Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2404
Copyright (C) HIX
2004-12-24
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: elso autot vennek [Part 1] (mind)  160 sor     (cikkei)

+ - re: elso autot vennek [Part 1] (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Ket reszben jon a valasz, hatha igy megeszi a HIX...

> Szamaraban se kapni normalis darabot 200-300e korul,
> esetleg ha nagyon meg van szorulva a tulaj.

Ez igaz, valoban, szerencse kell hozza, hogy egy ilyet kifogjon az
ember. Valoszinuleg onnan ered a dezinformaltsagom, hogy mi a
nagybatyamtol vettuk meg, es o eleg jo aron adta, jo allapotban...

> Ennyiert olyanokat lattam, ahol lathatoan szet volt
> rohadva a kuszob, a karosszeria tobbi reszerol nem
> is beszelve. Ezeket hirdeti a paraszt, mint "korahoz
> kepest jo allapotu, megkimelt" autot. :-) Kapasbol egy
> szazast ra lehet kolteni lakatolasra.

Haaat... En altalaban figyelem a Samarakat es valoban van sok olyan, ami
szo szerint mindenhol rohad, de neha meg olyanokat latok, hogy el se
hiszem: ilyen van! Nem mondhatjuk altalnosan azt, hogy mind rozsdasodik!

Ami teny, az viszont teny: hiaba a megkimelt allapot, 11 eves korara az
ajto aljanal elkezdett rohadni a mienk is :(

> Igencsak be lehet szivni ezekkel is. :-(

Mint mindennel...

>> a kormanyat nem nehez
>> tekerni, csak sokat kell, a pedalok konnyen jarnak, szoval nem az a 
regi
>> izombol vezetos Lada. Alkatresz arak eleg normalisak hozza, tartos es

> Noi sofornek szervo nelkuli kocsit nem ajanlanek.

Igazan en sem, de ezt az autot _konnyu_ vezetni! Nem annyira, mint egy
Suzukit, de mar reg nem kockalada-nehezsegu. A fek persze itt is szervo.
Nagybatyam felesege viszont vigan elvolt a regi Wartburggal, most meg az
1200-essel, igaz, o egy massziv no :))))))))

> Vegul is izles
> dolga, nekem lidercnyomas volt apukam szervokormany, szervofek
> nelkuli Ladajat vezetni annak idejen.

En is azzal kezdtem, nem mondom, hogy mas is kezdje azzal, de legalabb
tudom ertekelni, ha valami konnyebben megy :) Bar meg kell hagyni, nekem
nem tetszik pl. a Suzuki puhasaga (alig erzem a kuplungot), es mas is
mondott mar nekem  ilyesmit...

> Kenyelem teren talan a faros Skoda
> a legjobb keleti: motor hatul, igy tenyleg nem hianyzik a szervokormany,
> fekszervo van, ules eleg kenyelmes.

Csak nem fu"t. Csuszosabb uton probalj meg vele kanyarodni (nincs elol
suly, ugye). Egy ferfi talan meg elvezi is, hogy kordaban kell tartani,
de egy kezdo no nem hiszem, hogy erre vagyik... Ahogy elobb mondtam,
Samaraban is van fekszervo, es szerintem az ulese ugyanolyan kenyelmes,
mint a Skodae (eleg reg vezettem mar egy 120-ast).

> >megbizhato auto, ami egyaltalan nem mondhato draganak, 250-350 korul 
mar
> >kapsz 10 eves korulit. A mienk 11 eves, es kb. 300-350-ert akarjuk majd
> >eladni. De ha ujabbat akarsz, akkor 98-asok vannak 6-800 ezer Ft-ert,

> 98-as Szamara? Minek? Nemsoka 2005 lesz.

Ma a magyar autok atlageletkora valahol 10 ev korul van. Ez persze
furcsan hat annak, aki latja Budapesten szaguldozo vadiuj, tobb millios
autokat, vagy aki pl. Nyugat-Magyarorszagon el az orszag tehetosebb
feleben. De sok embernek egy 7 eves auto is auto! Sokan nem a napi
munkabajarasra hasznaljak, hanem hetvegen, vagy ahogy egy ismerosom is,
aki vonattal jar dolgozni, de este moziba stb. mar autoval (pedig jol
keres). Nem mindenki autozik evente 10,000 km folott!

> A keleti autok lenyegeben mind
> a 1960-as, 70-es evek tervezese - a kesobbi modellek rancfelvarrasok,
> ujradizajnolasok, akarhogy is nevezzuk - a KGST autoipara, mint ismert,
> sohasem nem volt az innovacios elvonalban.

Nem, az biztos. De egy kis tevedesben vagy. A Samara project a
nyolcvanas evek termeke, kb. az akkori, 1985-koruli autok szintjet
masoltak le. Egyesek szerint tenyleg beleillik az akkori autok korebe,
es szerintem is. Csak hat elszaladt felette az ido, ez teny, azota nem
nagyon fejlesztettek rajta. De ugyanigy a 120-as Skoda sem jobb, sot,
szerintem rosszabb auto, de ez szigoruan csak a magamvelemenyem, nem
akarok megbantani senkit sem :)

>  Sohasem ertettem azokat, akik 600 eFtot odaadnak egy Faviert vagy
> Szamaraert, akarmilyen szepen karban is van tartva... ez mar valahol
> irracionalis hit az igenytelen orosz technika tartossagaban es abban,
> hogy nem vernek at: odaadjak az eladonak az elkovetkezo evek szerviz-
> koltseget is.

En meg azokat nem ertettem, akik kepesek 3-400 ezer korul megvenni a
lathatoan szethajtott es beteg nyugati autot csak azert, mert elvbol nem
hiszik el, hogy bizony az orosz is nyujthatja azt vagy a magasabb
szintet ugyanazon penzert. Ezeket az autokat meg lehet otthon butykolni,
nem kell sulyos tizezreket otthagyni a szervizben, de meg az alkatreszek
sem eszetlenul dragak. Egy olcso auto kispenzu embereknek! Az igenytelen
megoldasoknak meg van egy nagy elonyuk: kevesbe hajlamosok a
meghibasodasra, mint a kifinomult rendszerek. Az oroszok arra terveztek
az autoikat, hogy nehez utakon, hidegben, melegben stb kozlekedjenek
veluk. Erre volt kereslet, igy tudtak eladni. Ma mar kicsit mas a helyzet...

> Megbizhatosag? en egyetlen 8 evnel oregebb autora se mondanam - nekem
> valami olyat jelent a megbizhatosag, hogy felelem nelkul el lehet vele
> indulni vele pl. Portugaliaba vagy Gorogorszagba. A Samara (vagy Aleko)
> nem ez a kategoria.

Nyaron Horvatorszagban jartam vele, semmi gond nem volt, de bennem is
megfordult a kerdes, hogy birni fogja-e. Eddig olyan 20,000 km-t tettunk
bele, es nem volt meg olyan, hogy otthagyott volna minket akarhol is, de
meg sulyosabb gondja sem, a 100,000. km utan. De azt hiszem nem is
vilagjaro autonak ajanlottam ezt a tipust, mert Martina munkaba akar
jarni vele, ahol szinten kellemetlen, ha lerohad az auto, de nem olyan
cikis, mint kulfoldon, es szerintem jol is birna a napi strapat.

> A nalunk arult kocsiknal a "tartos es megbizhato" alatt azt szoktak
> erteni, hogy a kocsit fennallasa ota csak tatter hasznalta a faluban
> max 30 km/o-val, (na jo, neha begyorsult 45-re) evi 1000 km-t menve
> osszesen.:-))) Igy bizony tartos volt, ha epp el nem romlott:)

:))) na jo, de en nem igy ertettem a megbizhatosagot :))
Megbizhato - ha nem hasznalod: ilyen alapon mondhatnank azt egy tankra
is, hogy marha jol fogyaszt - amig be nem inditod ...

> Ezek a Ladak akar garazsban alltukban is elrohadnak, ha kivul nem is
> feltuno. Gyari korroziovedelem, amit a Fiatok is tudnak a 80-as evek vege
> ota? Egy 10-15 eves "nyugati" kocsi jellemzoen csak akkor es ott rohad,
> ahol korabban torve volt, de orosz kocsikon minden rohad 10 ev utan.

Egyetertek, tenyleg jobb a nyugati autok korroziovedelme, de az, hogy
minden rohad, az eros tulzas, lasd akar a mienket!

> En ajanlottam, nem avi.

Elnezest kerek AVI-tol es toled is, figyelmetlen voltam! :(

> Nem igazan ertem mi koze van az en peldamnak
> a leharcolt nyugati roncshoz. Az en peldamat arra hoztam fel, hogy aki
> jo ar/ertek aranyu kocsit keres olcson, az a Tipo/Tempra vonallal jol
> jarhat, mert erosen alulertekeltek ezek a tipusok nalunk. A Tempra nem
> is elterjedt, ezert nem viszik mert nem ismerik - lehet belole olcson jo
> allapotut talalni, amivel majdnem "keleti" arakon "nyugati" kenyelmet 
kapsz.

A te peldad azert volt jo, mert talaltal egy olyan gyarto olyan tipus
darabjai kozul egy kivalot, ami altalaban (legalabbis a legtobb ember
tudataban, igy sajnos az enyemben is) nem szokott ilyen idos korban
ilyen jo lenni. Azaz, szerintem a legtobb embernek ha azt mondod, hogy
Tipo vagy Tempra, akkor fanyalogva nez rad, es nem erti, minek veszed
meg, hisz csak a gond van vele. Konnyen lehet, hogy ezek a beidegzodesek
tevesek, de szerintem van valosagalapjuk ugyanugy, ahogy a szoke noket
is "kicsit gyengebb processzorral felszereltnek tekintjuk" (elnezest
minden szoke notol, aki kivetel ez alol :) ), mert szerintem mindenki
ismeri a jelenseget. Te kifogtal egy jot - szerencsed volt, en semmi
penzert nem vennek olyat, mert tul kockazatosnak talalom, es a Tempratol
eltekintve nem is nagyon tetszenek...

(folytatasa kovetkezik)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS