Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1418
Copyright (C) HIX
2002-03-27
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Biztonsag ? (mind)  31 sor     (cikkei)
2 Re: USA tempok (mind)  92 sor     (cikkei)
3 birsag (mind)  16 sor     (cikkei)
4 szalon (mind)  10 sor     (cikkei)
5 elozekenyseg (mind)  21 sor     (cikkei)
6 Re:becsi uti shell (mind)  12 sor     (cikkei)
7 Re: re max sebesseg (mind)  10 sor     (cikkei)
8 va:Re: On is vigyazzon a gyermekeinkre (mind)  26 sor     (cikkei)
9 PD 2 (mind)  62 sor     (cikkei)
10 vas (mind)  12 sor     (cikkei)
11 Viper (mind)  41 sor     (cikkei)
12 easytronic (mind)  22 sor     (cikkei)
13 szerb rulett (mind)  10 sor     (cikkei)
14 veszfekasszisztens (mind)  15 sor     (cikkei)
15 Citroen Xsara (mind)  20 sor     (cikkei)
16 dizelek (mind)  24 sor     (cikkei)
17 Re: Re: ellenorzes (mind)  34 sor     (cikkei)
18 Re: Re:becsi uti shell (mind)  30 sor     (cikkei)
19 Re:Arpi (mind)  9 sor     (cikkei)
20 Re: *** HIX AUTO *** #1417 (mind)  15 sor     (cikkei)
21 VW konszern sebessegei (mind)  35 sor     (cikkei)
22 Pozsonyi autoszalon (mind)  15 sor     (cikkei)
23 Vezetestehnikai kepzes + Villogo idoita 160-nal ... (mind)  37 sor     (cikkei)
24 Re: PD TDI es a Passat (mind)  11 sor     (cikkei)
25 Re: elettartam (mind)  17 sor     (cikkei)
26 Re: On is vigyazzon a gyermekeinkre (mind)  24 sor     (cikkei)
27 Erdekes... (mind)  27 sor     (cikkei)
28 Re: Re: Indokolatlan cammogas (mind)  11 sor     (cikkei)
29 valaszok... (mind)  111 sor     (cikkei)
30 Valasz: Re: On is vigyazzon a gyermekeinkre *** HIX AUT (mind)  30 sor     (cikkei)
31 Buggy (mind)  53 sor     (cikkei)
32 matrica eltavolitasa szelvedorol (mind)  11 sor     (cikkei)

+ - Biztonsag ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Idezet az auto-motor 2002 marcius 20-i, 6. szamabol.

"Rendorflotta

A kozbeszerzesi eljaras utan letrejott keretmegallapodas alapjan
a Porsche Hungaria es az Opel Wallis Hungaria 506 uj autoval
latta el a Rendorseg gepjarmuparkjat.
A 242 darab 1,6 literes Volkswagen Bora es 178 darab 1,6-os
Opel Astra G a jaror- es bunuldozesi szolgalatokhoz kerul, az 
51 darab Volkswagen Transporter Syncro 2,5 TDI rab- es 
csapatszallitasi feladatokat lat el, a 29 Skoda Octavia a megyei
kapitanysagok, mig a 6 darab Skoda Octavia RS az 
autopalya-rendorseg munkajat segiti. A beszerzeseknel eloterbe
helyeztek a rendorok biztonsagat is, igy a vezeto- es utasoldali 
legzsak valamennyi gepkocsiban megtalalhato."

Sajnos meg nem lattam olyan rendort, aki (akar civilben, akar 
szolgalatban) hasznalta volna a biztonsagi ovet. Anelkul a kb.
300 km/h -val kinyilo legzsak nagyon komoly seruleseket
kepes okozni. A legzsak nagyon jo dolog. De valahogy 
tudatositani kellene a rendorokben az ovhasznalatot is, mert
anelkul hamis biztonsagerzetbe ringatjak magukat, szerintem.

Udv !

Puruczki Tamas

      (Baja)
  Johet ekezet
+ - Re: USA tempok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ha mar ennyien megnyilvanultak, en ugy lattam, Los Angeles
> kornyeken nem 55-60 merfolddel nyomatjak, (apropo,
> kedvencem, amikor Mo-on hirdetesben futasra mph-t irnak --
> miles per hour) hanem ha nincs dugo, akkor inkabb 60-70-
> nel, gyors auto sem ritka. Ja, es nem tul nagyok a kovetesi
> tavolsagok.
>
> Doneko, velemeny? Te aztan eleg sokat vezettel kint.
>
> K malac
> Ford Mondeo V6 Ghia

Sziasztok!

Az utobbi idoben nem olvastam a listat, mert Los Angelesbol San Diegoba
(Kalifornia deli csucske) koltoztunk es a szamitogepem csak mostanaban
lett osszerakva. Egy hete mar nem is frissult a szolgaltatomnal a
hun.lists.hix.auto hircsoport. Reklamaljak naluk, vagy a HIX-ben van a hiba?

Tenyleg eleg sokat vezettem, masfel ev alatt beletettem az Acura-ba 45 ezer
km-t. Amerikaban az autovezetes elmenye gyokeresen kulonbozik az europaitol.
Sokkal kevesebb kozlekedesi szabaly van mint otthon es sokkal egyszerubben
lehet jogositvanyt szerezni. Az emberek nem versenyeznek az utakon de
altalaban nem is tudnak olyan technikasan vezetni, mint az atlag magyar
autos. Az autoknak mas a statusz hierarchiaja, peldaul a kombikat ciki
autonak tartjak, boldogtalan az a tizeneves, aki kombit kap a 16.
szuletesnapjara :-). A draga sportkocsikat nem feltetlenul a vezetes
megszallotjai veszik, hanem tehetos kozepkoruak es oregek, igy naponta
vagyok kenytelen a forgalmat fenntarto Jaguarokat, Porsche-ket, BMW-ket
(rengeteg Z3 van errefele), elozgetni a kulso savbol.

Az autopalyak teljesen masmilyenek mint az otthoniak. A fo kulonbseg, hogy a
nagyvarosokat keresztul-kasul szelik, ezert az autopalya forgalom nagy resze
lakott teruleten bonyolodik. Surun vannak a lejaratok, resen kell
lenni, az autopalyara felhajtas utan mihamarabb erdemes savot valtani,
mert lehetseges, hogy a sav hirtelen lehajto savva fog valtozni.
Kaliforniaban a varosokban nem ritka a 2x6 sav, a varosok kozott a 2x3 sav
az altalanos. Oriasi a forgalom a het minden napjan, LA-ban hetvegen is
szokvanyosak a dugok.

A nagy forgalom miatt a legtobb esetben eleve keptelenseg a tobbieknel
sokkal gyorsabban haladni, de mivel a gyorshajtast szigoruan buntetik es a
biztositok a gyorshajtok dijteteleit komolyan megemelik, nem is sokan
kockaztatjak meg ezt a sportot. Az autopalyakon a megengedett sebesseg
allamonkent es teruletenkent valtozik (60-75 mph = 96-120 km/h), de
mindenhol ki van irva tablakra. LA-ben es SD-ban 65 mph (105 km/h) a
megengedett sebesseg, ezt azonban csak kevesen tartjak be, a legtobben 75-80
mph (120-130 km/h) sebesseggel utaznak. Szerencsere itt nem arusitottak
IFA-kat :-), ugyhogy a teherautok es az oreg benzintemetok is birjak tartani
ezt a tempot.

Mivel itt nincs jobbra tartasi kotelezettseg ez az emberek fejebol teljesen
hianyzik ez a gondolkodasmod, az osszes sav szinte egyforma sebesseggel
halad. A kamionok a kivolrol szamolt masodik savot hasznaljak, hogy segitsek
a felhajto forgalmat, ugyhogy a maradek 1-4 savban erdemes a tobbieknek
kozlekedni. A legbelso savot sok helyen csak legalabb ket utast szallito
autoknak szabad hasznalniuk, ezt HOV (High Occupancy Vehicles) feliratu
tablakkal szoktak jelolni es zarovonallal szoktak oket elvalasztani.
Kozlekedesi dugokat leszamitva itt sem lehet azonban a tomegnel sokkal
gyorsabban haladni, mert ez a raero nyogdijasok, csaladanyak, taxik,
limuzinok es buszok kedvelt talalkozohelye. Mostanaban eleg sokszor
megtettem az LA es SD kozti utat, sokszor a legkulso sav volt a leggyorsabb,
mert a belsokben egymast ertek a 75-80 mph korul autozok. Rendormentes
teruleteken 90-100 mph (145-160 km/h) korul nyomtam, szinte senki sem haladt
ennel gyorsabban.
A kollegaim ezt a sebesseget mar az amokfutas kategoriajanak tartjak, es az
is biztos, hogy ha a rendorok 100 mph folott mernek be, rogton kattan a
bilincs es irany a fogda. Erdekes, hogy mindenki tudja, hogy Nemetorszagban
nincs az autopalyakon sebessegkorlatozas, de ennek az esszeruseget eleg
ketelkedve fogadjak.

Mielott azonban tulsagosan megsajnalnatok a lassu autopalyak miatt, azt sem
szabad elfelejteni, hogy a varosokban rengeteg tobbsavos osztott palyas ut
van, ahol 45-55 mph (72-88 km/h) a megengedett sebesseg. Tehat annak
ellenere, hogy az autopalyakon nem nagyon lehet szaguldozni, varoson belul
azert altalaban nagyon jol lehet kozlekedni. Bar az emberek nem elozekenyek,
de nem is aggresszivak. Mindenki unott keppel ul az automata valtos
legkondis autojaban (a ket legnagyobb szamban eladott nepauto a Toyota
Camry es a Honda Accord), es varja, hogy mikor er vegre celba.  Napi
ketszer fel oras utazas kevesnek szamit, de a ketszer egy ora miatt sem
szoktak nyafogni.

Itt egy honlap, ahol a San Diegoi autopalyak atlagos sebesseget mutatjak be
grafikusan. Itt szoktam leelenorizni a helyzetet, mielott messzebre indulok:
http://www.sdinsider.com/autos/traffic/sdtraffic.html
Itt van ugyanaz a terkep a Los Angelesi autopalyakrol, Itt allandoan lehet
dugot talalni:
http://www.sdinsider.com/autos/traffic/latraffic.html

Udv:
Doneko (doneko @ qqriq . com)
http://www.qqriq.com/Acura/
+ - birsag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok Kocsisok.
Szeretnek ismet segitseget kerni Toletek.
2 v 3 7e irtam, hogy elkapott a rendor szabalytalan elozesbefejezes miatt.
Kijott a birsag, 15e +1 pont.
De be akarok menni az eloadohoz, mert szerintem kisse sok azert a 3
meterert.
Ezert keresek vmi_pontos_infot a kresz idevonatkozo szabalyairol.
(Terelovonal+zarovonal, elozes befejezese)
Vagy ha valaki keni-vagja a kreszt (Ed?) :-), talan egy rajz alapjan tudna
vmi okossagot.
Szerintem bele lehetne kotni a birsagukba, csak kene vmi fogodzo.

Koszi elore is ha tud valaki.
Kernem maganba is.
Udv
KZG
+ - szalon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

****Eskuszom meg a mellette allo Lamborhini Murcielago sem
izlett a VW utan :(((

Haljanak ehen, hozzank me'r nem hoznak Lambot, Aston Martint, stb-t...a
szalonra???? :-((((((((((((
Bar igaz volt egy sportkocsi kiallitas vagy 2 napig valahol, de arra nem
tudtam elmenni. :-)
Monnyon le mind.

KZG
+ - elozekenyseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

az utobbi ket napban 2x is sikerult majdnem osszetorni az autot.
A gyalogosokat mindig elengedem, a buszokat is, meg is allok,
ha muszaj. De azzal mar nem ertek egyet, hogy 2 nap alatt ket
olyan marhat is talalok, aki ezt megcsinalja villanyrendornel.

En is lattam, hogy ott all a csaj az ut szelen, esze agaban sem
volt atmenni az uton, hisz PIROSA volt, mig nekunk ZOLD,
a franc alljon ilyen elozekeny marhak hataba :(((

Jo ha 5 centire elkerultem a hatuljat, pedig egesz szep kovetesi
tavolsagot tartottam, figyeltem is, csak eppen azzal nem 
szamoltam, hogy a seggfej megall... Pont igy tortem ossze a
Tipot is...

Cs.
AR 146 / Punto II

UI: tegnap 4 auto futott egymasba elottem, mert az elso 
meglatott egy rendorautot es 70-80-as temporol 30-ra fekezett.
+ - Re:becsi uti shell (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Amugy Ujpalota fele a Csomori ut Miskolci u sarkan van egy Esso kut.
>Mar egy ideje ott tankolok, mert kenyelmesen utba esik. (valamint
>mert lehet gyujteni belyegeket minden baromsagra, addig meg szep
>hologrammos :)
>Soha nem probalkoztak, es valamiert csak ott 3 - 4 Ft-al olcsobb
>nafta a nagyatlagnal. Viszont az auto ugyanannyit eszik belole, mint
>vpower-bol. Akkor meg jo ez bele.

Egyszer jartam ott, fizettem 4 liter benzinert 8000 Ft-ot
(bankkartyaval). Kosz, tobbet oda nem, mashol olcsobb.
udv,
medve
+ - Re: re max sebesseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Most volt csak idom beleolvasni a listaba, franko a kep. Egyszer en is csinalta
m mar ilyet a gepemmel, akkor kiszakadt a feltengelyem, jo is az a difizar az a
utoban!

Gyengebbek kedveert, emeld fel az autodat, de ugy, hogy csak az egyik hajtott k
erek legyen a foldon, majd rakdd be sebessegbe pl 5-be, es lepj ra a gazra. 

Ciao

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 213.208.16.99)
+ - va:Re: On is vigyazzon a gyermekeinkre (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Csak sajat gyerekeidrol nyilatkozhatsz, hogy kozveszelyesek.
Szervusz Awender !
Nem a jelzett korosztaly egeszerol mondtam velemenyt.
Ne kapd fel a vizet! Ugy beszelsz, mint ha belyeget sutottem
volna rad.
Nem  irtam  szamokat,  vagy  szazalekos  aranyt,  csak  "jo
reszuket" emlitettem - gyerekeimen joval tulmeno tapasztalatom
alapjan.

> A szaguldas nem elerkorfuggo, inkabb vermersekletfuggo.
Kozveszelyes   orultsegrol  beszeltem,  aminek  kosaraba  a
vermerseklet melle meg ezer mas, akar egymasnak ellentmondo
tulajdonsag, vagy ok is bepakolhato. Ezek kozott bizony
szerepel a fiatal eletkor is.

Az en 50-es korosztalyomban is akad szep szammal orult.
(neha en is az vagyok)
Itt  viszont  mar jelentosebb szerepe van a ki nem kezelt
elmebajnak es a flusztraltsagnak. Ez is beletartozik a
kosarba.

Szoval, csak nyugi! Hagytam Neked es masoknak is helyet a
kozveszelyes orultek taboran kivul - a huszonevesek
korosztalyaban.
--
Meszaros Geza :-)
+ - PD 2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> U.i:Mondom, tenyleg sok autoban ultem mar, itt van peldaul a mezei Golf
Tdi -nem Pd. >Elosszor is Hangos, olyan a hangja, mint egy jo allapodban
levo Zetor kombajn, ez >tenyleg budos, raadasul kicsi tehat nem kedvezo
ajanlat egy ilyen auto, mondhatni sz@r >vetel! masikPl. a Punto Jdi(jdt
jtd..?) egeszen mas teszta olyat mar vennek szivesen a >felesegemnek. Tehat
van jo olasz auto! Az A156-tal kapcsolatban meg azt szeretnem >kozolni, hogy
az osszkepem vegulis jo volt az autorol, de ugy erzem a reszletek
>kidolgozottsagan meg lehetne munkalkodni, mert peldaul sok alkatresz zorog
az >utasterben, es ez folnyomja es kellemetlenebbe teszi a menetzajt,

Ha az egesz e-mail csak az utoiratbol allna, meg szimpatikus is lehetnel...
:)
Ami 156-ban ultem, az nem zorgott, a 155-om viszont nyekereg egy kicsit.
Eszrevehetoen. Itt jon a kulonbseg a beallitottsagban. Aki az Alfaert rajong
(EN, EN, EN!), az tullep a kidolgozas aprobb feluletessegein es arra figyel,
amitol egy Alfa ALFA. Motor, fek, futomu. Az Auto-Motorban volt egy cikk,
ami ugy kezdodott, hogy az Alfa velhetoen csupa dilettanst alkalmaz az apro
reszletek (hutosapka, ablakmoso folyadek betolto, hatso ovcsat, stb.)
tervezesenel. Ezek aztan nem esnek kezre, kenyelmetlenek, esetleg zorognek
is. Ez azert szerencse, mert igy az aranykezu mernokok (benzin-)MOTORT,
FEKET, FUTOMUVET terveznek, igy akinek az kell, mintha a meseben jarna.

>ezzel szemben a Passatban minden a helyen van, a minosegi kidolgozottsagbol
>kovetkezoen robosztusan alljak az alkatreszek az intenziv igenybevetelt
is(pl:nincs >zorges,
Igen, ezzel egyetertek. Nehez belekotni a minosegebe. Csak ha ranezek, az
jut eszembe, hogy azoknak szol (ne vedd magadra), akik nem mernek
rovidnadragot venni, mert szoros a labuk, akik kozepszurke oltonyt vesznek
kozepszurke nyakkendovel, mert a fekete tul kirivo lenne, szoval az egesz
auto formavilagan az latszik, hogy a tervezok feltek minden egyenitol,
egyeditol.

>csak kellemes, enyhen erces bugo motorhang)!
En Seattal jarok (ceges auto VW technika), ennek faraszto brummogas a
motorhangja, az Alfat meg imadom hallgatni, Pragaba is elmentem ugy, hogy
nem kapcsoltam be a radiot, a motort hallgattam.

>Ez a level csak az eszreveteleim kozlesere szolgalt, hogy a lista elore
haladjon, ne hatra, >senki ellen nem iranyul, ami tulzas van benne arra
mondjuk ra, hogy viccnek szantam. Ha >valaki ezen felkapja a vizet, az
menjen idegszanatoriumba.
Azert ezt jo, hogy idetetted a vegere.

>Ciao! A legkozelebbi viszont irasra!
Remelem reagalsz

Udv
Fogash
www.gcs.ini.hu
 mail

---
Mail inviata con il servizio WebMail di Wappi
Connetti ad internet il tuo telefonino: http://www.wappi.com/
Wappi e' un servizio di Virtex Communications http://www.virtex.it/




_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - vas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>"Addig kell utni a vasat, amig meleg."
>Te most a kihult vasat pufolod, az meg b...szik felmelegedni.
Sajnos/szerencsere eloszor fordult elo velem, hogy berauto kart okozott a
kocsimban. A logikat tovabbra sem ertem viszont. A kocsival kart okoztak,
van biztositasa, a sofor a helyszinen elismerte, akkor miert nem fizet?
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - Viper (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Amit a fentiekben ideztem toled, az nem egyeszen igy igaz.
>Letezik 8.0-V8, amit a "halkabb" hanja miatt az amcsik
>vasarolnak.
A Dodge Viper R/T 10 1991ben jelent meg prototipuskent, '92-tol kaphato
utcai autonak. Kezdetben csak nyitott roadster, 2-3 evvel kesobb jelenik meg
a GTS nevu kemenytetos kupe. Mindegyikben a Chrysler egy teherautobol
szarmazo 8literes, V10 hengeres motorja dolgozik, az elso valtozatokban
385LE teljesitmennyel. Kesobb a tul nagy hang miatt a kuszob alatt vegigfuto
oldalkipufogo (sidepipe) bekerul a kaszni ala, a teljesitmeny viszont kerek
400LE-re emelkedik.
Amikor a LeMansra, illetve mas endurance (tavolsagi) autoversenyekre is
beneveznek, kijon utcara a GTS-R valtozat, ez 450LE, gyarilag ezt disziti a
ket feher csik. Csak pirosban es sotetkekben keszul, illetve van feher
valtozat kek csikokkal.

>Illetve a 2003-as valtozat, ami 8.3-V10 illetve egy
2001-ben a Detroit Motor Show-n mutatjak be a 2003-as Vipert. Ez is V10 es
3x500 keplettel irhato le. 500kobhuvelyk (8,3liter) loketterfogat, 500LE es
500lb-ft forgatonyomatek (valahol 700Nm korul).

>Tuning 8.5-V10 97' Dodge Viper Venom 600 illetve a GTS valtozata!
Talan epp a Venom gyart Viper biturbo-t is, az 830LE, 2,4 sec alatt van
100-on, szamitott vegsebessege 380kmh felett. Nem mertek kiprobalni...
140.000USD

>Amirol en is ugy vagyok informalva, hogy a motorja 5.4-es, de nem
>hiszek ebben, ugyanis 602 LE illetve 845 Nm. Az, hogy az utobbi
>adatok mennyire helyesek ????????????

Semennyire. A Viper osszes valtozata V10 es nincsen 8.0-nal kisebb.

>amugy a www.supercars.netdesign.hu -rol szarmaznak.
Ez is egy kepgyujto oldal lehet... :(
Udv
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - easytronic (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Nekem az a velemenyem, hogy az easytronic az egy olyan
>>valto, amit siman lehet 5-bol 1-be rakni ugy, hogy nem megy
>>tonkre.
>Miaz, savanyu a szolo, hogy a bmw meg nem jutott el erre a szintre ? :-)
SMG by BMW. Igazi fogaskerekes valto elektromechanikus-hidropneumatikus
mukodtetessel. Allitolag nagyon profi szerkezet, gyorsan kapcsol, stb. A
Selespeed by Alfa is ilyen, de nem mukodik ennyire jol. Lassan kapcsol.
Az easytronic (Opel), Tiptronic (VW csalad), meg a Merci, Saab, stb.
beavatkozos automata valtoja bolygomuves, hidrodinamikus kuplungos automata
valto, aminel EGY DOLGOT CSINALTAK: A valtokar PRND321 fokozatait nem csak a
kar rangatasaval, hanem ket gomb nyomogatasaval is lehet mukodtetni. Ettol
meg ez egy ugyanolyan (jo, vagy kevesbe jo) automata valto, ami kuszik,
szlipje van, lassan kapcsol fel, le. Miert kell ettol 10 evvel a Tiptronic
utan meg mindig hanyatt esni???
Fogash




_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - szerb rulett (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

miert nem bassza meg a budos kurva anyjat az ilyen barom allat?
Ne adja a sors, hogy valakim igy jarjon, de hogy utana vendetta lenne, az
tuti biztos!
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - veszfekasszisztens (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ezek szerint igy mukodhet a nehany uj autoban (pl.PUG307) levo
>veszfekasszisztens? De honnan tudja, hogy mikor es mennyire
"asszisztaljon"?
>Figyeli a hirtelen gazelvetelt es ilyenkor + fekrasegito vakuumot ad? Ennek
Nem, a gazelvetelt nem figyeli, csak a fekre raugras sebesseget. Ha a feket
nagyon hirtelen nyomod meg, akkor a fekrasegitoben nyit egy masik szelep, es
tobblet rasegitest enged ra, igy hamarabb kialakul a max fekero. C osztalyu
merciben volt eloszor. Az elozoben...
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - Citroen Xsara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nezd meg, ulj bele, ha tetszik vedd meg. De a metalfenyt es a radiot bele
kell alkudni az alaparba.

>Igy  ranezesre es  a  prospektust  olvasva  a  kategoria  legjobban
 > felszerelt  es  a  legolcsobban  elviheto kocsija, amiert kapsz  egy
 > Peugeot 307, Golf 1.6, Opel Astra, Fiat Stilo, Ford Focus  stb.
 > kategoriaju   autot,  azoknal  joval  olcsobban  ha  azokat is ilyen
 > felszereltseggel  akarod megszerezni.

Paran parszor megirtuk, hogy a Stilo 3.280eFt, az 1.6-103LE motorral
3.480eFt. Es abban 6 legzsak van, elore-hatra mozgathato a hatso ulessor
(1/3-2/3 aranyban osztva), van benne ESP is, hatsebesseges a valtoja, tehat
felszereltsegben kicsit tobbet ad. Innentol kezdve izles dolga :-)
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - dizelek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

G.Laci Zoltan irta:
>Az hogy egy ev alatt mondjuk 50-60-70000 km-t
>tesz meg valaki az autojaval hiba nelkul,
>ez onmagaban is egy szep teljesitmeny.

En a hetvegen leptem tul az 50000. km-t, - az auto 2000. 12 havi 1.9 dTi
Renault Clio. Mindeddig mindenfele problema nelkul.
Ebben a kocsiban nincs semmifele mostansag teret nyero teljesitmeny ill.
nyomatekfokozo megoldas (common rail, intercooler, valtoztathato geometriaju
turbo stb.). 
15 ezrenkent szerviz (olajcsere), hidegen nem kell nyomni neki, ha gyorsan
megyek es megallok (autopalya benzinkut) akkor meg egy kis jaratas
allohelyzetben (turbo kenes+hutes). 
Reggel atjovok Pesten, este haza, hetvegen orszagut, - olyan atlagos
viszonyok kozott. Olaj (inditasnal a km szamlalo nullazojanak megnyomasaval
meg lehet nezni az aktualis olajszintet) ill. az egyeb folyadekok nem
fogynak.

Nem varok el semmi kulonlegeset a kocsimtol, - csak annyit, hogy egy ujonnan
vett auto nehany szazezer km-t kiszolgaljon nalam :-)

Koli
+ - Re: Re: ellenorzes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Namármost Nekem nincs előítéletem!, nincs "vaj" a fejemen, de tudod elég sok
negatív tapasztalatom van és sajna kevés jó. Arról nem is beszélve, hogy
éjjel 11-kor egy jelzés nélküli kocsiból leállítanának, nem tudom, hogy
szívesen átadnád-e a slusszkulcsodat a forgival, na meg a pénztárcáddal
együtt, mert mondjuk mégsem a tisztelt rendőr urakkal hozott össze a jósors.
Amikor eme sorokat írom  egy közlekedési rendőr barátom! is itt ül és azért
egyetért bizonyos szempontokat figyelembe véve (mutattam már neki egy két jó
intézkedést amikor mellettem ült és épp nem akart rendőrösdit játszani :) ),
de ettől függetlenül (vagy épp függvényében) nem! utálom a rendőröket, csak
néha az eljárással van bajom.
Egyébként Géza szabadna megkérdeznem Te hol találkozol a rendőrökkel, mely
város stb.? Mert a legjobb intézkedéseket egyébként Gödöllőn, és
környezetében tapasztaltam, ahol pl. traffipaxoltak és az elöttemlévőt
levillantották ami egy ugyanolyan kisbusz volt mint a miénk. Amikor közölték
a rendszámot az intézkedő rendőrrel, azonnal elengedett, sőt! segített
kiállni a leállítottak sorából, úgy hogy megállította a forgalmat miattam!!!
Szóval találkozom én jó, szép "egészséges" intézkedéssel, csak nem mindig.

Üdv Gábor

> az alábbiakat írta a következő hírüzenetben:
...
> > És még megkérdezte, miért nem állítja le a
> > motort, nem ismeri fel az egyenruhát?
> Minden utalatom az ilyen kivetele.
> Az a tobbseg, akikkel en talalkozom, szakszeruen es
> kulturalt modon viselkedik.
> Viszont nagyon sok olyan autos van, akinek, ha megallitjak,
> akkor  talalnak  valami  vajat  a  fejen.  Nehany rendort ez
> batoritja fel, az arogans viselkedesre, mert a delikvens ugy
> sem pofazik vissza.
> Ha  az  ember  teljesen  tiszta es van kedve jatszani, akkor
> nagyon szepen vigyazba lehet allitani az ilyen zsernyakot.
> Kellemes feludules, hosszu, unalmas utakon. :-)
+ - Re: Re:becsi uti shell (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Én is ott tankolok, de vmiért néha ha nem szólok rájuk nem adnak bélyeget
(talán maguknak gyűjtik?:))

Gábor

> az alábbiakat írta a következő hírüzenetben:
...
> Hali,
>
> > Nekem is. Engem es a felesegem is tobbszor probaltak atverni
> > valamilyen formaban a becsi uti SHELL-nel (befele iranyban levo).
> z lehet a hiba, amikor en tankoltam ott, kifele tankoltam. Ki kene
> mar egyszer probalnom befele is. Nem allna meg a laban a kiscsaj.
> Persze altalaban kartyaval fizetek, igy fillerre annyit kapnak
> (minusz amit a banknak fizetnek, ugyis van mibol)
>
> Amugy Ujpalota fele a Csomori ut Miskolci u sarkan van egy Esso kut.
> Mar egy ideje ott tankolok, mert kenyelmesen utba esik. (valamint
> mert lehet gyujteni belyegeket minden baromsagra, addig meg szep
> hologrammos :)
> Soha nem probalkoztak, es valamiert csak ott 3 - 4 Ft-al olcsobb
> nafta a nagyatlagnal. Viszont az auto ugyanannyit eszik belole, mint
> vpower-bol. Akkor meg jo ez bele.
>
> Byez
> TLantos
> Lantos, Tibor | 
> ICQ UIN : 1029460 | SMS : 
> /\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
>
+ - Re:Arpi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nem lesz tobb Arpi? (lada, opel, waresz stb.)
Nagyon kiralyak a tortenetek, ha van meg, akkor gondolom tobben is szivesen 
olvasnank.

           Zsolt
        AUDI 100
        Ékezet!
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1417 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re: *** HIX AUTO *** #1416 ( 8 sor )
> 
> Tisztelettel meghivom mindazokat, akik a veterankoru jarmüvek irant (is) erde
kl
> odnek a frissen alapitott Magyar Veteran Autosok es Motorosok listajara.
> 
> Feliratkozas: 

HAny eves jarmu is szamit veterannak?
Nekem van egy '70-es kiadau motrom amivel naponta jarok a foiskolara,
szep jo allapotban. 
Az mar veteran?

Udv
+ - VW konszern sebessegei (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gonci Cs.:
"Ami a vegsebesseget illeti, 180-ig jol huz, 200-ig fel is 
lehet tornaszni, de nagyon nehezen es ezt tartani mar 
gyilkossag. Nem tudom mennyire pontos, de a fonokom a 
Megane Classic 1.6-al siman jott mellettunk es szerinte meg 
nem volt 200. Fene tudja. "

Egy volt kollegam szerint o az Audi A6 1.8T-vel (akkor 150 
LE) 235-t ment. Na persze ora szerint. A gyari vegsebessege 
210.
No comment. :(

Illetve megis:

1. Miert egetik magukat ilyen szinten?
2. Mire jo egyaltalan az ennyire pontatlan ora?
3. Egyaltalan, nem szegyellnek abba az autoba 1.8-as motort 
tenni? Hol a stiluserzek? Mert jo, A4-ben legyen, de egy 
elvileg (hahaha) E-Merci kategoriaju autoban? Jo, turbos, 
150 LE, meg milyen jo az Octaviaban is, de nekem akkor is 
kicsit disszonans.

Persze legalabb ilyen nevetseges tortenet volt, amikor 
aliitolag negyen (!) Escort 1.4-gyel (75 LE 8V) 200-at 
mentek az M7-en. :))) 
Astrakrol is megannyi tortenetet lehet hallani. De egyik 
sem volt tizenmillios presztizsauto.

A vegen halkan es szerenyen jegyzem meg, hogy az en ocska, 
szar, nulla presztizsu Fordom valahogy a gyari vegsebesseg 
erteket mutatja. Es mielott visszajonne, nem gyengebb a 
teljesitmenye az atlagnal.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Pozsonyi autoszalon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csaba:
"Szombaton voltam a pozsonyi autoszalonon ... Eskuszom meg 
a mellette allo Lamborhini Murcielago sem izlett a VW utan :
((("

Bezzeg Pestre nem hoztak azt a gepet! Irigyellek, hogy 
izlelgethetted! Abban meg legalabb nincs 1.8T. :)

Hat mar Pozsonyba erdemesebb kimenni autoszalonra, mint a 
BNV-re? Vagy mivel a Skoda altal a VW konszern tobbe-
kevesbe lenyulta a cseh mellett a szlovak piacot is, mar 
ilyen protekcio van? :)))

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Vezetestehnikai kepzes + Villogo idoita 160-nal ... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali Autosok,

1.
most szombaton atestem egy fent emlitett treningen az Autoklub ujpesti
telepen. Voltak tanulsagos dolgok. Ha van erdeklodes, akkor reszletesen
irok. Erdekes volt, hogy volt olyan kollega is, akinek elsore a kocsi
minimalis ido alatt torteno allora fekezese (satu) is gondot jelentett :((
Talan meg sohasem csinalt ilyet, jobb is hogy ott a palyan, biztonsagops
korulmenyek kozott tanulhatta meg. Nekem mindenesetre furcsa, milyen
tapasztalattal, tudassal mernek az emberek kozlekedni.
Erdekes volt a csuszos uton kitoro kocsi megfogasa is. Elsore ijeszto volt,
de utana mar tudtam mit varjak. Mondjuk az nagyon megneheziti a dolgot, hogy
nem lehetett tudni hogy merre indul meg az auto hatulja. A valos eletben
talan tobb jelzes van. Ugy erzem nagyon sokat jelen, ezeket a szituaciokat
tobbszor megtapasztalni, mert a szukseges (azonnali) beavatkozas mar reflexe
valik.

2.
Sajnos elkovettem ahibat, hogy megprobaltam kioktatni egy marhat, aki
budaorson kifele (o ~160, en 120) levillogott. A belsoben eppen csak az
elozes idejere szandekoztam bent maradni, de amikor a seggembevillogassal
jelezte, hogy o mennyire nagyon siet, meg kotrodjak elole de gyorsan, akkor
valahogy mar nem volt kedvem olyan hamar kimennem. Ketszer beletapostam a
fekbe (mogottem bolintas), majd kimentem az elozes vegeztevel a kozepsobe. A
marha elhuzott, majd a MM fele rogton le is hajtott a palyarol, surgos
dolgat intezendo, 100-zal ballagva... Sajnos a kocsogsege belolem is hasonlo
reakciot valtott ki, nem vagyok ra buszke!

A Micuval en is szoktam gyorsan menni, de soha, senkit nem villogtam le!
Tisztaban vagyok avval, hogy hogyan es mit csinalok, es nem vagyok
egyedul/nem csak az enyem az ut.

Tamas

------      -----     ----    ---   --  -
Mitsubishi 3000GT VR4  /  Renault Megane 1.4 16v
------      -----     ----    ---   --  -
+ - Re: PD TDI es a Passat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az AUTO 1417-ban irta :
>> A pluss koltsegeim.. ca... 0 Ft.-ra..
>ca = kb. = cca.
Jol irta O, a kb. az ca.
Nem tudom pontosan a jelenteset, meg soha nem gondoltam bele, de valami "close
approximation" lehet..

Amire Te gobdoltal, az a ccm, cubic centimeter, kobcenti,. Ott 2 db c van.

Minden jot, Vili   www.macasoft.hu  HIXEditor 1.15beta8
Kuldes: Csak AUTO
+ - Re: elettartam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az AUTO 1417-ban irta :
>>1.9 - 150LE)... csakhogy ennek megvan a hatranya is.
>>Megpedig az elettartam. Mennyit birhat ki egy ilyen?
>>Miert hallani fel eves megzakkant pdtdi-krol remhireket?
>Mert egyik auto sem birja a hidegen terhelest, a diesel meg foleg nem. Egy
>TDI, vagy PD, vagy CR sokkal lassabban melegszik be, mint a benzines
>(kevesebb a hulladek hoje), igy nagyobb az esely, hogy hidegen kicsinald.
>Innentol hengerfejes, eszi az olajat, forron leallitva tonkremegy a turboja,
>stb. Kezelni tudni kell!
Nekem Tipo 1.7D van, meg nem volt D autom elotte. Ilyenekre lennek kivancsi,
hogy pl. reggel mennyit menjen magaban, illetve mennyit melegitsem, hogy ha
csak varoson belul, max. 60-nal megyek vele. Illetve mennyit kell mennie
elotte, hogy az autopalyara menjek vele. 
Ha hulye kerdes volt, bocs.

Minden jot, Vili   www.macasoft.hu  HIXEditor 1.15beta8
Kuldes: Csak AUTO
+ - Re: On is vigyazzon a gyermekeinkre (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

awender irta:
: 2. A szaguldas nem elerkorfuggo, inkabb vermersekletfuggo.


A vermerseklet pedig erosen korrelal az eletkorral. :-) Te is tudod, hogy
Nemetorszagban a 25 even aluli autotulajok biztositasan extra sa'p van,
mivel ezen korosztaly kimagaslo aranyban keveredik kozuti balesetbe. Az
USA-ban az autokolcsonzoknel extra felar van, ha 25 even aluli kolcsonoz
autot, stb. Ha folutom a lokalsajtot, akkor a baleseti rovatban szinte
mindig az szerepel, hogy 18 eves gyerek halt meg vagy 23 eves, stb. A
dolognak van egy masik osszetevoje is: a german ifjusag inkabb kolt a 20
eves Golf leultetesere, mint egy legzsakra. Esetleg egyenesen a
ferfiassagukat szimbolizaljak azzal, hogy nincsen legzsak a kocsiban
("Airbag ist fuer Weicheier", "Maenner brauchen keinen Airbag", "Maenner
sterben ohne Airbag" feliratu matricak a kocsin -- ezeket sajat
szememmel lattam [nemetul nem tudoknak: "legzsak csak amatoroknek kell",
"ferfiaknak nem kell legzsak", "a ferfiak legzsak nelkul halnak meg"]),
stb.


Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Erdekes... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >> Nem szoktam listan szemelyeskedni, de most megteszem.
> >> Az elso dolog, ami eszembe jutott a subjected lattan a
> >> "Kabbe, baromarcu!" kifejezes volt. Ezt tartom is. :(
> >> Szoval tegyel szurot a levelezodbe, ha bajod van velem,
> >> en sem vagyok kivancsi rad.
> >Szurni nem szoktam, semmilyen traumat nem okoz egy levelet
> >torolni, vagy atugrani. Sajnalom, ha a subjectem ennyire
> >felizgatott, es mas modon nem juthatsz kieleguleshez...
>
> Ha valakit ennyire felizgattal, akkor valoszinuleg nem csak benne van a
> hiba, hanem benned is. Jellemzoen nem duhongo brutalis orultek az emberek,
> foleg nem ez a reteg, melynek te is tagja vagy. Ha ilyen indulatokat valtasz
> ki, annak oka van, es inkabb leveledet kellene ujra elolvasni, mintsem
> gyenge poenokkal tovabb fodrozni a hullamokat.

Nem allitom, hogy bennem nincs hiba. De ha ott, ahol hosszu vitak
mentek a koszonesen es az alairason, egy ilyen stilusu beszolas
ezt a reakciot valtja ki, az legalabbis furcsa.

A lenyeg persze megint elsikkad. Arra keptelen az illeto, hogy
annyit mondjon: bocs, ketszer is hulyeseget irtam a minimalis
sebesseggel kapcsolatban, vagy hogy legalabb hallgasson. Viszont
ha ehelyett ir valami zaftosat, akkor legalabb kiallnak mellette,
hadd gondolja, hogy a hasonlo dolgokat maskor is igy kell intezni.

Elnezest kerek a gyenge poenert, mentsegemre szolgaljon, hogy
legalabb targyi tevedest nem tartalmazott.
+ - Re: Re: Indokolatlan cammogas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bocs Hunter!
Lehet, hogy pontatlanul fogalmaztam: az ut szelen allo furgonbol
kameraztak a rendorok, az elottem halado oket eszlelve 3km-en at nem
mert 60-nal gyorsabban haladni!

<<Velemenyem szerint a rendor puszta latvanyatol ilyen mertekben
beijedo
<<vezeto az egyik legnagyobb veszelyforras!

<Ezek szerint a rendor is annyival ment. Akkor o a veszelyforras.
 Udv: Fercsi
+ - valaszok... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
>Na most nem igazan tudom megerteni
>azt, hogy miert jo a zebratol 30 meterre amikor eleve piros
>a lampa a gyalogosoknak egy gyerekkel a karban masik gyerek a
>kezet fogva egy nonek atrohanni a parkolo + a 3 kozlekedo savon.
>Mikozben jonnek az autok 70-el.
Haverom utott el majdnem egy piroson atbattyogo gyalogost (csak satufekkel
tudott megallni), amikor radudalt, akkor meg a gyalogosnak allt feljebb.
Amikor kiszalt es lekevert neki egyet, akkor meg kioktatta, hogy "mit
ugralsz, ha elutottel volna, ugrik a jogsid". Na erre rogton lehiggadt a
srac, mondta neki, hogy rakjon ki egy kituzot azzal a felirattal, hogy
"kerem hogy a jogositvany elvetelerol szolo jegyzokonyvet hozza ki a
temetesemre" (csak hogy aki eluti, az tudjon rola), aztan otthagyta.

> Felado :  [Slovak Republic]
>Elmondom, mi a korrekt viselkedes - szerintem.
>Meglatom a 100-as tablat. Azt, hogy mogottem vannak, tudom.
>Benezek a jobb tukorbe, latom, hogy ures a sav.
>(Perszehogy ures, fel oraja nem eloztem senkit)
>Nem fekezek, hanem elveszem a labam a gazrol, es atmegyek
>a belsobe, ahol felveszem az uj tempot. A mogottem levo
>elhuz es mindenki boldog.
Kiveve azt, aki pont kivulrol elozott, mert "neki surgos", es a tukrod holt
tereben van :-o

> Felado :  [Hungary]
>> És még megkérdezte, miért nem állítja le a
>> motort, nem ismeri fel az egyenruhát?
>Minden utalatom az ilyen kivetele.
>Az a tobbseg, akikkel en talalkozom, szakszeruen es
>kulturalt modon viselkedik.
>Viszont nagyon sok olyan autos van, akinek, ha megallitjak,
>akkor  talalnak  valami  vajat  a  fejen.
Szinten haverommal tortent meg. Rendor megallitotta, es kozolte vele, hogy
otezer. Mondta neki, hogy rendben, csak azt arulja el, hogy mire fol. A
rendor visszakerdezett, hogy "keressunk ?" Ezutan nem volt tobb kerdese...

>Ha  az  ember  teljesen  tiszta es van kedve jatszani, akkor
>nagyon szepen vigyazba lehet allitani az ilyen zsernyakot.
>Kellemes feludules, hosszu, unalmas utakon. :-)
Te mikor csereltel elsosegely-csomagot a kocsiban ? (ha jol emlexem fel ev
a szavatossaga, de lehet hogy egy).
Lejart szavatossaggal meg olyan mintha nem is lenne :-o

> Felado :  [Hungary]
>Londonban sok helyen oszlop tetejen sarga gombbel jelolik az atkelot.
Nagyon
>tanulsagos volt amikor lattam, hogy mennek at a gyalogosok, allnak az
autok
>es alig, hogy elindult a forgalom mi az ut szelere ertunk a nejemmel
ketten.
>Es lass csodat. Mindket iranybol megalltak az autok, hogy mi ketten
>atmehessunk, hiszen nekunk volt elsobbsegunk.
Mas a kresz. Angliaban ha jol emlexem otfele gyalogosatkelo van (van pl.
ahol a lampa az autoknak pirosrol nem zoldre valt, hanem elotte sargan
villog, ami azt jelenti, hogy  lehet menni, ha nincs gyalogos az uton, de
akkor is vigyazva), es ezek kozul a sargagombos, kulonosen veszelyes
helyeken van kiteve. Ha itt elutsz valakit (meg ha nem is serul meg), akkor
villamosszek (na jo nem ennyire durva, de a jogsid garantaltan ugrik par
evre, a buntetest meg ki tudod fizetni, ha eladod az autodat :-o
A tobbi zebranal nem ennyire figyelmesek...

Egy masik kulonbseg az angol kreszben, hogy vannak un. "dual carriageway"
nevu utak (ez olyasmi mint az autopalya, de helyenkent esetleg lehet rola
jobbra fordulni - at a szemkozti savon), ahol a sebesseghatar 70mph (annyi
mint az autopalyan), fuggetlenul attol, hogy az az ut varoson belul van-e
(a korgyuruk ilyen tipusu utak szoktak lenni)

> Felado :  [Hungary]
>Ezerszer inkabb Csaba es Vaddiszno szaguldozzon, mint neked ketyegjen
idozitett
>bomba a kerekedben.
>Nem akarok peldalozni. De legyen mar 1xxxx, vagy 2xxxx Ft-os kicserelnei
>legkozelebb azt a rohadt szalszakadt gumit!
Teljesen jogos a kritika. Egyetlen mentsegem, hogy ez 1x eve tortent, az
elso automnal, (100eFt-ert vettunk egy gyonyoru asconat, akkor ez fel evi
brutto fizetesem volt). Gumistol kerdeztem, hogy inkabb a potkereket rakjam
fel, vagy a teli gumikat (szeptember volt). Azt mondta, hogy a teli hangos
es tobbet fog enni a kocsi, a potnak meg mas a mintazata, es megbuntet a
rendor erte, ugyhogy maradt a rossz gumi :-o

Tizenpar evvel okosabban, nem hagytam magam eltantoritani, amikor a gumis
kirohogott, hogy minek koltok feleslegesen ket gumira amikor csak az egyik
hasznalhatatlan, a masik meg boven jo, igaz hogy mas mintaju, de kit zavart
az (itt Angliaban lehet akar mind a negy gumi kulonbozo mintaju :-o ).
Amikor mondam neki, hogy pl. Mo-on tengelyenkent azonosnak kell lennie,
csak huledezett, hogy "milyen hulyeseg ez" (en meg huledezem, hogy
gumiskent hogy nem fogja fel, hogy mashogy tapad a ket gumi :-o )

Mas: Reakcioidomet kenytelen voltam tesztelni a napokban. egy es ket
masodperc kozott lehetett (erzes alapjan).
Ami tortent: Elottem ment egy land rover, es bekanyarodott egy szuk
mellekutcaba. Meg csodalkoztam is, hogy csak motorfekkel lassitott, es
milyen eros a motorfeke (merthogy nem gyulladt ki a feklampaja). mar felig
bekanyarodott, en mar elneztem mellette, hogy lassam a szembeforgalmat,
egyszercsak a land rover megallt. kb. 1-2 mp kellett hozza, hogy felfogjam,
hogy all, majd a satufek-fek ki-kormany felrekap manovert elkezdjem
(centiken mulott, hogy nem jott be a hatulja a szelvedon. Azota elkezdtem
figyelni a feklampak uzemallapotat, es teljesen ledobbentem, hogy az autok
nagy reszenek nem mukodik legalabb egy feklampaja :-o (es nem bunteti meg
oket a rendor). En amikor eszrevettem, hogy nem eg (a volvo muszerfalan
visszajelez, ha nem eg a harom kozul akarmelyik), azonnal kicsereltem az
izzot, mig van szomszed akinek mar tobb hete mondogatom, hogy nem eg a bal
feklampaja, es azota sem tesz semmit :-(

A'kos

--
Ákos Szalay, Senior Research Engineer, Sophos Anti-Virus
Real Business/CBI Growing Business Awards: Company of the Year
Email: , Tel: 01235 559933, Web: www.sophos.com
+ - Valasz: Re: On is vigyazzon a gyermekeinkre *** HIX AUT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
> Felado :  [Germany]
> Temakor: Re: On is vigyazzon a gyermekeinkre ( 17 sor )
> Idopont: Mon Mar 25 08:03:55 CET 2002 AUTO #1417
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: ! ( 36 sor )
>Idopont: Fri Mar 22 10:53:29 CET 2002 AUTO #1414
>Es itt van a mostani idoszak, amikor szeretett es feltett
>gyerekeink megeltek a felnottkort. Ugyesen, vagy szerencsesen
>kibabraltak a kaszassal. Most viszont ez a huszoneves korosztaly
>beul  az  autojaba es jo reszuk kozveszelyes orultkent kiserti
>sajat es mas balsorsat.

1. Csak sajat gyerekeidrol nyilatkozhatsz, hogy kozveszelyesek.
2. A szaguldas nem elerkorfuggo, inkabb vermersekletfuggo.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

1. Nem ertem, Geza miert nem mondhatna a huszonevesekrol, hogy _jo reszuk_
kozveszelyes orultkent kozlekedik? Attol meg, hogy nem mind a sajatja, azert
szegenynek szeme eppen csak van.

2. Ez eleg furcsa, akkor ezt magyarazd meg a biztositoknak es azoknak, akik a
statisztikakat keszitik. A ~17-23 eveseknek a veszely- es felelossegerzetuk
lenyegesen alacsonyabb (messze nem csak a kozlekedes teruleten!), mint az
idosebbeknek, termeszetesen eles hatarvonal nelkul.

udv,
Akos
+ - Buggy (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

> >Minek lehet ezt nevezni? Allatinak biztos nem, mert az allat nem
> >ilyesmivel szorakozik, azok birkoznak egyet meg ha az oroszlanrol van is
>
>Megvan: emberi. :(
Tudjatok: a majom az embertol szarmazik, csak szegyenli...
---
> > Van nehany kep a fenti kepzodmenyen eltoltott napokrol. Nem a legjobb
> > minoseguek, de a lenyeg azt hiszem latszik.
> > http://condrix.freeweb.hu/
>Egy kerdes: az egyik TruckBuggy-n eleg erdekes felepitmeny van: egy
>kerites, aminek a teteje kifele hajlik. Meg lehet kerdezni, hogy mire
>hasznaljatok?
Nedves idoben ezzel fogjuk a halakat, szaraz idoben meg ravetodessel. Csak 
vicceltem :-)
Szaraz idoben is ezzel fogjuk...
Szoval, az a jargany a kabeles kocsi: a ketrecben vannak a torzskabel 
kotegek, (hirtelen nincs itt egy szervizmernok sem a kozelben, de ha jol 
tevedek a kb. huvelykujj vastagsagu kabelben 90+ vezetek fut, azok kozul 
nehany optikai, es egy-egy kabel olyan 200m hosszu, mindket vegen specialis 
csatlakozoval. A buggy tetejen lathato "tuskek", -amik kifele hajlanak- a 
geofonfuzerek felakasztasara szolgalnak. Egy fuzeren kb 20 geofon van 
sorbakotve, es a geofonok kozott van vagy 4m kabel, hogy kulonbozo 
konfiguracioban lehessen lehelyezni oket, ha a helyzet ugy kivanja. (A 
geofon gyakorlatilag egy tekercsbe logatott vasmag, ami elmozdulasakor 
aramot indukal, erzekenysege allithato, setalo ember lepteit akar 10m-rol 
is kepes erzekelni). A geofonok a torzskabelre kapcsolhatok, a 
torzskabeleket "dobozok" kotik ossze, a dobozok folyamatosan tesztelik a 
geofonokat, kabeleket, osszegzik a beerkezo jeleket, kommunikalnak 
egymassal, es szurik, vagjak, tovabbitjak a geofonok jeleit a muszerkocsiba 
azon az altalaban 5-6km hosszu vonalon, amit elo teriteskent emleget Mozes, 
valamelyik konyveben. A muszerkocsiban szamitogephegyek kozott ulo mokusok 
rogzitik a beerkezo jeleket, amelyeket a vibratorok gerjesztenek, es a 
geofonok alakitanak at elektromos impulzusokka. (A muszerkocsi egyik 
egysege /a korelator vagy kolerator?/ ugyanaz, mint a Patriotokat vezerlo 
kutyu, csak itt mas a szoftver) A vibrator jelen esetben nem a holgyek 
alma, hanem egy 25 tonnas traktor, ketutemu dizel hajtotta hidromotorok 
mozgatjak, kepes megemelni magat a bazislapon, hogy teljes sulyaval nyomja 
azt, majd 5Hz-tol 200Hz-ig tudja azt "rezegtetni" vmifele 
mechano-elektro-hidro-pneumatikus szerkentyuvel. Az elektronikaja lehetove 
teszi, hogy akarhany traktor /legtobbszor 4 megy egy vonalban/ a 
muszerkocsitol erkezo kodolt jelre teljesen egy frekvencian kezdjen razni, 
ill. pontosan egyszerre felfuttatni a frekvenciat, igy a gerjesztett 
energia osszeadodik. (A vibro jol megvalasztott, idoben valtozo 
frekvenciaval szet tudja razni omagat) Jol elkanyarodtunk a kerdestol, de 
igy legalabb kepet kaptunk geofizikabol is, es nem anyaztunk senkit :-)

Udv joe
XM 2.1TD

Ui: Gonczi mester, ne csuggedj: en pl. a citroennek nyalok veszettul :-)))
(Miert ne, ha kol esik?)
+ - matrica eltavolitasa szelvedorol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Tudnatok javasolni valami hatekony modszert hatso szelvedore kovesedett
matrica ( nem Maruzsi Team! :-) ) eltavolitasara vonatkozoan?
Nem akartam neki esni levakarni, nehogy osszekarcoljam az uveget. Jo lenne
valamivel felaztatni es ugy leszedni. Sajnos a vizet piszok jol birja,
ugyhogy valami erosebb szer kellene, ami nem tamadja meg a szevedo koruli
gumit.
Elore is koszonom,

KZoli

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS