Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1208
Copyright (C) HIX
2001-08-24
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re Hasznalt auto vetele-eladasa (mind)  7 sor     (cikkei)
2 Re: pragai es horvatorszagi utibeszamolo (mind)  20 sor     (cikkei)
3 Atrozsdasodas (mind)  18 sor     (cikkei)
4 Re: VR6 (mind)  33 sor     (cikkei)
5 E21 (mind)  6 sor     (cikkei)
6 Mondeo a kiraly :) (fwd) (mind)  47 sor     (cikkei)
7 E21 (fwd) (mind)  12 sor     (cikkei)
8 Mondeo a kiraly :) (mind)  41 sor     (cikkei)
9 Re:E23 (mind)  16 sor     (cikkei)
10 orzott parkolok huzamos parkolasra (mind)  19 sor     (cikkei)
11 Atrozsdasodas (mind)  33 sor     (cikkei)
12 Hibak (mind)  23 sor     (cikkei)
13 Csobb (mind)  12 sor     (cikkei)
14 elegett fuvoka (mind)  17 sor     (cikkei)
15 automata & almaim autoja (mind)  16 sor     (cikkei)
16 Subwoofer elado (mind)  14 sor     (cikkei)
17 Jo hir alkatreszarkedvezmeny (mind)  22 sor     (cikkei)
18 Reka (mind)  14 sor     (cikkei)
19 Mondeo again (mind)  23 sor     (cikkei)
20 Magyar Nagydij (mind)  11 sor     (cikkei)
21 Re: AutoMania (mind)  12 sor     (cikkei)
22 Re: *** HIX AUTO *** #1207 (mind)  68 sor     (cikkei)
23 Hutoviz csopoges - megoldva (mind)  33 sor     (cikkei)
24 Aldo (mind)  32 sor     (cikkei)
25 Aldo fotok... (mind)  22 sor     (cikkei)
26 Re: autoutlevel (mind)  41 sor     (cikkei)
27 Re: *** HIX AUTO *** #1207 (mind)  37 sor     (cikkei)
28 Re: Automata (mind)  53 sor     (cikkei)
29 re:autoutlevel (mind)  9 sor     (cikkei)
30 Svajc (mind)  10 sor     (cikkei)
31 Re: ez az (mind)  7 sor     (cikkei)
32 Re: Re: Trabant forgalombol kivonasa (mind)  12 sor     (cikkei)
33 Re: Kornyezetszennyezes (mind)  6 sor     (cikkei)
34 Re: Re: Trabantfustolges (mind)  17 sor     (cikkei)
35 Ajanlo lista (mind)  24 sor     (cikkei)
36 pozso sebvalto (mind)  11 sor     (cikkei)
37 bosszusag (mind)  27 sor     (cikkei)
38 Trabant(Two strokes are enough!!!) (mind)  48 sor     (cikkei)

+ - re Hasznalt auto vetele-eladasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>es hianyzik a legfontosabb extra: nincs HIX matrica (sose jutok el
Frigyeshez :-) )
Ejnye Bogyo, ott ulunk egesz nap ugyanabban az irodaban, nekem megis van
matricam (:9. Frigyes vagy valaki mas volt olyan szives, es elkuldte postan
2 evvel ezelott. :))))))))))

udv: yerico
+ - Re: pragai es horvatorszagi utibeszamolo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hogy, milyen kolcsonzonel sikerult napi 28$-ert Camaro 
Cabriot foglalni? Nincs rajta biztositas? En mar bereltem 
dragabban Fiat Puntot es Hyundai Accentet, sot 12 eves 
Subaru Justyt (igaz, hogy nem az USA-ban). De LA-ben a 
GrandAm is kb 80 dolcsi volt naponta (Budget v Hertz, mar 
nem emlekszem).

Azt, hogy a motor 3.8-as es csak 200 LE, meg ertem. De 
miert kerul 10 mp-be szazig felgyorsulni? Hany kilo az a 
gep??? Az Explorer is 4.0 es 204 LE, valamint 10 alatt van 
szazon. De az nem sok hijan ket tonna onsulyu. Arrol nem 
beszelve, hogy tobb, mint 180 centi magas. A Camaronak 
biztos csak 4 sebesseges az automataja – de ez keves.

Milyen Mustangot vezettel? Mi volt benne gagyi? Irjal 
valami utibeszamolot te is, jol johet meg :). Legyen ez 
onbeteljesito profecia!

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Atrozsdasodas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:

„Visszaterve az itteni muszakira, szeretnem, ha az otthoni 
vizsgaztatas is
olyan alapos, gordulekeny es olcso!!! lenne mint 
Finnorszagban. Reszleteket
szivesen irok, ha erdekel valakit, de nem szeretnem 
feleslegesen borzolni a
kedelyeket.”

Engem erdekel. Ezzel a feszitovasos jatekkal kivancsiva 
tettel. De miert olcso? Ha ezek az urak a meteres 
feszvassal nekialltak volna a Regatamnak, akkor utana 
mindent latnak kivulrol is:)))De ez nem lett volna olcso 
mulatsag nekem…

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Re: VR6 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

„Kedves malac a Corradot tudomásom szerint nem gyártották 
syncro változatban /4wd/ ami nem jelenti azt hogy 
hozzáértok ne csináltak volna saját szórakoztatásukra. Ez 
pedig azt jelenti hogy miután nincs összkerekes verzió 
minden gyári Corrado front hajtásos akárcsak az enyém volt 
amiben kihangsúlyozom 2,9-es motor volt 190 lóerovel.”

Irtam: „en ugy tudom”, stb. Hat nem jol tudtam (bocs), de 
hat erre (is) jo a lista, nem? Sajnos a sajtoban is 
elofordul, hogy 2.8 Corradorol irnak. Egyebkent 2,8-as 
Corradot arultak Amerikaban, csak ott nem 174 LE volt, 
hanem 180. Nem hianyzott neha a syncro? Hirtelen 
gyorsitasnal nem tepte a kormanyt/nem agaskodott az eleje? 

„Jut eszembe ha jól tudom kb. 100e db.-t adtak el a C.-bol 
azért az nem rossz”

Europaban osszesen a kovetkezo darabszamban gyartottak 
Corrado VR6-t: 1992-ben 2898 db, 1993-ban 1176 db, 1994-ben 
789 db, 1995-ben 324 db. Az elso evben ez az osszes Corrado 
55, a masodikban 33, a harmadikban ismet 55, 1995-ben pedig 
62%-a volt. (Forras: Volkswagen AG) Ez inkabb a 10e-hez all 
kozelebb.

„Én is vettem a fáradtságot és megnéztem Fogash kedvéért 
hogy az utolsó GTV-t '95-tol gyártják pont amikor a Corrado 
gyártását befejezték.”

Nem kellett volna faradnod, a tegnap megjelent HIX Autoban 
leirtam.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - E21 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A regi capa 3-as (1977-83) termeszetesen E21 tipuskodu es 
nem E28, mint ahogy irtam. Sorry. E30 volt nekem, azt 
biztos nem tevesztettem volna el :)

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Mondeo a kiraly :) (fwd) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

---------- Továbbított levél ----------
Dátum: Thu, 23 Aug 2001 14:51:14 +0200 (CEST)
Feladó: k malac >
Címzett: 
Tárgy: Mondeo a kiraly :)

Mondeo a kiraly :)

 irta:
„Nem tehetek rola, de az uj Mondeoba teljesen 
beleszelemesedtem!”

Igen, igen!!! Foleg, ha beleszerelmesedesrol van szo:)

„Szerintem ez egy tokeletes csaladi auto!”

Je, tenyleg? Mit nem mondasz…

„Az uj Mondeokban a DuraTech-nek nevezett motorok nagyon-
nagyon jol sikerultek!”

Bizony, szerintem 10 ev mulva legenda lesz beloluk. Jaguar 
X-ben is az ketyeg, csak az mar 190 LE, a Mondeo pedig meg 
mindig csak 170. Kivancsi vagyok, mikor engedik az 
erosebbet Fordban is. Duratec motor mar a regiben is 
letezett (V6), a negyhengeresek Zetec motorok. Az uj 
dieselek DuraTorq neven futnak.

„Az 1.8-as benyostol egy kicsit feltem…   …200-as utazo”. 

Ez igen. Es mennyi a vege?

„1 biztos nem veletlenul nyomta le a _nemet autos ujsagok 
tesztjeiben az
uj A4-t, 318i-t es Merci C osztalyt!”

Uristen, csak nem? En pedig a magyar autos sajtobol ugy 
tajekozodtam, hogy az uj Mondeo nem nyújt semmi kulonoset, 
nem egy nagy durranas, nem veletlenul olyan olcso... :))) 
Nahat, hogy ezek a nemetek mennyire nem ertenek az 
autokhoz!:)

Emman dofi! Az AutoManiaban biztos nem fog szerepelni:) Ne 
is, nem akarom, hogy olyan emlekek tapadjanak a Mondeohoz.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - E21 (fwd) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

---------- Továbbított levél ----------
Dátum: Thu, 23 Aug 2001 14:49:18 +0200 (CEST)
Feladó: k malac >
Címzett: 
Tárgy: E21

A regi capa 3-as (1977-83) termeszetesen E21 tipuskodu es 
nem E28, mint ahogy irtam. Sorry. E30 volt nekem, azt 
biztos nem tevesztettem volna el :)

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Mondeo a kiraly :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mondeo a kiraly :)

 irta:
„Nem tehetek rola, de az uj Mondeoba teljesen 
beleszelemesedtem!”

Igen, igen!!! Foleg, ha beleszerelmesedesrol van szo:)

„Szerintem ez egy tokeletes csaladi auto!”

Je, tenyleg? Mit nem mondasz…

„Az uj Mondeokban a DuraTech-nek nevezett motorok nagyon-
nagyon jol sikerultek!”

Bizony, szerintem 10 ev mulva legenda lesz beloluk. Jaguar 
X-ben is az ketyeg, csak az mar 190 LE, a Mondeo pedig meg 
mindig csak 170. Kivancsi vagyok, mikor engedik az 
erosebbet Fordban is. Duratec motor mar a regiben is 
letezett (V6), a negyhengeresek Zetec motorok. Az uj 
dieselek DuraTorq neven futnak.

„Az 1.8-as benyostol egy kicsit feltem…   …200-as utazo”. 

Ez igen. Es mennyi a vege?

„1 biztos nem veletlenul nyomta le a _nemet autos ujsagok 
tesztjeiben az
uj A4-t, 318i-t es Merci C osztalyt!”

Uristen, csak nem? En pedig a magyar autos sajtobol ugy 
tajekozodtam, hogy az uj Mondeo nem nyújt semmi kulonoset, 
nem egy nagy durranas, nem veletlenul olyan olcso... :))) 
Nahat, hogy ezek a nemetek mennyire nem ertenek az 
autokhoz!:)

Emman dofi! Az AutoManiaban biztos nem fog szerepelni:) Ne 
is, nem akarom, hogy olyan emlekek tapadjanak a Mondeohoz.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Re:E23 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, Autosok, szia Fogash!



>>Eladó 1981-es E23-as 735i.
>Az E23 az E30 elotti "capa" 3-as BMW gyari kodja, ergo nem lehet 735-os...
Mielott leirsz valamit, nem artana korulnezned, tenyleg ugy van-e, ahogy
hiszed:
az E23-as BMWket 1977-tol 1985-ig gyartottak, es a
728,728i,730,732i,733i,735i,745i, valamint a 745i executive tartozott
bele.Ha gondolod irhatok gyartasi darabszamokat, de szerintem felesleges..
Az E30-as elotti "capa" 3-as BMW pedig az E21.

forras: Alle BMW Automobile seit 1928

Lutyo
+ - orzott parkolok huzamos parkolasra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Autosok!

Az auto huzamos parkolasaval kapcsolatos kerdeseim vannak:

1. Mivel egy honapra elutazom, az automat biztonsagos,
orzott parkoloba szeretnem helyezni Budapesten. Ha valakinek
van tapasztalata ilyenekrol, nagyon orulnek, ha megosztana
velem.

2. Art-e az a gumi abroncsnak, ha az auto 1 honapig
mozdulatlanul egyhelyben all? Ugy ertem, hogy nem
deformálodik-e?

Valaszokat elore is koszonom
Korostorky


---
sent by kiwwi.hu
+ - Atrozsdasodas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Adott egy 88-as Opel Kadett
>amely meghalalva a gondoskodast hibamentesen teszi a dolgat a benne levo
>186e Km ellenere. Egy gondom van viszont vele: a rozsda. Korbe-korbe a
>sarvedok also pereme illetve a kuszoblemezek, valamint a taposolemez bizony
>mind atrozsdasodott, illetve javitva volt mar.
>Szoval azt szeretnem megkerdezni
>toletek, hogy erdemes/megoldhato-e egy komolyabb komplett elemcseres
javitas
>az emlitett tipus ismereteben, vagy nincs mit tenni marad a ganyolas.

A hatso sarvedot pl. kompletten nem is lehet kicserelni.
Javito elemekkel szokas ezt a gondot megoldani. A rozsdas reszeket
kivagjak es az uj elemet beillesztik. Javito elemekbol nagy a kinalat.
Preciz lakatost keress, mert egyreszt a javito elemek nem meretpontosak,
masreszt a bontasnal talalt egyeb rozsdas reszeket (pl. doblemez)
ki kell foltozni. Javitott reszeket cinkspray-vel befujni, es azonnal
alvaz es uregvedozni.
---------------------------------------
Nemreg voltam Cipruson. Nem mondom, hogy nem lattam
rozsdas autot, de azok mind 100 evesek voltak. A Kadettek
legkenyesebb pontja, a hatso sarvedoiv, pl teljesen rozsdamentes
volt. Na ja, nincs ho meg sozas, a para meg ugy tunik nem art.
Cserebe viszont minden auto teljesen le van mattulva, talan
a rengeteg nap art a fenyezesnek.

Cipruson talan teljesen ismeretlen a lopas es persze az autolopas
is. Megdobbento volt latni a nyitott ablakkal az utcan parkolo
autokat. Rengeteg kocsiban benne van az inditokulcs is.
Es persze lazan otthagyjak jaro motorral a Golf IV-et es Pajerot,
csak hogy a "legkeresettebb" budapesti tipusokra utaljak.

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Hibak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Elfelejtettem megirni, hogy az 1250 km alatt harom autot lattam behalni.
>3.) E23 3-as BMW motorhazaban volt ket ember derekig

Multkori nemetorszagi utam alatt az autopalya menten lattam
2 db! Ford Focust hasonlo pozicioban.
Volt egy Toyota is. Annal nem tudtam megallapitani, hogy
fel volt-e nyitva a motorhazteto, ugyanis kb. 20 meterrel
volt a kocsi mogott :). Hogy csinalhattak?
-------------------------------
>Az astranknak az egyik ablaktekerojerol lejar a fogantyu, igy meg
>nehezkes tekerni. Ujat elvbol nem veszek, bontot keresni meg
>nincs idom. Ki tudja, hogy lehet leszerelni a kart?

Lejon az magatol :))

Vagy egyszeruen lehuzod, vagy megprobalod benyomni a
karpitot es a karon belul levo U alaku rugot kipiszkalod.
Ez a rugo ugrik be az ablaktekero csonkjaba. Vizsgald meg
a lejaro kart!
Egyebkent lehet, hogy csak deformalodott vagy elveszett
a rugo.
  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Csobb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mivel a viz vezeti az aramot, szerintem az akksit az elso csobb
rovidrezarja,
>aztan se kep se hang.

Ha valaki nem tudna, a viz kivalo szigetelo!
Szennyezes hatasara lesz valamekkora vezetokepessege,
de soha nem akkora, hogy egy akkumulatort rovidrezarjon.

Talan  higanyra gondoltal? Abban meg nem sullyedsz el.:)

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - elegett fuvoka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>>- nalam sajnos az egyik injector fuvoka elegett
>
> Uristen azt meg hogy csinalta?????? alagyujtottal???
Eloszor is: igen szeretnek neha alagyujtani. 25 eves auto, sok bajjal
mikozben ez allitolag munkaeszkoz lenne. B.... mekk!
Az elmelet szerint ugy egehetett el a injektor muanyag resze, hogy
beomlo szelep akkor nyitott amikor a masik hengerben berobbant. Szepen
vegig egett ahogy azt kell. :(((

Mas: Sajnalom Levit.
> Sajnos a hir igaz, Levente onkezuleg meghalt.
Onkezuleg? Ez most komoly? Jo emlekszem, hogy neki volt a Nivaja?

Nagykekesi Arpad
Blue ENTER Bt
+ - automata & almaim autoja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tegnap megszereztem a realitasokban megkozelitheto almaim autojat,
egy 7 eves Volvo 850-es formajaban. 2500-as, 20 szelepes, es automata.
Ebbol adodik egybol egy kerdesem, miszerint az automatan van egy L
jelzesu allas, mirol fogalmam sincs mi lehet. Meg nem kapcsoltam
oda. :)) A valto mellett van meg egy gomboc is amirol szinten nincs
elkepzelesem, "shift overlock" felirattal.
Van tippetek ?
Esetleg nem tudtok valami manualt a net-en a fenti tipushoz ?
Nem artana. :)))
Kesobb esetleg megosztanam a nagyerdemuvel a tapasztalataimat a
jarmurol, de meg csak 200km-t mentem vele, es meg tulsagosan tombol
bennem az udonsag orome, one realitas. :))

-- 
Udv: Csaba From Balatonma'riafu:rdo''-also'
E-mail: 
+ - Subwoofer elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Hozza nem ertesbol sikerult beszereznem ket
autoba valo subwoofer-t, amiket szeretnek eladni.
Tipus: Somogyi AHX 2030, 80/120 W, 4 ohm, 20 cm
atmero. Teljesen ujak, aruk a boltban 5100 Ft, en
odaadom 4000 Ft/db aron. Bovebb informacio a
www.somogyi.hu oldalakon talahato.

Van meg ket db 10 cm-es, 2 utas, 50/80 W, Monacor
tipusu karpit hangszorom, ami jutanyos aron elviheto,
vagy valami hasznosra cserelheto.

Csaba
+ - Jo hir alkatreszarkedvezmeny (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

Jo hirem van szamotokra. Minden alkatreszt amit a Bardi autotol veszek az
autoslistak reszere a brutto arbol 10% kedvezmenyt adok. Ez a kedvezmeny
vonatkozik a HiX auto, Audi, BMW, Lada, Trabant, Skoda, Suzuki stb
listatarsaim reszere.

 Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 
HiX autos matrica kaphato
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Reka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

Kedves Koli.

Gratulalok a kislanyodhoz, legyen benne oromotok mindig. Jo egeszseget
kivanva babanak - mamanak.

Udvozlettel: Frigyes

Skoda 120 L
 
+ - Mondeo again (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi Mindenkinek!

Ant,
Melyik fajta diesel-el mentel? Az uj 2.0-as DuraTech-es motorral?
Szerintem meg inkabb iszonyat porgos volt, nagyon gyorsan
felporgott a pirosig. :) Minden fokozatban. :) Mint egy benzines, csak
alacsonyabb fordulatszamon is jol huzott. Az 5. abszolut rendes
fokozatnak szamit, nem csak fordulatszam csokkentesre. Ebben a
valtozatban hasznalnak valtoztathato allasszogu turbolapatokat is.
Diesel-el hazafele jovet Kolnbol nemet hatar 620 km -> tankolas,
Aztan Fehervarnal kicsivel fel tank alatt van a mutato. Igaz az
osztrakoknal kicsit csokizok a rendorok miatt, valamint a lezarasoknal
levo villogo radar felirat nem csak discofeny, hanem tenyleg van
mogotte vakusor... (Meg jo hogy multkor magyar rendszamos autoval
discoztam :))  ) Ugyhogy itt nem igen megyek a megengedett sebesseg-
hatar fole...

Awender,
Az a cim amirol irsz ) miert nem fogad
leveleket?

Udv
 Gabor
+ - Magyar Nagydij (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA!

Mi a T. Lista velemenye arrol, hogy Ecclestone urnak
nagy kituntetest adomanyoztunk azert, mert hideg feju uzletemberkent csupa olya
t tesz, ami elsosorban neki jo,
illetve alairtunk velée egy ujabb szerzodes-hosszabbitast,
(talan 2011-ig) holott egyes hirek szerint 2008-tol az
autogyarak kiszallnak a For_mu_la 1-bol es onallo verseny-
sorozatot inditanak?

nme1
+ - Re: AutoMania (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA!
Mivel eleg sokan reagaltak erre a musorra, megjegyzem
/ha mar ngabor olvtars nem tette meg :) /, hogy a
http://forum.index.hu/forum.cgi?a=t&t=9040503&w=40
mar egy jo honapja kulon topik nyilt a temarol. 
Erthetetlen modon a rosszindulatu, negativ megkozelitesben
irodott banto kritikai megjegyzesek vannak tobbsegben...

Piece:
nme1

"Know your enemy"
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1207 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, szia yerico!

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: utielmeny beszamolo ( 64 sor )
> Idopont: Wed Aug 22 17:53:16 CEST 2001 AUTO #1207
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> 
> Az elmult ket hetben korbeutaztam Magyarorszagot. A tapasztalataim:
> 
> -Zalaban minden hulye jogositvanyt kap, vagy utat bont: A noveremek
> Zalaszentgroton laknak, onnan akartam kocsival Zalaegerszegre bejutni. Az
> osszes faluban fel volt asva az ut, es vegig kint volt a 30-as tabla. 

Nagyon megtisztelo, hogy szukebb hazammal kezded utibeszamolodat. Jogositvanyt 
mashol is kapnak hulyek, jo nehány peldat tudnek mashonnan is hozni. 
Gondolom az orszag mas reszeiben is ilyen idoszakban szoktak kozmuvet epiteni, 
talan a zalaiak tobb sikerrel palyaztak kozmure es ha tobb telepules osszefog, 
lehet egy kicsit sporolni. A 30-as tablat meg bizonyara valamilyen rendelet irj
a elo.

> Zalara
> amugy is jellemzo, hogy a falvak kozott maximum 1-2 kilometer tavolsag
> lehet.  

Valoban Zalaban, Baranyahoz es Borsodhoz hasonloan eleg nagy a telepulessuruseg
.

> Zalaegerszeg elott az uj korgyuruknel egy hulye oreg elottem
> eltevesztette a lekanyarodast, es tulfutott. Erre belefekezett, es
> hatratolatott. Kishijan belementem hatulrol. A hulye nem ment inkabb egy
> kort  - kb 20 meter - inkabb tolatott. Marha.  A kovetkezo faluban
> lekanyarodott az idosek otthona fele.

Lehet, hogy nem hulye, csak idos. Idos korban a helyzetfelismeres nem ugy mukod
ik. Ezert talaltak ki a deffenziv vezetest. Nemi toleranciaval tul lehet elni. 


> Az is ketseges, hogy sik, nyilt terepen miert kell az foutba kilometerenkent
> 10 kanyart beletenni. Nem volt ott egy ertelmes ember, mikor terveztek az
> utvonalat? 

Azt hiszem nem terveztek, hanem kialakult. Regen az emberek, akar gyalog, akar 
jarmuvel a telekhataron kozlekedtek, hogy a legkisebb kart okozzak a termenyben
. Aztan a motorizacio elterjedesevel a valamikori szekerutak burkolatot kaptak,
 nem mindig es nem mindenhol lehetett az optimalis nyomvonalat kovetni.

> Mellesleg az utak nagy resze kritikan aluli, egyedul csak a
> foutak jarhatok nagyobb kockazat nelkul. A Keszthely-Heviz koruli kis
> falvakban a 40 mar halalos szaguldasnak tunik.

Ebben egyet ertunk, talan azokat kellene megkerdezni, akik elsiboltak az utakra
 szant adoforintokat.

> Jellemzo eset, fout kanyarodik, en meg ovatos ember leven 80-nal belemegyek
> a kanyarba, erre 60-nal fejezem be a szembelevo savban, olyan eles volt az
> iv, hogy 80-nal atsodrodtam a szembe savba. Nem lehetne ilyenkor legalabb
> egy tablat kitenni, hogy 60-as kanyar???

Nemi ironiaval ezt helyi sajatossagnak is nevezhetnem, az Alfoldon olyan kanyar
ba is kiteszik a veszelyes kanyar tablat, amit akar Trabanttal is 90-nel abszol
valok. Gumiszabaly: ut- és latasi viszonyok.

> Samara 1.3 (matricaval, immar ket eve, de meg senki massal nem talalkoztam a
> listarol, akinek lett volna meg ilyen az autojan.)

Nekem sincs matricám. Semmilyen. 

Kálmán
+ - Hutoviz csopoges - megoldva (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Kicsit megkesve ugyan, de most beszamolnek a Vectram betegsegenek
kigyogyitasanak modjanrol.
Szoval ahogy tanacsoltatok minden lehetseges helyet atneztem, hogy mi es hol
csopoghet, es jaro motornal feny derult a turpissagra. Az also
ekszijtarcsanal csepegett a viz. Elmondtam szakiknak a tapasztalatomat, mire
rabolintva kozoltek hogy az biza a vizpumpa. A gondom ekkor mar csak az
volt, hogy mindez szerda delelott tortent (marmint a telefon) es csutortok
reggel menet lett volna a Balcsira. Meg is kerdeztem a szakit, hogy ezzel
lehet-e kozlekedni? Mire o, hogy nagyon de nagyon nem ajanlott, mert ha
beall a vizpumpa, akkor biza  a vezerles is elszallhat, aminek a
kovetkezmenyei ugye sejthetok. Nos, akkor viszon izibe meg kellene javitani.
A szaki akivel beszeltem az Opel Gaal muszaki embere es egyben jo ismerosom
is, igy kis protekcio segitsegevel azonnal fel tudtak venni a kocsit
javitasra. Estere keszen is lett, uj vizpumpa, uj vezermuszij (az is mar
elegge oregecske volt), uj deknitomites, egyeb tomitesek, fagyalloval valo
feltoltes, stb. Kifizettem 53ezer HUF-ot, es mehettem a vilag vegire. Azota
megjartam Balatont (hala Frigyes onzetlen segitsegenek, aki rendelkezesunkre
bocsatotta fantasztikus vizparti telket), es semmi problema. Nem csopog, nem
folyik, szepen megy mintha uj lenne. :-)
Egyszoval a ludas a vizpumpa volt.

Egyebkent nagyon tudom ajanlani a Godolloi Opel Gaal szervizt. Jo szakik
dolgoznak ott, kemeny a fegyelem, jo a munkajuk, es az ar sem olyan veszes.
Gyors, korrekt.

Meg egyszer koszonom a segitsegeteket, es Frigyes joindulatat hogy igenybe
vehettuk a telket ha csak par napra is. Nagyon szuper volt! :-)

Udvozlettel,
MyChroLesLie
mailto:
+ - Aldo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv a listanak!

Lesulytott a hir, miszerint Aldo, kedves listatarsunk tavozott sorainkbol.
Eloszor egy orult remhirnek gondoltam, de mar tobben megerositettek a hirt,
hogy az sajnos de valoban igaz. Szamomra ez hihetetlen, bar szemelyesen azt
hiszem csak egyszer vagy ketszer talalkoztam vele, de egymas kozott azert
nehanapjan levelforgalom is bonyolodott. Es most tessek, nincs....
Kerem azokat akik Aldo szuleit es rokonait ismerik, hogy nevemben is adjak
at oszinte reszvetnyilvanitasomat. Bar az utobbi idoben nagyon ritkan irok
mert idohianyban szenvedek, de mikor tudom olvasom a listat, es sok jo es
hasznos irast olvastam Aldotol. Kar hogy a jovoben ebben mar nem lehet
reszunk.
Teljes mertekben egyetertek azzal, hogy a lista reszerol a minimum hogy
emleke tiszteletere a koszorut elkeszitessuk, es aki tud az megprobal ott
lenni a temetesen, hogy meg egyszer utoljara bucsut mondhasson neki. Nem
tudom mikor lessz a temetes, de ha tudok ott leszek jomagam is. (jovo heten
viszont Berlinben leszek az IFA media-kiallitason sajnos nem mint latogato,
de ha van Berlini listatag, azzal szivesen talalkoznek!)
Szoval ha meglessz a szamlaszam azt mielobb irjatok ki a listara, es
szerintem nem csak azok fognak nemi kis penzt atutalni a szamlara akik
lemennek, hanem talan azok is akik nem tudnak lemenni Aldo bucsuztatasara.
Legalabbis szerintem igy illik, hiszen a legtobben ismertuk ot, es ugy erzem
mindannyiunkhoz kozel allt Aldo.
Nem is tudok most hirtelen mast irni, csak vegszoul meg annyit uzennek
Aldonak, hogy onnan "fenntrol" azert legyen velunk, sugalljon jo otleteket a
bajba jutottaknak, es legyen velunk.

Isten nyugosztalja Ot...

Udvozlettel,
MyChroLesLie
mailto:
+ - Aldo fotok... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> Megkernem a listatarsaimat, hogy akinek fenykepe van Aldo - rol 
:> tegye fel a netre. Ugyanis sok listatarsam irt maganban es bar 
:> szemelyesen nem talalkozhatott vele de a fenykepet szeretne latni.

Megprobalom osszeszedni a talalkozo kepeibol es felteszem a
www.tvrt.hu/Aldo.html cimre ma.


:> Zsolt elvallalta, hogy ott helyben Dunaujvarosban elkeszitteti a lista 
:> koszorujat. Gondolom csak az fog hozzajarulni a koszoruhoz aki 
:> elkiseri Aldo listatarsunkat az utolso utjara :-(

Nem !!!  Szeretnek resztvenni, mivel meg idopont azonban nincs, 
ezert nem tudom garantalni, hogy el tudok menni, hiszen eleg sokszor 
tanitok masodallaskent a munkam mellett, de ha nem sikerulne, 
mindenkeppen szeretnek legalabb hozzajarulni a koszoruhoz !


Szep napokat: Antal Attila
(Seat Leon 1.6 aut)
+ - Re: autoutlevel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>most legutobb az autoutlevelhez kellett az igazolasa annak, hogy
>kijelentkeztem M.o-rol. Ezen hianyaban nem adjak oda az utlevelet
>(szerencsere megtettem mar...). Sot ugy remlik, hogy nemely rendor is
>raszallt mar erre, tehat ellenorzes alkalmaval keri az autoutlevelet.
Sogorom rendor, igaz csak videken, es nem hallott az autoutlevelrol.

>Az is egy elvi kerdes, hogy mi van akkor, ha megbuntetnek, ugyanis mar
>nincs vam az autokra (durvan), tehat mar nem vamolhatjak meg, de elozetesen
>vamkezelesbe helyezik (autoutlevel). Hallottam azonban ennek ellenere is
>tobb szazezer Ft-os buntetesrol is.
Van rajta vam, csak 0%-os. Tehat elozetes vamkezelesi eljarasba kell venni.

Februarban mikor mentunk haza, Hegyeshalomnal mar eppen intett a vamos,
hogy huzzunk mar el, mondtam, hogy autoutlevelet szeretnek kivaltani.
Felre is alltunk, kitoltom a papirokat, de ez a kijelentkezes nem volt.
Mondja a vamos, hogy autoutlevel igy nincs. Felajanlotta, hogy hagyjam
Ausztriaban az autot, menjek haza busszal es masnap menjek el az
onkormanyzathoz, aztan a papirral a kezemben jojjek vissza.
Oszt vegul visszafordultunk, es atmentunk Sopronnal. Ott nem forsziroztam
az autoutlevelet a vamosnal, igy a szokasos legyintes utan erkeztunk
magyarhonba.

Most mar megvan a papir, ami viszont rohej, hogy az okmanyirodaban semmivel
nem kellett bizonyitanom, hogy tenyleg kulfoldon dolgozom.
Burokracia rulez.

Szeptember kozepen megyunk haza, megprobalom megszerezni ujra ama papirost.

Laci




---
        Visit our Internet site at http://www.reuters.com

Any views expressed in this message are those of  the  individual
sender,  except  where  the sender specifically states them to be
the views of Reuters Ltd.
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1207 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Az astranknak az egyik ablaktekerojerol lejar a fogantyu, igy meg
> nehezkes tekerni. Ujat elvbol nem veszek, bontot keresni meg
> nincs idom. Ki tudja, hogy lehet leszerelni a kart? (atteszem a
> hatsot elore ;)
> Egyebkent Astra F

Hali!

Az kart egy C alaku rugo tartja ahelyen, a tengelyen van egy korkoros
bevagas, abba illeszkedik bele. A kar tengelye felig van bevagva, abba van a
rugo, ebbol a bevagasbol kell kicsalogatni, es akkor le lehet huzni a kart.

En harom fele modszert ismerek:

1. Celszerszam. Egy femlap, felkor alaku kivagassal, ezzel le lehet tolni a
rugot, ha a tengelyre merolegesen nyomod. Ilyened gondolom nincs.

2. Vekony csavarhuzo. Eloszor a rugo egyik szarat, majd a masikat kell
lepattintani. Elmagyarazni nehez, de ha zseblampaval bevilagitasz, a
karpitot hatranyomva, akkor latod, hogy hogy nez ki, es akkor mar konnyu
kivitelezni. Kell egy kis gyakorlat

3. Egy darab szovet-csik. Rongydarabot rahurkolsz a tengelyre, es az egyik
veget huzva bele fog akadni a rugoba es lerantja.

Ez utobbit most tanultam egy masik listan, de meg nem probaltam ki, mert a
kettes modszer mar annyira megy, hogy gyorsan lekapom.

A visszarakas egyszeru, a rugot a helyere illeszted, es a kart visszanyomod
a helyere.

Szabolcs

PS.: Ha Opel bontot ha nem akarsz keresni, akkor tudok kettot ajanlani, nem
reklam, de nekem eddig nagyon bejott mindketto: XIV Bosnyak u. 5. Thokoly
uton kell kifele menni, es a Rona utca utan van, XVIII. Bethlen Gabor 3,
Gyali ut/ Nagykorosi ut, a nagybani piac utan van.
+ - Re: Automata (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Itt is vannak kerdeseim. Ha nincs a motor es a kerekek kozott 0 erot
atvivo
> kuplung, akkor hogy tudja betenni sebessegbe es kivenni onnan, hiszen a
> motort a sebessegvaltas idejere nem allitom le? Pusztan a
szinkronizalassal
> ra mertek engedni a 2000-es meg nagyobb motorok erejet a valto
fogaskerekeire?
> Es mi zar ossze egy ido utan? Ugy tudom az automatak slippel mukodnek,
> tehat a motor fordulatszama nem kerul at teljesen a kerekekre.

Nem igy van. Eloszor is a hidro kuplung alacsony fordulaton nem viszi at
jelentos nyomatekot, a fordulat novelesevel no a nyomateka (ezert nehez
jegen indulni automataval), de "csuszik" (tehat tulajdonkeppen kisebb
fordulatot visz at nagyobb nyomatekkal, azaz noveli a motor nyomatekat),
majd meg nagyobb  fordulaton csokken a csuszasa, es mar nem noveli a
nyomtekot. Ezt a turbinalapatok megfelelo kikepzesevel el lehet erni.
Ketsegkivul mindig van slipje, de ezt egy extra kuplunggal ki lehet
kuszobolni, ami nagy fordulaton zar.

A valot resz pedig nem a hagyomanyos
"fogakserekeket-kapcsolok-egymasba-esetleg-van szinkrongyuru-is" tipus,
hanem bolygogerekes. Kb ugy nez ki, hogy kozepen egy kis fogaskerek,
korulotte fogaskerekek, majd az egeszet egy belso fogazasu veszi korbe.
Attol fuggoen, hogy melyik kereket fekezed le, es melyeket hajtod meg (ezt
is kuplungok valtjak), mas es mas lesz az attetel. Tudsz ket eloremenetelit,
plusz a direktet (12D), amikor az egesz joszagot osszezarod, es tudsz egy
rukvercet (R). Aztan meg lehet jatszani kulonbozo meretu belso kerekektel ,
igy johet ki a negy elore es az egy hatra fokozat is.

Tehat nem pakolnak at fogkaskerekeket, csak -fekszalagokkal- lefekezik oket.
Ez eleve nem nagyon jar rantassal, es szinkronizalasrol pedig nem is
beszelhetunk, mert mindig kapcsolatban vannak.

termeszetesen van olyan automat is, amely hagyomanyos valto, csak motor
kapcsolgajta, es a hagyomanyos kuplungot is elektronika vezerli, ez
termeszetesen telejesen mas.


> R-bol ket mozdulattal _gomb nelkul_ at lehet tenni D-be, amikor meg
javaban
> szaguld az auto hatrafele. Vizont ezt nem szabad. Ebbol en azt latom, hogy
> a gomb hasznalat kenyszere nem fugg ossze a szabad - nem szabad
helyzetekkel.

Szerintem sok minden osszefugg a biztonsag novelesevel, tehat elvileg a
valtot nem zavarna, hogy igy valtasz, csak a vezetot (ide kepzeld el egy
atlag amerikai IQ-jat!). Ezert van, hogy sok kocsin csak a fek nyomasaval
lehet N-bol kivenni, hogy ne ugorjon meg a kocsi a kuszastol. Nyilvan az sem
egeszseges, ha szaguldva bevagod R-be, mert megfogja a kereket. (hagyomanyos
valtoval sem jo nagy sebessegnel R-be, meg 1-be rakni, mar ha tudod
egyatalan)

Szabolcs
+ - re:autoutlevel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

En elmulasztottam a kijelentkezest Magyarorszagon, ezert Bonnba
kellett utaznom a magyar kovetsegre. Le is vettek 70 DM-re. Aztan a
hataron megcsinaltattam az autoutlevelet, de a vamos azt mondta, ha
iden utoljara utazom Mo-ra, le kell adnom mert valtoznak a szabalyok.
Talan eltorlik ezt a marhalevelet? Tud valaki kozelebbi infot?

csendi
www.csendes.de
www.altgerber.de
+ - Svajc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Szerintem EU legrendezetebb allama Monaco. Eg es fold kulonbseg
> meg Svajchoz kepest is. A hegyoldalra telepult varosban kozliftek
Nekem sajnos elegge lesujto velemenyem van Svajcrol. A nemet
nyelvteruletrol legalabbis. Szurke, stilustalan, unalmas. Munkam
folytan eleg gyakran vagyok kenytelen oda utazni.


csendi
www.csendes.de
www.altgerber.de
+ - Re: ez az (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

huto javitassal foglalkozo nagyon korrektul dolgozo szakihoz, o akkor
azt mondta nekem, hogy erdemes minden evben lecserelni a vizet:
tavasszal-desztillalt vizre es osszel fagyallora.

Szia! Nem kell mindent elhinni, mait a szerelok mondanak. Udv, Bela

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: mustard.mcc.wwwcache.ja.net)
+ - Re: Re: Trabant forgalombol kivonasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mindezek ellenere ugy velem, a levegoszennyezes ellen teljeskoruen kell
kuzdeni es ebbe beletartozik a ketutemuek okozta szennyezodes
visszaszoritasa_is.

Udv:
pJ

Amit kedvenc miniszteriumunk azzal akar elosegiteni, hogy a ketutemueknek 2500 
Ft lesz a zoldkartya, a szabalyozot katalizatoros kocsiknak meg 6000 Ft. Ezt az
ert maar megiscsak felhaboritonak tartom. Udv, Bela

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: little-weed.mcc.wwwcache.ja.net)
+ - Re: Kornyezetszennyezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Gyula Nemetorszagbol!

300 ezer db ketutemu jarmu van Magyarorszagon. 10 eve allitolag 600 ezer volt. 
Udv, Bela

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: ben.mcc.wwwcache.ja.net)
+ - Re: Re: Trabantfustolges (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, hello Frigyes!

Egyetertek a levegoszennyezessel kapcsolatban, de a Suzuki 
korul van itten egy kerdesem:

>Nagyon kellemesen halk motor, de a fekrendszere az hajmereszto.
>Lattam az esztergomi gyarban :-)

Szia Frigyes, Szia Soma!

En a levegoszennyezes kerdeseben sem ertek egyet Frigyessel. Igazabol nem tudom
 miert jott ki ennyire altalaban higgadt listatarsunk a sodrabol. Suzukival kpc
s. kerdem, mit irnal mas autokrol, ha azokat is itt gyartanak? Nem hiszem, hogy
 az altalad felemlegetett tipusoknak jobb lenne a feeke. 
Udv, Bela

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: black-sheep.leeds.wwwcache.ja.net)
+ - Ajanlo lista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nem tudom, hogy letezik-e meg a fenti dolog, de ha igen akkor hadd
reklamozzak egy kicsit.

A minap Vecses kellos kozepen bent maradt a kuplungom ugyhogy se elore se
hatra. Felhivtam az osszes kornyekbeli szerelot (wartburg idokbol van egy
par :), de sajnos augusztus vegere valo tekintettel mindenki szabadsagon.

Vegso elkeseredesemben odacsorogtem az Ulloi Peugeot Fredi-Beni nevu elite
helyre ahol nehany perces tanakodas utan szoltak, hogy mingyart jonnek es
bevontatnak. Mar elore rettegtem, hogy mibe fog nekem kerulni ez a kis
bowdenszakadas. Odabent azutan nagyon kellemes meglepetesek ertek.

1. Vontatasert nem szamoltak fel semmit
2. A szereloi oradijuk 3 000 Ft (asszem ez egy szakszerviztol tobb mint
emberi)
3. durvan 1,5 ora alatt keszenvoltak
4. mindezert fizettem 14 000 Ft-ot (a bowden volt 11K, az meg igy is ugy is
annyi lett volna)
5. Egy kavera is meghivtak

A lenyeg az, hogy a helyet csak ajanlani tudom

Udv
Vlad(x)
+ - pozso sebvalto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho!

Szerintetek az normalis, hogy a 405-os pozsoban ha negyedikben vagyok es
felvesszem a labam a gazrol akkor a sebvalto jol erezhetoen elmozdul (elore
asszem) ha meg lenyomom a gazt akkor ugyanezt a masik iranyba csinalja.
Olyan erzesem van mintha lotyogne benne valami ebben a sebessegfokozatban.
Letezik ilyen? Vigyem el megnezetni hogy megelozzem a bajt vagy ne torodjek
vele?

Thx
V
+ - bosszusag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Autosok!

Nem nagyon szoktam a listara irni, csak csendben olvasgatom masok
hozzaszollasait, de ami ma velem tortent nagyon felbosszantott.
Szeretnem megosztani Veletek is a tortenteket.
Az allomasra kocsival jarok ki, a tipusa Trabant.
Szeretem, gondozom, pedig mar 20 eves.
Hazajovet beszallok, inditanek, de se kep se hang.
Szolok egy ismerosnek toljon be. Probalgatjuk semmi.
Telefon egy masik ismerosnek, hogy hozzon kabelt bikazzuk
be a gepet, mert trehany voltam, es nem toltottem fel az aksit,
pedig mar tapasztaltam, hogy nem az igazi.
Ismeros jott, motorhazteto kinyit.... hoppa, hianyzik a tanksapka,
aztan latom nem csak a tanksapka lepett olajra, de az aksinak is hult helye!
Rutinos leven nem hagyok sok benzint a tankban, mert mar parszor
osszetevesztettek a benzinkuttal, most sem volt csak kb. 4 liter benne.
Mit tett erre a polgar, gondolta ha nincs benzin elviszem az aksit, meg
mint utobb felfedeztem elvitt par hasznalt gyertyat, a tanksapkat, kb 1/2
uveg
2T olajat, es meg azt a rongyot is amivel a tanksapkat szoktam levenni.
Egyszeruen olyan tehetetlen duh van most bennem, hogy muszaj voltam
ezt az egeszet kiirni magambol, bar tudom, hogy segiteni Ti sem
tudtok.
Koszi mindenkinek aki elolvasta amit irtam!

Hali
Zsuzsa
+ - Trabant(Two strokes are enough!!!) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Hozzaszolnek a Trabi temahoz en is.
Az lenne a szep, ha mindenkinek lenne
annyi penze, hogy vegyen egy suzukit a regi szar
ketutemuje vagy a 100 eves kikopott Zsiguli, Skoda
es diesel (igen a 'kornyezetkimelo' dieselmotor).(A jo allapotuak kivetelek!!)
Akkor sokkal tisztabb lenne a levego. Es mindenki jobban is erezne
magat mert nem mindenki szeret Trabival jarni.
De a Trabi ettol meg megbizhato, barhova elmegy, olcso mert csak keverek kell n
eki.
Bar egyre ritkabb es dragabb a jo minosegu gyari alkatresz,
meg mindig olcson szerelheto.

Van aki azonban szereti. Miert? Csak! A ketelkedok nezzenek
meg kepeket valahol Trabi talakozokrol. Es igen: KET UTEM ELEG!
(Jobbak mint akar az Alfak :-))))

Es mondanam hogy tegye fel a kezet az,  aki
Trabit vezetett eloszor jogsi nelkul a szomszed utcaig,(apuet, nagypapiet)
esetleg az elso sajat autoja az volt.
De nem mondom mert holnap fel oraig jonne modemen keresztul a HIXauto.:-)))
Vagy kozuluk tobben nincsenek itt mert nincs penzuk netre, szamitogepre.
Sz'al sokan azzal kezdtek ismerkedni
az autoval. Valahol azt is el kell kezdeni.Az ideje lassan lejar. De ne szoljuk
 le!

Uj szabalyozasrol:
Amig lehet zoldkartyat, muszakit venni, addig nekem pofazhatnak a kornyezetvede
lemrol.
Szep, szep de igy semmi ertelme. IMHO CSAK penzrol van szo! Tejelj tobbet es to
bbszor.
Itt semmit nem azert csinalnak hogy Te jobban elj, vagy jobban erezd magad.

Ja az uzemanyag.
Valami lehet abban hogy a kutaknal szar a keverek, mert szamold ki:
1 Veszel kevereket a kutnal   xxxFt
2 veszel benzint, olajat, bekevered   xxx+sok Ft
Ingyen nem adnak semmit tehat valamit kisporolnak belole.
Es a ketutemuek pedig jol besulnek a kenes hianya miatt.

Bocs ha hosszu voltam!

Udv: Zoli

UI: Ha lenne sok penzem draga autora, akkor is tartanek otthon Trabit mert az b
uli!
UI2: TOLJAD NEKI KOVARY BARNA es  rohadek SZENTIVANYI SZABI !!!  :-)))

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS