Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1132
Copyright (C) HIX
2001-06-09
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 145 vs Vectra (mind)  35 sor     (cikkei)
2 Re: szelepek (mind)  28 sor     (cikkei)
3 Re: Saab, 20% + telj. a kipufogotol, TUNING rovat (mind)  31 sor     (cikkei)
4 3 henger, kipufogo tuning (mind)  24 sor     (cikkei)
5 Bontex legszuro (mind)  11 sor     (cikkei)
6 VW ... (mind)  33 sor     (cikkei)
7 nacionalizmus (mind)  23 sor     (cikkei)
8 Alfa :-) (mind)  16 sor     (cikkei)
9 Re: lomha Alfak (mind)  23 sor     (cikkei)
10 Ez + Az (mind)  182 sor     (cikkei)
11 benzin-viz (mind)  10 sor     (cikkei)
12 vadauto (mind)  7 sor     (cikkei)
13 Re: Loero ( 12 sor ) (mind)  51 sor     (cikkei)
14 lomha Alfak (mind)  19 sor     (cikkei)
15 Vizhofok (mind)  14 sor     (cikkei)
16 Yaris (mind)  94 sor     (cikkei)
17 Re: nemet nacionalizmus/patriotizmus (mind)  19 sor     (cikkei)
18 Re: Yaris (mind)  18 sor     (cikkei)
19 Re: lomha Alfak (mind)  19 sor     (cikkei)
20 va:Loero (mind)  7 sor     (cikkei)
21 fehervar 112-vel (mind)  24 sor     (cikkei)
22 mekkbiz HATosag :-)))))) (mind)  38 sor     (cikkei)
23 Re: nemet autopalya, vezetestechnika (#1128) (mind)  14 sor     (cikkei)
24 vizes benzin (mind)  8 sor     (cikkei)
25 GM Alfa, Xsara, Twinspark (mind)  33 sor     (cikkei)
26 Bosch (mind)  45 sor     (cikkei)
27 autonacionalizmus (mind)  93 sor     (cikkei)
28 BMW E34 lomhaság segítsen akinek van ötlete (mind)  47 sor     (cikkei)
29 Re: BMW olaj (mind)  23 sor     (cikkei)
30 Re: Mi a jobb?? (mind)  21 sor     (cikkei)
31 Clio vs. Yaris (mind)  69 sor     (cikkei)
32 TwinSpark az Astraban (mind)  14 sor     (cikkei)
33 Eless(z)arok (mind)  31 sor     (cikkei)
34 katalizator 2005-tol? (mind)  29 sor     (cikkei)
35 Bemutatkozok (mind)  90 sor     (cikkei)
36 sokpenz... :) (mind)  16 sor     (cikkei)
37 RE: *** HIX AUTO *** #1131 (mind)  34 sor     (cikkei)
38 RE: *** HIX AUTO *** #1131 (mind)  18 sor     (cikkei)
39 Centralzar beszereles -> MEGOLDAS! (mind)  9 sor     (cikkei)
40 vezetestechnikai trening (mind)  34 sor     (cikkei)
41 mindenfele (mind)  55 sor     (cikkei)

+ - 145 vs Vectra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

>Miert van az, hogy az also-kozepkategorias 145-os Alfa, az 1.6-os
>120 lovas motorjaval erezhetoen es kimutathatoan gyengebben huz,
>mint egy ketliteres, 115 lovas, kozepkategorias, tehat valoszinuleg
>sulyosabb Vectra?
>Meresi eredmenyek 0-100-ra Alfanal 10-10.5 sec, Vectranal 8.5-9 sec.
>Ora szerint, persze, de nem az egzakt ertek a lenyeg, hanem a
>kulonbseg merteke. Pedig az Opel meg hosszabbra is van attetelezve,
>az Alfa 2-esben mar 100-nal letilt.

	  Bar lomhanak titulaltam az automat, azert _ez_ durva!
	Ezugyben azert is erzem magam elegge kompetensnek, mert
	kb. egy eve egy ilyen geppel keltem versenyre. Sot, az az
	uj, 136 lovas 2 literes Vectra volt. (Most meg ne magya-
	razd, hogy az nem megy annyira, mint a 115 lovas!) Az M3-as
	kivezeto szakaszat rally-ztuk vegig, mindketten a Cora-ba
	mentunk. (Ez csak veletlen volt.) Egy igen-igen-igen ve-
	kony hajszalnyival gyorsult jobban az Alfam, mint az az
	ominozus Vectra, igy szinte nulla joindulattal mondom azt,
	hogy a ket gep fej-fej mellett haladt. (A vitt suly kb.
	ugyanannyi lehetett, mert a Vectra-ban harman ultek, az
	Alfamban meg csak ketten voltunk, de a hatso csomagtartoban
	levo ket baszom vegfok+melylada sulya tekintheto majdnem
	egy szemelynek.) Eloszor el is voltam keseredve, mert a
	Vectra-n nem volt semmi jeloles, es azt hittem, hogy 1.6-os
	az is. Majd megevett a mereg! Mikor megalltunk, en szoli-
	tottam meg a soforjet, hogy arulja mar el, milyen a gep,
	es azt mondta, hogy ketliteres, es magatol hozzatette,
	hogy azt tudta, hogy furgek az Alfa-k, na de hogy ennyire...
	  Szoval ha tartod az allaspontodat, talalkozunk a Ringen
	az egyik gyorsulasi verseny alkalmabol (12-e kedd?)! ;-)
	Udv:

							Nagyak
+ - Re: szelepek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 
>Van olyan, ahol a Galant "jobban erzi magat" ?

Andras,
a hosszas levelezes helyett inkabb meghivlak, hogy probald ki mindket
automat, majd alkoss velemenyt magad!

Szerintem mindket auto jo, egyetlen irasomban sem akartam a Galantot
alazni, hiszen imadom, lassan 10 eves lesz, megis kifogastalanul mukodik
es nagyon jol megy. Egyszeruen annyit akartam irni, hogy a motor
technikaja felett mar eljart az ido, hiszen hasonlo teljesitmeny (jo
karakterisztikaval) egyszeruen kinyerheto egy kisebb motorbol is.
A kulonbseg, amit te is ereznel, hogy a 2L auto elindulasnal brutalisan
erosnek tunik. Az 1.6L ehhez kepest harmat, viszont sokkal hamarabb porog
fel, osszessegeben tehat meg kell szokni az eltero viselkedest, menet
kozben mar nem tunik gyengebbnek.
Megneztem pontosan, a Renault a computer szerint 6.7-et eszik mostanaban,
a Galant 10.4-et.

> "Egy 10 eves, jo allapotu kocsi piaci ara kabe a negyede egy ujnak, a
szervizelese nem sokkal tobb, mint egy uje. 

Szerinted en miert jarok 10 eves autoval? Szerintem minel nagyobb a kocsi,
annal nagyobb % az ertekvesztes. A Galantban legzsak es klima kivetelevel
benne van szinte minden, amit egy uj auto nyujt, ha most lehetne kapni 8 M
korul lenne az ara.

Udv, ToBa
+ - Re: Saab, 20% + telj. a kipufogotol, TUNING rovat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nasfay Zoli irta:
> 900-asban maradt a Saab atdolgozott motorja (amitol ugyan minosegileg
jobb nem lett, legfeljebb picit erosebb) annak idejen, az ujakban viszont
mar GM van. Legalabbis a hathengeres valtozatokban. 

A 9-5 az omega 3 literes motorjat kapta, csak elfelejtetted, hogy a Saab
pakolt ra egy turbot. A V6-os 9-5 iszonyat kiraly gep, erzesre ossze se
lehet hasonlitani az Omegaval. Az a turbo + fine-tuning tenyleg sokat
jelent.

KIPUFOGO:
>Tegnap ket baratom vitazott. Az egyikojuknek
egy 206-os Peugeot-ja van, es a kipuffogo rendszeret
sportra akarja cserelni, hogy a 75 lovas autobol 90 lovas
legyen. A masik baratom azt mondja hogy lehetelen 
+15 LE-t elerni sport kipuffogo rendszerrel.

Ha tenyleg rendszerrol beszelunk, akkor nem elkepzelhetetlen, bar en nem
tudom elkepzelni, ha valaki vesz egy 1.4-es 206-ost, akkor ilyen
igenyesseggel (a leomloktol az egesz puff csere) vegezne a tuningot. A
tapasztalatokbol kiindulva le fogja cserelni a hatso dobot valami
borzalmasan zajosra, ami talan 2-3 LE kulonbseget jelent majd.

TUNING:
a fentirol jut eszembe, erdekes lenne, ha mindenki leirna, hogy neki
hogyan van tuningolva a kocsija (optikai is johet), es hogy milyen elonye
szarmazott a modszerbol - esetleg az egyes muveletek koltseget is
megtudhatnank.

Kosz,
ToBa
+ - 3 henger, kipufogo tuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Anyatok terde kalacsat! Ha az a boxer 3 hengeres, akkor melyik oldalon van
>egy, es melyiken ketto, nagyokos?        :) Az Alfa Romeo is kezd
>foci-szintu lenni. Magyarorszagon mindenki ert hozza:(

Fogash !
Rohogj ki, de en lattam 3 hengeres V motort. Ennyi erovel boxer is lehetne.



>Tegnap ket baratom vitazott. Az egyikojuknek
>egy 206-os Peugeot-ja van, es a kipuffogo rendszeret
>sportra akarja cserelni, hogy a 75 lovas autobol 90 lovas
>legyen. A masik baratom azt mondja hogy lehetelen
>+15 LE-t elerni sport kipuffogo rendszerrel.
>?n igazabol partatlan maradtam, bar nem tartom lehetetlennek!
>Nektek mi a v?lem?nyetek err?l?

Peter !
Ha egy kipufogoval 20%-al lehetne növelni a teljesitmenyt, akkor
gyarilag ilyent szerelnenek ra. :)))


Udv,
     Zotya
+ - Bontex legszuro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

tudom, volt mar tema a Bontex - JR - legszuro, de nem nagyon figyeltem a
dologra.
Ugy gondoltam, ugyse veszek. Am most lattam egy hirdetest,
minden tipus 9999 Ft. Ennyit tan meger, ha fele igaz annak, amit hirdetnek,
es raadasul nem okoz kart a motornak.

Van valakinek hosszabb tavu tapasztalata ezzel a kutyuvel ?
Meg is irja, ha szepen kerem ?
Attila
+ - VW ... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gyugyo Irta...

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Unom a Temat ( 57 sor )
> Idopont: Thu Jun  7 11:03:10 CEST 2001 AUTO #1131
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Sziasztok

Eljott az a pillanat amikor meguntam, hogy ezen a listan 
mindenki szidja a VW konszernt mint a bokrot (tisztelet a 
kivetelnek), hogy elavult, lepusztult, fapados, draga, 
szar, megbizhatatlan autokat gyart. Bezzegggggg az Olaszok,

..
..
..


Sziasztok: Gyugyo

U.i.: Lehet kuldeni az Anyazasokat   :)))))))))


Gyugyo! 

Nagyon de nagyon szivembol szoltal, mar en is ezen a 
hataron voltam... Akkor ezuton csatlakozom hozzad erositven 
a VW-sek taborat :))

Meg valaki nem akar csatlakozni? Nasfay Zoli? Attila? :))))

Udv, Chip
+ - nacionalizmus (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

fogash, irod:
: A nemetek siman NACIONALIZMUSbol vesznem nemet autot. :(

Nemes Marcus
:Legy szives, fogd vissza egy kicsit magad! A multkor
:butak voltak a nemetek, most nacionalistak... Szerintem
:egyebkent *patriotizmusbol* vesznek nemet autot.

Egyetertek Fogash-sal, egy kicsit finomitva a dolgon... A 
nemeteknel mukodik az, ami nalunk meg nem, hogy tamogatjak 
a hazai ipart, s meg ha dragabb is a nemet auto (azert jo 
misosegu) megveszik, mondvan fontos az orszagon belul elok 
munkahelye! Ezert nem jarok en ki a kobanyai (es hasonlo) 
piacokra, nem vasarolok kinaiaktol, ellentetben nagyon sok 
emberrel, tisztelet a kivetelnek. Tolem aztan haljon ehen 
az a kinai, aki vam afa es minden nelkul hozza be a 
szajrejat, es akarja ramsozni. Inkabb elmegyek boltba, es 
megveszem a magyar eladotol. Lehet hogy o is csal, de 
inkabb o eljen itt meg, mint a kinai... Lehet, hogy a 
magyar sem csalna oda-vissza, ha nem lenne ekkora a 
fekeetkereskedelem. Ti mit gondoltok? Fogash?

Udv, Chip
+ - Alfa :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

**********************************************
Tudod, egy Alfaban ulve nehez masokra hallgatni, hogy milyen
sz@r es megbizhatatlan autom van. Olyan ez az egesz, mint
a rogyasig rakott terulj terulj asztalkam elott ulni, balrol ket
felmeztelen no legyez, a masik 2 a labam simogatja, te meg
arrol beszelsz, hogy a kicsapongo eletem miatt 3 evvel
kevesebbet fogok elni (90 helyett 87 hehehe).

Cs.
AR 146
**********************************************
Na azert 87 eves korodban nem igy gondolnad. :-)

------------------------------------

Udv: Refi J
+ - Re: lomha Alfak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On 8 Jun 2001 00:57:38 GMT,  wrote:

>Miert van az, hogy az also-kozepkategorias 145-os Alfa, az 1.6-os
>120 lovas motorjaval erezhetoen es kimutathatoan gyengebben huz,
>mint egy ketliteres, 115 lovas, kozepkategorias, tehat valoszinuleg
>sulyosabb Vectra?

Mert az 1.6 és 2.0 kozott nyomatekban eleg nagy kulonbseg van, ami
raadasul a nyolcszelepes Opelnel alacsonyabb fordulatszamon
jelentkezik es vegig megmarad, mint az sportosra, porgosre hangolt
tizenhatszelepes Alfanal - a gyorsitashoz pedig inkabb nyomatek kell,
mint nagy teljesitmeny. Meg az az 5 LE kulonbseg abszolut nem szamit. 
A kulso meret ne tevesszen meg, a sulyuk majdnem ugyanannyi.

Alfa 1.6 16v - 144 Nm @4500 f/perc es ~1165 kg a kocsi 
Opel 2.0 8v - 170 Nm @2600 f/perc es ~1150 kg a kocsi 

Forrasok:
Alfa: www.alfaromeo.hu
Opel: http://members.fortunecity.com/ata/vectra/#Technical

Udv: Zak

+ - Ez + Az (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >>[Opel es VW] Persze, hogy sokat lopnak,
> >>ha megerne az arat nem lopnak, hanem megvennek.
>
> Hidd el, meg is veszik. Az olasz autokbol meg mindig nem fogy annyi,
mint a nem
> etbol. Ez adodhat image, ertekrend vagy egyszeruen szokaskulonbsegbol.
Mivel a
> sok eladott nemet autohoz alkatreszre is szukseg van, a kelet-europai
"norma" s
> zerint lopas utjan toltik fel a hasznalt-alkatresz raktarakat (sajnos
en is tal
> altam mar egy-ket ilyen helyet Magyarorszagon), pedig a nemet
uj-alkatresz ara
> meg mindig nem a legmagasabb.

Apropó:
Vajon miért nem lopják az új BMW-ket?

> Azt javaslom a kollegadnak, hogy vegyen hasznalt hazat es hozza egy
igazi Volks
> wagent...
>
> Fulcsi
> VW Passat 1.8T (135e Km)

Hát én nagyon szeretem az autókat, de inkább az új házat részesíteném
elonyben....

> "Ezen kivul a kovetkezo autokban van
> meg 1.6 75LE: (...) Polo 75"
>
> A Polo 75 lovas motorja az 1.4-es,
> 16 szelepes.

Azért sem hagyom magam. Igazad is van meg nincs is. A Polo Classico 75
1.6-os motorral van, a többi Polo 75 1.4 16V-vel. :))
Forrás: az összes autóújság újautó árlistája.

> Sziasztok!
>
> Citroen Xsara-val van valakinek kozelebbi tapasztalata? Ar,
felszereltseg,
> kenyelem alapjan jobb valasztasnak tunik mint a Golf/Astra/Focus trio
es
> meg szep is. Itt most 24000 DM egy 1.4 55KW klimas, metal,
kozpontizaras
> ablakemelos peldany es egyre jobban tetszik.

A tesztek szerint jó és kényelmes autó, csak nagyon lomha. Ha a
menetteljesítmények nem elsodlegesek, akkor a Xsara jó választás, bár
érdemes elgondolkodni az 1.6 16V-n is.

> >> Ha megfigyeled, szinte az osszes autokat reklamozo tulajdonsag
> >> egy Bosch kaliberu ceg innovacioja: ESP, ASP, DSC, ABS, TDI,
> >> esigytovabbsatobbi.
> >
> >Szerintem ez messze van az összestol. Gondolok itt olyanokra, hogy
4WD,
> >VTEC, TwinSpark, 16V, AC....
>
> Te hol elsz? A 16V, 4WD, TwinSpark innovacionak szamit 2001-ben?
>

A Twin Spark pont annyira számít innovációnak 2001, mint pl. az ABS vagy
a TDI
1. öngól

> >Ez mit bizonyít? Szerintem ilyen hangzatos mondatokat a Dacia
honlapján
> >is lehet olvasni. Mellesleg annak idején sok szépet papoltak a
> >szocilizmusról is, mint a tökéletes rendszer felé vezeto útról.
>
> nem talalom sem az ervet, sem az informaciot ebben a mondatban
>

Csak annyi, hogy egy céget nem saját reklámszövege alapján kell
megítélni...

>
> A visszakerdezest itt megsporolom (azaz, hogy te melyik orszagok
> autogyaraiban szerezted a tapasztalataidat).
>

Egyikben sem. Nem is hivatkozom arra, hogy tapsztalataim lenének
autógyártás terén. A téren vannak tapasztalataim, hogy melyik gyár
milyen autókat dob piacra és hova pozicionálja oket. Ezek a paraméterek
szerint pedig a VW nagyon hátul áll. Foleg maga a VW márka.

> Meresi eredmenyek 0-100-ra Alfanal 10-10.5 sec, Vectranal 8.5-9 sec.
> Ora szerint, persze, de nem az egzakt ertek a lenyeg, hanem a
> kulonbseg merteke. Pedig az Opel meg hosszabbra is van attetelezve,
> az Alfa 2-esben mar 100-nal letilt.

Kis pontosítás:
A 145/1.6 kb 95-nél tilt le másodikban. Ha teszel bele chip tuningot,
amely 7500-ig engedi pörgetni a motort, akkor 2.-ban lehet 100-ig
pörgetni és jelentosen javul a gyorsulási értéke.
Igazából az 0-100-ra történo gyorsulás sem tesz lehetove teljesen pontos
összehasonlítást. Lehet, hogy míg ebben A autó veri B-t, addig ha pl.
90-ig néznénk, akkor B verné A-t. :))


> Tegnap ket baratom vitazott. Az egyikojuknek
> egy 206-os Peugeot-ja van, es a kipuffogo rendszeret
> sportra akarja cserelni, hogy a 75 lovas autobol 90 lovas
> legyen. A masik baratom azt mondja hogy lehetelen
> +15 LE-t elerni sport kipuffogo rendszerrel.
> Én igazabol partatlan maradtam, bar nem tartom lehetetlennek!
> Nektek mi a véleményetek erről?
> Üdv mindenkinek:

A plusz 15LE elérheto kipufogórendszer tuninggal, mondjuk úgy, hogy 300
lovas autóból 315 lovast csinálsz. De 60 lovasból 75 lovast nem fogsz
kapni, az tuti. :)

> > Az autóban most van 107.000 km és négy éves. Eddig kb. 400.000,-
> > forintot kellett szervizre költenie (a kötelezoket nem számítva).
> > Legutoljára éppen egy kisebb motorgenerál volt azaz komplett
> > gyurucsere, mert kb. 1500 km-nként megevett egy liter olajat.

Ezt ugye én írtam ide. Nem azért, hogy vázoljam a Felicia rossz
minoségét, hanem csak példaként. Ha ezt össze vetném azzal, hogy
állítóleg egyes belso VW statisztikák szerint a Skoda üzembn produkáljak
a konszernen belül a legjobb minoséget, akkor alár érdekes
következtetést is levonhatnék :)))
Itt csak az a lényeg, hogy bármely gyár kapuján kijöhet sz*r.

> - EURO NCAP torestesztben a legjobb 85% (P2-76%) és 'A Yaris azonban
nemcsak
> a sajat kategoriajaban tunt ki, hiszen az osszes tesztelt auto kozott
is a
> harmadik lett, ami peldatlan teljesitmeny egy kisautotol. '

Errol már volt szó itt azt hiszem. Az, hogy a Yaris 4 pontot kapott, az
azt jelenti, hogy biztonságosabb ha egy másik Yarissal ütközik (vagy
ugyanolyan súlyú más autóval), mint egy 2 pontos nagykocsi egy másik
nagykocsival való ütközéskor. De ha a Yaris egy 2 pontos terepjáróval
ütközik, akkor én inkább a terepjáróban ülnék.
A kiskocsinál az a gond, hogy nagyobb a valószínusége, hogy nagyobb autó
jön szembe :(

Ennek ellenére szép teljesítmény a Yaris 4 pontja. Nem sokkal elozte meg
a Puntot és a Cliot.

> - digitalis muszerfal (fordmerovel...)

Mi az a Fordméro? :))) Nekem volt fordom, de abban sem volt ilyen :))

> Eljott az a pillanat amikor meguntam, hogy ezen a listan mindenki
szidja a VW
> konszernt mint a bokrot (tisztelet a kivetelnek), hogy elavult,
lepusztult,
> fapados, draga, szar, megbizhatatlan autokat gyart....

Szerinted vajon miért? Irigységbol a VW tulajdonosokkal szemben? Nem
hiszem aki meg tudni venni egy Alfát, Renaultot, az VW-t is tudna venni
ha akrna.
Útálnánk a német autókat? De a Ford, a BMW is német, mégis jóval
kevesebb kritika hangzik el.
Persze csak a magam nevében nyilatkozhatom, de engem személyesen
mérhetetlenül bosszant a VW mindaz az arrogancia, amit a VW konszern, a
VW kereskedok megengednek maguknak.
Ahogyan jóval az értékein felül pozicionálják a márkákat.
Mit hozott a VW mostanság újat az autóiparba? Minden évben kihozza a
meglévo TDI/PDI motorok 2 lóerovel erosebb verzióját, mint autóipari
szenzáció.
Nagy betukkel reklámozza a különbözo menetstabilizáló rendszereit, pedig
ezeket azért rakták bele, hogy kompenzálják az egyébként erosen
gyengécske futómu hiányosságait.
Egy sima BMW, Alfa, Honda futómu teljesíti ugyanazt, mint egy VW futómu
mindeféle elktromos bizbasszal.
Miben emelkedik ki a VW?
Mert biztonságban, megbízhatóságban, környezetkímélésben,
teljesítményben, imidzsben nem.
Dizájban sem - perzse ez szubjektív - de nem emlékszem mikor láttam
utoljára egy izgalmas formát.
A VW a sz*r sztaniolba csomagolásának is lehetne tipikus esete. Illetve
helyesbítek: túlzás lenne azt állítani, hogy a VW sz*r. Egyszeruen
bosszantó, hogy az átlag alatti autókat azzal adják el, hogy szebb
sztaniolba csomagolják.

Gábor
+ - benzin-viz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szoval, Po:li, miert is valna gozze a suritesi utemben? Komprimalaskor
esetleg (az anyag harmaspontjatol fuggoen) a goz->folyadek atmenet megy
vegbe.
Az egesz vizbefecskendezes mar volt tema a listan.
A lenyege az lenne, hogy a berobbano benzin hoje parologtatna el a vizet,
azaz ez adna egy exta "lokest" a dugattyunak a munka utemben. De
kozbeszoltak korrozios problemak a henger falan. De valahogy biztos meg
lehetne oldani.

Udv, Biomernok
+ - vadauto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:31 AM 6/8/2001 +0000, you wrote:
>Gyartanak olyan autot, ami birja a legvadabb vezetesi stilust is
>es olyat is, ami gyenged banasmodot igenyel.

En ilyen vad banasmodu autot keresnek, tipust kernek.. :))

Ant
+ - Re: Loero ( 12 sor ) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Tegnap ket baratom vitazott. Az egyikojuknek
egy 206-os Peugeot-ja van, es a kipuffogo rendszeret
sportra akarja cserelni, hogy a 75 lovas autobol 90 lovas
legyen. A masik baratom azt mondja hogy lehetelen
+15 LE-t elerni sport kipuffogo rendszerrel.
Én igazabol partatlan maradtam, bar nem tartom 
lehetetlennek!
Nektek mi a véleményetek erről?
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Szvsz sok az a 15Le egy ilyen kis motorbol. (ha jol sejtem 
1,4es)
Masreszt a kipuff tuning az egyik legdragabb dolog a "bolt 
on" tuningok kozt. Viszont bazi nagy elonye, hogy "bolt on" 
:-)))
A rendszernek ilyen uj autonal csak markas eseten van 
ertelme, ekkor viszont a leomlovel egyutt a teljes kipuff 
csereje kovetkezik be. Ha a katalizatort is kihagyja az uj 
rendszer, akkor a leomlo ara az ar kb 50%-at teszi ki. 
Talan innen is rajohetunk: itt dol el sokminden. Ha nem 
innen jovunk ra nezunk meg nehany mert gorbet:-)
Szal, amiert irok: A 15Le-t meg akkor sem tartom 
elkepzelhetonek - egy 1,4es autonal - , ha egy 
versenysprotban hasznalt 4:1-be leomlo kerul fel es egy jo 
huzatos rendszer, valszeg brutalis hangerovel.
Ekkor azonban kell azzal szamolni, hogy "alul" elgyengul az 
auto...
Volt itt nalam egy - szar, ruppotlan, 
fujjdenemkellenenekilyenek cuccokat bemutato - Sandtler 
katalogus.
A komplett, sport-katalizatoros Supersprint rendszer az 
1,8as (csak 5ajtósban, 170Le) VTi-n, 12Le-t hozott padon es 
szepult a nyomatekgorbe is (nem csak felul lett magasabb az 
eredetinel, hanem mindenhol).
 A katalizator kiiktatasaval, tovabbi nehany loero lett 
volna nyerheto, dehat ok ilyet nem csinalnak:-)

Szal, szerintem draga buli es a 15Le-s elvaras tulzas. Egy 
chip-el megtamogatva mar realisabb elkepzeles, kb 7-7Le 
megoszlasban. A chippel, viszont lehetnek gondok 
zoldkartyanal...
Van mostanaban egy eleg szimpi hozzaallasu csapat itthon, 
aki szerint igy erdemes bele kezdeni:
sportlegszuro, hengerfej szivo es kipuffogo jaratok 
felmaratasa nagyobbra, ehhez illesztett rendszer. 
Vegiggondolva igy mar tenyleg gyorsabb toltescseret 
erhetunk el.
VTI
+ - lomha Alfak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Miert van az, hogy az also-kozepkategorias 145-os Alfa, az 1.6-os
> 120 lovas motorjaval erezhetoen es kimutathatoan gyengebben huz,
> mint egy ketliteres, 115 lovas, kozepkategorias, tehat valoszinuleg
> sulyosabb Vectra?

1. Nyomatek. Az 1.6 TS 144 Nm-es nyomateka a teljesitmeny 
    fuggvenyeben elegge keveske (es 2300-2500-ig alig van...)
2. Az Alfak is eleg nehezek (1210 / 1710 kg)
3. Kettesben a letiltaskor nincs meg a 100. Ora szerint talan, de 
    kettesben az 1.6 "csak" 95-96-ot tud.

Mas kerdes, egy ez az elmelet hogyan mutatkozik meg az uton,
mert en egy gyorsulasnal (centikkel ugyan, de...) megvertem a 
2.0-as 8V Astrat a 115 lovaval es a sportkipufogojaval egyutt.

Cs.
AR 146
+ - Vizhofok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Felado :  [International]
> miert annyira fontos az, hogy legyen vizhofokjelzo muszer?

Ha betojik (nem is kell betojni, eleg, ha ici pici kosztol, rozsdatol
picit eltomodik es nem zar rendesen) a termosztat es 65-70 fokos 
vizzel rohangalsz, mikozben boldog vagy, hogy a piros bigyo nem
vilagit, tehat elmeletileg minden rendben van, csak eppen nem
erted, hogy a kedvenc autod miert zabal masfel literrel tobbet.
Huhhh, ez kemeny mondat volt...

Cs.
AR 146
+ - Yaris (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> és akkor még nem beszéltünk a megbízhatóságról, fogyasztásról ...
> Ha valaki nagyon kotekedni akar, akkor a egy rakas stattal és infoval 
> meg fokozhatjuk a dolgot.

En minden fokozasra kaphato vagyok :)))
Nezzuk az en velemenyem a kicsi japanrol. 
Rengeteg statisztikaban van elen, ahol az en Alfam a legutolso, vagy
jobb esetben hatul kullog. Szerintem viszont az Alfam egy kiforrott, 
hibatlan auto --> statisztika nem er semmit --> nem erdekel.
Az osszes kisauto (Fabia, Punto, Clio, Corsa, P206, Ibiza) kozul 
a legrovidebb 3615 mm-el (utana a Punto 3800-al, Fabia 3940)
Amiben veri a tobbieket, az az 1500 mm-es magassag
(felhokarcolo effektus hehehe, 2 centivel alacsonyabb a Punto)
A belterrol legtobbet elarulo tengelytav a hosszbol kifolyolag szinten
a legkisebb - a 2370-es erteket latva nem is csoda, ha a hatso ulest
tologatni kell, hogy valaki beferjen oda. A 305 literes csomagter
az osszes auto kozul a legjobb, de gondolom nem hatratolt ulesekkel.
Az meg nem kunszt, sinre rakni a hatso ulest, es valogatni, vagy
csomag, vagy 3 (4) szemely. En valahogy azt szeretem, ha ilyen
dolgokban nem kell dontenem. 
830 kilojaval a osszes kozul a legkonnyebb (csak nem a magas-
feszultsegu gyujtokabelek hianya miatt?) :))), terhelhetosege a 
legjobb (490 kg). Mas kerdes, hova lehet ebben az autoban 
elhelyezni 490 kilot. 
A motorrol sem kene legendakat meselni. A 998 ccm-s 
kolyokmotor ugyan hozza a 68 lovat valahol 6000-nel (kinek van
szive egy ilyen jatekcsodat 6000-ig porgetni?), a nyomateka
90 Nm valahol 4000-nel. (Fabia 118/2600, Punto 102/2500).
Ilyen nyomatekkal a 6 auto kozul csak a 4.
A motor jellemzoi kozt annyi az idegen szo es szakkifejezes,
hogy az ember varna is valamit (raadasul 68 lo, ami ugye az 
elozo cikkben jopar !!!!-t is megerdemelt). Ennek ellenere a 
vegsebesseg 155 km/h, amit a tobbiek is tudnak (kiveve az
Ibizat, ami 145 km/h-nal meghal). Gyorsulasban viszont mar
villanik a kis rizszabalo, 13,6-os eredmennyel 6 tizedet ver a 2.
Puntora. Fogyasztas teren a Fabia kullog leghatul 7 literrel,
a Yaris es a Corsa gyoz 5,6-al, masodik a Punto 5,7-el.
A futomunek nagyon igenyesnek kell lenni, hisz kicsi a 
tengelytav es magas az auto, konnyucske is. Ezert rogton 
feltunik, hogy elolrol hianyzik a stabilizator.
Az osszes auto kozul csak a Yarison vannak 155/80R13-as
gumik, ami mar majdnem leggomb, a tobbiek 165/70R14-e
mar valamivel jobb. Ezt latva mar talan ertheto, hogy a veg-
sebesseg "csak" 155. Mar ez is eletveszely lehet. Brrr.
Felszereltseg: egyedul a Yarisba nem rendelheto ABS, ugy
latszik tul nehez :))) A kormanyban szeriakent figyel az airbag,
tobb viszont nem is rendelheto bele, ahogy taviranyitos 
kozponti zar sem. A Yaris tulaj az elektromos ablakemelokrol
is csak almodhat, a tukrokrol mar nem is beszelve. Klima es
szervo ugy latszik hulyeseg a felkelo nap orszagaban.
Na vegre - valami kaphato bele: elso kodlampa mindossze 
66 ezresert (Fabiaba 18000..., Puntoba 29000)
Pozitiv viszont, hogy szeria a dontheto hatso ules, amit evente
3x ki is hasznalok es egyeduli autokent szeria egy kazettas radio.
(ez mondjuk ugyis kidobnam, 10 eve nem hallgatok kazettat, 
90 ezresert meg kicserelik CD-s radiora. Hat nem szuper?)

Korulbelul ez futott at az agyamon, mikor a baratnomnek autot
kerestunk. Szegeny Yaris, meg nem is lattuk, de mar tudtam, 
hogy biztosan nem o lesz a kivalasztott. Ennek ellenere kapott
meg egy eselyt - nezzuk meg eloben, elvegre van olyan, hogy 
szerelem elso latasra. 
A design nagyon europai, dogos kis auto. Nekem a Punto jobban
bejon, utana a P206, de a Yaris nagyon aranyoska. Ezt a 
velemenyem fenn is tartottam, mig be nem ultem. Szerintem csak
beteg elme szulemenye lehet a display kozepre helyezese. 
Most en vezetek, vagy az szomszed? Netan a hatulra gyomoszolt
Lagzi Lajcsi? A digitalis muszerfal nem zavarna, ha nem lenne
ilyen idetlen. Ami meg az uleshuzatot illeti, az utcasepro 
munkaruhajan atfutott egy elgazolt macska veres nyomokat 
hagyva maga utan. Biztos van tobb valtozat is, ez speciel nem nyert.
A baratnom elete viszont fontos, a biztonsagos auto nagy szo.
Ezert muszerfal (ezzel most sok auto muszerfalat megsertettem)
elfelejt. A modell viszont fapados, nezzunk valami mast. A baratnot
en tanitottam vezetni, sportosan nyomja neki, jobb lenne az 1.3-as
modell. Par dolgot hozzadobunk, kalkulalunk. A jo anyjat... Ez
kereken annyi, mint az Alfaert adtunk...(> 3,5 millio)

Ez a rovid tortenete, hogyan nem lett Yarisunk :)))

UI: az emlitett tipusok mind az alaptipusok:
Punto 1.2
Corsa 1.0 12V Club (nem az uj)
P206 1.1 XR
Ibiza 1.0 Select
Fabia 1.4 MPI Classic
Yaris 1.0 Linea TB

UI2: semmi bajom a Toyotaval, edesapam egy boldog Corolla tulaj

Cs.
AR 146
+ - Re: nemet nacionalizmus/patriotizmus (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Analogiak:

Patriotizmus: 'X-t veszek, mert azt hazamban gyartjak. Lehet, hogy nem olyan
jo, mint Y, de ennyi aldozatot hozok az orszagert.'

Nacionalizmus: 'X-t veszek, mert azt hazamban gyartjak. Tekintve, hogy en
a legfelsobbrendu nemzethez tartozom, nyilvanvalo, hogy honfitarsaim csak
a leheto legjobbat gyartjak, igy jobban jarok, mintha Y-t vennek.'

  A valosag persze bonyolultabb, mert a 'hazai' autonak mindig vannak elonyei.
Alkatreszellatas, hozzaertes, nacionalizmus, stb. Probalj meg WV Rabbit-et
(ez a polo?) Del-Koreaban eltartani meg Nemetorszagban. Vagy KIA-t 
Sziberiaban meg otthonaban.
  Nemeteknel minden van. Van aki nacionalizmusbol, van aki patriotizmusbol,
van aki hulyesegbol vesz nemet autot, van akinek meg tenyleg az az idealis
valasztas. Nem japan hajnyiro automata ('De hat mindenkinek mas a feje! 
Csak eloszor!').

Gyula
+ - Re: Yaris (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Mickey, sziasztok Autosok!

A Yaris motor tenyleg forradalmi a kis kategoriaban. Nem ketelkedem a
torestesztek eredmenyeiben sem. De ennyi.

Miota extra az ovfeszitos bizt.ov, a pollenszuro, a tarcsafek, a motoros
fenyszoro, a szinezett uveg??? Ma mar szerintem a kormanyallitas nelkuli
auto sem gyakori, meg a kicsik kozott sem. Ja persze ne Suzukihoz
hasonlitsunk...:-(( 

Szvsz a digit muszerfal (es a hetzenes, lcd-s kvarcora) mar nem nagy csoda, sot
 en kimondottan rosszul vagyok tole. Szeretem a mutatok hintazasat :-)))
A belso ter igenytelen muanyagjait pedig ne is reszletezzük. Ezert a penzert (2
,42M) 16V Thaliat kapsz, ketszer akkora meretben.
Na jo, ven benne nagyfesz. kabel :-DDD

Udv:
Balazs
+ - Re: lomha Alfak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Nasfay Zoli irta:
>Lomha Alfak: ezzel kapcsolatban nekem is eszembejutott meg valami,
>ami raadasul kapcsolodik a masik vitatemahoz, a loketterfogat/
>teljesitmeny aranyhoz.
>Miert van az, hogy az also-kozepkategorias 145-os Alfa, az 1.6-os
>120 lovas motorjaval erezhetoen es kimutathatoan gyengebben huz,
>mint egy ketliteres, 115 lovas, kozepkategorias, tehat valoszinuleg
>sulyosabb Vectra?
Az en tippem, hogy a 2 literes motor nagy valoszinuseggel nagyobb
nyomatekkal rendelkezik, es valoszinuleg kisebb fordulaton is mar nagy
reszet leadja. Gyorsitani a nyomatek gyorsit (kicsit durvan
leegyszerusitve), nem a teljesitmeny.

    Udv!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
+ - va:Loero (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> es a kipuffogo rendszeret sportra akarja cserelni, hogy a 
> 75 lovas autobol 90 lovas legyen. 
Ha lecserelik a kipuffogot, akkor ket ember lehet boldogabb.
Aki bekaszalja a zsizsit es aki boldogan ul bele a "90" lovas
kocsijaba. Pofatlan dolog lenne elrontani ket ember oromet :-)
--
Meszaros Geza
+ - fehervar 112-vel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >> Fehervaron par eve a velencei to felol jovet 112-vel lehetett
> >> zoldhullamot kapni a belvarosig, se lasabban, se gyorsabban :-o
> >Hm. 56 km/o-val sem..?
> Meglepo, de nem :-(

Hosszu evek ota jarok arra. Tok ures uton 45-50 kozott vegig lehet
csurogni 7 lampan. Mondom 7 (het) lampan.
Ha forgalom van, akkor az elsonek ez sikerulne, de ki mer 45-el
gurulni egy konvoj elejen. Mindenki nyomja 60-70 kozott es a 
kovetkezo lampanal persze feltorlodnak. Mire a huszadiknak erkezo 
elott ujra elindulnak, addigra megint pirosat kap.

60-65-re hangolt zoldhullammal mindenki elegedett lenne.
Foleg a kornyekbeli sirasok. Jobb lenne raszokni a 45-os tempora.
Van egy-ket (alamuszi) ket savon keresztul balra kanyarodo lampa
nelkuli leagazas. Nem keresztezodes, hanem leagazas.
Ismeros az a szituacio, amikor latszolag minden ok nelkul, csikorogva
blokkol a belso sav.
Tavasszal, egy ilyen szituacioban a jardara kellett menekulnom a kulso
savbol, mert a belsoben mindenki spriccelt jobbra. Megertem oket. 
Inkabb oldalt csattanjanak, mint elol-hatul torjenek.
Na pa ! Nyomjatok csak 112-vel a zoldhullamot.
--
Meszaros Geza
+ - mekkbiz HATosag :-)))))) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok AUTOsokk!!!

Nehany apro szosszenettel szeretnek hozzaszolalkozni a megbizhatosagi
temahoz. Nem kommantalok asszem igy korrektebb lesz.
Tennap lattam: 120-as szakadt Skodri rangatott 1 szakadt 318 (tizeneves)
Bo:mo:st. Ja, a Bo:mo:snek az elso lokharitojara volt kotve a kotel!!!
Ez is erdekes nem???
Multhet vegen volt:
A ceg ment kircsizni egy tizensokeves Neoplan busszal. A buszvezeto
bacsi azt mondta, hogy Mernyo motor van benne, es 1.000.000 (jol
szamoltatok a nullakat, egymillijooo) km-t ment vele az utolso general
ota.!!!. Kollegam rakerdezett, hogy ez azt jelenti, hogy azota nem lett
kinyitva a motor??? Igen, azota csak olaj, meg vez.mu, meg egyeb szijak
lettek cserelve. Hmmmm. (Ha hazudok, outana hazudok, tessek ot dobalni
azokkal a karakterekkel!!!)
Par hete lattam:
Ulloi út kozepen az Ecseri utnal dekkolt egy Alfa zsir uj Twin Spark
felnyitott motorhazzal. Gyerek elotte allt. Elég tanacstalanul.
Par eve lattam:
Gjo:njo:ruu Trabi (601 S) rangat egy rongyos 190-es Mercit. Eloszor
amikor meglattam oket (szembol), azthittem, hogy a mernyos tolja lefele
a trabist az utrol. Sajnalkozva neztem. Amikor mellem ertek,
megdobbentem. Mikor mar csak hatulrol latam oket (oket???, a Trabi nem
is latszott) mar rohogtem. Egy szepen 50-55-tel halado Merci (lakott
teruleten!!!). Es milyen csondes!!! A Trabi bezzeg sirt szegeny. Igaz,
sajat sujanak 2-2,5-szoroset vitte, plussz onmagat. Hegynek fol.
Es a kraly szosszenet:
Apam sok-sok evvel ezelott P20-as Pannoniajaval huzigalta el nagyapam
nagyPolskijat Erdtol Kajaszoig. Szep latvany lehetett. Kar hogy nem
lattam. Bar lehet hogy ott voltam elocsomagolva :-))))))

Najolvan ezeken lehet csemegezni.
Tsa
Mikulx (Passat 1.6 TD)

U.i.: Valaki irt a Laurel nemvizsgarol nemreg. Rajottem, hogy honnan
oljan ismeros ez a tipus. Itt dekkol egy a munkahelyem mellett. Kedves
joszagnak tunik.
+ - Re: nemet autopalya, vezetestechnika (#1128) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> rovid ido alatt ennyi mindenre koncentralni. Utana mindez havas utat
> szimulalo vizes folian, de 15 meter tavolsaggal. Itt meg van egy olyan
> trukk is, hogy a kormanyt nem szabad hirtelen elrantani, csak lassan
> forgatni, kulonben a kocsi tovabb csuszik elore. Konkluzio: az

Erdekes. Nekem a magyar autoklub hasonlo tanfolyaman viszont ugy
tanitottak, hogy kuplungot nyomni, feket nem, a kormanyt pedig mint az
orult utkozesig tekerni, majd vissza. Ezzel egy (jo esetben csillapodo)
oszcillaciot idezunk elo.

  Ed

 Szemelyes valaszt a fenti cimre kuldj, ne oda, ahonnan ezt irtam.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!    [Monty Python]
+ - vizes benzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az eges kozben elobb elbomlik, majd ujra eleg?
>Ez nem tunik nyeresegnek. Raadasul a viz a suritesi
>utemben gozze valik, vagyis jol megno a terfogata,
>es igy fekezi a motort.

Es ha a robbanas utemeben valik gozze? Vagy olyan kozel a FHP-hoz, hogy mar
nem szamottevo a fekezo hatas?

+ - GM Alfa, Xsara, Twinspark (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>"Durva beavatkozas lenne, ha az Alfa-k is a mezei GM eroforrasokkal
jonnenek ki."
>Es forditva? Twin Spark az Astraban?
Az baj lenne, mert a rendorok mindenkit utolernenek...  ;-)

>Citroen Xsara-val van valakinek kozelebbi tapasztalata? Ar, felszereltseg,
>kenyelem alapjan jobb valasztasnak tunik mint a Golf/Astra/Focus trio es
>meg szep is. Itt most 24000 DM egy 1.4 55KW klimas, metal, kozpontizaras
>ablakemelos peldany es egyre jobban tetszik.
En most egy Seat Leon 1.4-55kW (gy.k. 75LE) klimas jargannyal mozgok. A
Xsaraban meg nem ultem, nem tudom milyen lehet, de a Leon csak varosi
autonak, illetve lenduletbol autozasra jo. 100-rol 130-ra maga az
orokkevalosag... Ha nem csak varosi auto lesz, akkor legalabb 100 lovat
bele.

>>Szerintem ez messze van az összestol. Gondolok itt olyanokra, hogy 4WD,
>>VTEC, TwinSpark, 16V, AC....
>Te hol elsz? A 16V, 4WD, TwinSpark innovacionak szamit 2001-ben?

Nevetni fogsz, de IGEN! Igaz ugyan, hogy az Alfa a 80-as evek eleje ota
(vagy meg regebb ota) szeriaban nyomta eloszor a 12V-TSparkot (hengerenkent
ket szivo, egy kipufogoszelep, ket gyertya, valtozo szivooldali vezerles),
de eloszor a Yaris lett az ev autoja a teljesen ugyanezt (ill. csak 1
gyertyaval) a muszaki tartalmat takaro VVTi motorral. Az auto motor und
sport nevu bulvarlap legujabb szamaban meg a Honda vergodik a vadonatuj
vilagcsodaja fejlesztessel, ugyanis az xy nevu, csak hazai piacra gyartott
modelljuk a jovoben ket szelep-ket gyertya kombinacioval fog keszulni. Sot,
oda is eljutottak, ahol a TS 16V mar 95 ota tart (az elodot nem tudom),
azaz a ket gyertya idoben is eltolva szikrazik, befolyasolva ezzel a
langfront terjedeset, emissziot, stb. Szoval Japaniaban a TwinSpark
2001-ben vilagrengeto ujdonsagnak szamit. Megis mindenki az olaszokat
szidja...  :(

+ - Bosch (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>fogash irja:
Igen, de en nagybetuvel kezdem a nevem. Vagy nemecsek erno lettem?

>>A szgk piac elezodni fog, hiszen a Delphi es a Siemens is gyart mar
>>common-rail rendszereket, tehat a Bosch nem egyeduralkodo.
>Nem egyeduralkodasrol, monopoliumrol, hanem innovation leadership
>(ezt meg hogy mondjak magyarul?) volt szo.
>Innovacio a spanyol viasz feltalalasa.
>Innovacio az ipari meretekben torteno, lenyegesen jobb minosegu,
>haztartasok szamara tervezett spanyol viasz gyartasa is.

Visszaneztem, te azt mondtad, hogy a Bosch fejlesztett ezt-azt. Az
innovatoin leadership (talan vezeto a fejlesztesben? jobb szot en sem tudok
ra) szerintem nem all meg. Ismetelten beirom azt, amit irtam tegnap(elott?)

Idezet magamtol:
"[...]Diesel tekintetben viszont nem annyira elenjaro, mint hiszed.
A Bosch meg reg a soros adagolokat gyartotta, amikor a Lucas CAV, vagy a
Marelli mar disztributoros adagolokat nyomott nagy szeriaban. A kozvetlen
befecskendezes ("TDI") Rudolf Diesel talalmanya, a kamras diesel-motor csak
kitero volt a motortechnikaban. Diesel ur pedig meg a Bosch nelkul
dolgozott... A common-rail technika viszont a Fiat Cromaban jelent meg
eloszor, megpedig Marelli-kivitelben. A Bosch-e sokkal kesobb keszult el.
Es akkor meg csak szemelyautokrol ugatunk, pedig haszonjarmuben a Cummins
es a Detroit Diesel 10-15 eve sorozatban gyartja az elektronikusan vezerelt
adagolofuvokas ("pumpe-duse") motorokat..."

Ha jol olvasom vissza sajat szavaimat, ebben epp az innovation
leadership-et kerdojelezem meg, hiszen a TDI nem Bosch, a disztributoros
adagolo nem Bosch, a common-rail nem Bosch, a pumpe-duse nem Bosch, az
elektronikus adagolo-vezerles nem Bosch, mas ujdonsag meg mostanaban nincs
a diesel-technikaban. A fenti cegek (Lucas-CAV, Marelli, Navistar, Delphi
Automotives, stb.) mind elobb gyartottak nagy szeriaban "haztartasi
spanyolviaszt", mint a Bosch. Mas kerdes, hogy nemet autokban a Bosch reven
terjedtek ezek el. De a Fiat, a GM, a PSA, stb. azert a Bosch nelkul is
sokaig jol megvoltak. NA EZEKROL NEM TUDOMAST VENNI, a sajat
velemenyunket/kedvencunket/favoritunkat az ellenfel/ellenvelemeny ismerete
nelkul isteniteni, AZ AZ AUTO-NACIONALIZMUS!  :)

En soha nem mondtam, hogy a Bosch nem tud ezt, vagy azt. Es tenyleg, egy
nemet markaban (a Holstein-ben nem :)!) Bosch az ABS, az adagolo, a teljes
elektronika. De egy nem-nemet autoban egesz mast talasz, es a ket rendszer
versenykepes, osszehasonlithato es a Bosch nem volt vele osztalyelso.
Ennyi.

+ - autonacionalizmus (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>az ertekallosagot a piac hatarozza meg...
Egy erosen befolyasolt piac. NEm az autok valos tulajdonsagai, hanem a
roluk kialakult szubjektiv kep a meghatarozo. Soroljak peldakat?

Az Audi Piech elott "Man mit Hut" -azaz kalapos soforok autoja volt. Ebbol
marka-milliok/milliardok elkoltesevel sikerult atformalni a Vorsprung durch
Technik (Haladas technikaja) arculatra. Ennek oromere lopjak, mint az
allat. :(

A Fiat a Tipo ota (1987-88!!!) minden autojat teljesen (100%-ban!)
horganyzottan adja ki. Ennek ellenere a felesegem osszes munkatarsa valtig
meg van gyozodve, hogy a kocsimat a festek tartja ossze, ha megkaparnak az
aljat, biztos teljesen lyukas lenne. :( Mondanom sem kell, hogy kispolskis,
Felicias, Astras (F) emberek nyilatkoznak.

A Golf II maga az isten. 1.3as, kozponti befecskendezeses full fapados
Golfot (87es) 4 evvel idosebben, 100eFt-tal dragabban vettek meg, mint a
fullextras Fiatom (91es) ara volt. Pedig a Golf nem megy, kenyelmetlen (a
fapad miatt), es jobban zorog, mint a Fiatom.

Mint irtam, a legujabb olasz autokat is elbol lehuzzak azzal, hogy az elso
teszt elso oldalan "jo-jo, de varhatoan nagyobb lesz az ertekvesztese"
jellegu fanyalgas jelenik meg. Nem szabad elfelejteni, hogy ezek a
hasznaltan olcsobb autok gyakran ujonnan is olcsobbak az osszehasonlitott
versenytarsaknal. Egy jol felszerelt Tipo ujan is olcsobb volt, mint egy
fapados Golf, csodalkozunk, ha hasznaltan is olcsobb? %-ban lehet, hogy nem
is csokkent tobbet az ara.

>>A nemetek siman NACIONALIZMUSbol vesznem nemet autot. :(
>Ezt mibol szurod le? Es a franciak? Es az olaszok? Es az amerikaiak?
>Es a japanok? Es barmelyik sajat autogyarral rendelkezo orszag autosai?

A nemet auto ormotlanul dragabb a vele teljesen azonos minoseget, tartalmat
nyujto francia, olasz, stb autoknal. Lattam egy erdekes kimutatast:
Nemeto-ban 2000ben osszesen alig 200db Renault Safrane-t adtak el.
Franciaorszagban 40000et. Mert a francia bemegy az autoboltba, korulnez a
polcon, es latja, hogy a hasonlo autok (legyen az akarmelyik nemet is,
lenyegesen dragabbak). A nemet viszont ugy gondolja, hogy keptelenseg, hogy
egy latin nep ilyen olcson olyan autot tudjon gyartani, ami szinte
kompromisszum-mentesen ugyanazt tudja, mint a francia. Az olaszokra ez
ugyanigy ervenyes. Egy 164 V6 semmivel nem rosszabb, mint egy 5os BMW. A
166 szerintem jobb is.

Amerika es japan kulon utat jar a torzsfejlodesben, bar pl az a Toyota
Camry, amibol Nemeto-ban talan 500 db ment el,  az USA-ban tobbszazezres
eladasokkal buszkelkedhet.
Es egy amcsi hulye lenne, ha egy 3as BMW araert nem Cadillac-ot venne. Es
nem Catera-t! (gy.k. =Opel Omega MV6)

Szoval a nemetek szamomra viszonylag egyertelmuen a jozan esz
(ar-ertek-arany) ellen dontenek. Ez alol csak a Porsche-vasarlok a
kivetelek. Vagy az normalis, hogy egy Audi S3 araert adnak 4db Golfot,
aminek muszaki tartalma 85%-ban kozos? Vagy 2 db sima A3-at, ahol az
egyezes meg magasabb%-os? Egy S3 araert adnak egy Alfa 166 3.0 V6-24V-t is.
Es az megy is ugy, csak sokkal kenyelmesebb.

>Ha lenne sajat magyar markank, hidd el, nagyon nepszeru lenne
>Magyarorszagon. Szerinted ezen csodalkozni kell? Ez a nacionalizmus?
Ja, elo pelda a Buzuki. Sok fogy(ott), de olyan pejorativ kicsengese van,
hogy en jobban szegyellenem a Swiftemet, mint egy Trabit. Meg az Opel
Asztma. Kinek van kedve egy rendorautoval jarni? A magyar jarmuipar
vilagszinvonalu termekeit is fikazza minden magyar.

Tudod pl., hogy a Raba a vilag 6 legnagyobb futomu-gyartoja kozott van?
Hogy a Freightliner, a Mack, stb. tobb mint fele Raba tengelyeken gurul?
Hogy a vilag legkisebb padlomagassagot lehetove tevo busz-futomuve
Raba-konstrukcio? Hogy az Ikarus 200-as sorozatat 62-ben terveztek, es a
mai napig gyartjak? Hogy Vietnamtol Kanadaig mindenhol bevalt? Olyan
kulturhelyeken is, mint Pakisztan, vagy az orosz tavol-kelet. Tobb, mint
200.000db keszult belole. A peldanyszamban utana jovo Mercedes Benz OM303
40.000db-bal dicsekedhet (ez otode!). Hogy az Ikarus 400-as sorozata Raba
D10-Euro2 motorral sokkal csendesebb es nem is fustol ugy, mint a Pesten
hasznalt  DAF-motoros valtozatok? Hogy a csuklos busz magyar talalmany? Es
akkor meg nem beszeltem Anisits Ferencrol, Nemenyi Belarol, Banki Donatrol,
Csonka Janosrol, Jedlik Anyosrol. A haboru elott a Raba szgk-k a
Laurin&Klement modellekkel is versenyeztek. Az L&K most a Skoda exkluziv
sorozata. Ha nem cseh lenne, hanem nemet, a Maybach-hal egyszintu nev
lenne.

Magyarorszag a cocializmus evei alatt jelentos mertekben lemaradt a vilag
autoiparatol. A haboru utan meg onallo markak voltak es viszonylag szabad
verseny. Mire a magyar ipar felszabadult, az autoiparban (is) olyan
koncentracio jott letre, ahova uj markat bevezetni, illetve regit
feltamasztani csak egeszen nagy hatterrel (VW-csoport, DaimlerChrysler),
vagy egeszen exkluziv kornyezetben (Spyker) lehet. Mo-on egyik sem mukodik,
hiusag arrol abrandozni, hogy valaha is magyar automarka lesz. A
betelepulok meg tobbnyire lefuto modelleket hoznak ide, amivel meg el lehet
latni Kelet-Europat, lehuzva ezzel meg egy bort a modellrol.

Szoval a magyar autonacionalizmus kialakulasara csekely az esely, a nemetek
pedig az ar-ertek arany elleneben is sajat tipusaik mellett dontenek, es ez
a vilagon egyedulalloan utalatos tulajdonsaguk.

+ - BMW E34 lomhaság segítsen akinek van ötlete (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Mindenki!

Inkább olvasni szoktam mint beírni, de most már ez kevésnek
bizonyult...segítségeteket kérem mert ugye több szem...


Problémáim:

- Lomha
- Lassan gyorsul
- Nem húz eléggé
- Sokat fogyaszt (a pénztárcámból is)

Adatok:

- 1990-es évjárat
- 520i katalizátor (már kiszerelve)
- Autómata 4 seb. váltó
- Benzin + Gáz üzemű

Háttérinfók:

- Nem ment az autó, első körben katalizátortól szabadítottuk meg.
    Eredmény: Érezhetőbb fürgeség de még nem az igazi.
- Hátsó kipufogó dob 1.6-os VW-é volt, vettem hozzávalót, kicseréltük.
    Eredmény: Halkabb lett a járása és talán egy árnyalatnyival
könnyebben gyorsul,
jelentősen azonban nem érezhető.
- Motorgenerál ( nem feltétlenül azért mert nehezen ment inkább mert
kopott volt és hangos)
    Eredmény: Lomhaság jelentősen nem változott.
- Benzinnél ugyanaz a helyzet ne foglyátok a gázra!!!!!

Megjegyzés:

- Előtte 320i E30-asom volt kézi váltóval. Az ment mint a kisördög.

Kérdés:

- Ennek így kell mennie a kis motor + nagy kaszni ill. az automata miatt
és nyugodjak bele vagy valami nem jó és szereléssel vagy tuningal normál
szintre hozható?

- Nem száguldozni kívánok csak nem szeretnék előzésnél elhalálozni!


Előre is köszi...Egy BMW-ben csalódni látszó (vagy csak pechem volt?).
+ - Re: BMW olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A Mol neked nem eleg noname??? Keves szarabb olaj van a piacon. Tesco
>olaj, na, az allitolag meg rosszabb. Ha nekem az lenne a celom, hogy

Kivancsi lennek, hogy ez az info honnan szarmazik. Nem kotekedeskeppen,
de komolyan erdekel. Van errol valami objektiv osszehasonlito teszt? 
Vagy azert szar, mert a szomszed szerelo ezt mondta? Vagy azert, mert 
nincs agyonreklamozva? Vagy egyszeruen azert szar, mert magyar?
En lattam mar egy par olaj osszehasonlito teszt eredmenyt,
de meglehetosen ketseges eredmenyekkel 
szolgaltak. Kb. az volt az eredmeny, hogy a markas olajok mind 
eleg jok voltak, az ar es minoseg kozott viszont nem sok osszefugges volt. 
A noname olajok kozul a legtobb eleg jo volt (hasonloan a markasakhoz), 
de ezek kozott volt nehany gyengebb is.
Ja, es a szintetikusak (a noname is) hatarozottan jobbak voltak az asvanyi
olajoknal. 

>valahogy eletben  tartsak egy kopott motort, biztos, hogy egy azonos
>viszkozatasu (semmikepp sem higabb!), de jobb minosegu olajat toltenek bele.

Szerimtem ez a motor mar ugysem sokaig huzza. Draga szintetikus olajjal lehet, 
hogy elmegy 22-ezret, olcsoval meg 20-ezret. Annyival tobbet nem erdemes 
rakolteni. 
Gabor
+ - Re: Mi a jobb?? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ez Az !!!
Szivembol szoltal. Hagyjuk mar az autok mocskolasat, ma a globalizacio
jegyeben minden auto (szinte) egyforma.
Mindenki szeresse amit akar. Mindegyik kocsira lehet talalni jo es rossz
peldat is.
KI
> az alábbiakat írta a következő üzenetben:
news:...
>
> Jonapotkivanokmindenkinek!
>
>     Erdeklodve olvasom az autotulajdonosok szocsatajat az egyes markak
> megbizhatosagarol stb.
> Szerintem a vita majdnem teljesen felesleges, talan azzal tudnam
> hasonlitani az egeszet mintha
......
>
> p.s.:Be kell vallanom nekem is az olaszok a szimpatikusabbak!
>
>
>
+ - Clio vs. Yaris (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Tudtam, hogy valaki harapni fog a csalira...

Mickey, nagyon szep, amit leirtal. (Kosz!)
Csak 100 vevobol 85-ot nem erdekli (a Clioval szemben).

A felsorolt Yaris alapextrak reszben rohejesek (+kifele nyilo ajtok,
+vizallo szelvedo, +jobboldali visszapilltukor, stb :-), reszben magatol
ertetodoek. En fel sem mertem sorolni oket, mert a HIXAutosok nevettek mar
ki 1-2 eve, hogy felsoroltam az el. fenysz-allitast...

Tudod, Mickey, az atlagvevonek SOROLNI kell az ertekes extrakat. Arra
bukik, vagy az ajandekokra, vagy az olcso arra. Itt persze nem a
listasokrol van
szo, ok tul fineszesek :-)

Ezt az autot azert emlitettem, mert EXTRA szinten nagyon szegenyes az alap
Yaris. Ha felszereled mindazzal, amit a Clio alapban tud, +tobbszazezer Ft.
A motort nem tekintem EXTRAnak, a Yarisban egyebkent tenyleg csoda finom
egy darab van, tenyleg bajnok egy gep, foleg az 1.3-as.



>>>
- lancvezerles
- dupla vezermutengely, intelligens-valtoztathato szivoszelep-vezerles
- hangolt leomlok
- A beltere 2,5 m3, ezzel is kategória elso.
- Nincs gyujtaseloszto, munkajat negy, nagyteljesitmenyu - gyujtasmodullal
egybeepitett, s a gyujtogyertyakra "ultetett" - trafo vegzi. Igy az
elogyujtas hengerenkent kontrollalhato, a mozgo alkatreszek nelkuli
rendszer pedig megbizhatobb.Nincs nagyfesz kabel ...
- belso levego hutesu tarcsafek
- allithato kormany
- elektromos fenyszoro magassag allitas
- 60/40 dontheto hatso ules
- hatso ulessor mozgatasa egyben (+-15cm)
- ovfeszitos biztonsagi ov
- pollenszuro
- szinezett uveg
- digitalis muszerfal (fordmerovel...)

Ha valaki nagyon kotekedni akar, akkor a egy rakas stattal és infoval meg
fokozhatjuk a dolgot.



Csak nem vagy pipas? hol a szmajli?

A korrektseg kedveert:
az alap Cliobol hianyoznak a kovetkezo lenyegesebb Yaris-extrak:
radiomagno, computer, mozgathato hatso ules (erre ott a Twingo).
Cserebe viszont ABS, szervo, el. ablak, soroljam?



deejaytiszy


PS:
Stevie-nek uzenem, hogy 3060 eFt a 1.6 16V 110LE-s sportos Clio KLIMAVAL,
BORREL, minden vacakkal. Nem akcios. Na, Stevie?
Mickey: mennyi is lenne ez Yarisbol? :-D

PS2:
Juliusban mindenfajta autot beszamit a Renault MINIMUM 150 eFt-ert.
Kilonyolcvanat kapsz a Feliciadert is, Stevie!! :-))))))
+ - TwinSpark az Astraban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Stevie irta:
>>"Durva beavatkozas lenne, ha az Alfa-k
>>is a mezei GM eroforrasokkal jonnenek ki."
>
>Es forditva? Twin Spark az Astraban?


Ne haragudj, de ez Istenkaromlas. :-D Csaba, mit szo'sz?


djtiszy
+ - Eless(z)arok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Zsolt irta a pesti Elessarokrol:
>>>
Ha Pataki muv. hazig nyomod 80 -al, utana lassitasz es pont elkapod
a Plus ABC elott eppen zoldre valto lampat, akkor meg atcsuszol a vasuti
feluljaro alatti sargan ... Erre odafigyelhetnenek az illetekesek !

Betu szerint igy van. A mellettem ulok mindig megremulnek, hogy a Liget ter
1. lampajatol a 2. lampajaig ig 25-tel araszolok, utana a 2. lampatol a
3.-ig padlot nyomok 80-90-nel.



>>>
A masik ami idegesit, hogy az Ors vezer ter felol a Feher
uton az Elessarok fele a kanyar utan bazi sz@r macskako [...]
Meg az sem egyertelmu, hogy 1 vagy ket sav van -e. bar asszem tabla
nem jelez kettot de most majd megnezem :-))


Imadom! Az a szakasz tiszta Armageddon (vagy Carmageddon). Csak az Ifa meg
a 32-es busz az ellenfel, a tobbi nem... :-))))


Egyebkent nem jelez 2 savot,  bar az elozo 2 sav megszuntet sem!



deejaytiszy
+ - katalizator 2005-tol? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


>>>
Kivonni egyenlore jogi es tarsadalmi
feszultsegek miatt nem "illik", de a katalizator meglete muszaly lessz a
zoldkartyahoz.

Legalabbis musza_J_.
Viszont a Trabisok nem fogjak hagyni magukat, hogy egy Opel Commodore
2literes mehet Kat. nelkul 15 literes fogyasztassal, az oveke meg 8
literrel nem. Es amugyis kevesebb NOx-t bocsat ki a 2takt, ugye?



>>>
Mellesleg a TraWa duo motorjainak mukodesi elve szorosan maga
utan vonja a mindenkori zoldkartyazas elotti katalizatorcseret, mivel ezek
elettartama az emlitett tipusokon a zoldkartya megszerzese utani 3.
gazfroccsig tart.


Vegulis ez feler a kitiltassal:
Evente 20-40 ezer forintos katalizatort ki fog venni? Mehet a levesbe a
vas.



djtiszy
+ - Bemutatkozok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Listatagok,

Januar eleje ota olvasom a listat, de eddig csak maganban probaltam segiteni
akinek tudtam, nyilvanosan nem szolaltam meg. Most ugy hataroztam, hogy irok
nehany szot magamrol.

Nyilvanos szemelyi adataim: Kaszo' Endre, 41 ev, ket leanygyermek, Budapest.

Eddigi autoim sorrendben, Polski Fiat 126p, Polski Fiat 125p, Audi 80 GL
1.3, Opel Kadet 1.3, Skoda Octavia 1,6 Glx, Ford Mondeo 1,8 Gl, jelenleg BMW
525 i. Ezen kivul a csaladban es a kozelebbi tarsasagban szinte minden
elofordul.
Az elso ket joszag meg abban az idoben volt, amikor a va1lasztasi lehetoseg
igen csak korlatozott volt, csak a keleti blokk gyartmanyi voltak
hozzaferhetok. Ezek igazi elonye a hatsokerekhajtas volt, ezeken tanultam
meg vezetni es szerettem oket. Kozben komoly autoszereloi tapasztalatokra
tettem szert....

A masodik kettot az anyagi korlatok miatt valasztottam de nem bantam meg.
Mindkettot Nemetorszagbol hoztam be, akkor meg lehetett korhatar nelkul.
Ezek kozul az Audit 21 evesen, a mult honapban adtam el, addig a nejem
hasznalta. Tulajdonkeppen sajnaltam, mert meg mindig szuper volt.

A kovetkezo ketto cegauto volt, tehat szinten nem teljesen szabad
akaratombol kerultek hozzam epp ezek a tipusok. Az Octavia a kisebb motor
ellenere kozelebb allt hozzam mint a Mondeo, amelyik igazan korrekt muszaki
alkotas volt, de sajnos semmilyen vezetesi elmenyt nem adott.

A jelenlegi autom vegre az, amit en akartam. (Erre sajnos 41 evet kellet
varni.... jo csak 24-et, mert csak azota vezetek.)
Ez az auto teljesen rendben van, meg egy kicsit talan elfogult is vagyok,
hiszen regota ez a kedvencem, mas szoba sem johetett.

A felsorolasbol kiderul, hogy inkabb a nemet autokat reszesitem elonyben, de
egy alfast, suzukist, skodast, netan Francia vagy Japan auto rajongot sem
probalok lebeszelni a kedvencerol. Ha valamilyen kenyszer vitte ra oket,
akkor megertem, volt benne reszem boven. Ha szabad akaratukbol valasztottak
es jol erzik benne magukat, akkor az meg jobb. Szerintem javul a kozlekedesi
moral es a biztonsag, ha az utakon boldog, legalabb autojukkal elegedett
emberek kozlekednek.

A nemet autokhoz valo vonzodason tul masik hatranyos tulajdonsagom hogy
BMW-vel kozlekedek, s ez a listan az utobbi idoben szinten nem tul nagy
nepszerusegnek orvend. Megis abban bizom, hogy nem vet ki magabol a tisztelt
tarsasag.
Sajnos elemedett korom miatt sok tapasztalatot gyujtottem es igy esetleg
megoszthatom Veletek.

S most amiert raszantam magamat az irasra:

  irta:

> Egy kis felvilagositasra lenne szuksegem BMW E-34 ugyben:

> Mikor jottek be a 24 szelepes 525i-k? (M50-es motor)

1990 majusban jott be es 95 ig, tartott a gyartas
(touringban 92-96-ig),

A regi 12 szelepes gyartasa '90 juliusban szunt meg, a fanatikus BMW
rajongok banatara. A 12 szelepes allitolag meg egyenletesebben jart.

> Mit tartalmazott ennek az alapfelszereltsege?

ABS, servo, elso fejtamlak, katalizator, 92 kozepetol vezetooldali lufi. A
tobbi csecse-becse erosen orszagfuggo.

>   Mit erdemes tudni roluk (esetleg egy 525i 24v >< 530i (6  hengeres, M30)
osszehasonlitasnak nagyon orulnek).

Tessek:

                          525i 24v (M50) / 530i (M30)

Furat-loket:                      64*75 / 89*80
Loketterfogat:                   2494  / 2986
Telj.:  192LE(141 kW)5900ford./188LE(138kW)5800ford.
Nyomatek:     5,6mkg 4500ford. / 26,5mkg 4000ford.
Surites:                             10,5:1 / 9,0:1
Max. seb:                   225km/o* / 215 km/o
Gyorsulas:                         9sec* / 11sec
Fogyasztas                         12,5  /  12,0
Tomeg:                          1525kg  /  1590kg

* 1990 aug utan, elotte (maj-juli) 210km/o, 10,5sec.

Ha't ez ilyen hosszura sikeredett, legkozelebb nem fordul elo.

Kaszo Endre
BMW 525i
+ - sokpenz... :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fulcsi,


> Bar soha nem 
> lesz eleg penz
> em ahhoz, hogy egy olasz autot (pl.AR 147) is megvegyek a nemet 
> melle. :-)))
> 
> Udv,
> Fulcsi (VW Golf II 1.6D, VW Polo 60, VW Passat 1.8T)

Nem sok az a harom kocsi neked egyszerre? :)
Igy nem csodalom, hogy ne futja olaszra ;))


EuG
+ - RE: *** HIX AUTO *** #1131 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Zoli,


Harom eve gyotrok egy Xsarat...
Ha a francia vs. nemet kocsi teren az elobbire voksolsz, azaz
sztereotipiakban szolva "kenyelem" vs. "megbizhatosag" kozul az elso a
fontosabb, akkor szerintem jo valasztas.

_Nagyon_ kenyelemes, nem volt vele eddig semmi kulonosebb gond (attol
eltekintve, hogy rendszeresen "szar" fekbetetet kapok bele, ami neha
csikorog), motorilag biztos hogy a nemet motorok mogott van teljesitmenyben,
de azert megy az en 1.4-esem is a maga kis kb. 75 loerejevel lejton
hatszellel 200-at :), de stabilan a 160-170-et birja (csak a penztarcam nem)
:)

Udv,


EuG


> =======================================================
> Felado :  [Germany]
> Temakor: Xsara? ( 6 sor )
> Idopont: Thu Jun  7 08:33:13 CEST 2001 AUTO #1131
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
> Sziasztok!
>
> Citroen Xsara-val van valakinek kozelebbi tapasztalata? Ar, felszereltseg,
> kenyelem alapjan jobb valasztasnak tunik mint a Golf/Astra/Focus trio es
> meg szep is. Itt most 24000 DM egy 1.4 55KW klimas, metal, kozpontizaras
> ablakemelos peldany es egyre jobban tetszik.
>
+ - RE: *** HIX AUTO *** #1131 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ujra en :)

Nem szoktam altalaban belefolyni masok vitajaba, de most kivetelt teszek...

>>A nemetek siman NACIONALIZMUSbol vesznem nemet autot. :(

>Ezt mibol szurod le?
>Es a franciak? Es az olaszok? Es az amerikaiak?
>Es a japanok? Es barmelyik sajat autogyarral rendelkezo orszag autosai?
>Ha lenne sajat magyar markank, hidd el, nagyon nepszeru lenne
>Magyarorszagon. Szerinted ezen csodalkozni kell? Ez a nacionalizmus?

Igen, ezt szvsz annak nevezik. :)
Rogton hozzateszem, hogy a nacionalizmus mint jelenseg nem negativ fogalom
(teljesen normalis, ha valaki hazai termeket vesz), bar mint minden mast,
ezt se jo tulzasba vinni.

EuG
+ - Centralzar beszereles -> MEGOLDAS! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Centralzar keszletet (4 db-os) 11 ezer Ft-ert tudok.
Ha a "kiszemelt" auto nem egy garancialis gepezet,
akar nalam Kisapostagon is meg tudjuk csinalni.
Es igy garantaltan joval olcsobbra jon ki, mint az
"atlagos" beszerelomuhelyekben.

Peter.
+ - vezetestechnikai trening (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

: Lenne meg egy kerdesem a mai napra!
: Mar tobbszor is olvastam kulonbozo
: vezetestechnikai treningekrol itt a listan.
: A kerdesem az hogy hogyan es hol lehet
: jelentkezni ilyen treningre es persze mindez
: mennyibe kerul?

Az ADAC-treningek regionalisan szervezodnek, tehat ha ADAC klubtag vagy,
akkor folutod a "Motorwelt" regionalis oldalat, ill. bemesz a legkozelebbi
klubkirendeltsegbe es megkerdezed. Berlinben es Brandenburgban
klubtagoknak 130 DM, nem klubtagoknak 180 DM, ehhez meg hozzajon 25 DM-ert
egy teljeskoru kaszko erre a napra, ha akarod. 25 even aluli
brandenburgiaknak a tartomany fizeti a dij jelentos reszet, igy a
magamfajta ifjusagnak 50 DM -- ill. 80 DM, ha nem klubtag (+25 DM
biztositas). Az oktatas 8-16 ora kozott folyik tobbnyire valami
istenhatamogotti helyen /en egykori szovjet katonai repteren okultam/,
tehat szamolj azzal, hogy esetleg hajnali 4-kor kell kelni szombaton vagy
vasarnap.

Motorkerekparos treninget is kinalnak, amire joval kevesebben
jelentkeznek, igy viszonylag ritkan van.

Akarmilyen jarmuvel is veszel reszt, az a sajatod, a klub nem biztosit
jarmuvet. Az ABS-nelkuli jarmuvek gumigyilkolasa elkerulese vegett az utat
folslagoljak, az enyemeimen nem lattam semmilyen blokkolasbol eredo
kopast.

ADAC-Berlin: tel. 030/8686-273 vagy -275 (13-17 ora kozott)
ADAC-Hansa:  tel. 040/23919214

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - mindenfele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [International]
>Neha eszembe jut, amikor dugoban allok, hogy at kene bunny-hoppozni
Egy volt osztalytarsam, amikor vizsgan mar eleg hibat csinalt,
akkor gondolta, hogy nekimegy a szembe jovo busznak, es uj elettel
ujrakezdi. A vizsgabiztos alig birta felrerantani a kormanyt :-)
Persze nem kapott uj eletet (viszont vissza a vizsgabiztos vezetett
:-) )

> Felado :  [Germany]
>Ha lenne sajat magyar markank, hidd el, nagyon nepszeru lenne
>Magyarorszagon. Szerinted ezen csodalkozni kell? Ez a nacionalizmus?
Szerintem meg igencsak kevesen vennek mondva, hogy ami magyar az szar
:-( A magyar marcsak ilyen.

> Felado :  [Hungary]
>Azonkivul azert is jo, mert ha idonkent vetsz ra egy pillantast,
>rogton latod, minden rendben van-e.
A legfontosabbat nem emlitetted :-o
Ha bemelegedett a motor, akkor lehet taposni, addig csak tojashej :-) )

> Felado :  [International]
>Mar tobbszor is olvastam kulonbozo
>vezetestechnikai treningekrol itt a listan.
>A kerdesem az hogy hogyan es hol lehet
>jelentkezni ilyen treningre es persze mindez
>mennyibe kerul?
A hungaroringen biztos van.

> Felado :  [Hungary]
>Ha nem az izzo egett ki, hanem a rele pukkant el, akkor
>a veszvillogo releje meg mukodhet...   Igy nem hulyeseg.
>Ha viszont az izzo egett ki, akkor no comment...  ;-))
Kontakthibas volt az egesz bal hatso lampa :-)

> Felado :  [Hungary]
>> a rogyasig rakott terulj terulj asztalkam elott ulni, balrol ket
>> felmeztelen no legyez, a masik 2 a labam simogatja, te meg
>Te is Matyasfoldon laksz ezek szerint?
Ha ilyen az elet Matyasfoldon, akkor mar megyek is oda lakni :-)

>Aham. Vagy kuldd el faxon es beszkennelem es felteszem a  netre szivesen,
ha
>nagyon hosszu es nincs idod beszkennelni.
Ha erdekel elfaxolhatom az osszes oldalt (esetleg maganban dobj meg egy
faxszammal :-) ), ide csak a tablazatot fogom begepelni az idokkel.

Apropo, ha mar igy osszecsaptak az indulatok a loerokkel kapcsolatban :-),
Nem tudja vki veletlenul hany lovas a volvo 460i (utolso model az s40
elott)
1.6-os motorral ? A szervizben nem tudtak megmondani sem a gyorsulasat, a
hasznalati utasitasban meg azt sem irjak hogy elso-vagy hatsokerek
meghajtasu
:-o, meg hogy dob vagy tarcsa a hatso fek :-(

A'kos

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS