnit meg tudod nezni/nezetni repedesvizsgalo spray-vel, vagy ha nagyon
skozo vagy, rontgeneztetheted is. Az elobbi viszonylag olcso, a teljes
vizsgalathoz (perem kivul-belul) azonban le kell gumizni. 

Hosszabb szemet, ballonos gumit!
Fogash


ui. a /30 szvsz nincs is. /35-os a Ferrari F40, es tsai, normalis autokon
/45ala nemigen mennek. Azok is 60-70eFt-nal kezdodnek... :(
+ - Aksi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Victor:
>Hiaba toltom fel, nem eri el a 12 V-ot, 1-2 cella talan kihalt.
>Helyre lehet meg ezt hozni, regen hallottam arrol, hogy atmostak a
cuccost?

Volt ilyen. Oreg aksikban a lemezekrol levalo anyagok vezetokepes masszat
kepeznek az aksi aljan. Regen ezert leontottek az elektrolitot, vizzel jol
atmostak, ujra felsavaztak, megformaztak az aksit, igy kibirt meg
valamennyit. 
Manapsag: 
1. cellazarlatos, akkor dominans (2V) lepcsokben mutatkozik a hiany
2. nem minden aksit lehet nyitogatni.
3. hova ontod a savas elektrolitot?
4. hogyan savazod fel pont jora? Veszel savfokolot?
5. mivel toltod fel rendesen? Az otthoni toltok erre nem alkalmasak!
6. mennyiert csinalja ezt meg egy mester?
7. +2-3eFt-ert kapsz uj aksit, ami lenyegesen tovabb szolgal (+garancia!),
mint egy ujrasavazott...

Szoval ha a toltesre "igazi" toltovel (vagy generatorral. huzzatok be,
aztan menj vele 10-20km-t varoson kivul. elotte nezesd meg, jo-e a
toltesed!) sem reagal, akkor javallott elkarolni.
 Udv
Fogash

+ - sko fek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ja, egyebkent az az osszehasonlitas, hogy a a trapezlampas skodaknak
> jobb lenne a fekjuk, mint a regebbieknek, nem tudom mire alapozod...  Ui
> ugyanaz a fek van mindegyikben :o)  A valtozas osszesen annyi volt, hogy
> 81-83-ig csak a 120-asban volt szervorasegites, mig 83 utan a 105-ben is.

Leszamitva, hogy a 14"es kereku, kis hatsolampas skodrikban elol az S100
fekjei viritanak, kb. gyufaskatulya meretu fekbetetekkel, mig a
nagylampasokban 4dugattyus feknyereg van, az elozohoz kepest 2x akkora
fekbetetekkel es dupla gumi fekcsovel.

Ettol fuggetlenul ne akarjuk megint elkezdeni a magyarazkodast, hogy a sok
szoci gepcsoda mind jobb az M5-nel! A Trabi is jobb volt, most meg a Sko
akarja lelassulni az M5-ot, aminek a fekEZHETOSEGe meg az azonos
menettulajdonsagokkal biro kocsik kozul is kiemelkedo?! Mas kerdes, hogy VD
esetleg kicsit elbambult a gazon, es mondjuk 90-rol kezdte, meg raadasul a
vonalon fekezett eloszor, mig a "legjobbak" egy 20kmh rasegitesu muszerrel
merve fekeztek masfel meteres feknyomokat hagyva a vonal ELOTT... Ha
ennyire huje eredmeny jott ki, miert nem fekeztetek egyet egymas mellett
is? Megint kezd dulni a skodasok onerzete. :)

Fogash

+ - trabiklub (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Soma morog:
>Bravo! Ezuton koszonnem meg a Trabant-Wartburg klubnak, hogy volt
>olyan figyelmes, es nem boritotta fel a tervezett programomat egy
>ilyen talalkozorol szolo ertesitessel...

tudod ez a bosszu azert, mert Leventehez 2107tel jottel 601 helyett...
Fogash

+ - naphemu, horgany (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

1. az utakon even at van egy halom solyomszem, akinek a jogsijaba is bele
van rajzolva a latasnyujto extra viselesi kotelezettsege a kormany mogott.
Az optikai szemuveg viselkedeset tekintve nem kulonbozik a napszemuvegtol,
tehat a fejeden kb ugyanugy viselkedik. Mint gyakorlott szemuveges
allithatom, hogy semmi bajod nem lesz tole egy esetleges lufinezesnel. A
hatas kb. ugyan az, mintha telibe (arccal lefele) fekudnel egy parnara. A
szemuveg gorbul ugyan, (szarai kihajlanak, bo" lesz a fejedre, az orron
levo tamasztotappancsok szinten kinyilnak) de rajtad max. par kisebb
horzsolas keletkezik. Tevhit, hogy kiszurja a szemedet, es ehhez hasonlo
hulyesegek. Akin mindig szemuveg van (evek ota), es mar rugtak meg labdaval
a fejet, kapott pofont (adott is!) az tudja, hogy ez hujeseg. Csak a
napszemuvegesek nem tudjak....	:(
A cigaretta sokkal nagyobb gond, mert azt viszont konyortelenul nekinyomja
az arcodnak, es akkor biz lyukasra eg a kepes oldal.

2. horganyozott kasznik. Igazibol cinkszulfatos alapozofestekekkel kezeltek
ezek a "horganyzott" dolgok. Az Audi 100as 1984 ota ilyen, a 80as miota
"gombolyu", a Fiat Tipo a megjelenese ota. Ettol fuggetlenul szvsz az
egyedet kell vizsgalni, mert egy karbantartott, apolt fenyezes vedheti a
kocsit ugy, mint egy eredetileg horganyzott, de tobbszor javitott,
apolatlan festes.
Fogash

+ - misztikus fogyasztasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tudnam, hogy akinek ilyen keveset eszik az autoja, az miert sir a benzinar
miatt? :)
> Az elso 1993-as Astra Sedan 1.4i Fogyasztas: 7-7,5 Varos
> Autopalya 120-140 kozott 5,5 l (Olaszo.-bol egyfolytaban)
> Vegyes hasznalat: 6-6,5 l

A 68 (64?) lovas Astra 1.4i nem is akar 140nel menni, foleg nem
folyamatosan. A multkor elmentunk 2 kocsival (egyik a fenti, a masik en a
Boraval) Sarvar kornyeken, erosen szeles idoben (~40kmh szelsebesseg,
viharos szel), mindket kocsiban ketten. Az en utasom azon csodalkozott,
hogy a Boraval lehet jobbra kis ivben 3.ban kanyarodni (900as fordulatrol
ertekelhetoen gyorsul, varosban legalabbis eleg), mig a masik srac arrol
panaszkodott, hogy biz voltak szakaszok, ahol nem birtak 5.ben 90nel menni,
mert szerencsetlen auto padlogaz kozeleben jart, de lassult. 
Na egy ilyen erogeprol senki ne magyarazza meg, hogy 140nel 5litert eszik,
mert Adam Opel is forog tole a sirjaban! Vagy ha ez ilyen jo, akkor a
katalogusban az autopalya  menetciklushoz miert 8,x liter van irva? Huje az
Opel, hogy nem igy arulja?
Amit eddig eszrevettem: a "valosagban" mindenkinek legalabb masfel literrel
kevesebbet eszik a kocsija, mint a gyari ertekek, (es legalabb 20szal
tobbet is megy), az autos ujsagok tesztjeiben pedig rendre 0,5 literrel
meghaladjak a gyari legmagasabb (120kmh) fogyasztast is. HOgy is van ez?!
Miert szeretnek az emberek a sajat zsebuk ellen hazudozni? 
Fogash

+ - autout, -palya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Na de Fogash! Autout per definitionem az, amire kiteszik az
>autout-tablat. Autopalya hasolokepp. Konkretan mind a 8-as, mind a 3-as
>autout-szakaszan van szintbeli keresztezodes, csak legfeljebb kitesznek

Talalva erzem magam, de erdemes lenne a kreszkonyvekben utanajarni. Kodos
emlekeim sugalltak, hogy autopalya az, ahol a korabban irt feltetelek
(osztottpalyas, iranyonkent tobb sav, szintbeli keresztezodesek hianya)
teljesulnek, valamint (es a multkor ez maradt le) azt "autopalya" tabla is
egyertelmuen jelzi.

Az autouttal hasonlo a helyzet, de hogy bonyolitsam: regebben, mig az M1
csak Tatabanyaig ert, T.banya es Gyor kozott megepitettek az osztottpalyas
uttest egyik palyajat. Megvolt minden: 2 db szabvanyos (autopalya = min.
4m-es savok, mert ilyen szabvany is van!) sav, a Bp. fele vezeto oldalon
rendes (2,5m) leallosav, pihenohelyek, keresztezodesek mindenhol
fel/lehajtokkal, mellekutak feluljarokkal, stb. A cel az volt, hogy majd ha
lesz love', akkor mellehuzzak a masik utpalyat is, aztan amen, kesz az
autopalya. (ez kesobb igy is lett). Na amig ilyen csonka volt, addig volt
rajta az "autout" tabla, es lehetett 100-zal menni. A Gyor-T.banya cimu
60km-es szakaszon nem volt egyetlen szintbeli keresztezodes, vagy hasonlo
sem. 

Ami erdekes: Mikor tovabbhuztak a hatar fele, Gyor elott 15km-rel levaltak
a regi nyomvonalrol, jo nagy ivben elkerulve a varost epitettek meg a 2x2
savot minden cirkusszal egyutt. A regi fel-autopalya (ami ugyi autout volt
korabban) lett az elso gyori kijarat bevezeto szakasza. Ahogy lezugsz a
palyarol, kint van az ap. vege tabla, 500m mulva becsatlakozik a Becs
feloli irany lehajtoja is (ez is osszefesules, nem keresztezodes!) aztan
Gyorig 15 km hosszan feluljaro, stb. Ennek ellenere valamiert lemaradt rola
az autout tabla, pedig 15km-re mar erdemes lenne kitenni... 

Szoval szvsz peldat/ellenpeldat mindenre lehet talalni, de ez jelentheti az
(amugy is sokat szidott) tablakirakok gyatra mentalis aktivitasat is.
Perdonto lehetne egy kreszkonyv...

Fogash


ui: a fent leirt szakaszon mindig 130cal megyek. :)
+ - legzsak, horgany (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

A legzsak termeszetesen a napszemuvegnel ragyogo szemseruleseket
okozhat. Itt is ervenyesulhet a GM contra Gates vita, hogy mielott
a legzsak kinyilik, ra kell kattintani az OK gombra. Persze elotte a
napszamuveget illik levenni.

Horganyzott karosszeria: Nissan Laurel 200L (Datsun C-230). 1978-81
kozott gyartottak. Az enyem 80-as evjarat. Horganyzott karosszeria.
Ugyanugy elrohad mint a 20 eves ereszcsatorna, amiben all a viz es a
sar. Nagy elonye, hogy a karosszerialakatos karomkodik mint a kocsis,
mert a CO hegesztohuzal nem akar ivet fogni a lemezen.
A horganyzott megoldasnal otletesebb volt a Tatra elvtarsi luxusautoin
alkalmazott onozas, amikor hagyomanyos forrasztoonnal a felmelegitett
karosszeriat kezi raolvasztassal "becineztek".
A korszeru galvanizalt karosszeriak bonyolult osszetetelu vegyuletekkel
keszulnek. Az elektrogalvan bevonatra felvisznek egy vagy ket lakkreteget,
es erre kerul a fenyezes.
Ha a karosszeriat javitjak, akkor oda mar csak a silany minosegu elem
kerul, hiszen a bontott holmi lenyegesen olcsobb, es pl. az Opel szervizek
sem torekednek a tokeletessegre. De ha meg az elem galvanizalt is lenne,
a szervizek sem ponthegeszto geppel, sem a hegesztesek tokeletes
feluletkezelesere alkalmas anyagokkal nem rendelkeznek. Az atrozsdasodasi
garancia sem ervenyes a torott autokra.
Es a sors fintora, hogy pont a karosszeria elje tul az autot? Nem eleg az,
hogy
a mostani injektoros agyonkomputerizalt autokhoz, 10-15 ev mulva alkatresz
sem
lesz, de olyan szekember se nagyon, ako hazilag meg tudna ezeket javitani.
Es eljon az eldobhato autok idoszaka, mint az USA-ban a 70-es evek
derekan...
...olcsobb lesz egy uj autot venni, mint a regit megjavittatni. De a cel
nem is az
hogy 20-30 evre vegyenek autot a vasarlok, hanem az hogy mindig ujat
vegyenek.
Hiszen ha a piac telitodik, akkor meghaltak az autogyarak.
De nalunk ez ugyan nem ugy mukodik, mint a fejlett nyugaton.
Megvennem en az uj autot...      ...ha volna mibol.
De nyugalom, az arak elertek Europat. Hamarosan a bereknek is el kell
erniuk,
maskent a kelet-Europabol nyugat-Balkan leszunk. Vagy vagyunk ?

Peter.
+ - Samara felni rozsdasodik. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Van nekem a Samaramon 4 db felni, amik elkezdtek rozsdasodni. Ezeket kellene
valahogyan helyrehozni. Pecsen erdeklodtem tobb helyen is, egynel azt
ajanlottak, hogy homokfuvassam le, majd atfestik. A 4 felnire a homokfuvas +
festes + lakk + szereles + centirozas kb 11 ezerbe kerulne osszesen. Lehet,
hogy jobban megerne venni uj felniket inkabb, bar ezekbol 2 darab nincs
haromnegyed eves, de a masik ketto mar nem fut olyan szep egyenletesen.
Szoval vannak eziranyu tapasztalataitok? Masnak is rozsdasodnak ennyire a
felnijei?

Ismertek olyan ceget PECSEN, ahol ilyen munkat vegeznek?

Avagy erdemes esetleg mas gyarto felnijet felrakni? A lenyeg, hogy a
165/70R13-as kerek felmenjen ra, mert most vettem beloluk egy garniturat.
(Ha valakit erdeket, Dunlop SP70, 10500/db, es szerintem nagyon tuti. A teli
gumimhoz kepest (Debica) eg es fold, sokkal jobban tapad, iranytartas
nagysagrendileg jobb, csendesebb, vizes uton is stabil marad.)

Frigyes, lehet nalad Samara felnit kapni? Ha igen, akkor mennyiert? (Nem
valaszoltal az egyik levelemre, mar kb 3 hettel ezelott is kerdeztem
ugyanezt maganban)

udv: yerico Pécsről
(Pápai Tamás)
+ - Re: sko fek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Cacctok!



> hogy
> >81-83-ig csak a 120-asban volt szervorasegites, mig 83 utan a 105-ben
> >is.
>
> Sajnos tevedsz Adam. Valtozott a fofekhenger es a szervo is. Az enyem
> fekje sokkal kemenyebb. Igaz, igy van egy hatarozott nyomaspont, ami
> miatt jobban erzekelheto. Az ujabbakban azonban eleg ranezni a fekre es
> megall.
>

Ja tenyleg, valtozott a fofekhenger atmeroje, ezert kisebb erovel kell
nyomni a feket...   De ha izombol megtaposom a feket, akkor nem hinnem,
hogy olyan hatalmas nyomaskulonbseg lenne a munkahengereknel.



> Meg a futomuvet is atdolgoztak, szelesebb lett, az egesz kocsi joval stabilab
b
> tole. Lehet hogy ezzel van osszefuggesben.
>

Szerintem a futomu szelessege nem donto a fekut hosszaban...

Udv....Adam
+ - Re: Hutotaska (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

En már egyszer megszippantottam egy ilyen hutotaskaval. Vettem egy 22
litereset anno (3-4eve) 11990-ért. Van benne egy 5x5 azaz 5 szor 5 cm-es
peltier huto. Azt hiszem nem kell ecsetelnem mekkora hutesi teljesitmeny...
54Watt van rairva... Szopja az aksit, es ha kint 25 fok van akkor benne
18-20.... Szoval max hidegen tartasra jo ideig-oraig. Ne ugorjatok be. Az
igazi a kamionosok altal hasznalt huto, de ezek 25-40e ft korul mozognak es
tudnak is huteni...

SzaboZE

> az alábbiakat írta a következő hírüzenetben:
...
>
> Sziasztok!
>
> A Media Marktban 24 literes 12V-s elektromos hutotaska lesz akcioban. Ara
> 14.990.- Ft es adnak egy 16 reszes etkeszletet is ajandekba.
>
> Udv:
> Csaba (Armando)
>
> ***        Balesetek, katasztrofak *** http://www.extra.hu/krimi
> *** ICQ UIN: 24695548 *** Keress penzt netezessel!! Kattints ide:
> *** http://www.sokpenz.net/jelentkezes.cgi?840816
>
>
>
+ - Re: Astra fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> 1,6-os sima Astra vegyesen (varos+orszagut) hat liter, csak orszaguton
5,5,
> viszont ha szegenyket hazaviszem vegre es nem tudom az autopalyan
> visszafogni, akkor  150-165 kozott felmegy het fole.

Hali!

Szerintem nem csak en talalom megleponek ezeket az adatokat... :) Az a varos
max falu lehet. En ugy tudom az 1.6-os Astrak megesznek 7-8 litert is
varosban. Vagy csak egyszeruen telleg hungarocelbol van a labad! :)
Egyebkent jellemzoen az autopalyas hajtouzemmod fogyasztasa altalaban a
varosihoz kozelit, de nem szokott fole menni, par extrem esetet kiveve. Ha
viszont telleg ilyen a fogyasztasod es ez Astrara jellemzo, akkor le a
kalappal.

SzaboZE
+ - Re:autogaz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusz Tamas 

Szuleim 4 utemu Wartburgja kb 60.000 km-t tett meg eddig 
gazzal, kulonosebb gond nelkul. 

A megterulesi ido: 1 liter benzin (most eppen): 238,90 Ft 
1 liter gaz (palackos):                                           87 Ft 

Hatrany: 
Gyengul a motor, kb 5-10 Le minusz, 
(elmeletileg) minden 4. tankolas az olompotlos 98-as benzin kell, 
hogy legyen,(gyakorlatilag akkor kap benzint, ha mar nem olyan 
szep csendes a motor jarasa, de akkor azonnal), 
telen a motort celszerubb benzinnel leallitani, a reggeli konnyu 
indithatosag kedveert. 
Mindenki, aki eloszor ul bele gazszagot erez, es afelol erdeklodik, 
hogy eleg biztonsagos-e ez igy :)) 

Elony:
 __Nagyon-nagyon olcso,__ 
(elmeletileg) hideginditaskor (ellentetben a benzinnel) a gaz nem 
tudja a hengerfalon levo olajat "lemosni" = kedvezobb kenes 
Nem fizetunk az utalapba (hogy aztan rettegjunk, mikor kerul elenk 
egy uj godor, vagy egy fizetokapu) :) 
Kisebb kornyezetszennyezes, 
2x is meggondoljak az ismerosok ragyujtsanak-e a kocsiban :)) 

Udv Peter        
 

Ui: Ment maganba is, ha kerdesed van meg, irj!
+ - Jelzesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!

> > A magyar KRESZ baromsaga, hogy a nem lathato (elkopott, ellopott,
> > ho altal takart) kozuti jelzes is ervenyes. Azaz hiaba van tokig elkopva
> > a zarovonal ugy hogy nem is latszik, attol meg megbuntethetnek miatta.
> Ezt honnan vetted?!?
> Az egyetlen felfestett jelzes, ami ervenyes pl. a ho alatt is, az a
> gyalogatkelohely - az is csak azert, mert azt tabla _is_ jelzi.

Nem mondod komolyan... Tehat Te megfordulnal mondjuk a Rakoczi uton, 
ha a ho eltakarna' a zarovonalat..?   ;-)    Remelem, nem...

Udv

Andras
Audi 90
+ - Tulelni az Erzsebet hidat - Fotok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Feltettem 3 fotot a www.nexus.hu/djtiszy oldalra. Osszesen 53 kB.

Barkinek szivesen elkuldom az eredetiket is, 1240 kB osszesen.



udv, deejaytiszy
+ - Legzsak es szemuveg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Ipike kerdezte:
>>>
Mit csinal
egy kinyilo legzsak a gkv. napszemuvegevel, ha az ominozus targy
 eppen a sofor orrara tamaszkodva vedi a szemeket a karos
 sugarzasoktol? Mekkora "+" baleseti forras ez?
>>>


Ugye pont itt volt Denes kollegam mult heti  frontalis balesete
a Megane-nal. Rajta is volt szemuveg, meg a zsebeben is.
A rajta levo (vezetoszemuveg) megnyomta az orrnyerget,
es kiesett belole az uveg. Semmi tobb. Az ingzsebeben levo
(olvasoszemuveg) meg OSSZETORT. :-))))


udv, deejaytiszy
+ - Teljesitmeny vs. fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Akos irta:
>>>
Nekem is feltunt, hogy az utobbi 10 evben inkabb
visszafejlodes van a fogyasztas tekinteteben.
Igaz ugyanabbol a loketterfogatbol egyre tobbet
hoznak ki. Kozrejatszhat az is, hogy a dizajn
oltaran felaldozzak a jo legellenallas erteket.
>>>

Nem igy gondolom.
** az autok egyre nehezebbek (Golf 1 > Golf 4 min +40% suly)
** motorok egyre erosebbek (1,4-es 55-60 LE volt > most 90-100 LE)
    regen egy 2literes motor adott le 100 LE-t, az meg 12 litert
    fogyasztott.
** a legellenallasok csak javultak (kiveve szabadidoautok)

En inkabb ugy ertelmezem ezt a temat, hogy ugyanakkora
TELJESITMENYhez egyre kevesebb fogyasztas tarsul.
Ez pedig fejlodes. Nem?


udv, deejaytiszy
+ - Nyari gumiteszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

a multkor kertem velemenyeteket a Semperit gumirol,
meg sokan hozzaszoltak a Pirelli 6000-es vitahoz is.

Hat itt a megoldas:
a MotorPresse  keszitett egy klassz nyarigumi tesztet.
Az AutoPiac kozolte le a legujabb szamaban. Ebbol
beszkenneltem a legnepszerubb kategoria (also-kozep)
gumijainak tesztjet. (100 LE-s Ibizan keszult) (A masik
2 gumi 15-os es 16-os felniken volt, BMW 323Ci és Audi
A3 1.8 T-ken, ez kevesbe erdekes, de az ujsagban
benne van)

Feltettem a .jpg fajlt a www.nexus.hu/djtiszy-re, 215 kB.
Barkinek szivesen el is kuldom. (Irjatok +!!)


Szoval az eredmeny-sorrend (185/60R14)
Pirelli 6000         nagyon ajanlott
Semperit Top Speed   nagyon ajanlott
Pneumant PN          nagyon ajanlott
Dunlop SP Sport 2000        ajanlott
Michelin Energy XH          ajanlott
Goodyear Eagle NCT5         ajanlott
Barum Bravura               ajanlott
Matador Elite  feltetelesen ajanlott
Falken ZE      feltetelesen ajanlott
Kleber Viaxer  feltetelesen ajanlott

En valaszt kaptam a Semperites kerdesemre!!!
Egyertelmu!!! Es a Pirelli sem olyan sz@r.

Erdemes elolvasni a teszt tablazatat, mert nem magyar modra keszult (fek, viz, 
ar, slusszpassz) hanem nagyon alaposan!

udv, deejaytiszy
+ - Hutotaska NEW (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Csaba irta:
>A Media Marktban 24 literes 12V-s elektromos hutotaska lesz akcioban. Ara
>14.990.- Ft es adnak egy 16 reszes etkeszletet is ajandekba.

A METRO-ban aprilis 27-majus 10-ig hutodoboz br. 13.000-be kerul, igaz 
ajandek etkeszlet nelkul.
Csak katalogusban lattam, es nem tudom hogy hany literes, mert a Metroban 
otodjere sem veszik fel a telefontot :-))

Udv,
Tibor
+ - Re: Biciklitarto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 írta a következő üzenetben: ...
>
>Sziasztok!
>
>Az oreglany (Merci 123) tetejere kellen biciklitartot applikalni.
>Hagyomanyos, fules csomagtartot lehet ra tenni, olyan tarto
>kellene, ami szinten fules, vagy ilyen tartora rogzitheto. Van
>otletetek, vagy tippetek, hogy hogyan/honnan lehetne ilyet
>csinalni/beszerezni? 3-4 bringa szamara kellene.
>
>Tibi
>
>
>
Elméletileg a jobb kerekparos boltokban kaphatsz ilyeneket.
De a Cora-ban is szokott lenni. A csomagolason feltuntetik milyen tipusokra
lehet raszerelni.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS