Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1589
Copyright (C) HIX
2002-09-17
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 va:nyugdijasan (mind)  17 sor     (cikkei)
2 radiokod (mind)  10 sor     (cikkei)
3 Volvo (mind)  17 sor     (cikkei)
4 tali - web (mind)  12 sor     (cikkei)
5 bbb (mind)  41 sor     (cikkei)
6 alfa+elozes (mind)  22 sor     (cikkei)
7 blablabla (mind)  91 sor     (cikkei)
8 HA Tali, Vili-kepek, Djpaci-Megane, Mike- fullos sibeda (mind)  89 sor     (cikkei)
9 Re: 1001 valasz, teligumi,esogumi (mind)  61 sor     (cikkei)
10 Re: Re: 1001 valasz, teligumi,esogumi (mind)  12 sor     (cikkei)
11 Re: 1001 valasz, teligumi, esogumi (mind)  47 sor     (cikkei)
12 Re: Mit lehet tenni? (mind)  20 sor     (cikkei)
13 tipusjelzes (mind)  15 sor     (cikkei)
14 LT35 (mind)  40 sor     (cikkei)
15 Hidrotoke (mind)  30 sor     (cikkei)
16 meg mindig rendor no. 2 (mind)  28 sor     (cikkei)
17 Corsa B klimakompresszor ereszt (mind)  14 sor     (cikkei)
18 Radio (mind)  37 sor     (cikkei)
19 Re: Ovatosan! (mind)  19 sor     (cikkei)
20 gazolaj (mind)  44 sor     (cikkei)
21 Re: Sziasztok (mind)  7 sor     (cikkei)
22 Pannonia gumi (mind)  12 sor     (cikkei)
23 Sziasztok, (mind)  26 sor     (cikkei)
24 Re: nyugdijasan (mind)  21 sor     (cikkei)
25 Re: mellenyultal (mind)  16 sor     (cikkei)
26 Valasz: Re: Mit lehet tenni? *** HIX AUTO *** #1587 (mind)  18 sor     (cikkei)
27 Valasz: fabia*** HIX AUTO *** #1587 (mind)  21 sor     (cikkei)
28 Valasz: fabia2*** HIX AUTO *** #1587 (mind)  21 sor     (cikkei)
29 Valasz: vasut*** HIX AUTO *** #1586 (mind)  31 sor     (cikkei)
30 Re: sztereotipiak (mind)  169 sor     (cikkei)
31 kuplung es fek (mind)  19 sor     (cikkei)

+ - va:nyugdijasan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Takarodjon a budos francba le az utakrol az ilyen!
> Ha annyira nincs laba, jarjon taxival vagy soforrel,
> de ha a kuplunggal nem bir, akkor hogyan FEKEZ???

Nem  fekez.
Mi a  ?
Nyomja 45-el a szembejovo savban es villog.

 -  Mit csinal ez a ven hulye ? Eltevesztette a savjat ? Azt sem tudja,
hol  jar !  -  szoktunk haborogni.

Pedig  errol  szo sincs. Ezt a stilust szokta meg fiatalon, amikor meg
180-al  csinalta  mindezt. Akkor az oregekkel volt tele a toke, most a
fiatalokat  utalja.  Soha  nem  adja  fel. Agyverzese ota, mar penzert
veszi a korbelyegzot a jogsijaba...
--
Meszaros Geza
+ - radiokod (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Fel lehet meg oldani a radiot vagy mehet a szemetbe?
>Ha igen mit kene csinalnom? A gyarral kellene felvennem a kapcsolatot? Vagy
>kivel?
Be kell menni egy szakszervizbe. Ott az alvazszam alapjan ki tudjak 
kodolni, ha tenyleg eredeti gyari radio van benne. (hasonloan jartam en is 
a mercivel)

csendi
www.csendes.de
www.altgerber.de
+ - Volvo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv autostarsaim,

Most, hogy sikeresen tuladtam a torott automon, vasarlasi projectbe kezdtem.
Par tipust, elfogadhato aron neztem ki magamnak, mindegyik kb 3 millios
arfekvesben szerepel.
Ezek:
Fiat Marea 1.9 JTD ELX - 99'
Lancia Kappa  2,4 JTD - 97-98'
Volvo V/S40 1,9 D - 99'

Velemenyeket varok. Foleg a Volvo/Renault dieselekrol kellene par info.

Elore is koszonok minden hozzaszolast.

Udvozlettel,

Chabba
+ - tali - web (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nehany gondolat tomondatokban:
1. A tali jo otlet, sajna ugy latszik nem valami nagy az erdeklodes.
2. A honlapomra feltettem nehany kepet a Pecsi Truck trial EB futamrol. 
http://www.extra.hu/zotya_
3. Mi a HIX-AUTO honlapjank a cime? Van meg ilyen egyaltalan?
4. Hogyha valaki szeretne hogy a honlapjara link mutasson az enyemrol, 
akkor dobjon egy mailt.

Udv,
	Zotya
+ - bbb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
>" *FIATALOK ES AMERIKAIAK FIGYELMEBE: Egy shilling = ot
>penny. Sokat segit a BVH anyagi tamogatasanak megertesehez,
>ha jobban ismerjuk a regi Brit penzugyi rendszert.
Ehhez hozza tartozik, hogy 2000-ben volt olyan bank amelyik shillingben
szamolt (a y2k teszteknel derult ki :-) )

> Felado :  [Hungary]
>Aszfalton folyo esovizen feluszott gumi ugyanez az eset.
>Az eredmeny "csak" 1 db totalkaros felni, -szervizes atvizsgalas
>utan is-, de lehetett volna sokkal rosszabb is. Mazlim volt.
Apam annak idejen igy torte meg a skoda mindket oldalat (at a masik savba
-
korlat - vissza - korlat)
A kulonbseg csak annyi volt, hogy mi 70-80-al mentunk es _szaraz_ volt az
ut (nyaron dog melegben)
Ocsem reakciaoja, amikor meghallotta, hogy min mentunk keresztul: "en
minden bulibol kimaradok" :-)
Raadasul eletemben eloszor mentunk volna aug 20-an a tuzijatekra.

Tegnap reggel elozekenyen utat akartam adni felig beallt keresztezodes
elott a kivulrol "elozo" biciklistanak, erre majdnem elcsaptam a tarsat aki
a felezovonalon egyensulyozott a masik oldalon :-o

Ja es visszaterve a mobilos helymeghatarozasra, az angol vodanak van egy
olyan szolgaltatasa, hogy ha kuldok egy sms-t egy adott cimre adott
szoveggel, akkor visszakuldi a poziciomat (utcanev szinten)
Mar csak azt kene, hogy ezt meg lehessen kerni masik telefonrol is (tudom,
nehez megmagyarazni az asszonynak, hogy mit keresett az ember az erdoszelen
a "lanyos sugarut" mellett :-)

A'kos



_____________________________________________________________
Ingyenes Email ---> http://Hungary.ORG

_____________________________________________________________
Promote your group and strengthen ties to your members with 
 by Everyone.net  http://www.everyone.net/?btn=tag
+ - alfa+elozes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Kertesz Vilmos
>Miert nem eloztetek meg??? 130 a hatar, vagy nem?
Aztan rogton megallit kivulrol valo elozes miatt :-o

> Felado :  [Hungary]
>156 2.5V624V 192LE, szerintem ez mar 8 alatt van
GTA 6.4 sec :-)

>Az erdekes egyebkent a meneterzes, mert kozben vegig ugy erzed, hogy
!, szoval a szaraz szamadatok mellett probald is ki!
Megteszem ne felj :-)

A'kos



_____________________________________________________________
Ingyenes Email ---> http://Hungary.ORG

_____________________________________________________________
Promote your group and strengthen ties to your members with 
 by Everyone.net  http://www.everyone.net/?btn=tag
+ - blablabla (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Szakacs-Vass Sandor
>Ami mondasz szamomra valahogy olyan hogy egy felvetelinek
>semmi ertelme, mert a vizsgazo csak azt mutatja hogy a vizsgazo azt az
>egy feladatot tudta megoldani es ez semmit nem jelent a tobbi feladatot
>illetoen.
Az a kulonbseg, hogy a torestesztnel _elore_ tudjak hogy mit fognak nezni,
mig a vizsgakerdest amit huzni fogsz eleg ritkan tud(hat)od elore :-)

> Felado :  [Hungary]
>Takarodjon a budos francba le az utakrol az ilyen! Egy elesitett bomba!
Had
>ne soroljak peldakat, hanyszor lenhet szukseg a leg defenzivebb vezetes
>mellett is egy hirtelen es eros fekbetaposasra... Ha annyira nincs laba,
>jarjon taxival vagy soforrel, de ha a kuplunggal nem bir, akkor hogyan
>FEKEZ??? Akurvaeletbe!
Teljesen jogos, sot, aki szemuveges, annak beparasodhat/leeshet a
szemuvege, aki alergias annak alergias rohama lehet, a gyerekeket is ki kne
tiltani az autokbol, mert elterelhetik a vezeto figyelmet, sot aki
tusszentett mar eleteben, az ujbol megteheti azt egy kenyes helyzetben.
Javaslom, hogy csakis urhajosvizsga elvegzese utan ulhessen volan moge
mindenki (azt termeszetesen felevente hosszabbitani kellene), es ne
vehessen reszt kozuti kozlekedesben, aki nem tudja bizonyitani, hogy mar
ot
eve balesetmentesen kozuti kozlekedett.
Ja igen, es az auto ne lehessen gyengebb mint 200 LE - mivel kellhet az ero
neha, sot ne lehessen erosebb mint 150 LE, mert az felelotlensegre csabit.
:-)
Ja igen es a teherautokat is kitiltanam az utrol, mert nagyobb lehet a
fektavolsaguk, a buszokat meg, mert egyszerre sok embert erhet baleset
bennuk.
Ezeket a szabalyokat betartva azt hiszem drasztikusan csokkennenek a
balesetek.

Kulonben te pl. a helyeben a heti ketszeri bevasarlashoz, fodraszhoz, stb.
taxival jarnal ? Irigyellek, hogy ilyen jo nyugdijad van :-o

> Felado : Nemes Marcus
>* lakott teruleten kivul legalabb 70 km/h-val tullepni a megengedett
>sebesseget: 375 euro + 4 buntetopont + 3 honap eltiltas
Nem semmi, Angliaban sebessegtullepeseret a max buntetes 1000 font (2500
autopalyan) + pontok.

> Felado : Szakacs-Vass Sandor
>PS. Arrol meg hogy milyen emberek vannak... Az adas mar 15 eve megy,
>mindig rejtett kameraval dolgoznak. Hogy miket mutatnak, hat megall az
>esz. Peldaul a gazszerelo aki az egyszeruen kikapcsolt vizmelegitot ugy
>akarja megjavitani hogy az egesz gazhalozat kicsereleset javasolja.
Volvo szakszerviz javasolta a kipufugorendszer cserejet egy elszakadt
rogzitogumi miatt :-)

Itt is van kulonben egy musor, ahol preparalnak egy hazat, es rejtett
kameraval filmezik a "mestereket"
Hat nem semmi dolgokat mutatnak (ejjeli aramos vizmelegitoben futoszalat
cserelt, majd nappali aramra kototte, hogy lassak, hogy muxik - persze
semmit sem mondott ez utobbirol)

>Vagy
>a villanyszerelo aki a biztositektablanal ongyujtoval  elegeti(!) a
>drotokat hogy tenyleg legyen valami baja. Erdekes emberek vannak e
>foldon:(
Megszereli 5 perc alatt, majd szetszedi, es elmegy alkatreszt beszerezni
(majd leparkol a szomszed utcaban ket orara), es fel napos oradijat szamit
fel.

> Felado :  [Hungary]
>Jol is neznenk ki, ha az elso is jobbrol elozes lenne; egy komolyabb dugo
>utan megtelnenek a nemet bortonok, amikor a jobb oldali sav gyorsabban
>halad, mint a bal :-))
Az angol kresz szerint nem szamit kivulrol elozesnek, ha a belso sav all,
vagy lassabban halad mint a kulso. (csak az nincs definialva, hogy
mennyivel lassabban kell menniuk :-) )
Apropo vajon ki a hibas ha a kovetkezo esetben csatt van:
Belso sav beallva, a kulsoben mentem 30-40-el, amikor egyszercsak egy
gyonyoru alfa ugy dontott, hogy nem all tovabb. centiken mult hogy nem lett
csatt, es o persze kezzel-labbal kert bocsanatot (legalabbis en annak
ertelmeztem :-) ). Ha belealltam volna, akkor vajon ki a hibas ?

Apropo, oregur beismero irasa: Itt a biztosito a lelkedre koti, hogy _ne_
ismerd el a feleloseget semmikeppen, (majd megallapitjak ok, hogy ki volt
a
hunyo), sot a legjobb elnezest sem kerni :-o

A'kos


_____________________________________________________________
Ingyenes Email ---> http://Hungary.ORG

_____________________________________________________________
Promote your group and strengthen ties to your members with 
 by Everyone.net  http://www.everyone.net/?btn=tag
+ - HA Tali, Vili-kepek, Djpaci-Megane, Mike- fullos sibeda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

--0-1811191575-1032161629=:22065
Content-Type: text/plain; charset=us-ascii




Hellosztok!

Na vegre! Evek ota csak tervezem hogy reszt veszek egy valodi HA talin 
de mindig olyan idopontban volt hogy nem tudtam elmenni! Most vegre 
talan sikerul... Az Audi gyarba hetvegen is lehet menni latogatni ? 
Gondolom egy szombati nap lesz megcelozva. Vagy tevedek ? Jo lenne 
minel elobb amig jo ido van! 

Kertesz Vili - megneztem a kepeket , "SIRAJ" ! Sargulok tole hogy milyen 
helyeken jartal (nehany kep azert nekem is ismeros volt :-)) Aranyosak a 
kolykok is!

Paci! A sajat tapasztalatom szerint a Megane a maga kategoriajaban az 
egyik legjobb, nem csak muszakilag de ar-ertek aranyaban fotleg! 
A csaladban van mar 2db es mindketto vasarlasat hosszas merlegeles 
elozte meg. Az egyik (Scenic) egy Xsarat valtott le, a masik (Megane 
kombi) egy Astrat. A vetel idopontjaban es sajat csaladi szempontjaink 
szerint a leheto legjobbak voltak. Ha fontos a rakter meret akkor 
mindenkeppen 4 ajtosat vagy kombit ajanlok, az 5 ajtosnak kicsi a puttonya. Ugy
anez ervenyes a Golf-ra meg a Fabiara is, szar se fer bele. 
A nemetek rajottek hogy nem tudjak a fapados Golfot eladni, 
mostanaban akciozzak a jobban felszerelt modelleket. Ha nem akarsz 
pakolni, ebbol is kifoghatsz egy jo vetelt. A Fabia meg a C3 ezektol kisebb kat
egoria. Egy cimbora nemreg vett egy HDI C3-ast, ultem benne, 
szep kivul belul, igenyes kidolgozas, dinamikus, csendes, jol megy, 
komfortos, kategoriajaban kifejezetten tagas - csak jo benyomasom 
van rola. A benzines motorok ehhez talan! nem a legkorszerubbek, 
(asszem az 1.1 es 1.4-es csak 8 szelepesben letezik) ezzel egyutt 
egy kiforrott, megbizhato eroforrasnak tunik. A Fabia szerintem erosen 
tulertekelt auto. A dizajn igen jokepu, de tartalmilag gyenge 
konstrukcio a Poloval, Clioval, PUG 206, C3, Punto -val osszehasonlitva. 
Itt a Thalia vinne el a palmat nalam ar-erteket es praktikussagot tekintve. 
Most mar az eleje is kinez valahogy, a hatuljaval kene meg valamit csinalni. 
Igaz Tiszy ? :-)) (bar tudom hogy te ezt is Alfasitanad ha rajtad mulna...:-)) 
Biztonsag: az emlitett tipusok mind **** -ot kaptak az NCAP teszten! 
Tipp: www.crashtest.com

A "fullos sibeda" jellemzesek  volt :-)) telleg igy van...

G.Laci Zoltan




---------------------------------
Do you Yahoo!?
Yahoo! News - Today's headlines
--0-1811191575-1032161629=:22065
Content-Type: text/html; charset=us-ascii

<P dir=ltr><BR><BR>Hellosztok!<BR><BR>Na vegre! Evek ota csak tervezem hogy res
zt veszek egy valodi HA talin <BR>de mindig olyan idopontban volt hogy nem tudt
am elmenni! Most vegre <BR>talan sikerul... Az Audi gyarba hetvegen is lehet me
nni latogatni ? <BR>Gondolom egy szombati nap lesz megcelozva. Vagy tevedek ? J
o lenne <BR>minel elobb amig jo ido van! <BR><BR>Kertesz Vili - megneztem a kep
eket , "SIRAJ" ! Sargulok tole hogy milyen <BR>helyeken jartal (nehany kep azer
t nekem is ismeros volt :-)) Aranyosak a <BR>kolykok is!<BR><BR>Paci! A sajat t
apasztalatom szerint a Megane a maga kategoriajaban az <BR>egyik legjobb, nem c
sak muszakilag de ar-ertek aranyaban fotleg! <BR>A csaladban van mar 2db es min
dketto vasarlasat hosszas merlegeles <BR>elozte meg. Az egyik (Scenic) egy Xsar
at valtott le, a masik (Megane <BR>kombi) egy Astrat. A vetel idopontjaban es s
ajat csaladi szempontjaink <BR>szerint a leheto legjobbak voltak. Ha fontos a r
akter meret akkor <BR>mindenkeppen 4 ajtosat vagy kombit ajanlok, az 5 ajt
osnak kicsi a puttonya. Ugyanez ervenyes a Golf-ra meg a Fabiara is, szar se fe
r bele. <BR>A nemetek rajottek hogy nem tudjak a fapados Golfot eladni, <BR>mos
tanaban akciozzak a jobban felszerelt modelleket. Ha nem akarsz <BR>pakolni, eb
bol is kifoghatsz egy jo vetelt. A Fabia meg a C3 ezektol kisebb kategoria. Egy
 cimbora nemreg vett egy HDI C3-ast, ultem benne, <BR>szep kivul belul, igenyes
 kidolgozas, dinamikus, csendes, jol megy, <BR>komfortos, kategoriajaban kifeje
zetten tagas - csak jo benyomasom <BR>van rola. A benzines motorok ehhez talan!
 nem a legkorszerubbek, <BR>(asszem az 1.1 es 1.4-es csak 8 szelepesben letezik
) ezzel egyutt <BR>egy kiforrott, megbizhato eroforrasnak tunik. A Fabia szerin
tem erosen <BR>tulertekelt auto. A dizajn igen jokepu, de tartalmilag gyenge <B
R>konstrukcio a Poloval, Clioval, PUG 206, C3, Punto -val osszehasonlitva. <BR>
Itt a Thalia vinne el a palmat nalam ar-erteket es praktikussagot tekintve. <BR
>Most mar az eleje is kinez valahogy, a hatuljaval kene meg valamit csinal
ni. <BR>Igaz Tiszy ? :-)) (bar tudom hogy te ezt is Alfasitanad ha rajtad mulna
...:-)) Biztonsag: az emlitett tipusok mind **** -ot kaptak az NCAP teszten! <B
R>Tipp: www.crashtest.com<;BR><BR>A "fullos sibeda" jellemzesek  volt :-
)) telleg igy van...<BR><BR>G.Laci Zoltan<BR></P><p><br><hr size=1>Do you Yahoo
!?<br>
<b><a href="http://news.yahoo.com/">Yahoo! News</a></b> - Today's headlines
--0-1811191575-1032161629=:22065--
+ - Re: 1001 valasz, teligumi,esogumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> csuszott, hiaba engedem fol a feket (egyebkent felengedtem) qrvara
>> nem hasznalt neki, ahogy a "finom ellenkormanyzas" se. (addig a mulo
>> tizedmasodpercig olyan erzes volt, mintha jegen kormanyoztam volna.)
>
>Nekem azt tanitottak az Utoklub tanpalyajan, hogy ilyenkor kuplung tovig,
>es orulten ellenkormanyozni. Nem finoman, hanem utkozesig gyorsan tekerni.

Perszem, ilyenkor reflexbol kinyomom a kuplungot is (motorfek se legyen)
de ha oldaliranyban csuszik a kerek, es van 5-10 m korrigalni, mar eleg
sz@r ugy. A felszabalyozaserett fekek mellett valoszinu az is belejatszott,
hogy korabban farmotoros, hatsokerekes kocsim volt, a mostani meg orrnehez,
elsokerekes - "kicsit" maskepp viselkedik csuszos uton fekezeskor, nem
lehet olyan batran nyomni.
Azert irtam peldakent az ABS ellen ezt a 2 esetet, mert ha tokig kinyomott
kuplungnal, elengedett feknel nem akar gurulni az auto, akkor nem tudom mi
csodat tehetne az ABS. (fizikaval belathato, extrem kicsi tapadasi 
egyutthato eseten hiaba gurulhat a kerek szabadon, hacsak egesz kicsi szoget
be nem zar a gurulas iranya a kocsi sebessegvektoraval, inkabb csuszni fog,
legfeljebb kozben gurul is ha eppen tud)
A jegpalyas eset pont ilyen volt. Ha kidobta a kocsi a segget es 
oldaliranyban mozog a hatulja, akkor se segit ABS.

Vannak szituaciok amiket egyszeruen el kell kerulni, veszteg maradni, 
inkabb 3 perccel kesobb celba erni, mert semmilyen csilivili technika 
nem segit.

>Nem ertek egyet, ha ABS lett volna, akkor az auto iranyithato marad es
>ha nem is tudsz megallni idoben, van eselyed kikerulni az akadalyt.
>Persze ha akkora a sebesseg hogy nem lehet olyan eles kanyarra birni az
>autot akkor vege, de az nem az ABS hibaja... Ha meg tenyleg aquaplaning
>volt, akkor abs ide vagy oda, mit sem valtoztat, az egyetlen megoldas
>gazelvetel es megvarni mig az auto ujra foldet fog:(

Nem valoszinu hogy aquaplaning volt, mert fekezeskor jelentkezett.
Szerintem a kezdodo zapor meg nem mosta le az utat, es a nyalkas azott
poros trutyin csuszott meg az auto.
A szitu az volt, hogy belso savban meno 2 auto kozti lyukba mentem be,
10-15 koruli sebessegkulonbseggel, de az elottem halado a tavolban 
pirosra valto lampa miatt indokolatlanul hamar fekezeni kezdett 
(tipikus, a lampahoz 10-zel gurulo tetu marhaja), igy nekem mogotte
a betervezettnel sokkal intenzivebben kellett fekeznem.

>Szoval ha le van fagyva az ut teljesen, akkor meg kell probalni valahol
>talalni mas feluletet, ami lehet akar a padka is, vagy a jarda melletti
>koszosabb resz, ami ilyenkor nagyon jol johet. Persze ilyenkor jo esetben
>is csak ket kerek van fekezve, tehat a megpordules kockazata hatalmas,

A padka 15 cm magas es betonbol vagy bazaltbol van, a jarda melle meg nem
lehet menni mert parkolo autok allnak tomott sorban. :(
Ahogy emlekszem, olyan paras, szitalos ronda november vegi ido volt -nem
volt
ho!-, aztan ejjelre varatlanul nagyon hideg lett es lefagyott a vizes 
(nem havas) uttest. Erdekes modon csak 0,5-1 km-es szakaszon volt tragikus.
Volt olyan szakasz hogy az ut domborulata miatt oldaliranyban lecsuszott
a kocsi, annyira nem birt megallni a jegen.

Ez az a helyzet amikor nem szabad autoba ulni. Nem lattam elore es nem
hallgattam radiot. Ha tudom, inkabb gyalog megyek haza.
Vegul is jo vege lett az orangyalom vigyazott ram mind a 2 esetben.

udv: VAti
+ - Re: Re: 1001 valasz, teligumi,esogumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Egy kis szakmai villantas :-)
A szilika a hagyomanyos kormot hivatott kivaltani. Jobbak a hoturo (ho"tu"ro", 
nem ho'tu'ro':-) !!) kepessegei, viszont sokkal dragabb. Alapvetoen teli gumik 
elengedhetetlen osszetevoje, viszont a nyari gumikhoz is majd mnindenhol alkalm
azzak. Igy, hogy esogumi osszetevo, meg sehol nem hallottam.


djtiszy

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: clara.renault.fr)
+ - Re: 1001 valasz, teligumi, esogumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Krisztina irta:
>>>
Letezik nyari esogumi. En mar vettem direkt ilyet a GTi Golfomra, gondolvan, ez
zel legalabb lehet menni. ... Valoban eszrevettem, hogy nem csuszik ugy a vizes
 uton, mint siman nyari gumival kellett volna.


Ez a kategoria SAJNOS nem letezik.
Van olyan gumi, aminek vizenfutasi tulajdonsagai nagyon jok. Ideznem talan Foga
sht, aki nagyon helyesen irta: a gumiabroncs sok-sok osszetevo kozotti kompromi
sszum, igazabol van semmire sem jo (az olcso) es mindenre eleg jo (a minosegi).
 Ezek a tenyezok: fekut szarazon-vizen, zaj, aquaplanning egyenesben, kanyarban
, hoturo kepesseg, stb.

Te biztos, hogy azert erezted, hogy meg fogsz csuszni, es megsem, mert az elott
e fennt levo gumik szarok voltak (de legalabbis biztos nem ugyanolyan vadiujak)
. Nyilvan jobb az uj.

Munkam soran sokat van szerencsem ugyanolyan autokat mas-mas gumikkal (mind zsi
ruj) probalni: pl. Scenic + ContiEco, +DunlpoSP10, +Michelin NRGXT. Az ut allap
otat konstansnak tekintve szabad szemmel-fullel is megallapithato, hogy a pl. D
unlop igen luzer modon sodrodik es visit ugyanabban a kanyayrban, ahol a Michel
in csak gyurodik. Pedig ugyanaz a premium arkategoria.

ESOGUMI - ha kategoriakent nem is, marketigileg letezik (a 8 altalanost vegzett
 gumisok is ezt skandaljak): Uniroyal - dzo: rejn tajo:r.

Csakhogy mondandom autoentikus legyen: 1 honapja nekem is ez van fent az Alfan,
 a Rally540-es. (H seb. index). Sajnos Rainsport ebben a meretben nem volt. Szo
val en nem erzek oriasi kulonbseget a kozepesen kopott PirelliP4000-hez kepest 
vizenfutasban.

Kanyarsebessege viszont sokkal magasabb, es ez teccik!
(Probautam: [hajnalban] M3-rol kifele, 2/B elkerulore, Cora fele kanyarodas. El
oszor enyhe jobbkanyar, 60-as tabla (beveheto 120-szal), utana durva balkanyar,
 40-es tabla (beveheto felig bro'dsza'jdolva 100-zal, normalisan 90-nel. Na, it
t a Pirelli nem tudott 75-nel tobbet, mert majdnem keresztbealltam.) PS.: Sebes
seggel-kozlekedessel kapcsolatos erkolcs-csoszok tartsak meg a velemenyuket.



udv, deejaytiszy

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: clara.renault.fr)
+ - Re: Mit lehet tenni? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,



SyGy irta:
>>>
ket éves Scenic-juk, ... ahol megallapitjak, hogy hibas az egyik gyujtomodul...
 tipushiba a 16V R. motoroknal 

Egy par eve vagyok mar a szakmaban, hogy tudjam, mit csinalnak ezzel a szerelok
, es hogy allnak hozza az ugyfelek. Miert nem csereltek 4 gyujtotekercset? A sz
erelo SOSEM fog hadakozni az ellen, hogy az UGYFEL vagy az IMPORTOR sokat fizes
sen. NEM o fizet. Van IMHO valami mas is a dologban, ami a levelben nem kerult 
emlitesre. Fenyegetozni nem erdemes (sajto, stb.), az ugyfelnek ez lesz az elso
 esete, a Renault Hugarianak meg a sokadik. Azert sok szerencset!


djtiszy

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: clara.renault.fr)
+ - tipusjelzes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Miert van az, hogy nemely auton ott diszeleg hatul a motorra utalo
>jelzes (pl. 2.0E, GSi, 300SEL, 2107, 320 stb) gyarilag, nemely
>auton meg nem? Most arra gondolok konkretan, hogy pl. OPEL
>ASTRA-n is lattam, hogy rajta van meg hogy nincs rajta, de lukak
>sem voltak arra utalva, hogy ott volt csak letorott.

A 90es evek ota a feliratokat nem csvarozzak, vagy tuzik, hanem ragasztjak,
tehat lyuk egyiken sincs. Bar gepeszember szerint LYUK csak egy van, a tobbi
az FURAT! :)

Amugy kommerszeknel ahogy sikerul, illetve alapban van, de extra kerheted
nelkule, dragaeknal epp forditva. Ott egyre kevesbe divat rairni, mi van
benne. Hatha ciki lenne a kereklampas mercin, hogy C220CDI... Mert az azert
gyenge hozza...
Fogash
+ - LT35 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A 7vegen elvezkedtem! Fuvarozasi feladatokat kellett otthon ellatnom, igy a
ceges Toledot becsereltem egy VW LT 35 kisteherre. Leghosszabb, legmagasabb
valtozat, 2.5-os soros 6 hengeres TDi 110LE, nem egyezik sem a T4-es
Transporter soros 5hengeres 2.5-osevel, sem az Audik V6os 2.5osevel. Ez
direkt teherautomotor. Demegymindazallat! :)

A varosban (bp) igyekeztem konszolidaltan kozlekedni vele, raadasul kicsit
meg is kellett szokni a mereteket. A savban jol elfer, de a szemelyautonal
azert _lenyegesen_ szelesebb, igy jol jottek a nagy tukrok. A kocsi jol
belathato, teherautos vezetohelyzet, bar az ules allithato. Lada meretu
kormany, direkt a valtoba nyulo valtokar (nincs bowden vagy rudazat, egybol
ott vagy). 4x tarcsafek, ABS, elektronikusan vezerelt diff.fek(ABD). 5
fokozat, az elso inkabb kuszo, az otodik 70 alatt uresen sem jo. Egesz jol
rugozik, meglepoen jol fordul, es masodikbol indulva bamba szemelyautosokat
is megalaz.

Hazafele az autopalyan (a 1,5 tonna terhelhetoseget messze nem kihasznalva,
4db huto, mosogep, stb) eloszor ovatosan 100-zal. Az altalam korabban
vezetett LT 120nal nem ment tobbet, igy eloszor ezt sem kuldom. Megy.
110-120 megy. Utolerek egy kamiont, koztunk egy Swift, szoke csajjal. Belso
sor folyamatos, 80ra lassulunk a kamion mogott. Sor urul, suzukis eloz, en
utana. Padlo, aztan gazelvetel, mert mar csak 1 meter van kozottunk.
Villantok neki, semmi. Vagy ezres, vagy nem tudja, mire valo a jobb oldali
pedal. 130nal felreall, en nyomom. 155ig kuszik fel az ora. Utana lassitok,
kimerem: 120 mutatott sebessegnel 117 a valos, 6km uthosszon merve. 3,5
tonnas teherautotol ez azert eleg szep...

Onnet fentrol a vilag amugy kicsit mas kepet mutat. Egyreszt 6-7 autonyira
ellatni, vagyis tok jol lehet idoziteni a mutatvanyokat. Masreszt jol
idozitve a gangolasokat, vagy uresen masodikbol indulva szepen el lehet
lodulni ugy 80-ig. Harmadreszt rengeteg balfek szemelyautos van, akik miatt
nem tudom a sajat tempomat autozni, igy nekiallok elozgetni oket. Viszont
mivel en szidom a legjobban a kisteherautosokat, hatarozottan figyeltem ra,
hogy ne akadalyozzak senkit. Nem is villogtak ram egyszer sem. Mondjuk
140nel miert is villogtak volna? Raadasul a klasszikus 1 tonnas furgonoknal
(Transporter, Ducato, Hyundai H1, Renault Master) hatarozottan gyorsabb es
jobban gyorsulo voltam. :)

Ja, es a szenakazal alaku kaszni + demozas ellenere is csak 12 litert evett.
Fogash
+ - Hidrotoke (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,
Nagyon regen nem olvastam a HIX-autot, korulbelul 500 
szammal lehetek lemaradva. ,csak a napokban jutott eszembe, 
hogy a parom is hazahordhatja lemezen. :o)  (a szamitogepem 
1 hulladek oslelet a net mar regen leterdelt nalam.)
Van 1 kis problemam, es orulnek neki, ha valaki valami 
hasznos tippel tudna szolgalni.
Galantomnak, V6 24V mar par ezer Km-el ezelott elkezdtek 
szolni a Hidrotokei. 2 hete csereltunk olajat, pedig meg 
nem lett volna esedekes. Minosegi 5W 40-es olajat tettunk 
bele. A helyzet hallhatoan nem valtozott.
 Mostanaban + kerdeztem, meghallgatta vagy egy tucat 
altalam szakembernek tartott egyen. 
Eddig 3 fele velemenyt hallottam:
1-es verzio: Eleg csak a beteg Hidrotokeket cserelni.
2-es verzio.: Minden Hidrotoket cserelni kell. 
3-as verzio: probalkozzak motorolaj adalekokkal, de senki 
sem tudott semmi specifikusan idevagot ajanlani, csak 
kulombozo motorolaj higito, viszkozitast javito, stb 
dolgokat. 
Termeszetesen a 2-es verziot szeretnem elkerulni, mert azt 
160-e alatt nem uszom meg. De szerintem ez meg csak a csali 
a Mitsubishi szakszervizben, mert akkor jon +1-2 egyeb 
elore nem latott alkatresz cserjenek feltetlen 
szuksegessege,termeszetesen mikor mar darabokban van az 
auto. Igy biztosan ki tudnak tornazni a zsebembol tovabbi 
sujos tizezreket. Tehat ha valaki jart mar hasonlo cipoben, 
esetleg tudtok valami okosat, kerem irjatok meg.
Elore is koszi.
Richie
+ - meg mindig rendor no. 2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

: > Az igaz, hogy a germanok a "levillogas"-ra azonnal foljelentenek

: Kolcsonos feljelentes? Mert akit le kell villogni, arra mar vonatkozik
: a feltartas vetsege..... :)))).

Most oszinten: aki Teged foltart, azt foljelented? Aztan 2 honap mulva
onfeledten olvasod a postad, es szinvohamot kapsz a birosagi idezes
lattan.

Szazalekot nem tudok, de amiota elterjedt a mobiltelefon a rendorseg mar
tobbszor kerte a jonepet, hogy ne hivja a 112-t [a helyi 107], ha nem
tetszik az 'ellenfel' vezetesi stilusa az autopalyan. Szoval ez egy
jelenseg, hogy levillogasert, kovetesi tavolsag be nem tartasaert vagy
miutan megeloztek a delikvenst tul korai visszasorolasert hivjak a yardot.
Ami ugye azert jo, mert a "HMCs bemutatott az anyukanak" tipusu pereknel
van 1-1 fel- es alperes es 0 tanu. Az ugy kimenetele ilyen esetben ugyebar
"bizonyitek hianyaban folmentve", de az anyuka boldog, hogy abban a
pillanatban elpanaszolhatta a rendornek a banatat. Lehet, hogy a 112-t nem
a rendorseghez kellene bekotni, hanem a lelki segelyszolgalathoz? :-)) Ha
van tanu (ketten ultek a levillogott autoban), akkor sakk-matt, mert
radhuzzak a "No:tigung" fogalomkort, hiaba KRESZ. A "rovid jelzes"
fogalomkorebe esetleg nem tartozik bele a 3 rovid villantas, mit lehet ezt
tudni egy nemet bironal?

Udv,
marky
+ - Corsa B klimakompresszor ereszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Adva van egy 8/95-os Corsa B, aminek a klimakompresszora kb. a kozepen a
teljes keruleten ereszt, valami olajszeru sarga folyadek jon ki belole, de
nincsen egyaltalan szaga (azota nem is hu"t -- a magneskuplung meghuz,
stb. minden egyeb rendben). Szerintem megadta magat a szigeteles, a
markaszerviz szerint [akikkel eleddig nagyon meg voltam elegedve] nem
lehet a tomitest cserelni, csak egeszben a kompresszort. Van valakinek
veletlenul ellenkezo tapasztalata [marmint, hogy igenis szet lehet szedni
azt a nyamvadt kompresszort es tomitest cserelni benne], mielott elkezdem
vegigjarni a helyi maszek szervizeket?

Elore is koszonom,
marky
+ - Radio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Feri!

>a radio lezarta magat, ugyhogy most mar a sajat kodjaval sem oldhato
>fel. Ez mar viszonylag regen tortent, a szerelot kulonbozo okokbol nem
lehet
>szamon kerni.
>
>Fel lehet meg oldani a radiot vagy mehet a szemetbe?
>Ha igen mit kene csinalnom? A gyarral kellene felvennem a kapcsolatot? Vagy
>kivel?

Az ilyen kodos radiokat ugyesebb muszereszek "megpuhitjak" par ezresert.
Vannak olyanok, akikhez ha beviszed szereltetni a kodos autoradiod, felirjak
a kodot meg a gyari szamot, hatha eccer egy sotet boru egyen beviszi, hogy
"ajandekba kaptam, csak elfelejtettem a kodot, x ezerer a Tied lehet"... Ez
sajna
komolyan igy van. A kodos radio nagy sz*r, van aki pl. leveheto elolapos
radiokra
vadaszik, mert neki van elolapja mert van beszerzesi forrasa, amugy ha Te
akarsz
elolapot utanrendelni, nem eri meg vagy nem lehet...

Egyszoval: vagy menj be ahhoz aki beszerelte (remelem nem ugyanaz aki
elcseszte)
vagy menj be egy gyanusabb elektromuszereszhez es ha a helyszinen
megvarhatod
amig kikodolja, akkor par ezresbol meguszhatod...

Udv! GERI

Ui: autoriasztot is csak megbizhato helyen szereltess, mert ismeroson
immobiliseres
autojat is kulccsal loptak el miutan otthagyta par napra egy szerelonel
(manapsag
mar minden elektronikus vedelem ellen megvan az ellenszer vagy a masolasi
trukk)
:-(
+ - Re: Ovatosan! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >> Aki meg 5 forint
> >> sporolas miatt vinnyogna (kb. 300 Ft egy tanknal),
> >> az kapja be es vegyen villamosberletet, es
> >> .
> >
> > Csak ovatosan mondj ilyeneket, mert sokszor az
> > embereknek a 2 Ft-os benzinaremeles nagyobb trauma,
> > mintha a  holocaustban vettek volna reszt.
>
>
> Igazad van.
> Raadasul NAGGYON jo pelda: veletlenul eszembe jut a
> taxisblokad! Persze ettol meg vallalom a velemenyem.


Ennek mas oka van. Peldaul az, hogy januar elseje ota 15x 3 forinttal
emelkedett a benzin... Valamikor egyszer csak megelegeli az ember nem?

SzaboZE
+ - gazolaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

    Djtiszy megszolitott a minap, de nem tudtam korabban reagalni,
mert nem voltam gep kozelben:

> ora alatt tankoltam bele!! Benzinben meg nem tapasztaltam
> ekkora kulonbseget olcso kutaknal, bar francia ismerosomnek
> is ment mar szarra autoja Intermarche' benzin miatt. Sandor
> es Moszjo Wimmer is biztos tudnak hasonlo sztorikat)

    Ebben a kerdesben nem tudlak megerositeni, inkabb csak cafolni,
ugyanis en szinte mindig nagyaruhazak kutjainal tankolok mint a franciak
nagyobb resze (a Franciaorszagban eladott uzemanyag 55-60 %-at ma a
nagyaruhazak olcso kutjainal adjak el). Namarmost ha szar lenne a
benzin ezeknel a kutaknal, akkor a fel francia autopark tonkre lenne
vagva, errol pedig azert hallanank. Egyebkent sajat tapasztalatom
(eddig kb. 210 ezer km "szar" uzemanyaggal) is azt mutatja, hogy
ez a tevhit nem igaz, a kocsijaim motorikusan mindig is jok voltak
(epp a mult heten dicsertek meg az Octavia motorjat a szervizben,
pedig az utolso 40 ezer km-ben gyakorlatilag csak aruhazi gazolajat
kapott).
    A habzas nem minoseg kerdese, arrol van szo, hogy a habzasgatlo
adalekanyagot kisporoltak a gazolajbol. Valamit valamiert. Azert a
sokszor kb. 40 Ft-os arkulonbsegbe ez belefer szerintem. Ettol meg ez a
gazolaj ugyanolyan futoertekkel, kentartalommal, viztartalommal, kenesi
tulajdonsagokkal bir mint markas tarsa es a motor szempontjabol ezek a
fontos tulajdonsagok, nem a habzas. Talan egy eve kerult kezembe egy teszt,
ahol markas es aruhazi uzemanyagokat vizsgaltak es hasonlitottak ossze
objektiv
tulajdonsagaik alapjan (ken- es viztartalom stb.) es a vegeredmeny az volt
amit mar fentebb is irtam: az aruhazi gazolajok minosege megegyezik
a markas gazolajokeval. Altalaban a habzasban van kulonbseg (de abban
sem mindig): en altalaban nem Auchan-nal tankolok hanem a szomszedos
Leclerc-nel es a gazolaj erezhetoen kevesbe habzik (ha valakit komolyan
erdekel a teszt, beirhatom a mert ertekeket).
    Persze en is hallottam olyanrol, akinek tonkrement a motorja, de ez
barmely kutnal elofordulhat, leginkabb arrol van szo, hogy valaki akkor
tankol, mikor feltoltik a benzinkut tarolojat es a frissen beomlo uzemanyag
felkavarja a tarolo aljara lerakodott uledeket es ezt tankolja a delikvens
ami aztan az adagolo, vagy az injektor hibajahoz vezethet.

Tovabbi jo tankolast, udv,

    Zsolt
+ - Re: Sziasztok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
> Sziasztok
  Vagy nalunk nem kotelezo a vadhalo, vagy ha
> epitik a palyat akkor nem kell kijavitani a halon levo lukakat. Ez szerintem
> egyatalan nem jatek, mert baromi baleset veszelyes. Ha mindez egy kissebb

Igy van, nalunk nem kotelezo a vadhalo. Eleg baj...
+ - Pannonia gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho,

Az ocsemnek van egy Pannoniaja, amihez nemregen vett egy motorkulit
(ez egy kis utanfuto). Ennek a kerekere keresek neki kulso gumit. Ha
minden igaz, akkor sajnos ilyen kopenyt mar nem gyartanak sehol, igy
az egyetlen lehetoseg, ha az ember talal valahol, valakinel ilyet
elfekvoben. Nagyon halas lennek, ha valamelyikotok tudna segiteni meg
ha csak egy tippel is. :o)

Elore is koszi a segitseget!

Udv: Robi
+ - Sziasztok, (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Van egy dilemmám.

Fiat Punto 75SX, fekete, 1994.11 havi, 1.2-es mocival, el. ablak, szervó,
közp zár, 
napf. teto, 3 ajtós. (svájci import)

vagy 

Opel  Vectra GL 1.6i.,  fehér,1994-es, 5 ajtós, közp zár, riasztó, el.ablak,
napf.teto, klíma.
(Mo.-i forgalomba helyezés)

A Vectrat több mint 2 évig nyúztam, jó használatot tett, a Punto fél éve van
nálam,
nagyon meg vagyok vele elégedve.
A Vectran friss muszaki van, a Punton még 1.5 év. Nagyjából ua. km van
mindegyikben, de szerintem a Punto kicsivel 
szebb állapotban van.
Szóval. A ketto közül kellene választanom, egy az egyrol van szó, semmilyen
ráfizetés vagy ilyesmi.
Melyiket éri meg jobban megtartani?
Iletve melyiket tartsam meg, ha jövore szeretném eladni, és addig használni?
A válaszok jöhetnek magánban és ide is.
Köszi elore is.

K.G.
+ - Re: nyugdijasan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
>>>Felado :  [Hungary]
>>>Rafutas nyogdijasokkal... Nem reszletezem, hogy minek vezet, aki nem tud
>>>reggel a koszveny miatt beulni az autoba.
>>
>>Mert pl. mas lehetosege nincs kozlekedni :-o (van ismeros akinek azert van
>>automata valto a kocsijaban, mert a laba nem birja a kuplungolast sem, par
>>meternel tavolabbra a gyaloglast meg vegkepp nem)
> 
> 
> Takarodjon a budos francba le az utakrol az ilyen! Egy elesitett bomba! Had
> ne soroljak peldakat, hanyszor lenhet szukseg a leg defenzivebb vezetes
> mellett is egy hirtelen es eros fekbetaposasra... Ha annyira nincs laba,
> jarjon taxival vagy soforrel, de ha a kuplunggal nem bir, akkor hogyan
> FEKEZ??? Akurvaeletbe!
> Fogash
> 
  Nem tudod elkepzelni, hogy pl. csak a bal laba gyenge? Es a jobbal tud 
rendesen fekezni.

Radix
+ - Re: mellenyultal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Sun, 2002-09-15 at 21:03, HAASZ Attila wrote:
> leszamitva. A negy jelado alapjan szamol egy jarmusebesseget, es a
> fekezes soran a 10%-os szlipet igyekszik fenntartani. Az elso

Tehat a negy jelado adataibol biztosan meg tudja allapitani az auto
valodi sebesseget? Ez nekem egy picit furcsa, mert intuitive azt
mondanam hogy ha minden kerek X sebesseget jelez vissza, lehet hogy az
auto tenyleg azzal a sebesseggel megy, de lehet hogy minden kerek
egyforman csuszik... Hasonlokeppen, ha az elso kerekek Xet kuldenek es a
hatsok Yt, lehet hogy a sebesseg Y es az elsok csusznak, de az is lehet
hogy a sebesseg Ynal nagyobb es minden kerek csuszik (az elsok jobban
mint a hatsok).

Mit ertek felre?

Udv, Sandor
+ - Valasz: Re: Mit lehet tenni? *** HIX AUTO *** #1587 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re: Mit lehet tenni? ( 38 sor )
> Idopont: Sat Sep 14 20:13:28 CEST 2002 AUTO #1587
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Igerem, ez az utolso Mazda reklam, de nem tehetek rola.....

Teljes koru, egesz Europara kiterjedo assistance jar vele, ami
...
(A kerdes az volt, mit lehet tenni? Pl. olyan autot venni, amivel
adnak hasonlo assistance szolgaltatast. A Mazdat csak peldanak
irtam, arrol van infom, a tobbi kocsirol nincs.
>>>>>>>>>>>>>>>>>

Pl. a Skodanal is van mar, Europara kiterjedo.

udv,
Akos
+ - Valasz: fabia*** HIX AUTO *** #1587 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: fabia ( 28 sor )
> Idopont: Sat Sep 14 11:23:09 CEST 2002 AUTO #1587
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> A Fabia nagyon sokat tud (pl. amire a franciak regota
> buszkek: ha megy az elso ablaktorlo, es hatramenetbe
> rakod, akkor beindul a hatso ablaktorlo, pl. behuzott
> kezifekre, keves uzemanyagra, egve felejtett lampara
> hangjelzessel figyelmeztet,

Na ez az, amit mar az elso nap kiszerelnek belole, nekem
egy auto ne pofazzon...
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Nem vagyunk egyformak... A hatso ablaktorlo indulasat en sem preferalom, de
a bekapcsolt kulso vilagitasra kulcs gyujtaszarbol valo kivetele utan valo
figyelmeztetes szerintem hasznos, ugyanigy az is jo, hogy sipol egyet, ha
az uzemanyagszint-jelzo kigyullad.

udv,
Akos
+ - Valasz: fabia2*** HIX AUTO *** #1587 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: fabia ( 28 sor )
> Idopont: Sat Sep 14 11:23:09 CEST 2002 AUTO #1587
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

...
nem tudom melyik motorrol van szo, de a 40 kW-os egy
eletveszely. Egy nulla. Tegnap volt szerencsem hozza 4
>>>>>>>>>>>>>>>>>

A 40kW-os szerintem az uj 1.2-es VW motor. Teljesitmenyben 7/13 kW,
nyomatekban 12/14 Nm a _hatranya_ az 1.4-es oreg Skoda motorhoz kepest. Meg
ranezesre is eleg nagy kulonbseg, szazalekban +18%/+32% teljesitmeny!
Egyebkent az 1.0/37 kW helyett lett. Annal biztosan jobb is...

Nem azt akarom mondani ezzel, hogy az oreg Skoda motorok mar repitik az
autot, hanem csakis azt, hogy a Csaba altal probalt verzio _biztosan sokkal
gyengebb_!

udv,
Akos
+ - Valasz: vasut*** HIX AUTO *** #1586 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: vasut ( 25 sor )
> Idopont: Fri Sep 13 08:23:30 CEST 2002 AUTO #1586
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...
Mi az az 1047? Hogy nez ki, merre jar, hol lehet latni?
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

A MAV es a GySEV uj mozdonya. A tortenet meger egy miset, valahogy
diohejban ugy nez ki, hogy a GySEV elhatarozta, hogy a novekvo
teljesitmenyehez es a tavlati celjaihoz vesz 5 mozdonyt, a MAV meg ezutan
"elhatarozta", hogy "na nehogyma' a GySEV vegyen, mi meg nem". Igy lesz a
GySEV-nek 5, a MAV-nak 10; ha jol szamolom, akkor ma erkezik a 6. MAV-os es
a 4. GySEV-es.

A tipus tulajdonkeppen megegyezik az osztrak 1116-ossal.

A MAV-osok mar rendes fordaban jarnak, sajna csak vonatszamot tudok irni
(idonkent V63.1xx elkepzelheto a helyukon):
940/990-937/917-344-941-5018
5019-346-345-342-347
40670-343-595-2/994-911
910-9905/277-390-93319

Fenykep:
http://www.zpok.hu/~fjoo/temp/GYSEV/2x1047A.jpg
http://www.railorama.dk/photos/gallery/mav_1047.htm
http://www.railorama.dk/photos/gallery/gysev_1047.htm

udv,
Akos
+ - Re: sztereotipiak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!

> Es nemcsak ennyi. Szamtalan apro extra van benne meg, sokkal
> tobb, mint pl a Stiloban. Arrol nem is beszelve, hogy ultem
> Stiloban. Brrrrr. Meg Focusban is. Eg es fold. Egyaltalan, hasonlo
> arkategoriaban nem nagyon tudnek autot venni, mert a Mazda utan
> nem az igazi egyik sem. Ez nem kitalacio, 3 honapja az
> asszonnyal vegigjartuk masodik kocsi ugyeben a kereskedeseket,
> az lett a vege, hogy a masodik is Mazda lesz.

Erre csak azt tudom mondani, hogy izlesekrol nem erdemes vitat nyitni, de
azert felvetodik bennem a kerdes, hogy ha valoban annyira a legkiralyabb
auto a Mazda, akkor miert kullog a negyedik helyen az europai eladasi
statisztikakban a japan autok kozott, a Toyota, Honda es Nissan utan?
(Igazabol mondhatnank azt is, hogy az utolso helyen van, hiszen a Subaru
vagy a Lexus nyilvan nem az a kategoria, ahol az eladott darabszamot kellene
nezni).
Szoval ugy tunik kisebbsegben vagytok ezzel a Mazdaimadattal. Ha a Ford a
kilencvenes evek elejen nem veszi meg a csod szelen allo ceget, lehet,hogy
ma mar nemis letezne. Persze nem biztos, hogy a tobbsegnek van igaza, de
azert elgondolkodtat.
Ja, jut eszembe: A Focusnak sokkal igenyesebb futomuve van es nem utolso
sorban eppen jobb helyen all az ADAC megbizhatosagi listajan Mazda 323-nal
:)))


> Olyan erdekes dolog ez a loero :-)).
> Szemelyes tapasztalatom az, hogy hasonlo kategoriaju es sulyu
> 1.6 os kocsik nem ellenfelek az 1.5-os Mazdanak. Amivel
> probaltam: Fiat Marea, Brava, VW Bora, Volvo S40.

Biztos, hogy ok is versenyezni akartak? Nem vonom ketsegbe amit irsz, de
pl.engem is egy csomo Suzuki "alazott halalra", egyszeruen mert nem volt
kedvem, vagy nagykepubben "rangon alulinak" ereztem, hogy egy Suzukival
versenyezzek :))))

> Az 1.4 -eseket meg kivetel nelkul teljesen halalra szopatja.
> Beleertve a 103 loeros Alfat, a 98 loeros Meganet is.

Azert erdekelne, hogy szamodra mit jelent a "halalra szopatas" :)))

> Es a nyomatekra hangolt motor nem mallik szet nehany 100000
> km utan :))). Nezz meg oreg, benzines mazdakat. Nem fustolnek.
> (Illetve lattam mar fustolni, de ganyolt motorral). Szervizben lattam
> a multkor egy 626-ost 480 ezer km-el. Csak a kotelezo
> karbantartas - csere volt nala, meg a  kipuogorendszer is eredeti
> volt. Az auto meglepoen ujnak nezett ki.

Az eredeti kipufogorendszer egy 480ezer km-t futott auton kicsit a Sci-Fi
kategoriaba teszi a kijelentesed ennek ellenere lehet. De akkor azzal
egyszer ki nem mentek telen a sos-latyakos utra.
Masreszt pedig szerintem ez "a nyomatekra hangolas nem art a motornak, de
bezzeg a porges" szerintem szinten sztereotipiai. Nezzuk ellentetesen a
dolgot: Mi terheli meg jobban a gerinced? Ha emelsz 50 kilot, vagy ha 5szor
emelsz tiz kilot? Egyaltalan nem biztos, hogy a kis terheles alatti gyors
porges artalmasabb, mit a lassu fordulat, de iszonyu terheles alatt.

> Latod, szamomra meg nincs az a teljesitmenyadat papiron, ami
> potolna a valos tulajdonsagokat. A Mazda arrol hires, hogy
> minoseget gyart, es nem hazudik reklamfogasbol. A muszaki
> adatok koze nem az egyszer mert csucsteljesitmeny kerul, hanem
> az, ami barmilyen korulmenyek kozott megbizhatoan
> reprodukalhato, es meg abbol is levesznek egy keveset. Azert
> senki nem fog megsertodni, ha a motorja tenylegesen nem 98
> loeros, hanem 110, forditva viszont szar erzes.

Ezt ugy irtad, mintha az osszes autogyarra az lenne a jellemzo, hogy
teljesitmenyt hazudik. Ez eleg jellemzo pl. a koreaiakra, az europiakra
sokkal kevesbe. Ennek ellenere lehet,hogy a 120 loeros Alfa motor csak 116
LE, a Mazda 98-asa pedig 110. Meg mindig az Alfa nyert. :)))
Egyebbkent nem igazan tudom elhinni, hogy barmelyik autogyar 98 loerosnek
mondana egy 110 loeros motort. Ha masert nem, akkor azert mert sok orszagban
az adohatosag kotozkodne (ahol nem ccm hanem LE utan megy az ado). Meg
persze hulye lenne ennyivel alajellemezni sajat termeket.
Masreszt pedig a Mazda ugyanugy agyalja ki a csak neha helytallo
reklamszlogeneket, mint mas. Mert az MX5-tel bevezetett Zoom-Zoom erzes meg
tenyleg egy otletes es valosagot szemlelteto szlogen volt, de hogy ma mar
lassan egy Demio-t is a Zoom-zoom-mal reklamoznak az enyhen szolva is
mosolyra fakaszt :)))
Persze a Mazda is csak a reklamok utjan adja el magat es nyilvan el ezekkel
a fogasokkal. Nincs ezzel baj, de nel egyunk mar ennyire szemellenzosek :)))

> De meg tovabb megyek egy lepessel, szamomra csaladi auto
> kategoriaban nincs az a teljesitmenyadat, amiert a kenyelmet
> feladnam. Marmint az ilyen apro szarokat, mint a multiprogramos
> utastervilagitas, inditokulcslyuk megvilagitas, pakolohelyek - terek,
> millio egyeb.

Most ki fogsz nevetni, de akkor Fiat Multiplat kell venned. Esetleg
307SW-t... :)))

> Ne haragudj, de Te mindig csaka loeroket szamolgatod?
> Nezd meg a tesztjeit, esetleg probald ki. Hatha nem veletlenul
> dicseri minden tesztelo az egekig. Fel evet kell ra varni jelenleg,
> annyi a megrendeles.
> Ha pedig nem gyoz meg, masmilyet veszel :-).

Az altalam felsorolt autok (Passat, Mazda 6, Mondeo, 156, Avensis) egy
kategoriat kepviselnek. Akkor pedig mi alapjan hasonlitsam ossze oket, mint
az azonos teljesitmenyu modellek ara/felszreletsege/... alapjan? Itt pedig
nincs kulonbseg.
Es hidd el, jo volt a Mazda 6 tesztje, de ugyanolyan jo volt a Passate is.
Az Alfa156 JTS tesztjet olvasva pedig az az ember erzese, hogy egy
kisebbfajta orgazmuson esett at a tesztelo.Szoval ebben sincs kulonbseg.
A 6 honapos szallitas tobbek kozott ket dolognak tudhato be. Egyreszt uj a
modell, ilyenkor ez termeszetes (igy volt ez a tobbivel is), masreszt Japan
messzebb van, mint Nemetorszag vagy Olaszorszag. :)))

> Velemenyed szerint. Meg meg nehany ember velemenye szerint,
> aki odaig van az Alfakert, de nincsenek ok olyan sokan. En pl.
> sohasem. Utalom, ha egy auto tobbet van a szervizben, mint
> nalam.

Valoszinuleg azert tobben vannak, mint Mazda fanok, kulonben nem lett volna
ev autoja a 156 es a 147 is EU-ban. :)))
Az utolso mondatod pedig meg sem "hallottam", mert az megint egy
sztereotipian alapulo, minden valosagot nelkulozo megallapitas. Ha leirnam,
hogy a ket eves, 110ezret futott Alfam mennyit volt szervizben, nem hiszem,
hogy szegyenkeznem kellene. :)) Persze az is igaz, hogy tobbet volt
szervizben, mint Nalad :)))))

Meg a kinezete sem tetszik, szoval nekem nem jon be. De
> ez a jo az autokban, sokfele van a sokfele emberhez :))

Salamoni megallapitas :))))))

> Egy masik oldalrol megvilagitva, a Mazda RX vagy MX szerianal
> azert nem sportosabb az Alfa sem.

Attol fugg. MX-5 kontra Spider ? RX-7 kontra GTA vagy Zagato (ezekbol is
kb.olyan "sok" van mifelenk,mint RX-7-bol :))) )

> Nem egy kategoria, ha az Avensisre gondoltal. A BMW -nek
> tenyleg nagy a presztizse, de az ara is, azonos kategoriaju
> motornal bo 2 misivel. Bar valoban, a Toyota megbizhatobb a BMW
> -nel is. Nekem amugy a brumi tetszik, ezerszer jobban mint az
> Alfa.

Akkor tegyuk fel igy a kerdest: Toyota "megbizhatosag" kontra Passat
"presztizs". Mellesleg pl. a BMW 316-ot azutan tenyleg minden auto legyomja
a kategoriajaban, amellett kicsi a csomagtere, szukos az utastere, draga...
Viszont nagyon szep auto :)))

> Meg VW Polo, meg Golf, meg Skoda, stb...
> Ez amugy nem baj, en csak annyit mondtam, hogy azonos
> felszereltseggel a nemet mar dragabb.

Szerintem meg nem. Lasd pl. Mondeo kontra Honda Accord. Szoval attol fugg
melyik modellt melyikkel hasonlitjuk ossze.

Tehat tovabbra is allitom, hogy nem olcsobbak a japan autok a nemeteknel,
legfeljebb egy konret modell egy masik konkret modellnel, de atlagban kb.
ugyanannyiba kerulnek vagy egy picit meg tobbe is.

A Mazdakkal meg hidd el semmi bajom azon kivul, hogy - az MX-5-ot es az uj
Mazda 6-ot kiveve - eleg szurke autonak tartom oket. De ez maganvelemeny es
nem a Te sertegetesedre irtam ide a fentieket. Egyszeruen csak nem tartom
realisnak azt allitani, hogy pl.a Mazda 323 a maga kategoriajaban
utolerhetetlen es nem talani egyetlen konkurenst sem, amelyik akar csak a
nyomaba is erne. Ez azert nemi szemellenzos nezelodesrol tesz
tanubizonysagot. Nyilvan ennek a hattereben ot all a megelegedettseged a
jelenlegi autoddal, de akkor is. :)) Ha en elindulnek autot venni, elore
megjosolnam, hogy az Alfa 156 lesz a befuto, de azert megneznem a C5-ot, a
Mazda 6-ot, a Mondeot... es nem allitanam, hogy egyik sem er a nyomaba,
maximum azon parameterek tekinteteben, amelyek nekem szamitanak.

Udv,
Gabor
AR145
+ - kuplung es fek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>mellett is egy hirtelen es eros fekbetaposasra... Ha
>annyira nincs laba,
>jarjon taxival vagy soforrel, de ha a kuplunggal nem
bir, >akkor hogyan
>FEKEZ??? Akurvaeletbe!
>Fogash

Tetszik az empatikus hozzaallasod:-) Es mi van ha csak
a kuplungos laba rossz, a fekezo meg ketszer olyan jo
mint a tied.
Akkor mi a velemenyed a Citroen uj modelljerol, ahol
allitolag nincs fekpedal?

Zoli

__________________________________________________
Do you Yahoo!?
Yahoo! News - Today's headlines
http://news.yahoo.com

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS