Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2236
Copyright (C) HIX
2004-07-08
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 eddig tartott (mind)  35 sor     (cikkei)
2 Porsche (mind)  21 sor     (cikkei)
3 volvo kerdes (mind)  11 sor     (cikkei)
4 re: Re: osztrak autopalyamatrica-ellenorzes (mind)  12 sor     (cikkei)
5 re: Eredetvizsga, motorszam helyett motorkod (mind)  24 sor     (cikkei)
6 Re: osztrak autopalyamatrica-ellenorzes (mind)  19 sor     (cikkei)
7 Re: Eredetvizsga, motorszam helyett motorkod (mind)  13 sor     (cikkei)
8 Re: palyamatrica, rendorok (mind)  17 sor     (cikkei)

+ - eddig tartott (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A Mol nem aggódik az olaj miatt:
A Mol szerint nem teszi bizonytalanná a magyarországi kőolajellátást a Jukosz-ü
gy, amelyet a magyar olajtársaságnál egyelőre nem kommentáltak. A mára csődköze
lbe jutott Jukosz és a Mol egy éve kötött tízéves olajszállítási szerződést, am
elynek értelmében a tegnap több bank által is fizetésképtelennek nyilvánított o
rosz cég évi 7,2 millió tonna kőolajat szállít a Barátság kőolajvezetéken keres
ztül Magyarországra és Szlovákiába. A szállításokban egyelőre nincs fennakadás,
 gondok legfeljebb nyár végén lehetnek, ha addig nem zárul le a Jukosz-ügy. (MH
, 13. old., NSZ, 5. old., NG 7., 8. old., VG 8. old.)

Drágul a gázolaj
Szerdától 3 forinttal, 221 forintra emeli a gázolaj árát a Mol Rt. A motorbenzi
n ára nem változik. (MH, 9. old., Nszab., 15. old.)
>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Szeretem ezt a kincstari optimizmust... Az olajellatassal nem lesz gond, csak m
ajd olyan dragan adjuk, hogy gyozzetek megvenni... :(((


Mas: (kicsit off) olvasgattam mindenfele ujsagot, es a kovetkezore bukkantam: a
z uj Airbus A380 (superjumbo, 555 ulessel, vegig emeletes) utasonkent 131km/gal
lon fogyasztast produkal. Az egy fore vetitve 3,43l/100km, mondjuk 850kmh sebes
segnel. Az en autom eszik 10 litert, vagyis a foldon, 85kmh sebesseggel mozogva
 2,00l/100km egy fore eso fogyasztast produkal. Egy Ikarus ugyanezzel a sebesse
ggel eszik mondjuk 25 litert 45 fore, vagyis 0,55l/100km az egy fore eso fogyas
ztasa negyede az autoenak. A vonatet nem tudom, de erdekes kerdes, hogy akkor m
elyik is a kornyezetbarat, vagy a "takarekos" eszkoz a kozlekedesre...

Ugyanez a repulo 523kg tomeget jelent utasonkent (290 tonna teljes suly), megis
 nulla passziv biztonsagot garantal (=a legkisebb balesetnel is pozdorjava tori
k). Egy otcsillagos NCAP-auto utasonkent csak 300kilo, megis eleg komoly (-nak 
tuno) eselyunk van benne a tulelesre...
Erdekes

Fogash
+ - Porsche (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash:
>a Porsche most kulon ceg, vagy a VW birodalom
>resze?

Egyik sem. A Porsche reszvenyek megoszlasa manapsag:
50% Porsche es Piech csalad tulajdona
25% maganbefekteto
25% ceges befektetok

Vagyis a Piech csalad (VW tulajdonos) birtokol
reszvenyeket a Porsche-ban is, de itt nem tobbsegi
tulajdonos. Mivel a Piech csalad mindket autogyarto
cegben fo reszvenyes, igy ertheto, hogy miert is
mukodik annyira jol a ket ceg egymassal.

A Volkswagen birodalom resze:
- VW-csoport (Volkswagen szemelyautok, Skoda, Bentley, Bugatti)
- Audi-csoport (Audi, Seat, Lamborghini)
- Kereskedelmi autok (teherszallitok)

udv: Aleox
+ - volvo kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bar megfogadtam, hogy a kovetkezo auto nem volvo lesz :-), de lehet
hogy megis.
A kinezett aldozat egy 97-es S70 SE 2 literes benzinmotorral
(automata).
Tud valaki mondani vmit rola (jot vagy rosszat) ?

A'kos


--
Ákos Szalay
+ - re: Re: osztrak autopalyamatrica-ellenorzes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

listwriter@.... cim mogul irja valaki:
> Bazzeg en havonta jarok ki, gyere es szed le a szelvedomrol azt
> a 20-at, fizetek egy lada sort
A  szelvedon  hagyott  lejart  matricaval  ugy  vagyok,  mint ha a
homlokomon  gyujtenem  a  szaros klozetpapirt. Mi inspiral valakit
arra,  hogy  meghagyja  es melle ragassza a frisset. Arulja el aki
tudja, ne haljak meg nagyon hulyen.
Lehet  vele  viritani,  vagy  egyeb haszna van ? Vagy csak olyanok
gyujtik, akik amugy ilyen beszolasokkal is egetik magukat ?
> Unatkozol, hogy ilyen baromsagokat irkalsz
--
Meszaros Geza
+ - re: Eredetvizsga, motorszam helyett motorkod (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Kerdesem az autoscegeknel dolgozo gurukhoz, hogy valoban igy van-e s
>  ha igen, akkor Mo.-n miert ragaszkodnak meg mindig a motorszamhoz s
>  miert rohangalhatok most a KF-hez motorkod megallapitasra. (Ami
>  allitolag gyorsan megvan, de akkor is ramegy 3-4 oram...)
---------
Igen, igy van. 2002 januar 1.-tol megszunt a motorszam nyilvantartas, 
persze ez is "magyar modon" tortent. Amelyik motoron olvashato a szam 
azt kotelezoen nyilvantartjak, amelyiken nem olvashato arra nem kell.( 
megszunt az AF-es motorszam is) A kodra azert van szukseg, mert 
azonositani kell valamibol a motor fajtajat, hengerurtartalmat, 
kornyezetvedelmi minositeset. Ezekre szukseg van a kotelezo 
biztositashoz, az atiraskor, a sulyadohoz, stb.
Egyebkent a beutott szamok is sokszor olvashatatlanok 5-8 ev utan, nem 
beszelve a francia autok szegecselt alu tablajarol, ami tobbnyire elveszik.
Ha a forgalmiban csak a kod van beirva, akkor tipusazonos, szam nelkuli 
motort
barmikor lehet benne cserelni minden procedura nelkul, mig akinek szam 
is van, az maszkalhat az atiras miatt egy csomot ( forgalmi, torzskonyv 
csere) es raadasul eredetiseg vizsgalatot is kell csinaltatnia. ( 
valamennyi haracs ebbol is osszejon)

Udv,  Triznyak
+ - Re: osztrak autopalyamatrica-ellenorzes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> > az al?bbiakat ?rta a k?vetkezo ?zenetben
> news:...
>> nehany helyen kamera figyel. Mellesleg az osztrak matricat segedeszkoz
>> nelkul le lehet szedni egy darabban, raadasul ragaszto sem marad az uvegen
>> (legalabbis a heti matricanal)... Amugy meg a nemet nyelvteruleten az
> Bazzeg en havonta jarok ki, gyere es szed le a szelvedomrol azt a 20-at,
> fizetek egy lada sort


nem tom mit tudtok a matrinyaval szenvedni, meg a magyart is le lehet 
szedni, csak megfeleloen kell felragasztani. en ugy szoktam mindegyiket, 
akar kufodi, akar hazankfija, h a polomra ragasztom vagy a farmeromra 
vagy pulcsimra nehanyszor, amig megyek az autohoz, es behajtom a szelet, 
ill. raragasztom a felesleges haromszogeket az aljara, es ott nem fog a 
szelvedore tapadni, jo lesz kapaszkodonak.
ennyi. csokolom
h
+ - Re: Eredetvizsga, motorszam helyett motorkod (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
> A helyebe egy Pug206 lep, aminek egyetlen elonye, hogy nem en veszem bele a
> benzint.
> Nem tudtok valahol egy ilyen matricat: "Ez csak ceges auto, magamtol sosem
> vennek ilyet" ? A par nap  mulva kovetkezo beszamolo alapjan latni fogjatok,
> miert is akarom ezt raragasztani. :))

igen, kivancsian varjuk. eloszor egy keccazhatot akartam az asszonynak 
venni, ill. o ragaszkodott volna hozza, mivel _nagyon szep_ (ertsd jol 
megy a cipojehez :)), de aztan egy bravo mellett dontottunk (..tem :)). 
azota hallottam innen-onnanh, a 206-okkal eleg sok problema van, de semmi 
konkretum.
homer
+ - Re: palyamatrica, rendorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> Reggelente a Lurdy-nal eleg erdekes szokott lenni a
> Mester utcabol deli iranybol balra kanyarodni. Benn
> a Gubacsi utnal all a sor vege. Ugyes emberek azt
> csinaljak, hogy a korutrol a Lagymanyosi felol jobbra
> indexelnek, aztan ahelyett hogy lekanyarodnanak,
> befordulnak a pirosnal varakozok ele a zebran, es igy
> a kovetkezo zoldnel elsokent lohetnek ki. Ma peldaul

meg meg mast is ;) pl. a gubacsin tovabbmennek ki a korutig, ott vissza a 
benzinkutnal, es az meg csak hagyjan, hogy a kut mogott besorol a hidrol 
lejovo savba, de ujabban mar siman atmegy a kuton, es ahol csak behajtani 
lehetne a kutra, ott mennek ki, masodik savot kepezve a hidrol lehajtok 
mellett, gyakorlatilag a szembejovo savban! a megramenosebbek pedig csak 
nemes egyszeruseggel a kut gubacsi ut feloli reszen egyszeruen athajtanak 
a gyepen es a jardan, es beallnak a sorba a lampanal :(

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS