-----Original Message-----
From: Ősz Hajnal mixprofkukacponihupontinterpontnet
Subject: [tangohu] Részlet egy vitából (férfi-női szerepek a tangóban és a
politika)
Mi hölgyek, szerintem alapvetően nem várunk mást a férfitól, akire rábízzuk
magunkat a tangóban, mint az élet más területén is, vagyis a BIZTONSÁGOT és
a TUDATOS, GYENGÉD FIGYELMET. Nem véletlen ez a közhelynek csengő, ám
rendkívül mély gondolat: "A tangó maga az élet!"
Igen, mi hölgyek -kimondatlanul is- mindig azt szeretnénk, ha arra a pár
percre királynőnek érezhetnénk magunkat, akiket féltenek, óvnak, és akik
vakon bízhatnak STABIL partnerükben, akivel együtt meditálhatnak, mert
partnerként és tisztelettel kezelik őket; mert a férfi nem lép, nem mozdul,
nem libbenti a fülét sem balfele, ha nem birtokolja az adott percben
TUDATOSAN önmagát és hölgyét egy teljes egységben. Mint egy közös nagy
sóhaj, lélegzés..... Pl.: Megyeri Lacival a legtöbb lány ilyen élményekről
számol be - Most őszintén: van ennél hitelesebb visszajelzés???
Sokaktól hallom, és persze tapasztalom is, hogy pl: Áron és Gáspár Laci
sokszor milyen tisztelettel bánnak partereikkel, HÖLGYnek tekintik őket, a
szó nemes és magasztos értelmében. És persze sorolhatnám még a nagyszerű
lovagok névsorát....
Egy pár éve tangózó férfi nemrég úgy érzett rá a lényegre, hogy semmi másra
nem figyelt mint arra, hogy addig nem lép, amíg a fejében nincs ott, hogy
abban a pillanatban a nő mit lép. Addig nem vesz újra levegőt, amíg én még
csak az előző kifújásánál tartok stb. Kemény, tudatos munkával, de
lehetséges a szinkronicitás. Megéri! Azonban azonnal megszűnik az egység, ha
egy pillanatra is elfeledkezik rólam, hiszen ő irányít, nem én, én vagyok
kiszolgáltatva, ráutalva, neki kell rám elsődlegesen vigyáznia, és nem
fordítva. A nő mindig csak reagál a férfira.
Uraim, higgyék el, ha csak 2-3 alapfigurát vezetnek, de azt ilyen tudatosan,
figyelvén a nőre, s ezzel biztonságot nyújtva, páratlan élményekben lesz
részük, garantálom! Nem mindegy, hogy azért akarok adni, hogy kaphassak,
vagy azért akarok kapni, hogy adhassak.
Akivel én valaha átéltem ezt (köztük Gavíto-val is több ízben) az élményt,
annak teljesen mindegy volt, és persze nekem is, hogy pl: ki tud esetleg
5-25 kacifántos figurával többet korábbról, vagy hogy mennyire tökéletesen
lengettem az akármimet, engem sem érdekelt viszont, ez nem a versenyről és a
megfelelésről szól. Ő, mint aktív vezető-kezdeményező az én testnyelvemen
küldte az üzeneteit, hogy le tudjam kódolni, enélkül nem lett volna
kommunikáció köztünk. Így mindketten ugyanazt éreztük, lélegeztünk,
repültünk, meditáltunk, egyszóval a tangó csodája a mienk volt.
Ha megteremtődik a tudatos egység, a tangó alapja, a nő a vezető férfi
leképeződése, következésképp, ha a nő nem jól "működik" tánc közben, akkor
elsődlegesen a férfinak kell átgondolnia, hogy mit nem tett meg esetleg a
közös ügy érdekében. És a nő, mint reagáló "visszajelző" nagy segítséget tud
adott esetben nyújtani a férfinak a KÖZÖS továbblépéshez.
Alapvetően a nagyobb felelősség az egységért mindig az aktív,
kezdeményező-irányítón, azaz a biztonságot nyújtó felen van. (ez persze nem
annyira "tangós-kérdés", hanem inkább már mélyebb rétegeket érintő
filozófiai kérdés)
Hajni
-----Original Message-----
From: Ecsedy Áron aronkukacmilongaponthu
Az alábbi anekdota amely egy nemzetközi fórumon folyó parttalan vitában
bukkant fel. (Kétségtelenül vicces. :)
---
A Solo Tango nevű Buenos Aires-i televíziós csatorna számára készített
interjúban a megboldogult Nestor Ray mesélte, hogy mikor Sharon Stone-t
tanította tangózni egy televíziós műsorhoz, ahol Robert Duvall-al kellett
együtt táncolnia, Nestor észrevette, hogy Sharon mindig "begyorsít" tánc
közben.
Nestor ekkor elmondta Sharonnak, hogy a tangót a nő úgy táncolja, hogy *VÁR
A FÉRFIRA*. Erre Sharon spanyolul vágott vissza: "Hol van (az a férfi)? Már
15 éve várok rá!!!"
----
Üdv
Á
PS: viccet félretéve, a tapasztalatom szerint magyar lányoknak sem erősségük
a várás a tangóban... Márpedig ha a nő pörög, a férfinek még jobban pörögnie
kell, mert különben elveszíti a kezdeményezés lehetőségét. (B variáns: le
kell fogni a nőt - majd holnap viszek kötelet...)
> In an interview in a Solo Tango channel in Buenos Aires, past
> Nestor Ray commented that when teaching Sharon Stone to dance
> tango for a TV presentation with Robert Duvall Nestor noticed
> that Sharon Stone would hurry up in the dance. Nestor told
> Sharon Stone that in tango the woman dances * waiting for the
> man *, which Sharon replied in Spanish, "Where is he (the
> man)? I have been waiting for him for 15 years!
|