Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1131
Copyright (C) HIX
2001-06-08
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Miert lopjak az autokat? (mind)  28 sor     (cikkei)
2 Re: Focvagen megbizhatosagi pelda (mind)  36 sor     (cikkei)
3 benzin-viz (mind)  13 sor     (cikkei)
4 pontositasok, aprosagok (mind)  106 sor     (cikkei)
5 Re. QH (mind)  26 sor     (cikkei)
6 Re: Szlovakia + zoldhullam (mind)  25 sor     (cikkei)
7 Xsara? (mind)  6 sor     (cikkei)
8 Re: Re: *** HIX AUTO *** #1129 (mind)  63 sor     (cikkei)
9 Re: ertekallo (mind)  25 sor     (cikkei)
10 Re: Bosch (mind)  13 sor     (cikkei)
11 :)) (mind)  17 sor     (cikkei)
12 Re: mindefele (mind)  94 sor     (cikkei)
13 AutoMania (mind)  24 sor     (cikkei)
14 Re: *** HIX AUTO *** #1130 (mind)  20 sor     (cikkei)
15 Honda talalkozo (mind)  12 sor     (cikkei)
16 Saab (mind)  40 sor     (cikkei)
17 BMW olaj (mind)  16 sor     (cikkei)
18 lomha Alfak (mind)  15 sor     (cikkei)
19 egyiranyu, TDI, duma, Bosch (mind)  27 sor     (cikkei)
20 R5 + hofokjelzo (mind)  51 sor     (cikkei)
21 Skoda (mind)  46 sor     (cikkei)
22 Loero (mind)  12 sor     (cikkei)
23 ADAC (mind)  11 sor     (cikkei)
24 vegyes felvagott (mind)  56 sor     (cikkei)
25 va: Focvagen megbizhatosagi pelda (mind)  22 sor     (cikkei)
26 Karosszeriajavitas, fenyezes (mind)  20 sor     (cikkei)
27 Re: Uj Clio ... (mind)  56 sor     (cikkei)
28 1.9TDi 150LE (mind)  10 sor     (cikkei)
29 ujonc (mind)  15 sor     (cikkei)
30 C5 (mind)  18 sor     (cikkei)
31 Japanauto szerviz (mind)  10 sor     (cikkei)
32 Va:#1130 (mind)  126 sor     (cikkei)
33 egy gondolat (mind)  11 sor     (cikkei)
34 Ertektartas Thaliara (Re: Ezt hogyis...) (mind)  26 sor     (cikkei)
35 Unom a Temat (mind)  57 sor     (cikkei)
36 mindenfele (mind)  46 sor     (cikkei)
37 autogyarak minosege, nemet emisszio (mind)  34 sor     (cikkei)
38 keres! (mind)  9 sor     (cikkei)
39 Szlovakia (mind)  22 sor     (cikkei)
40 ketutemu autok alkonya (mind)  14 sor     (cikkei)

+ - Re: Miert lopjak az autokat? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Marci nyerte a tegnapi HIXAuto duma-dijat:  :-D

>>[Opel es VW] Persze, hogy sokat lopnak,
>>ha megerne az arat nem lopnak, hanem megvennek.

Hidd el, meg is veszik. Az olasz autokbol meg mindig nem fogy annyi, mint a nem
etbol. Ez adodhat image, ertekrend vagy egyszeruen szokaskulonbsegbol. Mivel a 
sok eladott nemet autohoz alkatreszre is szukseg van, a kelet-europai "norma" s
zerint lopas utjan toltik fel a hasznalt-alkatresz raktarakat (sajnos en is tal
altam mar egy-ket ilyen helyet Magyarorszagon), pedig a nemet uj-alkatresz ara 
meg mindig nem a legmagasabb. 

Felreertes ne essek, nemetauto-barat vagyok, de az ujabb fejlesztesu Alfa ill. 
Fiat produktumok egyre jobban tetszenek nekem is... Bar soha nem lesz eleg penz
em ahhoz, hogy egy olasz autot (pl.AR 147) is megvegyek a nemet melle. :-)))

Udv,
Fulcsi (VW Golf II 1.6D, VW Polo 60, VW Passat 1.8T)
	
________________________________________________________________________
FULOP Zoltan
Siemens AG - phone:+49 89 722 40866
ICM N MR GE DC 1 - fax:+49 89 722 54859
Mobile Networks - mobile:+36 20 9465 766
Hofmannstr.51 - mailto: 
D-81359 Muenchen - http://fulcsi.freeservers.com
+ - Re: Focvagen megbizhatosagi pelda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> Felado :  [Hungary]

>A kollégám boldog(-talan) tulajdonosa egy Skoda Felicia1.3 LXi-nek, a
>hátulján a VW System felirattal.
>Az autóban most van 107.000 km és négy éves. Eddig kb. 400.000,-
>forintot kellett szervizre költenie (a kötelezoket nem számítva).
>Legutoljára éppen egy kisebb motorgenerál volt azaz komplett gyurucsere,
>mert kb. 1500 km-nként megevett egy liter olajat.

>Ha nem építkezne lecserelné egy új, NEM VW autóra. Mert VW-t azt életben
>többé nem vesz.

Kedves Gabor!

Szereny velemenyem szerint a kollegad nem volt tisztaban azzal, hogy ez az auto
 egy izig-verig cseh auto. Cseh tervezes, cseh gyartas, cseh minoseg. Ha a koll
egad Lada Szamarat vett volna, akkor most azt mondana, hogy meg egyszer az elet
ben nem vesz tobbe Porsche-t??? Ugyanis a Szamara motorjanak tervezeseben a Por
sche is reszt vett.

Azt javaslom a kollegadnak, hogy vegyen hasznalt hazat es hozza egy igazi Volks
wagent...

Fulcsi
VW Passat 1.8T (135e Km)
	
________________________________________________________________________
S
FULOP Zoltan
Siemens AG		phone:	+49 89 722 40866
ICM N MR GE DC 1		fax:	+49 89 722 54859
Mobile Networks		mobile:	+36 20 9465 766
Hofmannstr.51		mailto: 
D-81359 Muenchen		http://fulcsi.freeservers.com
+ - benzin-viz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

benzinbe kevert vizzel probalkozik. Az eges kozben 
a viz a nagy nyomas+homersekleten durranogazra 
(2H2O->2H2+O2) bomlik, ami huti az egesteret, majd 
eleg es munkat vegez a benzin helyett.

Az eges kozben elobb elbomlik, majd ujra eleg? 
Ez nem tunik nyeresegnek. Raadasul a viz a suritesi
utemben gozze valik, vagyis jol megno a terfogata,
es igy fekezi a motort. Diesel motornal volna erdekes
ezt meggondolni, mert ott a befecskendezeskor a 
robbanassal egyszerre tagulna gozze a viz, es hajtana 
a motort...
Udv: Po:li
+ - pontositasok, aprosagok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szep jo napot!

"meglepne, ha nemet autogyar a 
Bosch-termekeit Magneti Marellire 
cserelne..."

A Feliciam 1.6-os VW motorjanak 
Magnetti Marelli vezerlese van 
(1998-as evjarat).

******

"Ezen kivul a kovetkezo autokban van 
meg 1.6 75LE: (...) Polo 75"

A Polo 75 lovas motorja az 1.4-es, 
16 szelepes.

*******

"De: 40-ne'l hanyasban mesz? Egy 1.6-os 
16V eseteben is eleg, ha harmasban mesz?  
Vagy a kettes kell...?"

Ha nem akarsz gyorsitani, akar otosben 
is elviszi. De negyesben mindenkepp.

(Peugeot 206 1.6 16V, 110 LE)

********

"Az elozo generacios Corsarol es a Fabia 
elodjenek tekintheto Feliciarol is 
hallottam megbizhatosagi problemakat. 
Mekkora esellyel javultak ezek az 
utodmodelleknel?"

Ad 1: a Felicianak semmi koze a Fabiahoz, 
nem ugy mint az "uj" Corsanak a "regi" 
Corsahoz.

Ad 2: a VW konszern belso statisztikai 
szerint a Felicia a konszern legkevesbe 
problemas autoja (mas szempontok szerint osztalyoznak, mint az ADAC megbizhatos
agi tesztjein).

********

"A Civicem is minden alkalommal megraz,
ahanyszor kiszallok belole Hogyan lehetne 
ezt kikuszobolni?"

Kiszallas kozben fogd az ajto femkeretet.

********

Nasfay Zoli: "A Vento az az auto, amelynel
minden nemet autokkal kapcsolatos pozitiv 
eloitelet ervenyesul. Az egyik legjobb 
dajcs avto, amit valaha is vezettem."

Bocs Zoli, de nem eppen alattad mult 
ki ez az auto? Mintha akkoriban nem pont 
ezt mondtad volna :-) Ha rosszul 
emlekszem, akkor bocs :-)

********

"Magyarorszagon sejtesem szerint 
a vasarloero kb. 1/3 resze a 
kimondottan arerzekeny vasarlo, a 
tobbieknek az ar csak egy szukito tenyezo."

Vagyis arerzekenyek... :-)

********

"Durva beavatkozas lenne, ha az Alfa-k 
is a mezei GM eroforrasokkal jonnenek ki."

Es forditva? Twin Spark az Astraban?

********

"Szoba kerult egy uj Sedan, vagy egy 
Daewoo Lanos."

Na tessek, itt egy arerzekeny vasarlo, 
ugye :-)

*******

"Hat felelmetesek a velemenykulonbsegek! 
Epp nem reg irta valakihogy milyen
 auto a fiat punto, csendes, eros, 
szep, stb. Most meg..."

Hja, ezert nem mindenki jar ugyanolyan 
autoval. Masok az emberek preferenciai.
(Mintha a Lista kezdene toleransabba valni 
es ezt a tenyt elfogadni.)

*******

Udv,
Stevie
+ - Re. QH (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Ed.

>Ismeri valaki a fenti markanevu utangyartott alkatreszeket? >Kuplungot
>keresek, ennek az ara eleg kedvezo.

:-)))) Valami remlik :-)) Arulom is ;-)  Qunion Hasell ( Angol gyartmany ).
Eleg jo marka viszonylag alacsony aron. Markasabb viszont a Sachs kuplung de
az joval dragabb. A QH nemcsak tarcsat, hanem kinyomocsapagyat es
szerkezetet gyart. Lehet venni akar szettben is. Ez valamivel olcsobb mint
kulon - kulon db - onkent vasarolni. Ezenkivul olaj es levegoszuro is van
QH - ban, csak az identol WIX - re kereszteltek at.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Re: Szlovakia + zoldhullam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> mindig olcso, lehet kartyaval fizetni, a levett osszeg azonnal
>> meg is jelent a bankszamlamon. Szoval csak ajanlani tudom !

>Ezt hogyan csinalod? En is akarok ugy fizetni, hogy az osszeg
>megjelenjen a szamlamon :)))

Csaba, tudtam, hogy valaki bele fog kotni, mikor mar megkaptam a
visszaigazolast a levelrol :-)))) Szoval a levett osszeg hianya jelent meg
a szamlamon, azaz a terheles !!! :-))

ZOLDHULLAM. Nagyon jo pelda erre az Elessarkot a Mazsa terrel osszekoto
Korosi Csoma ut. Ha szabalyosan kozlekedsz (50), akkor pontosan 3 pirosat
kapsz. Ha Pataki muv. hazig nyomod 80 -al, utana lassitasz es pont elkapod
a Plus ABC elott eppen zoldre valto lampat, akkor meg atcsuszol a vasuti
feluljaro alatti sargan ... Erre odafigyelhetnenek az illetekesek ! A masik
ami idegesit, hogy az Ors vezer ter felol a Feher uton az Elessarok fele a
kanyar utan bazi sz@r macskako egeszen az Elessarokig. Utana megint jo ut.
Ez a 200 meter senki foldje ? Mert akarhany utfelujitas volt, ez a szakasz
mindig kimaradt. Es kora tavasszal tele van tankcsapdakkal a teli olvadas
utan. Meg az sem egyertelmu, hogy 1 vagy ket sav van -e. bar asszem tabla
nem jelez kettot de most majd megnezem :-))

Zsolt

- OPEL Kadett E -
+ - Xsara? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Citroen Xsara-val van valakinek kozelebbi tapasztalata? Ar, felszereltseg,
kenyelem alapjan jobb valasztasnak tunik mint a Golf/Astra/Focus trio es
meg szep is. Itt most 24000 DM egy 1.4 55KW klimas, metal, kozpontizaras
ablakemelos peldany es egyre jobban tetszik.
+ - Re: Re: *** HIX AUTO *** #1129 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gabor irja:

>> Ha megfigyeled, szinte az osszes autokat reklamozo tulajdonsag
>> egy Bosch kaliberu ceg innovacioja: ESP, ASP, DSC, ABS, TDI,
>> esigytovabbsatobbi.
>
>Szerintem ez messze van az összestol. Gondolok itt olyanokra, hogy 4WD,
>VTEC, TwinSpark, 16V, AC....

Te hol elsz? A 16V, 4WD, TwinSpark innovacionak szamit 2001-ben?

>> Volt is a Bosch home page-en kb. tavaly ilyenkor egy szlogen,
>> amit azota sem lattam:
>> "A VW gyartja a 3 literes autot,
>> "a Bosch szallitja hozza a technologiat"
>> Ebben a 2 sorban minden benne van.
>>
>
>Ez mit bizonyít? Szerintem ilyen hangzatos mondatokat a Dacia honlapján
>is lehet olvasni. Mellesleg annak idején sok szépet papoltak a
>szocilizmusról is, mint a tökéletes rendszer felé vezeto útról.

nem talalom sem az ervet, sem az informaciot ebben a mondatban

>Ezek szerint egy új törökországi gyárban jobb minoséget produlkálnak,
>mint mondjuk az már jó néhány éves Rolls vagy Aston Martin üzemeiben?
>Kötve hiszem.

Hol volt szo Törökorszagrol?
Mi az hogy "minöseg"? Te hogyan definialnad?
Ugy gondolom egyik peldad sem volt talalo...a hagyomanyos Rolls motor 
(6750 ccm) mar ujkoraban szivarogtatta (-ja) az olajat...miutan az Aston
a kedvenceim köze tartozik most nem ellenpeldalozom :-)

>Feltunt, hogy a tapasztalataid teljes egészében a német autógyárakban
>szerezted. Ennek alapján alkotni globális képet a világ autógyártásáról
>nem teljesen okos dolog.

Egyre kevesebb embernek adatik meg, hogy az osszes letezo automarka
osszes letezo gyaraban megforduljon es közvetlen tapasztalatokat szerezzen.
Talan erre nincs is szükseg, ha velemenyt tudsz cserelni különbözö 
tapasztalatu kollegakkal es le tudod szürni a tanulsagot. Kesöbb
erdemes a "leszürt tanulsagokat" (mint velemenyeket) ujra kicserelni
es ezt a folyamatot folytatni. Idöt takaritasz meg vele...

A visszakerdezest itt megsporolom (azaz, hogy te melyik orszagok
autogyaraiban szerezted a tapasztalataidat).

>Egyáltalán nem tartom elképzelhetetlennek azt, hogy VW autóban Magnetti
>Marelli felirat jelenjen meg. Nem ismerem a két cég pontos piaci értékét
>(valószínuleg a BOSCH-é nagyobb, de egy olyan cég, amelynek a neve
>Formula 1-es versenyautókon is feltunik, nem tunik oljan kicsinek, hogy
>csak úgy legyinteni lehessen rá.)

Nem piaci ertekrol, hanem piaci poziciorol volt szo. Nem keverendö.

Könnyen el tudom kepzelni, hogy a Magneti Marelli piaci erteke
közel all a Bosch piaci ertekehez, u.i. a Bosch nem reszvenytarsasag,
hanem a Bosch alapitvany üzemelteti. Ha a tözsdere mennenek, könnyen
tudnanak tovabbi +30-40%-ig nyujtozkodni (a mai kb. 55 milliard DM
piaci ertekbol kiindulva ez "nem semmi").

Zsolt
+ - Re: ertekallo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

fogash irja:

>>pontosabban 43 millio (2000-ben)...a teljesitmenynel fontosabbnak
>>tunik a megbizhatosag, ertekallosag, biztonsag es takarekossag

/megjegyzes: a mondat igy fejezodott be annak idejen: 
"(ill. ezen jellemzok optimalasa)."/

>A megbizhatosagi statisztikakat a japanok vezetik. 

ezt senki nem vitatta

>Az ertekallosag erosen szubjektiv. 

az ertekallosagot a piac hatarozza meg...

>A nemetek siman NACIONALIZMUSbol vesznem nemet autot. :(

Ezt mibol szurod le? 
Es a franciak? Es az olaszok? Es az amerikaiak? 
Es a japanok? Es barmelyik sajat autogyarral rendelkezo orszag autosai?
Ha lenne sajat magyar markank, hidd el, nagyon nepszeru lenne
Magyarorszagon. Szerinted ezen csodalkozni kell? Ez a nacionalizmus?

Zsolt
+ - Re: Bosch (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

fogash irja:

>A szgk piac elezodni fog, hiszen a Delphi es a Siemens is gyart mar
>common-rail rendszereket, tehat a Bosch nem egyeduralkodo.

Nem egyeduralkodasrol, monopoliumrol, hanem innovation leadership
(ezt meg hogy mondjak magyarul?) volt szo. 

Innovacio a spanyol viasz feltalalasa.
Innovacio az ipari meretekben torteno, lenyegesen jobb minosegu,
haztartasok szamara tervezett spanyol viasz gyartasa is.

Zsolt
+ - :)) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

apodmaqniczky.... irta:
> feketeleves, hogy 180fokban kell rakanyarodni az autopalyara, 
> eszrevesszuk, hogy stop tabla, gyorsitosav keres...hat az nincs. 
Erd-Parkvaros, Bp. fele az M7-esre,... Tele van a felhajto vege 
uvegszilankkal. Van egy tabla, hogy nincs gyorsitosav, de ugy 
tunik, nem eleg...

Volt ott minden: Bordak az utban, fenyvisszavero szemek az uton, tabla,
stoptabla, elojelzo tabla, de a totalis hulyeket nem lehet
eltantoritani...:(

Szerencsere tegnap ota jra van gyorsitosav.


   Geza

ui.: csak nem te is erre lax? :)
+ - Re: mindefele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
>
> Golf 1.6: 105 LE - hol itt az igenytelenseg
> az emlitett 75 LEs motor az 1.4 16V lehetett...
> Mint entry-modell nem baj, ha van egy ilyen is. Van egy csomo
> ceg, ami cegautonak epp a minimalkivitelt igenyli. Nem szabad oket,
> mint vasarloi reteget alabecsulni.
>

Nem erre gondoltam, hanem pl. Polo75, Skoda Octavia 1.6 75LE....
mellesleg a Golf is csak kb. 1 éve nincs az említett motorral.

De jó, igazad van. Legyen ilyen kökorszaki motor is. De akkor ne adják annyiért
,
mint pl. az Opel az Astra Classicot.

Auto2 legújabb szám:
Összehasonlították a Thalia 1.4 8v-t (75LE, 114Nm, 2.195 eFt), a Suzuki Sedan
1.3-at (68LE, 99Nm, 2.023 eFt), a Lanos 1.3-at (75 LE, 115Nm, 2.099 eFt) és a P
olo
Classic 60-at (60LE, 116Nm, 2.877 eFt !!!!!!!!).
A Thalia nyújtotta minden tekintetben a legtöbbet. A Polo kb. a többi átlagát
hozta. Viszont a Polo 30%-kal többe kerül mint a Thalia.

>
> a jovore nyugdijba (ertsd igazgatosagi tanacs vezetosege) vonulo
> Piech markapozicionalasi strategiaja igy fest (tenyszeru kozles):
> - VW: a Mercedes konkurrenseve kell felnonie
>

Ez volt a legjobb az összes közül. Ezen jót derültem :)))))))))))

> - Audi: a BMW, Jaguar konkurrense (sportos elegancia)
> - Seat: Alfa konkurrens (emocioebreszto, sportos image)
> - Skoda: a hagyomanyos 'nepauto' (Volkswagen) szerepet tolti be
> - Lambo: a Ferrari-kaliberu konkurrencia (sport)
> - Bentley: sportos luxusautok
> - Bugatti: szupersportauto

------------------

>
> At 02:31 AM 6/6/2001 +0000, you wrote:
> >Ertektartas (minimum 4 evre vetitve)
> >1. Thalia
> >2. Lanos?
> >3. Swift?
>
> Egy szereny kerdes, ezt hogy szamoltad ki ?  Odaig oke hogy a swiftre es a
> langyosra van mar tapasztalat, de a thailara nincs..
>

A Clio-k értéktartására lehet alapozni.

----------

>
> >Minek gyartson a Microsoft jobb op. rendszert.
>
> Jezus! En hasznalok Solaristol elkezdve Mac OS X-ig mindenfele oprendszert,
> de csaladom szamitastechnikahoz egyaltalan nem erto tagjait csak es
> kizarolag Windows 98 vagy ME ele ultetem.
>
> Magyarazat egyszeru, ha en belovom, akkor stabilan mukodik. Itt most nem a
> Solaris megbizhatosagat, vagy a Mac OS intuitiv hasznalatat kell nezni,
> hanem ezt: Microsoft magyarul van es orakig megy crash nelkul - persze ez
> hardverfuggo lehet!
>

Ez most OFF lesz:

Na most ezt komolyan gondolod?
Nyomdaipar területén dolgozom és van némi tapasztalatom a téren, hogy mi a júze
r
frendlibb. Egy Macintosh használatát kb. negyed annyi idôbe tellik betanítani m
int
egy Windowsét.
Ha esetleg meghal a oprencer, akkor telefonon keresztül elmondom, hogy kell
újratelepíteni a fennlévô szoftverek újratelepítési szükségessége nélkül.

Nekem Vindózerem van, de csak azért mert - szánom-bánom - hozzá sokkal több
szoftvert tudok megszerezni ingyen és lehet berhelni. Míg a MAcit nem.

A MacOS-nak is volt magyar verziója de senki sem kérte.

A legjobb érved az volt, hogy ÓRÁKIG MEGY CRASH NÉLKÜL. Ez olyan mint az, hogy 
az
én apukám 20 éves Zastava 750-ese akár 1000 kilométert is elmegy szervíz nélkül
.
Szóval egy tuti megbízható autó! :)))))

Üdv,
Gábor
HIX-745
+ - AutoMania (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> Ami viszont nagyon bosszantott:
:> A C5-nel is a karosszeria formaja igen erosen izles kerdese.
:> De a musor egyetlen nyavalyas allokepet nem volt kepes
:> tartalmazni, hogy normalisan meg lehessen nezni a
:> karosszeriat.  Volt ott minden, "techno"-zene, videoklipszeru
:> snittek, mozgo kameraallasok, fiatalossag, dinamika, porges,
:> yeah!!   Csak a kocsi formajat nem lehetett megszemlelni...

Teljesen egyetertek !!! 
A 420 fele videoklip villanas helyett jobb szeretnem, ha 
megmutatnak a muszerfalat kozelrol, meg a motorteret,
de nem csak egy "xxx Valve" vagy "xxx Turbo" felirat
erejeig. Lathatnam meg a karpitot, a pedalokat, a
kesztyutartot, a magno/radio/CD-t, esetleg sotetben
is a muszerfalvilagitast.

Ez a mostani Techno-design egy nagy szutyok,
nem informacios musor, csak mania...  :-)


Szep napokat: Antal Attila
(Seat Leon 1.6 aut)
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1130 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > Olvastam az Auto2 tesztjet, ahol nagyon kedvezonek tuntetik
> > fel a Corsa szerviz koltsegeit, talan tulsagosan is. A
>
> Nem kotekedni szeretnek, de honnan lehet tudni egy uj auto
> szervizkoltsegeit? A Corsa nemreg jelent csak meg, persze, hogy
> minimalisak a szervizkoltsegek...

Hali!

Az auto2 tesztekben a szervizkoltseg alatt a garanciaido alatt kotelezo
szervizek koltseget ertik. Tehat osszedjak hogy mibe kerul a 30ezres, a
60ezres meg a 90ezres szerviz. (illetve, attol fugg, hogy melyik kocsit
milyen periodussal kell vinni). Ezeknek az arat a markaszerviz meg tudja
mondani.

Ezen tul szoktak meg olyan osszegeket is kihozoni, hogy mibe kerul mondjuk,
ha lezuzzak a kocsi elejet, vagy hatuljat. Itt meg osszadjak a lampa,
lokharito, motorhazteto arat.

Szabolcs
+ - Honda talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ezuton ertesitenek minden esetleges erdeklodot, hogy a 
Punkosdi Honda Napok kepes elmenybeszamolojat a 
kep.tar.hu/hondaklub oldalon talaljatok (osszesen kb 140 
kep napok szerint lebontva).

A kecskemeti ugyessegi versenyt egy HIX rendszamu fekete 
VTi nyerte :-)

Udv!
VTI
+ - Saab (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Tehat induljunk ki a felvetett SAAB-bol:
> Szerintem, ha egy gyar az alvazat kisebb modositasokkal kozosen hasznalja
> tobb eltero tipusnal meg nem biztos, hogy gond. Mindaddig, amig az auto
> minosege, megbizhatosaga, egyenisege nem latja karat. Ez vonatkozik a

A Saabnal latta. Az 1993-ban bevezetett uj 900-as tipusnal rengeteg
gyermekbetegseg, megbizhatosagi problemak, visszahivasok. Egyeniseg, hat
az meg meg inkabb, azon nincs is mit ragozni. Nemcsak formailag, hanem
a muszaki megoldasokat illetoen is.

> Jaguartol a Seat-ig minden erintett markara. A futomu szintugy egy dolog,
> mivel teljesen ugyanazt a futomuvet egy eltero autoba csak kisebb
> modositasokkal lehet beultetni, illetve az auto tomege, tengelyterhelese es
> egyeb menetkozbeni viselkedese miatt ugyis el kell hangolni az eredeti
> felallastol, es ezt mar egy elozetes tajekoztatas hianyaban kizart, hogy
> hasrautve eszrevedd.

Persze! Itt onmagaban nem is az a baj, hogy egy masik autobol vettek at
a futomuvet, - bar ketsegtelen, hogy jobban orulnek, ha a Made by
Saab felirat lenne belegravirozva a lengokarba -, hanem, hogy az az uj
futomu (nevezetesen az Opel Astrae) szarabb, mint amilyen a kifuto modelle
volt.  Egy kommersz auto kovetkezetesen kommersz felepitesu, csak
funkcionalis celokra hasznalhato futomuvet vettek at kisebb modositasokkal,
ahelyett, hogy a koltsegesen gyarthato regit megtartottak volna. Persze a
fo szempont az volt, hogy gazdasagosabba tegyek a gyartast. Ez teljesult.

> bizom benne, hogy a SAAB is marad a sajat motorjainal, kulonben kiesik a
> kosarbol.

A 900-asban maradt a Saab atdolgozott motorja (amitol ugyan minosegileg
jobb nem lett, legfeljebb picit erosebb) annak idejen, az ujakban viszont
mar GM van. Legalabbis a hathengeres valtozatokban. Azon se lepodnek meg,
ha kozben a negyhengereseket is utolerte volna a vegzet a globalizacio
jegyeben.

Z.

- Násfay Zoltán | Relax! Szórakoztató Kulturális Magazin | http://www.relax.hu 
-
+ - BMW olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Milyen kovetkezmenyei lennenek annak, ha olcso (esetleg noname) olajat
> tennek bele?

A Mol neked nem eleg noname??? Keves szarabb olaj van a piacon. Tesco
olaj, na, az allitolag meg rosszabb. Ha nekem az lenne a celom, hogy
valahogy eletben  tartsak egy kopott motort, biztos, hogy egy azonos
viszkozatasu (semmikepp sem higabb!), de jobb minosegu olajat toltenek bele.
Nyilvan a motorgeneralt akarod megsporolni, ne akard emelle meg a
kenoanyag arat is. A ketto egyutt mar sok lesz.
Mellesleg, az olajfogyas, amit leirtal, meg nem olyan borzaszto, ha a
kopottsag a menetteljesitmenyeken es a hangjan nem erzodik erosen, akkor
siman kibirja a 20 ezer kilometert - felteve, hogy OLAJat toltesz bele,
nem valami sz*rt.

Z.
+ - lomha Alfak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Lomha Alfak: ezzel kapcsolatban nekem is eszembejutott meg valami,
ami raadasul kapcsolodik a masik vitatemahoz, a loketterfogat/
teljesitmeny aranyhoz.
Miert van az, hogy az also-kozepkategorias 145-os Alfa, az 1.6-os
120 lovas motorjaval erezhetoen es kimutathatoan gyengebben huz,
mint egy ketliteres, 115 lovas, kozepkategorias, tehat valoszinuleg
sulyosabb Vectra?
Meresi eredmenyek 0-100-ra Alfanal 10-10.5 sec, Vectranal 8.5-9 sec.
Ora szerint, persze, de nem az egzakt ertek a lenyeg, hanem a
kulonbseg merteke. Pedig az Opel meg hosszabbra is van attetelezve,
az Alfa 2-esben mar 100-nal letilt.
Engem ez is arrol gyoz meg, hogy rohadtul nem mindegy, hogy azt a
bizonyos teljesitmenyt milyen loketterfogatbol hozzak ki.

Z.
+ - egyiranyu, TDI, duma, Bosch (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Na neeeeeeee! Lehet, hogy Te vagy az, aki szembe jon a
> szembol egyiranyuva tett utcaban, mert meg ugy
> tanulta-ismerte, s a KRESZ-re nincs tobb ideje????

Eltalaltad, pontosan ez a tipus vagyok.

> Felado :  [Germany]
> motorokrol a <2 liter kategoriaban, ne hagyjuk megemlitetlenul a
> Golf uj 1.9 TDI motorjat:
> fogyasztas: nehany decivel tobb, mint a gyengebb valtozatoke

Ez oke. De mennyibe kerul? :)))
Nem szivesen fizetek azert plusz masfel milliot, hogy
aztan Budapest es Gardony kozott sporoljak 800 forintot...

> Felado :  [Hungary]
> Marci nyerte a tegnapi HIXAuto duma-dijat:  :-D

Szerintem ez altalaban is igy van :))

> Felado :  [Hungary]
> (Az Alfßk egyik gyenge pontja az elektronika. Made by BOSCH.)

Azaz. Regebbi Saabok leggyengebb pontja a gyujtaselektronika. Made by BOSCH.

Z.
+ - R5 + hofokjelzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [International]
> miert annyira fontos az, hogy legyen vizhofokjelzo muszer?

Szia,

Oke, megmagyarazom en. Ha a lampa kigyullad, akkor mar reg baj van.
Felforrt. Ilyenkor, ha felreallsz az autoval, nem derul ki, hogy
most csak arrol van szo, hogy tulterhelted a hutorendszert (ugye
ilyenkor nem szabad leallitani a motort, a hengerfejkarosodasok
elkerulese vegett, hanem meg kell varni, amig visszahul), vagy
pedig alapjaraton is tovabb melegszik, azaz valami valami meghibasodott
(termosztat, elrepedt egy cso, stb.).

Azonkivul azert is jo, mert ha idonkent vetsz ra egy pillantast,
rogton latod, minden rendben van-e. Ha picit alacsonyabb vagy
magasabb erteken all, az mar elojelez valamit. A nyitott korben
megdeglett termosztat hibaja peldaul az eletben ki nem derul,
ha nincs analog hofokjelzod. Addig is viszont nem jar uzemi
homersekleten a motor, tehat erosen kopik. Amikor meg picit
magasabban all a mutato szokasosnal, kezdheted figyelni, hogy
vajon visszamegy-e rendesen, amikor bekapcsol a ventillator,
vagy kuszik felfele folyamatosan, tehat valami gond van. Az
effele okos autokban meg, mint az R5, kigyullad, amikor 120
fok a nyolcvan helyett. Kosz szepen.

Az olajnyomasjelzo muszert ugyanilyen fontosnak tartom, de azon
mar fel sem tudom idegesiteni magam, mivel szinte semelyik
autoban nincs. A mostani automban van, es szamomra megnyugtato
idonkent rapillantva konstatalni, hogy minden OK. A hutesi
es kenesi problemak nagyon rovid ido alatt oriasi karosodast
tudnak okozni, ilyesmibe eleg sok kocsi bukott mar bele, a
jelek szerint nem a tieid. Velem volt mar olyan, hogy egyszercsak
kigyulladt az olajnyomas lampa, es 10 masodperc mulva, mire felre
tudtam allni, mar keso volt.

Ha ugy tetszik, paranoia. Kivanom, hogy sose legyen rajuk szukseged.
De az, hogy az R5-ben csak egy tetves, nyomorult lampa van, hogy
_meg ezen is_ sporolnak, az felboszit. Elvi kerdes. Dogoljek meg,
ha veszek ilyen autot valaha is.

>     Ami a cikked egyeb reszleteit illeti, ugy gondolom, barmelyik
> tipusbol ki lehet fogni jobb es rosszabb darabokat, ahogy azt elottem
> tobben is leirtak, felesleges egy kiprobalt peldanybol altalanositani
> a tipusra.

Mar ne is haragudj, de ez szerintem hulyeseg. Egy gyakorlatilag
hibatlan allapotu, nagyon keveset futott autonal hogy a pekbe ne
altalanositanek? Indokolj, vagy cafolj a _sajat_ tapasztalataiddal,
mert ez egyik sem, csak alaptalan kioktatas.

Z.
+ - Skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Szerintem nem.  Aki Skodaban gondolkozik, szerintem inkabb
> racionalis ember, aki "csak" kozlekedni akar. (Ha szaguldozna,

Ez lenne a Skoda ugynevezett idealis vasarloja. A gyakorlat picit mas.

> > Tipikus jelenseg az, hogy egy fiatal srac megvesz egy szocialista
> > autot, es azonnal tuningolni akarja, hogy elmenyautozhasson vele.
> Szerinted Skodat vesz, nem Ladat...?

Igen. Hozzavetolegesen a fele. De a kedvedert legyen a 40%-a. Tokmindegy.
Ha nem hiszed, iratkozz fel probakepp az ungarische Skodalistara,
ahova nem hiszem, hogy csak a tuningorultek jarnak, de majdnem
mindenki ultet, tuningol, es tapossa. Kulonben jo fejek, de hogy oszinte
legyek, neha mar nem is ertem oket.

> > > Lehet, hogy csak lepest akar tartani a forgalommal.
> > Egy 120-as Skodaval lepest lehet tartani a forgalommal, ne aggodj.
> De lehet, hogy nem "elmeny", plane, ha letoljak.
> Egy fiatal sracnak...

Most milyen elmenyrol beszelsz? Annak, hogy lepest tartson a
forgalommal, nem kell elmenynek lennie. Ha meg lepest tart, nem
toljak le, vagy nem jobban, mint mas kocsiban.

> > kis gazt,es bementem. :) A jardasziget masik oldalan nehany
> > autojukbol kikaszalodni keszulo csalad dobbenten nezte vegig,
> > azt hittek, valami verprofi ul a volannal. Kezdok szerencseje :)
> A jardasziget masik oldalan??   Ez a teljesen neptelen terulet?

Azt hiszem, azzal kezdtem a beszamolot, hogy senkire nem jelentettem
veszelyt. Ezt hidd el, vagy ne hidd el, de ne a jardaszigetbe
koss bele, ha nem lattad a terepet. Tortenetesen volt rajta nemi
elo kerites is, amin emberek nem nagyon szoktak atmaszni,
kulonosen nem 3 masodperc alatt, amig a muvelet zajlott. Persze,
minden lehetseges, na, en ezt a kockazatot mertem vallalni
felelossegem teljes tudataban.

> Szerintem nem azert voltak dobbentek, mert profit hittek latni,
> hanem azert, mert hatha megse...  (es mint irod, tenyleg...)

Nyugodj bele, hogy azt hittek. A kezdot meg ne ugy ertsd, hogy
nem tudom kezelni az automat, csak ugy, hogy nem vagyok kepzett
ralliversenyzo. De ki az?

Z.
+ - Loero (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok autosok!

Tegnap ket baratom vitazott. Az egyikojuknek
egy 206-os Peugeot-ja van, es a kipuffogo rendszeret
sportra akarja cserelni, hogy a 75 lovas autobol 90 lovas
legyen. A masik baratom azt mondja hogy lehetelen 
+15 LE-t elerni sport kipuffogo rendszerrel.
Én igazabol partatlan maradtam, bar nem tartom lehetetlennek!
Nektek mi a véleményetek erről? 
Üdv mindenkinek:
3P
Ui:Matricakrol semmi hir???
+ - ADAC (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia mindenki!

Lenne meg egy kerdesem a mai napra!
Mar tobbszor is olvastam kulonbozo 
vezetestechnikai treningekrol itt a listan.
A kerdesem az hogy hogyan es hol lehet
jelentkezni ilyen treningre es persze mindez
mennyibe kerul?
Kossz!
Udv:
3P
+ - vegyes felvagott (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tiszteletem a Vezetoknek !

Ismet egy-ket szosszenet agyi hanyattatasaimrol:

- : 
>Vagy mindenki mas auto utan probalja.
>Mert ugye a Trabihoz kepest csendes, a Bentlyhez kepest hangos.
>A Kispolskihoz kepest eros, egy F50-hez kepest gyenge.
Hat itt a dolgok lenyege, s aki ezt megerti az rajon, hogy ma mar azonos
kategoriaju autok kozott inkabb csak elmeleti sikon van kulonbseg. A
gyakorlatban egy kis szorassal ugyanazt kapod. Legfeljebb nem mindenki latja
be.

- Soma (jogos) felelme 2005-tol.
Ez biztosnak tunik, legalabbis rettento nagy hevvel bizonygattak sacc.
masfel honapja az Info radioban. Kivonni egyenlore jogi es tarsadalmi
feszultsegek miatt nem "illik", de a katalizator meglete muszaly lessz a
zoldkartyahoz. Mellesleg a TraWa duo motorjainak mukodesi elve szorosan maga
utan vonja a mindenkori zoldkartyazas elotti katalizatorcseret, mivel ezek
elettartama az emlitett tipusokon a zoldkartya megszerzese utani 3.
gazfroccsig tart.

- BaAd
>Olvastam az Auto2 tesztjet, ahol nagyon kedvezonek tuntetik
>fel a Corsa szerviz koltsegeit, talan tulsagosan is.
A Corsaet pont nem tudom, de az Astra 15ezrese brutto 26000 HUF korul volt.
A Corsa ellenben 20ezrenkent jar randira.

- Brutalis diesel
> Golf uj 1.9 TDI motorjat:
> 1896 ccm
> 150 LE / 4000 ford.
> 320 Nm / 1900 ford.
> 216 km/h
> 0-100 km/h: 8.2 s
> fogyasztas: nehany decivel tobb, mint a gyengebb valtozatoke
Ez csodas, de meddig birja ???
A legutobbi HAT ota le vagyok nyugozve tole, de nem merem megvenni. Az elso
motoruk, mely meg erdekelhet is.

- Gonci Csaba
>A 145/146-ot {is) megalmodo da Silva mar evek ota a Seatnal van, ha jol
>tudom, az o muve tobbek kozott a Leon, Toledo II...
Az-az, valami ilyesmi, de en csak par hettel ezelott olvastam egy riportot a
manussal. Abban egy az egyben kijelentette, hogy az uj Seat imidzset
leginkabb a Leon jellemzi, s hozza tette, hogy az utodok stilusa az o
vonalat fogjak kovetni. Szo-szo, nekem nem is a ruhajaval van bajom.

- Zsolt WIMMER
>az elmult 10 evben miota sajat kocsim van, de aruld el nekem,
>miert annyira fontos az, hogy legyen vizhofokjelzo muszer?
Nem nekem fontos a vizhofok mero muszer, hanem a kereskedonek. Az o erdeke,
hogy ramsozza a szarat.

Udvozlettel:
Marci
+ - va: Focvagen megbizhatosagi pelda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Az autóban most van 107.000 km és négy éves. Eddig kb. 400.000,-
> forintot kellett szervizre költenie (a kötelezoket nem számítva).
> Legutoljára éppen egy kisebb motorgenerál volt azaz komplett
> gyurucsere, mert kb. 1500 km-nként megevett egy liter olajat.

A kollegadnak pechje van. Erdekes lenne tudni, hogy mire ment el
az a sok zsizsi.
Vagy a kocsinak van pechje a soforrel. Errol soha nem esik szo.
Gyartanak olyan autot, ami birja a legvadabb vezetesi stilust is
es olyat is, ami gyenged banasmodot igenyel.
Ezt most a fenti esettol fuggetlenul mondom, hisz nem ismerem a
reszleteket.
Ugyanakkor ott van a masik oldal, akiknek semmi baja a Skodakkal.
Elterjedt felfogas, hogy egy uj autonak az elso negy evben nem lehet
semmi baja. Nagyon nagy szazalekban ez igaz is. A fenti szivas
megeshet (es meg is esik) a legmegbizhatobb es meregdraga markak
egyes peldanyaival is.

> No comment.
Nincs a fenet ! Lasd fent :-)
--
Meszaros Geza
+ - Karosszeriajavitas, fenyezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Szerintetek: egy olyan serulest, ami festekleverodessel + 
enyhe (nem e'les) benyomodassal jart (raesett valami a tetorol a 
motorhaztetomre), hogyan lehetne gusztusosan kijavitani/javittatni 
ugy, hogy ne az egesz elem fenyezeserol legyen szo? A festekhiany 
biztos, hogy nem gond (korabban mar beszereztem a kisebb 
felverodesek javitasara a kod alapjan a javitofesteket+fedolakkot, 
amit koromlakkszeruen lehet felvinni), inkabb a benyomodas az 
erdekes, kb. 1 mm mely a kozepe es 1-2 mm-es maga a festekhiany, es 
kb. 1,5 cm az atmeroje annak a kepzeletbeli kornek, aminek a sze'le't 
a mar lathato fenytores jeloli ki.
Ha hazi modszer nem javallott, akkor szivesen vennek tippet ugyes 
mesterre (Budapesten).

Biztosan mas is jart mar (sajnos) igy, ugyhogy elore is koszi minden 
otletet.

Udv,
RViktor
+ - Re: Uj Clio ... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ez íródott :

>Egy FULL FAPAD Toyota Yaris & Skoda Fabia araert (2440 eFt) a kovetkezoket
>adja az alap Clio:
>* 4 legzsak (!)
>* ABS (!)
>* infras kp zar
>* el. szervokormany
>* 2 el. ablak
>* allithato kormany
>* duplaoptikas fenyszorok
>* szinrefujt lokharitok
>* fordulatszammero
>* 1.2 60 LE (madaretvagy, jo attetelu valtoval)

A Skodat nem ismerem de azert a Yarisrol essek mar szo...

Szoval nem irtam volna, de ha már megszoltad nézzük csak :
Ezt akkor nevezzük fapadnak ??? (Yaris 1.0 Harmoni 2420e Ft)

- 1999 Az ev motorja 998ccm 68Le (!)
- 2000 Az ev autója
- EURO NCAP torestesztben a legjobb 85% (P2-76%) és 'A Yaris azonban nemcsak
a sajat kategoriajaban tunt ki, hiszen az osszes tesztelt auto kozott is a
harmadik lett, ami peldatlan teljesitmeny egy kisautotol. '
- WhatCar Security tesztben a legjobb 85pont
- legzsak, radiosmagno, immobilizer, computer (mindenféle fogyasztási
adatokkal...)
- lancvezerles
- dupla vezermutengely, intelligens-valtoztathato szivoszelep-vezerles
- hangolt leomlok
- A beltere 2,5 m3, ezzel is kategória elso.
- Nincs gyujtaseloszto, munkajat negy, nagyteljesitmenyu - gyujtasmodullal
egybeepitett, s a gyujtogyertyakra "ultetett" - trafo vegzi. Igy az
elogyujtas hengerenkent kontrollalhato, a mozgo alkatreszek nelkuli rendszer
pedig megbizhatobb.Nincs nagyfesz kabel ...
- belso levego hutesu tarcsafek
- allithato kormany
- elektromos fenyszoro magassag allitas
- 60/40 dontheto hatso ules
- hatso ulessor mozgatasa egyben (+-15cm)
- ovfeszitos biztonsagi ov
- pollenszuro
- szinezett uveg
- digitalis muszerfal (fordmerovel...)

és akkor még nem beszéltünk a megbízhatóságról, fogyasztásról ...

Ha valaki nagyon kotekedni akar, akkor a egy rakas stattal és infoval meg
fokozhatjuk a dolgot.

Akit erdekel bovebben : www.extra.hu\yarisfunpage

ByE:MiCKEY

(lehet nem szerencses mas autot negativ peldanak felhozni ?)
+ - 1.9TDi 150LE (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szuper, aki szereti a dizelt, az autopalyan nagy kiraly a gep. Amugy 140
>LE 1.9 TDI volt mar 5 eve is, ismert tuningcegtol, garanciaval. Csak azon
>csodalkozom, hogy eddig miert nem nyomtak meg a turbonyomast gyarilag?

Figyeld: 19TDi 90LE  ->1.9TDi110LE ->1.9
PD-TDi-115LE ->1.9PD-TDi-130LE ->1.9TDi-150LE. Ha egybol a 150 lovassal
jonnek elo, akkor mivel veszik ra a 3eves autok tulajdonosait a
kocsicserere???


+ - ujonc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>gondolkozok: vectra, volvo s40, C5, szoval olyan 8m korul. Ezert varnek
segitse
>get, hogy minel tobb infohoz jussak.
>Thanx
>homer

Udv a listan. A felsoroltak kozul egyertelmuen C5, de ugyanez az
arkategoria a Renault Laguna is, sot kozel van az Alfa 156, 166, meg egy
csomo mas is. Mi a szempont, mit akarsz?



>(webes bekuldes, a bekuldo gepe: aranylaz.sch.bme.hu)
(ui: a muegyetemen a hallgatok, vagy az oktatok vesznek nyolcmillios autot?
A nyelvezetbol itelve inkabb a hallgatok. Fura. Elso generacio?)
+ - C5 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szerintem a Citroen rugoi nagyon okos dolgok. A lenyeget elmondtak a
>musorban is. Sima gyors uton leereszted, ezaltal kemenyebb a rugozas,
jobban
>fogja a kanyarokat, es talan a legellenallas is kisebb (ez utobbi nem
>biztos). Ha rossz minosegu-, vagy foldutra mesz, akkor felemeled a kocsit,
>ezaltal puhabban rugozik, es magasabbra kerul a kocsi alja, igy nem utodik
>fel, es persze nem harapod el a nyelvedet.

Sima uton magatol ereszt le, nem kell hozzanyulni. Egeszen pontosan nagyobb
sebessegnel (mittudomen 120km/h-nal) leengedi, ahogy ez ala lassul, ujra
felemeli. A legellenallas kisebb, mert kevesebb levego jut a kaszni ala,
ahol orvenylik es tobb fole, ahol sim(abb)an megy. Ha felemeled kemeny
lesz, ezert nem szabad tartosan megemelve menni vele. De tenyleg nem ut
fel. Emellett nincs szamottevo oldaldoles, a godrokbe csak a kerek megy
bele, a kocsi siklik, megis folyamatos a megfelelo utkapcsolat, nincs
fekezesi bolintas (fekezesre az egesz auto sullyed!), nincs gyorsitasi
"motorcsonak"-effektus. Marha jo.

+ - Japanauto szerviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv,

Koszonet mindenkinek, aki tippeket adott japanauto szerviz temaban. Mazda/Nissa
n/Mitsubishi rendben :-) Jo Toyota szervizt nem ismertek? Vagy azt nem is kell 
szervizbe hordani? :-) Idos (15-16) eves japan kocsikkal egyebkent milyenek a t
apasztalaitok?

Imre

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: news.datanet.hu)
+ - Va:#1130 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> > Golf uj 1.9 TDI motorjat:   1896 ccm  150 LE / 4000 ford.
> ... Amugy 140 LE 1.9 TDI volt mar 5 eve is, ismert tuningcegtol, 
> garanciaval.  Csak azon csodalkozom, hogy eddig miert nem 
> nyomtak meg a turbonyomast gyarilag?
Mert nem volt eleg tartossag/elettartam-tapasztalat.  A gyar nem 
akart kockaztatni tul sok garancialis javitast. A tuningceg meg 
kenytelen...

> >Egy 1.6-os 16V eseteben is eleg, ha harmasban mesz?  
> > Vagy a kettes kell...?
> 40-nel 3-asban tokeletesen elindul az 1.6 16V Renault, a 
> Galant sem huz jobban.
Van olyan, ahol a Galant "jobban erzi magat" ?

> Hozzaszolasokat varok, szerintem a havi 10 rongy plusz benzinktg
> rengeteg, foleg azonos menetteljesitmenyek mellett.
10 rongy plus tenyleg rengeteg, ha ket hasonlo kategoriaju 
(eletkorban is!!) kocsirol van szo.
Kis/kozepkategoriaju kocsinal a 2 literes tobbletfogyasztas
kulonosen sok. Plane, ha uj, tehat egy jo nagy rakas penz all a 
kocsiban.
Sokan ezt ugy "kompenzaljak", hogy ezert vesznek idosebb kocsit.
Vagy forditva, ha mar idosebb kocsit vesznek, es kevesebb penzbe
kerult, nem olyan nagy baj, ha kicsit tobbet eszik.

Fenntartom: 
> "Egy 10 eves, jo allapotu kocsi piaci ara kabe a negyede egy ujnak, 
> a szervizelese nem sokkal tobb, mint egy uje. Csak eppen nem uj.
> Igen, tobbet is eszik. Max. ket literrel. Na es...?   Meg mindig 
> olcsobban ki lehet jonni vele..."
Nem veletlen, hogy a hasznalt autok behozatala hivatalos koltsegeit 
meg mindig olyan magasan tartjak. 
Sok embernek megerne hasznalt, tehat olcsobb kocsit kicsit 
dragabban uzemeltetni.  Mivel a hazai piac szuk, es a hasznalt 
kocsik allapota rosszabb, erdemes lenne kulfoldrol (akar nagyobbat 
is) behozni, ha a behozatal olcsobb lenne.
Eros a lobbi...  (ujauto-kereskedok, Opel-gyar, Suzuki-gyar)...
Az egyszeri ember ne akarjon olcso, jo, nagy kocsival jarni,
vegyen inkabb ujat.

> > a gyorsforgalmin rengeteg baleset tortenik, mert mindenki
> > nyomja mint allat, es orult elozesekbe kezdenek. 
> A legtobb "barom" szerintem azert nyomja, mert egy csomo 
> fszkalap 50-nel kirandul a "gyorsforgalmin". 
Hat igen.   Van egyket "senki_kedveert_nem_gyorsitok" tipusu
vezeto...   Ha 50-nel megy, igazan mehetne az also (parhuzamos)
uton.

> Eleg soxor mentem 
> mar erre, amikor folyamatos 90-nel haladt a sor, szinte senki nem 
> elozott, nem csinaltak hulyesegeket.
Szvsz az, hogy hulyeseg-e vagy sem, az attol fugg, mennyire sor
a sor. Ha tul nagy a forgalom, a 90 szerintem kicsit sok.

> Amikor akadalyokat kell kerulgetni, akkor sok emberben felmegy 
> a pumpa. Ez nem mentseg, 
Nem bizony. Menjen.  De ne csinaljon orult elozeseket!!

> de ugyanez a rendorcsapat akkor 
> lekaphatna az indokolatlanul lassan hajtokat is.
Igaz. Ha "lekapni", azaz megbuntetni nem kellene feltetlenul 
(legfeljebb jelkepes osszegre, mondjuk 1000 forintra), de egy 
figyelmeztetes nem artana. Menjen a masik uton.

> 10 ev mulva kb. egy kezeden megszamolhatod a fuggetlen 
> (?) autogyarak szamat. 
Hat igen.  Nem lesz tul sok.

> Akkor senkit nem fog erdekelni, hogy 10 evvel azelott 
> milyen maszlaggal etettek a kedves vasarlot.
Lesz uj maszlag...  ;-))

> (Az Alfak egyik gyenge pontja az elektronika. Made by BOSCH.)
Nem inkabb az _elektromos_rendszer_ ?
Vezetekezes, relek, csatlakozok, jeladok...

> Egyaltalan nem tartom elkepzelhetetlennek azt, hogy VW 
> autoban Magnetti Marelli felirat jelenjen meg. 
Nem elkepzelhetetlen, de szvsz nem tul valoszinu.
Ehhez tul eros a hoci-nesze kotodes az egyazon 
orszagba tartozo, mar nagyon regota egyuttmukodo 
cegek kozott.

> ...egy olyan ceg, amelynek a neve Formula 1-es 
> versenyautokon is feltunik, nem tunik oljan kicsinek, 
> hogy csak ugy legyinteni lehessen ra.)
Nem legyintenek ra.  Nem csodalkoznek rajta, ha 
a Bosch fel akarna vasarolni

> >Szemely szerint en inkabb ulok egy idosebb, de nagyobb 
> > es erosebb kocsiban, raadasul olcsobban, mint egy kicsi 
> > es dragabb fiatalban...
> Nem vagy egyedul.  :)
;-))

> Vannak helyzetek, amikor jo a vizhofokmero. Nekem egyszer 
> tartosan tul alacsony volt, ebbol lattam, hogy ideje termosztatot 
> cserelni. Utana valamikor indokolatlanul magas volt (nem tul 
> magas, csak a szokasosnal magasabb), es lam, hianyzott vagy 
> fel-egy liter viz egy cso eloregedese miatt. Szerintem inkabb kell, 
> mint nem.
Mindket tapasztalattal egyetertek. Ismeros...

> Okos nemet egyebkent csak olyan autot vesz, amit mar 
> legalabb masfel eve gyartanak. Indok: az elso evben az
> osszes vevo visszamegy a markaszervizbe ...
Bizony!  Ugyanez az okos magyarra meg inkabb ervenyes...

> Egy ismeros (nem szoke volt :-) ) amikor nem mukodott a 
> bal indexe, balra kanyarodas elott "figyelmeztette" a mogotte 
> haladokat a veszvillogo parszori felvillantasaval :-)
Ha nem az izzo egett ki, hanem a rele pukkant el, akkor
a veszvillogo releje meg mukodhet...   Igy nem hulyeseg.
Ha viszont az izzo egett ki, akkor no comment...  ;-))

> >> Fehervaron par eve a velencei to felol jovet 112-vel lehetett
> >> zoldhullamot kapni a belvarosig, se lasabban, se gyorsabban :-o
> >Hm. 56 km/o-val sem..?
> Meglepo, de nem :-(
:-o

Udv

Andras
+ - egy gondolat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 Ma jartam bent a Skodaeknal, es lattam a 4 ajtos Fabiat.
Nem nezegettem meg tuzetesen a kinalatot belole, de ezt
tulajdonkeppen meg potolhatom is:).
Csak eszembe jutott egy dolog: ha valakinek  4 ajtos auto
kell, es pl. a Suzuki sedant csereli le pl Thaliara, lehet,
hogy ezt is erdemes megneznie? Nem vagyok elfogult:)))
de nekem a sajat Fabiam nagyon tecc.

üdv Mindenkinek : -Dani-
+ - Ertektartas Thaliara (Re: Ezt hogyis...) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

En irtam, aztan Ant irta:
>>Ertektartas (minimum 4 evre vetitve)
>>1. Thalia
>>2. Lanos?
>>3. Swift?
>
>Egy szereny kerdes, ezt hogy szamoltad ki ?  Odaig oke hogy a swiftre
>es a langyosra van mar tapasztalat, de a thailara nincs..


Pofon egyszeru. Clio1 van 10 eve. Clio2 pedig 3 eve.

Az utobbi a mervado, miszerint BOTRANYOSAN dragak a hasznalt Cliok. Ehhez
hozzaszamoltam egy olyan egyutthatot, hogy ezt a lepcsos ne'pva'gent meg
jobban kajaljak. Tehat megengedem, nem lesz rosszabb ertektartasa a
Clional. Ez viszont mar igy toronymagasan veri a masik 2 RIZSBOL keszult
autot. (RIZS: kopirajt Andi :-)

Lehetne sokkal tudomanyosabban is, de az fele ilyen erdekes okfejtes sem
lenne. (Tudom, ez sem erdekes... :-)


udv,
deejaytiszy
+ - Unom a Temat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Eljott az a pillanat amikor meguntam, hogy ezen a listan mindenki szidja a VW
konszernt mint a bokrot (tisztelet a kivetelnek), hogy elavult, lepusztult,
fapados, draga, szar, megbizhatatlan autokat gyart. Bezzegggggg az Olaszok,
Franciak : Alfak, Fiatok, Renaultok,Peugeotok mennyivel kulonbek jobbak olcsobb
ak
megbizhatobbak, kenyelmesebbek. Nos kovezzetek meg nekem egy VW Golfom van 95-o
s
14i. van benne 130.000 km ebbe az utolso 60.000 km en raktam bele tavaly majus 
ota.
Eddig ezt kellett cserelni, Egy garnitura gumi, 2 garnitura gyertya, egy darab
fenyszoro izzo, egy garnitura elso fekbetet egy darab hatso fekmunkahenger,
10.000km enkent olaj+szuro, es 20.000km enkent legszuro. Bejartam vele fel Euro
pat
sehol nem volt vele semmi gond. Ha esszel megyek vele 7 liter alatt van a
fogyasztasom. Telepakolva, 5 szemelyel 150km/h sebesseggel siman lehet vele uta
zni.
Ezekutan EN mindenkinek azt fogom mondani , hogy a VW egy kurva jo auto. Volt J
apan
autom is ami kb annyi loeros volt mint a Golf, lehet hogy 70-ig jobban gyorsult
 de
ha beult mellem a baratnom akkor alig akart felmenni az erdi emelkedon, es baro
mira
kellett porgetni hogy mennyen. Pont 5-szor annyiba kerult hozza az alkatresz mi
nt a
golfhoz (hatso fekmunkaheger Golf 2350HUF Daihatsu:11200HUF), A Daihatsut egy e
vig
hasznaltam es buktam rajta 250.000 HUF-ot mig ha a Golfal kimennek a piacra
100000-200000 HUF-tal tobbert tudnal eladni.

Ezekbol egy normalis ember aki auto ugyben nem reszre hajlo es nem statusz
szimbolumkent hasznalja az autojat szerintetek milyen autot fog venni?

Ja es ha a VW-nek olyan szarok az autoi miert adnak el belole annyit, ne mondja
tok,
hogy van olyan ember aki azert veszi az adott auto tipust mert annak tobb rekla
mja
van a teveben.

Na ezt megkaptatok  :))))))))

Ezt most nem azert irtam mert elvakult nemet auto parti vagyok, hanem azert mer
t
nekem ez a tapasztalatom. Ha egyszer veszek egy Alfat lehet hogy ra sem fogok n
ezni
mas autora, de amig nincs addig nem szidom, hogy szar.

Kb 2 eve olvasom a listat de nem emlekszem olyan levelre amiben pl az olasz aut
okat
lehuzta volna valaki valamiert, viszont az elvakultak allandoan ezekre a levele
kre
hivatkozva ordibalnak es frocsognak kigyot bekat a VW-re.

Sziasztok: Gyugyo

U.i.: Lehet kuldeni az Anyazasokat   :)))))))))
+ - mindenfele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tibor,

Te is Matyasfoldon laksz ezek szerint?
(amugy az a kocsi nem en voltam, en meg varok a HIX-es matricara :))

> =======================================================
> Felado : Lantos Tibor
> E-mail :  [Non-Profit Organization]
> Temakor: HIXmatricat lattam ( 16 sor )

----------------

Cs,

:))

> Tudod, egy Alfaban ulve nehez masokra hallgatni, hogy milyen
> sz@r es megbizhatatlan autom van. Olyan ez az egesz, mint
> a rogyasig rakott terulj terulj asztalkam elott ulni, balrol ket
> felmeztelen no legyez, a masik 2 a labam simogatja, te meg
> arrol beszelsz, hogy a kicsapongo eletem miatt 3 evvel
> kevesebbet fogok elni (90 helyett 87 hehehe).
>
> Cs.
> AR 146

----------------

Akos,

Aham. Vagy kuldd el faxon es beszkennelem es felteszem a  netre szivesen, ha
nagyon hosszu es nincs idod beszkennelni.


> A multkori AutoExpress-ben volt egy teszt egy csomo auto
> feltorhetosegerol.
> Ha erdekli a listat, akkor begepelhetem, hogy milyen autot mennyi
> ido alatt
> nyitottak ki a profik (az angol biztositoknak ok tesztelik az autok
> feltorhetoseget). Egesz meglepo eredmenyek jottek ki helyenkent.


Byze.


EuG
+ - autogyarak minosege, nemet emisszio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Csaba, irod:
: Viszont nem tudsz meggyozni, hogy a ket gyar kozt merheto
: kulonbseg lenne.

Azert az Opelnek sikerul minosegi versenyt szi'tania a 
gyarai kozott (amit altalaban az eisenachiak nyernek). :-)
Az a legjobb gyar, ahol a minosegellenorzesen a legkevesebb
kocsi akad fenn ill. amelyik gyarbol kikerulo kocsikat
a legritkabban viszik vissza a szervizbe valami soronkivuli
dolog miatt.

###

fogash, irod:
: A nemetek siman NACIONALIZMUSbol vesznem nemet autot. :( 

Legy szives, fogd vissza egy kicsit magad! A multkor
butak voltak a nemetek, most nacionalistak... Szerintem
egyebkent *patriotizmusbol* vesznek nemet autot.

: Egy apro kiegeszites: D4 emisszio osztaly = Euro 3 !

Ez nem igy van. A "D" emisszioosztalyok a nemetek sajat
osztalyai, amik szigorubbak, mint a legutolso *elfogadott*
Euro-osztaly. A D4-et akkor vezettek be, amikor mar volt
Euro-3, de az Euro-4-en me'g tanakodtak Brusszelben, tehat
helyesebben D4 = Euro 3,5. Hasonloan D3 = Euro 2,5
[Euro 2 = 11 DM/100 cm3,  D3 = 9 DM/100 cm3  ado].


Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - keres! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!!!

Elkuldene nekem valaki az utobbi 4 nap termeset????



       Elore is kosz:Palesz

-- Paksi Pál,  on 2001.06.07.
+ - Szlovakia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

A Punkosdot szlovakiai turaval toltottem. Az utvonal Budapest-Komarom-Nyitra-Zs
olna-Arva-Popradi to-
Liptoszentmiklos-Besztercebanya-Selmecbanya-
Ipolysag-Budapest. Osszesen tobb mint 1000 km.

4 fo es egy fel eves Astra Classic 1.6 75LE volt a
tarsasag. Az elobbiek sok sort, mig az utobbi atlag
kerek 6 l benyat fogyasztott (/100km). Az utazotempo
90-110km/h kozott volt.

Az ut, amellett, hogy gyonyoru helyeken vezetett,
meglepoen jo minosegu volt, meg az egeszen 
alacsonyrenduek is. A szlovak kollegak gyorsan,
de nem veszelyesen vezetnek. Volt, aki tenyleg 
kihuzodott a padkara es a tobbiek kozepen eloztek, 
de ha nem volt egyertelmu, hogy mindenki tisztaban
van a jatekszabalyokkal, akkor nem mentek bele.

Roviden ennyi, ha lehetne, mar most visszamennek...
Dani
+ - ketutemu autok alkonya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Negy evuk van a ketutemu autoknak 
Szigoritjak a zoldkartyak kiadasat. 
Az aktualis gazdasagi helyzettol teszi fuggove a Trabant-Wartburg Klub, hogy
milyen valaszlepest tesz a szigoritott környezetvedelmi eloirasokkal
szemben. A most megjelent, több miniszterium altal kiadott rendelet szerint
osztol szigoritjak a zöldkartya kiadasat, 2005-ben pedig ki kell vonni a
forgalombol azokat a ketutemu autokat, amelyek tullepik a
szenhidrogen-kibocsatas most rögzitett hatarerteket. Katalizatorral
megmenekülhetnenek, bar ezek beszerelese dragabb, mint nehany elavultnak
titulalt auto. 
Reszletek meg itt: http://index.hu/politika/belfold/szenhid/

Udv,
Koli

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS