Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 776
Copyright (C) HIX
2000-06-15
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 206, uj Punto (mind)  44 sor     (cikkei)
2 Favorit (mind)  12 sor     (cikkei)
3 Re: Gyorsulas: gond?? (mind)  35 sor     (cikkei)
4 Kismalac (mind)  7 sor     (cikkei)
5 Koszonet a reakciokert (mind)  13 sor     (cikkei)
6 RE: W123/200D (mind)  12 sor     (cikkei)
7 Vizsgaztatas (mind)  16 sor     (cikkei)
8 Re: favorit dilemma (mind)  51 sor     (cikkei)
9 Megalarm riaszto (mind)  9 sor     (cikkei)
10 Autos "tagline" (mind)  10 sor     (cikkei)
11 Gazuzemu auto (mind)  14 sor     (cikkei)
12 szatiszfakcio (mind)  17 sor     (cikkei)
13 Sportleg, nyomatek (mind)  47 sor     (cikkei)
14 bmvm5, gonci, folia, Escort (mind)  87 sor     (cikkei)
15 Nincs beszari alfas...:-)) (mind)  20 sor     (cikkei)
16 Semmire sem eleg (mind)  9 sor     (cikkei)
17 Re: Auto folia (mind)  24 sor     (cikkei)
18 olasz repulogepgyarak (mind)  39 sor     (cikkei)
19 Uj pajero (mind)  63 sor     (cikkei)
20 Fek (mind)  15 sor     (cikkei)
21 OT: NYUGI!! (mind)  18 sor     (cikkei)
22 mechanikus vedelem - ujra (mind)  20 sor     (cikkei)
23 Repulo auto (mind)  12 sor     (cikkei)
24 Falu (mind)  58 sor     (cikkei)
25 Gaztartaly (mind)  28 sor     (cikkei)
26 Nyomatek (mind)  47 sor     (cikkei)
27 Dragster (mind)  13 sor     (cikkei)
28 re: alfak (mind)  8 sor     (cikkei)
29 Page Down (mind)  7 sor     (cikkei)
30 auto kar ut hibabol (mind)  18 sor     (cikkei)
31 Re: Opel Kadett ELADO! (mind)  5 sor     (cikkei)
32 Octavia fogyasztas (mind)  14 sor     (cikkei)
33 Re: Atveres (mind)  8 sor     (cikkei)
34 sokminden (mind)  76 sor     (cikkei)
35 Re:re: UFO (mind)  26 sor     (cikkei)
36 Trallada (mind)  76 sor     (cikkei)
37 jar (mind)  20 sor     (cikkei)
38 Regiseg... (mind)  13 sor     (cikkei)
39 Nevvalasztas... (mind)  13 sor     (cikkei)

+ - 206, uj Punto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

erdeklodni szeretnek, milyen tapasztalataitok vannak
Peugeot 206-rol es az uj Puntorol. Jelenleg ez a ket
auto tetszene es vszleg vennek egyet (reszletre). Mindent
magam is meg fogok nezni, probalni, de erdekelne a 
lista velemenye/tapasztalata.

Szovol a kerdesek:

Reszlet
Nincsen olyan ceg, ahol havi/felevi kamatszamitas van,
igy ha elobb akarok torleszteni, csak a tenylegesen
igenybevett kolcson idotartamra szamitanak kamatot?

Peugeot 206
- 206 1.1 es 1.4 futomuve elter egymastol, erezheto ez
a kulonbseg az uttartasban/barhol?
- Nem keves az 1.1 motor varosban? (60Le)-ek irjak,
de az auto 910 kg, 15,x mp alatt van szazon. Akik ilyesmi
tomeg/LE arannyal jarnak, milyen erzes?
- Szervokormany nem hianyzik? (Ha nincsen, persze...)
- Valamelyik biztosito preferalja a Peugeot-t? (ezt most
nem is tudom hogy kellene irni, Peugeot-ot talan...)
- Meghibasodasi, bejaratasi tapasztalatok?
- milyen ez a fajta tetoablak, van ertelme a klima helyett ilyet 
rendelni?

uj Fiat Punto

- a meghibasodas nagyon gyakori, vagy el van tulozva 
a rossz hire?
- van ertelme a City uzemmodnak, hasznaljatok, vagy
eleg lenne egy sima szervo?
- markakereskedes, melyik jo? Van valami tapasztalat
a Gyali utnal levorol (Metroval szemben)?
- nagyon dicserik a szellozeset, hosszu tavon nem faraszto,
valamennyire potolja a klimat?

Es vegul, esetleg Fabia van valakinek az ismeretsegi 
koreben? Ott milyen a motor, nem hangos autopalyan?

Kosz a valaszokat,
Nandi
+ - Favorit (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv,

mostansag tobb level szidta a Favoritot, melyikre
vonatkozik a panasz, a regi vagy az uj tipusra?
Uj van a csaladban es nagyon szeretik, bar meg
csak par honapja van meg, mire lehet szamitani,
(motor/valto/stb)? Mivel a legolcsobb valamirevalo
5-6 eves auto, igy engem is erdekelne egy, ha nem
kapok hitelt, nagyon rossz dontes? 

Koszi,
Nandi
+ - Re: Gyorsulas: gond?? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az ok? Az elsokerek hajtasu autok szarok. Kovetkezmeny: ahol szamit a sebesseg 
ott hatso- vagy osszkerekhajtast hasznalnak. Az elsokerek hajtas ha tokeletes a
 konstrukcio akkor 100-150 loereoig meg elmegy de a felett mar csak azert is sz
ar, mivel minel szelesebb a gumi annal inkabb erzodik a hajtas a kormanyon, es 
-mint tudvalevo :) - minel nagyobb a teljesitmeny annal szelesebb gumi kell az 
utra vitelehez. Nekem eddig ket elso- es ket hatsokerek hajtasu kocsim volt. Ne
m ez a legfontosabb kulonbseg, de eleg bosszanto tud lenni. Az 1.5os 100 lovas 
Honda CRXem meg nem rangatta a kormanyt, de azon virsli (185os) gumi volt + a k
ocsi se nyomott tobbet 630 kilonal. Kanyarban egy vicc volt (tudok olyanrol aki
 emiatt halt meg ilyenben). A 2. generacios CRX mar max nyomateknal csinalta ug
yan (125lo, 930kilo, 205os gumi) de meg alig lehetett eszrevenni. Kanyarban per
sze ez is alulkormanyzott volt, de mivel szervo nem volt benne egyszeruen be se
 lehetett TUL elesen menni egy kanyarba. Te!
!
len ha megcsuszott? (Nem 30km/or
anal :) )Kormany iranyba, gaz ---> kerek kiporog, kocsi csuszik tovabb az erede
ti iranyba. Az elso kerekes kocsik azoknak valok akik nem tudnak vagy nem akarn
ak megtanulni vezetni. Az a saab meg egy vicc. Normalis ember nem rak be egy 20
0-250 loeros motort elsokerekes kocsiba mert nem lehet kihasznalni. Kanyarban s
em (faszikam berakja ezerrel, kocsi eleje elfordul, a segget ivben huzza maga u
tan, aztan kicsuszik kulso iven mint allat) + gyorsulasban sem (kozben a tomege
losztas hatra tevodik, a kocsi fara lenyomodik, az eleje konnyebb lesz ---> a h
ajtott kerek kevesbe erintkezik az uttal, hamarabb elporog stb.) Ez eleg pongyo
la megfogalmazas, ha komolyan erdekel nezz utana vmi szakkonyvben de a lenyeg k
b. ez. A hatsokerek hajtas hatranya: ha defektet kapsz elso kerekre nagy sebess
egnel (megoldas a gumibelso nelkuli gumi de ma mar van teljesen defektmentes is
) ill. jeges uton gond hogy a suly nem a hajtott kerek felett van. Ezen segit a
 teli gumi, de engem ez mar nem erint (nem,!
!
 NEM kispolskim van :) bar vezet
tem olyat is sokaig :( ) 
udv. zippo/faculty (aki 5 ev alatt se tudta megszeretni az elsokerek hajtast :(
 )

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: line-140-109.dial.matav.net)
+ - Kismalac (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok,

Kivancsi lennek mar erre a vaddisznora, meg a gepere, hogy milyen.
Lehet hogy olyasvalami mint a Knight Rider?:)
Vagy csak vetit es nem is igazi vaddiszno, csak egy kismalac?:)

K.G.   --------------Vectra 1.6i--------------------
+ - Koszonet a reakciokert (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

	  Koszonet mindenkinek mindenfele hozzaszolasert, kulonosen
	azoknak, akik probaltak segiteni a karcolasom megszunteteseben.
	  Udvozlettel:

							Nagyak

	U.i.: nekem baromira tetszik Vaddiszno stilusa es hozzaallasa,
		tokeletesen egyetertek Vele minden tekintetben. Egyetlen
		apro kulonbseg kozte es koztem, hogy en a "szivemre
		veszem" neha a letorkollasokat. De remelem, majd errol
		is leszokom egyszer...
+ - RE: W123/200D (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>....A 200D motorja egy nagy kotvany. Az auto tomegehez
>viszonyitva nagyon gyenge, es ebbol fakadoan lomha, lusta, hurut. Ebbol
>fakadoan a fogyasztasa...
Ez igy igaz, eletveszelyes vele elozni, kis emelkedon felfele 80-nal megall,
lada a lejto aljabol indulva a tetejeig 3x megkeruli...
Hogy miert csinaljak megis?
_szvsz_ mert TAXINAK igy is jo.

>komolyabb meghibasodast ne varjal, bar a difi nagyon szeret sirni....
Ez a tobbinel (250D, 300D) is elofordul elobb-utobb.
--Udv: szm
+ - Vizsgaztatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok autos listatagok!

Az lenne a keresem, hogy legyetek szivesek megirni milyen tapasztalataitok
vannak a vizsgaztatassal kapcsolatban. Milyen komoly szokott lenni?

Az Autom egy 1984-es Opel Ascona es ugy nez ki ,hogy rendben van a darab de nem
szeretnem ha valami kis apro malor miatt nem sikerulne atmennie..
A Mozaik utcaiaktol kaptam 26.-ara egy idopontot a XIV.ker. Baroczy utcaba
(merthogy en is zugloi vagyok)

Szoval, ki mit tapasztalt??

A leveleket szeretnem maganba is kerni mert nem olvasom surun a listat
    

Koszonom : Andras
+ - Re: favorit dilemma (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> Az utobbi napokban ujra szo esett a Favoritrol.
1994-es pickup-om volt, de az ugye az ajtoig favorit.

(egy jo? poen : draga aranyos cseh mernokok ugy iteltek meg, 
hogy mivel ugyis kicsi a teto, nem kell bele merevites. Na 90-100 
kozott (ez fuggott a szeliranytol is, volt hogy csak kicsivel 100 
folott) egyszercsak arra lettel figyelmes, hogy valami lemez nagy 
zajjal behajlott. Aztan meg ki. Igen, a tetolemez a fejem folott 
huppogott. Nagyobb sebessegnel parszor a jobbkezem allandoan a 
teton volt.Jol megcsinaltag, gratulacio)
 
> - ne legyen nagyon kapos, tulertekelt kocsi, az
Ez szerintem a favoritra meg all.

> napi munkaba jarasra. Nem kell nagyon bikanak lennie,
> inkabb azt toleralja jobban, ha sokszor lusta vagyok
> sebesseget valtani araszolgatas kozben.
Brutalitas a kobon : 5-osbol egesz jol sikerult elindulnom egyszer 
vele :) Az 50 --> 5, 40 --> 4 stb stilusu valtas siman elviseli a 
motor. Viszont nekem iszonyatosan melegedett varosban. 2 perc 
allas utan mar kuszott fel. Ezt szerintem vetel elott nezd meg, 
lehet, hogy nem tipushiba, csak kifogtuk.

> - legyen kenyelmes (egy hasban nagydarab embernek is)
Szerintem alapjaban veve kenyelmes. Labnak rengeteg hely van.

> - legyenek hatso biztonsagi ovek/fejtamlak, es
> belferjen minimum ketto gyerekules.
Errol nem tudok nyilatkozni, ilyen resze nekem nem volt ;)

> - legyen biztonsagos (orrmotor rulez, eleg ijeszto
Szerintem biztonsagosnak elmegy.

> - ne kelljen sokat szervizelni, mert baromira nem
> ertek hozza, es annyi folos penzem sincs. Olcso
A korabban leirt hibak voltak. Amit kihagytam : az elso fek az 
utobbi idoben allandoan fogott. El is fogyott egy adag betet.

> - elsosorban varosban ne zabaljon sokat
Nekem telen nyaron huzatas vagy ovatos menet eseten is 9.3-9.7 
kozott volt. Leginkabb 9.5 Ennyit szamit a brutalisan nagy cw?
Vagy megintcsak szart fogtunk ki?

Udv

Lantos, Tibor                           
 | http://alpha.rulez.org/~tlantos
  ICQ UIN : 1029460 | SMS : 
     /\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Megalarm riaszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi,

Az automat egy Megalarm riasztoval egyutt vettem. Allitolag kanadai gyartmany.
Viszont nem teljesen ugy mukodik ahogy en szeretnem.
Van valaki aki ert hozza, esetleg tud valami jo helyet ajanlani?

Udv|MfG,

GABRIEL, Akos
+ - Autos "tagline" (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elore is bpcs azoktol, akikre nem vonatkozik, de:

"Egy Mercedesbol nem lehet alazatosan kiszallni!"

mondta ezt egy haverom, aki eladta a Mercit, mert zavarta, hogy masnak nezik, m
int ami.....



       Geza
+ - Gazuzemu auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA,
Egy baratom at kivanja alakitani oreg AUDI 80-at gazuzemure.
Tud vki olyan megbizhato szervizt, mestert, barkit, aki
korrekt modon vegez ilyet? Penz nem szamit - na jo, igenis
szamit, lenyeg az, hogy ne olcso kontarmunka legyen, hanem 
biztonsagosan, engedellyel mukodo auto valjon a benzinfalobol.
Ha akad vki, aki tud ilyen lehetoseget, az dobjon meg egy 
magan-copyval is.

Halas koszonettel (+Piece):

nme1

"Know your enemy"
+ - szatiszfakcio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

CSAAKOOO!
> =======================================================
> Felado :  [Hungary]
 
…  Szoval Palika ne szegyeld magad,
majd kialakul, addig is told neki.

Pedig az utolso hetekben mar az etel sem izlett ugy mint reg. Osszeszorult a gy
omrom, a torkomban dobogott a szivem ha megnyomtam a gazt. 

Most rossz vagyok vagy sem?

Palika
Elsokerekhajtasu kocsik is szepen gyorsulnak, csak megfeleloen kell megvalaszta
ni a hozzavalokat :-)))
Ismerosom Ford Sierrajaban mindig volt a csomagtartoban egy zsak kukorica…. nek
em nem kell hordanom :-)
+ - Sportleg, nyomatek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 08:31 PM 6/14/00 -0500, you wrote:
>Minden esetre tegnap elbucsuztam a vagyonert megvett sportlegszuromtol
>Szerintetek mennyi valosagalapja van a dolognak?
Encsak a Bontexnel arult altaluk a legjobbnak nevezett legszurot ismerem, a 
pillangoszelep moge mar nagyon nehezen fert be a szerelo a ronggyal hogy a 
kosz nagy reszet kiszedje..
En meg imakat mormolok nehogy idovel (ido elott) emiatt megadja magat a 
motor mert lelovom magam..


>tehat nincs akkora ugras a valtasnal (vezermutengely). Azonkivul egy
>nagy nyomatekos motorral is lehet finoman es lassan jarni, tehat nem
>ertem a Honda alapfelteveset, hogy miert kell olyan autot gyarani, ami
>alapon nem megy, es meg ott sem, ahol normal auto mar max loerot
>illetve nyomatekot produkal. Az egesz el van cseszve. A Japanok azt

heyyy, en irtam hogy szeretem a nagy motoru nyomatekos benzines autokat, de 
azert ez hujeseg amit leirsz..  (bocs)
Mult heten jartam egy cegnel, ott egy bmw fan emberke is dolgozik.. 
Megtetszett az autom neki (honda) es megkert hogy kiprobalhassa... Elosozrm 
egnezte a motort, hat mglpodott hogy egy kis vacak van benn elol, az o 
2.5-os motorjahoz kepest semmi..
Utana kiprobalta.. Velemeny: 2000-tol 6200-ig ugy megy mint az o bmw-je, 
onnantol a bomos eselytelen..
namost nezzuk, egy 1.8-as auto 2000 rpm-tol ugy mozgatja magat mint egy 
2.5-os bmw.
Elfogadom, hogy az 1.8-as motorban nincs annyi nyomatek mint a 2.5-osben, 
hiszen SENKI se varja el hogy legyen.. Eleg sok autot vezettem mar, de 
batran mondhatom hogy egy 2-2.5 literes autokat eleg megszegyenitoen huz az 
auto alacsony fordulatszamon is..
A folyamatos valtasrol annyit, hogy ez mind szep es jo, egyelore sajnos 
nekem a fogyasztast is nezni kell, nem mind1 hogy havi 70-ert vagy 110-ert 
kell tankolnom.. Igy nekem nagyon jol jon hogy 11 litert eszik a maj' 200 
lovas autom varosban (viszonyitaskepp a vezetesi stilusomrol a suzuki 9-et 
evett alattam).
Autopalyan sajna tenyleg nem megy jol ez a kis motoros auto, de egy BMW M5 
mintha  megegyszer annyi osszloketterfogattal rendelkezne, errol csak 
annyit tudok mondani hogy 'igy jartam'. Cserebe nem eszik 20 litert vagy 
tobbet, itt a varosban, meg autopalyan se sokat jarok, a 200-220-as tempot 
nyugodtan tudja a gep tartani meg emelkedokon is, aztan beletankolom azt a 
nem egesz 9 litert/100km amit megeszik.. Arrol nem is beszelve hogy 200-at 
itthon a palyan nem nagyon lehet tartani (sok opel astra lassitja a 
forgalmat), raadasul az m7 balaton fele vezeto resze katasztrofalis, orulok 
ha 140-et tudok menni.. varosban faluban megengedett + 10-20% kiveve ha 
gyalogosatkelo vagy iskola ott max a megengedett.

AntForce
+ - bmvm5, gonci, folia, Escort (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, valaki nemreg sirt, hogy rovid a HIX. Tagitsunk Elvtarak: ismet
lutyo velemenyem kozfeltarasa kovetkezik:

bmwm5:
Irasaidat meg nem olvastam, mivel hosszu ido utan ( 4 ev ) mostanaba lettem
ismet aktiv net-surfer, de igy elso hallasra nem vagy egy egyszeru csavo :)
bar az autojatol valahogy hanyatt talaltal esni kend. Ez szep dolog, en is
igy vagyok vele, igaz az mas kategoria.
Erdekesnek talaltam az irasod, igy mindjart suru velemenyezhetnekem tamadt.
Ime:
- Gyorshajtas:
Semmi kozunk hozza, amig artatlanul kozos un. repesemenyunk nem lessz veled.
Sajna tobbunkek ( igy nekem is ) mar volt ( hasonlo emberrel ). Ezert van az
ilyenkor szokasos durva hangnem.
- Meg nem utottek el:
Szerintem meg nem is vagy legalabb 60 eves. Majd akkor. Addig is "nyugtaval
dicserd a napot".
- Renault:
En sem hiszem a 200-at, bar ora szerint velem az 1,6-os DIESEL Golf 180-at
ment. Ha-ha. Ez a nagy sebesseg FosWagen modra. Ilyen alapon...
- Gyerekules:
O.K.
- Honda:
O.K.
- Legkondi:
O.K.
- Meghajtas:
Oly annyira fosok a hatsokerek hajtastol, hogy telen a Merci megy a
garazsba, az Astra pedig munkaba.
Egy nagyon fontos dolog elsiklani latszik gondolatisagod fenyesen csillogo
origoja mellett ( vagy szokas szerint en vagyok a hulye, ez lehet ),
megpedig az elso-hatso teng. terheles kozotti arany. Felek, hogy a Ferrarie
picit jobb a BMW-nel, es bar sportauto, egy hires ember mondasa szeint " a
Ferrari F40-et sikos uton egy valami biztos hogy megelozi, es pedig a fara".
Szar ugy.
-Sportauto:
Meghajtas ide, meghajtas oda, 4 hengeres sportauto NINCSEN, az csak egy
gyengen sikerult giccs. +nem art min. 3 liter.

Gonci, masodszor feltett 3. kerdesere ( fogyhat-e a hutoviz) egy valasz :
Az Astram az utobbi 15000 km alatt 1 deci vizet sem evett meg, elotte ugy
fogyogatott. Ezen okbol kifolyolag kellett a 60000 km-es szerviz keretein
belul hutot cserelni. Ugy nez ki ez bejott.
Szerintem nezz utana.

Krobert, auto foliazas, es hatasai:
Az auto klima valtozasaval kapcsolatban a dolog elvileg valtozik, de ez
gyakorlatban a kovetkezot eredmenyezi:
Ugyan ugy lerohad a bugyi rolad, mint azelott, bar lehet hogy nagy
megnyugvasodra a homero 1 nyomorult fokkal kevesebbet mutat. Ez utobbi
esetleg szellemi, lelki sikon egy kis megnyugvast eredmenyezhet, bar azt en
10%-al olcsobban, biztato szavak formajabam tudom neked prezentalni :))
Volt mar szerencsem foliazott, hovedo stb. uvegezesu autoban eltolteni par
szabad oramat, de ezt egy valaki nem volt hajlando tudomasul venni. Az pedig
maga a Ho" volt.

Ikovacs.1, Escort jo, nem jo ?:
Szerencsere volt szerencsem a tipushoz, sajat tulajdonban is volt, igaz az
'83-as kiadas volt, 1.6 benzines. Mint majd' minden autonal a minel nagyobb
motor annal megbizhatobb alapelv itt is ervenyesulni latszik. De ! Az 1.8 D
NAGYON kenyes a vezermu szijra. A tobbi motor is, de ez NAGYON ! Mindegy
melyiket valasztod, megvasarlas utan azonnal csereltess vezermuszijat
feszitogorgovel, ez utobbit az 1.8 D eseteben meg ha ciganygyerekek
potyognak az egbol sem szabad kihagyni. A fogyasztasok szepen alakulnak. A
szerelomnek volt 1.6 D Jettaja, es 1.8D-je. Az 1.8D egyertelmuen kevesebbet
fogyasztott, csak megunta a legkesobb 20000km-i vezermuszij cseret es
eladta. A szomszedja is megunta, neki el is szakadt kevessel 20e utan ! A
benzinesek kozul az 1.4-es kicsit zajos volt szelepugyileg, de vigan
szolgalt, az 1.6-os a szimeringeknel picit nyalta az olajat, de nem volt
veszelyes. 1.4-nel kisebbet ne vegyel, a kornyeken mindenki kopkodi oket.
Ebben a mufajban a csucs az 1,1-es. Csodalkozom, hogy ilyen szellemi toke
felhasznalasaval nem probaltak meg ezt felul uberelni a csak kopasz
oninditoval. Szerencsere ezt a gombolyubb Escort mar tudtommal nem
orokolte.A korrozio tajekan kenyes lehet a kerdes. Nem nagyon szeretnek
rohadni, de baratom 1.4-es gepe csunya volt. Valoszinu, hogy torott volt,
vagy valami hasonlo, mivel ezen problema csak a csomagtartoban jelentkezett.
A '83-as 1.6-os maig sajat fenyeben diszeleg, es meg fog is vagy 3-4 evet.
Osszegezve: mindannyiunkat huseggel szolgalo, megbizhato, takarekos lovak
volta. En konnyes szemmel adtam tul rajta ( azota banom ), az ismerosomnek
pedig osszetortek.


Ennyi mara,
jo mulatast, szep almokat....

Marci & Norbi ( Nivas )
Off Road jeeeeeeeeeeeee...
+ - Nincs beszari alfas...:-)) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

Palika:
>Nem azert van alfad, mert beszari vagy!!!

Tetszett, jot derultem ezen...:-))
Mert, gondolom, ugy ertetted: Ha alfad van, ne legy beszari...:-)
(Ha nem igy, hanem ugy, hogy: ha mar alfad van, nem vagy beszari, akkor annak n
em is lenne ertelme)
A vamos tortenet egyebkent jo, bar nekem nem erne meg 2+ ora hajciho"t, hogy bi
zonyitsam (magamnak!), nem vagyok beszari. 
Tehat: az vagyok:-)

Udv,
G.Laci



____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Semmire sem eleg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hat tudod Vaddiszno, asszem raszolgalsz a becenevedre.

 > Mert a 140 Nm semmire sem eleg, legyen mellette akar 160 LE.  

Mielott elfelejtenem felhivom az egyik baratomat, ugy erzem fel kell
vilagositanom, hogy a Mazda MX3 -as kocsija /150 LE/ meg nem auto. 
 - Ja hatsokerekhajtas: mentem 735-os BMW-vel havon /teligumival/ -  no
comment
Richie
+ - Re: Auto folia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:
>Most a melegben talan meg aktualisabb mint maskor a kerdesem.
>Kinek vannak tapasztalatai foliazas ugyben. Gondoltam, a
>torvenyes keretek kozott lefoliaztatom a jarganyt.
>Igazabol a meleg ellen kellene es nem divatbol.
>Itt jonnek a kerdesek.
>- Milyenek a torvenyes keretek?
>- Mennyire lehet elterni (erdemes-e)
>- Megeri-e az arat? /klimara egyenlore nem tellik :-((/
>- Mennyivel javulnak a klimatikus viszonyok a kocsiba?
>- Milyen markajut erdemes felrakatni, es mibe kerul?
>- Mire figyeljek oda ha megis belevagok?
>- Tudok-e valakit Szombathely kornyeken aki megcsinalja es korrektul
>dolgozik?

Hallo,
Az index.hu-n van egy topic az Auto-motor forumon, Autouveg foliazas
cimmel. Nemreg veletlenul akadtam ra, de teljesen kimerito valaszt
talaltam benne mindenre. Egy autofoliazo tag is irkal benne, aki nekem
nagyon korrektnek tunik es a kisujjaban van az egesz foliazas,
szabalyokkal, engedelyekkel, technikai kerdesekkel egyetemben.

Remelem segitettem,
Vaddiszno
+ - olasz repulogepgyarak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

 irta:

>>> [...] Volt egyaltalan az olaszoknak repulogepgyara?
>
>Hat, ha csak annyit mondok, hogy 1939 elott az olaszok lattak el
repulokkel
>a magyar legierot (Fiat CR-32, CR-42 (ejtsd cse'er), Savoia-Marchetti
(pl
>SM-75),  Regianne-2000 'Heja' - ezzel zuhant le ifj Horthy
1942(?)-ben).
>
>Szoval tekintelyes repulomultjuk van. A jelenuk: Reszt vettek a
Tornado
>programban, talan az Eurofighter2000-ben is, az AMX konnyu harci gep
>olasz-brazil koprodukcio, amcsi gepeket gyartottak licenszben,
FIAT-XXX
>kozepes es konnyu teherszallito repulok.
>
>A vilaghaboruban az olasz legiero nagyreszt a sajat gyartasu
gepeikkel
>repult. Marpedig a haboruba tobb ezer geppel leptek be.


Ahogy en tudom azert az olasz repulok a II. vilaghaborus gepekhez
kepest eleg gyengen teljesitettek, nem? Talan azert sem emlekszik
senki egyre sem. Mig a Fokker, Messerschmidt, Spitfire, Mustang
mindenkinek ismerosen cseng. Nem hiszem hogy csak a pilotak
kepessegein mulna az egesz, hiszen jo pilotaknak minden orszagban
lennie kell (Akkor azonban azt nem ertem, hogy lehet az, hogy MO-n
nincs egyetlenegy jo focista sem. Ez konfju'zing.) Tehat lehet, hogy a
gepeik nem ertek semmit? Ugytunik, hogy az olasz repulogepgyartas is
jellemezheto a mar-mar szlogenne valo "olasz o'cskavas" kifejezessel?
A haboruban (es nem csak ott) nem csak a mennyiseg, hanem a minoseg is
fontos am.

Udv,
Vaddiszno
+ - Uj pajero (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:

>...mire jo a hires-neves GDI motor, amikor ennel
>1 literrel kisebb loketterfogatu dieselmotorok is ugyanennyi (na jo,
>15-20-szal kevesebb) tejlesitmenyt es ugyanennyi nyomatekot
produkalnak
>ugy, hogy kozben fogyasztasuk a 7-10, es nem a 10-17 literes
tartomanyban
>mozog. Sot a baratom 3.8as V6 Buickja automata valtoval, AC, CC, stb
(ez is
>egy majd 3 tonnas auto) vigan elgurul 9 liter benzinnel 70 merfoldre.
Pedig
>10 eves konstrukcio, nem GDI.

Hat persze hogy nem jo semmire. Japan szar... Csak a nepbutitas! Az a
lenyeg, hogy a sok hulye meg beveszi es meg buszke is ra. Csak nem jon
ra, hogy egyreszt egy mar reg elavult dolgot ajnaroznak a jelolessel,
vagy a jeloles az egvilagon semmit sem takar. Most nem akarok megint a
BMW-vel jonni, de ott mostanaban 2 jeloles van: i es d. Slussz!
Egyszeru nem? Es erdekes, hogy a vilag legjobb motorjait keszitik, es
mennek mint allat. Nem pedig GT PD TDI GTS VTEC TURBO feliratot
talalunk kocsink faran, mint sormintat, amely gyakran ismetlodik is,
es vegigeri a csomagtartot. Ugyanis en mar rajottem, hogy a motor nem
attol megy, hogy mi van rairva, hanem hogy ki csinalta, meg hogy
csinalta.
Tanulsag: Mindenki vegyen GDI-t, meg komprex dieselt, meg Ve'teket.
Azok tuti jok, mert olyan bonyolult es osszetett nevuk van, hogy a
paraszt mar ki se tudja mondani. Aztan akkor biztos az a meno. En meg
a snassz jeloles nelkuli majd 10 eves konstrukcioju M5-tel mindegyiket
letolom az utrol, ha akarom. De szerintem meg egy 330d-vel is el
tudnam vegezni ezt a feladatot.
A Pajero meg amugy sem jo semmire, mert menni nem lehet vele,
kenyelmetlen, kanyarodas szinten lehetetlen, terepnel meg ra kell
kotni egy Land Roverre, hogy kihuzza, mert egybol elakad. A
terepjarokkal kapcsolatban multkor neztem az Automaniat, ahol a Honda
uj terepjarojat teszteltek. Kis aprobb problemak, hogy VTEC motor van
benne, ami 6000-tol kezd huzni, a hatso hid mindenhol elakad. Korrekt
kis kocsi. Ha valaki mar csak a latszat vagy divat kedveert gyart
terepjaro kinezetu autot, akkor is kene alapveto dolgokra figyelni. Pl
terepjaroknal oly lenyeges nyomatek meghatarozo szerepeben. Ha az
ember lemegy a betonrol, akkor nem lehet 7000-rel menni, hogy a kocsi
elinduljon. Szoval a barmok ezt is jol elcsesztek. Nem tudom hogy ezek
Japanban mit neznek, de hogy fogalmuk sincs semmirol az tuti. A masik
Automanias dolog. Multkor teszteltek a Rover 45-ost. A vege az lett,
hogy tuti az auto, hiba alig, oriasi ter, meg kivalo
menetteljesitmenyek. Namost a BBC-n multkor vegigneztem ugyanennek a
kocsinak a tesztjet, csak kicsit tuningabb korulmenyek kozott. Beult a
tag es tolta neki, mint az allat. Csinaltak vele mindent, nem csak
kepeket mutogattak rola, mint a magyar TV-ben. A vege az lett, hogy az
angol musorvezeto kozolte, hogy nem venne ilyen autot, mert minden
zorog, rossz minosegu benne,  marmint osszerakasilag, stb. Hat
ennyivel alacsonyabbak lennenek az igenyeink? Nekunk meg a szar is
tokeletes? Azt azonban megjegyezte az urge, hogy a Rover 75-os
klasszisokkal jobb auto, abban nincsenek ilyen problemak. Talan majd
ez is kiheveri. Csak az a baj, hogy ezek meg mindig japan alvazon
vannak, meg a motorjaik is azok. No power, csak a porges. Ujithatnanak
mar valamit, mert ez igy nagyon uncsi.

Udv,
Vaddiszno

Udv,
Vaddiszno
+ - Fek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hajts,
Felraktak az uj fekeket a BMW-re. Hat nem mondom bazi nagy! 2-szer
akkora, mint az eredeti fek. Pedig az is oriasinak tunt. Alig fer fel
ra a 17"-os kerek. Szerencsere a 18-asra pont jo. Akkorat fekez, hogy
a kocsi beleall a betonba. Azt nem ertem, hogy ha a Porschera gyarilag
rafer, akkor a tobbi sport luxus autora miert nem raknak gyarilag
ilyeneket. A 20-30 millios autoknal manapsag mar fel sem tunne az a
kis felar. Azokkal meg nem lehet megallni.
Szoval most nagyon orulok, csak nem sok idom volt tesztelgetni, mert
mostanaban csak motorozok.

Mindenkinek kivanok legalabb ilyen rovid fekutat.

Udv,
Vaddiszno
+ - OT: NYUGI!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Most nagyon OT leszek:
Mielott meg baj lenne, kerek mindenkit, tanusitson egy kis ONMERSEKLETET!
Ha vitatkozni akartok Vaddisznoval, tegyetek ezt maganban, mert minden
viszontvalasz biztosan art a hangnemnek.
Fogadjatok el annak, ami. A nicknevet o valasztotta maganak.
Lathattuk eddig is, hogy nem lehet megggyozni semmirol.
Vagy tenyleg ilyen (akik voltak a talalkozon talan jobban tudjak), vagy
provokal!
Egyik esetben sem vezet a vita sehova.

G.Laci



> ---------------------------------------------------------------------
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
+ - mechanikus vedelem - ujra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet!

Sajnos elkevertem azt a regi HA-ujsagot, amiben egy jo mechanikus zarat ajanlot
t valaki. Ha jol emlekszem, v.mi valtohoz szerelheto, ill. azt rogzito szerkeze
t volt, kb. 40 000.- penzert.
Kerem, hogy jelentkezzen (maganba is) az a listatarsunk, aki ezt a termeket aja
nlotta termeknevvel, arral, beszerzesi forrassal, es beszerelo muhely ajanlatta
l egyutt.
Van egy normalisabb autom, es azt kellene vedeni, de ezt nem elektromos riaszto
val akarom megoldani.

koszi

==
best regards:
   Ipike
(alias Tamas)

_____________________________________________________________
Ingyenes Email ---> http://Hungary.ORG
+ - Repulo auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Forradalmi valtozas varhato az "autozasban"!
Sorozatgyartasra kesz a wankel-motoros repulo auto!

Infok itt: http://www.moller.com/skycar

Udv!
OliApa
lllllllllllllllllllllllllllllllllll

llllllllllllllllllllllllllllllllllI
+ - Falu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, hello VD!

> oriasi szabalytalansagert. Ugy restellem magam...". En 160-nal is
> szoktam faluban kozlekedni, bar azert altalaban lelassitok 120-ra
> mindig. Teszek ra ki mit mond. Most majd jonnek a "Micsoda allat.."
> meg a "Nem kivanom magamnak hogy az en falumon menj keresztul..." cimu
> levelek, de engem nem zavar. Annyival megyek, amennyivel jonak latom,
> es nem toletek fogok bocsanatot kerni erte. A rendoron kivul senkinek
> semmi koze hozza. Annak se, de az fel van hatalmazva, hogy szova
> tegye. Kozlom, nem erdekel mas gyereke, ha az fouton
> jatszik vagy rohangal. Akkor a szulo a hibas, menjek barmennyivel.
Kiraly vagy, Vaddiszno! En is veled vagyok egy velemenyen! En ugy
csinalom, hogy rukvercbe teszem a kocsit, max RPM, es bekotom a
szemem, kozben megy a zene... Ha kijon elem (mogem?) valami hulye falusi azt
elnyomom mint egy csikket. :)

De most komolyra forditva a szot, a falusi gyorshajtasrol egy-ket
megjegyzesem lenne. Szoval, nagybatyammal tortent, hogy teljesen
szabalyosan ment falun, es kijott ele egy romagyerek (a jelzo csak a
tortentek miatt fontos) bicajjal. O lefekezett, a gyerek epphogy csak
hozzaert a kocsihoz (nem lett semmi baja), de a romak kijottek a kocsmabol es m
ajdnem
meglincseltek. (Hogy miert csak majdnem, azt hatarozottan sajat
maganak koszonheti).
Szoval az erzesem az, hogy ha egyszer elutsz egy gyereket (borszintre
valo tekintet nelkul) falun, akkor nem sokat ersz az erveleseddel,
inkabb egy gyors padlogazzal. De az meg mar cserbenhagyas....
A masik, hogy mi a f*nak kell falun sietni? A falu arra valo hogy
lelassitson, minden szempontbol (ez mely filozofia. ;) ).
En tudom magamrol, hogy tudnek biztonsagosan gyorsan is menni (neha meg is
teszem), de sajnos van a modellnek egy csomo exogen valtozoja is
amelyek peldaul a fovarosban/nagyvarosban nem annyira jellemzoek, de falun
annal inkabb (reszeg biciklista/gyalogos/rendor, meggondolatlan
kutya/macska, nappali bicikli-forgalom), es ezek fokozott odafigyelest
igenyelnek.

Az igazsaghoz azert hozzatartozik az is, hogy miutan en eleg sokat
lakom videjken is, azt is latom, hogy a falusi polgartarsak kozul
lakott teruleten belul senki nem megy lassabban 70-nel (meg a traktorok sem min
dig), de
jellemzo inkabb a 90-100, szoval padlon nyomjak a Warju-t, Zsiga-t, stb-t, mert
azert mutatni is kell valamit a tobbieknek. En meg nezek hogy po:sti
li`temre en vagyok a legtorvenytisztelobb. (na jo, csak faluban :) ).


> Olvastam arrol is vitatkoztak egy paran, hogy valami Renault 1.4 vagy
> 1.6 220-akat megy, meg hogy 200 felett meg erezhetoen huz. Ekkora
> baromsagot meg eletemben nem olvastam. Eloszor is szegeny Renaultnak,
> de altalanossagban a franciaknak sem sikerult meg normalis kocsit
> osszehozniuk.
Most ez megint attol fugg, hogy mi a normalis. Szerintem az r5 alpine-rol volt 
szo (de
hol?? itt a HIX-en?), ami eleg jol ment anno.



Udv,
 Mark                          mailto:
+ - Gaztartaly (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia mindenki!

Bocsi, hog yily keson kapcsolodom be a gaztartaly temajaba, de most sikerult
elolvasnom a felgyulemlett HIX-eket.
Nnnnnnos...

A gazos autokat csak KPM-nel lehet levizsgaztatni, es a vizsgahoz szukseges
egy db 1 honapig ervenyes tanusitvany a gaztartaly nyomasprobajarol.

Es itt kivetelesen egy olasz ceget dicserve a LOVATO ceg alkatreszei eleg
megbizhatoak. (Nekem is altaluk gyartott cucc van a Bombiben, amit az elozo
tulaj hozatott be Magyarorszagra)
Nekem mar tobb mint egy eve van gazos autom es a gazos resszel eddig meg nem
volt semmi bajom (mar egy vizsgan is tulestunk :-)

Ugyhogy ha hivatalos es rendszeresen ellenorzott egy gazauto, semmivel sem
veszelyesebb, mint a benzinesek.
Ja, es tenyleg nagyon fontos a 3 db matrica (1 piros az elso szelvedon, 1
piros a hatson, egy sarga a betoltonel).

Egy kis adalek:
Hetvegen sikerult letesztelni a kicsike (BMW 518) fogyasztasat. Hazafele 160
km-t jottunk, a vegen 130-140-el megeresztve es ossz-vissz 10 l gazt evett
meg. :-)))))))

Udv mindenkinek,

Esther
+ - Nyomatek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia,

Azt kerded hogy mi a nyomatek!
Jol figyelj :) Olvastasd el az asszonykaval is mert eleg egyszeru lesz! :)
Amikor a surites utan kovetkezik a robbanas nyomas keletkezik a hengerben. A
nyomas erot gyakorol a dugattyu fejere es ebbol jon letre a gazok ereje
(Fg=p*A vagyis a gaz altal kifejtett ero=nyomas*dugattu felulete). Ehhez az
erohoz hozzaadodik a tehetetlensegi ero amit a forgo es transzlacios
mozgasban levo alkatreszek adnak (Fj). Az ero ami atadodik a
dugattyucsapnak: F=Fg+Fj. A hajtokar a henger tengelyevel egy szoget zar be
ami minden pillanatban valtozik (beta). Itt az F ero ket reszre oszlik, egy
vizszintesre Fn=F*tan(beta) es egy erore ami a hajtokaron tovabbitodik
Fb=F/cos(beta). Ez az ero a forgattyukaron megegyszer eloszlik ket reszre
(alfa a forgattyuskar elfordulasi szoge). Tehat a ket ero:
Ft=Fb*sin(alfa+beta)=F*sin(alfa+beta)/cos(beta) es
Fm=Fb*cos(alfa+beta)=F*cos(alfa+beta)/cos(beta). Az Ft tangens a
forgattyuskar altal leirt korhoz, az Fm meroleges az Ft-re.
Ezekbol az erokbol az egyeduli hasznos ero az Ft amely a motor nyomatekat
adja! Vagyis ha megszorzod az Ft a forgattyuskar sugaraval megkapod a
nyomatekot: M=Ft*R. Ez a nyomatek minden pillanatban valtozik es csak egy
hengerre ervenyes. Ha peldaul 4 hengeres motrod van akkor a teljes
nyomatekot ugy tudod kiszamitani egy pillanatban hogy osszeadod minden
henger pillanatnyi nyomatekat figyelembe veve a hengerek mukodesi
eltolodasat is. Ez peldaul egy 4 hengeres motornal 180 fok (720 fok/hengerek
szama-ez csak a soros motroknal ervenyes most nem terek ki a V re is).
Az a nyomatek amit te a fotengely vegen kapsz az az atlag nyomatek amit a
kov. keppen szamitanak ki: Mmed=(1/fi)*integral 0 es fi kozott M*dalfa ahol
fi hengerek mukodese kozotti elteres M pillanatnyi nyomatek alfa fotengely
elfordulasa.
Azert hogy a nyomatek minel stabilabb legyen minel tobb hengerre van
szukseg. Ha delta=(Mmax-Mmin)/Mmed az egyenletlensegi tenyezo akkor:
- 1 hengernel delta=10
- 4 hengernel delta=3
- 6 hengernel delta=0,6
- 12 hengernel delta=0,25
Hogy a delta meg csokkenjen beiktattak a lendkereket aminek az a szerepe
hogy a folosleges energiat felhalmozza majd mikor szukseg van ra akkor
leadja. Ez nem fejtem ki alaposan.
Ez volna diohejban a nyomatek elmelete. De ha azt mondod hogy az M=Pe/2*pi*n
ahol Pe a motor teljesitmenye n a motor fordulatszama akkor sem tevedsz
nagyot.
Azt hogy a te kocsidnak mekkora a nyomateka sajnos nem tudom. Keresd meg a
motor karakterisztikajat valamelyik autos magazinban. Altalaban meg szoktak
adni a Mmax-ot es a fordulatszamot is.

Minden jot, Fekete Zoltan

+ - Dragster (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Vaddisznó írta:

>>A masik ami akkor este is eszembe jutott az, hogy ha a
dragsterek elsokerekhajtasuak lennenek, es az elso bicikligumi
meghajtasaval probalnak a tobbezer loerot atvinni az utra. A hatso
traktormeretu kerekek meg csak varnak, hogy hol marad mar a gyorsulas.<<

Amit nem ismersz, arról nem kéne ilyen határozott véleménnyel lenned.
Vannak elsokerekes dragsterek, és azokon elol van a traktorméretu kerekek.

bocs ;-)

Cseró
+ - re: alfak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> a vamos tobbek kozott megkerdezte: „ Fiatalember, honnet van maganak
ilyen sze
>p autoja?“ mire a baratom: „Hat. Tudja, az ugy volt, hogy nyertem a
Lotton.“ A

"Csempeszet, kabitoszer ilyesmik.." ez batrabb lett volna...

andi
+ - Page Down (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hagyjatok ra, ugyse lehet meggyozni.

A meddo es idegtepo vitak elkerulesere
a Page Down-t javaslom.

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - auto kar ut hibabol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet a listanak,

A kovetkezo bajom tortent, kb 500 m re az otthonomtol, rakanyarodtam egy
utra egyenest bele egy utolag nem tul nagynak latszo godorbe. (godrot nem
lattam es uthibara figyelmezteto tabla sem volt kiteve) A talpasom azonnal
kiszakadt a villabol (Citroen BX TRE), a feltengely a motorbol es elhajolt a
kormany osszekotom. Szerencsemre miutan nem lakom messze, haza segitseget
tudtam hivni es le is tudtam fenykepezni a kocsit a godrot stb, tanuim is
vannak az esetre, de nem tudom, hogy hogyan tovabb.
Ugy tudom, hogy a karom egeszet vagy egy reszet koteles megteriteni a
onkormanyzat vagy az utfenntarto vallalat, de sajnos nem tudom ,hogy kihez
kell fordulni es mennyire korulmenyes a dolog, azt azert nem szeretnem, ha
tobbe kerulne a dolog mint amennyit visszakaphatok.

A valaszokat elore is koszonom es kerem, hogy maganba is kopizzatok, mert
nem szeretnem ha elkerulne a figyelmemet a listan.

nlupy
+ - Re: Opel Kadett ELADO! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Aki megnezi a honlapon az kap 10000 Ft kedvezmenyt is? :))))

SzaboZE

ui: a honlapon mas az iranyar
+ - Octavia fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> 24 oras tesztelesnek vetettek ala az Octavia Combi 1.9 TDI-t.
> A teszt celja az volt, hogy minel kisebb legyen a fogyasztas.
> A tavolsag 98,8 km volt, ebbol 16,5 km sztrada, 49,1 km
> elso osztalyu ut, 33,1 km faluzas. Ebbol sik terep 13,5 km,
> emelkedo 39,1 km, lejto 46,2 km. A kocsikon Matador MP56
> teli gumik voltak. A gyoztes 97 perc alatt teljesitette a tavot,
> ami 61,175 km/h atlagsebessegnek felel meg. A fogyasztas
> pedig 4,0394 liter / 100 km lett....

Nem ertem, mi ebben a 24 oras teszteles? Varosba is be kellett volna menni,
nem orszaguton meg faluban fogyaszt az auto... Bar ha tesztcel volt a jo
eredmeny akkor megertem. De tovabbra is kerdes, hogy mi volt ezen 24 ora?

SzaboZE
+ - Re: Atveres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Oszinten szolva meglepett hogy ennyien panaszkodnak ezugyben.
> Tenyleg ilyen konnyu becsapni az embereket?

En is mindig forintra kiszamolva viszem be (hagy fogyjon a sok 1-2 ft-os
:))), szerintem az atveres ott indul ha nagyobb osszeget kell visszaadni. Az
emberek lustak 5 szamjegyben szamolni.

SzaboZE
+ - sokminden (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!!

>  Az otthoni szettekrol annyit, hogy hallottam olyanrol, hogy a ficko 15 kg
>  felig rothado hagymat cipelt a csomagtartoban, hogy a rendor ne lassa
>  a beepitett PB palackot, es, hogy elnyomja az allando gazszagot.
Az igen, halado megoldas...   (persze halat is vihetne mellette...)
Ha meg neadjisten robban, a sok hagyma meg - huss! - szanaszet repul...
Udito latvany lehet...   ;-((

>  atveresi kiserlet ...a XXI. keruletben a temetonel levo Shell kuton. 
>  A szamla 3.000.- Ft....  munkas (50 ev koruli), ad egy 10.000.- -est. 
>  Kiscsaj visszaad 2.000.- -et, es mar nyujtja is a TAP-ot az oregnek, 
>  mikozben kezdi a meset: ...Oreg kezeben a visszakapott penzel
>  csajszi szavaba vag: "Ez keves!". Mire a csajszi:" Tudom, mindjart 
>  adom a tobbit." ...majd nagy sertodotten elovette az 5.000.- -est. 
>  "Ez nem jott be!" jegyeztem meg hallhatoan, minek 
>  eredmenyekeppen az en visszajaromat elemb***ta.
;-))   Legalabb visszaadta, ami visszajar...
Hiaba, nehez munka kutasrablonak lenni...  Ha egy kiscsaj ugy gondolja,
belevag egy ilyen "meloba", ahelyett, hogy valami becsuletes munkat 
keres, netan tanulna valamit elotte, lelke rajta!  Akkor neha le kell nyelnie
a bekat...  Sajnos csak neha, bar egyre gyakrabban, hala a Shell-es 
topicnak...

>  > En me'g a csomagtartoba is inkabb indulaskor, vagy utkozben megallva
>  > pakolok, mintsem megallaskor, a kocsi elhagyasa elott...
>  En ilyenkor latvanyosan be szoktam mutatni, hogy ures a taska... fejjel
>  lefele razom, vagy laposra-taposva rakom be... :) Ha nem ures, akkor
>  meg egy utcaval elobb megallok, berakom hatulra, es csak utana parkolok
Jo trukk!  Csak a taska altalaban nem ures...  Ugyhogy marad az elore 
gondolkodas/pakolas...

>  Atveresek elkerulese ellen az en modszerem a kovetkezo. Tankolasaim 
>  erteke a kovetkezokent alakul: 2980.-, vagy 4980.-, de a legtobb esetben 
>  9980.-. Ezen modszert evek ota hasznalva a kutasok probalkozasai 
>  erosen konvergalnak a 0-hoz. A shopokban csak akkor vasarolok, ha a 
>  tudok "aproban" fizetni.
Jo megoldas, en is ezt alkalmazom, egy kulonbseggel:  tankolasaim erteke 
XXX98.-, hogy csak a minimalis mertekben szponzoraljam azokat a cegeket, 
akik nem enram figyelnek (azert, hogy veluk kotok uzletet, nem massal), 
hanem nekem kell rajuk figyelnem...

   irta:
>  ...orommel tudatom, hogy megvan a jogsim a nagymotorra ...
>  hajlando lennek ...bemutatni a 200 feletti erezheto huzast 
>  vagy gyorsulast. Akar autoban, akar motoron. 
En a magam reszerol orulok annak, hogy megvan a motorjogsid.
Alapvetoen azert, mert motorral sokkal hamarabb es konnyebben 
megtapasztalja az ember, hogy igenis elofordulhat olyan szituacio, 
amikor sem vezetoi tudas, sem szerencse, semmi nem segit...
Es hogy milyen konnyen lehet hibazni... es milyen torekeny az 
ember.
Remelem megtapasztalod ezt (is). Azt is remelem, hogy tuleled, es 
ovatosabb leszel...  
Ha masert nem is, legalabb egyket faluban jobban alszanak az 
emberek...
(Felreertes ne essek, nem bantani akarlak...)

>  En 160-nal is szoktam faluban kozlekedni, bar azert altalaban 
>  lelassitok 120-ra mindig. 
Most akkor 120 v. 160...?    Bar igazabol mindegy... Egyik sem az a
kimondottan ovatos tempo...

>  a szegeny Palikat is jol elkuldtetek a francba. ...
>  ...Azonban mindenki ot cseszte le, hogy miert ment faluban
>  110-zel, de mikor a masik auto megelozte falun kivul 140-nel az
>  senkinek sem tunt fel. 
Nem igaz.  En irtam rola...  

>  De azert ne csuggedj, azzal is oda lehet erni allitolag barhova...
Igen, ezert vesz egy csomo ember nem M5-ost... csuggedes 
nelkul...  ;-))

Udvozlettel

Andras
+ - Re:re: UFO (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

A AUTO 0775-ban irta :
[...]
>Egy haverja motorral leparkolt valahol Budapesten. A tolvajok
>ellen annak rendje es modja szerint egy vaskos lanccal, es
>lakattal lezarta a motort. Amire visszatert a motorhoz, a
>lancot lakattal egyutt a motor ulesere teve talalta meg!
>Szoval esetleg egy tolvajpalanta gyakorol?  :-)

Kisebb valoszinuseg szerint megzavartak, es lele'celt.
Nagyobb valoszinuseg szerint igen. Gyakorolt. Mi is csinaltunk
ilyeneket regen. Szamzarat kinyitottuk, es egy masik ponton
(mondjuk a vaznal) zartuk le vele a bicajt. Amolyan
jelzesertekkel. Bokor mellett parkolo UAZ bokor feloli be nem
zart ajtajat hagytuk nyitva. De nem nyultunk semmihez a
kocsiban. Talan tanult belole a tulaj, es azota bezarja az
ajtot. Mert jarhatott volna arra tolvaj is...

Persze ezek megint azok a cselekmenyek, amik a fiatalkori
csibeszseg kategoriajaba tartoznak...

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Trallada (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Sajnos a mai nappal veget ert a Trallada korszakom, visszavittem
faternak a verdat :-( Remelem, azert lesz meg ilyen alkalom :-)

Ami a lenyeg: egy honapig volt nalam a Lada+utanfuto, es fater
felirta a kmora allasat, amikor ideadta.

Ma, miutan beraktam a garazsba a jarganyokat, beult, hogy
leolvassa a szamlalot. Ehhez elobb meg kellett kerdeznie tolem
(!), hogy hol van a belso pilacs, illetve annak kapcsoloja, aztan
egy nagyitoval jo kozel hajolt a muszerfalhoz, egy darabig nezte,
aztan jott az altalam vart reakcio. Ramnezett, es ennyit mondott:
"Nem b...ott meg a k... isten! En harom ev alatt megyek ennyit!"
:-)))
Persze o nem pontozta ki a csunya szavakat :-)))

Mindenesetre megnyugodhatott, hogy epen, egeszsegesen visszakapta
a jarmuvet, es legalabb egy kicsit meg lett mozgatva.

Hozzavetolegesen kiszamoltuk, hogy ha teglaval lazan de szinultig
van rakva az utanfuto (tehat az oldalfal tetejeig), akkor kb. 1
tonna az ossztomeg. Ez egy 170*120-as, 30 centi magas oldalfalu
futo. Fek nelkuli. Nos, ilyen rakomannyal produkaltam a multkor a
80-rol 40-45 meteres fekutat.

Azt is megallapithattam, hogy a vonohorog igen jelentos biztonsagi
tenyezovel van tervezve, ugyanis eredetileg 300 kg fek nelkuli,
400 kg fekes futo van engedelyezve ra. Marpedig en 1 tonnakat
huztam vele 5 alkalommal osszesen 160 km-t, raadasul meg magas
kuszobokon is at kellett rangatni, ami kulon durva terheles
szegenynek. De zoxo nelkul kibirta.
Ja, regebben faterral is joparszor raktuk meg a futot ilyen
mertekben.
Ugyhogy a gumibakjai mar jo baratokkent udvozlik az alvazat
egy-egy rakodaskor :-)))

Visszaterve a Ladara, sajnalom hogy nem lehet itt tovabb. Ez ido
alatt szereztem nemi tapasztalatot ama tekintetben, hogy mik az
elonyei a Trabival szemben, es mik a Trabi elonyei vele szemben.
Mert vannak!

A Lada kenyelmesebb, gyorsabb, erosebb, hamarabb megall,
exkluzivabb, jobbak a tukrei, halkabb, de cserebe jo az etvagya,
es az ajtokat is mindig ketszer kellett becsuknom mert nem tudtam
megszokni hogy csapni kell. Hozzanyulni alig lehet, majdnem minden
el van dugva. Kivul-belul kenyesebb, jobban kell vigyazni ra.
Viszont van egy un. Lada-feeling.

A Trabi ugye lassabb, lassabban is all meg, hangosabb, viszont
kevesebbel is beeri, az ajtajai is nagyon korrektul csukodnak (ugy
vannak beallitva, hogy ne is azzanak be). A Trabi-feeling ugyebar
alapfelszereltseg. Ja, es nem elhanyagolhato szempont, hogy a
Trabihoz kevesebb sampon kell, es hamarabb vegzek is a mosassal!
:-))) Ez tegnap este 10-kor jutott eszembe, mikozben mostam a
Ladat tok sotetben, szinte emlekezetbol :-)))
Es nem utolsosorban a Trabit konnyu butykolni, szinte mindenhez
hozza lehet ferni, remek hobbi auto.

Ugyhogy en tovabbra is szeretem a zoldsegemet, mikozben almodozom
egy jobb kocsirol. De az mar eldontott teny, hogy a Trabi mindig
is az enyem marad.  Tulsagosan szeretem ahhoz, hogy barkinek is
eladjam.
Es tulsagosan sokat koltottem mar ra ahhoz, hogy barki megfizesse
az arat.

Na, jo hosszu lettem, most mar befogom a szamat :-)

Kulonben is lelki szemeimmel latom felpezsdulni a listat egy regi
ismeros visszaterese nyoman...


Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - jar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sok csokit, Autosok,

[off]

ertesitem a Tisztelt Erintetteket, hogy a kislanyom (Pocok Nenike) a tegnapi
naptol kezdodoen (11 es fel honapos koraban) egyedul JA'R.

[on]

Bocs az offtopic-ert.

s.cs.
LLAT.

       _IVICZ Laszlo                            
     _| Aczil Bt.                                www.extra.hu/aczil            
          
   _|   Hungary - Budakeszi, Tabajd      Tel, SMS: +36 (20) 977 1097
 _|     Egyedi lepcso-, korlat-, kapu-, stb. keszitese
|       Ékezet jőhet
+ - Regiseg... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Erdekel valakit ilyen regi auto,most talaltam egy hirdetesben.
' Ford Cortina GT 1968-as kiadasu
 elhanyagolt,de motorikusan jo allapotban
 elado. Iranyar : 45 ezer forint '
tel:06-30-2876-003

-- 
                  ** M A Z S O L A **
Kovacs Laszlo * http://www.nexus.hu/k_laszlo
mailto: * 
               ** SMS:06/209944779 **
+ - Nevvalasztas... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Lehet,hogy bele sem kellene szolnom,de nem tudom
megallni.
En sem veletlenul kaptam a Mazsola nevet,de most
vegre elolvastam draga Vaddiszno baratotok levelet.
Hat O meg abszolut jo nevet valasztott maganak.

-- 
                  ** M A Z S O L A **
Kovacs Laszlo * http://www.nexus.hu/k_laszlo
mailto: * 
               ** SMS:06/209944779 **

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS