1. |
re: Re. benzinsporolas (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
2. |
Gazauto felidos osszegzes (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
3. |
re: benzinsporolas (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
4. |
Ford Escort: sulyozott kuplungkiemelo kar (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
5. |
Valasz: re: benzinsporolas*** HIX AUTO *** #2658 (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
|
+ - | re: Re. benzinsporolas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
>Lehuzott ablak is noveli a fogyasztast.
Par hete a Discovery Chanel-en egy teszt soran arra a megallapitasra
jutottak, hogy lehuzott ablakkal kevesebbet fogyaszt egy auto, mint
bekapcsolt klimaval es felhuzott ablakokkal! (A musor cime: Mythbusters)
Termeszeretesen minden egyeb parameter azonos volt...
Udv, Bazsi
|
+ - | Gazauto felidos osszegzes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Eloszor is koszonom mindazok levelest, akik a temaban maganban levelet
kuldtek illetve segitseguket felajanlottak.
Ugy tunik, nem is olyan egysezru a helyzet. Elso jelentos problema oeldaul,
hogy a Renault szervizek nem fogadnak gazos autokat (gyarilag gaz-benzin
uzemu Megane-t lehet vasarolni pl. Franciaorszagban, s azt Magyarorszagon
egyszeruen nem lehet garancialisan szervizeltetni!). Mult heten a
Baumgartner budaorsi uti szalonjaban lattam a sajnalkozo szovegezesu tablat.
Igy viszont ugrik a lifetime assistance, meg erzesem szerint az auto
"szervizkonyves" statusza is (bar ha rendszeresen sikerul szervizeltetnem es
ezt pecsettel is igazolja egy muhely, a gyari eloirasok szerint cserelgetem
a kopo alkatreszeket, stb, akkor az auto miert nem tekintheto
"szervizkonyvesnek"?)
Megoszlottak a velemenyek az ujravizsgaztatast illetoen is, volt, aki
szerint csak uj zoldkartya kell es egy plusz bejegyzes a forgalmiba. Ha
vonohorgot is rakatok, akkor mindenkepp uj vizsga kell!
A keresgelesek soran 260-290 ezer forint kozotti ajanlatokat kaptam
(hengerenkenti befecs. + potkerek tartaly), amire meg a vizsgadijat is ra
kell szamitani. Az autot 1, max. 2 napra kell letenni.
Akik maganban irtak, szinte mind a gaz mellett szoltak, nehanyan 1-2 liter
plusz fogyasztast es 5-20% nyomatekvesztest josoltak (szemben a
beszerelohelyekkel, akik nem vagy alig merheto erovesztest ill.
fogyasztasnovekedest igertek).
Udv, Bazsi
|
+ - | re: benzinsporolas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Egy másik levelezőlistán tárgyaltuk nemrég a tolóüzemi
üzemanyaglekapcsolás témáját ezért egy pár hete próbálgatom az
autómmal (2005-ös A4 1,6) az ilyen vezetési stílust,
de én érezhető fogyasztás növekedést vettem észre (kb 0,3-0,4 liter).
Sajnos nincs a kocsiban pillanatnyi fogyasztás kijelző, de lehet, hogy az
is csak a marketing értéket mutatná. Úgy egyébként nem fogyaszt
sokat az autó 8,0 - 8,5 között.
Ezzel kapcsolatban egy kb. tiz-tizenöt éves ujságcikk rémlik, hogy a
bizonyos tolóüzemi lekapcsolt benzin üzemmódban jelentősen
megnövekedik a NOx mértéke a kipufogógázban, ezért ezt
üzemanyagbefecskendezéssel ellensúlyozzák.
A másik, hogy a hirtelen átkapcsolás benzin nélküli motorfékre nem túl
komfortos szögletes, rángatós érzéket kelthet, tehát a konstruktőrök
ezt lágyítani próbálják, szintén plusz üzemanyag befecskendezésével.
Üdv.
VariJoe
|
+ - | Ford Escort: sulyozott kuplungkiemelo kar (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Egy 91-es diesel Escortban eltort a kuplungkiemelo kar.
Cserenek egy olyat szereztem, amelyiken nincs rajta az
eredetinek a kozepe tajara hegesztett nagy (kb. gyerek-
okolnyi) teglatest alaku femsuly.
Lehet belole baj? Ahogy elnezem a konstrukciot (fuggoleges
bordastengely, a kar vizszintesen rahuzva es egy csavarral
megszoriva, tulso vegen a bovdennel, ami szinten vizszintesen
huz), eleve azt sem ertem, mi lehet a szerepe a sulynak...
Tippek?
Koszi szepen!
Szabolcs
|
+ - | Valasz: re: benzinsporolas*** HIX AUTO *** #2658 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : Triznyak
> Temakor: re: benzinsporolas ( 10 sor )
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
> A befecskendezos motorok mindegyike, a karburatorosok kozul pedig
> amelyik fel van szerelve ugynevezett tolouzemi kikapcsolo rendszerrel,
> motorfeken 0 uzemanyagot fogyaszt.
Ez igy ebben a formaban nem pontos. Ha jol emlekszem, akkor mar a
legegszerubb befecskendezo rendszerek (pl. K-Jetronic) is ugy mukodtek,
hogy a ho"ntartas erdekeben tolouzemben is kapnak valamennyi uzemanyagot.
Ez a mennyiseg az alapjaratinal termeszetesen kevesebb, hiszen itt nem
ezzel kell a motort forgatni, a cel csak az eges fenntartasa es igy a
kihules megakadalyozasa hosszabb motorfekes uzemben.
udv: Akos
|
|