Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 669
Copyright (C) HIX
2000-02-28
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: auto.hix.com helyzetjelentes (mind)  13 sor     (cikkei)
2 Re: Talalkozo kepek :-)))))))))) (mind)  14 sor     (cikkei)
3 Re: Mentoauto: benzin <-> diesel (mind)  23 sor     (cikkei)
4 Polaroid napszemuveg (mind)  2 sor     (cikkei)
5 Citadella talalka (mind)  79 sor     (cikkei)
6 Trabi elado (mind)  27 sor     (cikkei)
7 Vad emberek az utakon (mind)  26 sor     (cikkei)
8 Talakozo (mind)  12 sor     (cikkei)
9 TALALKOZO (mind)  29 sor     (cikkei)
10 Szonda (mind)  28 sor     (cikkei)
11 Matrica SVAJC (mind)  12 sor     (cikkei)
12 auto (mind)  9 sor     (cikkei)
13 hutoviz, mit csinaljunk vele? (mind)  10 sor     (cikkei)
14 Re: Bemutatkozas (mind)  11 sor     (cikkei)
15 Leeresztett hutoviz (mind)  21 sor     (cikkei)
16 M5, CRX, szelep (mind)  68 sor     (cikkei)
17 Zarovonal, elozes (mind)  33 sor     (cikkei)
18 Re: Uj auto vasarlas (mind)  50 sor     (cikkei)
19 hirdetes: 4 utemu Wartburg kombi elado (mind)  26 sor     (cikkei)
20 Krom kerekkor elado (mind)  6 sor     (cikkei)
21 re:re:vaddiszno (mind)  14 sor     (cikkei)
22 ford kerdesek (mind)  15 sor     (cikkei)
23 meg mindig Ford kerdes. (mind)  12 sor     (cikkei)
24 Daewoo Chairman (mind)  2 sor     (cikkei)
25 va: Jogositvany (mind)  7 sor     (cikkei)
26 Re: CRX (mind)  22 sor     (cikkei)
27 Wankel motor (mind)  27 sor     (cikkei)
28 Autosok (mind)  68 sor     (cikkei)
29 Szar a VTI! Mihez kepest? (mind)  79 sor     (cikkei)
30 Kerekcsere (mind)  27 sor     (cikkei)
31 Simpson, Babetta (mind)  22 sor     (cikkei)
32 tiptronic (mind)  36 sor     (cikkei)
33 radarok (mind)  24 sor     (cikkei)
34 Re. Autos matrica (mind)  25 sor     (cikkei)
35 Vaddiszno , Suzi alkatresz , talalkozo (mind)  43 sor     (cikkei)
36 Miegymas (mind)  53 sor     (cikkei)
37 crack (mind)  10 sor     (cikkei)
38 RE: Felicia es Swift (mind)  17 sor     (cikkei)
39 Re: BMW M5 <-> VTEC (mind)  15 sor     (cikkei)
40 Walter BMW-je (mind)  11 sor     (cikkei)
41 Talalka; Az ordog keze; MCLL (mind)  46 sor     (cikkei)
42 R: Uzemanyagarak (mind)  5 sor     (cikkei)
43 elszakadt vezermuszij (mind)  32 sor     (cikkei)
44 Re: Autovasarlas (mind)  25 sor     (cikkei)

+ - Re: auto.hix.com helyzetjelentes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> az egesz oldalunk. Az uj cim: http://www.utazas.net/~mikro . A

Nekem ez nem ment, a
http://utazas.net/~mikro/
forma jobbnak tunik.

Amugy ezen a rettenetes menun nem lehetne gyorsitani vagy ilyesmi ? :)

jts
(Accord)

ps: szomoru, hogy Vaddiszno leveleire hasonlo, vagy meg durvabb stilusu
valaszok tomkelege erkezett :(
+ - Re: Talalkozo kepek :-)))))))))) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Adam jovoltabol, szereny kozremukodesemmel keszult par kep.
> Ahol halalra rohoghetitek magatokat:
> http://web.interware.hu/lszadam/hix.html

Jok a kepek, de nehany sor (nem so:r) elkelne nemelyik melle...
A kek Honda VTI-e ? (az enyem is pont ilyen szinu :)
Jol mutattak volna egymas mellett, de sajnos nem tudtam elmenni... :(
Amugy nem a citadella volt a celpont ? A kepek mintha egy bizonyos aruhaz
parkolojaban keszultek volna...

Remelem hamarosan olvashatunk valami beszamolot is...

jts
(Accord)
+ - Re: Mentoauto: benzin <-> diesel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Sun, 27 Feb 2000 11:11:41 EST,   wrote:

>Agyas! Mert egyrést jobban megy, másrészt -40 - ben is indul.

a.) a normalis, szervizelt dizel hidegben is indul
b.) Mo.-ra nem jellemzo a hosszu ideig tarto -40 °C
c.) letezik allohelyzeti motorfutes es hoakku is, aminek az ara az
alacsonyabb fogyasztas miatt gyorsan megterul
d.) egy nehez autonal nem a magas fordulatszamhoz tartozo nagy
teljesitmeny, hanem az alacsonyabb fordulatszamnal jelentkezo nagy
forgatonyomatek szamit, ezt pedig inkabb egy turbodizel motor
produkalja
e.) nem nagyon latok Bp.-n 140-el szaguldozo mentoautokat, amihez
szukseg lenne egy bika benzinmotorra
f.) ha Ausztriaban meg nemeteknel (vagy a jenkiknel!) jo, akkor nalunk
tenyleg mert nem jo a dizel mentoauto...? (Ott meg a rendorautok
kozott is sok a Golf TDi, pedig azoknak tenyleg kell pongetni)

Sz'al ne mondja nekem senki, hogy pl. VW Transpoter TDi motorral vagy
egy Ducato 2.8 TD ne lenne boven jo mentonek...

Udv:  Zak

+ - Polaroid napszemuveg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Megerkeztek az idei modellek. Tudjatok, listatagok 10%...... !
Hello : Laci
+ - Citadella talalka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Nagyon jol ereztem magam a talalkozon!
Persze volt par meleg helyzet, de szerencsere minden rendben ment.

Eleve a felutazasnal volt egy izzadasom, ugyanis egyik pillanatrol
a masikra leallt a motor. Pontosan nem tudom, mi lehetett az oka,
de ugy tunik, a gyujtaskulcs fordult el a zarban...

Megtakaritottam par belast is, koszonhetoen a szembejovok
ujjkorzesenek :-)))
A mogottem jovo viszont fenykepezkedett :-)))

A Fehervari utra megerkezven gyonyoruen bezartam a kulcsot a
Trabiba (a veszkulcsot is!). Kicsit elszontyolodtam, de a VTI
Adamnal levo Fiesta kulccsal par masodperc alatt kinyitottam :-)

:-) a szerencse miatt, de :-( a biztonsag miatt...

A Citadellahoz vezeto uton a konvoj nem Trabihoz meretezte a
sebesseget, ugyhogy vegig padlogazzal mentem felfele (3-ban 60-nal
ment). Mindenesetre nem nagyon maradtam le :-)))
Ja, kiprobaltam, sik uton 3-ban 85-nel szantam meg a verdat, es
tettem 4-be :-)

A Citadellatol a tisztelt rendor urak kivansagara atmentunk az
Auchan parkolojaba, az M1/M7 melle. Nos, az autopalyan ismet
figyelmen kivul lett hagyva az egyszem Trabant (DJTiszy
negyutemujet kiveve) jelenlete, mindenesetre en nem hagytam magam!
A lejtos szakaszon a kmora mutatoja igencsak elhagyta a 120-at.
Megdolt a multkori 120-as rekord :-)))

Esetleg akik mellett elmentem, irhatnanak rola, milyen jelenseget
produkaltam :-)))

A parkoloban aztan mar nem szolt hozzank senki, ugyhogy nyugodtan
beszelgethettunk, illetve par probakort is megejtettunk. Walter
mogott ulve megcsodalhattam a BMW gyorsulasat, illetve utfekveset.
Az a csusztatott farral kanyarodas nagyon allat volt!

Viszonylag ritkan fordul elo, hogy a sajat kocsimban a hatso
ulesen terpeszkedhetek el (jobb elso ules nuku). Most haromszor is
volt ra alkalmam, Zsivanov Sanyi, Norbi es kesobb DJTiszy
jovoltabol :-)
Cserebe megkostolhattam az Asconat, a Nivat, meg a negyutemu
Trabit :-)))

Sajnos meg kellett allapitanom (es ebben egyet is ertunk
DJTiszy-vel), hogy a negyutemu Trabi egy igen felresikerult
jargany. Egyszeruen tul jo a motor ehhez a kasznihoz. Meg aztan a
ketutemu feeling is nyomtalanul eltunt. Pl. az automata szivatonak
koszonhetoen nem kell indulaskor a szivato-gazpedal harmoniaval
torodni, erosebb gyorsitaskor nem jelentkezik a fedelzeti
szamitogep altal generalt, figyelmezteto csilingelo hangjelzes,
valamint el kell engedni a kormanyt ahhoz, hogy valtani tudjak
:-)))

A talalka utan a Kalvin terre igyekezven egy kicsit elkeveredtem
(Frigyes, miert jeleztel korabban?), de no problem. Terkep rulez
:-)))

Hazafele az 5-oson volt kodlampahoz kapcsolodo elmenyem. Messze
tavolban jott mogottem egy autos, reflektorral. Elegge vakitott a
tukorbol, ugyhogy ketszer felvillantottam a kodlampat. O pedig
tompitottra valtott. Kovetkezo esetben egy teherautonak jeleztem
igy, erre felvillantotta a reflektort, hogy bocsi :-((
Egyebkent volt olyan, aki ugy elozott meg, hogy a tarkom majdnem
lebarnult...


Vegezetul koszonetet szeretnek mondani VTI Adamnak es Zsivanov
Sanyinak az elozetes es on-call utbaigazitasokert, meg ugy
altalaban is mindenkinek a talalkozo letrejotteert!
Az aprilis 16-ai (ha addig nem) viszontlatasra!

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Trabi elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Kedves baratom megvalna szeretett Trabantjatol. Ime a legfontosabb
adatok:

Trabant 601S, gyartasi ev: 1984
Korahoz kepest kivalo allapotban, rozsdamentesen, felujitott
motorral, zold szinben elado.
Muszaki vizsga: 2001. jul. 21-ig, zoldkartya 2000. jul. 21-ig,
fel eves aksi.
Extrak: uj gumik, oda-vissza jatszos radios magno, uleshuzat,
szurke karpitozas, automata biztonsagi ovek.
Iranyar: 175 ezer Ft
Telefonszam: 06-20-987-11-38

Ehhez en annyit fuznek hozza, hogy az auto tenyleg jo allapotban
van, es nem csak a motor van felujitva, hanem az egesz auto ujra
lett fenyezve tavalyelott, ehhez kapcsolodoan alvazvedelem, stb.
is bejatszott.
A szurke karpitozasrol: aki latta az en Trabim belsejet, az tudja,
mirol van szo :-)))
Az extrak kozul lemaradt a vonohorog.

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Vad emberek az utakon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Romania]
> Temakor: Re: vaddiszno-jelenseg ( 46 sor )
> bizonyithatja a sejtesemet: legalabbis a 90-es evek elejen Magyarorszagon
> a kozlekedesben a forgalomban betoltott aranyukhoz kepest sokkal tobb
> balesetet okoztak a BMW-k.
Erdekes. Eddig vezettem valamivel tobb, mint 60.000 km-t (nem sok, de azt
hiszem a velemenyalkotashoz eleg) es nem ezek a tapasztalataim. Ha mar
markakra bontjuk le: 'Felejthetetlen elmenyben' reszesitettek azok a Mercik,
amelyek elozes soran rendszeresen(!) 3 savosra bovitik a ketsavos foutakat
(kiemelnem a Gyongyos es Kerecsend kozotti utat). Tovabba Swiftes idoszakom
kedvenc 'jateka' volt, ha 80-nal megyek egy II.-es vagy III.-as Golf hany
masodpercig jon mogottem. Nem tartott sokaig es akar, a mar emlitett, 3
savos modszerrel tortek elore.
A BMW-k jelentos erotartaleka jo szolgalatot tesz minden szoros forgalmi
szituacioban, termeszetesen esszel kell hasznalni! Az M sorozatu BMW meg
kulon kategoria, hiszen a zsufolt uton 5-6 auto elozheto biztonsagosan(!)
ott, ahol az atlag egyesevel veszi a lassabb autokat.

> Nem eleg jo uzleti vagy csaladi kocsinak, mert nem lehet
> gazdasagosan  autozni vele.
Ha a takarekossag a legfobb szempont a BMW 320d: sajat tomeg: 1375kg,
atlagfogyasztas: 5.7 l/100km. Esetleg a 730d: tomege: 1905 kg,
atlagfogyasztas: 8.7 l/100km (orszaguton: 6.8 l/100km)
Nem eleg jo?

Alex
+ - Talakozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Hat elkerultuk egymast. :-(
Mivel nekem amugy is dolgom volt vasarnap Budapesten, gondoltam
Megkereslek titeket. Reggel 7:50-kor korai voltam meg az OMV kutnal.
12:10-kor meg mar nem voltatok a Citadellan font.
Frigyest sikerult felhivnom, igy elmondta, hogy hova mentetek.
A fiamat es a felesegemet a varosnezes jobban izgatta, igy nem
mentunk utanatok.
Remelem Domboriban talalkozunk majd.

Udv. Tibi
+ - TALALKOZO (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Listatarsak!

	Nos, tul vagyunk ismet egy HIX-Auto-s
	talalkozon, immaron talan a negyediken (?).
	
	A megbeszelesekhez hiven vasarnap 10 ora
	korul talalkoztunk a Citadella parkolojaban,
	majd 1/2 11 korul megjelentek VTI Adamek is,
	nehany autoval. Igy lett kb. 20 auto.
	Jottek az Auto-HiFistak is, de ok nem maradtak
	soka. Mar csak azert sem, mert 11 ora korul a
	rendorok elzavartak minket, mondvan ez buszparkolo,
	alljunk szepen az ut melle libasorba. Ez eleg
	vicces otlet volt, igy nemi tanakodast kovetoen
	atvonultunk az Auchan nagyaruhaz parkolojaba, ahol
	16 h-ig voltunk. A nap hetagra sutott (Frigyes
	megrendelte), kicsit fujt a szel, de ez nem
	akadalyozott minket abban, hogy kiprobaljuk egymas
	autojat, megismerkedjunk eddig nem latott
	listatagokkal, es gepukkel.

	Az ezutani esemenyekrol nem tudok leirast generalni,
	mert nekem ekkor kellett a tavozas mezejere lepni.

	Azt hiszem, jo volt megint talalkozni, okosabbak
	lettunk tapasztalatokkal, kicsit le is pirultunk
	a napon. Talalkozunk nyaron!

	udvozlettel: zssanya
+ - Szonda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

1. remek volt a talalkozo, orultem, hogy talalkozhattam uj emberekkel is.
Csak en mar du. 5 ora fele piszok mod elfaradtam es faztam is, de kulonben
maradtam volna Veletek tovabb is.

2.  Ivicz Laci kerdezte:
>>>
>(nem kerdezte, hogy ittam-e, vagy hajlando lennek-e megfujni)
mar tudniillik a szondat. Tenyleg. Miert kerdezik ezt meg es mi a
jelentosege?
>>>

IMHO az, hogy el kell veluk szamolni. Es csak fix keret van havonta, az azon
feluliek penzbe kerulnek (persze megeri egy kis befektetes, ha
eredmenyes lehet az intezkedes). IMHO 350-400 Ft-ba kostal 1 szonda,
es ha nem muszaj, nem dugjak az orrod ala. 

Ha igazoltataskor iszonyu hatarozottan azt valaszolja az ember, hogy
"persze, hogy megfujnam",
akkor sose kell fujni. Ha tetovazol, akkor beindul a 6elemis gepezet a
koponyaban, villanykorte gyulik a feje felett
"BLINK!!"
es azt gondolja a szerv, hogy
"na, ez gyanuuus!". 
Es megfujatja Veled a turo rudit.

udv, deejaytiszy
+ - Matrica SVAJC (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok - ja, bocs, Bonzsur,


Szoval ugy hozta a sorom, hogy veletlenul ki kell mennem a Genfi autoszalonra :
-))

Van valakinek svajci autopalya-matricaja? (Persze ar-egyeztetessel)

Csutortokon indulok, ugyhogy surgos. (Persze en vagyok a hulye, hogy most jutot
t eszembe...)

Udv, deejaytiszy
+ - auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Sikerult egy hasznalt auto venni amit az elozo tulaj kivonatott a
forgalombol. 
Most nincs rajta rendszam sem. Megvan a regi kivont forgalmi. Ize, hog
ylehet a legegyszerubben ujra forgalomba helyezni?

koszi
	Zsolt
+ - hutoviz, mit csinaljunk vele? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Most mar tudom, hogy glikol van a hutovizben, 
lehet, hogy vannak benne korroziogatlo anyagok 
es hogy ne igyam meg, ne ontsem a lefolyoba, 
mert mergezo.

Akkor mit csinaljak vele, ha cserelni kell?

raki
+ - Re: Bemutatkozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi Luxi

Milyen kicsi ez az internet! :))

>Udv, Luxi
>Opel Manta GSi 2.0

Udv: Balazs
 
    1980 Oldsmobile Cutlass Calais  5.0 V8 
     http://www.extra.hu/myolds
+ - Leeresztett hutoviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Autosok!

Koszonom, hogy reagaltatok a kerdesemre, de sajnos meg mindig
tanacstalan vagyok. Azt tudom, hogy a hutofolyadek rendkivul mergezo,
ezert sem mertem csak ugy kionteni. Viszont, ha optimista modon
ugy szamolok, hogy Tadet hasznalom meg vagy 10 evig, es evente
lecserelek 5 liter vizet, az 50 liter, ami mar semmikeppen sem fer el
a konyhaban, nagyobb lakasra meg egyelore nincs kilatasom.

Szoval, mit tegyek vele?

Koszi
Gabor
> ----------------------------------------------------------------
The information transmitted is intended only for the person or entity to
which it is addressed and may contain confidential and/or privileged
material.  Any review, retransmission, dissemination or other use of, or
taking of any action in reliance upon, this information by persons or
entities other than the intended recipient is prohibited.   If you received
this in error, please contact the sender and delete the material from any
computer.
+ - M5, CRX, szelep (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Eloszor is elnezest kerek, mert jol elbasztam a javitast. Vagyis azt irtam,
hogy a V63-asnak mekkora motorja. Nos , mint ahogy tobben ki javitottak es
koszonom, nekik, ez egy villanymozdony igy a loketterfogatnak es
hengerszamnak nincs ertelme. Ezt persze en is tudom, de tul okos akartam
lenni es tul frappansat mondani, igy en meg nagyobb bakit csinaltam, mint
Vaddisznio kollegank.


MAS:

Nkem volt egy Honda CRX 1.6 VTEC DOHC-m. Mugen tuning, 165 Le, sportvalto.
Nagyon gyors volt es furge, de az igaz, hogy a kis sulya miatt megallni nem
nagyon lehetett vele. Szoval hiaba a nagy loero a megfelelo menetkulturahoz
tobb kell. Ennek ellenere nagyon jo kocsi es en is szerettem, de ez igaz
ra. A masik ami igaz, az az, hogy a BMW-hez kepest meg ipari tanulonak is
gyenge. De hat ezek nem egy kategoria. 

Kedves Vaddiszno, nagyon sok mindenben igazad van es nem is aza baj, hogy
mit mondasz hanem hogy hogyan. En is bepisilek bekakilok oromomben, ha
beulok egy BMW-be, de ezt az euforikus oromot igy nem nagyon tudod
megosztani masokkal, mert nem veszik ezt a stilust. Kicsit finomabban es
akkor azt is hagyjak, hogy az anyjukat szidd.


MAS:

Kicsit megint lemaradtam, de amit olvastam az erdekes. Bocsi, ha nem arrol
beszelek amirol ti.
Vezerlesben keletkezo tomegerok es a motor terhelese a tema. Par dolog,
egyik, hogy a vezermutengely fele fordulatszammal forog, mnt a fotengely
igy a szelepek csak ket fordulatonkent egyszer nyitank, igy megmagas
fotengely fordulatszam eseten is viszonylag kicsi a vezerles fordulatszama.
Ketto, a vezerlesben mozgo elemek, pl a szelepek nem vegeznek harmonikus,
de meg csak kozelito mozgast sem.  Ennek megfeleloen sokkal kevesbe
hajlamos a belengesre, ami karos ero-csucsokat okozna. Egyszer nyit aztan
pihen, majd ujra nyit. A dugattyu -hajtokar rendszer egy folyamatos
raadasul harmonikus mozgast vegez, igy a belengesbol adodo ero-csucsok is
terhelik a forgattyus hajtomuvet. Pont ezert kerulni kell, hogy a
hajtomuegyseg sajatfrekvenciaja egybe essen a fordulatszam altal
megahatarozott frekvenciaval, mert kialakul egy rezonancia.
Harom, a szelepek es az egesz vezerlo renszer tomege nagysagrendekkel
kisebb, mint a forgattyus hajtomu. Ez megjobbanigaz a tenylegesen alternalo
mozgast  vegzo elemekre. Igy a a terhels sokkal kiseb es sokkal kevesbe
meghatarozo.
Negy, a szelepeket nem a tomegerokre meretezik, hanem, arra, hogy a ruoerot
kibirja, ami bezarja.

Tehat a meretezesnel es a max fordulatszam meghatarozasakor semmi
jelentosege nincsa vezerlesben ebredo tomegeroknek, mert ezek
elhanyaglohatoak a fotengelyen ebredokhoz kepest. 
A tobb szelep, csak a toltesi fok javitasa miatt van, es mivel a mai
motorok egyre nagyobb fordulatszamon uzemelenek. egyre kevesebb ido jut a
henger megtoltesere igy nagyobb keresztmetszetre van szukseg, de ez ket
szeleppel mar nem megoldhato.
termeszetesen a tobb szelep nyitogatasahoz nagyobb teljesitmenyre van
sziukseg, de ez elenyeszo novekedes, ahhoz kepest amit nyerunk.

Na azt hiszem most tul hosszu voltam, ugyhogy abbahagyom


Udv,

W a l t e r
mailto:
Telefon:+36-30-99-05-837
(Klem Krisztian)
+ - Zarovonal, elozes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok,

Leirnam tegnapi kis afferomat.
Fehervar-Varpolata utvonal, varpalotai ipari utszakasz.Elottem egy Lada
Samaras, pont erunk ki 
a kanyarbol, tiszta, belathato,hosszu egyenes utszakasz.A felezovonal,
meg zaro ,de mar latom, hogy 20-30 meteren belul szaggatott
valtja fel.Kirakom az indexet es elkezdem elozni.Megelozom, majd
visszaterek a savomba.
Megyunk jo 150 metert rendorok leintenek.Leintik a mogottem levo
Samarast is.
Ket rendor, az egyik fiatal Rambo-napszemuveges 20 kilos.Feszit, mint
kopolegy a szaros WC-n.A masik idosebb,
ertelmesebb fajta.
Elkeri a papirokat, majd odamegy a Samarashoz.Valamit beszelnek, sajnos
nem hallom.
Rendor visszajon, a lada meg indul es elmegy.
Azt mondja az idosebb zsaru: -Tudja, hogy tilosban elozte meg a Ladast?
Erre mondom neki, hogy mar szaggatott jott es mikor elkezdtem elozni mar
arra mentem ra, nem erzem magam hibasnak.
Rambo-szemuveges, agresszivan: -Ezert allitottuk meg a maga mogott
levot!!!  O is azt mondta, hogy zarovonalon ment at!
En viszont eroskodtem, hogy szaggatott volt, nem vagyok hibas,a Ladas
ayt mond amit akar, maguk meg innen nem lathattak ilyen
pontosan.
Erre hirtelen az idosebb zsaru visszaadja a forgalmit, es megjegyzi
,hogy akkor nem lesz semmi...tovabbi jo utat.
Kicsit meglepodtem, de eljottem.
1.kerdes. Feljelenthet-e ezek utan a rendor?
2.kerdes. Miert engedett el csak ugy , ha egyszer fel akart
jelenteni.Azert mert nem ismertem be a vetseget?

K.G.
+ - Re: Uj auto vasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 es  erdeklodtek kisebb 
meretu uj auto vasarlasarol.


"A kerdes az lenne, hogy tapasztalatok illetve nagyobb 
tajekozottsag alapjan, Ti melyik kocsit vennetek meg? Van-e 
jelentos kulonbseg megbizhatosagban, szerviz ellatottsagban, 
stb.?"

*****

Velemenyem szerint a mai kocsik megbizhatosaga _jelentosen_ 
nem kulonbozik; a szervizellatottsagban a 'feher hollo' tipusok 
kivetelevel nem hinnem, hogy nagy kulonbseg van. Ezert a 
vasarlasnal nyugodtan eloterbe lehet helyezni a biztonsagot es a 
kenyelmet. A biztonsagot illetoen az alabbi cimek erdekesek:

http://www.fia.com/homepage/selection-a.html

http://www.euroncap.com/


A kenyelem szubjektiv, meni kell egy probakort.


Suzuki:
Megy a vita az AUTO-n, hogy vekonyabb-e a Suzuki lemeze mas 
autokenal. Szerintem ezt a lemez megkopogtatasaval is el lehet 
donteni, de van ennel objektivebb mutato is: kisebb onsulyu auto 
ebben a kategoriaban nincs a piacon. A biztonsagnak nem tesz 
jot, a fogyasztasnak annal inkabb.

Masok is javasoltak, en is megteszem: erdemes gondolkodni az 
eggyel nagyobb kategoriaju auton. Nekunk mar tobbszor 
hasznos volt a nagyobb csomagter.


CASCO:
Casco-t harom cegnel erdemes kotni: Hungaria, 
Generali-Providencia, AXA-Colonia; a tobbi piaci reszesedese 
minimalis. Egyes tipusok biztositasa egyes biztositoknal a cegek 
megallapodasa alapjan olcsobban kotheto. A pontos dij fugg az 
onresztol stb., durvan 10.000 Ft/ho.


Udv:

Padi
+ - hirdetes: 4 utemu Wartburg kombi elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
   eladnam eddig jol bevalt gurulomat:
   1988-as feher Wartburg kombi, 1.3-as VW Golf motorral (tehat 
benzines). Vizsga 2001. szeptember 14-ig, zoldkartya 2000.majusaig van 
rajta.
   Szeptember ota a kovetkezo javitasokon-felujitasokon ment at:               
    - gumibakokat rakattam a hatso rugok koze, igy nagyobb terhelesnel 
sem "ul le";
   -  felujittattam a teljes kipufogorendszert;
   -  uj fekolajtartalyt kapott, a belevalo anyaggal (2 hete)
   -  uj kuplungtarcsa kerult bele (2 hete)
   Adok hozza egy-ket extrat: tetocsomagtartot es a meglevon kivul meg 2 
ablakszettet, az egyik szinezett (mubizonylattal!), plusz ami nem extra, de 
milyen jo, ha van: izzokeszlet, szerszamkeszlet, potkerek, 2 emelo, 
elakadasjelzo stb.
   Mindezert 230 ezret szeretnek kapni, de beszelhetunk rola.
   Elerhetosegem: 06 20 976 1065, vagy
   

   Udv
   Galantai Zsolt   
     
****************************

Nincs szebb, mint a fookos elott vigyazzban allo, lathatatlan rohoges,
Nincs szebb, mint a titkos, a cinkos, az osszekacsinto egymast kereses...
+ - Krom kerekkor elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Van 4 db, 13 colos krom kerrekkorom, ami feleslegesse valt.
A negy egyutt 3500 Ft-ert elviheto.

Csaba
+ - re:re:vaddiszno (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hi

>Igaz. Mar csak azt kellene tudni, IQ-t hogy lehet potolni...
:-/ hat ezaz....ezert nem is bonyolodom jobban a flame-ba.
ahogy egy kinai kozmondas irja:"kuti bekaval nem lehet tengerrol
beszelni"...


Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
   Szász Attila  (RBHU/CBW)
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL: 
+ - ford kerdesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hi lista

mint mar irtam regebben, sikerult magameva tennem egy ford escort 1.3i
(1995/60LE) szemelygepkocsit. ezzel kapcsolatban lenne egy par kerdesem.
-milyen tunning alapanyag ez?
-erdemes-e egyaltalan tunningolni?
-mennyibe kerulhet a fotengelyszimmering csereje?


Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
   Szász Attila  (RBHU/CBW)
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL: 
+ - meg mindig Ford kerdes. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hi all

a kerdesek ozone folytatodik:
hangszoro cserehez hogyan tudom lebontani az ajtokarpitot?


Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
   Szász Attila  (RBHU/CBW)
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL: 
+ - Daewoo Chairman (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Keresek olyan vállalkozó kedvű kereskedőt, aki egy DAEWOO (SSANYONG)
CHAIRMAN típusú gépjármű beszerzését komplexen intézné.
+ - va: Jogositvany (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Vaddiszno irja...
> En annak idejen meg valami 20,000 korul csinaltam.

Mikor volt az kedves ? Hany eves vagy, ha nem titok ?
Teged 22-re saccollak.  (-1 +2)
--
Meszaros Geza (48)
+ - Re: CRX (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Feladó: Csizmadia Geza >
Dátum: 2000. február 27. 18:34
Tárgy: CRX

>Hi!
>Erdekes.... Nem vagyok tipikus ongyilkosjelolt megis beszalltam
a CRXbe es
>kiszalltam belole (nalam nem volt torve a 8-9 honap alatt, mig
az enyem
>volt). Csak tudni kell, mi az az esszeru hatar, amit "tud".
M5tel is haltak
>mar meg..... :)))))
>    G.

Ebben tokeletesen egyetertek veled, ezert autozom a sajat- es
autom hatarain belul, csak ez masoknak ugytunik meg igy is gyors.
De errol nem tehetek. Sajnos mindenkinek egyutt kell elnie azzal,
hogy vannak jobb, gyorsabb, biztonsagosabb autok, es vannak
kevesbe ilyenek. Egy trabiban nekem is halalfelemem lenne 80-100
felett (mar probaltam!), neadjisten -csak feltetelezes -
160-na'l!
Vaddiszno
+ - Wankel motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re: 16V, Elektromos szelepmozgatas ( 13 sor )
> Idopont: Thu Feb 24 01:45:20 EST 2000 AUTO #665

> Hallottal Te mar a wankel motorokrol? Biztos nem ezt irtad
volna.
>
> SzaboZE

Kedves SzaboZE + Lista,
Igen, kepzeld, hallottam. Bar mi most az OTTO motorokrol
beszeltunk, azert ehhez is tudnek egy ket szot irni. A Wankel
motor mas elven mukszik, egy fektetett nyolcas alakban porog egy
haromszogu ize. Lattam rajzokat rola, de most nem rajzolom le
ide, pl. 1300 ccm es motorbol konnyeden ki lehet hozni 200
feletti loerot, ami figyelemremelto, csak egy baja van, hogy
porog mint allat, es nem lehet javitani, marmint pl. general,
hanem irany a kuka. Valami problema azert megiscsak lehet vele,
mert szerintem az autok 1%-ban sincs ilyen motor, azt tudom, hogy
a Mazdanak van egy par modellje, meg angliaban gyartanak egy par
motorbiciklit is Wankel motorral. Ha valami nem jo, javitsatok ki
nyugodtan, mert ezeket csak felfullel hallottam, nem melyultem el
a temaban annyira.
Varom a hozzaszolasokat, mert amugy minden erdekel, ami
olajszarmazekkal mukodik.
Hajts,
Vaddiszno
+ - Autosok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Sokminden, pl. Ittas vezetes, vaddiszno, meg ilyenek...
( 65 sor )
> Idopont: Fri Feb 25 06:11:43 EST 2000 AUTO #666
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Vaddisznorol:
van egy-ket hasonlo beallitottsagu ismerosom, (nem rajongok
ertuk) nagyjabol
rajuk illik a sablon, hogy BMW-juk van, az apuci vette nekik a
20.
szulinap, illetve, hogy elvegezte a 8 altalanost alkalombol.
atlag egybe is
esett mindkettojuknel :)))))
Gondolom Vaddiszno  baratunk is hasonlo kategoria. az irasidbol
nekem ugy
tunik, hogy 2 piros lampa kozott is padlo gaz-padlo fek
kombinaciot
hasznalod, ego kodlampakkal, kocsi oldalara festett csikokkal az
elgazolt
biciklistakkal aranyban. meg merem kockaztatni azt is, hogy
mennyunk a
plazak ele bal konyok kilog az ablakon mikozben duborog valami
napfenyt
dicsoito zenemuremek kombinacioval, esetleg kozben mozogjunk is
valamit a
zene ritmusatol teljesen kulonbozo modon... kivancsi lennek,
mennyire illik
rad a szemelyleiras :)))))))

Namost: Szeretnek pontositani egy ket dolgot, ami autosokat
megkulonboztet.
1. Vannak azok a tipusu emberek, akiknek nincs penzuk es ezert
mindenfele fos hasznalt regi szart osszevesznek, es rairjak, hogy
///M, Porsche(Kisploakra), Turbo (Ladara), 16V (Opel 1.6D),
Rallye (Trabantra), stb. Sok BMW-t lattam amit nem is tudtam,
hogy gyartanak, pl. ///M 524td, ///M 320i, stb. Ezek festik
csikosra a kocsijukat. (Azt nem merem megkockaztatni, hogy a
biciklisek elutesehez valamilyen koze lenne a csikozasnak.) Meg
plaza elotti menozes, konyok kint, zene koppon, csikorgatas, stb.
Na, ezek azert veszik az autot, hogy masnak mutogassak, hogy
milyen jo kocsijuk van, de szerintem nincs annal nevetsegesebb,
mikor meglatok egy ///M 524td-t, egydarab lefelenezo
kipufogocsovel (amibol kis szakertelemmel lehet kovetkeztetni az
auto motorjara, ha mas nincs is kint rajt, csak hogy ///M).
2. A masik tipus, aki azert vesz autot, mert elvezi a vezetest,
aranylag nagy biztonsagban szeret autozni, es ha lehetoseget lat,
akkor ki is hozza a kocsijabol a maximumot, stb. Ezeken a
kocsikon, az enyemen is csak hozzaerto tudja megmondani, hogy
milyen motor lapul benne, mert kivulrol ugye csak keves arulkodo
jel van. Na jo, aki ert hozza, jaratos BMW korokben, az egybol
megmondja, hogy M5, de egy laikus szamara csak 5-os BMW. Nincs
kint rajta pl. az M5 felirat sem. Tudjatok, amikor idejottem
dolgozni (egy videki varos) nagyon meglepodtem, hogy itt
mindenkinek M-es BMW-je van, csak nekem nincs.  Azonkivul ennek
az autonak is kivalo tulajdonsaga, hogyha akarunk, lassan is
lehet vele menni. Pl. 80-nal, ami masnak lehet hogy a
vegsebesseg, de ebben ulve csak olyan, mintha allna. Se szelzaj,
se remeges, semmi zaj. Meg 160-nal is siman lehet beszelgetni,
mert nem zavaro a kulso zaj.
Remelem egy kicsit sikerult megvilagitanom neked(tek) a
kulonbseget a 2 tipus kozott. Erre ugy latom nem gondoltal,
sajnos, es elhamarkodottan alkottal velemenyt egypar
autostarsadrol. Azonkivul, mivel sajat magam miatt vettem a
kocsit, ugymond sajat elvezetre, nem magamutogatas celjabol, es
kemenyen megdolgoztam az almomert, nem turom el senkitol, hogy
beleszoljon, hogy vezetek, meg hogy lelassitson, stb.
Ez van,
Vaddiszno
+ - Szar a VTI! Mihez kepest? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: RE: szar a VTi ???? ( 28 sor )
> Idopont: Thu Feb 24 06:06:40 EST 2000 AUTO #665
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
> T. Vaddiszno ),
> es azt megmondanad hogy Neked milyen autod van? A szovegedbol
itelve nem
> nagyon vagy hajlando beulni egy 8 hengeresnel "gagyibb" gepbe.
Vagy csak a
> szad nagy?
>
> Egyebkent szar u:gy amikor az embernek csak egy regi (mert ugye
E34-et
> irtal) M5-re futja. Eleg ciki hogy nincs benn legalabb 10
henger, hogy nem
> kozepen van a motorja, hogy 4 ajtaja es 4 ulese van, raadasul
nem kezzel
> szerelik ossze. Nem is beszelve hogy a vegsebessege sem 3-mal
kezdodo 3
> jegyu szam.

Mondod te, akinek Trabantja van. En hidd el nagyon meg vagyok
elegedve az E34-es M5-tel. De tudom, hogy lesz ennel jobb autom
is, es nagyon orulnek ha masok ajnarozasa helyett inkabb azon
torned a fejed, hogy miert nincs neked is jobb, vagy hogy
tehetnel szert egy jobbra. Ha ugygondolod, hogy amid most van az
lesz eleted legjobb autoja, akkor csak sajnalni tudlak. Erre
ismerek egy esetet. Lattam a teveben a Zwackkal egy interjut
regebben: Azt modta, hogyha egy magyar ember meglat egy gazdag
embert jo kocsiban, akkor azt gondolja, hogy "a szemet, biztos
lopta, meg illegalisan szedte ossze a lovet, majd jol
megkarcoljuk neki, hogy azert ne erezze teljesen jol magat", vagy
valami ilyesmi. Viszont egy olasz szegeny ilyenkor azt mondja,
hogy "Milyen szep auto, jobban fogok dolgozni es egyszer majd
nekem is ilyen lesz!" Nem tudom erzitek-e a kulonbseget. Balatoni
Littleboy baratunkkal szemben en nem akarok ilyen lenni, mert ez
a "magyar" mentalitas -mint azt a mellekelt abra is mutatja - nem
vezet elore.
>
> Miert egy 1.6-os hatos negyhengeressel hasonlitod ossze es nem
egy E50 AMG
> vagy Dodge Viper vagy Lamborghini kategoriaju autoval. Esetleg
egy CLK GT1
> is belefer ha mar ennyire nem egy kategoriat nezunk.

Erre most ideirok egy BMW-s peldat. 2500 ccm 380 LE!!!!!!, a
vegsebessege meg valtomutol fuggoen lehet 300 felett is. Na ezt
most lehet elemezni mindenfele szempontbol, ha gondoljatok! Azt
hiszem keves vetelytarsa akad. Megjegyzem se turbo, se semmi,
csak egy snassz motor, a BMW Motorsport GmbH. termeke. BMW
palyaauto motor, a bibi, hogy porog mint allat es sajnos csak 500
km az elettartama. Tehat mindenkinek irom, aki azt vallja, hogy a
kobcentit lehet helyettesiteni mindenfele massal, hogy igen
lehet, csak minden az elettartam rovasara megy. Szoval 1.6 Honda
Civic 210 LE, OK, csak meddig birja. Azonkivul egy 3000 ccm es
210 LE-s auto siman otthagyja, mert mint mondtam a nyomatek
tobbet er, ugyhogy kar a penzt belefeccolni! Ja es minden autonal
lehet megjobbat mondani, ugyhogy ezt ne eroltessuk!
>
> En nagyon szoktam orulni amikor hallom hogy mennyire
tuningolhatjak a
> Trabantokat Skodakat ... regi olcso BMW-ket /:)/, jo az amikor
valaki a
> sajat keretein belul jol tudja erezni magat, szereti az autojat
es
> megprobal
> minel tobbet kihozni belole mind a teljesitmeny, mind a kulalak
> tekinteteben. Nem fogok sirva belerugni az automba azert mert
Te vezettel
> egy - az enyemnel gyorsabb - autot.
>
> Remelem flame lesz ebbol es meg nagyon sokan lehurrognak. (VTi
ne hagyd
> magad! :))
>    _______
>  _/_______\_          BZS
>  (OO=[|]=OO)    www:  http://www.extra.hu/deep
>  []=======[]    mail: 
+ - Kerekcsere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Listatagok!

A napokban vettem egy hasznalt Fiat Brava-t,
amit konnyufem felnikkel es peres gumikkal
kaptam. Ezeket szeretnem elcserelni valakivel.

Amit kinalok:
 4 db 6Jx15 eredeti Fiat alufelni otkullos
 2 db 195/60R15 Firestone gumi elol kb 50%
 2 db 205/50R15 Hankook hatul kb 50%-os

Amit kernek erte:
 4 db 6Jx14 Fiat emblemas alufelni (vagy 5.5Jx14)
 4 db 185/60R14 gumival, min 75%-os allapotban
 + eljossz hozzam, es Te fizeted a cserek koltseget


En ugy gondolom, hogy jo lesz nekem az eredeti
meretu gumi is. Nem vagyok en olyan vad(diszno) az
utakon, hogy ilyen gumikra lenne szuksegem.
A potkerekem is 14-es. Meg a teli gumi is olcsobb
lesz ra, es talan kevesebbet is fogyaszt a gep.
Akinek viszont a peres gumi a mindene, az jo 
uzletet csinal vele.

Koszi,
 G. Peti
+ - Simpson, Babetta (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Vaddiszno irta:
>Ja tudjatok
>mennyi a Simson robogo uj ara? 326,000 Ft. De a Babetta is valami
>300 korul van. Allati, nem? Nem tudom ez az evi 8% inflaciobol
>hogy jon ki.

Aruld mar el, hogy az utobbi 10 evben mikor volt evi 10 % az
inflacio? Merthogy a Simpson meg a Babetta nem tavaly ota
kerulnek ennyibe...
En 92-ben kotottem egy olyan biztositast, amelyet minden
evben indexalnak a hivatalos inflacio mertekevel. Akkor
fizettem 10 ezer Ft-ot, tavaly talan 38 ezret.
Az importcuccok arat egyebkent is nem annyira az inflacio
hatarozza meg mint inkabb a forint leertekelese, ami az
inflacio mindenkori szintjenel altalaban magasabb volt
az utobbi evekben.
Az persze szinten igaz, hogy a volt szocialista cuccok
arszintje sokkal nagyobb mertekben nott mint barmifele
inflacios index, kulonosen az NDK-bol ossznemette avanzsalt
holmikra igaz ez.

Udv: Afonya
+ - tiptronic (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bors megkert, hogy irjak par szot a tiptronicrol.Hat ime:
 A tiptronic valto egy hagyomanyos automata valto, melynek a vezerlese van
egy kicsit megbolonditva. Alaphelyzetben ugyanazt a PRND321 sort tudja,
mint az osszes tobbi. Vagyis PARK, REVERSE, NEUTRAL, DRIVE, a 3-2-1 szamok
azt tudjak, hogy ebbe huzva a valasztokart a valto nem kapcsol feljebb a
jelzett fokozatnal. Esetunk feltetelezi, hogy 4 fokozatu az automatika,
hiszen csk igy van ertelme 3nal is hatarolni. Regebbi automatakon a D utan
Hi es Lo kovetkezett, ezek csak 3 fokozatuak, sot vannak/volta 2 fokozatuak
is (USA 50-60as evek)
Az automata valtokban a vezerlest regebben hidraulikusan oldottak meg, azaz
egy adott olajnyomas (ami szorosan osszefugg a motor fordulatszamaval)
elerese valtotta ki a sebessegvaltast, mint esemenyt. Kesobb ebbe bevontak
az elektronikat is, elobb csak a motor fordulatszamahoz, kesobb a gazpedal
allasahoz is kotve a sebessegvaltasokat. Ha ez megvan, akkor a tiptronic is
kesz, hiszen annak karjat +- allasba hozva (D-bol jobbra kitolva) az
elektronika dolgaba belepofazhatunk. Ilyenkor a valtokart + iranyba nyomva
egyet felkapcsol, - iranyba huzva pedig visszakapcsol a szerkezet. Persze
csak ha a sebessegvaltas utan 1000-6000 koze esik a motor fordulatszama. A
karhoz nem nyulva engedi kiporogni a motort leszabalyozasig, de utana
elvalt. Szerintem csak disz, hiszen a hagyomanyos automata karjat
elore-hatra huzkodva (mint KITT a Knight Rider-ben) ugyanugy kapcsolgat,
csak nem nez ki olyan jol. 
Sot a Merci 5 fokozatu automatai (W124-tol, ill. S osztaly) onalloan
kapcsolgatnak oda-vissza, ha kell prgetnek, ha nem, felkapcsolnak. A
300CE-24 3 fele valtoval volt kaphato. A 0-100-ra gyorsulas idosorrendje
(legjobbal kezdve): 5Aut. -->  5Man.  -->  4Aut, vagyis a tiptronic
hangzatos is, divatos is, de MINEK?

Mielott mindenki horogne: semmi koze a tura/raliautokban, vagy a F1-ben
lathato szekvencialis valtokhoz.Azok ugy mukodnek (durvan), mint a
motorkerekparok valtoi.

Udv:
Fogash


+ - radarok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Van 3 jo hirem es egy keresem a T. listahoz.

Az egyik jo hir, hogy szamos emil jott a temaban, a masik, hogy keves
kozottuk az ismetles, vagyis mindenki mast mondott. A harmadik, hogy mar
keszul a tablazat.

A keresem: Van par tarsunk, akiben a jo szandek munkal ugyan, de az
informacioit szamomra nehezen ertheto formaban adta meg. /Lehet, hogy en
vagyok gyenge?  :)	/
Kernek mindenkit, hogy az infojat szabatosan fogalmazza meg, es a lenyeges
adatokat emelje ki. Ertem ez alatt, hogy pl. az "Erd es kornyeke" nem tul
konkret helymeghatarozas. Jo lenne varoson kivul az ut szamat, varosban az
utca nevet, jellemzo tereptargyat (benzinkut, lampa, stb.) megnevezni,
valamint az iranyt (honnet-hova?), es az oda ervenyes megengedett
sebesseget. A fotomuvesz autojanak rendszamanal es a  benne levo technikai
csodaknal szvsz fontosabb a kocsi SZINE, mert azt messzirol latni. 

Ezek figyelembe vetelevel az adott helyen ismeretlenul mozgo autosok is
lehetoseget kapnak a koltsegvetes kimelesere, tehat ha lehet, a
tovabbiakban igy kernem az infot! 

Elore is koszonet
Fogash

+ - Re. Autos matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok , szia Zoli.

>Nekem is kellene egy hix auto matrica.
>Azt sajna nem tudom, hogy kitol kell kerni, de
>valoszinuleg ezt elolvassa az illeto.
Elolvasta az illeto :-))))) Van belurol ragaszthato matrica 200 penz az ara.
Viszont ma talalkoztam Dfecoval es elkezdi legyartatni a kulsoleg
felragaszthato matricat. Kulon koszonet illeti Puruczki Tamast aki
osszehozta a kulso matrica letrehozasat.


Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L

Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ; HIX autos matrica kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak -10% kedvezmennyel kaphato
+ - Vaddiszno , Suzi alkatresz , talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

Csodalkozva olvastam Vadmalac bemutatkozo irasat a Trabisokkal
kapcsolatosan. Hogy nem birja a trabi fustjet :-) Pedig egy gazfroccs es
huss pa Tarbi, vagy ha a Trabi megis gyorsabb lenne akkor a belso levego
keingetot akar be is lehetne kapcslni. Vagy nincs benne ? :-o) Mert ha nincs
akkor eme bomos eppolyan gagyi jarmu mint a skodrim mert ebben sincs belso
keringeto berendezes :-))
>> >Ezzel kapcsolatban lenne egy (ujabb) otletem. Mi lenne, ha az
> >AUTO-t moderalna valaki? Akkor legalabb megkimelnenk magunkat a
> >vernyomasszint-emelkedestol,
Ezt lehetoleg NEEEEEEEE. SZVSZ a lista a lehetosegeken belul moderalja
onmagat, DE ezek a beszolasok un. felpezsditik egy kicsit a listat es ne
felejtsuk el, hogy vannak olyan leendo listatarsaink akik eddig csak
olvastak es a beszolas ( - sok ) utan lettek listatagok. Pl a Volner Janos
fele beszolas utan ugy 10 - 15 uj listatarsunk lett.
> ------------------------------------------------------
Suzuki alkatreszek.
Lehet Suzihoz utangyartott alkatreszeket kapni , igaz nem a zsir uj tipushoz
hanem a regebbiekhez es eleg korrekt aron.
> --------------------------------------------------
Talalkozo.
Tegnap megtortent :-))) Nagyon jo volt. Ugy 30 auto volt jelen a talalkozon.
Az ido verofenyes es a kedvunk is az volt :-))) Gellerthegyen a citadellai
also parkoloban volt a talalka, majd a yard elzavart minket mert a
buszparkolot teljes egeszeben lefedtuk :-)) A rendori intezkedes utan az
Auchan parkingjaban kotottunk ki. Remek volt :-))) Dunaujvarosban veletek
ismet, mar alig varom.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L

Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ; HIX autos matrica kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak -10% kedvezmennyel kaphato
+ - Miegymas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Sajnos megint lemaradtam a talalkozorol:(((

Gyerekules:
Nem voltam itthon mostanaban, igy tudni kene, hogy most mi a helyzet a
gyerekulessel? Fiam 10 eves, es ugy hallottam, valamifele
ulesmagasitoparnaforma is megfelel...

Auto behozatal kulfoldrol:
Elolvasva az Auto2(?) mellekletet, amely reszletesen kitargyalja a kocsi
becserkeszesetol az itthoni birtokbavetelig terjedo kalvariat, arra a
megallapitasra jutottam, hogy okos vezetoinknek ismet sikerult borsot torni
dolgozo nepunk orra ala. Nem eszem meg azt a rizsat, hogy "Europa
roncstemetoje"... Igy nem lesz a berbol/fizetesbol eloknek 8-10 eves
"nyugati" kocsija, hanem lesz 12-20 eves jigulija meg egyeb
toldozott-foldozott negykerekuje /tegnap gurult elottem egy oregecske
Wartburg, a bal hatso kereke ugy szitalt, hogy sekelt az egesz karosszeria/.
Megmondom, en hogyan csinalom: Pierre/Andy/Strossmayer baratom osszeszedi
barati tarsasagat, idegurul 4-5 nekem megfelelo markaval, en kivalasztom a
legszimpatikusabbat, aztan veszek egy ugyanolyan roncsot.
Rendszammotorszamalvazszam atkerul, es igy egyreszt nem terhelem
papirmunkaval a szegeny hajszolt vam es egyeb szerveket, masreszt
elegedetten gondolok arra, hogy "polgarok, megsem basztatok ki velem".
Na, jo, csak vicceltem :))) /De ehhez lenne kedvem/

Bukocso:
Mint mar irtam regebben, a nyomokbol itelve otszor fordult at velunk egyszer
egy auto. /En a harmadik utan mar nem szamoltam, mivel hosszunak tunt a
hatralevo resz, de szerencsere megalltunk/ A lenyeg, hogy kb. 10cm atmeroju
volt a karosszeriat kivulrol korbefogo bukocso, es nem deformalodott el az
attrakcio alatt. Nem emlexem pontosan a falvastagsagara, olyan 4-5mm-re
saccolom, de legkozelebb megmerem.

Alkohol:
Ugy tudom regebben hagytak, hogy magasabb szinten celba lovok bekapjanak
valamit durrogtatas elott. Aztan persze gyorsan betiltottak, mert magyar
lovoldozok is feltornaztak magukat arra a szintre... (Noverem mondta ;))
Aztan meg mintha az egerek meseltek volna olyasmirol, hogy kis mertekben az
alkohol gyorsitja a reakcio-keszseget, bar tudjatok a kulonleges haderonel
sokmindent megetetnek am az emberrel, koztuk olyan dolgokat is, amit meg a
Nok lapjaban sem mertek megirni hajdanan...
Mindegy, nalam harom dolog biztos az eletben:
-a halal,
-az ado,
-es az, hogy nagyon utalom a reszegeket...

Udv joe

Ja, meg valami, eszembe jutott egy regi japan mondas:
"Bar lelked felkavarjak, e haromnak megbocsass:
a szellonek, mely szerteszorja viragaidat, a felhonek, mely eltakarja
holdadat, s az embernek, aki kotozkodik veled."
+ - crack (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ha a Hungáriánál van a felelösségbiztosításod,
akkor tanácsolom, menj át máshova,
ugyanis nemhogy az ügyfelek segítségére lennének,
de még a szerzödési kötelezettségüket sem teljesítik
normál esetben!


--
Makra Gusztáv
8200 Veszprém, Mikszáth u. 14.
+ - RE: Felicia es Swift (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok.

Ha már ennyire mélyen szóba került az alsó kategóriás kisautók ügye, szólnék
néhány szót arról, hogy nemcsak Suzuki és Skoda létezik!
Pl. hasonló árkategóriában Punto is van, Clio is van, stb, stb. Azt hiszem
nem is kell részleteznem, hogy ezek viszont már tényleg nem említhetok egy
lapon a Suzukival, vagy a Felíciával.
Az új Punto már 1 995 e-tol kapható, a SOLE-t már 1 750-tol meg lehetett
kapni!!!! Én sem vagyok kereskedo, de volt Suzukim, most Punto-m...
Ég és föld. (Természetesen a Punto javára.) A Suzuki elonye azonban az
alacsony fogyasztás, alacsony casco, alacsony fenntartási költségek... De
hát a jobbért fizetni is kell.


Székely Balázs
www.autoindex.hu
SZÉKELY-AUTOINDEX
+ - Re: BMW M5 <-> VTEC (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> Sziasztok,
>
> Nem tudom megallni, hogy ne irjam meg velemenyemet Vaddiszno leveleivel kapcs
ol
> atban.
>
> Az ilyen oruljon, hogy BMW M5-be teheti a segget es ne vaganykodjon. Biztosan
 k
> inkeservesen,

Orulne a halal! Ugy eladnam, (ha kellene valakinek) mint a sicc, es akkora Hond
at
vennek (mar ha adnanak erte)... :)))
+ - Walter BMW-je (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Utanna neztem a 325i gyorsulasanak: 8,0sec 100Km/h-ra.
Ez a 092 lovasra ervenyes.
Udv!
VTI



____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Talalka; Az ordog keze; MCLL (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haj AUTOsaim! :o)

______________________Talalka________________________________
IGEN, IGEN, IGEN!
Nagyon sajnalhatjak a vasarnapi talalkan _nem_ resztvevok, hogy nem
vettek reszt! Jo megaszontam mi?? :o)
Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiijjjjjjjjjjjjjjj de jooooo vooot!
Mindenkinek koszonom, hogy talalkozhattam Vele, mert isteni volt!
Kulon koszonet (minden sorrendiseg nelkul) VTI-nek, aki vitt egy 
tiszteletkort, hogy kozelebbrol megismerhessek egy olyan autot, amit
-remelem-
venni fogok (sikerult meggyozni :o)), Walter Klem Krisztiannak, aki a
csaladi :o) BMW 325i-vel tett nehany kort a huledezo Listatarsakkal :o)
(voltak am fejek), amibol en sajna kimaradtam, de legkozelebb megfuzom
egy karikara, Zssanyanak az Ascona 2.0 kiprobalasaert (allat), DJTiszynek az
IceTee-ert (a kovetkezon en fizetem), Oldsmobile Balazsnak, hogy elhozta 
a hetvegi autot, szinten megcsodalasra, (csak annyit tudok mondani:
!
Az a ......minden), Kadlec Pistinek es  & Peti a fotozasert,
Koltai Petinek a kamerazasert, AntForcenak a dobhartyam leepiteseert :o), 
Fresi BaCSinak mert felhomalyositott fel nap utan, hogy O a Fresi BaCSi :o),
Dolnay Norbieknak, hogy elhoztak a dupla huteses csodaNivat (nagyon brutal)
JA es olyan tiszta volt, mintha gyari lenne, Hazudtam! Hehe :o) remelem nem 
sertettem meg oket :o), persze Minden kedves Listatarsamnak, hogy ott volt, 
a Citadellai rendoroknek, hogy jobb helyszinre kenyszeritettek,
az Auschani bevasarloknak, hogy bojak voltak a szlalompalyan :o) es az 
Auschannak, hogy volt budy es megmentett a . :o)

Hianyoltunk Mindenkit, foleg Vaddisznot! :o) Teeßy? Oldboy? Pentiek?
Tobbiek?
Kovetkezon latunk benneteket? Remelem en is eljutok...
Szoval a kovetkezo mikor es hol? 

_________________________Ordog keze__________________________
Nektek is 2X jott meg a 666-os? Nem veletlenul mi? 666???? Ohhh.

_________________________MCLL______________________________
MCLL! Sajnalom a tortenteket es kitartas! Mi itt vagyunk Neked is!


Tudjatok!  A kormanyok legyenek velunk, udv Gyimi

	     .    .
--------o0O---p---O0o--------
   Ai.: Peace :o) bye Gyimi
mailto:
+ - R: Uzemanyagarak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mit fizettek ma a pumpai arat,87-es-ert es dieselert?

Nekem is volt csak most nincs nalam!  :)

SzaboZE, mailto:
+ - elszakadt vezermuszij (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

A segitsegeteket szeretnem kerni, mit gondoltok tonkrement-e az auto:

Renault 21 (1.8-as), kb. 40-el ment a fater, amikor elszakadt a vezermuszij...
Allitolag nem hallatszott semmilyen toresi hang, csak lassult egy nagyot az
auto (bar az is igaz, hogy ment a radio). A kocsi haza lett vontatva,
megvizsgaltuk es a kovetkezo a helyzet:

A szelepfedel alatt nem latszik semmilyen tores, ugy nez ki, a butykostengely
is sertetlen. A vezermutengelyt ha forgatjuk, 1 korulfordulas alatt 4 allapotba
n
all meg. Viszont ebbol 2x ugy, hogy a tengelynek van egy jelentos holtjateka
(kb 2 centi a keruleten). Ez a ket allapot egymas mellett van. A masik 2
allapotban nincsen holtjatek. A szelepeknel mindegyik hengernel az egyik szelep
allandoan benn van, ez remelem azert van, mert mashogy nyit/zar es ez kivulrol
nem latszik. A tobbi 4 szelep ugy nez ki, hogy rendesen nyit/zar. Viszont itt i
s
van egy problema. A 2. hengernel a szelepek pont forditottan viselkednek, mint 
a
tobbi 3-nal, tehat amelyik mukodik, pont a masik oldalon van, mint a tobbinel.
Ez gondolom lehet attol is, hogy a blokkot direkt igy csinaltak, mert valaminek
utban lett volna. Kiprobaltunk egy kicsi oninditozast is, a fotengely teljesen
siman forog, semmilyen furcsa zaj nem hallatszik a blokkbol.

Bocs, ha nagyon amator modon fogalmaztam, annyira nem ertek hozza. Legyszi
irjatok meg mi a velemenyetek, es _NE_ csak azt, hogy vigyuk szervizbe.

Ja, es ha lehet, legyszi maganban (is) valaszoljatok !

Koszi !
	Peter
+ - Re: Autovasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok!

 wrote:

> Uj auto vasarlasan torom a fejem! Ugy 2-2,4 millio korul
> kellene, de nem tudom mire essen a valasztasom!

Nem csodalom.:-)

> Tenyleg nem tudja veletlenul valaki, hogy mennyibe kerul egy ilyen
> kategoriaju kocsi Casco biztositasa?
> Nem hallottatok valamilyen autovasarlasi, vagy finanszirozasi akciorol
> mostanaban?

Ezekre a kerdesekre nem valaszt adnek, hanem egy javaslatot. Vedd a
nyakadba a varost, es menj be mindegyik marka __tobb__ kereskedojehez is.
Hiaba mondunk akarmit, akkor is csak felinformacioid lesznek, es a vegen
akkor is bemesz a kereskedokhoz.
En is ezt tettem, bementem mindegyik altalam preferalt markanak tobb
kereskedojehez is.

Elobb-utobb belebotlasz olyanba is, aki azt mondja egy raktaron levo autora
hogy kapsz ra 4%-ot.... Akkor fogsz rajonni hogy mennyire igazam van.:-)

Istvan

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS